-
αυτοι οι εξωγηινοι δινουν αραγε χαμηλοτοκα δανεια σε € ???
-
Παρότι σήμερα οι περισσότεροι στην Ελλάδα ασχολούνται με τα οικονομικά μέτρα, εμένα με ανησυχεί σοβαρότατα κάτι που διάβασα στα Νέα, η Διαμαντοπούλου προωθεί ανανεωμένα προγράμματα σπουδών σε Δημοτικό - Γυμνάσιο **με σημαντικές περικοπές στην ύλη των μαθηματικών και των θετικών επιστημών (φυσική, χημεία, βιολογία) ** και ενίσχυση διαφόρων 'ανοησιών' του τύπου πληροφορική, 'διαδραστικούς' πίνακες, ηλεκτρονικό βιβλίο κλπ...
-
Η πληροφορικη ειναι ανουσια υλη για την παιδεια ;;
-
Ο χρήστης egobrain έγραψε:
Η πληροφορικη ειναι ανουσια υλη για την παιδεια ;;Αυτό που διδάσκεται στα σχολεία είναι ανουσιο. Αν αλλάξει κάτι πάω πάσο. Πάντως το να περικόπτονται διδακτικές ώρες από βασικά μαθήματα για δευτερεύοντα το θεωρώ αυτοκτονικά ηλίθιο.
Θα παρακαλούσα βέβαια τον φίλο,που μας γράφει από την όχι και τόσο μακρινή Ελβετία, να γίνει πιο σαφής σε αυτά που γράφει και να παραθέσει τις πηγές του όπως κάθε σωστός επιστήμονας.
Επίσης περιμένουμε εκ των έσω πληροφόρηση για το επιταχυντή -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Επίσης περιμένουμε εκ των έσω πληροφόρηση για το επιταχυντή
Ω ΓΙΕΣ!!!!
-
Ο χρήστης cerngeneva έγραψε:
Παρότι σήμερα οι περισσότεροι στην Ελλάδα ασχολούνται με τα οικονομικά μέτρα, εμένα με ανησυχεί σοβαρότατα κάτι που διάβασα στα Νέα, η Διαμαντοπούλου προωθεί ανανεωμένα προγράμματα σπουδών σε Δημοτικό - Γυμνάσιο **με σημαντικές περικοπές στην ύλη των μαθηματικών και των θετικών επιστημών (φυσική, χημεία, βιολογία) ** και ενίσχυση διαφόρων 'ανοησιών' του τύπου πληροφορική, 'διαδραστικούς' πίνακες, ηλεκτρονικό βιβλίο κλπ...Βασικά, έτσι όπως είχε γίνει η κατάσταση με την ύλη, στην πρώτη λυκείου κάνανε μαθηματικά-στατιστική που εμείς στο πανεπιστήμιο (διοίκηση επιχειρήσεων) τα κάναμε στο 2ο-3ο εξάμηνο... Είχε ξεφτυλιστεί η κατάσταση, με αποτέλεσμα οι μαθητές α) να τρέχουν από ιδιαίτερο σε φροντιστήριο και β) να διαβάζουν ασταμάτητα για πράγματα που θα είναι απολύτως άχρηστα εάν δεν ακολουθήσουν την οδό του μαθηματικού - φυσικού. Και γ) φυσικά μετά τις εξετάσεις το μυαλό να κάνει αυτομάτως delete σε όλα, γιατί έχει κουρκουτιάσει...
Και πριν μου πει κανείς για γενικές γνώσεις, ναι, συμφωνώ, αλλά δεν είναι γενικές γνώσεις το να ξέρεις πως να λύνεις διαφορικές εξισώσεις και ολοκληρώματα του δεν ξέρω ποιου βαθμού... Το ίδιο ισχύει βέβαια και με άλλα θέματα, όχι μόνο τα μαθηματικά φυσική.
