-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Άλλο το ένα και άλλο το άλλο!Sent from my Desire using smoke signals.
Nαι σωστα εγώ το συνδεσα αλλιώς στο μυαλό μου.
Αυτό που λέει ο φίλτατος drdino.
Το wastegate που λες αν δεν απατώμαι έχει σχέση με turbo.
Η egr έχει σχέση με τα καυσαέρια, μιλάμε πάντα για ατμοσφαιρικό.Ναι είναι σε τουρμπο και έχει σχέση με την υπερπλήρωση σε καυσαέρια τα οποία η wastegate αφήνει να εκτονωθούν.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Στο tucson που χω το υγραεριο ειχα την τελευταια βδομαδα συχνα λαμπακι chek. Το διαγνωστικο εδειξε ''μη ενεργος λ (2) ο δευτερος'' εκει που περιμενα να δειξει κανενα φτωχο μιγμα απο το υγραεριο...... Εκεινη την ωρα ομως που βαλε το διαγνωστικο και εβλεπε live εδειχνε οτι δουλευε και εδινε τασεις. Τι παιζει με αυτον το λαμδα? Το αμαξι λειτουργει μια χαρα παντως.
Μπορει να βοηθησει κανεις?
Ελπίζω να μπορέσω.
Από το υγραέριο, νομίζω ότι μπορεί να βγάλει διάφορες άσχετες βλάβες που στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν. Εμένα κάποια στιγμή στην αρχή μου είχε βγάλει ποτενσιόμετρο πεταλούδας γκαζιού!!!! Καμία σχέση όμως.
Κάνε reset και δοκίμασέ το στη βενζίνη λίγες μέρες.
-
Βγαζω τον πολο για ποσα λεπτα? Παντως με ανυσηχει το ΄΄μη ενεργος΄΄. Αλλο να δειχνει συνεχεια φτωχο μιγμα ενω δεν ειναι...
-
Μπορεί το σφάλμα να εννοεί ότι ο 2ος λ δεν ρυθμίζει το μείγμα έτσι ώστε να λειτουργεί αποτελεσματικά ο καταλύτης.
-
Μπορει δηλαδη λογω υγραεριου να βλεπει ελαχιστα καυσαερια(η πολλα δεν ξερω) φευγοντας απο τις προκαθορισμενες τιμες και αναβει? παιζει να μην ειναι καν προβλημα?
Εχω παρατηρησει οτι αναβει οταν οδηγω λιγο πιο νευρικα, πχ πολλα ανοιγματα στην εθνικη με 5η για προσπερασεις .
-
Ο 1ος λ ρυθμίζει το μείγμα και ο 2ος επεμβαίνει σ'αυτή τη ρύθμιση ώστε να λειτουργεί ο καταλύτης σαν αναγωγικός ή σαν οξειδωτικός.
Αν το αμάξι δεν είχε 2ο λ δεν θα υπήρχε πρόβλημα
αλλά τώρα πρέπει να το ρυθμίσεις έτσι το υγραέριο που να μην ανάβει το λαμπάκι. -
Το θεμα ειναι οτι παλαιοτερα οταν ειχα λαμπακι εδινε σφαλμα φτωχου μιγματος και το ρυθμιζε ο μαστορας. Τωρα το ''μη ενεργος'' με χαλαει. Ο μηχανικος ειπε οτι πιθανον να κολλαει στιγμαια και πεταει σφαλμα. Μου προτεινε να αλλαξω τον δευτερο λαμδα αν με ενοχλει να βλεπω το λαμπακι, χωρις να προκαλει περαιτερω προβλημα...
-
Μπορεί να είναι αυτό που λέει. Ο λ φαίνεται ότι δουλεύει αλλά αν είναι 'αργός' ανάβει λαμπάκι.
Θα έπρεπε όμως να ανάβει λαμπάκι και με βενζίνη.
-
Υπαρχει περιπτωση να εχει ''αρπαξει'' απο τα καυσαερια(καυτα οπως λενε) του υγραεριου?
