-
Κάποτε τα αυτοκίνητα για να οδηγηθούν απαιτούσαν πλήθος δεξιοτήτων και σίγουρα μία από αυτές ήταν η καλή φυσική κατάσταση του οδηγού. Τιμόνια και φρένα χωρίς υπόβοηθηση, συμπλέκτες και κιβώτια που απαιτούσαν κινήσεις ακριβείας και αναρτήσεις σχεδιασμένες για να δίνουν δουλειά στους φυσιοθεραπευτές προϋπόθεταν κάτι παραπάνω από το μέσο όρο στη φυσική κατάσταση του οδηγού.
Τα χρόνια πέρασαν, τα τιμόνια και τα φρένα μαλάκωσαν, τα κιβώτια έγιναν φιλικότερα ή και εντελώς αυτόματα και έχουν γίνει τεράστιες πρόοδοι στον τομέα των αναρτήσεων. Ωστόσο και πάλι μπορεί να βγούμε κουρασμένοι από ένα ταξίδι, μερικές συνεχόμενες μέρες σε μποτιλιάρισμα με ένα SUV με βαρύ συμπλέκτη μπορούν να βγάλουν εκτός λειτουργίας το αριστερό μας γόνατο, ενώ μετά από μία μακρά περίοδο καθιστικής ζωής μπορεί να νιώσουμε να μειώνονται τα αντανακλαστικά μας.
Η προσωπική μου άποψη στο θέμα είναι ότι η καλή φυσική κατάσταση και η άσκηση συνεπάγεται μείωση των ενοχλήσεων από την παρατεταμένη οδήγηση αλλά και βελτίωση των αντανακλαστικών και των οδηγικών ικανοτήτων γενικότερα.
Θα ήθελα τις απόψεις των φορουμιτών πάνω στο θέμα για το αν πιστεύουν στην αλληλεξάρτηση φυσικής κατάστασης και οδηγικών ικανοτήτων καθώς σε τι βαθμό ισχύει αυτό.
-
Κάποτε τα αυτοκίνητα για να οδηγηθούν απαιτούσαν πλήθος δεξιοτήτων και σίγουρα μία από αυτές ήταν η καλή φυσική κατάσταση του οδηγού. Τιμόνια και φρένα χωρίς υπόβοηθηση, συμπλέκτες και κιβώτια που απαιτούσαν κινήσεις ακριβείας και αναρτήσεις σχεδιασμένες για να δίνουν δουλειά στους φυσιοθεραπευτές προϋπόθεταν κάτι παραπάνω από το μέσο όρο στη φυσική κατάσταση του οδηγού.
Τα χρόνια πέρασαν, τα τιμόνια και τα φρένα μαλάκωσαν, τα κιβώτια έγιναν φιλικότερα ή και εντελώς αυτόματα και έχουν γίνει τεράστιες πρόοδοι στον τομέα των αναρτήσεων. Ωστόσο και πάλι μπορεί να βγούμε κουρασμένοι από ένα ταξίδι, μερικές συνεχόμενες μέρες σε μποτιλιάρισμα με ένα SUV με βαρύ συμπλέκτη μπορούν να βγάλουν εκτός λειτουργίας το αριστερό μας γόνατο, ενώ μετά από μία μακρά περίοδο καθιστικής ζωής μπορεί να νιώσουμε να μειώνονται τα αντανακλαστικά μας.
Η προσωπική μου άποψη στο θέμα είναι ότι η καλή φυσική κατάσταση και η άσκηση συνεπάγεται μείωση των ενοχλήσεων από την παρατεταμένη οδήγηση αλλά και βελτίωση των αντανακλαστικών και των οδηγικών ικανοτήτων γενικότερα.
Θα ήθελα τις απόψεις των φορουμιτών πάνω στο θέμα για το αν πιστεύουν στην αλληλεξάρτηση φυσικής κατάστασης και οδηγικών ικανοτήτων καθώς σε τι βαθμό ισχύει αυτό.
-
Κάποτε τα αυτοκίνητα για να οδηγηθούν απαιτούσαν πλήθος δεξιοτήτων και σίγουρα μία από αυτές ήταν η καλή φυσική κατάσταση του οδηγού. Τιμόνια και φρένα χωρίς υπόβοηθηση, συμπλέκτες και κιβώτια που απαιτούσαν κινήσεις ακριβείας και αναρτήσεις σχεδιασμένες για να δίνουν δουλειά στους φυσιοθεραπευτές προϋπόθεταν κάτι παραπάνω από το μέσο όρο στη φυσική κατάσταση του οδηγού.