Θα πρέπει ΦΥΣΙΚΑ να υπάρχουν αναφορές πάνω στα σύγχρονα θέματα της φυσικής, αλλά ας σκεφτούμε ότι τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν και κάτι άλλο από το να διαβάζουν μέχρι τις 12 κάθε μέρα. Η αδερφή της γυναίκας μου (έχουν 13 χρόνια διαφορά) είναι τώρα Β' Λυκείου και δεν έχει ελεύθερο χρόνο... Πόσο ΚΑΚΟ είναι αυτό για ένα παιδί;;; Σίγουρα πολύ χειρότερο από το να μην μάθει να υπολογίζει το 13469ο ολοκλήρωμα μίας εξίσωσης με 6-7 γραμμές...
Δεν το λέω με κακία, απλά ίσως ο φίλος από το Cern δεν ξέρει σε τι κακό σημείο έχουμε φτάσει...
Καλύτερα σε κάθε περίπτωση λίγα και να τους μείνει και τίποτα (και να έχουν και ελεύθερο χρόνο σαν παιδιά), παρά το τωρινό overload πληροφοριών, από τις οποίες τίποτα δεν μετατρέπεται σε γνώση...
Σε ότι αφορά την πληροφορική, ελπίζω να μαθαίνουν τίποτα περισσότερο από το πως να ανοίγουν τον υπολογιστή...
-
Εγώ πάλι στο λύκειο είχα τόσο ελευθερο χρόνο που δεν ήξερα τι να τον κάνω.
Αν άλλαξαν τόσο πολύ τα πράγματα μετά από 5 χρόνια τι να πω.
-
Ο χρήστης Angel!!!! έγραψε:
Εγώ πάλι στο λύκειο είχα τόσο ελευθερο χρόνο που δεν ήξερα τι να τον κάνω.Αν άλλαξαν τόσο πολύ τα πράγματα μετά από 5 χρόνια τι να πω.
Τι να πω... δεν είμαι πλέον μαθητής (δυστυχώς... ), αλλά δεν βλέπω και πολύ ελεύθερο χρόνο... Κι εγώ όταν ήμου 2α-3η Λυκείου δεν είχα και πάρα πολύ...
-
Ερώτηση κρίσεως...Θέλει και δεν έχει χρόνο ή δεν έχει χρόνο γιατί είναι υποχρεωμένη να κάνει πράγματα που δεν την ενδιαφέρουν;
Και ναι το να ξέρει να λύνει πολύπλοκα ολοκληρώματα είναι χρήσιμο στο 1ο εξάμηνο του Πανεπιστημίου αν η σχολή της έχει τέτοιο προσανατολισμό στο Πανεπιστήμιο δε, ο καθηγητής θα θεωρεί οτι τα γνωρίζει αυτά και δεν πρόκειται να μπεί στην διαδικασία να εξηγήσει πολλά πολλά. Παρομοίως και για τα Αρχαία κτλ. Η υποχρεωτική εκπαίδευση τελειώνει στο Γυμνάσιο. Απο εκεί και πέρα υπάρχουν και άλλες επιλογές τις οποίες οι Έλληνες γονείς επιμένουν να αγνοούν γιατί δεν είναι αρκετά πρίμιουμ σαν επιλογή. Τα παραπάνω ισχύουν και για τα Αρχαία, Νεα κλπ για τα οποία αν και θετική κατεύθυνση ποτέ δεν γκρίνιαξα και ομολογώ οτι θα ήθελα να ειχα κάνει και λατινικά.
