-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Σημερα που πηρα τηλ,μου ανεβάσανε την τιμή κατα 300 ευρώ λεγοντας μου ότι η παλια τιμή αναφέρεται στην αντίστοιχη ανάρτηση για τα παλια ibiza.Αυτά των 950 ευρώ ρυθμίζονται πανεύκολα.
Θελω να πιστεύω μια και σκέφτομαι να τις αγοράσω,ότι τα weitec ειναι κατι σαν τα μακαρόνια Μαρινόπουλος ,δηλαδή ενα καμουφλαρισμένο επώνυμο σε καλύτερη τιμή (καπως ετσι ειναι και το seat μου).Άλλωστε εχουν γερμανικό πιστοποιητικό TUV και δεν υπαρχει περίπτωση να ειναι για πέταμα.
Τωρα βέβαια το θέμα των ρυθμίσεων είναι μια πονεμένη ιστορία.Θα πρέπει να είναι η ρυθμιζόμενη σειρά (Hicon TX ή TXN). Δεν είναι τραγική η τιμή.
Η απορία μου είναι γιατί δεν κοιτάς πρώτα σε κάποιες πιο 'δοκιμασμένες' λύσεις, όπως τα Sachs Performance που έβαλε η αντιπροσωπία στο Top Gun. Τις ρυθμίσεις, η γνώμη μου είναι ότι δεν θα τις χρειαστείς όσο πιστεύεις.
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Η απορία μου είναι γιατί δεν κοιτάς πρώτα σε κάποιες πιο 'δοκιμασμένες' λύσεις, όπως τα Sachs Performance που έβαλε η αντιπροσωπία στο Top Gun. Τις ρυθμίσεις, η γνώμη μου είναι ότι δεν θα τις χρειαστείς όσο πιστεύεις.Μα δεν εχω αποφασίσει ακόμα γι αυτο και ανοιξα το ποστ
Απλά υποτίθεται ότι οι coilover ειναι ανώτερες,και εφόσον η διαφορά στην(αρχική) τιμή ήταν πολύ μικρή,γιατί να μην έπαιρνα αυτές αντί για τις sachs με τα vocland. -
Κάτι πάντως που σίγουρα είναι θετικό στα coilover, είναι πως είναι συνηθισμένο να διαθέτουν 'helper' ελατήρια. Πρόκειται γι'αυτά τα μικρού ύψους και πυκνότερου σπειρώματος ελατήρια που τοποθετούνται ομόκεντρα με τα κυρίως ελατήρια. Έχοντας (προφανώς) διαφορετικό rate από τα κυρίως, ο σκοπός τους είναι να αποφορτίζουν γρήγορα την ανάρτηση σε μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος, ή γενικά για μικρές τάσεις συμπίεσης.
Για τον ίδιο λόγο τα after market ελατήρια συνήθως έχουν προοδευτικό σπείρωμα, αλλά πιστεύω ότι τα helper λειτουργούν πολύ καλύτερα.
-
Ενδιαφέρον,δηλαδή παίζει να είναι πιο άνετες οι coilover..
-
Κάτι που θα ήθελα να ρωτήσω αυτούς που έχουν βάλει KW ή κάποιες ανάλογες επώνυμες (Tiger και εσένα σε ενδιαφέρει):
Τα αμορτισέρ είναι επισκευαζόμενα; Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά στην Ελλάδα, που και τα καλύτερα αμορτισέρ μετά από 2-3 χρόνια σκληρής χρήσης παραδίδουν το πνεύμα.
Μήπως ο stratospuma ξέρει σχετικά;
-
Κύριοι, αυτός είναι και ο λόγος που έβαλα την βαριαντ 2 , η οποία κόστισε 1180 ευρώ σε σύγκριση με την βάριαντ 1 που ήταν γύρω στα 600
μου είπε αυτός ότι είναι επισκευαζόμενες, δηλ. όταν είναι για αλλαγή, δεν τίς αλλάζεις, αλλά αλλάζεις τα στελέχη, ή κάτι τέτοιο με μικρό κόστος και είσαι έτοιμος-καινούργιος πάλι.
