-
Την περασμένη εβδομάδα πήγα την 147 για το σέρβις των 60000χλμ και αλλαγή ιμάντα χρονισμού. Μαζί με το σέρβις αντικαταστάθηκε το πλαστικό στοπ του πεντάλ του συμπλέκτη το οποίο είχε σπάσει και επέτρεπε στο πεντάλ να ανεβαίνει ελεύθερα έως ότου ακουμπήσει στο κάτω μέρος του ταμπλό.
Και κάπου εδώ αρχίζουν τα περίεργα. Το πρώτο είναι ότι η διαδρομή του πεντάλ του φρένου μετά την επανασυναρμολόγηση της πεταλιέρας -η οποία τουλάχιστον οπτικά φαίνεται σωστή- κόντυνε σε σχέση με εκείνη του συμπλέκτη, με αποτέλεσμα τα δύο πεντάλ να μην είναι στο ίδιο ύψος (όταν είναι ελεύθερα) αλλά του φρένου να είναι πιο χαμηλά από του συμπλέκτη.
Το πιο περίεργο όμως εμφανίζεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε ανοιχτό δρόμο, χωρίς να πολυχρησιμοποιούνται τα φρένα. Σιγά-σιγά η λειτουργία του πεντάλ των φρένων αρχίζει να γίνεται απότομη, δηλαδή ίσα που χαϊδεύεις το πεντάλ και το αυτοκίνητο σχεδόν κοκκαλώνει, σα να μην έχει καθόλου διαδρομή το πεντάλ. Μετά από λίγο, αν δεν πατηθεί δυνατά το πεντάλ τα φρένα αρχίζουν να πιάνουν από μόνα τους χωρίς πίεση του πεντάλ, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο και παράγοντας τη χαρακτηριστική μυρωδιά υπερθέρμανσης από τα τακάκια. Δεν είμαι σίγουρος αλλά φαίνεται πως η εμφάνιση του φαινομένου σχετίζεται με τις στροφές του κινητήρα. Αν δηλαδή ανεβάσω τις στροφές παρουσιάζεται σχεδόν πάντα, αλλά χωρίς να είναι απαραίτητο.
Αύριο θα πάω ξανά στο συνεργείο όπου θα λύσουν και ξανασυναρμολογήσουν την πεταλιέρα με σκοπό να έρθουν τα δύο πεντάλ στο ίδιο επίπεδο, μπας και λυθεί το πρόβλημα 'ως δια μαγείας'.
Εσείς έχετε καμμία παρόμοια εμπειρία ή καμμιά θεωρία;
Ευχαριστώ.
-
Την περασμένη εβδομάδα πήγα την 147 για το σέρβις των 60000χλμ και αλλαγή ιμάντα χρονισμού. Μαζί με το σέρβις αντικαταστάθηκε το πλαστικό στοπ του πεντάλ του συμπλέκτη το οποίο είχε σπάσει και επέτρεπε στο πεντάλ να ανεβαίνει ελεύθερα έως ότου ακουμπήσει στο κάτω μέρος του ταμπλό.
Και κάπου εδώ αρχίζουν τα περίεργα. Το πρώτο είναι ότι η διαδρομή του πεντάλ του φρένου μετά την επανασυναρμολόγηση της πεταλιέρας -η οποία τουλάχιστον οπτικά φαίνεται σωστή- κόντυνε σε σχέση με εκείνη του συμπλέκτη, με αποτέλεσμα τα δύο πεντάλ να μην είναι στο ίδιο ύψος (όταν είναι ελεύθερα) αλλά του φρένου να είναι πιο χαμηλά από του συμπλέκτη.
Το πιο περίεργο όμως εμφανίζεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε ανοιχτό δρόμο, χωρίς να πολυχρησιμοποιούνται τα φρένα. Σιγά-σιγά η λειτουργία του πεντάλ των φρένων αρχίζει να γίνεται απότομη, δηλαδή ίσα που χαϊδεύεις το πεντάλ και το αυτοκίνητο σχεδόν κοκκαλώνει, σα να μην έχει καθόλου διαδρομή το πεντάλ. Μετά από λίγο, αν δεν πατηθεί δυνατά το πεντάλ τα φρένα αρχίζουν να πιάνουν από μόνα τους χωρίς πίεση του πεντάλ, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο και παράγοντας τη χαρακτηριστική μυρωδιά υπερθέρμανσης από τα τακάκια. Δεν είμαι σίγουρος αλλά φαίνεται πως η εμφάνιση του φαινομένου σχετίζεται με τις στροφές του κινητήρα. Αν δηλαδή ανεβάσω τις στροφές παρουσιάζεται σχεδόν πάντα, αλλά χωρίς να είναι απαραίτητο.