Από ελεύθερο χρόνο, είχα ίσως λιγότερο από οτι στο Γυμνάσιο αλλά είχα αρκετό ειδικά τα ΣΚ. -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Ερώτηση κρίσεως...Θέλει και δεν έχει χρόνο ή δεν έχει χρόνο γιατί είναι υποχρεωμένη να κάνει πράγματα που δεν την ενδιαφέρουν;
Και ναι το να ξέρει να λύνει πολύπλοκα ολοκληρώματα είναι χρήσιμο στο 1ο εξάμηνο του Πανεπιστημίου αν η σχολή της έχει τέτοιο προσανατολισμό στο Πανεπιστήμιο δε, ο καθηγητής θα θεωρεί οτι τα γνωρίζει αυτά και δεν πρόκειται να μπεί στην διαδικασία να εξηγήσει πολλά πολλά. Παρομοίως και για τα Αρχαία κτλ. Η υποχρεωτική εκπαίδευση τελειώνει στο Γυμνάσιο. Απο εκεί και πέρα υπάρχουν και άλλες επιλογές τις οποίες οι Έλληνες γονείς επιμένουν να αγνοούν γιατί δεν είναι αρκετά πρίμιουμ σαν επιλογή. Τα παραπάνω ισχύουν και για τα Αρχαία, Νεα κλπ για τα οποία αν και θετική κατεύθυνση ποτέ δεν γκρίνιαξα και ομολογώ οτι θα ήθελα να ειχα κάνει και λατινικά.
Από ελεύθερο χρόνο, είχα ίσως λιγότερο από οτι στο Γυμνάσιο αλλά είχα αρκετό ειδικά τα ΣΚ.Θέλει να γίνει δασκάλα (από μικρό παιδί, πριν γίνει ο πρόσφατος χαμός με τα ολοήμερα κτλ). Άρα, η μόνη επιλογή είναι να περάσει από πανελλήνιες. Απλά πρέπει να μάθει ολοκληρώματα, παραγωγίσεις κτλ... Επίσης, έχουν και μία σειρά άλλα μαθήματα, των οποίων οι καθηγητές θεωρούν ότι πρέπει να φορτώνουν τα παιδιά με απίστευτες εργασίες... ενώ στο σχολείο τους γράφουν σχεδόν μέρα παρά μέρα διαγώνισμα ή τεστ σε κάτι (εντελώς σχολείο).
Σε ότι αφορά τα πολύπλοκα μαθηματικά δεν βλέπω πως τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι καλύτερα από τα γερμανικά (μιλάω για τη διοίκηση επιχειρήσεων), τη στιγμή που οι αντίστοιχοι γερμανοί φοιτητές δεν ξέρουν καν τι είναι το ολοκλήρωμα (είχα συμφοιτητές από Γερμανία), ενώ οι Έλληνες τα έκαναν στο λύκειο...
-
Μου αρέσουν οι δασκάλες
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Ερώτηση κρίσεως...Θέλει και δεν έχει χρόνο ή δεν έχει χρόνο γιατί είναι υποχρεωμένη να κάνει πράγματα που δεν την ενδιαφέρουν;
Και ναι το να ξέρει να λύνει πολύπλοκα ολοκληρώματα είναι χρήσιμο στο 1ο εξάμηνο του Πανεπιστημίου αν η σχολή της έχει τέτοιο προσανατολισμό στο Πανεπιστήμιο δε, ο καθηγητής θα θεωρεί οτι τα γνωρίζει αυτά και δεν πρόκειται να μπεί στην διαδικασία να εξηγήσει πολλά πολλά. Παρομοίως και για τα Αρχαία. Η υποχρεωτική εκπαίδευση τελειώνει στο Γυμνάσιο. Απο εκεί και πέρα υπάρχουν και άλλες επιλογές τις οποίες οι Έλληνες γονείς επιμένουν να αγνοούν γιατί δεν είναι αρκετά πρίμιουμ σαν επιλογή. Τα παραπάνω ισχύουν και για τα Αρχαία, Νεα κλπ για τα οποία αν και θετική κατεύθυνση ποτέ δεν γκρίνιαξα και ομολογώ οτι θα ήθελα να ειχα κάνει και λατινικά.
