-
Προσφατα ειδα ενα αρθρο για ενα focus που τρακαρε και δεν ανοιξαν οι αεροσακοι. Στην αντιπροσωπεια 'βρηκαν' ομως οτι τη στιγμη της συγκρουσης ειχε καταγραφει στον εγκεφαλο πολυ μικρη ταχυτητα κινησης και γι'αυτο δεν ανοιξαν. Το ερωτημα μου ειναι ασχετο με τους αεροσακους και αφορα το τι 'αποθηκευεται' στον εγκεφαλο; Αποθηκευεται η ταχυτητα μου; Δηλ. μπορουν να μου πουν οτι εχω πιασει καποτε τα 200χλμ με το συγκεκριμενο αυτοκινητο ή οτι το εχω ξεσκισει επειδη εχει καταγραφει οτι αλλαζω τις ταχυτητες στον κοφτη ή οτι εχει ενεργοποιηθει ο κοφτης εστω μια φορα;;;;;;;;;;;;;;;;; Γινονται αυτά τα πραγματα;;;;;;;;;;
-
Προσφατα ειδα ενα αρθρο για ενα focus που τρακαρε και δεν ανοιξαν οι αεροσακοι. Στην αντιπροσωπεια 'βρηκαν' ομως οτι τη στιγμη της συγκρουσης ειχε καταγραφει στον εγκεφαλο πολυ μικρη ταχυτητα κινησης και γι'αυτο δεν ανοιξαν. Το ερωτημα μου ειναι ασχετο με τους αεροσακους και αφορα το τι 'αποθηκευεται' στον εγκεφαλο; Αποθηκευεται η ταχυτητα μου; Δηλ. μπορουν να μου πουν οτι εχω πιασει καποτε τα 200χλμ με το συγκεκριμενο αυτοκινητο ή οτι το εχω ξεσκισει επειδη εχει καταγραφει οτι αλλαζω τις ταχυτητες στον κοφτη ή οτι εχει ενεργοποιηθει ο κοφτης εστω μια φορα;;;;;;;;;;;;;;;;; Γινονται αυτά τα πραγματα;;;;;;;;;;
-
Προσφατα ειδα ενα αρθρο για ενα focus που τρακαρε και δεν ανοιξαν οι αεροσακοι. Στην αντιπροσωπεια 'βρηκαν' ομως οτι τη στιγμη της συγκρουσης ειχε καταγραφει στον εγκεφαλο πολυ μικρη ταχυτητα κινησης και γι'αυτο δεν ανοιξαν. Το ερωτημα μου ειναι ασχετο με τους αεροσακους και αφορα το τι 'αποθηκευεται' στον εγκεφαλο; Αποθηκευεται η ταχυτητα μου; Δηλ. μπορουν να μου πουν οτι εχω πιασει καποτε τα 200χλμ με το συγκεκριμενο αυτοκινητο ή οτι το εχω ξεσκισει επειδη εχει καταγραφει οτι αλλαζω τις ταχυτητες στον κοφτη ή οτι εχει ενεργοποιηθει ο κοφτης εστω μια φορα;;;;;;;;;;;;;;;;; Γινονται αυτά τα πραγματα;;;;;;;;;;
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Προσφατα ειδα ενα αρθρο για ενα focus που τρακαρε και δεν ανοιξαν οι αεροσακοι. Στην αντιπροσωπεια 'βρηκαν' ομως οτι τη στιγμη της συγκρουσης ειχε καταγραφει στον εγκεφαλο πολυ μικρη ταχυτητα κινησης και γι'αυτο δεν ανοιξαν. Το ερωτημα μου ειναι ασχετο με τους αεροσακους και αφορα το τι 'αποθηκευεται' στον εγκεφαλο; Αποθηκευεται η ταχυτητα μου; Δηλ. μπορουν να μου πουν οτι εχω πιασει καποτε τα 200χλμ με το συγκεκριμενο αυτοκινητο ή οτι το εχω ξεσκισει επειδη εχει καταγραφει οτι αλλαζω τις ταχυτητες στον κοφτη ή οτι εχει ενεργοποιηθει ο κοφτης εστω μια φορα;;;;;;;;;;;;;;;;; Γινονται αυτά τα πραγματα;;;;;;;;;;Καλά, αυτά δεν είναι τίποτα!!!