όσο αφορα΄την άνεση θα σας πώ ότι φίλος από το πούμα κλάμπ που είχε φορέσει βόντγκλαντ με μπιλστάιν, μπήκε στο δικό μου και νόμιζε ότι ήταν λιμουζίνα επίσης παράπονα έχει και άλλος φίλος με πούμα που φοράει κόνι ή μπιλστάιν με χαμηλωμένα ελατήρια-δεν ξέρω τί- και θέλει να οδηγήσει το δικό μου.
επίσης έχω μπεί σε πούμα με βάριαντ 1 και ήταν πάρα πολύ άνετο επίσης(σε κάτι ψιλοσαμαράκια στο χαλάνδρι), αλλά δεν είναι ¨επαναφορτιζόμενες'
το καλό είναι ότι έχω συγκρίσεις με το ίδιο αυτοκίνητο-τα πλεονεκτήματα ενός κλάμπ
το μόνο που βρίσκω λίγο κουραστικό έιναι το εξής: η ανάρτηση(τουλάχιστον έτσι όπως είναι ρυθμισμένη τώρα) έχει πολύ γρήγορη επαναφορά, δηλ μετά μια βύθιση, κάνει μόνο μία εκτόνωση και 'ηρεμεί' , δεν έχει άλλο πάνω-κάτω. αυτό είναι πάρα πολύ καλό για τη σταθερότητα, αλλά πρέπει να έχεις ένα πιό μαλακό κάθισμα γιατ ί σε μεγάλες αποστάσεις και επειδή οι εθνικές είναι όλο γιάμπ, από ένα σημείο και μετά την ακούω λίγο. ίσως να πάω να το μαλακώσω ένα κλίκ, θα δώ...είναι πολύ καλό ότι τα ελατήρια έχουν 2-3 σπείρες με άλλο βήμα-πιο πυκνό- από τις υπόλοιπες και για αυτό είναι πιο άνετες.
συμφωνώ ότι είναι μπελάς να βρείς τη σωστή ρύθμιση, γιατί μετά από κάθε αλλαγή, κανονικά θές και ζυγοστάθμιση
αυτά τα ολίγα από την (λίγη)πείρα μου στο θέμα. πάντως γενικά πιστεύω όταν πρόκειται για αλλαγή ,καλό είναι να προτιμώνται λύσεις πακέτο, όπως είναι τα coilover σε σχέση με άλλη εταιρία αμορτισέρ και άλλη ελατήρια και τρέχα γύρευε...
ζητώ συγγνώμη για την πολυλογία , αλλά έπρεπε να απαντήσω σε όλα τα πόστ -
Σημαντική ερώτηση: Πόσο ζυγίζει ο γάτος σου;
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Σημαντική ερώτηση: Πόσο ζυγίζει ο γάτος σου;1060kg περίπου, λιγώτερο αν είναι το 1400
-
ο μικρός γύρω στα 8 κιλά
ο μεγάλος 1045 -
Ο χρήστης stratospuma έγραψε:
ο μικρός γύρω στα 8 κιλά
ο μεγάλος 1045Στράτο, κατά πρώτον ο μικρός σου γάτος θέλει δίαιτα, εκτός αν είναι... μεγαλόσωμος!
Κατά δεύτερον, οι τιμές που αναφέρεις για τα variant 1 δεν ισχύουν πλέον, είναι 940€ (τιμή καταλόγου). Πιστεύω ότι και αυτά είναι επισκευαζόμενα. Η μόνη διαφορά πρέπει να είναι στις βαλβίδες ρύθμισης.
Επίσης, μόνο η σειρά 3, αν θυμάμαι καλά, επιτρέπει ρύθμιση rebound.
-
αν είναι και τα βάριαντ 1 επισκευαζόμενα, μας πιάσανε κότσο!!!
τα κιλά του γάτου με το χέρι τα υπολογίζω, αλλά μάλλον πολλά τα έβγαλα, δεν είναι και πολύ παχής(τώρα)
άσχετο: σε ψηφοφορία στο pumapeople.co.uk βρέθηκε το 45% των ιδιοκτητών να έχει τουλάχιστον 1 γάτο
συμπτώσεις....; -
Ο χρήστης stratospuma έγραψε:
αν είναι και τα βάριαντ 1 επισκευαζόμενα, μας πιάσανε κότσο!!!Όχι απαραίτητα, γιατί μπορεί να ήταν παλιότερο μοντέλο που αποσύρθηκε.