Τα χρόνια πέρασαν, τα τιμόνια και τα φρένα μαλάκωσαν, τα κιβώτια έγιναν φιλικότερα ή και εντελώς αυτόματα και έχουν γίνει τεράστιες πρόοδοι στον τομέα των αναρτήσεων. Ωστόσο και πάλι μπορεί να βγούμε κουρασμένοι από ένα ταξίδι, μερικές συνεχόμενες μέρες σε μποτιλιάρισμα με ένα SUV με βαρύ συμπλέκτη μπορούν να βγάλουν εκτός λειτουργίας το αριστερό μας γόνατο, ενώ μετά από μία μακρά περίοδο καθιστικής ζωής μπορεί να νιώσουμε να μειώνονται τα αντανακλαστικά μας.
Η προσωπική μου άποψη στο θέμα είναι ότι η καλή φυσική κατάσταση και η άσκηση συνεπάγεται μείωση των ενοχλήσεων από την παρατεταμένη οδήγηση αλλά και βελτίωση των αντανακλαστικών και των οδηγικών ικανοτήτων γενικότερα.
Θα ήθελα τις απόψεις των φορουμιτών πάνω στο θέμα για το αν πιστεύουν στην αλληλεξάρτηση φυσικής κατάστασης και οδηγικών ικανοτήτων καθώς σε τι βαθμό ισχύει αυτό.
-
Βέβαια, σε μεγάλο βαθμό!
Θυμάμαι στο παλιό μου αμάξι έδινα μάχη κάθε φορά, έβγαινα από μέσα ιδρωμένος. Τώρα είναι καλύτερα τα πράγματα, αλλά και πάλι η συνεχής εγρήγορση για τα ζώα, το μποτιλιάρισμα, οι ελιγμοί για να αποφύγεις λακούβες, ακόμα και οι ελκτικές δυνάμεις που θα προκύψουν αν στρίβεις λίγο παραπάνω το αμάξι σου για να χαρείς, προυποθέτουν μια καλή φυσική κατάσταση.
Και στα μεγάλα ταξίδια είναι ακόμα πιο απαραίτητη.
-
Ένα διάστημα που είχα μείνει τελείως αγύμναστος είχα πόνους στην πλάτη και στο γόνατο μετά από πολύωρη οδήγηση. Φαινόμενα που μπορεί να γίνουν ενοχλητικά καθώς οδηγείς, να ανασηκωθείς λίγο στο κάθισμα τετώνοντας μέση ή να προσπαθείς να απλώσεις λίγο το πόδι σου δίπλα απ το συμπλέκτη, να γίνει κάτι απρόβλεπτο και να μην είσαι σε ετοιμότητα να αντιδράσεις.
Όπως επίσης παρατηρώ ότι όταν είμαι πραγματικά ξεκούραστος οδηγώ πολύ πιο σωστά αντί για νωχελικά να απλώνομαι σε λωρίδες και να βαριέμαι να το μαζέψω πιο μέσα, καθώς και οι κινήσεις μου στον δρόμο είναι πολύ πιο προσεκτικές και ακριβείς. -
Νομίζω πως η αλληλεπίδραση φυσικής κατάστασης κ διαύγειας πνεύματος είναι απολυτά αλληλένδετες.
Από ιατρικής άποψης τα άτομα που γυμνάζονται έχουν καλύτερη οξυγόνωση του αίματος, αποβολή τοξινών, άρα καλύτερη κ ποιοτικότερη αιμάτωση του εγκεφάλου κ επιπροσθετα δυνατότερους μυς!
Ενδεικτικά να αναφέρω ότι ακόμα και επαγγελματίες παίχτες poker γυμνάζονται συστηματικά για να μπορούν να διατηρούν την αυτοσυγκέντρωση την αφοσίωση τους αλλά κ για να μπορεσει να αντέξει το σώμα τους μετά από πολύωρη παραμονή τους στις παρτίδες.
Ειδικά στην οδήγηση που οι περισσότερες αισθήσεις μας είναι σε λειτουργιά κ απαιτούν εγρήγορση,οσο καλύτερη φυσική κατάσταση έχουμε τόσο ποιο ''μακριά'' θα πάμε οδηγώντας με ασφάλεια. -
Η καλή φυσκή κατάσταση είναι απαραίτητη οτιδήποτε και αν θελήσουμε να κάνουμε.
Εκείνο όμως που πρέπει να έχουμε υπόψιν μας αλλά συνήθως ποτέ δεν εφαρμόζουμε είναι πως ότι κάνουμε πρέπει να γίνεται σωστά.