Οι σημερινοί εγκέφαλοι ακολουθούν το πρωτόκολλο OBD2, το οποίο στοχεύει στην μείωση της μόλυνσης. Στα πλαίσια αυτά, ναι μου φαίνεται πολύ αναμενόμενο και λογικό να καταγράφονται δεδομένα που έχουν σχέση με τον κινητήρα και τον τρόπο λειτουργίας του. Το OBD2 χρησιμοποεί τα δεδομένα αυτά, για να ενεργοποιήσει το λαμπάκι αυτοδιάγνωσης κινητήρα στο ταμπλώ, μόλις κάποιος ρύπος πάει να ξεφύγει από τα όρια...
Το OBD2 άρχισε να εφαρμόζεται παγκοσμίως (με διάφορες παραλλαγές) από το 2000.Το OBD3 όμως που θα έχουμε σε λίγα χρόνια, θα μπορέι να δίνει το στίγμα του αυτοκινήτου. Το κύριο χαρακτηριστικό του OBD3 θα είναι η τηλεμετρία (εξού και το στίγμα). Μόλις το αυτοκίνητο, λόγω βλάβης κάποιου αισθητήρα, ή δεν ξέρω και 'γω τι άλλο, θα έχει πρόβλημα με τα καυσαέριά του, θα σου κάνει 'μπιπ - μπιπ - μπιπ...' σε πραγματικό χρόνο. Αυτό θα γίνεται μέσω της ανταλλαγής των δεδομένων μεταξύ δικτύου - αυτοκινήτου (τηλεμετρία). Το δίκτυο που θα χρησιμοποιηθεί για την ανταλλγή δεδομένων θα είναι μάλλον το ίδιο με αυτό της κινητής τηλεφωνίας.
-
Αυτο που με απασχολει βασικα ειναι αν καταγραφεται και μπορει να **διαβαστει ** απο την αντιπροσωπεια η ταχυτητα και οι στροφες λειτουργιας
-
Σε φίλο μου, όταν πήγε το αυτοκίνητο για Service, του είπανε μέχρι πόσες φορές είχε ενεργοποιηθεί το ESP και το Traction Control...
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Αυτο που με απασχολει βασικα ειναι αν καταγραφεται και μπορει να **διαβαστει ** απο την αντιπροσωπεια η ταχυτητα και οι στροφες λειτουργιαςΑυτο γιατι σε φοβηζει ;Δικο σου δεν ειναι το αμαξι ;Αυτοι θα σου πουν ποσο θα τρεχεις ;Αλλωστε ολα τα αμαξια εχουν κοφτη,δεν μπορεις να στροφαρεις οσο ψηλα θες .
-
Όταν κάποιος εγκέφαλος καταγράψει βλάβη γράφει και κάποια στοιχεία που αφορούν την βλάβη για να γίνει ποιο εύκολη η διάγνωση της. Τα στοιχεία αυτά είναι σήματα από τους αισθητήρες (ταχύτητα στροφές κινητήρα φορτίο κλπ).
-
Ο BILL33 έγραψε:
enginekiller έγραψε:
Αυτο που με απασχολει βασικα ειναι αν καταγραφεται και μπορει να διαβαστει απο την αντιπροσωπεια η ταχυτητα και οι στροφες λειτουργιαςΑυτο γιατι σε φοβηζει ;Δικο σου δεν ειναι το αμαξι ;Αυτοι θα σου πουν ποσο θα τρεχεις ;Αλλωστε ολα τα αμαξια εχουν κοφτη,δεν μπορεις να στροφαρεις οσο ψηλα θες .
