-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Αν παίξεις με τις πιέσεις των ελαστικών, αυξάνοντας (μέχρι κάποιου σημείου, βέβαια) τις μπροστινές, θα πετύχεις αυτό το αποτέλεσμα
Θα μειώσουμε το slip angle των μπροστινών τροχών. Αλλά αυτό που αναφέρεις δεν αποτελεί μια ουσιαστική λύση...
Εννοούσα με ποιες επιλογές στην ανάρτηση θα πετύχουμε αυτό το πράγμα.Το δικό μου αυτοκίνητο αν το χαμηλώσω 3εκ. (εμπρός - πίσω) τι θα πετύχω, εκτός από το χαμήλωμα του κέντρου βάρους;
- Επίσης θα αλλάξει το κέντρο περιστροφής των αναρτήσεων; Τι μπορεί να σημαίνει αυτό;
- Τι σκληρότητα θα πρέπει να χρησιμοποιήσω;
- Πως και γιατί θα μεταβληθεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου (πιο υπο/υπέρστροφικό);
- Με το χαμήλωμα θα παραμείνει η γεωμετρία των τροχών ίδια; Αυτό δεν εξαρτάται από την διαδρομή που η ανάρτηση υποχρεώνει τον τροχό να ακολουθεί; Δηλαδή αν ο τροχός 'κλειδωθεί' σε μια νέα θέση ηρεμίας, δεν θα έχω ένα νέο κάμπερ (από την στιγμή που δεν έχω και διπλά ψαλίδια);
Επίσης τι θα γίνει με το κάστερ; Το ίχνος του κάστερ (όχι η γωνία) θα μειωθεί έτσι; - Η Βελτίωση στο κράτημα του αυτοκινήτου θα επέλθει μόνο από το χαμήλωμα του κέντρο βάρους (το οποίο θα σταθεί αιτία για να μην αποφορτίζεται υπερβολικά ο εσωτερικός τροχός), ή και από την νέα γεωμετρία; Λογικά το πιο αρνητικό κάμπερ (αν το αποκτήσω) μου δίνει ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και καλύτερο κράτημα, αφού ο εμπρός εξωτερικός τροχός είναι πιο κάθετος στο οδόστρωμα. Τα κακά του όμως ποια είναι;
Περιμένω εμεπριστατωμένες απαντήσεις!
Σε αυτό το θέμα http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic ... c&start=30 έχει πληροφορίες που είναι σχετικές.
Γενικά , με ένα χαμήλωμα 3 εκ. περίπου αλλάζουν ...
- χαμηλώνει το κέντρο βάρους
- χαμηλώνει το κέντρο περιστροφής των αναρτήσεων
- μεγαλώνει αρκετά η γωνία κάμπερ (ειδικά σε McFerson)
- μικραίνει λίγο το ίχνος της κάστερ
- αλλάζει λίγο το bump steer
- με κοντύτερα αμπορτισέρ μειώνεται η διαδρομή
Το 1 είναι θετικό , αφού μειώνονται έτσι οι επιδράσεις του βάρους στις μεταφορές φορτίου , είτε στο φρενάρισμα είτε στις στροφές.
Το 2 είναι σχετικό , εξαρτάται από τον τύπο της ανάρτησης και τα σημεία στήριξης στο αμάξωμα. Για McFerson και για διπλά ψαλίδια/πολλαπλών συνδέσμων μεγάλου μεγέθους είναι θετικό , για υστερούντες βραχίονες (ανεξάρτητους ή μη , όπου εδώ αλλάζει και το μεταξόνιο) είναι σχεδόν αδιάφορο ενώ για compact διατάξεις διπλών ψαλιδιών/πολλαπλών συνδέσμων - βατ - πανάρ μπορεί να είναι και αρνητικό , αφού περιορίζεται σημαντικά η 'ωφέλιμη' περιοχή λειτουργίας τους.
