-
Παιδιά Καλησπέρα,
Είμαι αρκετά καινούριος στο forum αλλά σας διαβάζω εδώ και καιρό και θα ήθελα να σας θέσω ένα ερώτημα το οποίο δεν το είδα να έχει συζητηθεί ποτέ στο παρελθόν.
Στο ψητό λοιπόν. Ποιοι πιστεύετε ότι ήταν οι λόγοι για την παρακμή της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας; Το ξέρω βέβαια ότι οι μάρκες των βρετανικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά πλέον όλες μετά την οικονομική αποτυχία οδηγήθηκαν είτε στη χρεοκωπία είτε στην εξαγορά.
Σαν πιο ειδικοί με το χώρο του αυτοκινήτου, πιστευέτε ότι πέρα από την γενικότερη παρακμή της βιομηχανίας γενικότερα στην Βρετανία μετά τον πόλεμο υπήρχαν και ειδικότεροι λόγοι;
Κακός σχεδιασμός, μη κατανοήση των τάσεων της αγοράς, κακό management;
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου επάνω υπήρχαν πολλά μαθήματα για quality assurance και ένας καθηγητής που δούλευε και στην Jaguar μας έλεγε ότι οι νέοι ιδιοκτήτες είχαν μείνει συντετριμένοι από την χαμηλή ποιότητα της παραγωγικής διαδικασίας στα εργοστάσια και μόλις πρόσφατα τα μέτρα που πήραν είχαν αντίκτυπο.
Ζητάω συγγνώμη για το μακροσκελές post και ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας. -
Παιδιά Καλησπέρα,
Είμαι αρκετά καινούριος στο forum αλλά σας διαβάζω εδώ και καιρό και θα ήθελα να σας θέσω ένα ερώτημα το οποίο δεν το είδα να έχει συζητηθεί ποτέ στο παρελθόν.
Στο ψητό λοιπόν. Ποιοι πιστεύετε ότι ήταν οι λόγοι για την παρακμή της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας; Το ξέρω βέβαια ότι οι μάρκες των βρετανικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά πλέον όλες μετά την οικονομική αποτυχία οδηγήθηκαν είτε στη χρεοκωπία είτε στην εξαγορά.
Σαν πιο ειδικοί με το χώρο του αυτοκινήτου, πιστευέτε ότι πέρα από την γενικότερη παρακμή της βιομηχανίας γενικότερα στην Βρετανία μετά τον πόλεμο υπήρχαν και ειδικότεροι λόγοι;
Κακός σχεδιασμός, μη κατανοήση των τάσεων της αγοράς, κακό management;
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου επάνω υπήρχαν πολλά μαθήματα για quality assurance και ένας καθηγητής που δούλευε και στην Jaguar μας έλεγε ότι οι νέοι ιδιοκτήτες είχαν μείνει συντετριμένοι από την χαμηλή ποιότητα της παραγωγικής διαδικασίας στα εργοστάσια και μόλις πρόσφατα τα μέτρα που πήραν είχαν αντίκτυπο.
Ζητάω συγγνώμη για το μακροσκελές post και ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας. -
Παιδιά Καλησπέρα,
Είμαι αρκετά καινούριος στο forum αλλά σας διαβάζω εδώ και καιρό και θα ήθελα να σας θέσω ένα ερώτημα το οποίο δεν το είδα να έχει συζητηθεί ποτέ στο παρελθόν.
Στο ψητό λοιπόν. Ποιοι πιστεύετε ότι ήταν οι λόγοι για την παρακμή της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας; Το ξέρω βέβαια ότι οι μάρκες των βρετανικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά πλέον όλες μετά την οικονομική αποτυχία οδηγήθηκαν είτε στη χρεοκωπία είτε στην εξαγορά.
