Αθήνα
Στους επόμενους μήνες μετατίθεται η απελευθέρωση της κίνησης πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς -σύμφωνα με στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ- πρέπει να προηγηθούν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ «δεν έχει υποβληθεί κανένα σχετικό αίτημα από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας».
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα των Νέων, η απελευθέρωση της κίνησης πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Αθήνα θεωρείται ιδιαίτερα σύνθετη υπόθεση καθώς -σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες- οι εκπεμπόμενοι ρύποι εκτιμάται ότι θα αυξήσουν τις ήδη υψηλές συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων (pm10) στην ατμόσφαιρα.
Η Ελλάδα, ωστόσο, όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, θα πρέπει μέχρι το 2006 να λάβει μέτρα μείωσης των αιωρούμενων σωματιδίων.
Το θέμα της απελευθέρωσης της κίνησης πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη άνοιξε το περασμένο καλοκαίρι με μια δήλωση του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργου Αλογοσκούφη.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η κυβέρνηση εξετάζει το ζήτημα της απελευθέρωσης τής πετρελαιοκίνησης στο πλαίσιο της φορολογικής μεταρρύθμισης που ετοιμάζει. Ωστόσο και ο κ. Αλογοσκούφης είχε επισημάνει ότι θα ελεγχθεί πρωτίστως η επιβάρυνση που θα έχει μια τέτοια κίνηση στο περιβάλλον, προτού ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση.
Πάντως, οι εισαγωγείς αυτοκινήτων υποστηρίζουν ότι τα σύγχρονης τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα οχήματα πληρούν τα πιο αυστηρά όρια εκπομπής ρύπων που οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές έχουν ορίσει και δεν υπάρχει λόγος περιορισμού της κυκλοφορίας τους στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Στο θέμα αναφέρθηκε τη Δευτέρα ο κ. Σουφλιάς, λέγοντας ότι η εφαρμογή του μέτρου απαιτεί μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
«Υπάρχει Οδηγία της Κοινότητας η οποία προβλέπει υπό ποιες προϋποθέσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων η οποία πρέπει να γίνει σεβαστή, πολύ δε περισσότερο όταν έχουμε ένα Λεκανοπέδιο που έχει περισσότερη ρύπανση» είπε.
news.in.gr
Ολη η Ευρωπη χρησιμοποιει diesel σε ποσοστο μεχρι και ανω του 50% των αυτοκινητων, εσεις καθηστε και καντε μελετες μαλακες...