Το αυτοκινητο αν και ειναι δικο μου ειναι στο ονομα του πατερα μου (για να πληρωνει τα σπασμενα ). Αυτο που με απασχολει ειναι το οτι αν παθει καμια βλαβη ειδικα στα πρωτα 5,000 χιλιομετρα που το στρωνω μπορει να μου πουνε οτι στροφαρα ψηλα (εννοειται κατω απο τον κοφτη) καποια στιγμη και δε γουσταρω(αυτα που θα ακουσω)... Αν και το προσεχω πολυ καπου θα το πατησω(προσπεραση...) Το οτι στροφαρα κατω απο τον κοφτη δε νομιζω να με καλυπτει γιατι αν εχω πιασει 5500στρ. μια φορα και αυτο δειχνει μονο οτι τις εχω πιασει γενικα τοτε μπορει να μου πουνε οτι το δουλευα συνεχεια ψηλα σα δικαιολογια και γι'αυτο χαλασε.
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Το αυτοκινητο αν και ειναι δικο μου ειναι στο ονομα του πατερα μου (για να πληρωνει τα σπασμενα ). Αυτο που με απασχολει ειναι το οτι αν παθει καμια βλαβη ειδικα στα πρωτα 5,000 χιλιομετρα που το στρωνω μπορει να μου πουνε οτι στροφαρα ψηλα (εννοειται κατω απο τον κοφτη) καποια στιγμη και δε γουσταρω(αυτα που θα ακουσω)... Αν και το προσεχω πολυ καπου θα το πατησω(προσπεραση...) Το οτι στροφαρα κατω απο τον κοφτη δε νομιζω να με καλυπτει γιατι αν εχω πιασει 5500στρ. μια φορα και αυτο δειχνει μονο οτι τις εχω πιασει γενικα τοτε μπορει να μου πουνε οτι το δουλευα συνεχεια ψηλα σα δικαιολογια και γι'αυτο χαλασε.Καλά αυτό σε ανησυχεί;!;!;
Εγώ νόμιζα ότι το έθετες σε πιο κοινωνικές βάσεις το ζήτημα (παρακολούθηση, δημοσιοποίηση των προσωπικών δεδομένων κ.τ.λ.)Μην φοβάσαι... Αν θες, ανέτρεξε στα topics περί ανοίγματος. Επίσης δεν πρέπει να το σκέφτεσαι. Το αμάξι δεν παθαίνει τίποτα, αν δε το παρακάνεις...
Εξάλλου 5000 χλμ είναι πολλά για στρώσιμο. Οι ψηλές στροφές σε αυτήν την φάση λειτουργίας δεν είναι απαραίτητα κακό.
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Αυτο που με απασχολει βασικα ειναι αν καταγραφεται και μπορει να **διαβαστει ** απο την αντιπροσωπεια η ταχυτητα και οι στροφες λειτουργιαςΞεκάθαρα ΝΑΙ, ο εγκέφαλος κάποιων αυτοκινήτων διαθέτουν καταχωρητές που καταγράφουν διάφορα δεδομένα τα οποία είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα για τον κατασκευαστή κατά τη διάρκεια του στρωσίματος του αυτοκινήτου.
π.χ.
- Διάρκεια παραμονής σε συγκεκριμένα όρια στροφών και σε δεδομένη ταχύτητα στο κιβώτιο (ανά 1000 στροφές)
- Θέση πεταλούδας γκαζιού
- Πίεση ΜΑΡ
- Ταχύτητα σε διάφορα εύρη
- Θερμοκρασία νερού και λαδιού
- Μέγιστες περιστροφές κινητήρα
- Επιταχύνσεις από στάση
Με βάση αυτά τα δεδομένα η αντιπροσωπεία μπορεί (και το κάνει!) να ακυρώσει εγγυήσεις για διάφορα μηχανικά μέρη τα οποία όφειλε ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου να τα μεταχειρίζεται καλύτερα, ιδίως στη διάρκεια του στρωσίματος το οποίο είναι πολύ σημαντικό όσον αφορά στη μακροβιότητα των μηχανικών μερών.
