-
κοιτα και αυτα
http://www.podilatodromio.gr/index.php? ... 71&lang=el
http://grammariosbikes.com/component/pa ... Itemid,30/
οποιο σ αρεσει θα παρεις. και οποιο αντεχει η τσεπη σου
-
Ο χρήστης booyakasha έγραψε:
και κάτι άλλο: το εσωτερικό σύστημα ταχυτήτων είναι κάτι που αξίζει τα λεφτά του ή όχι? Προσφέρει κάτι ουσιαστικό?
όχι μην μπλέξεις με τέτοια. καλύτερα τα κλασσικά σασμάν, και περισσότερες ταχύτητες και πολύ περισσότερες και φθηνότερες λύσεις αν σου πάθει κάτι.
το Crosstrail είναι πολύ καλή περίπτωση αλλά δεν έχει απο την μάνα του φτερά και φώτα.
-
http://www.tsirikosbikes.gr/index.php/b ... trail.html
με 9 ευρω φτερα. δες και τις δυο φωτογραφιεςφωτακια με 12 ευρω μπρος πισω και πας ικεα και περνεις την 10αδα μπαταριες με 2 ευρω να εχεις να αλλαζεις και εισαι οκ.
καλοριζικο
-
Ο χρήστης kristosFM έγραψε:
http://www.tsirikosbikes.gr/index.php/bike-accessories/fenders/i-i-i-i-ioei-i-i/zefal-trail.html
με 9 ευρω φτερα. δες και τις δυο φωτογραφιεςφωτακια με 12 ευρω μπρος πισω και πας ικεα και περνεις την 10αδα μπαταριες με 2 ευρω να εχεις να αλλαζεις και εισαι οκ.
καλοριζικο
...σωστός !
Έχω την εντύπωση πως σ'αυτά τα χρήματα το Travelon και το Bottecchia δίνουν πολλά περισσότερα σε επίπεδο περιφερειακών και εξοπλισμού. Αυτά που προτείνεις έχουν καλύτερο σκελετό ή κάτι που δεν καταλαβαίνω(είπαμε, άσχετος) ?
Έχουν 26¨ ρόδες? -
28ροδες εχουν απλα ειναι διαφορετικης φιλοσοφιας απο αυτα που παραθετεις. η χρηση ειναι ιδια.
τα specialized και τα giant ειναι γνωστες μαρκες με την πρωτη να θεωρειται κορυφαια.
-
Ευχαριστώ για τις προτάσεις αλλά μάλλον πάω για Travelon ή Bottecchia 765. Υπάρχει κανείς στο forum που να γνωρίζει κάτι, ιδιαίτερα για το δεύτερο?
Είμαι στο τσακ! -
Τελικά πήρα το Bottecchia 765 και μόλις γύρισα από την πρώτη βόλτα. Δε φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα με τους μεγάλους σχετικά τροχούς, τελικά το δυσκολότερο κομμάτι της διαδρομής ήταν ο ποδηλατόδρομος στην παραλία του Λευκού Πύργου! Καταλάβαινα πως ενοχλούσα τους φιλήσυχους πεζούς που σουλατσάριζαν σ΄αυτόν!
Κατά τ΄ άλλα, το ποδήλατο φοράει τη σειρά Acera Shimano. Δεν είχα κάποιο μεγάλο πρόβλημα αλλά δεν ήταν και ...βελούδινες οι αλλαγές ταχυτήτων. Εγώ φταίω που ξεσυνήθισα ή κάτι άλλο?
Το φχαριστήθηκα πάντως, δυο ώρες ποδήλατο και σχετικά ξεκούραστα.. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Επειδή το θέμα παραμεγάλωσε μπορεί κανένας να κάνει μια μικρή περίληψη για το τί πρέπει να προσέξουμε σε ένα ποδήλατο.
Είδη, μεγέθη, υλικά, προέλευση, ποιότητα κατασκευής, ανάρτηση, φρένα, ταχύτητες, τιμές (value for money, από πού να αγοράσουμε), ό,τι άλλο χρειάζεται.Αφού κανένας δεν τόλμησε να απαντήσει γενικά θα αρχίσω να ρωτάω πιο ξεκάθαρα!
Είδη: βλέπω ότι πια δεν υπάρχουν μόνο τα ποδήλατα με τα χοντρά λάστιχα με ή χωρίς αναρτήσεις και τα άλλα τα πιο λεπτοκαμωμένα με τα λεπτά λάστιχα και τα γυριστά τιμόνια. Πλέον βλέπω σε κατάλογο για mountain, all terrain, κάτι χαμηλά για βλακειούλες σούζες κλπ, trekking, trekking cross, urban+city, δρόμου και βέβαια για τη νεολαία διάφορα. Άντε να διαλέξεις.
