-
καλησπέρα σε ολους!
Την προηγουμενη πεμπτη διαπιστωσα ένα πέσιμο της σταθμης υγρων του ψυγειου μισο δαχτυλο ισως και λιγοτερο πιο κατω απο το minimum. (το αμάξι είναι το τελευταίο polo ενος έτους 100 ps).Κανοντας ενα ταξιδι 300 km πηγα στην τοπικη VW και συμπληρωσε υγρο, με αποτελεσμα να είναι μετά τη συμπλήρωση ελαχιστα πιο πάνω από το maximum. Γυρνωντας πάλι θεσσαλονίκη (άλλα 300 km) διαπιστώνω ότι το υγρό είναι ανάμεσα από το minimum και το maximum. Δηλαδή με ενα ταξίδι 300 km έπεσαν τα υγρα πάρα πολυ. Δεδομένου οτι εχω 25000 km και θέλω τωρα να αλλαξω ετσι κι αλλιως λάδι και το σερβις εγινε στα 15000 km υπαρχει περιπτωση να μην γινεται καλή ψυξη της μηχανης λόγω του λαδιου που πάλιωσε πλέον και να οφειλεται σε αυτό?Δεν διαπίστωσα να χάνει υγρά άπό πουθενα. Υπάρχει περίπτωση να μπαίνουν τα υγρά μέσα στη μηχανή με κάποιο τρόπο?
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά! -
καλησπέρα σε ολους!
Την προηγουμενη πεμπτη διαπιστωσα ένα πέσιμο της σταθμης υγρων του ψυγειου μισο δαχτυλο ισως και λιγοτερο πιο κατω απο το minimum. (το αμάξι είναι το τελευταίο polo ενος έτους 100 ps).Κανοντας ενα ταξιδι 300 km πηγα στην τοπικη VW και συμπληρωσε υγρο, με αποτελεσμα να είναι μετά τη συμπλήρωση ελαχιστα πιο πάνω από το maximum. Γυρνωντας πάλι θεσσαλονίκη (άλλα 300 km) διαπιστώνω ότι το υγρό είναι ανάμεσα από το minimum και το maximum. Δηλαδή με ενα ταξίδι 300 km έπεσαν τα υγρα πάρα πολυ. Δεδομένου οτι εχω 25000 km και θέλω τωρα να αλλαξω ετσι κι αλλιως λάδι και το σερβις εγινε στα 15000 km υπαρχει περιπτωση να μην γινεται καλή ψυξη της μηχανης λόγω του λαδιου που πάλιωσε πλέον και να οφειλεται σε αυτό?Δεν διαπίστωσα να χάνει υγρά άπό πουθενα. Υπάρχει περίπτωση να μπαίνουν τα υγρά μέσα στη μηχανή με κάποιο τρόπο?
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά! -
καλησπέρα σε ολους!
Την προηγουμενη πεμπτη διαπιστωσα ένα πέσιμο της σταθμης υγρων του ψυγειου μισο δαχτυλο ισως και λιγοτερο πιο κατω απο το minimum. (το αμάξι είναι το τελευταίο polo ενος έτους 100 ps).Κανοντας ενα ταξιδι 300 km πηγα στην τοπικη VW και συμπληρωσε υγρο, με αποτελεσμα να είναι μετά τη συμπλήρωση ελαχιστα πιο πάνω από το maximum. Γυρνωντας πάλι θεσσαλονίκη (άλλα 300 km) διαπιστώνω ότι το υγρό είναι ανάμεσα από το minimum και το maximum. Δηλαδή με ενα ταξίδι 300 km έπεσαν τα υγρα πάρα πολυ. Δεδομένου οτι εχω 25000 km και θέλω τωρα να αλλαξω ετσι κι αλλιως λάδι και το σερβις εγινε στα 15000 km υπαρχει περιπτωση να μην γινεται καλή ψυξη της μηχανης λόγω του λαδιου που πάλιωσε πλέον και να οφειλεται σε αυτό?Δεν διαπίστωσα να χάνει υγρά άπό πουθενα. Υπάρχει περίπτωση να μπαίνουν τα υγρά μέσα στη μηχανή με κάποιο τρόπο?