Το να στροφάρεις παραπάνω το αυτοκίνητο για λίγο κάθε άλλο παρά κακό είναι και μάλιστα ενδείκνυται. Το πώς κατανοείς το λίγο είναι το δύσκολο! Εξ ου και μετρούν τη διάρκεια παραμονής στα παραπάνω εύρη στροφών σε λεπτά και όχι σε φορές, έτσι ώστε να υπάρχει και αντικειμενικός τρόπος σύγκρισης με βάση τις συνολικές ώρες λειτουργίες του κινητήρα.Στο δικό μου μάλιστα στα 1500 χλμ, σου δίνουν και την εκτύπωση των στοιχείων που παίρνει το OBD II από την ECU.
Στα BMW που είναι εξοπλισμένα με το SMG κιβώτιο, καταγράφονται όλες οι εκκινήσεις με Launch Control με αποτέλεσμα αν ο 'αδαής' που το έχει το σκίσει σε κόντρες όσο το στρώνει, του ακυρώνουν απλά την εγγύηση του κιβωτίου, ώστε να μην γυρίσει και ζητάει άλλα αντ'άλλων όταν του μείνει το κιβώτιο στο χέρι καποια στιγμή!.Σου παραθέτω και μια εκτύπωση που μου έστειλε κάποιος γνωστός μου για το δικό του Elise:
Μετά από όλα αυτά νομίζω πως αρχίζεις και καταλαβαίνεις τί πρέπει να κάνεις με το αυτοκίνητό σου εφεξής...
-
Σ'ευχαριστω πολύ theo111r! Με κατατρομαξες . Τι πραγματα ειναι αυτα; Παναγια μου! Αυτοί οι καταχωρητες δε μηδενιζονται με τιποτα;;;;;;;;;; Αν βγαλω μπαταρια, γειωσω τιποτα κτλ......;;;;;;; Τα εχω κανει πανω μου τωρα!!!!!!!!!!!!!!! Big brother is watching you!
-
Αυτό που κάνουν κάποιοι προκειμένου να μην έχουν τέτοιες καταχωρήσεις στη μνήμη της ECU τους είναι να έχουν καβάτζα έναν δεύτερο εγκέφαλο για τις 'δύσκολες' στιγμές και να τους εναλλάσσουν.
Αυτό βέβαια ξεφεύγει από το σκοπό ενός καθημερινού ΙΧ και αρχίζει και σε μεταφέρει σε αγωνιστικά επίπεδα.
Έτσι εκτός και αν έχεις κολλητό κάποιο μηχανικό ενός εξουσιοδοτημένου συνεργείου ο οποίος θα μπορούσε να επέμβει (και αυτό παίζεται!)(και πάντα ρισκάροντας και για τη δουλειά του), δυστυχώς απέκτησες e-ρουφιάνο (και εσύ! μιας και δεν είσαι μόνος σου...) .
Μην το παίρνεις προσωπικά, το ότι κατασκοπεύει δηλ. κάποιος εσένα ή την οδήγησή σου, αλλά σαν έναν τρόπο να αντλούνται τεχνικές πληροφορίες οι οποίες αξιοποιούνται-αξιολογούνται ανάλογα μετά για να συμβάλλουν στην μεγαλύτερη αξιοπιστία του αυτοκινήτου.
Όταν σου παραδίδει λοιπόν μια BMW ένα κιβώτιο-διαμάντι σαν το SMG II, η άντληση τέτοιων ουσιαστικά τηλεμετρικών καταχωρήσεων σχετικά με την χρήση του, βοηθάει τις εταιρίες (BMW+κατασκευατής κιβωτίου, μην ξεχνάμε και τους τελευταίους) να αντιλαμβάνεται καλύτερα τις όποιες αστοχίες-βλάβες θα κληθεί να καλύψει εντός της εγγύησης.