Ερώτηση 1: Ποια η διαφορά των mountain, all terrain, trekking, trekking cross, urban+city γιατί εμένα όλα αυτά πολύ ίδια μου φαίνονται... Κάτι που με ενδιαφέρει είναι η άνεση για μακριές βόλτες/άσκηση σε άσφαλτο και χώμα αλλά όχι τρελλές εκτός δρόμου ανηφόρες και αναβάσεις σε βράχια και βουνά που φαίνεται ότι μπορεί να εξαρτάται πολύ από το είδος του ποδηλάτου και τη γεωμετρία του. Ποια είναι η πιο αποδοτική (σε επιτάχυνση και τελική) στάση; Μου αρέσει να πηγαίνω χωρίς να κρατάω συνέχεια το τιμόνι (που είδα ότι είναι δύσκολο με κάποια ποδήλατα λόγω αστάθειας). Υποθέτω λοιπόν ότι θέλω σχετικά όρθια στάση με κάπως ψηλά το τιμόνι (υπολογίστε ότι έχω και θέμα με τη μέση) και όχι πολύ κάθετα πηρούνια (δε θέλω μικρή γωνία κάστερ);
Ερώτηση 2: Μεγέθη βλέπω διατίθενται κάμποσα προφανώς ανάλογα με τις διαστάσεις μου. Τι θα συμβεί (καλό/κακό) αν πάρω ποδήλατο μικρότερο ή μεγαλύτερο από το σωστό (έτσι κι αλλιώς με σέλα πάνω κάτω θα το φέρω στα μέτρα μου έτσι δεν είναι);
Ερώτηση 3: Προφανώς υπάρχουν υλικά και υλικά που θα προσφέρουν το χαμηλότερο βάρος και την μεγαλύτερη αντοχή. Υποθέτω το καλύτερο θα είναι πανάκριβο.... οπότε πόσο σημασία έχει το βάρος στην πράξη; Τί αξίζει να θυσιάσει κανείς από άλλο εξοπλισμό για πχ 1-2 κιλά;
Ερώτηση 4: Η ανάρτηση θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει μπροστά (το δοκίμασα και μου άρεσε) αλλά μάλλον δεν μου χρειάζεται πίσω (το δοκίμασα και δεν μου άρεσε, πήγαιναν χαμένες οι πενταλιές μου). Η μεγαλύτερη διαδρομή είναι και πλεονέκτημα όπως και οι πιο ογκώδεις μπουκάλες;
**Ερώτηση 5: ** Φρένα: τα δισκόφρενα είναι καλύτερα (αίσθηση, αντοχή, αποτελεσματικότητα) και μάλλον τα υδραυλικά ακόμα καλύτερα αλλά εκτός από την τιμή τους τί μειονεκτήματα μπορεί να έχουν; Πολυπλοκότητα, συντήρηση, τακάκια;
Ερώτηση 6: Ταχύτητες προτιμάμε τις πολλές με 3 γρανάζια εμπρός και πολλά (7+) πίσω. Αλλά τι τρόποι ελέγχου αυτών υπάρχουν και πότε έχεις ασφαλείς και ομαλές αλλαγές με αντοχή στον χρόνο και ελάχιστες ανάγκες ρύθμισης;
**Ερώτηση 7: **Τροχοί: υποθέτω τα πιο καλά είναι και πιο ακριβά αλλά στο θέμα μεγέθους τι προτιμάμε; Με τα μεγάλα πας πιο γρήγορα αλλά με τα μικρά στρίβεις; Υπάρχει στάνταρ διάσταση που βρίσκεις πιο εύκολα λάστιχα;
**Ερώτηση 8: **Οικονομικές ερωτήσεις: Τι παρακάτω προσφέρουν τα φτηνά ποδήλατα (εννοώ αυτά του Carrefour, Praktiker). Μοιάζουν να έχουν επώνυμα τμήματα. Είναι όντως φτηνά σε όλα τους ή είναι καλά για τα λεφτά τους; Από πού αγοράζω, Ελλάδα ή έξω, μαγαζί ή διαδίκτυο κλπ;
**Ερώτηση 9: **Υπάρχουν διαφορές σε θέματα συντήρησης; Ποια πράγματα έχουν σημασία για την απροβλημάτιστη χρήση και ποιες οι κατάλληλες επιλογές για την ελάχιστη απαιτούμενη συντήρηση; (αναρτήσεις, φρένα, αλυσίδα, ταχύτητες...)