Από ελεύθερο χρόνο, είχα ίσως λιγότερο από οτι στο Γυμνάσιο αλλά είχα αρκετό ειδικά τα ΣΚ.Θέλει να γίνει δασκάλα (από μικρό παιδί, πριν γίνει ο πρόσφατος χαμός με τα ολοήμερα κτλ). Άρα, η μόνη επιλογή είναι να περάσει από πανελλήνιες. Απλά πρέπει να μάθει ολοκληρώματα, παραγωγίσεις κτλ... Επίσης, έχουν και μία σειρά άλλα μαθήματα, των οποίων οι καθηγητές θεωρούν ότι πρέπει να φορτώνουν τα παιδιά με απίστευτες εργασίες... ενώ στο σχολείο τους γράφουν σχεδόν μέρα παρά μέρα διαγώνισμα ή τεστ σε κάτι (εντελώς σχολείο).
Σε ότι αφορά τα πολύπλοκα μαθηματικά δεν βλέπω πως τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι καλύτερα από τα γερμανικά (μιλάω για τη διοίκηση επιχειρήσεων), τη στιγμή που οι αντίστοιχοι γερμανοί φοιτητές δεν ξέρουν καν τι είναι το ολοκλήρωμα (είχα συμφοιτητές από Γερμανία), ενώ οι Έλληνες τα έκαναν στο λύκειο...
Εγώ δεν μίλησα όμως για διοίκηση επιχειρήσεων, μίλησα για καθαρόαιμες σχολές θετικών επιστημών. Πολυτεχνείο, φυσικομαθηματικό κλ οπου τα ολοληρώματα και οι παραγωγίσεις είναι απαραίτητες.
Για τα τεστ, πάλι δεν πειράζει. Η επανάληψη βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση και κάλυψη των όποιων κενών ενω μειώνει σημαντικά τον όγκο εργασίας στο τέλος της χρονιάς. Αν τώρα απεχθάνεται τα μαθηματικά μπορεί να επιλέξει την θεωρητική κατεύθυνση και να απαλλαγεί από τα πολλά μαθηματικά, φυσικές κτλ. Τα μαθηματικά γενικής ούτε ιδιαίτερα δύσκολα είναι ενώ η στατιστική μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ,αν έχει ορεξη ο καθηγητής. Εννοείται οτι μπορείς κι εσύ να την βοηθήσεις -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Εγώ δεν μίλησα όμως για διοίκηση επιχειρήσεων, μίλησα για καθαρόαιμες σχολές θετικών επιστημών. Πολυτεχνείο, φυσικομαθηματικό κλ οπου τα ολοληρώματα και οι παραγωγίσεις είναι απαραίτητες.Σύμφωνοι, απλά αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι στα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί η ύλη, χωρίς λόγω σε όλους. Γι' αυτό και συμφωνώ με προτάσεις μείωσής της.
Για τα τεστ, πάλι δεν πειράζει. Η επανάληψη βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση και κάλυψη των όποιων κενών ενω μειώνει σημαντικά τον όγκο εργασίας στο τέλος της χρονιάς.
Σχετικά είναι όλα... Δεν μπορείς να κάνεις επαναλήψεις κάθε εβδομάδα σε 3 τουλάχιστον μαθήματα...
Αν τώρα απεχθάνεται τα μαθηματικά μπορεί να επιλέξει την θεωρητική κατεύθυνση και να απαλλαγεί από τα πολλά μαθηματικά, φυσικές κτλ. Τα μαθηματικά γενικής ούτε ιδιαίτερα δύσκολα είναι ενώ η στατιστική μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ,αν έχει ορεξη ο καθηγητής. Εννοείται οτι μπορείς κι εσύ να την βοηθήσεις
Εννοείται πως τη βοηθάω, όπου μπορώ, αλλά να κάτσω να κάνω ασκήσεις;;;;
Μου αρέσουν οι δασκάλες
Εσύ να μην φυτρώνεις εκεί που δεν σε σπέρνουν!
Τεσπα τέρμα το ...