Το ίδιο βέβαια ισχύει και για κάθε απλό ΙΧ που αγοράζουμε και στο οποίο οφείλουμε κάποιο τυπικό 'σεβασμό' σχετικά με το στρώσιμό του, ώστε να μπορούμε να το χαρούμε όσο το δυνατόν περισσότερο ή καλύτερα για όσο καιρό το κρατήσουμε. Κατά πώς φαίνεται, οι εποχές που μπορούσαμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, κάνοντας τους ανήξερους σχετικά με την κατάσταση του αυτοκινήτου που παραδίδουμε στο συνεργείο για να καλυφτεί εντός εγγύησης πέρασαν ανεπιστρεπτί. Ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του στο τμήμα που του αναλογεί! Δεν νομίζω να είναι λάθος το να σε καλύπτει εν λευκώ ουσιαστικά για δύο-τρία χρόνια και κατά τη διάρκεια του στρωσίματος να έχει τη δυνατότητα να 'τσεκάρει' το πώς το κάνεις. Γιατί καλό το ρητό 'Με τον παρά μου @#%$# και την κυρά μου' αλλά πρέπει να το θυμόμαστε και στο συνεργείο αυτό καμμιά φορά όταν πάμε και κάνουμε τους ανήξερους μετά από τις ματσολιές μας .
Είναι προφανές ότι δεν πάω να ευλογήσω τα γένια κανενός εξουσιοδοτημένου μηχανικού-συνεργείου, μιας και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου και εκείνοι πράττουν ιδιοτελώς, αλλά όταν εμείς είμαστε ΟΚ και γνωρίζουμε κάποια πράγματα, είναι απλά λιγότερο πιθανό να μας 'ρίξουν'.
Στις παραπάνω εκτυπώσεις βλέπεις το ευλαβικό στρώσιμο που έκανε ο τύπος στην Elise του. Παρατήρησε:
- τη διάρκεια ανοίγματος της πεταλούδας του γκαζιού πάνω από 80%.
- τη διάρκεια παραμονής του κινητήρα πάνώ από τις 6.500 στροφές (Η Lotus λέει για 1000χλμ μέχρι 4.500 στροφές και άλλα 600χλμ σταδιακά μέχρι τις 6.000στρ. )
- Ταχύτητα
- Θερμοκρασίες νερού και λαδιού, όπου ΔΕΝ έχει καταχωρηθεί ΚΑΜΜΙΑ υπερβάλλουσα τιμή γιατί απλούστατα όλα τ'άλλα πιο πριν ήταν ΟΚ.
- Βλέπεις και 5 μέγιστες τιμές στροφών, με τί θερμοκρασία νερού/λαδιού έγιναν άρα το αν πήγε να το σπάσει με το που το ξεκίνησε ή όχι (αν και στο συγκεκριμένο αμάξι αν η θερμοκρασία νερού δεν πάει στους 70, ο κόφτης είναι χαμηλωμένος στις 6000σαλ από τις 8500σαλ... )
Μπορούσε λοιπόν κάποιος από την αντιπροσωπεία να του αρνηθεί κάποια αντικατάσταση μηχανικού μέρους αν του είχε προκύψει; Προφανώς όχι!
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Αυτο που με απασχολει ειναι το οτι αν παθει καμια βλαβη ειδικα στα πρωτα 5,000 χιλιομετρα που το στρωνω μπορει να μου πουνε οτι στροφαρα ψηλα (εννοειται κατω απο τον κοφτη) καποια στιγμη και δε γουσταρω(αυτα που θα ακουσω)... Αν και το προσεχω πολυ καπου θα το πατησω(προσπεραση...) Το οτι στροφαρα κατω απο τον κοφτη δε νομιζω να με καλυπτει γιατι αν εχω πιασει 5500στρ. μια φορα και αυτο δειχνει μονο οτι τις εχω πιασει γενικα τοτε μπορει να μου πουνε οτι το δουλευα συνεχεια ψηλα σα δικαιολογια και γι'αυτο χαλασε.Λεει πουθενα το εγχειρίδιο ότι το αυτοκίνητο δουλεύει μόνο σε χαμηλές στροφές;Η αντιπροσωπεία που θα το πει αυτο θα γινει περίγελως της ευρώπης
-
Τα εγχειρίδια χρήσης λένε ότι στα πρώτα Χ χλμ δεν πρέπει ν' ανεβάζεις πολλές στροφές. Αν δουν ότι πχ στα 500 χλμ χτύπαγες κόφτες, μπορούν φαντάζομαι να σου χρεώσουν τη ζημιά.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Τα εγχειρίδια χρήσης λένε ότι στα πρώτα Χ χλμ δεν πρέπει ν' ανεβάζεις πολλές στροφές. Αν δουν ότι πχ στα 500 χλμ χτύπαγες κόφτες, μπορούν φαντάζομαι να σου χρεώσουν τη ζημιά.Ακριβώς...