**Ερώτηση 10:**Αξίζει να επισκευάσω/βελτιώσω παλιό ποδήλατο χοντρολάστιχο χωρίς ανάρτηση (εκτός Ελλάδας=>ακριβά εργατικά) που μάλλον πρέπει να έχει φθορά στα ρουλεμάν στους άξονες ή καλύτερα να πάρω καινούργιο που θα είναι και καλύτερο; -
Απαντώ μόνο σε αυτά που κατέχω.
-
Τα 2 άκρα είναι road (κούρσες) και mountain. Όλα τα άλλα, είναι κάπου ενδιάμεσα.
Τα δρόμου έχουν πολύ λεπτά λάστιχα για λιγότερες τριβές και δίνουν προτεραιότητα στο μικρό βάρος και επίτευξη μεγάλων ταχυτήτων. Είναι σχεδιασμένα για να κάνεις πολλές δεκάδες χιλιόμετρα μαζί τους/μέρα.
Τα mountain έχουν χοντρούς σκελετούς και πολύ χοντρά λάστιχα για να αντέχουν τα κακοτράχαλα δασικά μονοπάτια. Με ένα mountain μπορείς να πας στον δρόμο, το έκανα για χρόνια, αλλά θα βλαστημάς αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα. Περίπου σαν να προσπαθείς να κάνεις το Αθήνα - Θεσσαλονίκη με Niva. Τα ποδήλατα δρόμου δεν μπορούν να πάνε στο χώμα, να ανέβουν πεζοδρόμια, γενικά θέλουν προσοχή για να μην σου μείνουν στο χέρι σε καμιά πολύ άσχημη λακκούβα, αλλά σε αποζημιώνουν με εξαιρετική ταχύτητα και άνεση. -
Όλα τα δισκόφρενα δεν είναι ίδια. Σε ένα mountain τα υδραυλικά δισκόφρενα είναι καλύτερα από τα κοινά φρένα, αλλά τα μηχανικά κατά πάσα πιθανότητα χειρότερα. Είναι καλό marketing trick όμως για να προσελκύσουν αγοραστές. Οι κούρσες δεν έχουν δισκόφρενα.
Ένα καλούτσικο κουρσάκι είναι αυτό:
http://www.teamsky.com/article/0,27290,17618_5792270,00.html -
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Επειδή το θέμα παραμεγάλωσε μπορεί κανένας να κάνει μια μικρή περίληψη για το τί πρέπει να προσέξουμε σε ένα ποδήλατο.
Είδη, μεγέθη, υλικά, προέλευση, ποιότητα κατασκευής, ανάρτηση, φρένα, ταχύτητες, τιμές (value for money, από πού να αγοράσουμε), ό,τι άλλο χρειάζεται.Αφού κανένας δεν τόλμησε να απαντήσει γενικά θα αρχίσω να ρωτάω πιο ξεκάθαρα!
Είδη: βλέπω ότι πια δεν υπάρχουν μόνο τα ποδήλατα με τα χοντρά λάστιχα με ή χωρίς αναρτήσεις και τα άλλα τα πιο λεπτοκαμωμένα με τα λεπτά λάστιχα και τα γυριστά τιμόνια. Πλέον βλέπω σε κατάλογο για mountain, all terrain, κάτι χαμηλά για βλακειούλες σούζες κλπ, trekking, trekking cross, urban+city, δρόμου και βέβαια για τη νεολαία διάφορα. Άντε να διαλέξεις.
Ερώτηση 1: Ποια η διαφορά των mountain, all terrain, trekking, trekking cross, urban+city γιατί εμένα όλα αυτά πολύ ίδια μου φαίνονται... Κάτι που με ενδιαφέρει είναι η άνεση για μακριές βόλτες/άσκηση σε άσφαλτο και χώμα αλλά όχι τρελλές εκτός δρόμου ανηφόρες και αναβάσεις σε βράχια και βουνά που φαίνεται ότι μπορεί να εξαρτάται πολύ από το είδος του ποδηλάτου και τη γεωμετρία του. Ποια είναι η πιο αποδοτική (σε επιτάχυνση και τελική) στάση; Μου αρέσει να πηγαίνω χωρίς να κρατάω συνέχεια το τιμόνι (που είδα ότι είναι δύσκολο με κάποια ποδήλατα λόγω αστάθειας). Υποθέτω λοιπόν ότι θέλω σχετικά όρθια στάση με κάπως ψηλά το τιμόνι (υπολογίστε ότι έχω και θέμα με τη μέση) και όχι πολύ κάθετα πηρούνια (δε θέλω μικρή γωνία κάστερ);