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά! -
Αν μπαίνουν υγρά μέσα στην μηχανή (καμμένη φλάτζα) θα εχεις σοβαρό πρόβλημα!Μέχρι καταστροφή του κινητήρα!
Ισως όμως να πρέπει να γίνει πρώτα εξαέρωση του συστήματος και μετά συμπλήρωμα υγρών!
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Αν μπαίνουν υγρά μέσα στην μηχανή (καμμένη φλάτζα) θα εχεις σοβαρό πρόβλημα!Μέχρι καταστροφή του κινητήρα!Ισως όμως να πρέπει να γίνει πρώτα εξαέρωση του συστήματος και μετά συμπλήρωμα υγρών!
Θα φαινεται στον έλεγχο της στάθμης των λαδιών αυτό ή ουτε που θα το καταλάβω?
-
Ισως χάνει από την αντλία νερού , ίσως είναι προβληματική φλάντζα.
Ελπίζω να είνα η τρίτη περίπτωση ,να έχει πρόβλημα το καπάκι του δοχείου που συμληρώνεις το αντιψυκτικό δηλ.να μην κλείνει πλέον σωστά(το αλλάζεις και ησυχάζεις)
Πάντως πρόσεξέ το. -
καμμια φορα μπορει να μπερδευτει κανεις με την σταθμη του ψυκτικου υγρου λογω της πιεσης που εκτονωνεται οταν το ανοιγουμε για να συμπληρωσουμε υγρα και ενω η σταθμη ειναι τοτε υψηλα μολις κανει πιεση αφου ζεσταθει ο κινητηρας μπορει να κατεβει λιγο χωρις να εχει χασει απαραιτητα απο πουθενα.
παντως λιγο δυσκολο να εχει καψει φλαντζα αν δεν εχει ανεβασει θερμοκρασια ειτε λογω σημαντικης απωλειας υγρων ειτε αλλου προβληματος στον θερμοστατη.
μην συμπληρωνεις νερο και να παρακολουθεις πολυ ΤΑΚΤΙΚΑ αν κατεβει και αλλο η σταθμη ή αν θα σταθεροποιηθει σε ενα σημειο.
αν συνεχισει να κατεβαινει εχεις προβλημα και πρεπει αμμεσα να το διερευνησεις αν ομως παραμεινει σταθερη μην ανησυχεις.
-
Mηπως η πτωση εγινε αφοτου γυρισε το καλοριφερ απο το κρυο στο ζεστο;
Παρακολουθησε τη σταθμη συνεχεια,οπως και τον χωρο που το αφηνεις για σημαδια απο ψυκτικο υγρο.Μπορει να χανει απο καποιο κολλαρο(συνηθως μυριζει ,αλλα αφηνει και πρασινους λεκεδες).Στα συνεργεια εχουν μια τρομπα που προσαρμοζεται στο στομιο του τεποζιτου του ψυκτικου υγρου και πιεζοντας αερα μεσα στο κυκλωμα βρισκουν απο που χανει . -
Η στάθμη του αντιπηκτικού ανεβοκατεβαίνει ανάλογα με τη θερμοκρασία του κινητήρα. Είναι χαμηλή όταν ο κινητήρας είναι κρύος και ανεβαίνει όταν ο κινητήρας ζεσταθεί.
-
Χθες ρε παιδιά έκανα έναν καθαρισμό του κυκλώματος ψύξης και αντικατέστησα το παραφλού. Έβαλα το G11.
Η πίεση που ανέπτυξε το σύστημα καθαρισμού του κυκλώματος ψύξης ήταν πολύ χαμηλή, κάτι που απεδείκνυε ότι όλες οι εσωτερικές σωληνώσεις ήταν πεντακάθαρες (πολύ χαμηλή χολυστερίνη ).
