-
** Αναδημοσίευση απο τους financial Times. Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον και το παραθέτω.**
Η υπόθεση που θα καθορίσει το μέλλον της Formula 1
του John Griffiths
Μόλις ένα μήνα αφότου ο Juan Pablo Montoya και η BMW-Williams ”έκοψαν” την τελευταία καρώ σημαία της σαιζόν στο πρωτάθλημα της Formula 1, το άθλημα ετοιμάζεται για μια ακόμη μάχη στην μακρόχρονη και λαμπερή ιστορία του.
Η σύγκρουση δεν θα πραγματοποιηθεί στη Monza, το Monaco ή κάποιο άλλο από τα διάσημα σιρκουΐ του αθλήματος αλλά σε ένα πολύ πιο ήσυχο πεδίο, μια βρετανική δικαστική αίθουσα. Αυτό που διακυβεύεται είναι ο έλεγχος της Formula 1, μιας από τις πιο υγιείς και επικερδείς αθλητικές επιχειρήσεις του κόσμου.
Η υπόθεση που θα εκδικαστεί από τη Δευτέρα και για τις επόμενες ημέρες στο Ανώτατο Δικαστήριο 59 του Λονδίνου, θα καθορίσει αν ο 74χρονος Bernie Ecclestone, θα διατηρήσει τα σκήπτρα της Formula 1 που κρατά εδώ και 20 χρόνια, και τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολαρίων σε έσοδα που εγγυάται.
Εάν το αποτέλεσμα δεν εκδοθεί υπέρ του κ. Ecclestone, τον έλεγχο θα αναλάβει μια τριάδα τραπεζών και ένας όμιλος κατασκευαστών αυτοκινήτων που έχουν δυσαρεστηθεί από τις μεθόδους και τη διαχείριση του. Υπάρχει ακόμη και η πιθανότητα να διασπαστεί η Formula 1 σε δυο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα.
Η κατεύθυνση που θα πάρει το άθλημα αποτελεί ζήτημα τεράστιας σημασίας για πολύ περισσότερο κόσμο από την ίδια τη Formula 1. Το άθλημα έχει τεράστια παγκόσμια απήχηση. Περισσότεροι από 800 εκ. οπαδοί παρακολούθησαν την τηλεοπτική κάλυψη ενός από τα 17 εφετινά γκράν πρι, όπως αναφέρει ο Kevin Alavy, αναλυτής της εταιρίας Initiative. Σε αυτούς θα πρέπει να προστεθούν δισεκατομμύρια παροδικοί τηλεθεατές.
Εν τω μεταξύ, οι πολυεθνικές εταιρίες έχουν βασιστεί στην F1 σαν μια παγκόσμια διαφημιστική πλατφόρμα που ξεπερνάται σε αξία μόνο από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου και τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η F1 έχει προσπαθήσει να βοηθήσει τους σπόνσορες να παγκοσμιοποιήσουν τα προϊόντα τους, πραγματοποιώντας αγώνες σε αναδυόμενες αγορές όπως της Ασίας -ένα από τα εφετινά γκράν πρι έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Κίνα.
Με μια πρώτη ματιά, δεν φαίνεται να τίθεται σε κίνδυνο το μέλλον του αθλήματος. Η δίκη αφορά την ταυτότητα των δυο διευθυντών που ορίζονται σε μια από τις εταιρίες που ιδρύθηκαν από τον κ. Ecclestone για τον έλεγχο της F1.
Ωστόσο, αν οι τρεις τράπεζες που κατέθεσαν τη μήνυση -η Bayerische Landesbank, η JP Morgan Chase και η Lehman Bros- πείσουν τις δικαστικές αρχές για την υπόθεση, θα κυριαρχήσουν στο συμβούλιο της εταιρίας ονόματι Formula One Holdings. Αυτό ανοίγει το δρόμο για τον έλεγχο δυο βασικών θυγατρικών, της Formula One Administration και της Formula One Management, μέσω των οποίων ο κ. Ecclestone διοικεί την F1. Οι τράπεζες έχουν ήδη ένα ποσοστό 75% στην SLEC Holdings, την μητρική εταιρία όλων των δραστηριοτήτων της F1, που ελεγχόταν από τον κ. Ecclestone και το δικό του Bambino Trust.