Ερώτηση 2: Μεγέθη βλέπω διατίθενται κάμποσα προφανώς ανάλογα με τις διαστάσεις μου. Τι θα συμβεί (καλό/κακό) αν πάρω ποδήλατο μικρότερο ή μεγαλύτερο από το σωστό (έτσι κι αλλιώς με σέλα πάνω κάτω θα το φέρω στα μέτρα μου έτσι δεν είναι);
Ερώτηση 3: Προφανώς υπάρχουν υλικά και υλικά που θα προσφέρουν το χαμηλότερο βάρος και την μεγαλύτερη αντοχή. Υποθέτω το καλύτερο θα είναι πανάκριβο.... οπότε πόσο σημασία έχει το βάρος στην πράξη; Τί αξίζει να θυσιάσει κανείς από άλλο εξοπλισμό για πχ 1-2 κιλά;
Ερώτηση 4: Η ανάρτηση θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει μπροστά (το δοκίμασα και μου άρεσε) αλλά μάλλον δεν μου χρειάζεται πίσω (το δοκίμασα και δεν μου άρεσε, πήγαιναν χαμένες οι πενταλιές μου). Η μεγαλύτερη διαδρομή είναι και πλεονέκτημα όπως και οι πιο ογκώδεις μπουκάλες;
**Ερώτηση 5: ** Φρένα: τα δισκόφρενα είναι καλύτερα (αίσθηση, αντοχή, αποτελεσματικότητα) και μάλλον τα υδραυλικά ακόμα καλύτερα αλλά εκτός από την τιμή τους τί μειονεκτήματα μπορεί να έχουν; Πολυπλοκότητα, συντήρηση, τακάκια;
Ερώτηση 6: Ταχύτητες προτιμάμε τις πολλές με 3 γρανάζια εμπρός και πολλά (7+) πίσω. Αλλά τι τρόποι ελέγχου αυτών υπάρχουν και πότε έχεις ασφαλείς και ομαλές αλλαγές με αντοχή στον χρόνο και ελάχιστες ανάγκες ρύθμισης;
**Ερώτηση 7: **Τροχοί: υποθέτω τα πιο καλά είναι και πιο ακριβά αλλά στο θέμα μεγέθους τι προτιμάμε; Με τα μεγάλα πας πιο γρήγορα αλλά με τα μικρά στρίβεις; Υπάρχει στάνταρ διάσταση που βρίσκεις πιο εύκολα λάστιχα;
**Ερώτηση 8: **Οικονομικές ερωτήσεις: Τι παρακάτω προσφέρουν τα φτηνά ποδήλατα (εννοώ αυτά του Carrefour, Praktiker). Μοιάζουν να έχουν επώνυμα τμήματα. Είναι όντως φτηνά σε όλα τους ή είναι καλά για τα λεφτά τους; Από πού αγοράζω, Ελλάδα ή έξω, μαγαζί ή διαδίκτυο κλπ;
**Ερώτηση 9: **Υπάρχουν διαφορές σε θέματα συντήρησης; Ποια πράγματα έχουν σημασία για την απροβλημάτιστη χρήση και ποιες οι κατάλληλες επιλογές για την ελάχιστη απαιτούμενη συντήρηση; (αναρτήσεις, φρένα, αλυσίδα, ταχύτητες...)
**Ερώτηση 10:**Αξίζει να επισκευάσω/βελτιώσω παλιό ποδήλατο χοντρολάστιχο χωρίς ανάρτηση (εκτός Ελλάδας=>ακριβά εργατικά) που μάλλον πρέπει να έχει φθορά στα ρουλεμάν στους άξονες ή καλύτερα να πάρω καινούργιο που θα είναι και καλύτερο;Απάντηση 1: Έχουν τόση διαφορά όσο ένα SUV με ένα αμάξι πόλης και μια Ferrari. Πρόκειται για άλλο τύπο ποδηλάτου. Αν σε ενδιαφέρει να κάνεις λίγο χώμα (πχ πατημένο χωματόδρομο) και πόλη, τότε δες τα υβριδικά. Σκελετός MTB, σε πιο όρθια θέση οδήγησης (για μεγαλύτερη άνεση). 28'' τροχοί για πιο άνετη κύλιση στην άσφαλτο σε συνδυασμό με πιο στενά ελαστικά για μικρότερες αντιστάσεις.
Απάντηση 2: Το να επιλέξεις λάθος μέγεθος είναι σαν να λέμε να φοράς μικρότερο παππουτσι. Θα σε πιάσουν πόνοι σε πλάτη, μέση, γόνατα. Θα σου κάνουν ζημιά που θα σου πάρει πολύ χρόνο για να επανέλθεις και ίσως να αποτελέσουν την αιτία που θα σταματήσεις το ποδήλατο.
