-
Συνήθως ναι, γιατί γίνονται άμετρα και από άσχετους που απλά σε αντιμετωπίζουν σαν ένα τσουβαλάκι με λεφτά, άσε που πολλοί κάνουν 'Έρευνα και Εξέλιξη' με πειραματόζωα το όχημά σου, εσένα και, βέβαια, δική σου χρηματοδότηση.
Θέλει πολύ ψάξιμο και πρέπει να βρεις σοβαρούς βελτιωτές κι όχι καραγκιόζηδες.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Παιδιά, όχι υπερβολές.Το όφσετ των τροχών δεν επιτρέπεται να αλλάξει επ' ουδενί.
Το υπερβολικό χαμήλωμα καταστρέφει το στήσιμο του αυτοκινήτου. Πολύ σκληρές ζανφόρ, θεόφαρδα λάστιχα και αμορτισέρ/ελατήρια με σκληρότητα τούβλου θα κάνουν το όχημα πολύ απόλυτο στο όριο, άρα και δύσκολο στον έλεγχο.
Επίσης, οι περισσότεροι βελτιωτές είναι βελτιωτές μόνο κατ' όνομα. Από εκεί κι έπειτα, ο καθένας, ας κάνει ό,τι καταλαβαίνει. Όμως, καθίστε όλοι και μάθετε για το αυτοκίνητό σας, για να μη σας κοροϊδεύει ο κάθε φιδέμπορας.
Έχεις δίκιο. Αν όλοι οι οδηγοί ήξεραν πως επηρρεάζει κάθε μετατροπή τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου τους, θα βλέπαμε πολύ λιγότερα 'φτιαγμένα'(βιασμένα ) αυτοκίνητα στους δρόμους. Δυστυχώς οι περισσότεροι θεωρούν αναβάθμιση ένα τελικό καζανάκι και ζάντες 5 ίντσες πάνω από τις εργοστασιακές.
Όσον αφορά στο χαμήλωμα, όταν είναι υπερβολικό, σε γλιστερό οδόστρωμα έχεις χειρότερη οδική συμπεριφορά. Δηλαδή δεν ισχύει ότι όσο πιο χαμηλά, τόσο πιο καλά, αλλά υπάρχουν όρια. Για όσους βιαστούν να διαφωνήσουν να πω ότι αυτό δεν το λέω αυθαίρετα, είναι κοινή γνώση όσων έχουν ανοίξει ένα-δυο βιβλία σχετικά με το στήσιμο αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το χαμήλωμα με μέτρο όμως μπορεί να σου δώσει καλύτερη συμπεριφορά, ανάλογα με το τερραίν που τρέχεις.
Παίζει ρόλο και η φιλοσοφίας της εργοστασιακής ανάρτησης. Αν χαμηλώσεις τέρμα κάτω ένα ψηλό όχημα, ένα SUV για παράδειγμα, τα ψαλίδια θα βρίσκονται σε μία πολύ απότομη γωνία, θα έχουν πολύ μικρή διαδρομή, camber και σύγκλιση θα πάρουν τρελές τιμές και θα έχουμε πρόωρες φθορές στα ημιαξόνια και στα λάστιχα. Αφήστε που η αλλαγή στις προαναφερθείσες γωνίες θα αλλάξει και την οδική συμπεριφορά προς το χειρότερο. Για σωστό χαμήλωμα θες και αμορτισέρ και διαφορετική ευθυγράμμιση. Εκτός αν θες να πουλάς μούρη, οπότε βάζεις μόνο ελατήρια.
Τώρα, αν δίνει καλύτερη αίσθηση ένα 'ερπετό' δεν σημαίνει τίποτα αν δεν επιβεβαιωθεί αυτή η αίσθηση από το χρονόμετρο σε μία κλειστή διαδρομή.
Και το κακό με την 'βελτιωμένη' αίσθηση ότι την χάνεις απότομα, δηλαδή το αυτοκίνητο γίνεται πιο απόλυτο.Συνήθως στους καθημερινούς δρόμους το πολύ χαμήλωμα σε κάνει πιο αργό γιατί πέφτεις στα φρένα με το παραμικρό σκουπίδι ή λακούβα.