Όμως, γιατί θα ήθελαν οι τρεις τράπεζες να διατελέσουν ηγετικό ρόλο στην F1; H απάντηση είναι ότι είχαν χρηματοδοτήσει με 1,6 δισ. δολ. την εξαγορά του μεριδίου της SLEC από τον γερμανικό όμιλο μέσων Kirch. Όταν κατέρρευσε ο γερμανικός όμιλος το 2002, έγιναν ιδιοκτήτες κατά λάθος.
Σύμφωνα με τους όρους της αρχικής συμφωνίας για την πώληση του μεριδίου της SLEC στην Kirch, ο κ. Ecclestone διατήρησε τον έλεγχο της εταιρίας μέσω των FOA και FOM. Οι τράπεζες δεν είχαν λόγο στη διοίκηση της F1.
Αυτό, από μόνο του, δεν θα είχε αποτελέσει πρόβλημα. Όμως, οι συνεχείς διαμάχες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που παίρνουν μέρος στην F1 και του κ. Ecclestone έχουν ενισχύσει την πιθανότητα, οι κατασκευαστές να σπάσουν τα συμβόλαια και να ξεκινήσουν δικό τους προτάθλημα, καθιστώντας το μερίδιο των τραπεζών στην SLEC, πρακτικά άχρηστο.
(22/11/04 - 19:01)
ΠΗΓΗ: FT.com
Copyright The Financial Times Ltd. All rights reserved. -
** Αναδημοσίευση απο τους financial Times. Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον και το παραθέτω.**
Η υπόθεση που θα καθορίσει το μέλλον της Formula 1
του John Griffiths
Μόλις ένα μήνα αφότου ο Juan Pablo Montoya και η BMW-Williams ”έκοψαν” την τελευταία καρώ σημαία της σαιζόν στο πρωτάθλημα της Formula 1, το άθλημα ετοιμάζεται για μια ακόμη μάχη στην μακρόχρονη και λαμπερή ιστορία του.
Η σύγκρουση δεν θα πραγματοποιηθεί στη Monza, το Monaco ή κάποιο άλλο από τα διάσημα σιρκουΐ του αθλήματος αλλά σε ένα πολύ πιο ήσυχο πεδίο, μια βρετανική δικαστική αίθουσα. Αυτό που διακυβεύεται είναι ο έλεγχος της Formula 1, μιας από τις πιο υγιείς και επικερδείς αθλητικές επιχειρήσεις του κόσμου.
Η υπόθεση που θα εκδικαστεί από τη Δευτέρα και για τις επόμενες ημέρες στο Ανώτατο Δικαστήριο 59 του Λονδίνου, θα καθορίσει αν ο 74χρονος Bernie Ecclestone, θα διατηρήσει τα σκήπτρα της Formula 1 που κρατά εδώ και 20 χρόνια, και τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολαρίων σε έσοδα που εγγυάται.
Εάν το αποτέλεσμα δεν εκδοθεί υπέρ του κ. Ecclestone, τον έλεγχο θα αναλάβει μια τριάδα τραπεζών και ένας όμιλος κατασκευαστών αυτοκινήτων που έχουν δυσαρεστηθεί από τις μεθόδους και τη διαχείριση του. Υπάρχει ακόμη και η πιθανότητα να διασπαστεί η Formula 1 σε δυο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα.
Η κατεύθυνση που θα πάρει το άθλημα αποτελεί ζήτημα τεράστιας σημασίας για πολύ περισσότερο κόσμο από την ίδια τη Formula 1. Το άθλημα έχει τεράστια παγκόσμια απήχηση. Περισσότεροι από 800 εκ. οπαδοί παρακολούθησαν την τηλεοπτική κάλυψη ενός από τα 17 εφετινά γκράν πρι, όπως αναφέρει ο Kevin Alavy, αναλυτής της εταιρίας Initiative. Σε αυτούς θα πρέπει να προστεθούν δισεκατομμύρια παροδικοί τηλεθεατές.
Εν τω μεταξύ, οι πολυεθνικές εταιρίες έχουν βασιστεί στην F1 σαν μια παγκόσμια διαφημιστική πλατφόρμα που ξεπερνάται σε αξία μόνο από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου και τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η F1 έχει προσπαθήσει να βοηθήσει τους σπόνσορες να παγκοσμιοποιήσουν τα προϊόντα τους, πραγματοποιώντας αγώνες σε αναδυόμενες αγορές όπως της Ασίας -ένα από τα εφετινά γκράν πρι έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Κίνα.
