-
turbo ναι, πειραγμένα όχι. Απλά αυτά τα έγραφε το 2003 όπου μαλλον τα συνθετικά 30αρια δεν ήταν ενισχυμένα όπως σήμερα .
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... 6801&st=30
όνομα rjhug1Η χημεία όμως δεν αλλάζει.
-
Ακριβώς τα τωρινά 30άρια μπορούν να είναι φούλ Α3 και σηκώνουν ζόρια χειμώνα καλοκαίρι. Τουλάχιστον τα καλά συνθετικά.
-
Εγώ στο συγκεκριμένο μοτέρ που έχει τις ευαισθήσιες του στο θέμα λίπανση θα έμενα σε αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής του.
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Εγώ στο συγκεκριμένο μοτέρ που έχει τις ευαισθήσιες του στο θέμα λίπανση θα έμενα σε αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής του.Castrol, Mobil, Motul όλες δίνουν πολύ ίδιες προτάσεις οι οποίες περιλαμβάνουν τα πάντα!
αρχίζουν με 0ή 5-30 και η Mobil με το 0-40 και μετά σε υποσημείωση λένε (τα ίδια ακριβώς λόγια προφανώς παρμένα από την Τογιότα):
Alternative recommendations, Engine (Petrol), >2000: 38°C, 5W-30; -18°C to >38°C, 10W-30; -12°C to >38°C, 15W-40; -7°C to >38°C, 20W-50Και μετά βρήκα από την ίδια την Τογότα το εγχειρίδιο (βορείου Αμερικής για ΗΠΑ και Καναδά).
Και μην μου πείτε για θερμοκρασίες -30 στον καναδά ή σε βόρειες πολιτείες αλλά μέσα είναι και το Τέξαν, Νέο Μεξικό, Καλιφόρνια, Αριζόνα κλπ με ερήμους και γενικά πολύ υψηλές θερμοκρασίες...
http://www.toyota.com/t3Portal/document ... /pdf/8.pdf
Ξεκάθαρα προτείνει 5-30 για όλες τις θερμοκρασίες και 10-30 για πάνω από -18C. Το περίεργο είναι ότι δεν αναφέρει καμία εναλλακτική και κανένα άλλο ιξώδες!
Οπότε δεν τίθεται θέμα ο κατασκευαστής σαφώς προτείνει και 30άρι, δεν είναι εκτός προδιαγραφών. Άμα θέλετε βάλτε το αν δεν θέλετε μην το βάλετε.Ξεπερνώντας αυτό το θέμα και εφόσον λέτε ότι στο ελληνικό εγχειρίδιο λέει για 5-40 και το δέχομαι γιατί να λέει άλλες προδιαγραφές στο αμερικάνικο εγχειρίδιο από ότι στο ελληνικό ή ευρωπαϊκό ιαπωνικό κλπ;;
-
Μήπως δίνει και άλλης διάρκειας εγγύηση στο Αμέρικα; Μήπως έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων και τις προδιαγραφές των καυσίμων; Μήπως με τις διαφορετικές συμφωνίες και φυσικά τις τιμές με τις εταιρείες λιπαντικών που φτιάχνουν τα τογιοτίσια λάδια; Δεν ξέρω να σου πω απλά υποθέσεις κάνω.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ξεπερνώντας αυτό το θέμα και εφόσον λέτε ότι στο ελληνικό εγχειρίδιο λέει για 5-40 και το δέχομαι γιατί να λέει άλλες προδιαγραφές στο αμερικάνικο εγχειρίδιο από ότι στο ελληνικό ή ευρωπαϊκό ιαπωνικό κλπ;;
viewtopic.php?f=6&t=6516&p=142247&hilit=europe#p142247
'Further more, they drive slower than we and
they drive long straight roads, and we are
constantly driving in cities etc. '. Έτος απάντησης 2003 .