Το 3 είναι θετικό για την ευστάθεια στην ευθεία και το φρενάρισμα. Για τις στροφές , όπου ο εξωτερικός τροχός 'πατάει' με περισσότερο πέλμα στο δρόμο, αυξάνει τα περιθώρια πρόσφυσης . Το κάμπερ μπορεί να ρυθμιστεί σε McFerson με 2 διαμήκης βίδες στήριξης στην πλύμνη με αντικατάσταση της πάνω βίδας με έκκεντρη (κάμπερ κιτ) ή με ρυθμιζόμενο top mount - σε μερικά μοντέλα επιδόσεων με διπλά ψαλίδια/συνδέσμους με αντικατάσταση κάποιας rod με ρυθμιζόμενη.
To 4 ενώ φαίνεται αρνητικό για την ευστάθεια και τη αύξηση της υποστροφής στο μπροστινό σύστημα , τελικά μάλλον εξουδετερώνεται από την αύξηση της κάμπερ.
Το 5 και τι επίπτωση θα έχει στην αίσθηση του τιμονιού εξαρτάται από το είδος της ανάρτησης και το σημείο στήριξης της κρεμαγιέρας. Το τιμόνι (που έτσι κι αλλιώς βαραίνει με την αλλαγή της κάμπερ) μπορεί να έχει διαφορετική 'σχέση' απόκρισης με την ανάρτηση συμπιεσμένη.
Το 6 είναι αρνητικό για την άνεση (εδώ τα ελατήρια προοδευτικής σκληρότητας ξεγελούν λίγο , με καλύτερη άνεση στις μικρές ανωμαλίες αλλά ξαφνική αλλαγή προε το χειρότερο στις μεγάλες ανωμαλίες ) Προσοχή θέλουν εδώ το μήκος και η ποιότητα των bumb stop αφού τα αμπορτισέρ τερματίζουν ευκολότερα συνήθως. Η μειωμένη διαδρομή στους τροχούς που μεταδίδουν την κίνηση μπορεί να φέρει προβλήματα traction ειδικά σε ανώμαλο οδόστρωμα. Στους πίσω τροχούς το πιθανό σήκωμα του εσωτερικού τροχού διευκολύνει το στρίψιμο (πχ. 106R)Τα αυτοκίνητα με οικογενειακού προσανατολισμού αναρτήσεις συνήθως ωφελούνται με ένα μικρό χαμήλωμα (max 3 εκ.) και σφίξιμο της ανάρτησης. Τα πιο ψαγμένα μοντέλα (πχ. CTR) θέλουν πολύ ψάξιμο για βελτίωση της ανάρτησης , αφού είναι ήδη πολύ καλά για χρήση δρόμου.
Πάντως όλες οι πιθανές αλλαγές σαφώς κάνουν το αυτοκίνητο πιο απότομο στις αντιδράσεις του.πω ψηλε με εστειλες...........
-
Αχα!!!
Θα τα έχω στα (πολύ) υπ' όψην!!!
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!
-
Μελετώντας όλα τα παραπάνω, και ιδιαίτερα το πόνημα του 'γκουρού' Βασίλη τείνω στο συμπέρασμα ότι το ισοζύγιο είναι μάλλον θετικό, αν χαμηλωσω το 307 μου κατά 3-3,5 cm.
Θα κάνω και μια επανάληψη στα άρθρα του Μιχάλη Ζώτου περί αναρτήσεων στους 4 Τροχούς, και πιστεύω να είμαι έτοιμος τα Χριστούγεννα για τις εξετάσεις!
Ευχαριστώ συναγωνιστές! -
Να μην ξεχνάμε ότι στα αρνητικά είναι και η πολύ μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών και μάλιστα ανομοιόμορφη λόγω της μεγάλης αύξησης στη γωνία κάμπερ ιδίως στα McPherson που αποτελούν σχεδόν κανόνα ιδίως εμπρός για την πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων.