Απάντηση 3: Το βάρος έχει τεράστια σημασία. Το ζήτημα είναι πάντα το τι χρήση θα κάνεις. Ένα ποδήλατο 11-13 κιλών για απλή καθημερινή χρήση είναι το βέλτιστο. Το δικό μου ΜΤΒ διπλής ανάρτησης, είναι από ανθρακονήματα και ζυγίζει 10 περίπου κιλά. Είδα τεράστια διαφορά στον αγώνα συγκρινόμενο με το προηγούμενο ΜΤΒ μου, 13 κιλών.
Απάντηση 4: Για να πάρεις σωστή ανάρτηση πίσω, που να μη χάνει από την ενέργεια πεταλαρίσματος πρέπει να φύγεις πάνω από 1000 ευρώ. Ανάρτηση πίσω μόνο σε ποδήλατο βουνού. Για την πόλη, με το υβριδικό και την μπροστινή ανάρτηση είσαι μια χαρά.
Απάντηση 5: Υδραυλικό δισκόφρενο rules. ΚΑΜΙΑ ρύθμιση, καμία συντήρηση πέραν των αναλωσίμων. Στο δικό μου, έχω τρέξει 10 αγώνες το χειμώνα με λάσπη και βροχή, με πολύ μονοπάτι (άρα πολύ φρένο) και ξεκινώ τη σεζόν ξανα χωρίς κανένα πείραγμα στα φρένα. Τα μηχανικά δισκόφρενα υστερούν σε πολλά και απαιτούν και συχνή συντήρηση (τέντωμα συρματόσχοινου). Και δεν έχεις την ίδια αίσθηση.
Απάντηση 6: Οποιοδήποτε Shimano σύστημα (από τη μέση και πάνω Deore κτλ) θα σε καλύψει. Αλλα να μην είναι μόνο το πίσω σαζμάν shimano και τα υπόλοιπα Saxlamarex. ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ να έχει καλή μεσαία τριβή (ο πύροος βαρελάκι που ενώνει τα δυο πεντάλια). Μια καλή μεσαία τριβή, θα σου δώσει πολύ καλύτερη κύλιση στα πόδια.
Απάντηση 7: Αν πας σε υβριδικό έχεις 28''. Σε ΜΤΒ 26''. Η μοναδική διαφορά είναι σε κύλιση. Αν θές να κάνεις πολλά χλμ σε άσφαλτο πας σε 28. Αν κάνεις ΜΤΒ που θες ευστάθεια και πιο χαμηλό κέντρο βάρους, πάς σε 26''. Το πως θα στρίβεις το καθορίζεις εσύ και η γεωμετρία του ποδηλάτου σου.
Απάντηση 8: ΜΗΝ πάρεις ποδήλατο από το σουπερμάρκετ, όπως και δεν αγοράζεις μηχανάκι από το ΆλεξΠΑΚ. Ακόμα και η συναρμολόγησή τους γίνεται από ανειδίκευτο ως προς το ποδήλατο προσωπικό. Εχω δει ποδήλατο από σούπερμάρκετ, με επώνυμα περιφερειακά (φθηνή σειρά σιμάνο) να κόβονται τα φρένα και σε άλλο να σπάει το σπύρωμα από το πεντάλι με διάφορες συνέπειες προς τον αναβάτη.
Ενα ποδήλατο από το σουπερ, εξαιτίας βάρους, και όλων των παραπάνω θα σε δυσκολεύσει (sorry guys, ετσι είναι) και θα μειώσεις την ενασχόλιση με το σπορ.
Απάντηση 9: Το Α και το Ω είναι η καθαριότητα και η λίπανση. Μπορώ να γράφω ώρες. Πάρτο πρώτα και μετά σου στέλνω υλικό. Δεν απαιτεί πολύ ώρα για να διατηρείς το άλογό σου τέλειο και μάχιμο.
Απάντηση 10: Μπορώ να σου προτείνω τον ποδηλατά μου ο οποίος είναι και φίλος και δεν παίρνει λεφτά για ψίλου πήδημα. Συνήθως η απάντηση είναι ΟΧΙ. Αλλά το βλέπεις και αποφασίζεις.
Οτι θες στείλε πμ για να τα πούμε.Πάω να κάνω κουρσάκι ...!
-
Έχει να προτείνει κάποιος κάμερα που να στερεώνεται στο κράνος?Οι διαδορμές που κάνουμε στο βουνό είναι πραγματικά τέλειες και αξίζει να τις έχω και σε βίντεο,ευχαριστώ προκαταβολικά για κάθε πιθανή απάντηση.
-
Mην αγοράσεις κράνους.
Πάρε μια που να δένεται με ιμάντες ασφαλείας στο στήθος σου. ΠΟΛΫ καλύτερη λήψη.