-
‘Φτιάχνεις’ ένα μοτέρ. Δοκιμάζεις πειραματικά λάδια?, ποτέ!. Στέλνω μια ποσότητα από αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής, στον προμηθευτή μου στην Ιταλία, μετά από μια ώρα χρίσης. Αυτός μου στέλνει ένα κιβώτιο με λάδια, που η σύνθεση τους, είναι προϊόν μελέτης στο χημείο του. Δεν είχα ποτέ πρόβλημα στους αγώνες.
Στο συνεργείο τώρα:
Σε νορμάλ κινητήρες, υπάρχει κανένας, περισσότερο γνώστης από τον κατασκευαστή, για το τι λιπαντικό θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί?.
Αυτός χρησιμοποιώντας ένα θερμικό διάγραμμα, οριοθετεί 2-3-4-5 τύπους λαδιού. Και μια απλή κομμώτρια, και ένας απλός εργάτης, μπορεί να καταλάβει και να επιλέξει. Άσε που αυτό το κάνει ο συνάδελφος!!!!. ( αν δεν παινέψει τον κλάδο του, θα πέσει και…..).
Και συγκεκριμένα στο καινούργιο μου, (1ος έτους), μου γράφει 10-40 ½ συνθετικό. Επειδή οι κοντύτερες μπιέλες, με τον μακρύτερο στρόφαλο, θέλουν έξτρα προσοχή, έβαλα 10-40 μεν, πλην φουλ συνθετικό, αφού διάβασα της προδιαγραφές του.
Στο λεκανοπέδιο των Αθηνών, το 10-40 είναι best seller , 95%. Έτσι με έναν τύπο, εξασφαλίζεις μεγαλύτερες παραγγελίες, επιτυγχάνεις καλύτερες τιμές, και γίνεσαι πλέον συναγωνίσιμος.
Τα τεχνικά ενημερωτικά βιβλία των κατασκευαστών, αναλόγως σε ποιες χώρες αποτίνονται, έχουν κάποιες διαφορές που πρέπει να προσέχουμε. Πχ στην Ελλάδα όταν προτείνει και 10-40, το να βάλουμε 0-50, είναι οικονομική βλακεία!. Δεν κάνει όμως κανένα κακό.
Έτσι πάλει είναι κουτό, να διαβάζω και να εφαρμόζω σελίδες της Νεβάδας, η αντίστοιχα του Μόντρεαλ, ζώντας στην Αθήνα!.
Τώρα κάποιοι γράφουν ότι δεν βάζουν τα προτεινόμενα μα κάποια άλλα, και δεν έχουν πρόβλημα. Κούνια που τους κούναγε!.
Μόντρεαλ 1975 έως 1977. Σκαραβαίος 1600 4ον χρόνων. Λόγο ανέχειας, ‘έτρωγε’ το σουρωμένο από το φίλτρο της καφετιέρας λάδι της τηγανιέρας. Ένα τηγάνι και μια καφετιέρα είχε η κουζίνα. Έζησε…
100+ χιλιόμετρα την ημέρα. Βεβαίως όπως έγραψα πάρα πάνω το έτρωγε, συγκεκριμένα το έπινε…..
Μα ήταν σκαραβαίος που κυκλοφορούσε από τους πάγους μέχρι την Σαχάρα, τα σημερινά?. Σίγουρα όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα στον Καναδά, έχουν μια πρίζα που κρέμεται, και όταν το παρκάρεις την συνδέεις, και μέσο ενός θερμαντικού, η μηχανή δεν παγώνει.
Μα πάντα θα λέω, ο κατασκευαστής – μελετητής, ξέρει καλύτερα από τον οποιονδήποτε το λιπαντικό που δίνει μακροζωία στα μοτέρ του.