Σαν πιο ειδικοί με το χώρο του αυτοκινήτου, πιστευέτε ότι πέρα από την γενικότερη παρακμή της βιομηχανίας γενικότερα στην Βρετανία μετά τον πόλεμο υπήρχαν και ειδικότεροι λόγοι;
Κακός σχεδιασμός, μη κατανοήση των τάσεων της αγοράς, κακό management;
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου επάνω υπήρχαν πολλά μαθήματα για quality assurance και ένας καθηγητής που δούλευε και στην Jaguar μας έλεγε ότι οι νέοι ιδιοκτήτες είχαν μείνει συντετριμένοι από την χαμηλή ποιότητα της παραγωγικής διαδικασίας στα εργοστάσια και μόλις πρόσφατα τα μέτρα που πήραν είχαν αντίκτυπο.
Ζητάω συγγνώμη για το μακροσκελές post και ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας. -
Καλωσηρθες στο forum!!
Λιγα βρετανικα αυτοκινητα αξιζουν πια.
Το αγαπημενα μου αυτοκινητα προσωπικα ειναι η Lotus Exige S2 και το Radical. -
Προφανώς ο ιδιόρυθμος χαρακτήρας των Βρεττανών δεν τους άφησε να καταλάβουν τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον χώρο του αυτοκινήτου. Ετσι συνέχισαν να φτιάχνουν μοντέλα που απευθύνονταν μόνο στους ίδιους και σε κανέναν άλλο.
Πάντως ακόμα και σήμερα προσπαθούν να φτιάξουν κάτι που να αξίζει ( Lotus, Jaguar ), έχοντας βέβαια τεράστια βοήθεια 'εκ των έξω' ( Toyota, Ford ). Συνεχίζουν όμως να μην είναι ανταγωνιστικοί. Η Exige είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, αλλά πανάκριβο, απευθύνεται σε ελάχιστους και δεν μπορεί από μόνο του να σώσει την εικόνα.
Εκείνο πάντως που θαυμάζω στους Βρεττανούς είναι το ότι διαθέτουν δεκάδες μικρές βιοτεχνίες (ή και βιομηχανίες ) που κατασκευάζουν μερικά από τα πιο συναρπαστικά μοντέλα για την οδηγική απόλαυση και μόνο ! (Caterrham, TVR, Noble etc.) -
Ο χρήστης trelovet έγραψε:
Προφανώς ο ιδιόρυθμος χαρακτήρας των Βρεττανών δεν τους άφησε να καταλάβουν τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον χώρο του αυτοκινήτου. Ετσι συνέχισαν να φτιάχνουν μοντέλα που απευθύνονταν μόνο στους ίδιους και σε κανέναν άλλο.
Πάντως ακόμα και σήμερα προσπαθούν να φτιάξουν κάτι που να αξίζει ( Lotus, Jaguar ), έχοντας βέβαια τεράστια βοήθεια 'εκ των έξω' ( Toyota, Ford ). Συνεχίζουν όμως να μην είναι ανταγωνιστικοί. Η Exige είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, αλλά πανάκριβο, απευθύνεται σε ελάχιστους και δεν μπορεί από μόνο του να σώσει την εικόνα.
Εκείνο πάντως που θαυμάζω στους Βρεττανούς είναι το ότι διαθέτουν δεκάδες μικρές βιοτεχνίες (ή και βιομηχανίες ) που κατασκευάζουν μερικά από τα πιο συναρπαστικά μοντέλα για την οδηγική απόλαυση και μόνο ! (Caterrham, TVR, Noble etc.)Αν ειχα τα χρηματα θα αγοραζα μια Exige. Πιστευω οτι ειναι μακραν πολυ καλυτερη σε ολα απο roadster τυπου S2000, 350Z κλπ και επιπλεον εχει χαμηλοτερο κοστος συντηρησης, καταναλωσης.Μπορει να ειναι ακριβοτερη αλλα πιστευω οτι κανεις αποσβεση και απολαμβανεις αυτο που θα πει πραγματικη ΟΔΗΓΗΣΗ.
-
Κι εγώ θα την αγόραζα γιατί μου αρέσει πολύ και εμφανισιακά. Με τον 1800 της Toyota, σκοτώνει πλέον κι έχει κι αξιοπιστία. Ομως εξακολουθώ να πιστεύω ότι κάνει μόνο σαν 2ο αυτοκίνητο γιατί δεν είναι πρακτικό στην καθημερινότητα, ενώ είναι και πάρα πολύ ακριβό για 'παιχνίδι'.