-
Mιας και έχω χρόνο ας γράψω λιγάκι πιο αναλυτικά τι εννοώ:
- Στην μαθηματική εκπαίδευση της χώρας υπάρχει πρόβλημα σε όλα τα επίπεδα (από το δημοτικό μέχρι τα μεταπτυχιακά των πανεπιστημίων), το επίπεδο είναι χαμηλό. Μείωση της ύλης θα το υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο. Ας έχουμε υπόψη μας πως τα μαθηματικά είναι fundamental science, χωρίς αυτά δεν μπορεί κανείς να παράγει τίποτε καινούργιο (τουλ στις θετικές επιστήμες και την μηχανική/μηχανολογίες κάθε είδους, οικονομικά κλπ). Ο Πλάτωνας έλεγε ότι η αλήθεια γυμνή υπάρχει μόνο στα μαθηματικά ενώ ο μέγας φιλόσοφος Κant έγραψε πως κάθε επιστήμη περιέχει τόση αλήθεια όσα και τα μαθηματικά που περιλαμβάνει (ο Kant ήταν μέγας θαυμαστής του Νεύτωνα). **Η φιλοσοφία θα πρέπει να είναι να προσπαθήσουμε να παράγουμε δημιουργούς και όχι χρήστες/γραμματείς/καταναλωτές. **Ο διευθυντής του κέντρου ερευνών της microsoft με την κωδική ονομασία station Q σε μια ειδυλιακή παραλία της Καλιφόρνιας λέγεται M.Freedman και είναι κάτοχος Fields Medal (το Νομπέλ των μαθηματικών) το 1986 (μαζί με τον καθηγητή μου Simon Donaldson από την Οξφόρδη) και όχι πληροφορικάριος. Αυτό δεν είναι τυχαίο, βλ
http://stationq.cnsi.ucsb.edu/~freedman/
Επίσης τα μαθηματκά είναι μια επιστήμη που δεν κοστίζει, δεν χρειάζεται εργαστήρια κλπ, όπως λένε στο Cambridge είναι 'pen and paper science'.
- Δεν είναι απαραίτητο κάθε μαθητής να έχει δικό του υπολογιστή, εδώ στα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου (με τεράστια περιουσία) δεν έχει κάθε φοιτητής δικό του υπολογιστή. Το καλύτερο είναι στα σχολεία να υπάρχουν ένα ή δύο αίθουσες με 40-50 υπολογιστές και να πηγαίνουν όλοι οι μαθητές κάποιες ώρες στο εργαστήριο πληροφορικής για εκπαίδευση εννοείται με επίβλεψη. Η πληροφορική στα σχολεία σαφώς είναι χρήσιμη αλλά μην υπερεκτιμάτε την πληροφορική στο σχολείο, είναι ένα κλικ παραπάνω από το να χρησιμοποιεί ένας μαθητής το κινητό του, δεν έχει γνώσεις για να κάνει κάτι σοβαρό με τους υπολογιστές διότι δεν έχει το απαραίτηο background. Βασικά θα τον χρησιμοποιεί για να λύνει τα προβλήματα που του έβαλε ο καθηγητής στην τάξη (αντί να τα γράφει σε μια κόλλα χαρτί ή ένα τετράδιο πιθανώς), να βρίσκει πληροφορίες (ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια) και κυρίως για να κατεβάζει τραγούδια/φιλμ με torrent ή να κάνει chat.
-
Για τον επιταχυντή τπτ
-
Ο χρήστης cerngeneva έγραψε:
Ο διευθυντής του κέντρου ερευνών της microsoft με την κωδική ονομασία station Q σε μια ειδυλιακή παραλία της Καλιφόρνιας λέγεται M.Freedman και είναι κάτοχος Fields Medal (το Νομπέλ των μαθηματικών) το 1986 (μαζί με τον καθηγητή μου Simon Donaldson από την Οξφόρδη) και όχι πληροφορικάριος. Αυτό δεν είναι τυχαίο,Αν βάλεις ότι το '68 που μπήκε στο πανεπιστήμιο, δεν υπήρχαν ακόμα μη-μεταπτυχιακά τμήματα πληροφορικής... τότε... μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για τη μη τυχαιότητα της επιλογής του
-
Tσιμάει τσιμπάει
ουστ απ δώ, εδώ μιλάμε για επιστήμες τεχνολογία
-
Μιας και ειχαμε σχολιακια για ελευθερο χρονο στην εκπαιδευση :
Γυμνασιο : 10λεπτο διαβασμα πριν το μαθημα, ολος ο χρονος μετα το σχολειο για μπαλα και βολτες. Βαθμοι/απολυτηριο ~18-19. Παρολαυτα, αμφιβαλλω αν εχω συγκρατησει κατι απο τοτε. Καθε βαθμιδα εκπαιδευσης δινει ενα κομματακι γνωσης και για περαιτερω γνωση χρειαζονται ερεθισματα τα οποια δεν δινοταν. Δεν νομιζω αυτο να ειναι αποκλειστικη ευθυνη του μαθητη.