Α. -
που θες να καταληξεις;;;;;
η μηχανη του σκαραβαιου ανωτερη-καλυτερη απο τις σημερινες;;;;
το κολπο με την πριζα και το θερμαντικο μεσο που το ειδες;;;;απ'οσο ξερω ενα αυτοκινητο πριν βγει στην παραγωγη δοκιμαζεται σε ολες τις ακραιες καιρικες συνθηκες και μετα αντε να αλλαξουν αναλογα με τις χωρες που προοριζεται κανα θερμοστατη...... -
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
το κολπο με την πριζα και το θερμαντικο μεσο που το ειδες;;;;
http://answers.yahoo.com/question/index ... 754AA9mEN8
http://answers.yahoo.com/question/index ... 553AAhZV6O
-
Ισχύει αυτό που έγραψε, σε τέτοια κλίματα δεν μιλάμε απλά για χαμηλές θερμοκρασίες αλλά για πολικές για πολύ μεγάλο διάστημα. Σκέψου ότι και οι μπαταρίες δεν δουλεύουν και στα καλύτερα τους σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες. Το ίδιο σύστημα βοηθάει και στο να ζεστάνει την καμπίνα. Σίγουρα δεν θέλεις να μπεις στο αυτοκίνητο με -20 oC. Υπάρχουν και άλλες λύσεις σε βαρειά οχήματα φορτηγά - λεωφορεία έχω δει ξεχωριστό καυστήρα πετρελαίου που τον βάζεις με χρονοδιακόπτη για τα νερά οπότε το πρωί που πας να βάλεις μπρος παίρνει εύκολα και δεν ζορίζεις το ηλεκτρικό κύκλωμα. Όσον αφορά τον θερμοστάτη να σου πω ότι ο θερμοστάτης συνήθως ανοίγει στους ίδιους βαθμούς αλλά το σύστημα ψύξης είναι διαφορετικό πιο μεγάλο ψυγείο και ίσως περισσότεροι ή μεγαλύτεροι ανεμιστήρες στο βεντιλατερ στα πιο ζεστά κλίματα.
Τέλος στο
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
που θες να καταληξεις;;;;;
η μηχανη του σκαραβαιου ανωτερη-καλυτερη απο τις σημερινες;;;;
το κολπο με την πριζα και το θερμαντικο μεσο που το ειδες;;;;απ'οσο ξερω ενα αυτοκινητο πριν βγει στην παραγωγη δοκιμαζεται σε ολες τις ακραιες καιρικες συνθηκες και μετα αντε να αλλαξουν αναλογα με τις χωρες που προοριζεται κανα θερμοστατη......
Ανώτερη σε αντοχές, κατώτερη σε απόδοση και οικονομία!.
Κανένα θερμοστάτη δεν αλλάζουν!. Αυτός καθορίζει την θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα κατά τον κατασκευαστή, παντού και πάντοτε. Ο κινητήρας σε όλα τα μήκη κα πλάτη, έχει στάνταρ θερμοκρασία λειτουργίας για να αποδίδει.
Εάν έμενες στο Μόντρεαλ, θα έβλεπες στα ψυγεία εμπρός, να κρέμεται το καλώδιο.
Μην παίζεις με τον θερμοστάτη, αυτός δεν πειράζετε, όπως η ελληνική μ@λ@κια επιτάσσει…..
Μα το θέμα της ενότητας είναι τα λιπαντικά!. Όποτε πρέπει να καταλάβεις ότι -30ο για μήνες, και 6 ώρες παρκαρισμένο έξω, το λάδι πήζει!. Αυτό αποφεύγουν με το θερμαντικό.
Αφού λιπών είναι ρευστό το λιπαντικό κατά την εκκίνηση, μετά παίρνει την θερμοκρασία που πρέπει, και ορίζει ο κατασκευαστής δια του θερμοστάτη.
Α. -
Φίλος μου μηχανικός απο τη Βουλγαρία, μου έλεγε οτι στη χώρα του σε όσα αυτοκίνητα έχουν τη μηχανή κατα μήκος τοποθετημένα, ο πρώτος κύλινδρος λόγω του ψυχρού εισερχόμενου αέρα πάντα είχε σημαντικά μεγαλύτερη φθορά απο τους άλλους.
