-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Πρέπει να γίνεται και έλεγχος στο μπλόκ με ρίγα ακριβείας και φίλερ για τη σπάνια περίπτωση που αυτό έχει κάτι που δεν φαίνειται με το μάτι, όλοι οι κατασκευαστές το προτείνουν.
Και μόνον ότι το είπες εσύ, φτάνει!. Πάντα σωστός.
Αυτήν την ρίγα την έχω χρόνια στο κουτί της και δεν την δίνω σε κανέναν!.
Φιλικά
ΑΝΤΩΝΗΣ. -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Αν κατάλαβα καλά, δηλαδή, το πλανάρισμα γίνεται όχι για τη λείανση από τα απομεινάρια της παλιάς φλάντζας, αλλά για να διορθωθεί τυχόν μικροστράβωμα το καπακιού;
Ασφαλώς. Η φλάντζα βγαίνει θαυμάσια με ιδικό σπρέι.
….έως χοντρό στράβωμα….
Α. -
ΦIΛE ANTΩNH KAI quadra21 EYXAPIΣTOYME ΓIA TON TPOΠO ΠOY MOIPAZEΣTE TIΣ ΓNΩΣEIΣ ΣAΣ.
-
Εξξαλου το καπάκι ειναι πιο ευκολο αναλώσιμο παρά ο κορμός.....
-
Τι ζημιά μπορεί να προκληθεί αν αρχίσει να λύνεται ο κινητήρας νωρίτερα;
-
Ο χρήστης BASSstarlet έγραψε:
Τι ζημιά μπορεί να προκληθεί αν αρχίσει να λύνεται ο κινητήρας νωρίτερα;
Σίγουρα το ξεστό μέταλλο, κρυώνοντας ελεύθερο, πετσικάρει.
Α -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Έχω μια απορία: Γιατί όταν αλλάζουμε φλάτζα κεφαλής γίνεται πλανάρισμα του καπακιού αλλά όχι και του μπλοκ;Γιατί είναι δύσκολο να πλανιάρεις το μπλοκ.
Εξάλλου, αν έχεις στραβό μπλοκ δεν έχει σημασία αν το πλανιάρεις γιατί και οι κύλινδροι είναι στραβοί και τα κουζινέτα.
-
Oταν αλλαχτει η εργοστασιακη φλατζα, η επομενη αλλαγη(καψιμο) θα γινει σε πιο συντομο χρονικο διαστημα? Μιλαω για φυσιολογικη φθορα και οχι απο σπασιμο κολλαρου η οτιδηποτε αλλο προκαλει αυξηση θερμοκρασιας. Ποσα ρεκτιφιε σηκωνει ενα καπακι? Γιατι πολλες φορες μετα απο την πρωτη επισκευη φλατζας οι επομενες φορες ερχονται πολυ γρηγοροτερα?
Επισης απο την στιγμη που παρατηρησουμε απωλεια ψυκτικου(οχι σημαντικη) και υγρασια στα λαδια πρεπει να βιαστουμε για την επισκευη?
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Στα καλά καθούμενα δεν θα χαλάσει ένας συμπλέκτης. Είναι εύκολο να τον δοκιμάζουμε στα service. Στην κακιά, κάλο είναι, εάν έχει ντίζα, να την λασκάρουμε. ΑΝΤΩΝΗΣ.Αφηνει στα καλα καθουμενα ο συμπλεκτης! Οχι ομως απο δισκο, αλλα απο ρουλεμαν που οταν φρακαρει αρχιζει και τρωει τα χτενια του παλτο μεχρι να καρφωθει μεσα τους και αντε να σου γυρισει το πενταλ πισω. Αμα ειναι ντιζατος μπορεις με ρεγουλαρισμα να πας στο πλησιεστερο συνεργειο. Βεβαια δεν σε αφηνει εντελως στα καλα καθουμενα μα κανει λιγο καιρο πριν διαφορους ηχους κατα το πατημα του συμπλεκτη που ομως ελαχιστοι θα αντιληφθουν.