Σκοπός τους είναι όχι μόνο να μπορέσουν να σε εξυπηρετήσουν, αλλά και να μ@#$%κα να μην τους πιάσεις με την ανώριμη οδήγηση που κάνει κάποιος στο στρώσιμο και τους φορτώσει ζημιά ολοφάνερα δική του, αλλά και μπορέσουν να μετατρέψουν τα αριθμητικά στοιχεία που συνέλεξαν σε ποιοτικά προκειμένου να δουν πώς συγκεκριμένες και καταγεγγραμμένα ανώριμες συμπεριφορές (μιας και δεν υπάρχει ένας μόνο... ) απέναντι σ'ενα ολοκαίνουριο αμάξι, μπορούν να επηρεάσουν τις αντοχές (και σε τί βαθμό) κάποιων μηχανικών μερών του αυτοκινήτου.
Από αυτά τα στοιχεία, ποσοτικά και ποιοτικά μπορούν να προκύψουν τρόποι να βελτιωθεί και να ενισχυθεί ακόμα και κάποιο εξάρτημα το οποίο αστόχησε χωρίς να φταίει ο οδηγός στη διάρκεια της 'βρεφικής' ηλικίας του αυτοκινήτου...
-
Οι κατασκευαστές συνιστούν στα πρώτα χιλιόμετρα να μην πιέζεται το αυτοκίνητο, κανείς δεν μας υποχρεώνει να οδηγούμε με συγκεκριμένο τρόπο! Αν χρειαστεί δηλαδή σε μια προσπέραση να πιάσεις 6.000σαλ, δεν θα το κάνεις για να μην σπάσεις την εγγύηση; Ή μήπως μπορούν να σου πουν 'εσύ να σκοτωθείς, πάνω από 3.000σαλ δεν θα πας'!!;;
Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι 'ετοιμοπόλεμο' από τη στιγμή που το παίρνουμε από την αντιπροσωπία, σωστά; Δεν λέει πουθενά ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί να κάνει τα Α, Β, Γ στα πρώτα Χ χιλιόμετρα, σωστά; Άρα, όποια βλάβη παρουσιαστεί στα πλαίσια της εγγύησης, ανεξάρτητα από τον τρόπο οδήγησης, πρέπει να καλύπτεται από την εγγύηση!
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Οι κατασκευαστές συνιστούν στα πρώτα χιλιόμετρα να μην πιέζεται το αυτοκίνητο, κανείς δεν μας υποχρεώνει να οδηγούμε με συγκεκριμένο τρόπο! Αν χρειαστεί δηλαδή σε μια προσπέραση να πιάσεις 6.000σαλ, δεν θα το κάνεις για να μην σπάσεις την εγγύηση; Ή μήπως μπορούν να σου πουν 'εσύ να σκοτωθείς, πάνω από 3.000σαλ δεν θα πας'!!;;Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι 'ετοιμοπόλεμο' από τη στιγμή που το παίρνουμε από την αντιπροσωπία, σωστά; Δεν λέει πουθενά ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί να κάνει τα Α, Β, Γ στα πρώτα Χ χιλιόμετρα, σωστά; Άρα, όποια βλάβη παρουσιαστεί στα πλαίσια της εγγύησης, ανεξάρτητα από τον τρόπο οδήγησης, πρέπει να καλύπτεται από την εγγύηση!
