-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Πέρα από την πλάκα δε νομίζω ότι αξίζει η λύση των coilover αναρτήσεων για τη χρήση που θέλω, οπότε αναφέρομαι σε sport λύσεις με στάνταρ ρυθμίσεις...
Δεν λεω για coilover. Mπορεις να δεις πχ τα Koni Special σαν εναλλακτικη των Bilstein.
Όχι, δε θέλω να αλλάξω ελατήρια γιατί ούτε να το χαμηλώσω με ενδιαφέρει, ούτε να πειράξω τη γεωμετρία της ανάρτησης, ούτε να μειώσω την ωφέλιμη διαδρομή της, κτλ.
Τα ελατηρια του Cupra δεν ειναι πιο σκληρα? Εφοσον ταιριαζουν, δε θα ηταν μια καλη λυση σε συνδιασμο με ενα πιο σπορ αμορτισερ? Δε μιλαω απαραιτητα για χαμηλωμα.
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
...Μέχρι τότε θέλω να νοιώθω ότι πατάει καλά στο δρόμο και ας τρίζει λίγο περισσότερο. Ούτως ή άλλως τα Sport με τα εργοστασιακά ελατήρια δεν είναι τόσο σφιχτά όσο νομίζουν μερικοί (έχω ρωτήσει και έχω μάθει). Μάλιστα, σε ορισμένες ανωμαλίες του δρόμου κοπανάνε λιγότερο σε σχέση με τα εργοστασιακά αμορτισέρ...Δεν ξέρω πόσο σφιχτά νομίζουν μερικοί και βασικά εξαρτάται από το τι έχεις συνηθίσει και τι θέλεις.... Στο δικό μου αυτοκίνητο (το λέω γιατί μάλλον δεν μπορεί να είναι ίδια τα πράματα για όλα τα αυτοκίνητα) τα monotube που έβαλα με τα μαμά ελατήρια έκαναν την κατάσταση σαφώς σφιχτή και με κάποιους τριγμούς. Και όντως σε ορισμένες ανωμαλίες περνάνε καλύτερα από τα παλιά αλλά στην πόλη είναι ως ενοχλητικά, δεν χτυπάνε αλλά σαφώς νιώθεις τις ανωμαλίες. Εκτός πόλης, σε καλό δρόμο είναι θαύμα. Αν το ήξερα από πριν μπορεί να έβαζα τα twin και όχι τα mono.
-
Δε θα προτεινα τα Bilstein!Σκεψου και τα ΚΟΝΙ τα κιτρινα που ρυθμιζονται.Η τιμη πρεπει να ειναι ιδια,γυρω στα 500.
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Δεν λεω για coilover. Mπορεις να δεις πχ τα Koni Special σαν εναλλακτικη των Bilstein.Επειδή ψάχνοντας δεν έβγαλα συμπέρασμα πολύ ή λίγο πιο μαλακά από τα Bilstein;;;
Τα Koni Sport είναι σίγουρα πιο σκληρά, τα special που κινούνται;;; Πέραν τούτου έχω ακούσει ότι φθείρονται (πέφτει η απόδοσή τους) πολύ γρήγορα... ίσως είναι φήμες, το έχω ακούσει από περισσότερα από ένα άτομα πάντως.Τα ελατηρια του Cupra δεν ειναι πιο σκληρα? Εφοσον ταιριαζουν, δε θα ηταν μια καλη λυση σε συνδιασμο με ενα πιο σπορ αμορτισερ? Δε μιλαω απαραιτητα για χαμηλωμα.