-
Βασίλη,ρυθμιζόμενα top-mount ή camber-kit,πού μπορούμε νά ψάξουμε νά βρούμε;
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Βασίλη,ρυθμιζόμενα top-mount ή camber-kit,πού μπορούμε νά ψάξουμε νά βρούμε;Camber kit ,αν θυμάμαι καλά, βγάζουν οι H&R , Monroe και άλλες
θα βρεις σε μαγαζιά με αναρτήσεις-αξεσουάρ
Φωτό το magic camper της Monroe και το αντίστοιχο camber bolt της H&RΡυθμιζόμενα top mounts θα βρεις σε μαγαζιά με αναρτήσεις/αγωνιστικό εξοπλισμό. Προσοχή τα racing με μεταλλική μπίλια δεν κάνουν για το δρόμο γιατί δεν έχουν καθόλου λάστιχο να αποσβαίνει τους κραδασμούς. Μερικές εταιρείες βγάζουν και με λάστιχο αλλά για λίγα μοντέλα.
-
Ο χρήστης gskarmou έγραψε:
To σήκωμα του εσωτερικού τροχού παρατηρείται λοιπόν κατα κύριο λόγο σε προσθιοκίνητα με σκληρή πίσω ανάρτηση .
Για μια ακόμα φορά ερώτηση :
Αφήνοντας την πίσω ανάρτηση χωρίς κάποια αλλαγή και τοποθετήσω σκληρότερα αμορτισέρ ελατήρια εμπρός χωρίς να προβώ σε χαμήλωμα/αλλαγή αντιστρεπτικών το φαινόμενο αυτό θα αυξηθεί ή θα μειωθεί ? Δηλαδή αν η αναλογία σκληρότητας πλησιάσει την αναλογία βάρους εμπρός πίσω θα επιφέρει κάποια βελτίωση αν- υποθετικά πάντα- μειώσει το φαινόμενο αυτό.Ελπίζω να μην ξέφυγα πολύ απο το θέμα .Αυτό που κατάλαβα είναι το εξής.
Αν σκληρύνεις το μπροστά μέρος της εργοστασιακής ανάρτησής σου (χωρίς να λάβεις υπ' όψη σου την κατανομή βάρους), θα έχεις ένα πιο υποστροφικό αμάξι.
Αυτό θα γίνει γιατί θα αλλάξει η τάση του αυτοκινήτου για μεταφορά βάρους στο άφημα του γκαζιού πάνω στην στροφή. Έτσι δεν θα ελαφρώνει το πισω μέρος όσο ελάφρωνε πριν (με την δεδομένη κατανομή βάρους), και δεν θα χάνει την πρόσφυσή του.
Οι σχεδιαστές, λαμβάνοντας την κατανομή βάρους υπ' όψην, ρύθμισαν έτσι τις αναρτήσεις ώστε να ελαφρώνει αρκετά η πίσω ανάρτηση από ένα όριο και πάνω και με αυτόν τον τρόπο να εκδηλώνεται υπερστροφή.
Αν τώρα η σκληρότητα, για κάθε άξονα που επέλεξαν, να είναι σε αναλογία σε την κατανομή βάρους ή όχι, προκειμένου να πετύχουν αυτό το πράγμα, είναι κάτι που δεν το ξέρω.
Εξάλλου η σκληρότητα που επιλέγεται από τους κατασκευαστές εξαρτάται και από την επιλεχθείσα γεωμετρία. Επίσης εξαρτάται και από το κέντρο περιστροφής της κάθε ανάρτησης (που το καθένα είναι σε διαφορετικό ύψος φαντάζομαι).