Αν θες στείλε μου πμ από Δευτέρα την επόμενη και θα σου πω για μια που έχουμε στο περιοδικό. -
citastak θα ήταν πολύ χρήσιμο να πόσταρες εδώ κάποιον οδηγό για την βασική συντήρηση.
Έχεις να προτείνεις κάποιο λιπαντικό για την μετάδοση;
Άρχισα να κάνω μερικές διαδρομές τώρα τελευταία με το ποδήλατο. (ένα παλιό χαρισμένο mtb konsul ). Δυστυχώς νιώθω πως μου πέφτει ένα νουμεράκι μικρό. Νομίζω πως φορτίζεται κάπως περίεργα σε έντονες πεταλιές.
-Χαζή απορία : Τα χειριστήρια για την επιλογή ταχύτητας δεν πρέπει να βρίσκονται στην πάνω πλευρά του τιμονιού; Στο δικό μου είναι από κάτω και γνωρίζοντας πως το ποδήλατο έχει περάσει από διάφορους μάστορες και δεν το διόρθωσαν αναρωτιέμαι αν υπάρχει λόγος γι αυτήν την αντιεργονομική επιλογή. Δυστυχώς οι βίδες που τα στηρίζουν είναι εκεί για πολλά χρόνια κ δε νομίζω να καταφέρω να τις ξεσφίξω.
-Κάποιο αξιοπρεπές κράνος με λιγότερα από 50 ευρώ βρίσκουμε; Μάλλον είναι απαραίτητο. Πήρα και γαντάκια, δεν πρόλαβα να τα δοκιμάσω ακόμα.
-
λάδι αλυσίδας για μηχανές ή κάποιο βαρύ-βαλβολίνη για να μην πετάει αρκεί για το λάδωμα της αλυσίδας.
τα χειριστήρια συνήθως απο κάρω βρίσκονται. υπάρχει περίπτωση να είναι απο πάνω αλλά είναι πολύ παλιά ή πολύ χαμηλής σειράς.
μια μικρή παρατήρηση σε ένα σημείο του citastak, οι Αμερικάνοι έχουν ξεκινησει ένα 'κίνημα' που θέλει 29ίντσες στα ΜΤΒ, το οποίο βρίσκει αυξανόμενη ανταπόκριση και σύντομα πιστεύω σε 2-3 χρόνια θα έχει εκπροσώπους στην Ευρώπη. απλώς για να μην συσχετίσουν οι νέοι το ΜΤΒ με 26αρες.
επίσης, η σέλα ρυθμίζεται φυσικά σε ύψος αλλά υπάρχει πολύ μικρότερη δυνατότητα ρύθμισης στο μήκος του οριζόντιου σωλήνα. επίσης το μετατρόχιο αλλά και η γωνία της του σωλήνα της σέλας αλλάζει με τα μεγέθη.
οπότε το σωστό μέγεθος δεν είναι αυτό που προκύπτει εάν απλώς σηκώσεις τη σέλα διότι το ποδήλατο δεν είναι στατικό.
άρα το Νο1, πιο σημαντικό ίσως και απο το είδος του ποδηλάτου είναι το νούμερο. -
Ο χρήστης wannabe έγραψε:
τα χειριστήρια συνήθως απο κάρω βρίσκονται. υπάρχει περίπτωση να είναι απο πάνω αλλά είναι πολύ παλιά ή πολύ χαμηλής σειράς.
Στο δικο μου mountain που για το ανεβασμα ειναι πανω κ για το κατεβασμα κατω τι παιζει???
-
Δοκίμασα το 29άρι σε specialised..
Ενώ στον δασικό και σε πατημένους χωματόδρομους ΠΕΤΑΓΑ, σε μονοπάτι απλά ΔΕΝ. Και μιλάμε για κορυφαίες αναρτήσεις fox και πολύ καλή γεωμετρία πλαισίου. Δεν με ενθουσίασε, ίσως να είναι το μέλλον κάπου ενδιάμεσα.Όπως και να'χει, το 29άρη είναι πολύ εξειδικευμένη λύση και δεν υπάρχει entry level μοντέλο σε οικονομική τιμή.
Το λάδι μηχανής είναι χοντρό λάδι το οποίο δεν απορροφάται σωστά μέσα στους πύρρους. Βγαίνοντας στο χώμα μαζεύει, και τελικά μετά από 2-3 βόλτες έχει πιάσει μάκα. Οποιοδήποτε ποδηλατικό λάδι είναι καλύτερο για το ποδήλατό μας. Και είναι και παμφθηνο. Δεν αξίζει να δώσεις κερατιάτικα εδώ.