Τα ελατήρια του Cupra είναι και πιο σκληρά και πιο χαμηλά, οπότε δε γλυτώνεις το χαμήλωμα. Δεδομένου δε ότι έχω 101 άτια και όχι 150-180 των FR-Cupra δεν έχω κανένα λόγο να προβώ σε τόσο ακραίες λύσεις
Δε με ενδιαφέρει να γίνει 'τρένο' το αμάξι (όσο είναι τέλος πάντων το Cupra...), με ενδιαφέρει απλά να ανταποκρίνεται καλύτερα σε συνθήκες φόρτισης της ανάρτησης χωρίς ταυτόχρονα να γίνει εντελώς κούτσουρο. Εξού και το γιατί θεωρώ ότι το να διατηρήσω τα εργοστασιακά ελατήρια είναι η καλύτερη λύση.Δεν ξέρω πόσο σφιχτά νομίζουν μερικοί και βασικά εξαρτάται από το τι έχεις συνηθίσει και τι θέλεις.... Στο δικό μου αυτοκίνητο (το λέω γιατί μάλλον δεν μπορεί να είναι ίδια τα πράματα για όλα τα αυτοκίνητα) τα monotube που έβαλα με τα μαμά ελατήρια έκαναν την κατάσταση σαφώς σφιχτή και με κάποιους τριγμούς. Και όντως σε ορισμένες ανωμαλίες περνάνε καλύτερα από τα παλιά αλλά στην πόλη είναι ως ενοχλητικά, δεν χτυπάνε αλλά σαφώς νιώθεις τις ανωμαλίες. Εκτός πόλης, σε καλό δρόμο είναι θαύμα. Αν το ήξερα από πριν μπορεί να έβαζα τα twin και όχι τα mono.
Δε με ενοχλεί να νοιώθω τις ανωμαλίες, αντέχω ακόμα σ' αυτή την ηλικία
Πιο πολύ με ενδιαφέρει το να έχουν καλή συμπεριφορά σε ανοιχτό δρόμο και να απορροφούν τις όποιες ανωμαλίες διατηρώντας καλύτερη επαφή με το δρόμο. -
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Τα Koni Sport είναι σίγουρα πιο σκληρά, τα special που κινούνται;;; Πέραν τούτου έχω ακούσει ότι φθείρονται (πέφτει η απόδοσή τους) πολύ γρήγορα... ίσως είναι φήμες, το έχω ακούσει από περισσότερα από ένα άτομα πάντως.
Δε με ενδιαφέρει να γίνει 'τρένο' το αμάξι (όσο είναι τέλος πάντων το Cupra...), με ενδιαφέρει απλά να ανταποκρίνεται καλύτερα σε συνθήκες φόρτισης της ανάρτησης χωρίς ταυτόχρονα να γίνει εντελώς κούτσουρο. Εξού και το γιατί θεωρώ ότι το να διατηρήσω τα εργοστασιακά ελατήρια είναι η καλύτερη λύση.
Βασικα, οπως το θετεις, οποιοδηποτε επωνυμο αμορτισερ (bilstein, koni, de carbon, sachs) θα κανει τη δουλεια που θες.
Το θεμα ειναι πως για να δεις ποιο ταιριαζει καλυτερα** στο αμαξι σου** υπαρχουν 2 τροποι: Να τα δοκιμασεις ολα (αδυνατον) ή να βρεις καποιον που τα εχει δοκιμασει. (πχ seatclub)Προσωπικα θα πηγαινα στο καταστημα που σου προτεινε ο Coyot και θα ζητουσα μια λυση αμορτισερ-ελατηριο (οχι χαμηλωματος, ισως λιγο πιο σκληρα) με βαση τα ζητουμενα.
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Βασικα, οπως το θετεις, οποιοδηποτε επωνυμο αμορτισερ (bilstein, koni, de carbon, sachs) θα κανει τη δουλεια που θες.
Το θεμα ειναι πως για να δεις ποιο ταιριαζει καλυτερα** στο αμαξι σου** υπαρχουν 2 τροποι: Να τα δοκιμασεις ολα (αδυνατον) ή να βρεις καποιον που τα εχει δοκιμασει. (πχ seatclub)Τη λύση του seatclub την έχω αξιοποιήσει πλήρως, αλλά...