-
Ο χρήστης piii έγραψε:
Αυτό που λέει ο φίλτατος drdino.
Το wastegate που λες αν δεν απατώμαι έχει σχέση με turbo.
Η egr έχει σχέση με τα καυσαέρια, μιλάμε πάντα για ατμοσφαιρικό.Ναι είναι σε τουρμπο και έχει σχέση με την υπερπλήρωση σε καυσαέρια τα οποία η wastegate αφήνει να εκτονωθούν.
H egr ανακυκλώνει τα καυσαέρια πριν την φτερωτή και δεν σχετίζεται με αυτήν, λειτουργεί ανεξάρτητα και έχει σχέση με το άδειασμα του κυλίνδρου και υπάρχει και σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Έχει διπλό ρόλο αφενός βελτίωση της καύσης και συνεπώς της καθαρότητας των καυσαερίων και αφετέρου καλύτερο γέμισμα του κυλίνδρου (άρα καλύτερη δυναμική συμπίεση) σε κάποιο εύρος στροφών). Αντίθετα η wastegate έχει ξεκάθαρα σχέση με το άδειασμα της τουρμπίνας όταν κινδυνεύει να βγει εκτός κάποιων παραμέτρων σωστής λειτουργίας της από μεγάλη συμπίεση. (και η σκάστρα είναι άλλος ένας τρόπος αδειάσματος του συστήματος εισαγωγής πριν την πεταλούδα που ενεργοποιείται στην απότομη και πολύ μεγαλύτερη υπερπίεση που θα συμβεί μόλις κλείσει η πεταλούδα, στο άφημα του γκαζιού δηλαδή για προστασία της πεταλούδας, της φτερωτής αλλά και βελτίωση της λειτουργίας και συνεχούς απόδοσης κατά την επιτάχυνση με αλλαγές ταχυτήτων....αν φυσικά είναι σωστά ρυθμισμένη και δεν έχουν επέμβει άσχετοι βελτιωτές...).
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μπορεί να είναι αυτό που λέει. Ο λ φαίνεται ότι δουλεύει αλλά αν είναι 'αργός' ανάβει λαμπάκι.Θα έπρεπε όμως να ανάβει λαμπάκι και με βενζίνη.
Αυτό ακριβώς. Δοκίμασέ το στη βενζίνη για λίγες μέρες, σβήσε όμως το λαμπάκι πρώτα.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Υπαρχει περιπτωση να εχει ''αρπαξει'' απο τα καυσαερια(καυτα οπως λενε) του υγραεριου?Παράθεση από www.lpgforum.co.uk
'Also, just to add that I have been monitoring the EGT's for the last couple of days and can say for definate that under all conditions with the same AFR and load that the exhaust temps are lower with LPG then with petrol.'Δηλαδή ίδιες και χαμηλότερες θερμοκρασίες. Εκτός αν οι ρυθμίσεις του υγραερίου έιναι τέτοιες που στο open loop (πολλά γκάζια) το AFR (αναλογία αέρα-βενζίνης) πάει περίπατο και μαζί και οι θερμοκρασίες.
-
Aποστάτες:
Μπορούν να δημιουργήσουν ζημιά;
Πού και υπό ποιες προϋποθέσεις;
Γενικά υπάρχουν συνθήκες που με αποστάτες θα βελτιώσεις τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ( εντάξει, το βελτιώσεις είναι σχετικό, θα την αλλάξεις), ή είναι κακή ιδέα a priori γιατί αλλάζεις τη μελέτη της ανάρτησης π.χ. κ.λπ.; -
Ο χρήστης Άρης έγραψε:
Aποστάτες:
Μπορούν να δημιουργήσουν ζημιά;
Πού και υπό ποιες προϋποθέσεις;
Γενικά υπάρχουν συνθήκες που με αποστάτες θα βελτιώσεις τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ( εντάξει, το βελτιώσεις είναι σχετικό, θα την αλλάξεις), ή είναι κακή ιδέα a priori γιατί αλλάζεις τη μελέτη της ανάρτησης π.χ. κ.λπ.;Αν οι ρόδες συνεχίσουν να χωράνε σωστά σε όλες τις πιθανές θέσεις τους μέσα στο θόλο και δεν βρίσκουν κάπου άμεση ζημιά δεν έχεις.