-
Δεν είναι μόνο ότι πήζει το λάδι και δυσκολεύεται η μίζα και η μπαταρία αλλά ότι αν σου παγώσει το ψυκτικό υγρό αυτό διαστέλλεται και κάνει ρωγμή στο μπλοκ του κινητήρα.... που έτσι κι αλλιώς δε θα ήταν χαρούμενο αν καταφέρει να πάρει μπρος και έχει ζέστη στο θάλαμο καύσης και στην έξω επιφάνεια του μπλοκ -30.... Αν σου τύχει να το ξεχάσεις ή να χαλάσει η μπρίζα το πας σηκωτό το αυτοκίνητο για αργή απόψυξη σε θερμαινόμενο γκαράζ ελπίζοντας για το καλύτερο.
@mousatos
Καλά θυμόμουνα ότι κάποτε είχε γραφτεί κάτι για αυτό το θέμα. Δεκτό αλλά δεν με πείθει ικανοποιητικά (ούτε για τους κινητήρες καθώς οι μεγάλοι βαριοί έχουν πολύ στρές, ούτε για τις οδηγικές συνήθειες λες και δεν έχουν πόλεις)... είναι και παλιό (που τα λάδια ήταν αλλιώς, σωστά λέει ότι τα λεπτά λάδια βελτιώνονται)... Μπράβο σου που το βρήκες όμως!@antonis-team
Αντώνη Αντώνη παίρνεις φόρα και ξεφεύγεις από το θέμα, είσαι ασυγκράτητος! Αυτό για την ηλικία σου μάλλον κομπλιμέντο είναι αλλά για την ωριμότητά σου όχι και τόσο.... Αλλά ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέττω... -
Σκαραβαίοι, όλοι οι 1600 είχαν ραγίσει τα καπάκια, πολύ μεγάλες ανοχές λόγω αερόψυξης, τα λάδια της εποχής τηγανιζόντουσαν από τις θερμοκρασίες του αερόψυκτου κινητήρα. 36 και 40 ίπποι από 1600 κ.ε δεν είναι και ότι καλύτερο για την απόδοση, με 7.0:1 συμπίεση τι να πάθει ο κινητηράκος με τα 36 ψόφια άλογα και τις βενζίνες της εποχής ?
Τα περισσότερα, ειδικά τα φορτηγάκια Τ2 είχαν καεί γιατί οι μαστοράτζες στα συνεργεία έβαζαν διάφανο σωληνάκι από PVC το οποίο μμετά από 1 χρόνο ξεραινότανε και έσκαγε, περιλούζοντας τον κινητήρα με βενζίνη, οπότε μέχρι να πείς σκαραβαίος είχε μπουρλοτιάσει το ρημάδι.
Αν πείς για το καλοριφέρ, ζεστό αέρα έστελνε και μετά από 2-3 χρόνια που τρύπαδαν τα διπλά καζανάκια των εξατμίσεων
( ήταν και πανάκριβα ) ρούφαγες το καυσαέριο με τον κουβά.Κάποιος πρέπει να πει ότι ο βασιληάς είναι γυμνός, μύθος η αντοχή του σκαραβαίου, αν προσπαθούσες να πας λίγο πιο γρήγορα από τα 50άρια μηχανάκια της εποχής στα έδινε στο χέρι, κανείς σκαραβαίος σήμερα δεν μπορεί να παρακολουθήσει το ρυθμό της κυκλοφορίας, πόσο μάλλον να πάει σφαίρα και να έρθει αυθημερόν π.χ Αθήνα - Καβάλα με οικονομία, έχοντας ταυτόχρονα ασφαλή και ξεκούραστο τον οδηγό, όχι με τίποτα δίλιτρα, αλλά με 14άρια που έχουν 130-150-170 άθραυστα αλογάκια, και φρενάρες συγκριτικά με τον Γερμανικό χάρο - υπερμύθο.