-
Έπειτα από περίπου δέκα δεύτερα από τη στιγμή που βάζω μπρος τον (κρύο) κινητήρα(focus II) διακρίνω ένα υπόκωφο μεταλλικό γρύλλισμα-γρατσούνισμα(σαν μικρό γγρρρρρ ) μαζί με τον ήχο της μηχανής.Όταν ζεσταθεί το μοτέρ σταματά μέχρι να ξανακρυώσει.Το αμάξι δεν έχει κανένα άλλο συμπτωμα όλα δουλεύουν μία χαρά.
Τι ετοιμάζεται να παραδώσει ταμείο;
Δυναμό;Τρόμπα νερού;Εάν το αφήσω τι μπορεί να δημιουργήσει; -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Στα καλά καθούμενα δεν θα χαλάσει ένας συμπλέκτης. Είναι εύκολο να τον δοκιμάζουμε στα service. Στην κακιά, κάλο είναι, εάν έχει ντίζα, να την λασκάρουμε. ΑΝΤΩΝΗΣ.
Αφηνει στα καλα καθουμενα ο συμπλεκτης! Οχι ομως απο δισκο, αλλα απο ρουλεμαν που οταν φρακαρει αρχιζει και τρωει τα χτενια του παλτο μεχρι να καρφωθει μεσα τους και αντε να σου γυρισει το πενταλ πισω. Αμα ειναι ντιζατος μπορεις με ρεγουλαρισμα να πας στο πλησιεστερο συνεργειο. Βεβαια δεν σε αφηνει εντελως στα καλα καθουμενα μα κανει λιγο καιρο πριν διαφορους ηχους κατα το πατημα του συμπλεκτη που ομως ελαχιστοι θα αντιληφθουν.
Ναι σε αφήνει και να συμπληρώσω , κάτι που έτυχε σε μένα , αμόλησε το ένα απο τα ελατήρια του δίσκου και μπλόκαρε το αμπραγιαζ μαλλον απο ελατωματικό προιόν (Valeo κιολας) και η 2η περίπτωση όταν έσπασαν τα χτένια στο πλατώ αν και με έβγαλε μέχρι το συνεργείο....
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Έχω μια απορία: Γιατί όταν αλλάζουμε φλάτζα κεφαλής γίνεται πλανάρισμα του καπακιού αλλά όχι και του μπλοκ;
Γιατί είναι δύσκολο να πλανιάρεις το μπλοκ.
Εξάλλου, αν έχεις στραβό μπλοκ δεν έχει σημασία αν το πλανιάρεις γιατί και οι κύλινδροι είναι στραβοί και τα κουζινέτα.
Kαι εδώ το καλό ρεκτιφιέ δίνει τη λύση αν μετά από προσεκτικές μετρήσεις διαπιστωθεί ολικό πετσικάρισμα του μπλόκ, κάτι που είναι δύσκολο σε μαντεμένιο μπλόκ, πλανίζει το πρόσωπο και περνάει - μπάρα - στα κουζινέτα κατεβάζοντας τις κορώνες των εμβόλων όσα δέκατα κατέβασε το μπλόκ, για 2-3 δέκατα δεν υφίσταται πρόβλημα στα έμβολα ( δεν αναφέρομαι σε συμπιέσεις πάνω του 11:1 ) αλλιώς υπάρχει και η λύση των εμβόλων με κορώνα μεγάλου πάχους προκειμένου να τροποποιηθεί, πχ να κατέβει η κορώνα, να γίνουν τσέπες, να διαφοροποιηθεί η συμπίεση αν ο κινητήρας προορίζεται να αλλάξει χρήση, κλπ.
Τεχνικά όλα γίνονται, προκειμένου όμως για ένα απλό φτηνό μοτέρ, το συνολικό κόστος είναι αυτό που οδηγεί στην πλέον πρόσφορη λύση, πχ στην αγορά ενός μεταχειρισμένου κινητήρα.
-
α. Όταν βάζω μπροστά παρατηρώ το λαμπάκι της μπαταρίας ίσα-ίσα να αχνοφέγγει. Μαρσάρω λίγο, εξαφανίζεται. Αφήνω τις στροφές να πέσουν, αχνοφέγγει λίγο πιο πολύ. Με το που αρχίζει να ζεσταίνεται το αυτοκίνητο το λαμπάκι δεν ξαναφέγγει καθόλου. Η μπαταρία είναι καινούρια. Πάω για δυναμό;
β. Όταν βάζω μπροστά το λαμπάκι του λαδιού αργεί λίγο να σβήσει. Το κάνει από την τελευταία αλλαγή λαδιών. Η στάθμη είναι ΟΚ. Μπορεί να είναι το φίλτρο (δεν είναι το προβλεπόμενο για το συγκεκριμένο κινητήρα αλλά βίδωσε σωστά);
Ποτάνα Φίατ, πάλι θα μου τα φας (έχω και μεγάλο σέρβις με ιμάντες σε λίγο...)!