Πριν βιαστούν μερικοί να μου απαντήσουν ότι με τέσσερα ελατήρια χαμηλώματος το αυτοκίνητο τους 'μεταμορφώθηκε' να πω ότι δεν είμαι αντίθετος στο χαμήλωμα, αλλά στις μισές δουλειές.Ο skullone έχει δίκιο: πρέπει να το ψάχνουμε πρώτα και να μην σκορπάμε λεφτά επιπόλαια χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Και να προσθέσω και άλλον ένα κανόνα στους δικούς του:
-Για να κερδίσεις κάτι σε κάποιον τομέα, το χάνεις από άλλον. -
Ο χρήστης og2002gr έγραψε:
Skullone θες να πεις οτι οι...βελτιωσεις 'χαλανε' το αυτοκινητο???Οι εταιρίες ξοδεύουν πάρα πολλά χρήματα για έρευνα και εξέλιξη. Έχουν τους πιο έμπειρους Μηχανικούς και τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις. Σκοπός τους είναι να σου προσφέρουν το καλύτερο για αυτά που διαθέτεις και τη χρήση που προορίζεται, ώστε να κάνουν πωλήσεις. Πίστεψε με, για να βελτιώσεις ολοκληρωμένα κάτι πρέπει να έχεις πολλέςγνώσεις και να δώσεις πολλά λεφτά. Τώρα οι 'βελτιώσεις' που κάνουν οι φιδέμπορες μπορεί να βελτιώνουν το αυτοκίνητο σε έναν τομέα αλλά το χαλάν σε 10.
-
Πραγματικα με προβληματισατε τωρα.Αλλα οχι πως δεν το περιμενα.
Δηλαδη ειναι λιγοι αυτοι οι 'επιστημονες-μηχανικοι' που φτιαχνουν ενα αμαξι και ελεγχουν τα παντα και δεν βαζουν βελτιωτες για μοστρα μονο. Εδω εχω δει κατι αυτοκινητα να κυκλοφορουν με κατι αεροτομες που αναρωτιεσαι αν ο ανθρωπος τις εβαλε για να πεταξει επειδη νομιζει εχει αεροπλανο αντι να 'κραταει' κατω το αυτοκινητο.Ασχετοσυνη και φιγουρα.... -
Είναι λίγοι, πραγματικά. Δηλαδή, υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουν τι κάνουν, αλλά υπάρχουν ΠΑΡΑ πολλοί που πουλάνε κωλοφωτιές για φανάρια. Γενικά, όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι...
Προσοχή στις μετατροπές, λοιπόν. Μόνο δοκιμασμένες και σοβαρές και ΠΟΛΥ μακριά από υπερβολές.
-
Ο χρήστης BTS έγραψε:
Παιδιά, όχι υπερβολές.
Το όφσετ των τροχών δεν επιτρέπεται να αλλάξει επ' ουδενί.
Το υπερβολικό χαμήλωμα καταστρέφει το στήσιμο του αυτοκινήτου. Πολύ σκληρές ζανφόρ, θεόφαρδα λάστιχα και αμορτισέρ/ελατήρια με σκληρότητα τούβλου θα κάνουν το όχημα πολύ απόλυτο στο όριο, άρα και δύσκολο στον έλεγχο.
Επίσης, οι περισσότεροι βελτιωτές είναι βελτιωτές μόνο κατ' όνομα. Από εκεί κι έπειτα, ο καθένας, ας κάνει ό,τι καταλαβαίνει. Όμως, καθίστε όλοι και μάθετε για το αυτοκίνητό σας, για να μη σας κοροϊδεύει ο κάθε φιδέμπορας.
Έχεις δίκιο. Αν όλοι οι οδηγοί ήξεραν πως επηρρεάζει κάθε μετατροπή τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου τους, θα βλέπαμε πολύ λιγότερα 'φτιαγμένα'(βιασμένα ) αυτοκίνητα στους δρόμους. Δυστυχώς οι περισσότεροι θεωρούν αναβάθμιση ένα τελικό καζανάκι και ζάντες 5 ίντσες πάνω από τις εργοστασιακές.
Όσον αφορά στο χαμήλωμα, όταν είναι υπερβολικό, σε γλιστερό οδόστρωμα έχεις χειρότερη οδική συμπεριφορά. Δηλαδή δεν ισχύει ότι όσο πιο χαμηλά, τόσο πιο καλά, αλλά υπάρχουν όρια. Για όσους βιαστούν να διαφωνήσουν να πω ότι αυτό δεν το λέω αυθαίρετα, είναι κοινή γνώση όσων έχουν ανοίξει ένα-δυο βιβλία σχετικά με το στήσιμο αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το χαμήλωμα με μέτρο όμως μπορεί να σου δώσει καλύτερη συμπεριφορά, ανάλογα με το τερραίν που τρέχεις.
Παίζει ρόλο και η φιλοσοφίας της εργοστασιακής ανάρτησης. Αν χαμηλώσεις τέρμα κάτω ένα ψηλό όχημα, ένα SUV για παράδειγμα, τα ψαλίδια θα βρίσκονται σε μία πολύ απότομη γωνία, θα έχουν πολύ μικρή διαδρομή, camber και σύγκλιση θα πάρουν τρελές τιμές και θα έχουμε πρόωρες φθορές στα ημιαξόνια και στα λάστιχα. Αφήστε που η αλλαγή στις προαναφερθείσες γωνίες θα αλλάξει και την οδική συμπεριφορά προς το χειρότερο. Για σωστό χαμήλωμα θες και αμορτισέρ και διαφορετική ευθυγράμμιση. Εκτός αν θες να πουλάς μούρη, οπότε βάζεις μόνο ελατήρια.