Με μια πρώτη ματιά, δεν φαίνεται να τίθεται σε κίνδυνο το μέλλον του αθλήματος. Η δίκη αφορά την ταυτότητα των δυο διευθυντών που ορίζονται σε μια από τις εταιρίες που ιδρύθηκαν από τον κ. Ecclestone για τον έλεγχο της F1.
Ωστόσο, αν οι τρεις τράπεζες που κατέθεσαν τη μήνυση -η Bayerische Landesbank, η JP Morgan Chase και η Lehman Bros- πείσουν τις δικαστικές αρχές για την υπόθεση, θα κυριαρχήσουν στο συμβούλιο της εταιρίας ονόματι Formula One Holdings. Αυτό ανοίγει το δρόμο για τον έλεγχο δυο βασικών θυγατρικών, της Formula One Administration και της Formula One Management, μέσω των οποίων ο κ. Ecclestone διοικεί την F1. Οι τράπεζες έχουν ήδη ένα ποσοστό 75% στην SLEC Holdings, την μητρική εταιρία όλων των δραστηριοτήτων της F1, που ελεγχόταν από τον κ. Ecclestone και το δικό του Bambino Trust.
Όμως, γιατί θα ήθελαν οι τρεις τράπεζες να διατελέσουν ηγετικό ρόλο στην F1; H απάντηση είναι ότι είχαν χρηματοδοτήσει με 1,6 δισ. δολ. την εξαγορά του μεριδίου της SLEC από τον γερμανικό όμιλο μέσων Kirch. Όταν κατέρρευσε ο γερμανικός όμιλος το 2002, έγιναν ιδιοκτήτες κατά λάθος.
Σύμφωνα με τους όρους της αρχικής συμφωνίας για την πώληση του μεριδίου της SLEC στην Kirch, ο κ. Ecclestone διατήρησε τον έλεγχο της εταιρίας μέσω των FOA και FOM. Οι τράπεζες δεν είχαν λόγο στη διοίκηση της F1.
Αυτό, από μόνο του, δεν θα είχε αποτελέσει πρόβλημα. Όμως, οι συνεχείς διαμάχες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που παίρνουν μέρος στην F1 και του κ. Ecclestone έχουν ενισχύσει την πιθανότητα, οι κατασκευαστές να σπάσουν τα συμβόλαια και να ξεκινήσουν δικό τους προτάθλημα, καθιστώντας το μερίδιο των τραπεζών στην SLEC, πρακτικά άχρηστο.
(22/11/04 - 19:01)
ΠΗΓΗ: FT.com
Copyright The Financial Times Ltd. All rights reserved. -
** Αναδημοσίευση απο τους financial Times. Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον και το παραθέτω.**
Η υπόθεση που θα καθορίσει το μέλλον της Formula 1
του John Griffiths
Μόλις ένα μήνα αφότου ο Juan Pablo Montoya και η BMW-Williams ”έκοψαν” την τελευταία καρώ σημαία της σαιζόν στο πρωτάθλημα της Formula 1, το άθλημα ετοιμάζεται για μια ακόμη μάχη στην μακρόχρονη και λαμπερή ιστορία του.
Η σύγκρουση δεν θα πραγματοποιηθεί στη Monza, το Monaco ή κάποιο άλλο από τα διάσημα σιρκουΐ του αθλήματος αλλά σε ένα πολύ πιο ήσυχο πεδίο, μια βρετανική δικαστική αίθουσα. Αυτό που διακυβεύεται είναι ο έλεγχος της Formula 1, μιας από τις πιο υγιείς και επικερδείς αθλητικές επιχειρήσεις του κόσμου.
Η υπόθεση που θα εκδικαστεί από τη Δευτέρα και για τις επόμενες ημέρες στο Ανώτατο Δικαστήριο 59 του Λονδίνου, θα καθορίσει αν ο 74χρονος Bernie Ecclestone, θα διατηρήσει τα σκήπτρα της Formula 1 που κρατά εδώ και 20 χρόνια, και τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολαρίων σε έσοδα που εγγυάται.
Εάν το αποτέλεσμα δεν εκδοθεί υπέρ του κ. Ecclestone, τον έλεγχο θα αναλάβει μια τριάδα τραπεζών και ένας όμιλος κατασκευαστών αυτοκινήτων που έχουν δυσαρεστηθεί από τις μεθόδους και τη διαχείριση του. Υπάρχει ακόμη και η πιθανότητα να διασπαστεί η Formula 1 σε δυο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα.