Ο ένας προτείνει Sachs Performance με H&R, ο άλλος Sachs Performance με Eibach, ο άλλος Bilstein Sport με Eibach ή Bilstein Sport με H&R, κάποιος άλλος προτείνει Koni, κτλ
Άλλος λέει ότι τα μεν είναι πιο σκληρά, άλλος τα δε... γενικά και πολύ χοντρικά κατέληξα ότι περισσότεροι θεωρούν τα Sachs σκληρότερα όλων και ότι τα Bilstein δεν είναι τόσο σκληρά όσο λένε και απορροφούν σωστά τις ανωμαλίες του δρόμου. Ίσως έχω καταλάβει και λάθος όμως...Προσωπικα θα πηγαινα στο καταστημα που σου προτεινε ο Coyot και θα ζητουσα μια λυση αμορτισερ-ελατηριο (οχι χαμηλωματος, ισως λιγο πιο σκληρα) με βαση τα ζητουμενα.
Μάλλον σ' αυτή τη λύση θα καταλήξω, ελεγα όμως μήπως κατασταλάξω περισσότερο πριν από εμπειρίες άλλων. Φαίνεται ότι είναι δύσκολο όμως
saxon_747 γενικά σ' ευχαριστώ για το χρόνο που έχεις αφιερώσει στο 'πρόβλημά' μου
-
Χωρίς ελατήρια δεν θα δεις διαφορές στο κράτημα.
Με τα ίδια ελατήρια βάλε ένα καλό και ΦΤΗΝΟ αμορτισέρ. -
Ο χρήστης aserf έγραψε:
ελεγα όμως μήπως** κατασταλάξω** περισσότερο πριν από εμπειρίες άλλων. Φαίνεται ότι είναι δύσκολο όμως
Αδυνατον θα ελεγα. Ο καθενας θα προτεινει αυτο που εχει φορεσει στο αμαξι του.
Τι νοημα εχει πχ να σου πω την εντυπωση μου απο Bilstein, KYB, ALKO απο τη στιγμη που τα φοραω σε αλλο αμαξι, με αλλα ελατηρια. Παρ'ολα αυτα μια πολυ γενικη ιδεα την αποκτας.Χωρίς ελατήρια δεν θα δεις διαφορές στο κράτημα.
Με τα ίδια ελατήρια βάλε ένα καλό και ΦΤΗΝΟ αμορτισέρ.+1
Απο προσωπικη εμπειρια. Να γινω πιο ακριβης: δε θα δεις μεγαλες διαφορες.
Εκτος και αν τα αμορτισερ ειναι τελειωμενα.Y.Γ. Υπαρχουν ελατηρια της vogtland για το αμαξι σου, μολις 25mm χαμηλωμα.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Χωρίς ελατήρια δεν θα δεις διαφορές στο κράτημα.
Με τα ίδια ελατήρια βάλε ένα καλό και ΦΤΗΝΟ αμορτισέρ.Μπορεί να γίνομαι κουραστικός, αλλά πώς είναι δυνατόν αυτό;;;
Καλύτερο αμορτισέρ σημαίνει σωστότερη απόσβεση των ανωμαλιών και μικρότερες μεταφορές φορτίου σε απότομες μεταβολές της κατευθυντικότητας του αυτοκινήτου, έχω κάπου λάθος συλλογισμό;;;
Από κει και πέρα ναι σε συνεχή καμπή κλίση θα πάρει το αυτοκίνητο λόγω ελατηρίων (καθώς δεν είναι αυτή η δουλειά των αμορτισέρ), ακόμα και τότε όμως τα αμορτισέρ σου δίνουν περισσότερα περιθώρια πρόσφυσης σε οποιαδήποτε μεταβολή της πορείας.