Να πω για τα φρένα ταμπούρα ? Μόλις στην τελευταία έκδοση ( 1303 ) μπήκαν δίσκοι εμπρός και γόνατα. Τι σχέση έχει ο Σκαραβαίος με τα σημερινά αυτοκίνητα ? Μπροστά στα σημερινά αυτοκίνητα ο σκαραβαίος είναι σαν το αμάξι του Fleedstone.
Kαλά να μη μιλήσω για την τεράστια γκάμα των θερμοστατών και των βαλβίδων των βεντιλατέρ, υπάρχουν για όλες τις θερμοκρασιακές κλίμακες, από 75 - 93 οC. Ανάλογα την έκδοση του κινητήρα και τη χώρα προορισμού αυτά τα εξαρτήματα είναι διαφορετικά, όπως και πολλέςφορές και τα ψυγεία διαφέρουν.
Και οι κατασκευαστές κάνουν λάδι, έστελναν εδώ τα Renault 5άρια τα τουρμπάτα με θερμοστάτη 86οC και σε αναφόρες ή στο μποτιλιάρισμα έβραζαν, όλοι έβαζαν 75άρηδες θερμοστάτες και ησύχαζαν, για ποιές Ελληνικές λαλακίες μιλάμε ? Μην αρχίσουμε τώρα με τα στραβά γιατί θα μας πάρει μια εβδομάδα.
Α, τα λάδια, τα λάδια της εποχής του σκαραβαίου ήταν κάτι μονότυπα 30άρια, ζήταγες πολύτυπο στη 10ετία του ΄60 και σε κοίταγαν σαν να ζητούσες κανένα μαγικό ζουμί.
-
Νομιζω οτι ειναι ακυρο να συγκρινουμε ενα αυτοκινητο που κατασκευαστηκε πριν 70 χρονια με τα σημερινα.
Χωρις να λεω οτι ο σκαραβαιος ηταν τερας αξιοπιστιας,την δεκαετια του 70' υπηρχαν πολλα αυτοκινητα που ηταν πολυ χειρωτερα απο πλευρας αξιοπιστιας,τα οποια εξαφανιστηκαν εδω κα χρονια και τα οποια ταλαιπωρησαν αφανταστα τους ιδιοκτητες τους. -
Τα σύγκριναν λίγο πιο πάνω και είπαν ότι είναι μεγαλύτερης αντοχής με τα σημερινά, δεν έκανα εγώ τη σύγκριση, απλά υπενθύμησα ότι δεν συγκρίνονται οι σκαραβαίοι για τους γνωστούς σε όλους λόγους.
Σίγουρα εκείνα τα χρόνια υπήρχαν και άλλες πατάτες, αλλά η αντοχή του σκαραβαίου έχει γίνει καραμέλα. Το μόνο που άξιζε ήταν η σχετική με άλλα, αντοχή της καρότσας του στη σκουριά.
-
Υπάρχουν απόψεις από γνώστες και χρήστες τεκμηριωμένες, και από θεωρητικούς…..
Σταθμός στην ιστορία ο σκαραβαίος. Σταθμός στην ιστορία το Μίνι. Σταθμός στην ιστορία το πρώτο έσκορτ. Σταθμός στην ιστορία το πρώτο Καντέτ. Πούλησαν όσο κανένα!. Κορόιδεψαν και έπεισαν δεν γνωρίζω….. μα για την εποχή, δεν λέω για σήμερα, ήταν τα καλύτερα.