Η κατεύθυνση που θα πάρει το άθλημα αποτελεί ζήτημα τεράστιας σημασίας για πολύ περισσότερο κόσμο από την ίδια τη Formula 1. Το άθλημα έχει τεράστια παγκόσμια απήχηση. Περισσότεροι από 800 εκ. οπαδοί παρακολούθησαν την τηλεοπτική κάλυψη ενός από τα 17 εφετινά γκράν πρι, όπως αναφέρει ο Kevin Alavy, αναλυτής της εταιρίας Initiative. Σε αυτούς θα πρέπει να προστεθούν δισεκατομμύρια παροδικοί τηλεθεατές.
Εν τω μεταξύ, οι πολυεθνικές εταιρίες έχουν βασιστεί στην F1 σαν μια παγκόσμια διαφημιστική πλατφόρμα που ξεπερνάται σε αξία μόνο από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου και τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η F1 έχει προσπαθήσει να βοηθήσει τους σπόνσορες να παγκοσμιοποιήσουν τα προϊόντα τους, πραγματοποιώντας αγώνες σε αναδυόμενες αγορές όπως της Ασίας -ένα από τα εφετινά γκράν πρι έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Κίνα.
Με μια πρώτη ματιά, δεν φαίνεται να τίθεται σε κίνδυνο το μέλλον του αθλήματος. Η δίκη αφορά την ταυτότητα των δυο διευθυντών που ορίζονται σε μια από τις εταιρίες που ιδρύθηκαν από τον κ. Ecclestone για τον έλεγχο της F1.
Ωστόσο, αν οι τρεις τράπεζες που κατέθεσαν τη μήνυση -η Bayerische Landesbank, η JP Morgan Chase και η Lehman Bros- πείσουν τις δικαστικές αρχές για την υπόθεση, θα κυριαρχήσουν στο συμβούλιο της εταιρίας ονόματι Formula One Holdings. Αυτό ανοίγει το δρόμο για τον έλεγχο δυο βασικών θυγατρικών, της Formula One Administration και της Formula One Management, μέσω των οποίων ο κ. Ecclestone διοικεί την F1. Οι τράπεζες έχουν ήδη ένα ποσοστό 75% στην SLEC Holdings, την μητρική εταιρία όλων των δραστηριοτήτων της F1, που ελεγχόταν από τον κ. Ecclestone και το δικό του Bambino Trust.
Όμως, γιατί θα ήθελαν οι τρεις τράπεζες να διατελέσουν ηγετικό ρόλο στην F1; H απάντηση είναι ότι είχαν χρηματοδοτήσει με 1,6 δισ. δολ. την εξαγορά του μεριδίου της SLEC από τον γερμανικό όμιλο μέσων Kirch. Όταν κατέρρευσε ο γερμανικός όμιλος το 2002, έγιναν ιδιοκτήτες κατά λάθος.
Σύμφωνα με τους όρους της αρχικής συμφωνίας για την πώληση του μεριδίου της SLEC στην Kirch, ο κ. Ecclestone διατήρησε τον έλεγχο της εταιρίας μέσω των FOA και FOM. Οι τράπεζες δεν είχαν λόγο στη διοίκηση της F1.
Αυτό, από μόνο του, δεν θα είχε αποτελέσει πρόβλημα. Όμως, οι συνεχείς διαμάχες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που παίρνουν μέρος στην F1 και του κ. Ecclestone έχουν ενισχύσει την πιθανότητα, οι κατασκευαστές να σπάσουν τα συμβόλαια και να ξεκινήσουν δικό τους προτάθλημα, καθιστώντας το μερίδιο των τραπεζών στην SLEC, πρακτικά άχρηστο.
(22/11/04 - 19:01)
ΠΗΓΗ: FT.com
Copyright The Financial Times Ltd. All rights reserved. -
Πράγματι ενδιαφέρον άρθρο. Άντε να δούμε που θα καταλήξει η υπόθεση.
Γενικά πάντως η Formula1 μου θυμίζει υπολογιστή που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από ιούς και η μόνη λύση για εξιγίανση είναι το format..
-
@ Raikkonen
Ειναι και αυτη μια αποψη.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ F1 ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