Τώρα, αν δίνει καλύτερη αίσθηση ένα 'ερπετό' δεν σημαίνει τίποτα αν δεν επιβεβαιωθεί αυτή η αίσθηση από το χρονόμετρο σε μία κλειστή διαδρομή.
Και το κακό με την 'βελτιωμένη' αίσθηση ότι την χάνεις απότομα, δηλαδή το αυτοκίνητο γίνεται πιο απόλυτο.Συνήθως στους καθημερινούς δρόμους το πολύ χαμήλωμα σε κάνει πιο αργό γιατί πέφτεις στα φρένα με το παραμικρό σκουπίδι ή λακούβα.
Πριν βιαστούν μερικοί να μου απαντήσουν ότι με τέσσερα ελατήρια χαμηλώματος το αυτοκίνητο τους 'μεταμορφώθηκε' να πω ότι δεν είμαι αντίθετος στο χαμήλωμα, αλλά στις μισές δουλειές.Ο skullone έχει δίκιο: πρέπει να το ψάχνουμε πρώτα και να μην σκορπάμε λεφτά επιπόλαια χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Και να προσθέσω και άλλον ένα κανόνα στους δικούς του:
-Για να κερδίσεις κάτι σε κάποιον τομέα, το χάνεις από άλλον.ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΕ ΤΑ ΟΣΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΝΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΠΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΡΕΝΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΕΜΠΟΔΙΟ.ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΒΓΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΕΚΤΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ.ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΡΙΜΑΖΩΝΤΑΣ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΑ ΣΕ ΠΙΟ ΝΟΡΜΑΛ ΣΤΗΣΗΜΟ ΟΧΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΩ ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΞΑΝΑΡΧΩΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.
ΠΑΝΤΩΣ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΕΧΕΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙ 'ΕΡΠΕΤΟ'ΑΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ -
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Είναι λίγοι, πραγματικά. Δηλαδή, υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουν τι κάνουν, αλλά υπάρχουν ΠΑΡΑ πολλοί που πουλάνε κωλοφωτιές για φανάρια. Γενικά, όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι...Προσοχή στις μετατροπές, λοιπόν. Μόνο δοκιμασμένες και σοβαρές και ΠΟΛΥ μακριά από υπερβολές.
ΕΓΩ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΛΙΓΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΒΛΑΨΕ(ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ)
ΑΛΗΘΕΙΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΕΣΕΙΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΑΤΕ ΜΕ ΚΑΤΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΑ? -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΕ ΤΑ ΟΣΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΝΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΠΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΡΕΝΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΕΜΠΟΔΙΟ.ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΒΓΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΕΚΤΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ.ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΡΙΜΑΖΩΝΤΑΣ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΑ ΣΕ ΠΙΟ ΝΟΡΜΑΛ ΣΤΗΣΗΜΟ ΟΧΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΩ ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΞΑΝΑΡΧΩΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.
ΠΑΝΤΩΣ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΕΧΕΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙ 'ΕΡΠΕΤΟ'ΑΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥΓεια σου φίλε HUNTER. Σίγουρα όλα είναι θέμα προσωπικής επιλογής. Πάντως για μένα η καλύτερη λύση είναι ένα σετάκι ρυθμιζόμενων αμορτισέρ-ελατηρίων (coilovers) όπου ρυθμίζεις στα γούστα σου σκληρότητα και ύψος και είναι σαν να έχεις πολλά διαφορετικά σετ αναρτήσεων, λόγω των πολλών δυνατοτήτων ρύθμίσης.
Έχω οδηγήσει σβέλτα σε ορεινό δρόμο Xsara Coupe 2.0 VTS 167 ίππων ενός καλού φίλου, πρώτα με μαμίσιο setup kai 15άρες ζάντες και μετά με ελατήρια χαμηλώματος 3.5 πόντων και 17άρες. Στην πρώτη περίπτωση έχεις αξιοπρεπή απόδοση παντού. Στη δεύτερη το αυτοκίνητο είναι οριακά πιο γρήγορο αλλά είσαι σε τεντωμένο σχοινί γιατί είναι πιο απόλυτο. Με το πρώτο σαμαράκι το παιδί με συμβούλευε να κόψω για να μην βρούμε, ενώ στα ίδια σημεία με το μαμίσιο setup πηγαίναμε αέρας. Επίσης ένοιωθα ότι ναι μεν τα όρια με το χαμήλωμα ήταν ψηλότερα, αλλά κάπου είχε χαθεί η ισορροπία. Στη θέση του, με τα ίδια λεφτά θα έβαζα 16άρες και θα άλαζα μόνο αμορτισέρ με ελάχιστα πιο σκληρά για να συνεργάζονται με τα μαμίσια ελατήρια και για να μειώσω λίγο τις απότομες κλίσεις. Έτσι το βελτιώνεις για σπορ οδήγηση χωρίς να επεμβαίνεις πολύ στο στήσιμο και κατά συνέπεια χωρίς πολλούς συμβιβασμούς. Αυτή είναι η γνώμη μου, θα ήθελα να ακουστούν και οι δικές σας για να έχουμε σφαιρική εικόνα, ανάλογα με τη χρήση που κάνει ο καθένας.