Αυτό που με ανησύχησε πολύ βέβαια ήταν το εξής : Μέσα στο παλιό παραφλού βρέθηκαν ίχνη λιπαντικού. Το μυαλό μου πήγε αμέσως στην φλάντζα...
Προχθές έκανα μια επίσκεψή στην πίστα των Σερρών (με τον gianniskid, τον HUNTER και τον Markvag), όπου οι θερμοκρασίες που ανέπτυξε το λιπαντικό (1000 χιλιομέτρων) ήταν κοντά στους 140oC. Το ψυκτικό ήταν σταθερά στους 75-80oC.
Κάθε φορά που πήγαινα στα pits άνοιγα το καπώ του κινητήρα και τον άφηνα να δουλεύει στο ρελαντί για κανένα 15λεπτο (ό,τι κάνανε και οι άλλοι δηλαδή), μέχρι να πέσει η θερμοκρασία του λιπαντικού στους 110oC.
Το ενδεχόμενο να έκαψε φλάντζα χθες, μου φαίνεται από απαράδεκτο έως εντελώς γελοίο!!! Τα κόκκινα του θερμομέτρου λαδιού ξεκινάνε από τους 150oC και εγώ ούτε που άγγιξα τους 140oC.
(παρεπιπτόντως, στην πίστα περάσαμε τέλεια!!!)Γενικά πάντως δεν μου καίει ποτέ λάδι. Τα αλλάζω τακτικότατα και βγαίνουν κάθε φορά από τον κινητήρα άψογα (εκτός από την σκουράδα). Ο κινητήρας δουλεύει μια χαρά και ποτέ δεν βγαίνουν ατμοί από την εξάτμιση (παρά μόνο τον χειμώνα, για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα, αφού ζεσταθεί, επειδή εξατμίζεται η υγρασία της εξάτμισης)
Μια φορά μου είχαν αλλάξει στα πλαίσια της εγγύησης την φλάντζα του θερμοστάτη. Έκτοτε δεν χάνει σχεδόν καθόλου παραφλού (πριν έχανε πάρα πολύ). Πάντως τώρα που θυμάμαι, έχω δει κάτι 'ξεράσματα' από παραφλού πάνω στο μπλόκ του κινητήρα, τα οποία ξεκινούσανε από την κεφαλή, κοντά όμως στην περιοχή του θερμοστάτη.
Παλαιότερα είχα ακούσει ότι οι φλάντζες του συγκεκριμένου μοτέρ είχαν προβλήματα στεγανότητας (όχι όμως από την πλευρά των κυλίνδρων, αλλά απ' έξω). Άλλοι λέγανε ότι αυτή η διαρροή είναι από την φλάντζα του θερμοστάτη και όχι από την φλάνζτα κεφαλής.Λέτε να έχω πρόβλημα με την φλάντζα; Το δεδομένο πάντως των ιχνών λιπαντικού στο παραφλού παραμένει αναλλοίωτο...
-
Λοιπόν...
Αυτό που κάνατε όταν βγαίνατε από την πίστα είναι απαράδεκτο κατ'εμέ...
Σταματούσατε το αμάξι με θερμοκρασία λαδιού 140 βαθμούς?Όταν αφήνεις το αμάξι στο ρελαντί δεν υπάρχει ικανή ψύξη. Επιπλέον επειδή τα θερμικά φορτία συσσωρεύονται η θερμοκρασία ανεβαίνει ακόμα περισσότερο.
Το σωστό είναι να κάνεις έναν γύρο χαλαρά για να 'κρυώσει' το αμάξι με χαμηλομεσαίες στροφές (γύρω στις 3000).
Το οτι σταματήσατε το αυτοκίνητο με 140 βαθμούς στο λάδι είναι απαράδεκτο για εμένα.