Δεν τα συγκρίνω με καμία λαμποργκίνη, με καμια Μακ’ λάρεν του σήμερα…… είχαν προβλήματα, και λυπών?. Ο μηδενισμός των μηδενιστών, με αφήνει αδιάφορο. Όλοι πρέπει να συνυπάρχουμε, ώστε ο νοών να κρίνει και να αποφασίζει, η να αποδέχεται. Οι λογοτεχνούνταις από τους γνώστες της πρακτικής και της αλήθειας, εκτυλίσσονται μέσα στην ενότητα. Το μποστάνι έχει τα πάντα, μέχρι και τσουκνίδες και αγριόχορτα. Οι γνώστες οδηγούντο στην ντομάτα την πιπεριά μα και στα αγγούρια. Δεν μπορείς να μηδενίσεις τους σταθμούς της τεχνικής ιστορίας. Ούτε μπορείς να συγκρίνεις ένα γκαζοζέν του τότε, με ένα σύγχρονο λεωφορείο 16 κυλίνδρων του σήμερα τούρμπο. Αυτό ονομάζετε ιεροσυλία της ιστορίας της τέχνης και της τεχνικής.
Α. -
Ξέρουμε αν στα συνεργεία συνηθίζεται να έχουν λάδι σε βαρέλια;Έμαθα οτι πολλα λάδια βγαίνουν σε τέτοια συσκευασία απο τις εταιρείες ,μονο για συνεργεία.
Υπάρχει κάποιο πρόβλημα αν το λάδι είναι σε βαρέλι; -
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Ξέρουμε αν στα συνεργεία συνηθίζεται να έχουν λάδι σε βαρέλια;Έμαθα οτι πολλα λάδια βγαίνουν σε τέτοια συσκευασία απο τις εταιρείες ,μονο για συνεργεία.
Υπάρχει κάποιο πρόβλημα αν το λάδι είναι σε βαρέλι;
Όχι ένα γνωρίζεις τον συνάδελφο και του έχεις εμπιστοσύνη. Αντίθετα κερδίζεις 20% από την συσκευασία. Το βαρέλι γράφει από έξω τον τύπο του.
Θα συνιστούσα στους συναδέλφους να το έχουν σε εμφανές σημείο, και να μην έχουν άλλο που θα μπορούσε να εγείρει κακόβουλες σκέψεις. Τότε δεν πληρώνεις 4 λίτρα, μα όσο ακριβώς σου χρειάζεται.
Α. -
Ο χρήστης gakost έγραψε:
Ισχύει αυτό που έγραψε, σε τέτοια κλίματα δεν μιλάμε απλά για χαμηλές θερμοκρασίες αλλά για πολικές για πολύ μεγάλο διάστημα. Σκέψου ότι και οι μπαταρίες δεν δουλεύουν και στα καλύτερα τους σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες. Το ίδιο σύστημα βοηθάει και στο να ζεστάνει την καμπίνα. Σίγουρα δεν θέλεις να μπεις στο αυτοκίνητο με -20 oC. Υπάρχουν και άλλες λύσεις σε βαρειά οχήματα φορτηγά - λεωφορεία έχω δει ξεχωριστό καυστήρα πετρελαίου που τον βάζεις με χρονοδιακόπτη για τα νερά οπότε το πρωί που πας να βάλεις μπρος παίρνει εύκολα και δεν ζορίζεις το ηλεκτρικό κύκλωμα. Όσον αφορά τον θερμοστάτη να σου πω ότι ο θερμοστάτης συνήθως ανοίγει στους ίδιους βαθμούς αλλά το σύστημα ψύξης είναι διαφορετικό πιο μεγάλο ψυγείο και ίσως περισσότεροι ή μεγαλύτεροι ανεμιστήρες στο βεντιλατερ στα πιο ζεστά κλίματα.Τέλος στο
Πολύ σωστά με συμπλήρωσες!. Νε το ψυγείο που παίζει βασικό ρόλο στην απαγωγή της απαγορευμένης έξτρα θερμοκρασίας, αλλάζει αναλόγως της περιοχής. Και τα άλλα που έγραψες.
Α.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]