Μπορεί οι μπροστινοί τροχοί να έχουν τέτοιο κάμπερ ώστε να δημιουργούν καλή πρόσφυση (καθετοποίηση εμπρό εξωτερικού τροχού), με αποτέλεσμα ο πίσω άξονας να 'χάνει το παιχνίδι' πρώτος...Με την σκλήρυνση της πίσω ανάρτησης μάλλον το αυτοκίνητο γίνεται πιο υπερστροφικό. Δηλαδή αν χρησιμοποιήσουμε μια πίσω ανάρτηση με μεγάλη απόσβεση επαναφοράς, ο πίσω εσωτερικός τροχός μπορεί να σηκώνεται ακόμα και στον αέρα. Είναι περίπου ισοδύναμο με την τοποθέτηση αντιστρεπτικής.
Αν όμως μια πίσω ανάρτηση έχει μεγάλη απόσβεση συμπίεσης, τι γίνεται; Ας πούμε ότι πριν την τοποθέτση της πίσω αυτής ανάρτησης το αμάξι ήταν υπερστροφικό. Γιατί θα γίνει πιο υποστροφικό, ενώ αφήνουμε την μπροστινή ανάρτηση απείραχτη; Αφού η μεταφορά βάρους με το άφημα του γκαζιού εξαρτάται από την εμπρόσθια ανάρτηση κυρίως... -
Ο χρήστης ÂÁÓÉËÇÓ έγραψε:
Âáóßëç,ñõèìéæüìåíá top-mount Þ camber-kit,ðïý ìðïñïýìå íÜ øÜîïõìå íÜ âñïýìå;
Camber kit ,áí èõìÜìáé êáëÜ, âãÜæïõí ïé H&R , Monroe êáé Üëëåò
èá âñåéò óå ìáãáæéÜ ìå áíáñôÞóåéò-áîåóïõÜñ
Öùôü ôï magic camper ôçò Monroe êáé ôï áíôßóôïé÷ï camber bolt ôçò H&RÑõèìéæüìåíá top mounts èá âñåéò óå ìáãáæéÜ ìå áíáñôÞóåéò/áãùíéóôéêü åîïðëéóìü. Ðñïóï÷Þ ôá racing ìå ìåôáëëéêÞ ìðßëéá äåí êÜíïõí ãéá ôï äñüìï ãéáôß äåí Ý÷ïõí êáèüëïõ ëÜóôé÷ï íá áðïóâáßíåé ôïõò êñáäáóìïýò. ÌåñéêÝò åôáéñåßåò âãÜæïõí êáé ìå ëÜóôé÷ï áëëÜ ãéá ëßãá ìïíôÝëá.
Ðïëý ùñáßá êáé éäáéôÝñùò ÷ñÞóéìá áëëÜ áõôÜ èÝëïõí :
1.Áðüëõôç ãíþóç ôå÷íéêþí ÷áñáêôçñéóôéêþí ôçò áíÜñôçóçò (äýóêïëï íáé áêáôüñèùôï ü÷é)êáé ôùí õëéêþí ðïõ èá ìðïýí .
2.Ðåñéïñéóìü ôùí ñüëùí ôïõ áõôïêéíÞôïõ (track days,'êëïõâß' áíôß ãéá êáèßóìáôá êëð) ãéáôß õðÜñ÷ïõí óõíåðéâÜôåò êáé áðïóêåõÝò óôïí êüóìï ôïýôï...