Μάλιστα, υποψιάζομαι, ότι ακριβώς αυτό είναι το αντίστοιχο μοντέλο της weitec που κοστίζει τα ίδια λεφτά! Το οποίο, όπως λέει ο Tiger, μάλλον κι'αυτό αποσύρθηκε πλέον (αύξηση τιμής).
Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω, από την εμπειρία του club, τις αναρτήσεις τις ρυθμίζετε στην πίστα, όπως σωστά προτείνει ο nass, ή στο δρόμο, εμπειρικά, κλπ.
-
κανονικά θα έπρεπε να τις ρυθμίζουμε στην πίστα, αλλά τότε θα τις κάναμε κούτσουρο και μετά εκ΄τος πίστας 'τον κλαίγανε' που λέμε....
όχι , πιο πολύ εμπειρικά, λαμβάνοντας υπόψη τίς διαφορες συνθήκες και είδη οδοστρώματος. παράδειγμα, αν η Καλαμάτα δεν είχε τόσες πολλές λακούβες, σίγουρα θα τίς είχα βάλει κανα δύο κλίκ σκληρότερες -
--
-
Ο χρήστης stratospuma έγραψε:
αν είναι και τα βάριαντ 1 επισκευαζόμενα, μας πιάσανε κότσο!!!Νομίζω ότι τα variant 1 δεν εχουν ρύθμιση σκληρότητας,αλλα είναι επισκευαζόμενα.
Επισης:'Τα φυσίγγια της σειράς Variant 2 μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν εκ των υστέρων και στα γόνατα της σειράς Variant 1, χωρίς καμία περαιτέρω μετατροπή, ενώ γενικά τα φυσίγγια των coil over της KW μπορούν ανά πάσα στιγμή να αντικατασταθούν, αν ο οδηγός κρίνει ότι μετά από πολλά χιλιόμετρα χρήσης η απόδοσή τους έχει μειωθεί.'
-
Na po kai ego ti gnomi mou:
Se rithmizomenes anartiseis ta onomata einai liga, Proflex, Ohlins, Reiger. Ola ta ypoloipa einai gia osous thelouns na kanoun 'Tuning' me elatiria pou exoun oraia xromata klp. Aplos den yparxei sygkrisi apo apopsis poiotitas kai gia na to katalavei kaneis arkei na dei apo konta mia apo tis parapano kai na tin sygkrinei me opoiadipote alli. Den milao gia tis rythmiseis kai tin poiotita prosfysis giati ekei pia einai i nyxta me tin mera.
Apo alla pio diadedomena onomata to mono pou poiotika plisiazei kapos einai o syndiasmos Eibach/Bilstein alla to 99% tis gkamas Bilstein den exei rythiseis.Oso gia to rythisma den alithevoun diloseis opos: oli tin ora peiramatizesai, oti to stineis se pista kai meta einai petra klp.
As paroume to paradeigma mias 2-way (damping-rebound) anartisis gia na min kanoume polyplokes eksigiseis. Rythmisi:
Dialegoume enan dromo pou antiprosopevei epi to pleiston ton typo diadromon pou theloume na kanoume me to aftokinito (pista, asfaltodromos, xoma, klp.)
Vazoume tin anartisi stis elaxistes rythiseis damp-rebound kai dianyoume ti diadromi me tin taxytita pou tha efarmozame se analoges synthikes (agona, fast-road, klp.) prosarmosmeno vevaia stis dynatotites mas.
Paratiroume prosektika tis antidraseis tou aftokinitou (patonei, xanei prosfysi, body-roll, kai outo kath'ekseis). Sto telos tis diadromis analoga me tis antidraseis tou aftokinitou vazoume 'clicks' (2 ti fora maximum) sto damping, xoris na akoumpisoume to rebound, mexri i anartisi na min patonei. Otan to epityxoume rythmizoume to rebound me analogo tropo (2 cliks max. ti fora) mexris otan ta lastixa den xanoun pia epafi me to odostroma.
Oi kanones einai aploi:- Panta pio sklira mprosta apo piso
- Sxedon panta perissotero damp apo rebound alla afto eksartate apo to aftokinito
- Perissotero rebound-> kalitero kratima->ligoteri anesi
Me tis parapano odigies mia rythizomeni anartisi exei rythistei kata 90% se liges ores. To ypoloipo 10% thelei perissotero xrono alla ef'oson katalavame tin leitourgia i rythmisi einai sxetika apli.
