-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Για να σου απαντήσω όμως,ΝΑΙ,ουκ ολίγα αυτοκίνητα,που με γνώμονα το χαμηλό κόστος και την άνεση έχουν ανάρτηση που τα αδικεί.Otan milas gia anartisi sigoura anaferesai se amortiser/elatiria. I anartisi omos den einai afti. I anartisi perilamvanei to synolo to kinoumenon meron kai tous syndesmous tous sto amaksoma. Opos katalavaineis o polys kosmos den tha katsei na koitaksei an ta psalidia exoun to sosto mikos kai an oi gonies, kata ti diadromi, paramenoun sostes. Ti kanei? Vazei ena skliro kai konto elatirio petaei kai ena skliro amortiser kai to kanei 'agonistiko'.
Anartiseis me lathos gonies exoun eksalifthei pro polou. Afto pou les esy einai: exo ena aftokinito ftiagmeno gia mian alpha doulia kai to metatrepo oste na kanei kapoian alli. E afto einai sxedon anepitefkto allazontas amortiser/elatiria xoris alli paremvasi i alla rythmismata. -
Τρύφωνα, με εντυπωσιάζει το γεγονός ότι συμφωνούμε σε τόσα πολλά πράγματα και παράλληλα αντιμετωπίζουμε από διαφορετική οπτική γωνία τα σημαντικά θέματα. Αλλά αυτό είναι και η γοητεία της συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων μέσω internet, έτσι δεν είναι;
Ένα σημείο 'αντιπαράθεσης': πιστεύω ότι με ρυθμιζόμενα κατά το δυνατόν αμορτισέρ/ελατήρια, μπορεί κανείς να πετύχει το ιδανικό γι'αυτόν. Μην ξεχνάς ότι πολλά αυτοκίνητα είναι 'ένα κλικ' κάτω από το ιδανικό, και κάποιοι κάτοχοι θα θελήσουν να σπαταλήσουν αρκετά χρήματα για να το φτάσουν στο τέλειο.
Προσωπικά, σε όποιον μου λέει 'το αυτοκίνητο δεν πάει' το πρώτο που του προτείνω είναι να αλλάξει λάστιχα. Μετά/παράλληλα να κοιτάξει την ευθυγράμμιση και **σαν τελευταία λύση **να παίξει με συνδιασμούς αμορτισέρ/ελατηρίων/συνδέσμων/αντιστρεπτικών.
Αλλά, πάρε το Puma, που είναι ένα καταπληκτικά στημένο αυτοκίνητο. Μπροστά στο Racing Puma είναι ένα τίποτα. Πρόκειται προφανώς για 'ολιστική' λύση. Δύσκολα μπορεί ένας ιδιώτης ή ένας απλός μηχανικός να φέρει σε πέρας τέτοιο έργο. Αλλά μπορούμε να διδαχτούμε από τους ειδικούς.
Επαναλαμβάνω ότι ουσιαστικά δεν διαφωνούμε, απλώς με προβληματίζει η απόρριψη που δείχνεις σε συγκεκριμένες λύσεις. Αν έχεις κάποια συγκεκριμένα στοιχεία σε παρακαλώ δώσε τα. Και, για να σε προλάβω, στα δικά μου αυτοκίνητα, όταν και εάν χρειαστεί να κάνω βελτιώσεις στην ανάρτηση, θα προτιμήσω custom λύσεις, ψαγμένες όσο δεν παίρνει άλλο!
-
πιστεύω ότι με ρυθμιζόμενα κατά το δυνατόν αμορτισέρ/ελατήρια, μπορεί κανείς να πετύχει το ιδανικό γι'αυτόν
Ti ennoeis rythmizomena? Ti akrivos rythmizeis ksereis?
-
Ο χρήστης tryphon έγραψε:
Ti ennoeis rythmizomena? Ti akrivos rythmizeis ksereis?
Τρύφωνα, δεν καταλαβαίνω το πνεύμα σου ειλικρινά. Ασφαλώς και γνωρίζω.
-
Prosekse den leo oti den ksereis, afto pou leo einai oti den ksereis ti rythizeis sto Yamoshima.
Rikse mia matia edo:
http://www.amfmotorsports.com/ohlinsralworks.htm
Tha katalaveis kapia pragmata.
