-
Ο χρήστης mikegr έγραψε:
ρε παιδια εγω ακουσα για τα περιβαντολλογικα τελη οτι θα καταργηθουν μονο οχι τα τελη κυκλοφοριας...Και εμένα κάτι τετοιο μου φαίνεται ... Αλλώς ομαδικές παραγγελίες με τις τρέχουσες προσφορές για τις το Grand Cherokee θα έχουμε!
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Φυσικά αν λάβει κανείς ότι μία αύξηση στη βενζίνη της τάξης των 20 λεπτών θα έχει συνέπειες στην κατανάλωση κατανοεί κανείς ότι τα 25 με 30 λεπτά που είπε ο coyote δεν απέχουν από την πραγματικότητα.
δεν είπα κάτι εγω.
αλλά κάτι τέτοιο πιστεύω
Επίσης υπάρχει και ένα θέμα. Τι θα γίνει με το πέναλτυ του Παπαθανασίου για τα πάνω από 2000 κυβικά?Αυτό έμεινε?
Τι με νοιάζουν τα περιβαντολογικά τέλη.... Αμα εχω καινουργιο με +700 ευρω πέναλτυ...
Φορος πολυτελείας... -
Με συνδυασμό εκπομπών και κυβισμού θα υπολογίζεται το ύψος των περιβαλλοντικών τελών το 2011, διευκρίνισε χθες η Τ. Μπιρμπίλη, με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή για την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, βάσει της οποίας υπολογίστηκαν τα τέλη του 2010.
«Σήμερα κληθήκαμε να κυρώσουμε μια επιλογή με αποκλειστικά φορολογική και όχι περιβαλλοντική διάσταση», προσθέτοντας ότι «μας καλύπτει η θέση του πρωθυπουργού ότι η ρύθμιση για τα τέλη είναι λανθασμένη». Για τον υπολογισμό των τελών του 2011 το υπουργείο Περιβάλλοντος προσανατολίζεται σε ένα συνδυασμό εκπομπών και κυβισμού Ι.Χ.
Λάθος χαρακτήρισε ο πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Κ. Καρτάλης, το να χρησιμοποιείται το περιβάλλον ως νομιμοποιητικό στοιχείο για οικονομικά μέτρα αποκλειστικά εισπρακτικού χαρακτήρα, αναφερόμενος στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τα τέλη κυκλοφορίας. Ο κ. Καρτάλης ζήτησε τα νέα τέλη του 2011 να λάβουν υπόψη τον κυβισμό, τους παραγόμενους ρύπους άλλα και την περιοχή στην οποία χρησιμοποιείται.
καθε 2 μερες αλλαζουν το τι θελουν να κανουν...
-
Από διάβασμα τίποτα και η Υπουργός και ο σαϊνης του Περιβάλλοντος.
Τι κόλλημα έχουν φάει με τα κυβικά ρε γμτ;
-
Ντεν κατάλαβα ...
Καταργήθηκε τελικά η 'Πράξη';
(και θα πάρουμε πίσω τη διαφορά του 'λάθους' τους ; ) -
Nα σε ξυπνήσω τώρα ή σε 10 λεπτά;
Είναι γνωστό το τι θα πάρουμε... -
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
christos.dimou
Καίει τόσα πολλά ετησίως ένα φορτηγό; Αν ναι, μου φαίνεται πρέπει να τους βάλουμε μαζί με την...ΔΕΗ να αγοράζουν δικαιώματα ρύπων!έχω φίλο σε εταιρεία φορτηγών. Τα 300,000* είναι μία μέση τιμή. Σε TIR το νούμερο πλησιάζει τις 450,000*. Η κατανάλωση με φορτίο κυμαίνεται από 1.5 ως 2 χιλιόμετρα με ένα λίτρο (μιλάμε για μεγάλα φορτηγά) ενώ σε TIR με δύο ρυμούλκες μπορεί και να φτάσει καταναλώσεις F1.
- Διόρθωση στις 18.30 ημέρα Τετάρτη 17/2/2010
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Με συνδυασμό εκπομπών και κυβισμού θα υπολογίζεται το ύψος των περιβαλλοντικών τελών το 2011, διευκρίνισε χθες η Τ. Μπιρμπίλη.Ξεκάθαρη ... δυσκολευόταν να είναι?