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
α. Όταν βάζω μπροστά παρατηρώ το λαμπάκι της μπαταρίας ίσα-ίσα να αχνοφέγγει. Μαρσάρω λίγο, εξαφανίζεται. Αφήνω τις στροφές να πέσουν, αχνοφέγγει λίγο πιο πολύ. Με το που αρχίζει να ζεσταίνεται το αυτοκίνητο το λαμπάκι δεν ξαναφέγγει καθόλου. Η μπαταρία είναι καινούρια. Πάω για δυναμό;β. Όταν βάζω μπροστά το λαμπάκι του λαδιού αργεί λίγο να σβήσει. Το κάνει από την τελευταία αλλαγή λαδιών. Η στάθμη είναι ΟΚ. Μπορεί να είναι το φίλτρο (δεν είναι το προβλεπόμενο για το συγκεκριμένο κινητήρα αλλά βίδωσε σωστά);
Ποτάνα Φίατ, πάλι θα μου τα φας (έχω και μεγάλο σέρβις με ιμάντες σε λίγο...)!
Μετρα με πολυμετρο την ταση της μπαταριας οταν λειτουργει η μηχανη(και ειδικα οταν αχνοφενεται το λαμπακι), πρεπει να ειναι γυρω στα 14 βολτ.
Για το λαμπακι του λαδιου, βαλε ενα καλο φιλτρο, κατα προτιμιση το μαμα, αφου δεν τιθεται θεμα κοστους σε τετοιο ανταλλακτικο. Αυτο που εχεις μαλλον αδειαζει απο λαδι οταν σβηνεις. Το σωστο φιλτρο κραταει το λαδι μεσα του.
-
Στο βενζινάδικο πας να ξεκινήσεις με ζεστό κινητήρα μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Αν δεν σου τυχαίνει να το κάνεις αυτό αλλού ίσως να είναι απλά το 'μπούκωμα' του ζεστού ξεκινήματος και να μην έχει σχέση το γέμισμα. Αλλιώς μου άρεσε η άποψη του Αντώνη!
Όταν σου αρπάξει η φλάντζα και σου πλανίσουν το καπάκι αν δεν το κάνουν καλά τότε είναι λογικό να μην κάνει τόσο καλή και ομοιόμορφη επαφή και να έχει αδύνατα σημεία που πιο εύκολα θα αρπάξουν ξανά. Ίσως να φταίει ότι δεν κοιτάζουν το μπλοκ που αναφέρθηκε. Ίσως ότι πράγματα έχουν γίνει (πχ βουλωμένοι δίαυλοι) που διατηρούν τις αυξημένες τοπικές θερμοκρασίες που οδήγησαν στην αρχική βλάβη....
kotetsi μάλλον έβαλες φίλτρο που δεν έχει ενσωματωμένη ανεπίστροφη βαλβίδα σε κινητήρα που την θέλει... Το αλλάζεις σύντομα, δεν περιμένεις την επόμενη αλλαγή.
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
α. Όταν βάζω μπροστά παρατηρώ το λαμπάκι της μπαταρίας ίσα-ίσα να αχνοφέγγει. Μαρσάρω λίγο, εξαφανίζεται. Αφήνω τις στροφές να πέσουν, αχνοφέγγει λίγο πιο πολύ. Με το που αρχίζει να ζεσταίνεται το αυτοκίνητο το λαμπάκι δεν ξαναφέγγει καθόλου. Η μπαταρία είναι καινούρια. Πάω για δυναμό;β. Όταν βάζω μπροστά το λαμπάκι του λαδιού αργεί λίγο να σβήσει. Το κάνει από την τελευταία αλλαγή λαδιών. Η στάθμη είναι ΟΚ. Μπορεί να είναι το φίλτρο (δεν είναι το προβλεπόμενο για το συγκεκριμένο κινητήρα αλλά βίδωσε σωστά);
Ποτάνα Φίατ, πάλι θα μου τα φας (έχω και μεγάλο σέρβις με ιμάντες σε λίγο...)!