Sto idio site stin kentriki selida, pano deksia tha vreis arketa PDF pou analyoun tin leitourgia tou amortiser kai tis rythmisis tous.Sta Koni, KW, ..., afto pou rythmizeis den exei kamia sxesi giati exoun mono ena epipedo valvidas kai etsi ousiastika oi rythmisis den xreisimevoun se tipota afou mono mia mporei, isos, na einai kali.
-
πραγματικά, πολύ ενδιαφέρον το θρέντ. ο αγαπητός τρύφων φαίνεται πολύ ψαγμένος και γνώστης του θέματος.
τίς kw τίς έβαλα όταν είχαν τελειώσει οι μαμά και ήμουν για αλλαγή. αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι συμφωνώ στό ότι οι εργοστασιακές αναρτήσεις-ρυθμίσεις ,κατα γενικά αποδοχή στο πούμα, είναι πάρα πολύ καλές. όπως όλες όμως οι ρυθμίσεις είναι και all around. για παράδειγμα, έχει ληφθεί υπόψιν και η συμπεριφορά με πλήρες φορτίο,ας πούμε τέσσερα άτομα, και αποσκευές. από τη στιγμή που προσωπικά σε μένα δεν έχει καθίσει σχεδόν ποτέ κάποιος πίσω(για να μήν πώ και δίπλα μου), δεν είναι λογικό να μπορώ να χαμηλώσω λίγο και ίσως να γίνω και πιο σφιχτός..;
από την άλλη είμαι σίγουρος ότι άν έλεγα στη φόρντ-λέμε τώρα- ότι το αμάξι θα το χρησιμοποιήσω κατα άυτόν το συγκεκριμένο τρόπο, σίγουρα θα μπορούσε να μου το φτιάξει πολύ καλύτερα από ότι είναι τώρα. Απόδειξη, όπως πολύ σωστά είπατε, το ρέισινγκ, το οποίο είναι προσανατολισμένο στην οδηγική απόλαυση, και μάλιστα φτιαγμένο α΄πο στην tickford,ούτε καν από τη μαμά φορντ, και έχει πολύ διαφορετικές ρυθμίσεις, αλλά και καμμια 20αριά πόντους φαρδύτερα μετατρόχια. από ότι λένε όμως οι άγγλοι στο κλάμπ, σε σχέση με το απλό , το ρέισινγκ είναι κούτσουρο!
ψιλοάσχετο, αλλά και σχετικό. πρίν κανά μήνα είχα στα χέρια μου το smart roadster για καμμιά 500αριά χιλιόμετρα σε όλα τα είδη δρόμων. έμεινα εντυπωσιασμένος α΄πό τη ρύθμιση τής ανάρτησης, την οποί α θεωρώ ιδανικά σφιχτή και σπόρ αλλά συνάμα τόσο άνετη που ξενίζει ευχάριστα... -
Ο χρήστης stratospuma έγραψε:
πραγματικά, πολύ ενδιαφέρον το θρέντ. ο αγαπητός τρύφων φαίνεται πολύ ψαγμένος και γνώστης του θέματος.Τον Τρύφωνα τον ξέρουμε και για τις γνώσεις του και για το 'ψαγμένο' site του με πολλές τεχνικές πληροφορίες αλλά και στατιστικά για το WRC, πάντα ενημερωμένο, που αντλώ συνεχώς.
-
Ο χρήστης tryphon έγραψε:
Prosekse den leo oti den ksereis, afto pou leo einai oti den ksereis ti rythizeis sto Yamoshima.
Rikse mia matia edo:
http://www.amfmotorsports.com/ohlinsralworks.htm
Tha katalaveis kapia pragmata.
Sto idio site stin kentriki selida, pano deksia tha vreis arketa PDF pou analyoun tin leitourgia tou amortiser kai tis rythmisis tous.Sta Koni, KW, ..., afto pou rythmizeis den exei kamia sxesi giati exoun mono ena epipedo valvidas kai etsi ousiastika oi rythmisis den xreisimevoun se tipota afou mono mia mporei, isos, na einai kali.
Κατάλαβα τι εννοείς τώρα. Πού ενδιαφέρον το link, ευχαριστώ!
Δύο ερωτήσεις/παρατηρήσεις:
- Κατά πόσο παίζει ρόλο το εξωτερικό ρεζερβουάρ στα κορυφαία αμορτισέρ;
- Αν θεωρείς ότι τα KW, Koni κλπ είναι υποδεέστερα και άνευ αξίας λόγω ποιότητας και μεθοδολογίας κατασκευής, τότε θα πρέπει να θέσουμε το θέμα κάπως ιεραρχικά.