Κυβισμός και CO2 ... να τα προσθέσουμε, να τα αφαιρέσουμε, να τα πολλαπλασιάσουμε, να τα διαιρέσουμε, θα έχει και τετραγωνικές ρίζες, με κάποιου είδους συνάρτηση?????????????????????Ο κ. Καρτάλης ζήτησε τα νέα τέλη του 2011 να λάβουν υπόψη τον κυβισμό, τους παραγόμενους ρύπους άλλα και την περιοχή στην οποία χρησιμοποιείται.
Άλλος και τούτος! Μαζικές πωλήσεις τα Suv στο Αγρίνιο και ... τα 3δυμα στη Θεσ/νίκη!
Ότι να' ναι!!!
-
Να ζητήσω ταπεινά συγνώμη για ένα λάθος που έκανα αναφορικά με τη μέση ετήσια απόσταση που διανύει ένα φορτηγό.
Το σωστό νούμερο στη μέση τιμή είναι οι 300,000 και όχι οι 500,000. Ομοίως και στο μέγιστο το σωστό νούμερο δεν υπερβαίνει τις 450,000 χιλιόμετρα και αυτό για ιδιαίτερα μεγάλη χρήση.
Θα κάνω και τις αντίστοιχες διορθώσεις στα postings.
Και πάλι συγνώμη.
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Με συνδυασμό εκπομπών και κυβισμού θα υπολογίζεται το ύψος των περιβαλλοντικών τελών το 2011, διευκρίνισε χθες η Τ. Μπιρμπίλη.
Ξεκάθαρη ... δυσκολευόταν να είναι?
Κυβισμός και CO2 ... να τα προσθέσουμε, να τα αφαιρέσουμε, να τα πολλαπλασιάσουμε, να τα διαιρέσουμε, θα έχει και τετραγωνικές ρίζες, με κάποιου είδους συνάρτηση?????????????????????Ο κ. Καρτάλης ζήτησε τα νέα τέλη του 2011 να λάβουν υπόψη τον κυβισμό, τους παραγόμενους ρύπους άλλα και την περιοχή στην οποία χρησιμοποιείται.
Άλλος και τούτος! Μαζικές πωλήσεις τα Suv στο Αγρίνιο και ... τα 3δυμα στη Θεσ/νίκη!
Ότι να' ναι!!!
όταν θα ξέρουν .... τι μεγέθους τρύπα, θα θέλουν να καλύψουν .......θα μας πουν και τον τύπο.
-
όταν θα ξέρουν .... τι μεγέθους τρύπα, θα θέλουν να καλύψουν .......θα μας πουν και τον τύπο.
Ακριβώς.
Όλη η απάντηση σε μία σειρά. Πρώτα ξεκινάμε από πόσα ευρώπουλα θέλουμε να μάσουμε, και μετά βλέπουμε πως θα τους τον πιάσουμε.
Αλάνθαστη μέθοδος. Το ρευστό που θα συλλεχθεί είναι πάντα και το επιθυμητό. -
Επίσης, βλέποντας από τα μαθήματα τους, δεν θα πιάσουν, αυτούς που έχουν παλιά αυτοκίνητα, με μικρή αξία, που κινδυνεύουν να τους φέρουν τις πινακίδες στο κεφάλι, αλλά θα φορολογήσουν, αυτούς που έχουν προκλητικά, ακριβά / καινούρια / και πολλών κεκ οχήματα ..... δηλαδή όλα τα πάνω από 1.300cc , άσε που μέχρι τέλος του χρόνου, μπορεί η βενζίνη να έχει φτάσει τα 2€.
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
... αλλά θα φορολογήσουν, αυτούς που έχουν προκλητικά, ακριβά / καινούρια / και πολλών κεκ οχήματα ..... δηλαδή όλα τα πάνω από 1.300cc , άσε που μέχρι τέλος του χρόνου, μπορεί η βενζίνη να έχει φτάσει τα 2€.... και θα το μάθει και η Vag ... θα μας λυπηθεί και θα μας προσφέρει Touareg και Phaeton 1,2 TSI!!!
-
και το περπάτημα θα φορολογήσουν στην κατάσταση που βρισκόμαστε
-
Την μ@λακία πάντως δεν θα την φορολογήσουν ποτέ γιατί αν γίνει κάτι τέτοιο, θα αναγκαστούν να βγουν πεζοδρόμιο οι ίδιοι για να πληρώσουν.
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
... αλλά θα φορολογήσουν, αυτούς που έχουν προκλητικά, ακριβά / καινούρια / και πολλών κεκ οχήματα ..... δηλαδή όλα τα πάνω από 1.300cc , άσε που μέχρι τέλος του χρόνου, μπορεί η βενζίνη να έχει φτάσει τα 2€.