Είτε οδηγούμε, είτε καθόμαστε όλη μέρα σε ένα γραφείο, είτε πετάμε με το αεροπλάνο, πρέπει να κάνουμε συχνά διαλείματα, να τεντωνόμαστε, να σηκωνόμαστε και να περπατάμε κλπ...Όσο καλή κκι αν είναι η φυσική μας κατάσταση αν κάνουμε π.χ. ταξίδι με αυτοκίνητο 6 ώρες μονοκοπανιά ακόμα και αν είμαστε συνοδηγοί θα βγούμε στο τέλος κομμάτια.
Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.
-
Ειναι πολυ σημαντικο να ειναι κανεις γυμνασμενος ... θα φερω ενα παραδειγμα που μου συνεβει το προηγουμενο Σαββατο βραδυ . Ειχα ξεκινησει τη μερα με 3ωρη αναβαση σε γνωστο βουνο της περιοχης με mountain bike . Επεστρεψα σπιτι κατα τη μια το μεσημερι. Το βραδυ επρεπε να ταξιδεψω στη Ναουσα. Παρατηρησα λοιπον οτι (και ενω ειχα ξαπλωσει το μεσημερι) δεν ενοιωθα ανετα πανω απ τα 120 - 130 ... (σε οποιεσδηποτε αλλες συνθηκες το ατυτοκινητο ταξιδευει χαλαρα με 160 ).
Την επομενη και μετα απο ξεκουραση ειχα απιστευτη διαυγεια και εγρηγορση που το ταξιδι ηταν παιχνιδακι. Παντως με παλαιοτερα αυτοκινητα (χωρις abs esp κλπ) εαν εισαι κουρασμενος (ειτε αυτο προερχεται απο αγυμνασια ειται απο πολυ σωματικη ασκηση ειται απο νευρα-πνευματικη εργασια) τα πραγματα ειναι ακομα πιο επικυνδυνα. -
Ένα σύμπτωμα... λαπαδοσύνης που φαίνεται ανεξαρτήτως ηλικίας είναι η κούραση στους ώμους, αν
έχουμε τα χέρια στη ''σωστή'' θέση στο τιμόνι για ώρα. Φεύγω απο Λάρισα για Κομοτηνή non stop σε
λίγο, αν παρατηρήσω και κάτι άλλο θα αναφέρω. -
Καλη φυσική κατάσταση χρειάζεται για πολυ γρηγορα αμάξια και φυσικά για τα καρτ (οχι τα σαπακια τα νοικιαρικα) Αν εισαι μπουλης αγυμναστος δεν μπορεις να βγαλεις 2ρο γυρο ταπα με δυνατο καρτ με τπτ. Το υπογραφω μιας και ανηκω στην παραπανω κατηγορια. Ας μας πει και ο Άγγελος (Pai Mei) που εχει ενα καλο καρτακι, και σιγουρα θα το εχει δωσει σε διαφορους φιλους του να το οδηγησουν.
-
Πιο σημαντικό από την φυσική κατάσταση, είναι τι αυτοκίνητο οδηγείς.
-Έχω εκπληκτικά άθλια φυσική κατάσταση, μιας και δεν γυμνάζομαι ποτέ, μόνον περπατάω, ενώ το βάρος μου είναι κανονικό, μόνον και μόνο λόγω προσεκτικής διατροφής.
-Όσο είχα την Lancia, σε κάθε μεγάλο ταξίδι πονούσε το πόδι που πατούσε το γκάζι, ο αυχένας μου και κάμποσα άλλα!
-Τα ίδια και με τα διάφορα νοικιάρικα και εταιρικά κατά καιρούς, όταν έκανα μεγάλο ταξίδι.
-Με την 120i, ακόμη και μετά από μια 12άωρη δουλειά στο εργοτάξιο, μπαίνω μέσα και φεύγω για Αθήνα και σε 4-4:30 ώρες είμαι εκεί, ξεκούραστος. Δεν είναι Citroen, αλλά έχει τέλεια θέση οδήγησης που σε ξεκουράζει.Οι τεμπέληδες λοιπόν, απλώς χρειαζόμαστε καλύτερα αυτοκίνητα. Οι υπόλοιποι, μπορούν να συνεχίσουν να τρέχουν στα βουνά.
-
το παιζεις μπουλης ...................... αλλα μ αρεσει!