3.Ìéá ðßóôá ãéá äïêéìÝò (ÌÝãáñá ð.÷)
4.Ìç÷áíéêü ìå Á@@äéá êáé ü÷é Á@@@äéá ìç÷áíéêü (ìåô. Ï ÃïëãïèÜò)
5. Ïäçãü ðïõ íá îÝñåé ôé èÝëåé íá êÜíåé êáé ðþò èá ôï êÜíåé (åäþ ìðïñïýìå íá óöõñßæïõìå êáé áäéÜöïñá )ÌÝóá áðï üëá áõôÜ áõôü ðïõ êáôÜëáâá åßíáé Ýíá :
Áí èÝëåéò íá êÜíåéò ôï áõôïêßíçôü óïõ êÜôé Üëëï ,ðïýëá ôï êáé ðÜñå ôï Üëëï.... -
Ο χρήστης ÄçìÞôñéïò έγραψε:
............... ÄçëáäÞ áí ç áíáëïãßá óêëçñüôçôáò ðëçóéÜóåé ôçí áíáëïãßá âÜñïõò åìðñüò ðßóù èá åðéöÝñåé êÜðïéá âåëôßùóç áí- õðïèåôéêÜ ðÜíôá- ìåéþóåé ôï öáéíüìåíï áõôü.Åëðßæù íá ìçí îÝöõãá ðïëý áðï ôï èÝìá .
Áõôü ðïõ êáôÜëáâá åßíáé ôï åîÞò.
Áí óêëçñýíåéò ôï ìðñïóôÜ ìÝñïò ôçò åñãïóôáóéáêÞò áíÜñôçóÞò óïõ (÷ùñßò íá ëÜâåéò õð' üøç óïõ ôçí êáôáíïìÞ âÜñïõò), èá Ý÷åéò Ýíá ðéï õðïóôñïöéêü áìÜîé.
Áõôü èá ãßíåé ãéáôß èá áëëÜîåé ç ôÜóç ôïõ áõôïêéíÞôïõ ãéá ìåôáöïñÜ âÜñïõò óôï Üöçìá ôïõ ãêáæéïý ðÜíù óôçí óôñïöÞ. ¸ôóé äåí èá åëáöñþíåé ôï ðéóù ìÝñïò üóï åëÜöñùíå ðñéí (ìå ôçí äåäïìÝíç êáôáíïìÞ âÜñïõò), êáé äåí èá ÷Üíåé ôçí ðñüóöõóÞ ôïõ.
Ïé ó÷åäéáóôÝò, ëáìâÜíïíôáò ôçí êáôáíïìÞ âÜñïõò õð' üøçí, ñýèìéóáí Ýôóé ôéò áíáñôÞóåéò þóôå íá åëáöñþíåé áñêåôÜ ç ðßóù áíÜñôçóç áðü Ýíá üñéï êáé ðÜíù êáé ìå áõôüí ôïí ôñüðï íá åêäçëþíåôáé õðåñóôñïöÞ.
Áí ôþñá ç óêëçñüôçôá, ãéá êÜèå Üîïíá ðïõ åðÝëåîáí, íá åßíáé óå áíáëïãßá óå ôçí êáôáíïìÞ âÜñïõò Þ ü÷é, ðñïêåéìÝíïõ íá ðåôý÷ïõí áõôü ôï ðñÜãìá, åßíáé êÜôé ðïõ äåí ôï îÝñù.
ÅîÜëëïõ ç óêëçñüôçôá ðïõ åðéëÝãåôáé áðü ôïõò êáôáóêåõáóôÝò åîáñôÜôáé êáé áðü ôçí åðéëå÷èåßóá ãåùìåôñßá. Åðßóçò åîáñôÜôáé êáé áðü ôï êÝíôñï ðåñéóôñïöÞò ôçò êÜèå áíÜñôçóçò (ðïõ ôï êáèÝíá åßíáé óå äéáöïñåôéêü ýøïò öáíôÜæïìáé).