Σωστός μεν, λάθος δε.
Οι κατασκευαστές συνιστούν-προτείνουν, οι ιδιοκτήτες εφαρμόζουν κατά πώς εκείνοι επιθυμούν. Ο λογαριασμός έρχεται πάντα στο τέλος!Όσον αφορά το ατυχές παράδειγμα της προσπέρασης, τέτοιες διαδικασίες όπως είδες προβλέπονται ακόμα και από τις ECU που καταγράφουν όχι απλά τις μέγιστες τιμές, αλλά και τη διάρκει παραμονής σε αυτήν.
ΚΑΝΕΙΣ, για ΤΙΠΟΤΑ και ΠΟΥΘΕΝΑ δεν μπορεί να υποστηρίξει πως ένα αυτοκίνητο, ένα συναρμολογημένο σύνολο μηχανικών μερών είναι ετοιμοπόλεμο μόλις το παίρνουμε. Εδώ και το κλειδί που θα βάλεις στη μίζα μπορεί και να θέλει μερικά βάλε-βγάλει για να μπαίνει γλυκά! Και δεν μιλάμε για φρένα, ελαστικά, συνδέσμους, ακόμα και εμάς που στην αρχή το βλέπουμε με άλλο μάτι απ'ότι λίγο αργότερα...
Θες να νομίζεις πως είναι; Το πληρώνεις κάτι παραπάνω, μόλις σου προκύψει μια βλάβη στην οποία θα έχεις συμβάλλει τα μέγιστα...Πιστεύεις πως ακόμα και εμείς οι ίδιοι, αν θεωρήσουμε τους εαυτούς μας μηχανές, είμαστε ετοιμοπόλεμοι; Κάθε άλλο! Κάνε κάτι πολύ βαρύ που ξεφεύγει πέρα από το καθημερινό σου προφίλ εργασίας-κόπωσης και θα δεις τους μύες σου να 'αντιδρούν'. Προετοίμασε τον εαυτό σου να μπορέσει σιγά σιγά να ανταπεξέρχεται στο απαιτούμενο βαρύ φορτίο και θα δεις πως τελικά θα μπορέσεις να τα βγάλεις πέρα χωρίας καμμιά μυϊκή 'αβαρία'...Το στρώσιμο δεν είναι για να μας περιορίσει, αλλά για να μπορέσει το αυτοκίνητο να προετοιμαστεί, να φτιάξει τις ανοχές του και να δουλέψει τελικά εντός των προδιαγραφών του για τις οποίες το αγοράσαμε...
Άλλο Playstation δηλ. που μπορούμε και κάνουμε τ'αμαξάκια ό,τι θέλουμε και άλλο η πραγματικότητα...Αν απλά τα μπερδέψουμε, τότε μπορεί και να περάσουμε από το ταμείο.
-
ΚΑΝΕΙΣ, για ΤΙΠΟΤΑ και ΠΟΥΘΕΝΑ δεν μπορεί να υποστηρίξει πως ένα αυτοκίνητο, ένα συναρμολογημένο σύνολο μηχανικών μερών είναι ετοιμοπόλεμο μόλις το παίρνουμε.
Οι δοκιμαστές του ειδικού τύπου ακριβώς αυτό θεωρούν όταν κάνουν τις δοκιμές. Και εμείς επικυρώνουμε αυτή τη θεώρηση δείχνοντάς τους εμπιστοσύνη.
Εδώ και το κλειδί που θα βάλεις στη μίζα μπορεί και να θέλει μερικά βάλε-βγάλει για να μπαίνει γλυκά!
Ναι, αλλά πάντως το κλειδί θα κάνει τη δουλειά του, δηλαδή θα μπει την κλειδαριά!