Λυκειο : Ιδιες ασχολιες, λιγοτερες ελευθερες ωρες (φροντηστηρια) ιδιοι βαθμοι με ιδιες τακτικες μαθησης. Το συστημα ειναι φτιαγμενο για να βγαζει παπαγαλους και ημιμαθεις και το συστημα των μαθηματων για τις εξετασεις γελοιο. Που ειναι η καθολικη γνωση απαιτουμενη για τον αυριανο πολιτη ; Ποια η πολιτικη, κοινωνικη και πολιτιστικη αποψη της παιδειας ;
Αλλαγη asap !
-
το να τελειώνει κάποιος Λύκειο και να μην έχει ακούσει την έννοια της παραγώγου κ του ολοκληρώματος είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.(έτσι γινόταν συα χρόνια μου με Β,Γ Δέσμη είμαι κ παλιός )
μεθόδους διαφορικών δεν χρειάζεται γιατί θα τις ξεχάσει ούτως ή άλλως αν δεν τις χρησιμοποιεί.
για το α. του cerngeneva συμφωνώ απόλυτα.
απο την άλλη τα χειρότερα μαθήματα, απο άποψη ποιότητας παράδοσης, στα μαθηματικά τα βιώσα στο ελλ/κο πανεπιστήμιο. οπότε μη δέρνουμε χωρίς τύψεις τη 2βαθμια εκπαίδευση.
(για τα μαθηματικά εγώ λέω οτι περιλαμβάνουν όλη την αλήθεια, γιατί ακόμα και αν υπήρχε περισσότερη αλήθεια μόνο αυτή που περιγράφουν τα μαθηματικά μπορούμε να καταλάβουμε)για το β. το πισι είναι, και θα πρέπει να είναι το νο1 εργαλείο.
άμεση ενημέρωση, κατέβασμα των σημειώσεων κάθε παράδοσης, συνεχή επικοινωνία, ταχύτητα.
είναι οτι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε στις υπόλοιπες επιστήμες, για να προσεγγίσουμε το 'φτηνό' pen n papper των Μαθηματικών.
το θεωρώ εκ των ουκ άνευ.ούτως ή άλλως αν καταργήσουμε το χάρτινο βιβλίο και μοιράζουμε μόνο πισι στα 4-5 χρόνια κάθε πανεπιστημιακής θητείας έχει αποσβεστεί κατά πολύ η αρχική επένδυση.
-
Αναζητείται κρυφό «άστρο του θανάτου» με όνομα «Νέμεσις»
ΑΘΗΝΑ 15/03/2010
Επιστήμονες της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) αναζητούν ένα αόρατο 'άστρο του θανάτου', που υποψιάζονται ότι βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον ήλιο μας και το οποίο, κατά καιρούς, 'στέλνει' εν δυνάμει καταστροφικούς κομήτες προς το μέρος της Γης.