Λύση του απλού και φτηνού δεν υπάρχει... αν είναι θα πληρώσω και εκατήρια... το ζήτημα είναι ότι δεν έχω πειστεί ότι χρειάζονται. Καλώς ή κακώς ακόμα και η Bilstein βγάζει δύο τύπους ένα για χαμήλωμα και ένα χωρίς...
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Y.Γ. Υπαρχουν ελατηρια της vogtland για το αμαξι σου, μολις 25mm χαμηλωμα.Μια φορά είπα και γω να κρατήσω το εργοστασιακό ύψος και να μην πειράξω τη γεωμετρία της ανάρτησης, να μην έχω φόβο να βρει κάτω, κτλ και πάτε να μου το 'χαλάσετε'
-
Εγώ είμαι της άποψης (το έχω διαπιστώσει επανειλημμένως, δηλαδή) ότι μόνο με 4 σωστά αμορτισέρ (χωρίς νέα ελατήρια) βλέπεις ΣΑΦΕΣΤΑΤΗ βελτίωση στο κράτημα σε σχέση με τα μαμά. Αν τα μαμά, δε, είναι και πολύ μαλακά ή ψιλοτελειωμένα, η βελτίωση μπορεί να είναι δραματική.
Το κακό είναι ότι στην άνεση, παίζεις λότο. Κι αν πέσεις σε πολύ σκληρό, δεν υποφέρει μόνο η μέση, αλλά και το αυτί (από τραντάγματα-τριξίματα ταμπλω κ.λπ)
Οι αθηναικοί δρόμοι πάντως σίγουρα δεν προσφέρονται για σπορ (ουτε καν πολύ σφιχτές) λύσεις.
Προσωπικά η μόνη φορά που πέτυχα (εντελώς τυχαία) τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης-κρατήματος ήταν όταν είχα βάλει κάτι Monroe Sensa-Trac (νομίζω έχουν αντικατασταθεί πλέον). -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Προσωπικα θα πηγαινα στο καταστημα που σου προτεινε ο Coyot και θα ζητουσα μια λυση ... με βαση τα ζητουμενα.
Aυτό ακριβώς. Μόνον έμπειρος, γνώστης και έντιμος μηχανικός μπορεί να σε καθοδηγήσει στον ωκεανό της ανάρτησης.
Αν και, σε βλέπω να καταλήγεις αναπόφευκτα, μέσω Ζευγώλη, με custom αμορτισέρ από τον Μαρακάκη
(ο οποίος, σημειωτέον, είναι κατά της αντικατάστασης των εργοστασιακών ελατηρίων στο 80% των αυτοκινήτων)Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν φθηνότερες (βραχυπρόθεσμα) λύσεις, αλλά μακροπρόθεσμα τα custom και επισκευάσιμα αμορτισέρ είναι και πιο οικονομικά. Αυτά που μου είχε φτιάξει ο Μαρακάκης στο προηγούμενο αμάξι μου ήταν καταπληκτικά (μεταμόρφωσαν το αυτοκίνητο) και ανθεκτικότατα. Αποτελούσαν τη χρυσή τομή: ικανά να αντέχουν βαλκανικούς παληόδρομους, και να στέκονται αξιοπρεπώς και σε track day!