Αύριο θα πάω ξανά στο συνεργείο όπου θα λύσουν και ξανασυναρμολογήσουν την πεταλιέρα με σκοπό να έρθουν τα δύο πεντάλ στο ίδιο επίπεδο, μπας και λυθεί το πρόβλημα 'ως δια μαγείας'.
Εσείς έχετε καμμία παρόμοια εμπειρία ή καμμιά θεωρία;
Ευχαριστώ.
-
Την περασμένη εβδομάδα πήγα την 147 για το σέρβις των 60000χλμ και αλλαγή ιμάντα χρονισμού. Μαζί με το σέρβις αντικαταστάθηκε το πλαστικό στοπ του πεντάλ του συμπλέκτη το οποίο είχε σπάσει και επέτρεπε στο πεντάλ να ανεβαίνει ελεύθερα έως ότου ακουμπήσει στο κάτω μέρος του ταμπλό.
Και κάπου εδώ αρχίζουν τα περίεργα. Το πρώτο είναι ότι η διαδρομή του πεντάλ του φρένου μετά την επανασυναρμολόγηση της πεταλιέρας -η οποία τουλάχιστον οπτικά φαίνεται σωστή- κόντυνε σε σχέση με εκείνη του συμπλέκτη, με αποτέλεσμα τα δύο πεντάλ να μην είναι στο ίδιο ύψος (όταν είναι ελεύθερα) αλλά του φρένου να είναι πιο χαμηλά από του συμπλέκτη.
Το πιο περίεργο όμως εμφανίζεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε ανοιχτό δρόμο, χωρίς να πολυχρησιμοποιούνται τα φρένα. Σιγά-σιγά η λειτουργία του πεντάλ των φρένων αρχίζει να γίνεται απότομη, δηλαδή ίσα που χαϊδεύεις το πεντάλ και το αυτοκίνητο σχεδόν κοκκαλώνει, σα να μην έχει καθόλου διαδρομή το πεντάλ. Μετά από λίγο, αν δεν πατηθεί δυνατά το πεντάλ τα φρένα αρχίζουν να πιάνουν από μόνα τους χωρίς πίεση του πεντάλ, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο και παράγοντας τη χαρακτηριστική μυρωδιά υπερθέρμανσης από τα τακάκια. Δεν είμαι σίγουρος αλλά φαίνεται πως η εμφάνιση του φαινομένου σχετίζεται με τις στροφές του κινητήρα. Αν δηλαδή ανεβάσω τις στροφές παρουσιάζεται σχεδόν πάντα, αλλά χωρίς να είναι απαραίτητο.
Αύριο θα πάω ξανά στο συνεργείο όπου θα λύσουν και ξανασυναρμολογήσουν την πεταλιέρα με σκοπό να έρθουν τα δύο πεντάλ στο ίδιο επίπεδο, μπας και λυθεί το πρόβλημα 'ως δια μαγείας'.
Εσείς έχετε καμμία παρόμοια εμπειρία ή καμμιά θεωρία;
Ευχαριστώ.
-
Χ-FILES μού θυμίζει!!!
Τά υγρά,είναι εντάξει Κώστα;
Μήπως τό περιστατικό είναι τυχαίο,καί μήπως τελευταία τά είχες 'βράσει';
Αλλο.
Μήπως τό πλαστικό 'στόπ' δέν είναι σταθερό στή θέση του,μέ αποτέλεσμα νά ακουμπάει πάνω στό πεντάλ τού φρένου; -
Αν δηλαδή ανεβάσω τις στροφές παρουσιάζεται σχεδόν πάντα, αλλά χωρίς να είναι απαραίτητο.
(μπορει να λεω και μλκιες)
Μηπως κατι περιεργο εκαναν με το σερβοφρενο οταν συναρμολογησαν την πεταλιερα και τα υποσυστηματα που την αφορουν, ετσι ωστε με αυξημενο φορτιο κινητηρα να επηρεαζει το συστημα υδραυλικης πιεσης των φρενων?
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Τά υγρά,είναι εντάξει Κώστα;
Μήπως τό περιστατικό είναι τυχαίο,καί μήπως τελευταία τά είχες 'βράσει';Όχι, σε αυτές τις περιπτώσεις το σύμπτωμα είναι αντίθετο: 'μακραίνει' η διαδρομή του πεντάλ μέχρι που να μην αρκεί πια για να φτάσει η δύναμη στις δαγκάμες. Και το δικό μου σύμτωμα συμβαίνει μόνο σε χαλαρή οδήγηση, όταν δεν ζορίζονται τα φρένα.
Μήπως τό πλαστικό 'στόπ' δέν είναι σταθερό στή θέση του,μέ αποτέλεσμα νά ακουμπάει πάνω στό πεντάλ τού φρένου;
Εγώ υποπτεύομαι περισσότερο την βαλβίδα που δίνει σήμα στα πίσω φώτα 'στοπ'.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Τά υγρά,είναι εντάξει Κώστα;
Μήπως τό περιστατικό είναι τυχαίο,καί μήπως τελευταία τά είχες 'βράσει';Όχι, σε αυτές τις περιπτώσεις το σύμπτωμα είναι αντίθετο: 'μακραίνει' η διαδρομή του πεντάλ μέχρι που να μην αρκεί πια για να φτάσει η δύναμη στις δαγκάμες. Και το δικό μου σύμτωμα συμβαίνει μόνο σε χαλαρή οδήγηση, όταν δεν ζορίζονται τα φρένα.
Εννοώ,μήπως τά υγρά,έχουν 'πεθάνει' λόγω...'εντίμου πρότερου βίου';
Μήπως τό πλαστικό 'στόπ' δέν είναι σταθερό στή θέση του,μέ αποτέλεσμα νά ακουμπάει πάνω στό πεντάλ τού φρένου;
Εγώ υποπτεύομαι περισσότερο την βαλβίδα που δίνει σήμα στα πίσω φώτα 'στοπ'.
Η 'φούσκα';Αυτήν μπορείς νά τήν ελέγξεις μόνος σου.Απλά βγάλτην,καί πίεσέ τήν μέ τό δάχτυλο,νά δείς άμα δουλεύει μέ μικρή πίεση.
-
Κώστα , τον κοίταξες τελικά τον διακόπτη των stop ;;
Βρήκες τίποτα άλλο ;; -
Δεν ξέρω αν είναι εντελώς άσχετο, αλλά στο Ίμπιζα όταν είμαι σταματημένος στο φανάρι πατώντας φρένο με ανοιχτό κλιματισμό και χωρίς να αλλάξει τίποτα στην όλη κατάσταση ΣΒΗΣΩ τον κλιματισμό, το φρένο μαλακώνει, και υποχωρεί πιο μέσα.
Αν αυτό γίνει ενώ φρενάρω, θα αρχίσει να φρενάρει λίγο πιο δυνατά, σαν να ενισχύθηκε η τρόμπα.Μήπως έχουν κάνει τίποτα αντίστοιχο στην σύνδεση της τρόμπας και έχει γίνει ΥΠΕΡ-ενίσχυση του σέρβο και με την άνοδο των στροφών γίνεται τόσο ευαίσθητο που *με το βάρος του πεντάλ *αρκεί για να φρενάρει;;
Για να λες πως ίσα που το αγγίζεις κοκκαλώνει, και αργότερα φρενάρει μόνο του, κάτι τέτοιο φαντάζομαι, αν και μπορεί να λέω και βλακεία...(Ελπίζω να μην έχεις και κρουζ κοντρόλ και καταλήξεις σαν το Βελ Σάτις με το συνεργείο αυτό... )
-
Μόλις ήρθα από το συνεργείο. Με μέτρημα επιβεβαιώσαμε ότι δεν ήταν το πεντάλ του φρένου χαμηλότερα όπως νόμιζα αλλά εκείνο του συμπλέκτη ψηλότερα. Το διορθώσαμε και αλλάξαμε υγρά φρένων (έχω σοβαρή υπόνοια ότι δεν είχαν αλλαχτεί ποτέ μέχρι τώρα) και η αίσθηση του πεντάλ σταθεροποιήθηκε προς το 'σφιχτότερο', όπως συμβαίνει όταν κάνεις εξαέρωση. Στη διαδρομή Γέρακας - Άγιος Στέφανος τα φρένα λειτούργησαν άψογα, οπότε μάλλον το πρόβλημα εξαφανίστηκε. Αν ξαναπαρουσιαστεί πάντως πάμε για αλλαγή αντλίας και βλέπουμε.
Edit: Δεν πλήρωσα δραχμή για τα υγρά ούτε για την εργασία.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Χ-FILES μού θυμίζει!!!Εμένα απλώς μου θυμίζει επίσκεψη σε συνεργείο!!! Πας με ένα πρόβλημα και φεύγεις με άλλο!!!
-
GeorgeTabs αυτο που λες ειναι απολυτως λογικο, καθως σβηνοντας τον κλιματισμο ελευθερωνεις την μηχανη απο το φορτιο του κλιματισμου, η οποια ανεβαζει λιγο τις στροφες του ρελαντι και δινει πιο πολυ υποβοηθηση στο σερβοφρενο.
-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
Χ-FILES μού θυμίζει!!!
Εμένα απλώς μου θυμίζει επίσκεψη σε συνεργείο!!! Πας με ένα πρόβλημα και φεύγεις με άλλο!!!
Είναι νά γελάμε ή νά κλαίμε μέ τά χάλια μας;
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
GeorgeTabs αυτο που λες ειναι απολυτως λογικο, καθως σβηνοντας τον κλιματισμο ελευθερωνεις την μηχανη απο το φορτιο του κλιματισμου, η οποια ανεβαζει λιγο τις στροφες του ρελαντι και δινει πιο πολυ υποβοηθηση στο σερβοφρενο.Κάτι τέτοιο σκεφτόμουν, και μήπως του ενίσχυσαν κατά λάθος πολύ την υποβοήθηση των φρένων (δεν ξέρω αν γίνεται...)
Πάντως αφού λύθηκε όλα καλά!!
Παρόλα αυτά, μιας και το αναφέραμε....
Γίνεται να ρυθμίσουμε την υποβοήθηση ενός σέρβο να είναι μικρότερη με κάποιον τρόπο;
Π.χ. θα ήθελα το τιμόνι του Ίμπιζα λίγο πιο βαρύ (χωρίς να αλλάξω τίποτε σε ανάρτηση - λάστιχα) και στο Γκολφ αρκετά πιο βαρύ το τιμόνι, αλλά και το πεντάλ του φρένου...
Γίνεται γιατρέ μου;; -
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Γίνεται γιατρέ μου;;Αμέεεεε, απλά σβήσε τον κινητήρα!
Εγώ θα ήθελα μεταβαλλόμενη υποβοήθηση κατά βούλησιν του οδηγού, τουλάχιστον για το τιμόνι (με τα φρένα είμαι ΟΚ) με κάποιο περιστροφικό χειριστήριο στο ταμπλό για να επιλέγω ας πούμε το 100% για απλή βόλτα, το 40% για γρήγορο στροφιλίκι και το 0% για πίστα!
Και μετά ξύπνησα!
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Γίνεται γιατρέ μου;;
Αμέεεεε, απλά σβήσε τον κινητήρα!
Εγώ θα ήθελα μεταβαλλόμενη υποβοήθηση κατά βούλησιν του οδηγού, τουλάχιστον για το τιμόνι (με τα φρένα είμαι ΟΚ) με κάποιο περιστροφικό χειριστήριο στο ταμπλό για να επιλέγω ας πούμε το 100% για απλή βόλτα, το 40% για γρήγορο στροφιλίκι και το 0% για πίστα!
Και μετά ξύπνησα!
Στο Γκόλφ αυτό έχει γίνει και μόνο του κάποιες φορές!!!
Πάντως γενικά γίνεται; Δεν μιλάω για μεταβαλλόμενα, ΟΚ, αυτά είναι όνειρα, αλλά μια μόνιμη κατάσταση με λίγο πιο βαρύ τιμόνι... (χωρίς όμως να πειράξω τίποτα άλλο από την υποβοήθηση)
Φρένα που λειτουργούν "μόνα τους"!