Ìðïñåß ïé ìðñïóôéíïß ôñï÷ïß íá Ý÷ïõí ôÝôïéï êÜìðåñ þóôå íá äçìéïõñãïýí êáëÞ ðñüóöõóç (êáèåôïðïßçóç åìðñü åîùôåñéêïý ôñï÷ïý), ìå áðïôÝëåóìá ï ðßóù Üîïíáò íá '÷Üíåé ôï ðáé÷íßäé' ðñþôïò...Ìå ôçí óêëÞñõíóç ôçò ðßóù áíÜñôçóçò ìÜëëïí ôï áõôïêßíçôï ãßíåôáé ðéï õðåñóôñïöéêü. ÄçëáäÞ áí ÷ñçóéìïðïéÞóïõìå ìéá ðßóù áíÜñôçóç ìå ìåãÜëç áðüóâåóç åðáíáöïñÜò, ï ðßóù åóùôåñéêüò ôñï÷üò ìðïñåß íá óçêþíåôáé áêüìá êáé óôïí áÝñá. Åßíáé ðåñßðïõ éóïäýíáìï ìå ôçí ôïðïèÝôçóç áíôéóôñåðôéêÞò.
Áí üìùò ìéá ðßóù áíÜñôçóç Ý÷åé ìåãÜëç áðüóâåóç óõìðßåóçò, ôé ãßíåôáé; Áò ðïýìå üôé ðñéí ôçí ôïðïèÝôóç ôçò ðßóù áõôÞò áíÜñôçóçò ôï áìÜîé Þôáí õðåñóôñïöéêü. Ãéáôß èá ãßíåé ðéï õðïóôñïöéêü, åíþ áöÞíïõìå ôçí ìðñïóôéíÞ áíÜñôçóç áðåßñá÷ôç; Áöïý ç ìåôáöïñÜ âÜñïõò ìå ôï Üöçìá ôïõ ãêáæéïý åîáñôÜôáé áðü ôçí åìðñüóèéá áíÜñôçóç êõñßùò...Ïðüôå ðÜìå ãéá ìéá ðëÞñùò ñõèìéæüìåíç áíÜñôçóç êáé øÜ÷íïõìå íá âñïýìå ðïõ âïëåõüìáóôå ðáßæïíôáò ìå ñõèìßóåéò ïé ïðïßåò èá áöïñïýí êåíü áõôïêßíçôï ...
-
Επιπλέον απορίες :
-
Τι είναι το toe; Έχει σχέση με το slip angle που διάβαζα τις προάλλες;
-
Τι είναι το 'bump steer';
-
Στον γρήγορο οδηγό στησίματος που παρουσιάζει ο Αντρέας, για το πως θα μειώσουμε την υποστροφή και πως την υπερστροφή, τι εννούμε όταν λέμε 'Front wheel caster : More negative'; Μάλλον εννοεί ότι μειώνουμε το κάστερ, γιατί αρνητικό κάστερ δεν νομίζω να υπάρχει...
-
Επίσης γιατί η μείωση του κάστερ επιφέρει και υποστροφικές τάσεις;
-
Τι εννούμε όταν λέμε warp τροχών; Πως και γιατί διαφοροποιείται με το warp πλαισίου; Επίσης αυτό το 'κάθεται πίσω αριστερά και σηκώνεται εμπρός δεξιά', ομολογώ πως δεν το 'πιασα...
-
Γιατί μαμά; Γιατί μπαμπά;
-
-
Να κάνω και εγώ μία παρέμβαση-απλοποίηση-περίληψη
το ποιος τροχός σηκώνεται στις στροφές είναι θέμα σχετική σκληρότητας σε roll
δηλαδή η F1 έχει σχετικά σκληρότερες αντιστρεπτικές (και αναρτήσεις συνολικά) εμπρός απ'ότι πίσω ενώ τα ραλλιά το ανάποδο
Βάζοντας σκληρότερη αντιστρεπτική σε ένα άξονα δεν 'χάνουμε' από πουθενά πρόσφυση.
Απλά, εάν το αμάξωμα έχει αρκετή στρεπτική ακαμψία, και συνήθως την έχει, ο σκληρότερος άξονας κρατάει τον μαλακότερο έναντι του roll οπότε σε αυτόν παρατηρείται μεγαλύτερη μεταφορά φορτίου άρα και μικρότερη πρόσφυση η οποία περνάει στον άλλο που έχει μικρότερη μεταφορά φορτίου.