Ένας πολύ καλός και εύκολος οδηγός ρυθμίσεων :
-
Ο χρήστης og2002gr έγραψε:
Πραγματικα με προβληματισατε τωρα.Αλλα οχι πως δεν το περιμενα.
Δηλαδη ειναι λιγοι αυτοι οι 'επιστημονες-μηχανικοι' που φτιαχνουν ενα αμαξι και ελεγχουν τα παντα και δεν βαζουν βελτιωτες για μοστρα μονο. Εδω εχω δει κατι αυτοκινητα να κυκλοφορουν με κατι αεροτομες που αναρωτιεσαι αν ο ανθρωπος τις εβαλε για να πεταξει επειδη νομιζει εχει αεροπλανο αντι να 'κραταει' κατω το αυτοκινητο.Ασχετοσυνη και φιγουρα....Όπως προείπα πρέπει ο καθένας να το ψάχνει πρώτα μόνος του. Καλές πηγές πληροφοριών είναι τα τεχνικά άρθρα στα περιοδικά και στο Internet. Όταν ξέρεις τι να περιμένεις από κάθε αλλαγή, δεν μπορεί να σε κοροϊδέψει κανείς.
Όσο για τις τεράστιες αεροτομές, σκέψου ότι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο ράλυ (6 τίτλοι), η Lancia Delta Integrale με 350+ ίππους , δεν είχε αεροτομή μέχρι την τελευταία της έκδοση, που απέκτησε μία πολύ μικρή. Αν λοιπόν δεν τις χρειάζονται αυτοκίνητα που 'πετάνε', δεν τις χρειάζονται και τα δικά μας αυτοκινητάκια. Έχε υπ'όψη ότι η έλλειψη αεροτομών σε ένα γρήγορο αυτοκίνητο φανερώνει εξαιρετική δουλειά στην αεροδυναμική του , που τις καθιστά άχρηστες. Π.χ. Ferrari Enzo . Ασε που οι αεροτομάρες σου ανεβάζουν την αεροδυναμική αντίσταση και την κατανάλωση.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
ΕΓΩ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΛΙΓΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΒΛΑΨΕ(ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ)
ΑΛΗΘΕΙΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΕΣΕΙΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΑΤΕ ΜΕ ΚΑΤΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΑ?Πειραματίστικα με διάφορα συστήματα εισαγωγής αέρα και ιδιοκατασκευή πολυεστερική σκούπα. Η σκούπα δούλευε μόνο στις υψηλές ταχύτητες. Νόμιζα ότι πήγαινα πιο γρήγορα ώσπου μέτρησα τις ρεπρίζ με και χωρίς σκούπα. Αποτέλεσμα: το πιο γρήγορο ήταν το εργοστασιακό σύστημα χωρίς τον πνίχτη, οπότε η σκούπα όσο cool και αν έδειχνε πήρε δρόμο. Σε άλλου τύπου αυτοκίνητο ίσως να δούλευε, αλλά όχι στο δικό μου...
-
Ο χρήστης og2002gr έγραψε:
Πραγματικα με προβληματισατε τωρα.Αλλα οχι πως δεν το περιμενα.
Δηλαδη ειναι λιγοι αυτοι οι 'επιστημονες-μηχανικοι' που φτιαχνουν ενα αμαξι και ελεγχουν τα παντα και δεν βαζουν βελτιωτες για μοστρα μονο. Εδω εχω δει κατι αυτοκινητα να κυκλοφορουν με κατι αεροτομες που αναρωτιεσαι αν ο ανθρωπος τις εβαλε για να πεταξει επειδη νομιζει εχει αεροπλανο αντι να 'κραταει' κατω το αυτοκινητο.Ασχετοσυνη και φιγουρα....AΠΟ ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΙ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ Η ΑΝΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΕΞΑΣΚΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΤΩΝ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΠΟΡΤ-ΜΠΑΓΚΑΖ) Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΙΣΟΡΟΠΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΣΥΝΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ? -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Πραγματικα με προβληματισατε τωρα.Αλλα οχι πως δεν το περιμενα.