Μόνο αν ήμουν 'τρελό' πορτοφόλι και είχα και κάποια άλλα μοντέλα στον σταύλο μου !! -
Σιγουρα για πρωτο αυτοκινητο δεν ειναι καταλληλο.Σε καθημερινη οδηγηση δεν θα το απεκλεια τελειως.
Αυτο το αυτοκινητο ειναι φτιαγμενο με γνωμονα την καθαροαιμη οδηγηση.
Αν κερδιζα κανενα Τζοκερ ή αν εκανα καμια καλη δουλεια σιγουρα θα ηταν η πρωτη μου επιλογη -
Προφανώς ο φίλος δεν αναφέρεται στα 'supercars' (Radical κτλ), αλλά έχει στο νου του τη Rover.. From Hero to Zero!
Αναφέρω λοιπόν 3 απλούς λόγους κατά την άποψή μου- Αξιοπιστία.
- Σχεδίαση.
- Η αναποδιά τους. μέχρι κ για να 'λύσεις' ένα αυτοκίνητό τους, πρέπει να κάθεσαι να ψάχνεις ίντσες κτλ.
Γεγονός είναι πάντως πως η Rover έχει χάσει την αίγλη του παρελθόντος, και νομίζω πως η κατάσταση είναι πολύ δύσκολα αναστρέψιμη, με τα σημερινά δεδομένα στο χώρο του αυτοκινήτου.
Νομίζω πως αυτή τη στιγμή για τη Rover-MG υπάρχει παντού, σε όλα τα μοντέλα και κατηγορίες ένας πολύ καλύτερος αντίπαλος.
-
Η άποψή μου:
- Οι Άγγλοι είναι συντηρητικοί, τόσο που τους είναι αδύνατο να πιστέψουν ότι κάνουν κάτι λάθος και να το αλλάξουν. Όπως δεν μπορούν να καταλάβουν ότι δεν είναι πια κοσμοκράτορες, έτσι δεν μπορούν να προσαρμόσουν την ποιότητα κατασκευής, την εμφάνιση και την αξιοπιστία των αυτοκινήτων τους σε στάνταρντς που θέτει ο (γι' αυτούς απολίτιστος) υπόλοιπος κόσμος.
- Δεν δουλεύουν αρκετά. Φαίνεται απίστευτο, αλλά είναι τεμπέληδες και απρόσεκτοι. Πολύ του τύπου, αλλά λίγο της ουσίας.
-
Aπ' ότι ξέρω, μία από τις μεγάλες πληγές τις αγγλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν τα συνδικαλιστικά σωματεία και η κακή χρήση αυτών. Κάτι παρόμοιο με ότι έγινε στην Ελλάδα στην περίπτωση της Pirelli (και νομίζω και της Nissan).
-
Ο χρήστης trelovet έγραψε:
Προφανώς ο ιδιόρυθμος χαρακτήρας των Βρεττανών δεν τους άφησε να καταλάβουν τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον χώρο του αυτοκινήτου. Ετσι συνέχισαν να φτιάχνουν μοντέλα που απευθύνονταν μόνο στους ίδιους και σε κανέναν άλλο.Δικιο εχεις , αυτοι συνεχιζουν να οδηγουν σαν τα καβουρια, αναποδα απο ολο τον κοσμο τις εξελιξης θα επερναν χαμπαρι!!!
-
Πιθανώς και οι μεγάλοι μισθοί, ακριβή λίρα να εμπόδισαν τις εξαγωγές, οπότε και αντίστοιχα τα έσοδα, και μετά άρχισαν να χάνουν τη μπάλα.
Άλλωστε στα εκτός δρόμου εξακολουθούν να πρωτοπορούν, ίσως γιατί εκεί ποτέ δεν μειώθηκαν ουσιαστικά οι πωλήσεις.