Σχετικά με οδηγό καθαρισμού δείτε το παρακάτω λινκ.
http://icycling.gr/index.php/eksoplismo ... akiera.phpΟι ταχύτητες δεν πρέπει να είναι μόνο από πάνω ή μόνο από κάτω. Υπάρχουν διάφορα μοντέλα, ακόμα και περιστροφικά σα γκάζι μοτοσυκλέτας. Μη σε ανησυχούν...
Για κράνη, πρέπει να πας σε κατάστημα να δοκιμάσεις. Το δικό μου είναι των 80ευρώ. Υπάρχουν άπειρα κοντά στο 50αρικο. Αν μεγαλώσουν οι βόλτες σου να επενδύσεις και σε μια βερμούδα με μαξιλαράκι. Απαραίτητη για προστάτη και κ@λομέρια.
-
απο εδω : http://podilatesdytika.blogspot.com/2008/01/10.html
Η Συντήρηση του Ποδηλάτου σε 10 βήματα.
Η συντήρηση του ποδηλάτου μας πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και αναλόγως της χρήσης. Απαραίτητος είναι και ο έλεγχος του ποδηλάτου. Συχνά ανακαλύπτουμε βίδες οι οποίες έχουν λασκάρει ή έχουν σπάσει. Ο συχνός έλεγχος θα αποτρέψει την ταλαιπωρία στο δρόμο.
Η βασική εργασία της συντήρησης του ποδηλάτου είναι η λίπανση, η οποία θα μας εξασφαλίσει την καλή λειτουργία του και την μικρότερη δυνατή φθορά των εξαρτημάτων. Η λίπανση μετά από χρήση σε βροχή πρέπει να γίνεται επιμελώς και αφού προηγηθεί καθαρισμός και σκούπισμα του ποδηλάτου.
· 1. Αλυσίδα
Η αλυσίδα ενός ποδηλάτου δέχεται την περισσότερη δύναμη και έχει την περισσότερη φθορά. Πρέπει να λιπαίνεται μια φορά την εβδομάδα εφόσον το ποδήλατο χρησιμοποιείται καθημερινώς. Αν πάλι η χρήση του είναι πιο αραιή, τόσο πιο αραιή είναι θα είναι και η λίπανση της. Μετά από βροχή επιβάλλεται. Πρώτα πρέπει να καθαριστεί η αλυσίδα είτε με ειδικό καθαριστικό είτε με νερό, σαπούνι και μαλακό βουρτσάκι. Σκουπίζουμε με πανί για να καθαρίσει και απλώνουμε το λάδι γυρίζοντας ταυτόχρονα το πετάλι με το άλλο χέρι. Η εναλλαγή σε όλους τους δίσκους ταχυτήτων θα λιπάνει όλο το σύστημα. Μερικά λεπτά μετά την εφαρμογή του λαδιού σκουπίζουμε το λάδι που περισσεύει με ένα στεγνό και καθαρό πανί.
· 2. Πίσω εκτροχιαστής (ντεραγιέ)
Καθαρίζουμε τα μέρη του εκτροχιαστή με μικρό πινέλο για να αφαιρέσουμε σκόνη και χώμα. Λιπαίνουμε στις αρθρώσεις των κινητών μερών του εκτροχιαστή. Σκουπίζουμε το περιττό λάδι.· 3. Εμπρός εκτροχιαστής (ντεραγιέ)
Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία και για τον εμπρός εκτροχιαστή.
· 4. Φρένα
Καθαρίζουμε προσεκτικά με πινέλο και βάζουμε μερικές σταγόνες λιπαντικού στις αρθρώσεις. Τα παπουτσάκια των φρένων καθαρίζονται με βρεγμένο πανί.· 5. Μανέτες Φρένων
Η λίπανσή τους πρέπει να γίνεται μηνιαίως. Μετά από βροχή επιβάλλεται. Τραβώντας την προς τα πίσω, λιπαίνουμε τις αρθρώσεις.· 6. Συρματόσχοινα φρένων & ταχυτήτων
Στο ποδήλατο υπάρχουν αρκετά συρματόσχοινα. Με τον καιρό τα καλώδια ξεραίνονται εσωτερικά με αποτέλεσμα να μειώνουν την απόδοση των φρένων και των εκτροχιαστών. Λιπαίνουμε στις φωλιές των καλωδίων και κινούμε τα συρματόσχοινα μπρος – πίσω με τους μοχλούς ταχυτήτων ή φρένων, ώστε να προχωρήσει το λιπαντικό μέσα στο καλώδιο.· 7. Quick release (μπλοκάζ)
Κάθε ένα μήνα περίπου, λιπαίνουμε τα quick release γιατί όταν οι λεβιέδες στεγνώνουν δεν δουλεύουν σωστά και παράλληλα τους αισθανόμαστε σκληρούς ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι. Αν ξεβιδώσετε το quick release τόσο ώστε να προκαλέσετε την πλήρη αποσυναρμολόγησή του, σιγουρευτείτε ότι έχετε και τα δύο ελατήρια. Στην συναρμολόγηση, προσέξτε η στενή πλευρά των ελατηρίων να βλέπει προς τα μέσα.· 8. Συσφίξεις
Ελέγχουμε σχολαστικά τις βίδες για τυχόν χαλάρωση.· 9. Αναρτήσεις
Καθαρίζουμε με πανί τους κυλίνδρους της ανάρτησης και τις τσιμούχες που εκτίθενται σε σκόνη και χώμα. Λιπαίνουμε τις τσιμούχες και τους συνδέσμους.