Δηλαδή στο άνω άκρο υπάρχουν οι κορυφαίες Proflex, κλπ. Πιο κάτω έχω δίκιο να τοποθετήσω μάρκες όπως η Leda, η Gaz και η Intrax; Τουλάχιστον από άποψης τιμής κάπως έτσι ιεραρχούνται. Ποια είναι η γνώμη σου για τις παραπάνω εταιρείες;
-
- Κατά πόσο παίζει ρόλο το εξωτερικό ρεζερβουάρ στα κορυφαία αμορτισέρ;
- Αν θεωρείς ότι τα KW, Koni κλπ είναι υποδεέστερα και άνευ αξίας λόγω ποιότητας και μεθοδολογίας κατασκευής, τότε θα πρέπει να θέσουμε το θέμα κάπως ιεραρχικά.
Δηλαδή στο άνω άκρο υπάρχουν οι κορυφαίες Proflex, κλπ. Πιο κάτω έχω δίκιο να τοποθετήσω μάρκες όπως η Leda, η Gaz και η Intrax; Τουλάχιστον από άποψης τιμής κάπως έτσι ιεραρχούνται. Ποια είναι η γνώμη σου για τις παραπάνω εταιρείες;
- To eksoteriko reservoir paizei poly symantiko rolo kyrios gia 2 logous:
- Krataei to aerio makrya apo to ypoloipo amortiser kai etsi apofevgei ti thermansi tou kratontas tis idiotites tou statheres so oles tis synthikes
- Afksanei tin posotita tou aeriou sto amortiser xoris na afksanei ton ogko tou teleftaiou
Ta pio pola amortiser (Proflex, Bilstein, Reiger) xreisimopoioun azoto os aerio. Nomizo oti ta Öhlins xreisimopoioun argo.
- I erotisi einai pali ti theleis na petyxeis? Giati allazeis amortiser/elatiria? Afta ta pragmata den einai pekse-gelase. Prepei prota sto myalo sou na einai ksekatharo to ti theleis giati mono etsi ginetai sosti epilogi. An mou peis 'Thelo kati pio skliro', paso, vale oti theleis. An omos eisai sovaros stin prosegkisi tou thematos kai ksereis ti akrivos zitas apo to aftokinito tote to thema einai allios.
Den tha katigoriopoiiso markes giati afto to exo idi kanei, emmesa i amesa, se alla posts. An exeis tin paramikri idea tou ti simanei mixaniki, workmanship, klp. koita ena Öhlins kai ena allo. Tha katalaveis. Allo lamarines sygkolimenes kai allo block alouminio doulemeno se mixani CNC me 5 aksones...
-
Ξεθάβω το θέμα για να σας πω ότι ειμαι πλεον ένας ευτυχής κάτοχος coilover weitec.
To αμάξι φαίνεται να πηγαίνει πολύ καλύτερα (αλλού λιγότερο αλλου περισσότερο) σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς (απόσβεση,στρίψιμο,φρενάρισμα),αλλά φυσικα δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα σε οριακές συνθήκες.
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί ο Τρύφωνας γκρινιάζει -
An anti gia 'weitec' evazes kati san afto pou protina tha katalavenes...
Filia.
-
Τρίφωνα δεν αντιλέγω ότι μπορεί να υπάρχουν πολύ καλύτερες λύσεις,πλην όμως υπάρχουν και οι απλώς καλές,και εγώ βελτίωση μέχρι στιγμής βλέπω, και μάλιστα σε όλα τα σημεία.
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Τρίφωνα δεν αντιλέγω ότι μπορεί να υπάρχουν πολύ καλύτερες λύσεις,πλην όμως υπάρχουν και οι απλώς καλές,και εγώ βελτίωση μέχρι στιγμής βλέπω, και μάλιστα σε όλα τα σημεία.Oxi mporei, yparxoun. Opos se ola ta pragmata etsi kai edo einai peritto na syzitame. An den to ziseis den mporeis na ksereis, aplo.
-
Ο χρήστης tryphon έγραψε:
Τρίφωνα δεν αντιλέγω ότι μπορεί να υπάρχουν πολύ καλύτερες λύσεις,πλην όμως υπάρχουν και οι απλώς καλές,και εγώ βελτίωση μέχρι στιγμής βλέπω, και μάλιστα σε όλα τα σημεία.
Oxi mporei, yparxoun. Opos se ola ta pragmata etsi kai edo einai peritto na syzitame. An den to ziseis den mporeis na ksereis, aplo.