Δηλαδη ειναι λιγοι αυτοι οι 'επιστημονες-μηχανικοι' που φτιαχνουν ενα αμαξι και ελεγχουν τα παντα και δεν βαζουν βελτιωτες για μοστρα μονο. Εδω εχω δει κατι αυτοκινητα να κυκλοφορουν με κατι αεροτομες που αναρωτιεσαι αν ο ανθρωπος τις εβαλε για να πεταξει επειδη νομιζει εχει αεροπλανο αντι να 'κραταει' κατω το αυτοκινητο.Ασχετοσυνη και φιγουρα....AΠΟ ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΙ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ Η ΑΝΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΕΞΑΣΚΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΤΩΝ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΠΟΡΤ-ΜΠΑΓΚΑΖ) Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΙΣΟΡΟΠΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΣΥΝΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ?Μέσες άκρες είσαι σωστός. Εξηγώ: η αρνητική άντωση είναι μία δύναμη (ας την πούμε Fd) που από την αεροτομή ασκείται στο σημείο στήριξης της. Αν συνδέεται άκαμπτα απ'ευθείας με τα ψαλίδια ή τις πλήμνες, (μάλλον απίθανο), τότε είναι προφανές ότι σε κάθε περίπτωση όλη η δύναμη Fd μεταφέρεται στους τροχούς.
Στην πράξη όμως, η αεροτομή είναι συνδεδεμένη στο πλαίσιο. Από το πλαίσιο μέχρι το δρόμο όμως μεσολαβούν δύο ελαστικά στοιχεία: τα ελατήρια και τα λάστιχα(ναι , έχουν και αυτά στοιχεία ελαστικής παραμόρφωσης), καθώς και η τριβή των αμορτισέρ. Για λόγους απλούστευσης θεωρούμε την αρνητική άντωση σταθερή, τις εσωτερικές τριβές ελατηρίων και ελαστικών αμελητέες καθώς επίσης αμελητέα θεωρούμε την παραμόρφωση των ελαστικών. Ας δούμε λοιπόν τι γίνεται:
Κινούμαστε στην ευθεία και από την αεροτομή μας δημιουργείται μία δύναμη Fd( αρν. άντωση). Μέρος αυτής της δύναμης Fd συμπιέζει τα ελατήρια της ανάρτησης. Tο ελατήριο λοιπόν προφορτίζεται από μία δύναμη και αν αγνοήσουμε τις εσωτερικές του τριβές την ίδια δύναμη μεταφέρει η άλλη του άκρη στον τροχό. Είπα μέρος της Fd παραμορφώνει το ελατήριο και μεταφέρεται από το συμπιεσμένο ελατήριο στον τροχό. Το υπόλοιπο τι γίνεται; Το υπόλοιπο καταναλώνεται από τις αρκετά μεγάλες τριβές τριβές T των αμορτισέρ( γι αυτό ζεσταίνονται όταν δουλεύουν) και της ανάρτησης. Στους τροχούς τελικά ασκείται δύναμη μικρότερη της Fd, δηλαδή έχουμε απώλειες λόγω των τριβών. Με λίγα λόγια, οι τριβές της ανάρτησης μας ροκανίζουν αρνητική άντωση.
Συνεπώς ο μόνος τρόπος να εκμεταλλευτούμε (σχεδόν) όλη την αρνητική άντωση των αεροτομών μας είναι η άκαμπτη σύνδεση τους με τους τροχούς. Κάτι τέτοιο όμως είναι μη πρακτικό και δεν έχω δει κάποιο τέτοιο όχημα. Μόνο σε τηλεκατευθυνόμενα μοντέλα πίστας έχω δει τέτοιες λύσεις.
ΥΓ. Ελπίζω να μην έγινα κουραστικός. Κάτι τέτοια ζητήματα τα θεωρώ εξαιρετικά ενδιαφέροντα.
-
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΣΕ ΦΙΛΕ BTS.
ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΜΑΙ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΧΩΡΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΩΝ ΒΟΗΘΗΜΑΤΩΝ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΧΕΔΩΝ ΠΕΡΙΤΤΑ(ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΒΟΗΘΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟ LOOK)
ΓΙΑ ΤΑ ΣΠΟΙΛΕΡ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΚΑΤΙ? -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΣΕ ΦΙΛΕ BTS.
ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΜΑΙ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΧΩΡΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΩΝ ΒΟΗΘΗΜΑΤΩΝ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΧΕΔΩΝ ΠΕΡΙΤΤΑ(ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΒΟΗΘΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟ LOOK)
ΓΙΑ ΤΑ ΣΠΟΙΛΕΡ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΚΑΤΙ?Τα σπόιλερ κάνουν την ίδια δουλειά με τις αεροτομές, αλλά στο μπροστινό μέρος. Βέβαια η κύρια διαφορά είναι ότι οι αεροτομές δεν βρίσκουν στα πεζοδρόμια (εκτός από την περίπτωση τούμπας, μακριά από μας)!