-
Μαζί με το upgrade στα φρένα (βλ. σχετικό τόπικ) σκέφτομαι και μια αναβάθμιση στα αμορτισέρ μου. Αυτή τη στιγμή φοράω Bilstein B4 μαύρα με 35000km και ελατήρια ΟΕΜ που δεν έχουν αλλαχτεί ποτέ (102500km στο αυτοκίνητο). Η μετάβαση σε Bilstein B6 κίτρινα χωρίς αλλαγή ελατηρίων κρίθηκε ως η πιο συμφέρουσα και λογική για τις απαιτήσεις μου (το αυτοκίνητο φορτώνεται αρκετές φορές με το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος κι ακόμα παραπάνω και θέλω μείωση των κλίσεων στις στροφές και να σταματήσει το ενοχλητικό πάνω-κάτω στα ξεκινήματα, το οποίο μάλλον ευθύνεται για τα χαζοσπινιαρίσματα των Exalto). Το σετ το βρίσκω περίπου 300 ευρώ στον Κετσελίδη. Πώς κρίνετε τη συγκεκριμένη κίνηση; Άλλες προτάσεις;
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
Το σετ το βρίσκω περίπου 300 ευρώ στον Κετσελίδη. Πώς κρίνετε τη συγκεκριμένη κίνηση; Άλλες προτάσεις;Με ΦΠΑ, τοποθέτηση και ζυγοστάθμιση;;;
Εγώ γιατί τα βρήκα μέχρι τώρα 540 και 570 €;;; ... για άλλο αυτοκίνητο βέβαια
-
Με ΦΠΑ, χωρίς τοποθέτηση (θα γίνει δωρεάν) και χωρίς ευθυγράμμιση (όχι ζυγοστάθμιση - κι αυτή μάλλον θα γίνει δωρεάν).
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
Με ΦΠΑ, χωρίς τοποθέτηση (θα γίνει δωρεάν) και χωρίς ευθυγράμμιση (όχι ζυγοστάθμιση - κι αυτή μάλλον θα γίνει δωρεάν).Ναι, ευθυγράμμιση ήθελα να πω... ο δαίμων του τυπογραφείου γαρ...
Και πάλι πάντως η τιμή είναι ιδιαίτερα χαριστική μιας και μόνο ως ανταλλακτικό τα αμορτισέρ σου κανονικά στοιχίζουν καμια 80-100αριά € παραπάνω...
-
Κι εμένα μου κάνει εντύπωση, η τιμή που μου είπε ο μηχανικός μου είναι στα 450 ευρώ (τιμή κόστους για να τα πάρει αυτός, όχι τελική τιμή που θα έφτανε στον πελάτη). Λέω να τα παραγγείλω, το πολύ-πολύ να μου πουν ότι δεν υπάρχουν, δε χάνω κάτι εκτός από το χρόνο να πληκτρολογήσω την παραγγελία.
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Δεν λεω για coilover. Mπορεις να δεις πχ τα Koni Special σαν εναλλακτικη των Bilstein.Όπως έμαθα σήμερα ΔΕΝ τοποθετούνται στο αμάξι μου, καθώς διαθέτει την ανάρτηση της Sport έκδοσης (που έχει λίγο πιο σκληρά και χαμηλά ελατήρια από τις απλές εκδόσεις).
Το αναφέρει και η ίδια η KONI στο site της. Άρα μόνο τα Koni Sport (κίτρινα) είναι συμβατά με κόστος πρακτικά ίδιο με τα Bilsein Sport, χωρίς όμως να υπάρχουν συγκεκριμένα συγκριτικά μεταξύ τους στο νετ.
Δε θα προτεινα τα Bilstein!Σκεψου και τα ΚΟΝΙ τα κιτρινα που ρυθμιζονται.Η τιμη πρεπει να ειναι ιδια,γυρω στα 500.
Το κακό είναι ότι απ' ότι μου είπαν μόνο τα μπροστινά ρυθμίζονται πάνω στο αυτοκίνητο, τα πίσω θέλουν αφαίρεση των αμορτισέρ για να ρυθμιστούν. Ιδιαίτερα ΜΗ πρακτικό. Θα το ψάξω πάντως...
-
Βαλε τα απλα τα b4 με τα ελατηρια που εχεις και εισαι κυριλα
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Όπως έμαθα σήμερα ΔΕΝ τοποθετούνται στο αμάξι μου, καθώς διαθέτει την ανάρτηση της Sport έκδοσης (που έχει λίγο πιο σκληρά και χαμηλά ελατήρια από τις απλές εκδόσεις).
Ξερεις νουμερα? Ποσο πιο σκληρα και χαμηλα ειναι?
Περί Αναρτήσεων