Εχεις δικιο,οποτε ενα τελευταίο και τελειώνω
Στα sites αυτών των εταιρειών αναφέρεται από λίγο εώς καθόλου η λέξη road.Αντίθετα απαντώνται συχνά λέξεις οπως rally,formula κτλ.
Επίσης στα μοντέλα τους αν βρεις τελικά για 'κοινό' αυτοκίνητο,είναι για καποιο ακριβο γερμανικό με πολλά άλογα.
Η γνώμη μου είναι ότι καλές και ακριβές οι σούπερ-επώνυμες,αλλά για άλλες πολυ υψηλότερες απαιτήσεις και καταπονήσεις. -
Odigise ena Saxo me Proflex 3-way kai pes mou entiposeis.
-
[quote='tryphon']I idaniki lysi einai na fygoun OLA ta lastixa kai na antikatastathoun apo metalo. Afto omos den einai idaniko gia ena aftokinito dromou. Etsi me tin polyurethani petyxaineis ena kalo symvivasmo meionontas drastika tis paramorfoseis ton syndesmon alla xanontas ligo anesi. Ola einai thema symvivasmou den mpporeis na ta exeis ola...[quote]
Να ρωτησω και εγω με τη σειρα μου τον Τρυφωνα γιατι δεν γινεται να αντικαταστησουμε ολα τα σινεμπλοκ απο μεταλο;
Τι επιπτωσεις θα εχει αυτο στο πλαισιο του αυτοκινητου;Πιο συγκεκριμενα εχω ενα rallye 16ν και σκεφτομαι να αντικαταστησω τα σινεμπλοκ του πισω αξονα απο αλλα αλουμινιου της Peugeot Sport. Τι προβληματα θα προκυψουν;
Δεν με νοιαζει το θεμα του θορυβου και των κραδασμων που θα φερουν στην καμνπινα, με ενδιαφεραι καθαρα το θεμα της ταλαιποριας του πλαισιου.
Καλυτερα να κοιταξω τα powerflex; -
To metallo den tha to sinistousa se kammia periptosi gia aftokinito dromou. Oi logoi einai polloi. Xoris idiaiteri seira:
-I anesi. Mporei tora na les oti den se endiaferei otan omos to ziseis eimai sigoros oti tha allakseis gnomi
- Ta alla meri tou amaksomatos anartisis den exoun sxediastei mes tis analoges prodiagrafes. Os apotelesma to ofelos einai meriko an oxi midamino an den allaxtoun ola
- I kataponisi allon meron tis anartisis kai tis karotsas pou den einai sxeidasmema na antexoun. Afto mporei, se syndiasmo me mia skliri anartisi, na odigisei se rogmes sto amaksoma pou dyskola episkevazontai.
- Metallika silent blocks symvaloun stin nevrikotita tou aftokinitou. Prin fygei den proidopoiei, aplos fevgei
- An ktypiseis kati me roda to apotelesma tha einai, sto 99% ton periptoseon, paramorfosi allon meron tis anartisis/amaksomatos
Ego tha proteina na valeis Powerflex pantou. Den arkei mono piso kai den arkei mono sta kinoumena meri. Prepei na symperilaveis tis antistreptikes ravdous klp. gia ne exeis ena apto apotelesma.
Telos tha po oti, edo kai ena xrono, doulevo astamatita sto Stratos. Ola ta kommatia tis anartisis exoun enysxithei/sygkolithei/allaxthei oste na mporo na xreisimopoiiso alouminenia silent blocs kai unibals pantou symperilamvanomenis kai tis kremagieras. Ola afta apoteloun ena synolo pou exei skefthei os tetoio. Alla to Stratos einai Group 4 ara kathara agonistiko (par'olo pou exei pinakides). Fantazomai na to teleioso mesa Iouliou opote stay tuned gia apisteftes fotografies leptomerias tis doulias pou exo kanei.
-
Σ' ευχαριστω tryphon.
Μαλλον θα παω για τα powerflex.
Παντως προβλημα ανεσης δεν παιζει μιας ηδη φοραω βασεις κινητηρα της Peugeot Sport και οι κραδασμοι και ο θορυβος ειναι δεδομενα.
Αλλα αφου χρησιμοποιω το αμαξι συχνα (οχι για αγωνες, αλλα για πιο ειδικη χρηση ) θα ταλαιπωρηθει αρκετα το πλαισιο και κατι τετοιο δεν το θελω.
Τι εστί coil over ανάρτηση?