Το προς το παρόν υποθετικό άστρο, που έχει ήδη βαφτιστεί 'Νέμεσις', με βάση τους υπολογισμούς, είναι τεράστιο, πέντε φορές μεγαλύτερο από τον γίγαντα Δία και 7.000 μεγαλύτερο από τη Γη! Θα μπορούσε μάλιστα να είναι αυτό που ευθύνεται για την πρόσκρουση ενός κομήτη ή αστεροειδούς, που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους πριν από 65 εκατ. χρόνια. Σύμφωνα με ορισμένους παλαιοντολόγους, κατά τα τελευταία 250 εκατ. χρόνια, η Γη 'βομβαρδίζεται' κάθε περίπου 26 εκατ. χρόνια από κάποιο παγωμένο ουράνιο σώμα που προκαλεί μαζική εξαφάνιση των ειδών στον πλανήτη μας. Μερικοί ερευνητές, σύμφωνα με τη βρετανική 'Τέλεγκραφ', θεωρούν ότι πίσω από αυτές τις περιοδικές καταστροφικές προσκρούσεις βρίσκεται ένας άλλος 'ένοχος', η 'Νέμεσις', που στέλνει ουράνια σώματα να πέσουν πάνω στη Γη. Ορισμένοι αστρονόμοι πιστεύουν ότι το 'κρυφό' αυτό άστρο βρίσκεται σε απόσταση περίπου ενός τρίτου του έτους φωτός (δηλαδή 25.000 φορές την απόσταση Ήλιου-Γης). Εκτιμάται ότι πρόκειται για έναν ερυθρό ή καφέ 'νάνο', ένα 'αποτυχημένο' άστρο που δεν κατάφερε να δημιουργήσει αρκετή ενέργεια, ώστε να καίει όπως ο ήλιος μας σήμερα. Αν και δεν φαίνεται από τα τηλεσκόπια του ορατού φωτός, ελπίζεται ότι θα γίνει αντιληπτό από το νέο διαστημικό τηλεσκόπιο υπερύθρων ακτίνων WISE της NASA, που εκτοξεύτηκε πέρυσι και άρχισε από φέτος τον Ιανουάριο να 'χαρτογραφεί' τους ουρανούς. Το τηλεσκόπιο αναμένεται να βρει 1.000 καφέ 'νάνους' σε μια ακτίνα 25 ετών φωτός από τον ήλιο μας, ώσπου να του τελειώσουν τα καύσιμα τον Οκτώβριο (το κοντινότερο κανονικό άστρο στη Γη απέχει περίπου 4,5 έτη φωτός). Το ηλιακό μας σύστημα πιστεύεται ότι περιβάλλεται από μια τεράστια σφαίρα παγωμένων σωμάτων, το λεγόμενο 'Νέφος Όορτ', σε υπερδιπλάσια απόσταση από την 'Νέμεση'. Μερικά από αυτά τα παγωμένα σώματα έλκονται προς τη Γη ως κομήτες και μερικοί επιστήμονες πιστεύουν ότι γι' αυτό φταίει η ελκτική δύναμη που ασκεί η βαρύτητα της αόρατης 'Νέμεσης'. Μια ένδειξη ότι η τελευταία όντως υπάρχει, είναι η ανακάλυψη το 2003 ενός μυστηριώδους νάνου πλανήτη, της 'Σέντνα', που έχει μια περίεργη επιμήκη τροχιά γύρω από τον ήλιο μας, διάρκειας 12.000 γήινων ετών. Σύμφωνα με τον αστρονόμο Μάικ Μπράουν που την ανακάλυψε, 'η Σέντνα είναι ένα πολύ περίεργο αντικείμενο. Δεν θα έπρεπε καν να βρίσκεται εκεί που βρίσκεται! Δεν πλησιάζει ποτέ κανέναν από τους γιγάντιους πλανήτες ή τον ήλιο μας. Έχει τη δική της πορεία, χάρη στην απίστευτα εκκεντρική τροχιά της. Ο μόνος τρόπος να έχει αποκτήσει μια τέτοια τροχιά, είναι να την έχει ωθήσει κάποιο άλλο γιγάντιο σώμα - άρα, λοιπόν, τι υπάρχει εκεί πέρα;'
http://www.nooz.gr/world/anaziteitai-kr ... ma-nemesis
Θετικές επιστήμες-Τεχνολογία