Min petate lefta se apomimiseis kai alles aidies, i tha pareis kati pou se sevete i min pareis tipota.
Afta apo mena.
P.S.
Kai ksexasa: Ena megalo bravo stin ethiki mas pou mas evgale asporprosopous. -
Στην ανάρτηση παίζει ρόλο για το πιο αυτοκίνητο μιλάμε,δεν κάθονται όλες σε όλα με τα ίδια αποτελέσματα.Βάζουν όλοι bilstein'επειδή είναι καλα',και καποιες φορές καταστρέφουν έτσι καλοστημένα αμάξια,μόνο και μόνο για να τα χαμηλώσουν.
Αναρτήσεις υπάρχουν πολλές,και ότι πληρώσεις παίρνεις,αλλά σίγουρα ένα αυτοκίνητο δρόμου δεν έχει τις ίδιες απαιτήσεις με ένα αυτοκίνητο πίστας,προσωπικά πιστεύω ότι μια καλή αναρτηση δεν χρειάζεται να είναι επιπέδου proflex σώνει και καλά.
-
I Proflex omos, file Tiger, mporei na tairiaksei telia se ola ta aftokinita gia oles ti synthikes. Epipleon tha einai pio aneti kai tha kratei kalitera apo opoiadipote alli pou den exei ta rythismata pou exei i Proflex kai oles oi alles pou anefera.
Mia anartisi den tin vazeis giati sou eipe o filos sou mixanikos oti einai kali. Tin vazeis me myalo gia na kanei mia sygkekrimei doulia. Prepei na to meletiseis, na matheis pos na ypologizeis ta elatiria kai, en synexia, na vreis ti rythmisi tou amortiser pou tairiazei. Skliri anartisi den symainei aparaitita kali anartisi i kalitera kratimata. Afto einai to provlima to perissoterou kosmou. Vazoun petres kai dialyoun to aftokinito kai tin plati tous xoris ne epitygxanoun to zitoumeno.
Telos mia anartisi pistas einai poly ligotero apaititiki apo mia anartisi dromou opou oi diadromes tis (travel) kai i doulia pou apaititai apo aftin einai poly megalyteri.
-
Τρύφωνα, πόσο ρεαλιστικό είναι να μιλάμε για ανάρτηση Proflex, Ohlins κλπ σε αυτοκίνητο δρόμου; Ποιο είναι το κόστος; Απ'όσα έχω ακούσει οι αναρτήσεις αυτές ξεκινούν από 3-4.000€. Συγκριτικά με το κόστος ενός αυτοκινήτου, που συνήθως δεν ξεπερνάει τα 20.000€, φαντάζει υπερβολικό.
Δεν αμφισβητώ όσα λες και ευχαριστούμε όλοι για τις χρήσιμες οδηγίες! Όμως πιστεύεις ότι αυτός που θα δώσει 1300€ π.χ. για μια Sachs Performance, με ελατήρια Eibach, χωρίς ρύθμιση, πετάει τα λεφτά του; Ή αυτός που θα πληρώσει 1600€ για μια KW;
Ας μην ξεχνάμε ότι σημασία έχει κυρίως (για χρήση δρόμου πάντα), η συγκριτική βελτίωση σε σχέση με το νορμάλ. Αν για τα παραπάνω λεφτά η βελτίωση είναι 25% (τυχαίο το νούμερο), πιστεύω ότι αξίζει.
-
I erotisi einai: Giati thelei kapoios na allaksei anartisi? Ti thelei na epityxei?
Synithos oi ergostasiakes anartiseis einai 'spot-on' gia kathe typo aftokinitou, diladi apefthinontai sto meso odigo tis katigorias tou aftokinitou.
Ti thelei na epityxei kapoios allazontas tin? Apantontas s'afti tin erotisi vriskei mia apantisi pou ton kalyptei.
Nai petane ta lefta tous osoi vazoun anartiseis me onomata pou anaferthikan sto thread. Exoun poly perissotera na kerdisoun allazontas alla, pio ftina pragmata, sto aftokinito kai afinontas tin ergostasiaki anartisi.
I anartisi einai epistimi kai, dystyxos, kostizei poly na allaxtei gia mia alli, pio apotelesmatiki, pou doulevei sosta.
Milao panta gia dromo, etsi?
Τι εστί coil over ανάρτηση?