Επιπλέον από κάτι τέτοια σταματήματα στραβώνουν δίσκοι, ταμπούρα (αν τραβήξεις το χειρόφρενο κατά τη στάση).Άσχετα από το αν έχει καεί η φλάτζα ή όχι (αυτό θα δείξει...) αυτό που συνιστώ είναι κάποιον/ους γύρους χαλαρούς να κρυώνει το αυτοκίνητο.
-
Συμφωνώ με τον mr.walker ,το ρελαντί μπορεί να είναι καλύτερη λύση από το να σβήσουμε τη μηχανή αλλά ένα πεντάλεπτο με χαμηλές στροφές είναι πολύ καλύτερο.
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Αυτό που με ανησύχησε πολύ βέβαια ήταν το εξής : Μέσα στο παλιό παραφλού βρέθηκαν ίχνη λιπαντικού. Το μυαλό μου πήγε αμέσως στην φλάντζα...Έχεις κάψει φλάντζα, δεν είναι απαραίτητο να υπερθερμάνθηκε ο κινητήρας. Το καλό είναι ότι το ανακάλυψες έγκαιρα και όσο πιο γρήγορα το φτιάξεις τόσο μικρότερη βλάβη στο μπλοκ/κεφαλή.
Πρόσεξε να μην υπάρχει παραφλού μέσα στο λάδι (χρειάζεται άμεση αλλαγή λιπαντικού). Όταν ο κινητήρας είναι σβηστός (μηδέν πίεση λαδιού) και το σύστημα ψύξης είναι ζεστό και υπό πίεση, υπάρχει περίπτωση να εισχωρήσει παραφλού στο λάδι.
-
Πάντως αυτά που λέτε είναι υπερβολές.
Πρώτον : Δεν υπερθέρμανα τα φρένα καθόλου. Μάλλον πολύ χαλαρά τα χρησιμοποιούσα, αφού προτιμούσα το απαλό και διαρκές φρενάρισμα, χάνοντας εν γνώσει μου σε χρόνο. Δεν με ενδιέφερε άλλωστε ο χρόνος...
Επίσης η πίστα των Σερρών δεν θέλει και πολλά φρένα, αφού η μια στροφή είναι αμέσως μετά την άλλη. Όλες (τουλάχιστον με το δικό μου αμάξι) θέλουν 3η στο σαζμάν (από 4.000 έως 6.000rpm, ήτοι από 90 έως ~140km/h). Εξάλλου κατά την οδήγηση μέσα σε αυτήν δεν εκανα καμιά αλλαγή ταχύτητας, παρά μόνο στην ευθεία.Δεύτερον : Σίγουρα ένας πολύ χαλαρός γύρος για την ψύξη του κινητήρα είναι καλύτερος (και όχι μόνον), αλλά το δούλεμα στο ρελαντι με ανοικτό καπώ (δηλαδή αποβολή θερμότητας μέσω συναγωγής, λόγω κυκλώματος ψύξης και έντονης ακτινοβολίας, λόγω ανοικτού καπώ) για 15 λεπτά (μέχρι το λιπαντικό να πέσει ξανά στους 110oC), είναι από αρκετό έως πολύ αρκετό για την πλήρη ασφάλειά του. Το ψυκτικο υγρό εξάλλου δεν πέρασε ποτέ τις προδιαγραφείσες θερμοκρασίες...
Όσο για την φλάντζα κεφαλής, θα ρωτήσω και τον ψυγειά. Πάντως απο τότε που αντικαταστάθηκε η φλάντζα του θερμοστάτη (πριν 1,5 χρόνο περίπου) δεν έχασε σχεδόν καθόλου παραφλού. Τα λάδια του τα βγάζει τέλεια (είπαμε, εκτός από την σκουράδα). Τα συνθετικά λιπαντικά που βάζω, τα αντικαθιστώ με συχνότητα που αντιστοιχεί σε φθηνά ορυκτέλαία.