-
Ο χρήστης GFON έγραψε:
Δικιο εχεις , αυτοι συνεχιζουν να οδηγουν σαν τα καβουρια, αναποδα απο ολο τον κοσμο τις εξελιξης θα επερναν χαμπαρι!Και οι γιαπωνέζει οδηγούν 'ανάποδα'
-
Ο χρήστης TGD έγραψε:
Δικιο εχεις , αυτοι συνεχιζουν να οδηγουν σαν τα καβουρια, αναποδα απο ολο τον κοσμο τις εξελιξης θα επερναν χαμπαρι!
Και οι γιαπωνέζει οδηγούν 'ανάποδα'
Σοβαρα μιλας τώρα!!
-
Ο χρήστης GFON έγραψε:
Δικιο εχεις , αυτοι συνεχιζουν να οδηγουν σαν τα καβουρια, αναποδα απο ολο τον κοσμο τις εξελιξης θα επερναν χαμπαρι!
Και οι γιαπωνέζει οδηγούν 'ανάποδα'
Σοβαρα μιλας τώρα!!
Αλήθεια είναι. 'Ανάποδα' επίσης οδηγούν σε όσες χώρες υπήρξαν αποικίες της πάλαι ποτέ 'βρετανικής αυτοκρατορίας' όπως η Κύπρος.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Δικιο εχεις , αυτοι συνεχιζουν να οδηγουν σαν τα καβουρια, αναποδα απο ολο τον κοσμο τις εξελιξης θα επερναν χαμπαρι!
Και οι γιαπωνέζει οδηγούν 'ανάποδα'
Σοβαρα μιλας τώρα!!
Αλήθεια είναι. 'Ανάποδα' επίσης οδηγούν σε όσες χώρες υπήρξαν αποικίες της πάλαι ποτέ 'βρετανικής αυτοκρατορίας' όπως η Κύπρος.
Ατυχες, τοτε, το σχολιο μου!!
-
Πραγματικά η σκέψη μου δεν πήγαινε τόσο στα supercars αλλά στα καθημερινά αυτοκίνητα γιατί στο τέλος αυτά και οι πωλήσεις τους είναι που συντηρούν μια αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτό που προσπαθώ να βρω είναι γιατί δεν κατάφεραν οι βρετανοί να ακολουθήσουν κάτι σαν το μοντέλο της FIAT ειδικά στο παρελθόν. Ναι σε κάποιες μάρκες supercar αλλά και επιτυχημένα οικονομικά μοντέλα για τον πολύ κόσμο.
Μην ξεχνάμε πως μετά τον πόλεμο είχανε τόσες φίρμες στα αυτοκίνητα πολυτελείας αλλά στο τέλος όλες εξαγοράστηκαν μετά από την οικονομική αποτυχία τους.
Προσωπική μου γνώμη ήταν ότι έχασαν κάθε επαφή με την πραγματικότητα και τις απαιτήσεις του κοινού καθώς και ότι αντιμετώπιζαν τεράστεια προβλήματα ποιότητας. Προσοχή με τον όρο ποιότητα δεν εννοώ την πολυτέλεια αλλά συχνά λάθη, δημιουργία scrap και ανάγκη επιδιορθόσεων κατά τη διάρκεια της παραγωγής κτλ. Όλα αυτά αυξάνουν το κόστος χωρίς να προσθέτουν κάτι στο αυτοκίνητο. Ευχαριστώ για τις δικές σας γνώμες
P.S. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη (με εξαίρεση τους γάλλους) είναι από τις τρεις ηττημένες δυνάμεις του Άξονα (Ιταλία Γερμανία Ιαπωνία); Οι φίλοι μας οι άγγλοι ακόμα να το χωνέψουν! -
Λογικό δεν ήταν; Μια αυτοκινητοβιομηχανία που φτιάχνει αμάξια μόνο για λόρδους και δισεκατομμυριούχους δεν μπορεί να επιζήσει. Τα Austin ήταν για κλωτσιές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, η Rover είχε απαράδεκτο επίπεδο αξιοπιστίας, πως να τα βγάλουν πέρα;
-
Οι Άγγλοι πολλές φορές με το υπεροπτικό ύφος που δείχνουν, την πατάνε.
Η παρακμή της Βρετανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας