-
Ο χρήστης ΚΩΣΤΑΣ 1970 έγραψε:
Παιδιά, όλα τα citroen στρίβανε ανέκαθεν στο παρελθόν και θα στρίβουνε στο μέλλον, ο κόσμος να χαλάσει.......Σας μιλάει ο κάτοχος ενός ταπεινού saxo 1.1....
Το μέλλον με φοβίζει....
-
Ο χρήστης bug έγραψε:
Αρα είναι citroen με νέα φιλοσοφία αν θέλετε,ούτε λιγότερο ούτε περισσότερο σιτροεν απο τα παλιότερα
Το θέμα είναι όμως να βρούμε την φιλοσοφία του Saxo.
Οκ τα παλιά Citroen είχανε ιδιαίτερη άνεση/τεχνολογικά ήταν μπροστά/και σχεδιαστικά πάντα είχαν κάτι παράξενο.
Αν αυτά δεν τα έχει το Saxo τότε δεν ανήκει στην φιλοσοφία της Citroen.
Αν έχει κάποια άλλα στοιχεία όμως, τότε θα πρέπει να τα είχαν και τα Xsara,xantia,C5,C3,C2 κλπ κλπ....
-
Kώστα από την εποχή του Αmi σου έχουν αλλάξει παρα πολλά....εάν δεν το έχεις καταλάβει.
Απλά κ ενημερωτικά τα παραπάνω στοιχεία που αναφέρεις ως γνωρίσματα έκαναν τα Citroen να μην πωλούνται λόγω ιδιαίτερης αισθητικής και υψηλής τιμής με συνεπακόλουθο την αναγκαστική 'εκχώρησή' της (πάλι καλά σε γαλλικά χεριά τουλάχιστον)!
Και κάτι τελευταίο, η Citroen πλέον εδώ και πολλά χρόνια ανήκει στην Peugeot.Μην περιμένεις επαναστατικά μοντέλα του παρελθόντος...οι λόγοι είναι ευνόητοι.
Αυτά.
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Αρα είναι citroen με νέα φιλοσοφία αν θέλετε,ούτε λιγότερο ούτε περισσότερο σιτροεν απο τα παλιότερα
Το θέμα είναι όμως να βρούμε την φιλοσοφία του Saxo.
Οκ τα παλιά Citroen είχανε ιδιαίτερη άνεση/τεχνολογικά ήταν μπροστά/και σχεδιαστικά πάντα είχαν κάτι παράξενο.
Αν αυτά δεν τα έχει το Saxo τότε δεν ανήκει στην φιλοσοφία της Citroen.
Αν έχει κάποια άλλα στοιχεία όμως, τότε θα πρέπει να τα είχαν και τα Xsara,xantia,C5,C3,C2 κλπ κλπ....
Η φιλοσοφία του σάξο είναι καλές επιδόσεις,κορυφαία οδική συμπεριφορά,καλή άνεση και κυρίως αίσθηση.Δεν τα έχουν πολλά αυτοκίνητα αυτά.Οκ τα 106 τα έχει,και τα περισσότερα peugeot.Κατα την γνώμη μου η σημερινή citroen έχει την φιλοσοφία γρήγορα και σπορτίφ μικρά-κλασικά(υδροπνευματικά )μεσαία και μεγάλα.Με βάση αυτή την φιλοσοφία το σάξο είναι αυθεντικό citroen(με την έννοια της εταιρίας σήμερα).Βέβαια αυτό δεν μετατρέπει τα παλιότερα citroen σε μη αυθεντικά,προς θεού.Απλά έχουν την δική τους φιλοσοφία...
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Kώστα από την εποχή του Αmi σου έχουν αλλάξει παρα πολλά....εάν δεν το έχεις καταλάβει.Τα πάντα είναι θέμα αμοιβαίων υποχωρήσεων. Τα περισσότερα σύγχρονα Citroen στρίβουν εξίσου (αν όχι καλύτερα, αν λάβουμε υπόψη μας και το πρόσθετο βάρος που έχουν πλέον) με τα παλιά μοντέλα. Και χωρίς να ζαλίζεσαι από τις κλίσεις.
Επίσης, είναι πολύ πιο ασφαλή, πιο ήσυχα, (σαφώς) πιο αξιόπιστα. Από την άλλη, ναι, δεν είναι τόσο ξεχωριστά σε σχεδίαση όσο τα παλιά. Αλλά το αντίθετο δεν θα μπορούσε να συμβεί. Θέλοντας και μη, η Citroen δεν ήταν ποτέ τόσο δυνατή εταιρεία ώστε να επιβιώσει με το ξεχωριστό της design και τις αντιστρόφως ανάλογες χαμηλές της πωλήσεις. Αναγκαστικά έπρεπε να απευθυνθεί σε περισσότερους πελάτες ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις της. Ευτυχώς (όπως είπε και ο Σάββας) πέρασε στα χέρια Γάλλων, οι οποίοι (ένα παράδοξο πράγμα) ενώ είναι από τους χειρότερους οδηγούς στο δρόμο, φτιάχνουν κάποια από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά (και όχι μόνο) αυτοκίνητα.Και κάτι τελευταίο, η Citroen πλέον εδώ και πολλά χρόνια ανήκει στην Peugeot.Μην περιμένεις επαναστατικά μοντέλα του παρελθόντος...οι λόγοι είναι ευνόητοι.
Η, κάποια στιγμή, να περιμένεις ακόμη πιο επαναστατικά μοντέλα, καθώς ο κόσμος πλέον έχει συνηθίσει την έννοια της υψηλής τεχνολογίας και μπορεί να δεχτεί πιο εύκολα τις νέες εξελίξεις. Οχι μόνο αυτό, αλλά επειδή ο ανταγωνισμός είναι πιο δύσκολος από ποτέ (αυτό φαίνεται από τις συνεχείς συγχωνεύσεις εταιρειών), τελικά για να συνεχίσει να υφίσταται μα εταιρεία πρέπει να γυρίσει σε αυτό που έκανε η Citroen παλιότερα. Να είναι ξεχωριστή. Με τρόπο όμως όχι δυσπρόσιτο προς το κοινό. Ας μην ξεχνάμε ότι ένας λόγος όπου τα γαλλικά αμάξια και περισσότερο η Citroen είχαν κακή φήμη στο παρελθόν οφειλόταν στο γεγονός της χαμηλής αξιοπιστίας (από τη μία) αλλά και στο ότι ήταν πολύ δύσκολο για κάποιον μη γνώστη να τις επισκευάσει. Ως εκ τούτου, όλοι οι μηχανικοί της εποχής έβριζαν τα Citroen. Να πώς βγαίνει το κακό όνομα.
Γιατί και τα ιταλικά χαλούσαν, αλλά η απλότητα της κατασκευής τους τα έκανε πιο εύκολα στην επισκευή και τη συντήρηση. Να αμέσως ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, και μάλιστα σε εποχές όπου το να κρατήσεις ένα αυτοκίνητο πάνω από 6 χρόνια ήταν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.
-
Ξαναδιαβάζοντας το παραπάνω post μου, κάποιος θα νομίζει ότι έχω τικ στο μάτι.
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Ξαναδιαβάζοντας το παραπάνω post μου, κάποιος θα νομίζει ότι έχω τικ στο μάτι. -
...ή ότι ψάχνεις για ταίρι...χα χα χα χα χα χα!
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
...ή ότι ψάχνεις για ταίρι...χα χα χα χα χα χα!Προς Θεού, όχι άλλο! Μόλις και μετά βίας τα βγάζω πέρα με ένα!!! χαχαχα!!!!
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
...ή ότι ψάχνεις για ταίρι...χα χα χα χα χα χα!
Προς Θεού, όχι άλλο! Μόλις και μετά βίας τα βγάζω πέρα με ένα!!! χαχαχα!!!!
....το ξένο είναι πιο γλυκό! μουχαχαχαχαχα...
-
na ypo8esw oti 106 (xs, quicksilver klp) kai saxo vts exoun idia symperifora kai xarakthristika?
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
νοικιασα ενα μινι βαν 9θεσιο για να μεταφερω τους συνεδρους απο το συνεδριο που διοργανωνει ο καθηγητης μου στη σχολη...
το μινι βαν ειναι ενα -τι αλλο; - σιτροεν jumpy και αν δεν κανω λάθος ειναι 2,000cc. εχω την αίσθηση οτι πρπει να εχει ενα light turbo, καθως ακουω ενα σφυριγμα εκει ψηλα και ειναι αρκετα σβελτο και ροπατο!! εχει κανεις καμια ιδεα; θα το εχω μεχρι και την πεμπτη το βραδυ και θα διανυσω περι τα 1000Km με αυτο.. οποτε επονται εντυπωσεις!!!!!Τι θα τραβήξουν οι επιβάτες....
προχθες γυρισα απο το συνεδριο... το jumpy ειναι ενα πολυ καλο οχημα, δεν σοθ δινει την αισθηση μεγαλου αυτοκινητου. ο κινητηρας του, δεν ειχε τουρμπο, οποτε μαλλον αυτος με τα 138 αλογα πρεπει να ηταν.,.. Πολυ καλη ροπη απο χαμηλα, ενα κρεμασμα μετα τα 130 και πολλοι αεροδυναμικοθ ανεμοι λογω επιφανειας... παντως οταν το βανακι ηταν αδειο, βαρουσε κατι τρελες προσπερασεις!!!! Μειονεκτημα, ο μοχλος ταχυτητων με κατι τεραστιες διαδρομες και το γεγονος οτι με 9 ατομα και αποσκευες γονατισε!!!
πάντως οι επιβατες μια χαρα περάσαν... το ακους πρόεδρε???
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Kώστα από την εποχή του Αmi σου έχουν αλλάξει παρα πολλά....εάν δεν το έχεις καταλάβει.Σάββα αν μετά από τόσα posts έχω δώσει την εντύπωση ότι μετά το Ami μου το χάος, τότε μάλλον καλύτερα να πάω σε κανένα ψυχίατρο σύντομα !!!
26 χρονών είμαι όχι 86....Και κάτι τελευταίο, η Citroen πλέον εδώ και πολλά χρόνια ανήκει στην Peugeot.Μην περιμένεις επαναστατικά μοντέλα του παρελθόντος...οι λόγοι είναι ευνόητοι.
Αυτά.Σαφώς και δεν περιμένω τίποτα.
Αλλά με κάποια μοντέλα αρκετοί είπαμε 'επιστροφή στις ρίζες'Η φιλοσοφία του σάξο είναι καλές επιδόσεις,κορυφαία οδική συμπεριφορά,καλή άνεση και κυρίως αίσθηση.Δεν τα έχουν πολλά αυτοκίνητα αυτά.Οκ τα 106 τα έχει,και τα περισσότερα peugeot.Κατα την γνώμη μου η σημερινή citroen έχει την φιλοσοφία γρήγορα και σπορτίφ μικρά-κλασικά(υδροπνευματικά )μεσαία και μεγάλα.Με βάση αυτή την φιλοσοφία το σάξο είναι αυθεντικό citroen(με την έννοια της εταιρίας σήμερα).Βέβαια αυτό δεν μετατρέπει τα παλιότερα citroen σε μη αυθεντικά,προς θεού.Απλά έχουν την δική τους φιλοσοφία...
Ωραία!
Αυτό ρώτησα, τι κάνει το Saxo, original Citroen!Μην αρπάζεστε χωρίς λόγο!
-
Aν αυτό κατάλαβες, λυπάμαι...
-
Οχι ρε παιδιά, τι λέτε! Ποιος αρπάζεται? Μια παρέα είμαστε! Πες ρε Θανάση κι εσύ κάτι!
-
Εγώ δεν αρπάζομαι ποτέ, απλά ο Κώστας δεν κατάλαβε τα γραφόμενα μου και το ύφος με το οποίο γράφτηκαν...
p.s. Πες ρε Θανάση κι εσύ κάτι...
p.s.2 A ρε Νικόλα είσαι τζιμάνι παιδί.. -
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Οχι ρε παιδιά, τι λέτε! Ποιος αρπάζεται? Μια παρέα είμαστε! Πες ρε Θανάση κι εσύ κάτι!Εγώ;
Τι να πω βρε παιδία…
Από την στιγμή που πέσαμε πάνω στην Peugeot τα πράγματα άλλαξαν και μάλιστα πολύ…
Από την μια ευτυχώς που βρέθηκε μια Γαλλική εταιρία αλλά από την άλλη, αυτή ήταν και μια από τις αιτίες που η Citroen έπαψε να είναι μια τόσο πρωτοποριακή εταιρία, καθώς η Peugeot μεταμόσχευση στην Citroen την απλές και ενίοτε βαρετές και συντηρητικές γραμμές στον σχεδιασμό…
Πρώτη επαφή με αυτές τις σχεδιαστικές γραμμές ήταν το Citroen LN, που ήταν πανομοιότυπο με το αντίστοιχο Peugeot (που δεν θυμάμαι τώρα το όνομα του.)
Προσωπικά δεν μπορώ να συγκρίνω τα παλιά κλασσικά Citroen με τα καινούρια. Για την ακρίβεια όχι τα καινούρια αλλά τα Citroen του 90’.
Με ποιο να ξεκινήσω; Με το ΑΧ; Μιας και το έχω;
Να ξεκινήσω με αυτό.
Έμενα προσωπικά μου αρέσει, ναι μεν στρίβει καλά, πάει καλά λόγο πολύ μικρού βάρους, είναι άνετο, αλλά δεν έχει αυτό που σε κάνει όταν το βλέπεις από μακριά να λες ααα αυτό είναι Citroen. Πολλά παιδία που με ξέρουν, όταν ας πούμε συζητάμε για αυτοκίνητα μου λένε Fiesta δεν έχεις;
Δεν μπορώ να πω ότι μοιάζει με Fiesta αλλά δεν μπορώ να πω ότι μοιάζει και με DS, γιατί καλός ή κακός στην Ελλάδα έχουμε συνδέσει την Citroen με την DS και με όσα έχουν αυτού του τύπου τις αναρτήσεις.Να πάω στο ZX .. καλό αμαξάκι αλλά απρόσωπο, ένα Citroen φάντασμα.
Μπορεί να πούλησε καλά στην Ελλάδα, αλλά δεν έχει τίποτα πάνω του που να σου λέει αυτό είναι Citroen και δεν μιλάω για ανάρτηση και τέτοια, αλλά σχεδιαστικά.
Όπως και το ΑΧ.Η Xantia πιστεύω ότι σώθηκε από αυτό, μόνο και μόνο για τις αναρτήσεις της.
Είχε μεν κάτι από Citroen στον σχεδιασμό της, ήταν ένα αμάξι που έμοιαζε με Sedan αλλά δεν ήταν.Για να πούμε τώρα και για το XM… ένα πολύ μεγάλο αυτοκίνητο… σε θέμα σχεδιασμού μπορώ να πω ότι για την εποχή του ήταν το πιο Citroen από όλα…
Γιατί; Γιατί, είχε πολλές γυάλινες επιφάνειες όπως και τα DS κτλ… ήταν άνετο, τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους.
Ακόμα ήταν και είναι το μόνο αυτοκίνητο που από έξω μοιάζει Sedan αλλά δεν είναι.Όταν πρώτο παρουσιάστηκε η ΧΜ τότε όλα τα αυτοκίνητα αυτή της κατηγόριας έπρεπε να είναι Sedan, αυτό η Citroen δεν το ήθελε ποτέ. Ε λοιπών έφτιαξε ένα sedan που απλά δεν ήταν sedan.
Θα έχετε παρατηρήσει ότι η ΧΜ έχει διπλό πίσω παρμπρίζ.
Το ένα τζάμι ανοίγει με το πορτμπαγκάζ και το άλλο μένει σταθερό πάνω στο αμάξωμα με αποτέλεσμα και χειμώνας να είναι, αν ανοίγεις το πορτμπαγκάζ για να βάλεις κάτι, να μην μπαίνει κρύος αέρας μέσα. Το ίδιο φυσικά και το καλοκαίρι.
Αυτό το θεωρώ μια καινοτομία… γιατί και πρακτικό είναι και κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν το είχε.Αλλά για να περάσω και στην άλλη μεριά να πω ότι όλα τα Citroen που βλέπω, από τα παλιά μέχρι και τα καινούρια μου κάνουν ένα κλικ… κάτι από τσαχπινιά, κάτι από την ορισμένες φορές περίεργη ομορφιά ή την όμορφη ασχήμια τους.
Εν μέρει καλά έκανε η Citroen και κατασκεύασε λιγότερο πρωτοποριακά αυτοκίνητα… γιατί αλλιώς δεν θα υπήρχε τώρα Citroen… αυτά ήταν που έσωσαν την Citroen από το κραχ.
Εντάξει θα πείτε, αλλά η Citroen δεν θα είχε πρόβλημα επειδή την πήρε η Peugeot, ναι εν μέρει σωστό,. Αλλά αν δεν έκανε και κάτι η Citroen για να πουλήσει ποιος ο λόγος να την ¨ζει¨ η Peugeot… μην ξεχνάμε ότι η Citroen είναι κατά 90% αυτόνομη εταιρία. Κάνει σχεδόν ότι θέλει.
Με λίγα λόγια αυτά τα εν μέρει απρόσωπα αυτοκινητάκια έσωσαν την Citroen που έχουμε τώρα…
Και αυτός είναι ο λόγος που τώρα αρχίζουμε και βλέπουμε πάλι κάποια σημάδια στον ορίζοντα, με νέα κάπως ποιο πρωτοποριακά μοντέλα.Φτάνει να σκεφτούμε ότι αυτά τα μοντέλα χαράμισαν την ομορφιά τους και την αναγνωρισημότητα τους σαν Citroen μόνο και μόνο για να σώσουν την Citroen. Αυτό πιστεύω ότι τα κάνει γνήσια Citroen.
Και την BX βλέπουμε στον δρόμο και λέμε απ ένα Citroen, παρόλο που είναι σχεδιασμένη από Ιταλό. Αλλά και αυτή ως φυσικό επακόλουθο έχει κάνει κάποιες ας το πούμε σχεδιαστική υποχώρηση… αλλά όχι εκ των έξω αλλά εκ των έσω…
Η ανάρτησή της παρόλο που είναι υδροπνευματική έχει σχήμα McPherson σε αντίθεση με τα προηγούμενα Citroen που ήταν διαφορετική.
Και αυτό γιατί; Για να ταιριάζει το πάτωμα της σε Peugeot…Για να πιάσουμε λίγο και τα Saxo…
Η Citroen πάτησε πάνω σε γνωστές σχεδιαστικές πλατφόρμες της Peugeot και συγκεκριμένα του 106.
Ίσως το Saxo να ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που έβγαλε η Citroen για να βοηθήσει και αυτό την κατάσταση.
Πάτησε πάνω στα γνωστά σχέδια για να είναι σίγουρη ότι θα πουλήσει, όπως και έκανε.
Ήταν ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που όπως είχαν γράψει τα τότε περιοδικά: Ο μαθητής καλύτερος και από τον δάσκαλο.
Και αυτό γιατί σε πωλήσεις τα πήγαινε καλύτερα από το 106.
Είχε αυτή την τσαχπινιά που έλειπε από το 106.Ο Χρήστος είχε κάνει κάποτε μια ερώτηση που κανένας μας δεν την απάντησε.
Γιατί έχουμε Citroen ; ήταν η ερώτηση του.
Να κάνω εγώ την αρχή…
Εγώ προσωπικά δεν το διάλεξα μου έκατσε…
Μιας και δεν το αγόρασα αλλά μου το χάρισαν.
Παρόλο που μου το χάρισαν, ζω με αυτό το αυτοκίνητο τα τελευταία 11.5 χρόνια της ζωής μου.Σε αυτά τα χρόνια έμαθα αρκετά πράγματα για τα Citroen.
Μπορεί να έχω το πιο μικρό Citroen, αλλά έχω Citroen.
Γιατί; Γιατί πρώτα από όλα είναι άνετο, όπως και τα παλιά μεγάλα κλασσικά Citroen.
Έχω κάνει ταξίδι και με άλλα αυτοκίνητα, αλλά άνεση σαν του δικού μου, όχι δεν έχω δει.
Ταπεινό κινητήρα 1.124 κ.εκ και πατάει πολλά μεγαλύτερα.
Πολύ μικρό βάρος που αμέσως αμέσως αυτό σημαίνει πολύ μικρότερη κατανάλωση.Αυτά από μόνα τους με κάνουν να το αγαπώ, όχι μόνο ότι είναι το αυτοκίνητο μου αλλά ότι είναι Citroen.
Έχει όλα τα στοιχεία που είχε και παλιά η Citroen. Αυτό που του λείπει μόνο είναι η υδροπνευματική ανάρτηση , αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Άλλωστε που να χωρέσει σε αυτό το αμαξάκι.Με χαροποιεί το γεγονός ότι στην μάσκα του έχει αυτό το σήμα, αυτό το έβλιμα.
Ακόμα με δένει και κάτι με τα Citroen η ιστορία της, που ξεκίνησε μέσα από έναν λαμπρό άνδρα, πέρασε τις πιο δύσκολες συνθήκες στην αυτοκίνηση, επέζησε και είναι μαζί μας.
Αυτοί οι λόγοι δεν φτάνουν; Αυτοί οι λόγοι δεν είναι ικανή και το επόμενο αυτοκίνητο μου να είναι πάλι Citroen ;
Φιλικά Θανάσης.
-
Mε κάλυψες απόλυτα Θανάση,αυτά ακριβώς εννοούσα αν και έχω την εντύπωση οτι τα c citroen δεν θα έχουν την επιτυχία των σαξο,106,zx γιά ένα βασικό λόγο.Τα προαναφερθέντα μπορεί αν μην είχανε υδροπνευματική ανάρτηση και ξεχωριστή σχεδίαση,ΑΛΛΑ είχαν υποδειγματική οδική συμπεριφορά και άνεση πράγμα που τα ξεχώριζε απο τα υπόλοιπα της κατηγορίας τους.Αμφιβάλλω αν τα καινούργια citroen έχουν κάτι που να τα ξεχωρίζει απο τα υπόλοιπα
-
Νο comments...
από το ελληνικό http://www.jimnyclub.gr
-
Καλό
CITROËN FORUM