Δηλαδή ουσιαστικά η συνολική κεντρομόλος δεν αλλάζει από αυτο τον παράγοντα
Άλλωστε το ίδιο αποτέλεσμα πετυχαίνουμε βάζοντας μαλακότερη αντιστρεπτική στον άλλο άξονα -
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Επιπλέον απορίες :-
Τι είναι το toe; Έχει σχέση με το slip angle που διάβαζα τις προάλλες;
-
Τι είναι το 'bump steer';
-
Στον γρήγορο οδηγό στησίματος που παρουσιάζει ο Αργύρης, για το πως θα μειώσουμε την υποστροφή και πως την υπερστροφή, τι εννούμε όταν λέμε 'Front wheel caster : More negative'; Μάλλον εννοεί ότι μειώνουμε το κάστερ, γιατί αρνητικό κάστερ δεν νομίζω να υπάρχει...
-
Επίσης γιατί η μείωση του κάστερ επιφέρει και υποστροφικές τάσεις;
-
Τι εννούμε όταν λέμε warp τροχών; Πως και γιατί διαφοροποιείται με το warp πλαισίου; Επίσης αυτό το 'κάθεται πίσω αριστερά και σηκώνεται εμπρός δεξιά', ομολογώ πως δεν το 'πιασα...
-
Γιατί μαμά; Γιατί μπαμπά;
Η πληθώρα των απαντήσεών σας με κατασυγκίνησε!!!
-
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Επιπλέον απορίες :
-
Τι είναι το toe; Έχει σχέση με το slip angle που διάβαζα τις προάλλες;
-
Τι είναι το 'bump steer';
-
Στον γρήγορο οδηγό στησίματος που παρουσιάζει ο Αργύρης, για το πως θα μειώσουμε την υποστροφή και πως την υπερστροφή, τι εννούμε όταν λέμε 'Front wheel caster : More negative'; Μάλλον εννοεί ότι μειώνουμε το κάστερ, γιατί αρνητικό κάστερ δεν νομίζω να υπάρχει...
-
Επίσης γιατί η μείωση του κάστερ επιφέρει και υποστροφικές τάσεις;
-
Τι εννούμε όταν λέμε warp τροχών; Πως και γιατί διαφοροποιείται με το warp πλαισίου; Επίσης αυτό το 'κάθεται πίσω αριστερά και σηκώνεται εμπρός δεξιά', ομολογώ πως δεν το 'πιασα...
-
Γιατί μαμά; Γιατί μπαμπά;
Η πληθώρα των απαντήσεών σας με κατασυγκίνησε!!!
... Δημήτρη ... είσαι και ανυπόμονος
Γιατί έτσι !!!
- toe-in - toe out είναι η σύγκλιση και η απόκλιση αντίστοιχα. Εμμεση η σχέση του με το slip angle.
2)bump steer ονομάζουμε το φαινόμενο στο οποίο αλλάζει η γωνία του τροχού γιατί επηρεάζεται το ακρόμπαρο του τιμονιού από τη γεωμετρική κίνηση της ανάρτησης. - Σωστό
4)Γιατί επιτρέπει μεγαλύτερη slip angle .... και με την κλίση του αυτοκινήτου είναι μικρότερη η επιφάνεια του ελαστικού που έχει επαφή με το δρόμο.
5)warp τροχών είναι βασικά η slip angle μαζί με την μετατόπιση της επιφάνειας επαφής σε σχέση με τη ζάντα. Οπως καταλαβαίνεις το warp πλαισίου είναι η παραμόρφωση του σε στρέψη (και κάμψη) από τις δυνάμεις που αναπτύσονται. Εδώ 'κολλάει' και το κάθεται-σηκώνεται - μαζί με τη λειτουργία της ανάρτησης.
6).. είπαμε ... γιατί έτσι !!!
-
Σήκωμα τροχού σε στροφή: Καλό ή κακό;