Tα σπόιλερ προέρχονται από τους αγώνες πίστας, όπου χρησιμοποιούνται για να 'σφραγίσουν' το αυτοκίνητο στο έδαφος. Με αυτόν τον τρόπο περιορίζουν την ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Έτσι στις υψηλές ταχύτητες, η ροή του αέρα πάνω από το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερη από την ροή αέρα κάτω από αυτό, το ίδιο και η πίεση. Σαν συνέπεια το αυτοκίνητο 'πιέζεται' από πάνω προς τα κάτω, δεχόμενο αρνητική άντωση.
Τα αυτοκίνητα μας όμως απέχουν πιο πολύ από το έδαφος από ένα πρωτότυπο του Λε Μαν ή ένα BTCC και ο αέρας που περνάει από κάτω τους έχει περίπου την ίδια πίεση με αυτόν που περνάει από πάνω τους. Το αποτέλεσμα είναι σπόιλερ σαν του προηγούμενου παραδείγματος να μην κάνουν πολλά. Αυτό που μπορεί να κάνει ο κατασκευαστής είναι να διαμορφώσει με τέτοιο τρόπο το σπόιλερ ώστε ο αέρας που προσκρούει πάνω του να δημιουργεί μία κάθετη δύναμη σε αυτό. Δεν θα είναι τόσο μεγάλη όσο στην πρώτη περίπτωση, αλλά θα είναι υπολογίσιμη.
Αν προσέξετε τα αυτοκίνητα των ασφάλτινων ράλλυ, δεν έχουν τα τρελά σπόιλερ που βλέπουμε σε κάποια 'βελτιωμένα' αυτοκίνητα. Και αυτό γιατί πολύ μεγάλα σπόιλερ και αεροτομές φέρνουν και μεγάλες αεροδυναμικές αντιστάσεις, εκτός του ότι εισάγουν μάζες μακριά από το κέντρο βάρους. Ωχ, πορώθηκα πάλι.
Αυτό που μετράει για την επίτευξη ικανοποιητικής αρν. άντωσης είναι η συνολική σχεδίαση του αμαξώματος. Δείτε την νέα Ferrari Enzo. Είναι τόσο καλή αεροδυναμικά που στις εξωφρενικές ταχύτητες που κινείται δεν χρειάζεται αεροτομή! Ακόμη τα προβλήματα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες που είχαν το 206 WRC και η Corolla WRC λύθηκαν με μικρές επεμβάσεις στην αεροδυναμική και όχι φτερούγες αεροπλάνου.
Όσον αφορά στα δικά μας αυτοκίνητα για να έρθουμε στο θέμα, ένα καλό bodykit πρέπει να είναι μελετημένο ειδικά για το αυτοκίνητο μας. Μια καλή λύση προσφέρουν οι επίσημες αντιπροσωπείες ή γνωστοί οίκοι. Αλλιώς αν είναι έμπνευση του εκάστοτε καλουπατζή, μάλλον θα χάσουμε και την άντωση που έχουμε. Τέλος όταν βάζουμε σπόιλερ και μεγάλες αεροτομές αυξάνουμε την αεροδυναμική αντίσταση λόγω αύξησης της μετωπικής επιφάνειας και extra στροβιλισμών. Σαν συνέπεια αυξάνουμε και την κατανάλωση, ειδικά στις υψηλές ταχύτητες.
Η τοποθέτηση αεροδυναμικών βοηθημάτων είναι καθαρά θέμα γούστου. Αυτός που θα το κάνει, θα το κάνει γιατί του αρέσει και θα παραβλέψει την αυξημένη κατανάλωση και βέβαια είναι δικαίωμα του. Θα παραβλέψει και το γεγονός ότι δεν θα δει διαφορά στο κράτημα γιατί δεν οδηγεί ολημερίς με 200+ στο όριο. Θα παραβλέψει και τα ειρωνικά σχόλια κάποιων.
Αν δεν οδηγούμε σωστά, ή το αυτοκίνητο θέλει λάστιχα και αμορτισέρ, δεν θα μας σώσει καμία αεροτομή. Αν μας αρέσει και δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτήν , τη βάζουμε. Αλλιώς κρατάμε το μελετημένο, αεροδυναμικά αποδοτικό και αισθητικά αποδεκτό σχήμα του αυτοκινήτου μας, την χαμηλή κατανάλωση και θόρυβο στο ταξίδι, και δίνουμε τα πολύτιμα ευρώ μας για πιο ουσιώδεις βελτιώσεις όπως πχ ανάρτηση, λάστιχα ή φρένα.
Συμπερασματικά, όπως είπε και ο HUNTER τα αεροδυναμικά βοηθήματα σε ένα αυτοκίνητο βόλτας, αλλάζουν μόνο το look, ενώ θα προσθέσω ότι επιβαρύνουν αρκετά την τσέπη μας. Είναι θέμα γούστου και προτεραιοτήτων....
-
ΦΙΛΕ BTS ΕΙΣΕ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΟΤΑΤΟΣ. ΕΧΩ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΠΟΡΕΙΕΣ.
Η ENZO ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΑΔΙΠΛΟΥΜΕΝΗ ΜΙΚΡΗ ΑΕΡΟΤΟΜΗ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ?
ΤΑ ΚΙΤΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΩΝ ΟΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ,ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΟΙΚΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ-ΦΤΕΡΟΥΓΕΣ(SORRY GABRIEL) -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
ΦΙΛΕ BTS ΕΙΣΕ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΟΤΑΤΟΣ. ΕΧΩ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΠΟΡΕΙΕΣ.
Η ENZO ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΑΔΙΠΛΟΥΜΕΝΗ ΜΙΚΡΗ ΑΕΡΟΤΟΜΗ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ?
ΤΑ ΚΙΤΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΩΝ ΟΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ,ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΟΙΚΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ-ΦΤΕΡΟΥΓΕΣ(SORRY GABRIEL)Κοίταξα τους 4Τ και ναι, η Ενζο έχει μια μικρή αεροτομή που ανυψώνεται όπως και τα μπροστινά φλαπς, για να δώσει στο αυτοκίνητο ιδανική ισορροπία μπρος-πίσω.
Αν κατάλαβα καλά, ρωτάς πως μπορεί να δίνει ένα κιτ που βελτώνει την ροή του αέρα, μεγάλες αεροτομές. Η απάντηση είναι πως ένα τέτοιο κιτ δεν βελτιώνει τη ροή του αέρα(δηλαδή την αεροδυναμική αντίσταση), αλλά αυξάνει την αρνητική άντωση, για αυτούς που κινούνται στην Άουτομπαν με 200. Ο κυριότερος όμως λόγος είναι ότι οι βελτιωτικοί οίκοι είναι επιχειρήσεις που για να αυξήσουν τα κέρδη τους προσπαθούν να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα. Για αυτό το λόγο προσφέρουν και κιτ με μεγάλες αεροτομές.
Πάντως για μένα η καλύτερη λύση είναι αν θέλουμε να βελτιώσουμε την εμφάνιση, είναι να βάζουμε το bodykit του μεγαλύτερου μοντέλου από το δικό μας. Πχ, αν έχουμε ένα απλό 106, μπορούμε να βάλουμε το bodykit του 106 ralllye. Έτσι είμαστε σίγουροι ότι έχουμε ένα σωστό και όμορφο αεροδυναμικό πακέτο.
-
Ο χρήστης BTS έγραψε:
ΦΙΛΕ BTS ΕΙΣΕ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΟΤΑΤΟΣ. ΕΧΩ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΠΟΡΕΙΕΣ.
Η ENZO ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΑΔΙΠΛΟΥΜΕΝΗ ΜΙΚΡΗ ΑΕΡΟΤΟΜΗ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ?
ΤΑ ΚΙΤΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΩΝ ΟΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ,ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΟΙΚΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ-ΦΤΕΡΟΥΓΕΣ(SORRY GABRIEL)Κοίταξα τους 4Τ και ναι, η Ενζο έχει μια μικρή αεροτομή που ανυψώνεται όπως και τα μπροστινά φλαπς, για να δώσει στο αυτοκίνητο ιδανική ισορροπία μπρος-πίσω.
Αν κατάλαβα καλά, ρωτάς πως μπορεί να δίνει ένα κιτ που βελτώνει την ροή του αέρα, μεγάλες αεροτομές. Η απάντηση είναι πως ένα τέτοιο κιτ δεν βελτιώνει τη ροή του αέρα(δηλαδή την αεροδυναμική αντίσταση), αλλά αυξάνει την αρνητική άντωση, για αυτούς που κινούνται στην Άουτομπαν με 200. Ο κυριότερος όμως λόγος είναι ότι οι βελτιωτικοί οίκοι είναι επιχειρήσεις που για να αυξήσουν τα κέρδη τους προσπαθούν να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα. Για αυτό το λόγο προσφέρουν και κιτ με μεγάλες αεροτομές.
Πάντως για μένα η καλύτερη λύση είναι αν θέλουμε να βελτιώσουμε την εμφάνιση, είναι να βάζουμε το bodykit του μεγαλύτερου μοντέλου από το δικό μας. Πχ, αν έχουμε ένα απλό 106, μπορούμε να βάλουμε το bodykit του 106 ralllye. Έτσι είμαστε σίγουροι ότι έχουμε ένα σωστό και όμορφο αεροδυναμικό πακέτο.
ΟΧΙ,ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΡΩΤΑΩ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΓΙΝΕΤΕ ΣΩΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ BODY KITS ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ ΔΗΛΑΔΗ ΕΞΕΛΙΣΟΥΝ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΩΡΕΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΡΑΓΚΑ Η ΠΟΥΛΑΝ ΦΥΚΙΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΞΩΤΕΣ ΚΟΡΔΕΛΕΣ.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΥΤΟ?
Α,ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.