Προσοχή το καρέ και τα μπουλόνια που θα χρησιμοποιηθούν να είναι τα σωστά.
Μεγαλώνεις το μετατρόχιο και αλλάζουν και κάποιες γωνίες. Μεγαλύτερα μετατρόχια σημαίνει μειωμένη κλίση και καλύτερη πρόσφυση αλλά και πιο απότομη αντίδραση στο όριο. Οπότε είναι σχετικά ξεκάθαρο. Μπορείς μάλιστα να χρησιμοποιήσεις την αλλαγή του μετατροχίου ανά άξονα για να αλλάξεις το ζύγισμα του αυτοκινήτου (να το κάνεις πιο υποστροφικό ή το αντίθετο).
Με τις γωνίες όμως είναι πιο πολύπλοκο το πράμα γιατί δεν μιλάμε μόνο για στατική κατάσταση αλλά και τη δυναμική, τον τρόπο που αλλάζουν οι γωνίες όταν στρίβεις, όταν φρενάρεις, όταν επιταχύνεις, όταν περνάς πάνω από ανωμαλία και βέβαια οι συνδυασμοί αυτών. Βασικά αλλάζει όλη η συμπεριφορά του αυτοκινήτου και όχι μόνο αυτό, με αποστάτες και εμπρός μπορεί να επηρεάζεται και η γλώσσα επικοινωνίας με τον οδηγό (αίσθηση από το τιμόνι).
Φυσικά το αποτέλεσμα έχει σχέση και με το μέτρο. Άλλη επίδραση θα έχουν αποστάτες 2-3 χιλιοστών και άλλο των 10-15.... -
Μια ερωτησουλα και απο μενα πλς.
Κυριακη γυρναω απο Π.Ραφτη.Στην Α.Ο χαλαρος με 90-100 με 5η.Παταω λιγο γκαζι και καπου στα 120-130 ολο το μπροστα συστημα αρχιζει να τρεμει...αφηνω...μετα απο λιγο το ξανακανω τα ιδια...
Μετα τα διοδια οπου και εκοψα το ξαναδοκιμασα και δεν το ξανακανε..
Αυτο μου το εκανε πιο εντονα σε μικροτερες ταχυτητες και σχεσεις κιβωτιου αλλα υπεθεσα πως θα ναι χαζοσπινιαρισμα..
Τι λετε οτι μπορει να παιζει?
-
Mε τους αποστάτες πρακτικά δεν μαλακώνει και η ανάρτηση εφόσον αυξάνεται ο μοχλός;
-
Ο χρήστης Geo f1 έγραψε:
...καπου στα 120-130 ολο το μπροστα συστημα αρχιζει να τρεμει...αφηνω...μετα απο λιγο το ξανακανω τα ιδια... Μετα τα διοδια οπου και εκοψα το ξαναδοκιμασα και δεν το ξανακανε..
Τι λετε οτι μπορει να παιζει?Απλά μια ιδέα, πολύ αθώα μάλιστα. Πετραδάκια στα λάστιχα;.....
-
Μπα,μιλαμε για δυνατο τρεμουλο..Απο μια θηκουλα πηγε να πεσει το κινητο..
-
λασκαρισμένα μπουλόνια?
-
Θα το κανε συνεχεια λογικα.Σημερα που το ξαναπηρα το Φιεστα μετα την κυριακη δεν το εκανε.Τεσπα θα το παω μετα στον μηχανικο να δουμε αν θα βρει κατι.
Διάφορες Τεχνικές απορίες..........