-
Στα αυτοκίνητα πιστεύω υπάρχουν διαφορές, με μερικά αυτοκίνητα θέλεις όχι μόνο φυσική κατάσταση αλλά και ψυχική αντοχή! Με άλλα όλα είναι απλά και εύκολα. Μερικά αυτοκίνητα απλά σε ταλαιπωρούν τόσο που σε αποθαρρύνουν τελείως για το κάτι παραπάνω. Γιατί αν αρχίσουν οι πιο σπορτίφ κινήσεις με την αύξηση των επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων γραμμικών και πλευρικών κλπ το αυτοκίνητο βοηθάει αλλά η φυσική κατάσταση σαφώς και παίζει το ρόλο της.
Βέβαια ακόμα κι έτσι καμία σχέση με τα κάρτ. Δεν ξέρω για αγωνιστικά αυτοκίνητα αλλά τα κάρτ όντως είναι απαιτητικά. Θυμάμαι όταν πρωτοασχολήθηκα μετά από μερικές βόλτες να σέρνομαι και να μην μπορώ να σηκώσω τα χέρια μου.... Να δυσκολεύομαι να κρατήσω το τιμόνι, να στρίψω, να πατήσω γκάζι και φρένο στο αυτοκίνητο και να είμαι πιασμένος για 2-3 μέρες. (μπούλης κι εγώ!) -
Βοηθάει και η καλή φυσική κατάσταση για να αποφεύγονται δυσκολίες στον δρόμο.
-
Εγώ δεν πολυδίνω σημασία στην φυσική κατάσταση...
Το Γαλλικό στρίβει μόνο του και φρενάρει επίσης ...
-
νομιζω οτι υπηρχε και παλιοτερα ενα τετοιο θεμα
η λυση ειναι μια (δλδ 2) οταν δεν εισαι στα καλα σου ή κανε στην ακρη να παρεις εναν υπνακο, ή πατα το να σου ανεβει η αδρεναλινη
αν πηγαινεις κανονικα εισαι κινουμενη βομβα
οσο για τη φυσικη σου κατασταση γενικοτερα δεν εχει καμια απολυτως σχεση
εγω ειμαι παρταλι , δε μπορω να ανεβω μια μεγαλη σκαλα , αλλα τα αντανακλαστικα μου λειτουργουν τελεια (ειδικα σε ο,τι εχει να κανει με το φρενο) και ενω κουραζομαι να κανω απλα πραγματα , η οδηγηση δε με κουραζει καθολου
ακομα και σε ωρες να το παρω πιο πολυ οδηγω απο οτι περπατωτα καινουρια αυτοκινητα , αλλα και τα παλιοτερα εδω που τα λεμε ειναι ξεκουραστα, σιγα το προβλημα..
να μου πεις καρτ ή τιποτα αγωνιστικο να καταλαβω τη φυσικη κατασταση, αλλα τα αυτοκινητα ειναι τελειως ξεκουραστα
(βεβαια τα πιο 'σκληροπυρηνικα' και 'οδηγοκεντρικα' μπορει να σε κουραζουν , αλλα ετσι ειναι οι χαρντκοριες )
-
Η φυσικη κατασταση περιλαμβανει και την λειτουργεια της καρδιας και των πνευμονων επομενος και την εγκαφαλικη λειτουργεια εφοσον αυτη επιρρεαζεται απο το αιμα και το οξυγονο...
Επομενος όταν επι 5 λεπτα οδηγεις κοντα στα ορια και εισαι αγυμναστος 'κουραζεις' πολυ περισοτερο την καρδια και τους πνευμονες οι οποιοι προσπαθουν να προσαρμοστουν στις αυξημενες απαιτησεις (οπτικες-ακουστικες-εκκριση αδρεναλινης-ρυθμιση κινησεων γκαζι φρενο τιμονι με ακριβεια χιλιοστου, καταπονησεις σωματος λογο των αυξημενων G καθως και των αποτομων εναλαγων και μεταφορων βαρους...κλπ κλπ)
Συνεπός καθε λεπτο οδηγησης στο οριο που περναει (και που αυτο επιβαρυνεται ακομα περισσοτερο οσο πιο ισχυρο ειναι ενα αυτοκινητο) οι οργανικες σου λειτουργιες δεν ανταποκρινοντε στο 100% η αναπνοη σου δεν ειναι σταθερη...που και που περνεις βαθια ανασα...εφιδρωση...μεγαλυτερη αναποφασιστηκοτητα στις κινησεις μας...κλπ κλπ επιπροσθετα οι αντιδρασεις μας γινονται πιο αποτομες βιαιες κλπ κλπ με οτι αυτο συνεπαγεται
Επομενος νομιζεις οτι δεν επιρρεαζει η φυσικη σου κατασταση την οδηγηση σου, την συμπεριφορα σου, τα αντανακλαστικα σου, το βαθμο σοστων αποφασεων, την αποκριση κλπ κλπ
Φυσικη κατασταση δεν ειναι μονο τα μασκουλα...Το παραπανω μπορεις να το διαπιστωσεις και μονος σου
Μπες σε μια πιστα και μετρα τους συγμους σου πριν την εκκινηση
κανε 5 γυρους και ξαναμετρα αφου βγεις στα πιστ
ξαναμπες πιστα και κανε 10 γυρους....