Από την εξάτμιση δεν βγαίνει ούτε ίχνος ατμών. Δεν μπορώ να καταλάβω...
Θα το παρακολουθήσω λίγο ακόμα... Θα ρωτήσω και έναν μηχανικό της peugeot. Πρέπει να δράσω σύντομα όμως...Πάντως η φιλολογία περί της φλάντζας υπάρχει από αρκετά νωρίς. Ένας γνωστός μου την είχε αλλάξει χωρίς να είναι σίγουρος ότι είναι καμένη. Και αυτός έβλεπε 'ξεράσματα' παραφλού πάνω στο μπλόκ.
Αλλά λίγο μετά έμαθα ότι είχε έρθει μια τεχνική οδηγία από την peugeot (μου το είπαν και στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο στο οποίο άλλαξα την φλάντζα, το έμαθα και από το 206club) η οποία έλεγε ότι τελικά αυτά τα 'ξεράσματα' οφείλονται στην φλάντζα του θερμοστάτη. Πράγματι, όταν την άλλαξα οι διαρροές σχεδόν μηδενιστήκανε. Τα ξεράσματα παραμείνανε όμως. Το θέμα με απασχόλησε ξανά τώρα, που βρέθηκαν τα ίχνη λιπαντικού στο παλιό (αντικατασταθέν πλέον) παραφλού. Πάντως αυτή η τεχνική οδηγία με είχει καθυσηχάσει...Σε λιγο θα αλλάζω ιμάντα χρονισμού. Τότε θα αντικαταστήσω και την φλάντζα (ευκαιρία είναι), έτσι για να είμαστε σίγουροι.
Πάντως ένας άλλος άσχετος μηχανικός που είχε αλλάξει φλάντζα κεφαλής σε ένα Xaara 1,6 16v (δηλαδή με κινητήρα ίδιο με τον δικό μου), μου είπε ότι η έλειψη στεγανότητας υπήρχε από την εξωτερικη πλευρά (στην περίπτωση του Xaara) και όχι από μέσα, δηλαδή απο τους κυλίνδρους...
-
Έχω νέα...
Πήγα, ρώτησα έναν μηχανικό για peugeot και μου είπε το εξής. Μου είπε ότι το έχουν παρουσιάσει και άλλα PSA αυτοκίνητα με αυτόν τον κινητήρα (και όχι μόνο με αυτόν)
Αφορά διαρροή από τους αγωγούς του λιπαντικόυ προς τους αγωγούς του ψυκτικού (φαντάζομαι και αντιστρόφως) στο ύψος της φλάντζας κεφαλής, λόγω ελλιπούς της στεγάνωσης που δημιουργεί η τελευταία. Εξάλλου το διαρρέον παραφλού βρίσκει τον δρόμο και προς το εξωτερικό μέρος του μπλόκ (εξού και τα ξεράσματα). Δεν έχει σχέση με χάσιμο συμπίεσης ή με κάψιμο ή με στράβωμα του καπακιού. Ό,τι μου είχε πει και ο μηχανικός εκείνος που είχε αλλάξει φλάντζα στο Xaara.Το θέμα είναι ότι το εξουσιοδοτημένο που το πήγα για την αλλαγή της φλάντζας θερμοστάτη, έπρεπε να μου αλλάξει και την φλάντζα κεφαλής, αλλά προτίμησε να κάνει το κορόιδο...
Συνεπώς το πρόβλημα αυτό το έχει από την 1η μέρα που το πήρα. Ευτυχώς που είναι σε μικρή έκταση και ευτυχώς που αντικαθιστώ το λιπαντικό αρκετά νωρίτερα από το απαιτούμενο...Μάλλον θα αλλάξω και φλάντζα κεφαλής με την αλλαγή του ιμάντα χρονισμού...
Πέσιμο της σταθμης των υγρων του ψυγειου...