Πιστεύεις πως ακόμα και εμείς οι ίδιοι, αν θεωρήσουμε τους εαυτούς μας μηχανές, είμαστε ετοιμοπόλεμοι; Κάθε άλλο! Κάνε κάτι πολύ βαρύ που ξεφεύγει πέρα από το καθημερινό σου προφίλ εργασίας-κόπωσης και θα δεις τους μύες σου να 'αντιδρούν'. Προετοίμασε τον εαυτό σου να μπορέσει σιγά σιγά να ανταπεξέρχεται στο απαιτούμενο βαρύ φορτίο και θα δεις πως τελικά θα μπορέσεις να τα βγάλεις πέρα χωρίας καμμιά μυϊκή 'αβαρία'...Το στρώσιμο δεν είναι για να μας περιορίσει, αλλά για να μπορέσει το αυτοκίνητο να προετοιμαστεί, να φτιάξει τις ανοχές του και να δουλέψει τελικά εντός των προδιαγραφών του για τις οποίες το αγοράσαμε...
Μιλάς για χρήση πέρα από τα συνήθη, τα καθημερινά. Εγώ δεν θεωρώ πχ τις 5.000σαλ κάτι πέρα από τα συνήθη. Ο κατασκευαστής λέει ξεκάθαρα (μέσω της κόκκινης περιοχής στο στροφόμετρο και του κόφτη) ότι στο αυτοκίνητό μου οι 5.000σαλ είναι μέσα στα πλαίσια της 'καθημερινής χρήσης', πουθενά δεν λέει ότι πρέπει να προετοιμάζω το αυτοκίνητο για να τις πιάσω. Σε πλήρη αντίθεση δηλαδή με το παράδειγμα που φέρνεις για την σωματική άσκηση.
Το βιβλιαράκι του αυτοκινήτου μου (Clio II) λέει: '[...] Δεν συνίσταται να ξεπερνάτε τις 3.000σαλ για τα πρώτα 3.000χλμ. Ο κινητήρας δεν αποδίδει ακόμη τη μέγιστη ισχύ του. [...]'. Πουθενά δεν λέει ότι δεν πρέπει να ξεπερνάω τις 3.000σαλ, αλλά μου συνιστά να μην το κάνω, γιατί ούτως ή άλλως ο κινητήρας ακόμη ανοίγει και δεν έχω την πλήρη ισχύ διαθέσιμη.
Γενικά, θεωρώ (και δεν είμαι ο μόνος) ότι οι οδηγίες στρωσίματος δεν είναι τίποτα άλλο από μια ασφαλιστική δικλίδα των εταιριών, για να γλυτώνουν από έξοδα από τις εγγυήσεις. Μας λένε να μην πιέζουμε τα αυτοκίνητά μας, ώστε ό,τι παρουσιαστεί να μας το φορτώσουν: 'επειδή το πιέσατε κύριε!'. Αν δεν πιέσεις το αυτοκίνητο, η όποια αστοχία θα μετατοπισθεί χρονικά, μαζί με την όποια βλάβη είναι να παρουσιαστεί. Όσο μετατοπίζεται χρονικά μια βλάβη, τόσο περισσότερο θεωρούμαστε εμείς υπεύθυνοι!
Εξ' άλλου, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον δοκιμάζουν όλους τους κινητήρες τους σε όλο το εύρος περιστροφής τους, και μάλιστα 'σκέτους', χωρίς φορτίο δηλαδή, μόλις βγουν από τη γραμμή παραγωγής και μπριν μπουν στο αυτοκίνητο.
-
Μηπως αυτες οι τιμες καταγραφονται μονο σε αυτοκινητα οπως η Elise και οχι σε απλα οπως η Corolla; Παντως εννοειται οτι προσεχω το αυτοκινητο μου στο στρωσιμο αλλα εχω σκοπο μετα τα 2000χλμ. να τις πιανω τις 5000 στροφες αλλα τωρα στενοχωρηθηκα! Φανταζομαι πως αυτες οι τιμες δε βγαινουν στη φορα σε καθε σερβις αλλα μονο αν τις ζητησεις η τις χρειαστουν για καποια βλαβη
Πλακετες εγκεφαλων. Μας κατασκοπευουν;