Α. Δοκίμασε να αναψεις φώτα καθαριστήρες ραδιο και καλοριφέρ. Αν αρχίσει να αχνοφαινεται και πάλι ναι μάλλον πας για δυναμό. Αν όχι τότε πιθανότατα ειναι μόνο ο αυτόματος του δυναμό . Καθάρισε επίσης επαφές και γειώσεις καμμια φορά η οξειδωση σε αυτά τα σημεία το προκαλεί αυτό.
Β.Όπώς ειπε ο προλαλήσας δεν έχεις βάλει φίλτρο με βαλβίδα αντεπιστροφής και γιαυτό αργεί να σου σηκώσει πίεση. Άμεση αλλαγή με το σωστό....
-
Αν το λαμπάκι του λαδιού αργεί λίγο να σβήσει βάλε άλλη μάρκα φίλτρο στην επόμενη αλλαγή λαδιών.
Αν αργεί πολύ να σβήσει (όπως όταν αλλάζεις λάδια) τότε μη μαρσάρεις για 20-30 δευτερόλεπτα μετά που βάλεις μπρος (ιδίως αν είναι κρύο). Αν δεν ακούγεται ο κινητήρας να δουλεύει χωρίς λάδια εγώ θα άφηνα το φίλτρο όμως ΜΗ μαρσάρεις μετά το ξεκίνημα (και ακούγεται σαν αλυσοπρίονο).
-
Αρκετές φορές δεν μου σβήνει αν δεν μαρσάρω, και αν τα λάδια είναι πολυκαιρισμένα, ακούω και την αντλία όση ώρα είναι αναμμένο.
Μάλλον είναι στα τελευταία του...εδώ και 10+ χρόνια. -
@all:
Σχετικά με το λαμπάκι της μπαταρίας, η έντασή του δε μεταβάλλεται αν ανάψω φώτα και λοιπές ενεργοβόρες πηγές. Συμπεριφέρεται όπως και με τα πάντα σβηστά. Αυτό που έχω παρατηρήσει βέβαια τελευταία είναι ότι έχοντας τα φώτα αναμμένα, αν ανάψω κάποιο φλας, με τη συχνότητα που αναβοσβήνει κάνει κι ένα ελαφρύ «ντιμάρισμα» το ταμπλώ. Το θεωρώ φυσικό όταν ανάβει το βεντιλατέρ, καθώς τραβάει πολύ ρεύμα στιγμιαία, αλλά με τα φλας το συναντούσα μόνο στο Duna. Δε με προβληματίζει το γιατί το κάνει (παλιό αυτοκίνητο είναι, όλο και κάποιο θεματάκι με ταλαιπωρημένα καλώδια και φθαρμένους ακροδέκτες θα έχει) αλλά όσο νά 'ναι το σκέφτομαι... Μόλις βρω λίγο χρόνο θα μετρήσω την τάση της μπαταρίας και θα επανέλθω.Σχετικά με το φίλτρο λαδιού τώρα, ναι, δεν είναι αυτό που ταιριάζει 100% με τον τύπο του κινητήρα αλλά πέραν από τη μικρή καθυστέρηση να σβήσει το λαμπάκι δεν παρατηρώ τίποτε άλλο. Εννοείται ότι θα προμηθευτώ το σωστό φίλτρο (από τη FIAT κιόλας) για την επόμενη αλλαγή (η οποία δεν αργεί).
-
Τα περισσότερα παλαιά αυτοκίνητα το έχουν το φαινόμενο αυτό με τα φλάς στο ταμπλό, δεν είναι πρόβλημα και εξαρτάται από που παίρνουν ρεύμα ( από ποιά γραμμή ρεύματος έχει επιλέξει ο κατασκευαστής να τροφοδοτήσει τα φλάς και τα λαμπάκια του ταμπλό, αυτό είναι τοπική πτώση τάσης, δεν είναι κανένα πρόβλημα )
Διάφορες Τεχνικές απορίες..........