· 10. Ζάντες
Καθαρίζουμε με βρεγμένο πανί το προφίλ της ζάντας του έρχεται σε επαφή με τα φρένα. Αν έχει αρκετά κατάλοιπα από τα φρένα, χρησιμοποιούμε ψιλό γυαλόχαρτο και τρίβουμε ομοιόμορφα. -
Μετά από 20 χρόνια που έχω να πιάσω στα χέρια μου το Clermont κουρσάκι μου, αποφάσισα να αγοράσω ένα καθημερινό για να κάνω τις κοντινές δουλειές και καμιά μικρή βόλτα. Η χρήση θα είναι κυρίως άσφαλτο, άντε και κάνα χωματόδρομο αραιά και που.
Είδα στο internet το IDEAL Nergetic, με 28άρες που μου ψιλοέκατσε καλά στο μάτι. Αν αργότερα μου θελήσω να πάω και βουνό, βγαίνουν τρακτερωτά για 28άρες ή μένουμε με τα ντεμί?
Μου άρεσε και το Freeder 1 (μάλλον δεν τα χρειάζομαι τα δισκόφρενα του 2 για πόλη ε?). Εκεί φαντάζομαι ότι μπορώ να αλλάξω σε πιό νορμάλ λάστιχα και να σηκώσω λίγο πιό ψηλά το τιμόνι?
Είδα βέβαια και σήμερα στο Carrefour κάτι Universal αλουμινένια full shimano με revoshift στα 140€ και άρχισα να σκέφτομαι μήπως τα 300 της IDEAL είναι για το όνομα, (και είναι και σιδερένια και πιό βαριά...).
-
Ο χρήστης Drunkard έγραψε:
· 7. Quick release (μπλοκάζ)
Κάθε ένα μήνα περίπου, λιπαίνουμε τα quick release γιατί όταν οι λεβιέδες στεγνώνουν δεν δουλεύουν σωστά και παράλληλα τους αισθανόμαστε σκληρούς ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι. Αν ξεβιδώσετε το quick release τόσο ώστε να προκαλέσετε την πλήρη αποσυναρμολόγησή του, σιγουρευτείτε ότι έχετε και τα δύο ελατήρια. Στην συναρμολόγηση, προσέξτε η στενή πλευρά των ελατηρίων να βλέπει προς τα μέσα.Τι είναι το Quick release?
-
Ο χρήστης asteris έγραψε:
Μετά από 20 χρόνια που έχω να πιάσω στα χέρια μου το Clermont κουρσάκι μου, αποφάσισα να αγοράσω ένα καθημερινό για να κάνω τις κοντινές δουλειές και καμιά μικρή βόλτα. Η χρήση θα είναι κυρίως άσφαλτο, άντε και κάνα χωματόδρομο αραιά και που.Είδα στο internet το IDEAL Nergetic, με 28άρες που μου ψιλοέκατσε καλά στο μάτι. Αν αργότερα μου θελήσω να πάω και βουνό, βγαίνουν τρακτερωτά για 28άρες ή μένουμε με τα ντεμί?
Μου άρεσε και το Freeder 1 (μάλλον δεν τα χρειάζομαι τα δισκόφρενα του 2 για πόλη ε?). Εκεί φαντάζομαι ότι μπορώ να αλλάξω σε πιό νορμάλ λάστιχα και να σηκώσω λίγο πιό ψηλά το τιμόνι?
Είδα βέβαια και σήμερα στο Carrefour κάτι Universal αλουμινένια full shimano με revoshift στα 140€ και άρχισα να σκέφτομαι μήπως τα 300 της IDEAL είναι για το όνομα, (και είναι και σιδερένια και πιό βαριά...).
αστερι το φωνάζω και το λέω. απέφυγε τα σουπερ μαρκετ. τα ιντεάλ μέχρι τα 700 είναι best value for money. το ότι είναι σιμάνο δε λέει κάτι. ΠΟιά σειρά της σιμάνο είναι; Αυτό λέει.
Η ζωή...ποδήλατο!