θα δεις οτι κατα 90% οι τελευταιοι 5 γυροι του δευτερου σετ θα ειναι πιο αργοι απο τους 5 πρωτους γυρους και με πολυ περισσοτερα λαθη -
για καρτ το δεχομαι, αλλα με αυτοκινητο που εχει ελαφρυ τιμονι και δε σου σπαει τα πλευρα γιατι?
και σιγα τα g και τη μεταφορα βαρους..
οσο για τους χτυπους της καρδιας κτλ, ειναι απλα θεμα ψυχραιμιας και του κατα ποσο εχεις συνηθισει να πηγαινεις με μεγαλη ταχυτητα, εγω σε καποια φαση δεν αισθανομουν τιποτα πριν τα 180 και στις στροφες (οσο με βοηθουσαν τα χερια μου) ειχα ακριβως τις ιδιες επιδοσεις κατ'επαναληψη
στο εξωφρενικα ακραιο που ισως προσπαθουσα να βρω τα ορια του αυτοκινητου μου ισως παθαινα και εμφραγμα οκ
δεν ειναι F1 παντως το αυτοκινητο, που στο φρεναρισμα σου κοβεται η ανασα
και τελοσπαντων αν μιλαμε για ακραιους ρυθμους για ποση ωρα μιλαμε?
ποσους γυρους καθεται ενα αυτοκινητο δρομου μεσα στη πιστα?
στα 5-10 λεπτα δεν εχεις προλαβει να τα παιξεις εκτος αν εισαι ετοιμοθανατος
αν μιλουσαμε για αγωνα διαρκειας ή να ξεκινησεις απο την αθηνα να φτασεις στη θρακη γ@μιωντας και ασταματητα εκει να βγει η φυσικη κατασταση, αλλα σε πιο νορμαλ πραγματα δεν παιζει
αλλα ακομα και αυτη την αποσταση νε ειχαμε ως ζητουμενο, καποιος που την εχει κανει πολλες φορες και γνωριζει το δρομο , θα την κανει πιο ξεκουρστα
επισης σκεφτειτε και τις συνθηκες
πχ η αθηνων πατρων παροτι ειναι ενας δρομος που εχω κανει απειρες φορες συνεχιζει να μου φαινεται απο τους πιο κουραστικους λογω του αγχους που μου προκαλει
-
Φίλε QsisVTS δεν είναι ανάγκη να οδηγείς f1 η καρτ για να καταλαβεις την ενοια-αξία τις φυσικής κατάστασης όπου εκει δεν το συζητάμε είναι απόλυτα απαραίτητη!
Πολύ άπλα σκέψου ότι αν βάλεις δυο άτομα να ταξιδέψουν π.χ. από Αθηνα-Θεσσαλονικη ( που μιλάμε ως επι το πλείστον ευθεία διαδρομή) Ο αγύμναστος θα νιώσει μεγαλύτερη εξάντληση άλλα παράλληλα θα έχει κ μειωμένη εγρήγορση κ αντανακλαστικά.
Διάβασε προσεκτικότερα το ποστ του MAD-MAX-13 θα καταλαβεις
Οταν μιλάμε για φυσική κατάσταση δεν μιλάμε μονό για μυς κ κοιλιακους φέτες,(που κ αυτοι συμβάλουν έστω κ στην χαλαρή οδήγηση) όπου αυτή ενυσχίει και την πνευματική διαύγεια κ ο συνδιασμός των δυο βελτιώνονται με την σωματική άσκηση.
Τέλος και σε μια καρεκλά γραφείου να στεκεσε για ώρες οι γυμνασμένοι κοιλιακοί είναι εκείνοι που θα σου κρατήσουν περισσότερες ώρες το κορμό σου για να μην νιώσεις εξάντληση έστω κ από απλό καθισιό!
Φιλικά -
Φυσική κατάσταση και οδήγηση