ΕΓΩ ΚΑΙ ΜΕ 200 ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΔΕΝ ΠΑΡΑΤΗΡΙΣΑ ΚΑΜΙΑ ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ ΒΟΗΘΗΜΑ.
ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΝ ΟΤΙ ΖΥΓΙΖΩ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 1000 ΚΙΛΑ -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
ΟΧΙ,ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΡΩΤΑΩ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΓΙΝΕΤΕ ΣΩΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ BODY KITS ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ ΔΗΛΑΔΗ ΕΞΕΛΙΣΟΥΝ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΩΡΕΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΡΑΓΚΑ Η ΠΟΥΛΑΝ ΦΥΚΙΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΞΩΤΕΣ ΚΟΡΔΕΛΕΣ.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΥΤΟ?
Α,ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.
ΕΓΩ ΚΑΙ ΜΕ 200 ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΔΕΝ ΠΑΡΑΤΗΡΙΣΑ ΚΑΜΙΑ ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ ΒΟΗΘΗΜΑ.
ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΝ ΟΤΙ ΖΥΓΙΖΩ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 1000 ΚΙΛΑBodykits από γνωστές εταιρίες πχ Kamei, που έχουν έγκριση κάποιου σοβαρού οργανισμού όπως του TUV, είναι προϊόντα μελέτης και δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα και παίρνεις ένα δοκιμασμένο προϊόν. Τώρα, τα πολυεστερικά αεροδυναμικά 'βοηθήματα' (το'πιασες το υπονοούμενο; ) που κατασκευάζονται ακόμη και σε ναυπηγεία και δεν έχουν κάποιο πιστοποιητικό έγκρισης, μάλλον είναι κακά αντίγραφα. Ειδικά αν μας πουλάνε μία αεροτομή που ταιριάζει σε 50 διαφορετικά αυτοκίνητα και ανώνυμα bodykits που κάνουν το αυτοκίνητο μας να θυμίζει Star Wars, κάτι δεν πάει καλά.
Πάντως αν ενδιαφέρεσα να βάλεις bodykit καλό είναι να το ψάξεις πρώτα στο ίντερνετ για να δεις όλες τις προτάσεις για το αυτοκίνητο σου και όχι μόνο ότι φέρνει το κοντινό σου μαγαζί.
Αλήθεια, τι αυτοκίνητο έχεις;
-
Loipon paidia apo veltioseis gia Toyota Corolla 1300 montelo 96 iparxei kapoios pou kserei otidipote (apo optiki mexri mixaniki veltiosi) i pou mporo na vro plirofories sxetika.....
-
Ο χρήστης BTS έγραψε:
ΟΧΙ,ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΡΩΤΑΩ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΓΙΝΕΤΕ ΣΩΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ BODY KITS ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ ΔΗΛΑΔΗ ΕΞΕΛΙΣΟΥΝ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΩΡΕΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΡΑΓΚΑ Η ΠΟΥΛΑΝ ΦΥΚΙΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΞΩΤΕΣ ΚΟΡΔΕΛΕΣ.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΥΤΟ?
Α,ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.
ΕΓΩ ΚΑΙ ΜΕ 200 ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΔΕΝ ΠΑΡΑΤΗΡΙΣΑ ΚΑΜΙΑ ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ ΒΟΗΘΗΜΑ.
ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΝ ΟΤΙ ΖΥΓΙΖΩ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 1000 ΚΙΛΑBodykits από γνωστές εταιρίες πχ Kamei, που έχουν έγκριση κάποιου σοβαρού οργανισμού όπως του TUV, είναι προϊόντα μελέτης και δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα και παίρνεις ένα δοκιμασμένο προϊόν. Τώρα, τα πολυεστερικά αεροδυναμικά 'βοηθήματα' (το'πιασες το υπονοούμενο; ) που κατασκευάζονται ακόμη και σε ναυπηγεία και δεν έχουν κάποιο πιστοποιητικό έγκρισης, μάλλον είναι κακά αντίγραφα. Ειδικά αν μας πουλάνε μία αεροτομή που ταιριάζει σε 50 διαφορετικά αυτοκίνητα και ανώνυμα bodykits που κάνουν το αυτοκίνητο μας να θυμίζει Star Wars, κάτι δεν πάει καλά.
Πάντως αν ενδιαφέρεσα να βάλεις bodykit καλό είναι να το ψάξεις πρώτα στο ίντερνετ για να δεις όλες τις προτάσεις για το αυτοκίνητο σου και όχι μόνο ότι φέρνει το κοντινό σου μαγαζί.
Αλήθεια, τι αυτοκίνητο έχεις;
EΝΤΑΞΕΙ BTS ΤΟΠΙΑΣΑ ΤΟ ΥΠΟΝΟΟΥΜΕΝΟ
ΕΧΩ ΕΝΑ OPEL KADETT -E- MOD1985 2000CC 8V 130HP
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