... και θα το μάθει και η Vag ... θα μας λυπηθεί και θα μας προσφέρει Touareg και Phaeton 1,2 TSI!!!
+1
-
Ο χρήστης kon5 έγραψε:
:lol:
και το περπάτημα θα φορολογήσουν στην κατάσταση που βρισκόμαστεΑν μαθουν ότι υπάρχουν και τέτοια ... σίγουρα!!!
κλπ premium ζευγη! Μη μαθουν ότι πωλιούνται και ανα ζευγάρι! -
ΙΧ: Τέλη κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων και το ολλανδικό μοντέλο
Επιστροφή στις χρεώσεις του 2009 στα οχήματα με 1η άδεια έως 31/12/2010. Βάσει των εκπομπών ρύπων τα Τέλη για τα ΙΧ με 1η άδεια μετά τη 1/1/2011.
Τέλη Κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων εξετάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση για το 2011, αν τελικά δεν υιοθετηθεί το ολλανδικό μοντέλο που αφορά σε χρέωση ανά χιλιόμετρο. Σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται για το 2011 η επαναφορά των Τελών Κυκλοφορίας που ίσχυαν το 2009 σε όλα τα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/2010 και κυμαίνονταν από 18 έως και 580 ευρώ, ενώ παράλληλα αναμένεται να καταργηθεί η Ετήσια Εισφορά που επιβαρύνει τα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.928 κ.εκ. (150-650 ευρώ).
Ωστόσο στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει και μία παράμετρος, η οποία αφορά τα αυτοκίνητα με 1η άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1995 βάσει της οποίας υπάρχει πιθανότητα να επιβαρυνθούν οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες από 50 έως 100 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα που τα κινεί!
Αν λοιπόν υιοθετηθεί το εν λόγω μοντέλο ένα παλιό ΙΧ με μικρό κινητήρα (έως 1.928 κ.εκ.) θα επιβαρυνθεί με μόλις 50 ευρώ και θα πρέπει να καταβάλει συνολικά 252 από 352 ευρώ που πλήρωσε για το σήμα του 2010, ενώ αντίστοιχα αν κάποιο ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν το 1995 και κινητήρα 2.000 κ.εκ. θα πρέπει να καταβάλει 546 αντί 671 που πλήρωσε για το 2010.
Αν τώρα κάποιος ιδιοκτήτης επιθυμεί να κυκλοφορεί το όχημά του το οποίο διαθέτει κινητήρα μεγαλύτερο από 2.358 κ.εκ. θα καταβάλει 680 από 880 ευρώ που πλήρωσε το 2010.
Το όριο των 130 γρ./χλμ.
Οσον αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας για ΙΧ που η άδεια Κυκλοφορίας τους θα εκδοθεί μετά την 1/1/2011 θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων με ανώτατο όριο τα 130 γρ. ανά χλμ.! Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε πως τα ΙΧ που δεν ξεπερνούν το όριο των 130 γρ. ανά χλμ. αφορούν κυρίως σε μοντέλα πόλης τα οποία, ούτως ή άλλως, είχαν χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας. Αν πάλι κάποιο νέο ΙΧ είναι ιδιαίτερα ρυπογόνο και οι εκπομπές ρύπων του ξεπερνούν τα 200 γρ. ανά χλμ. τότε οι ιδιοκτήτες τους είναι πιθανό να καταβάλουν έως και 100 ευρώ επιπλέον από άλλα παλαιότερα αντίστοιχα μοντέλα.Τέλος όσοι «τολμηροί» επιλέξουν να αποκτήσουν κάποιο ΙΧ του οποίου οι ρύποι ξεπερνούν τα 250 γρ. ανά χλμ. είναι πολύ πιθανό να πληρώσουν από 200 έως 300 ευρώ επιπλέον στα Τέλη του 2011! Παράλληλα εξετάζεται το ενδεχόμενο στα ρυπογόνα αυτοκίνητα να επιβληθεί ένας εφάπαξ φόρος κατά την αγορά, ο οποίος θα υπολογίζεται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του κάθε μοντέλου, ώστε οι ιδιοκτήτες τους να προπληρώνουν για τη ρύπανση που θα προκαλέσουν κυκλοφορώντας ένα ρυπογόνο όχημα?
Το Ολλανδικό μοντέλο
Πρόσφατα στη Βουλή των Ελλήνων ακούστηκε από κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος πως πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας και να ακολουθήσουμε άλλα ευρωπαϊκά πρότυπα όπως εκείνο της Ολλανδίας.Η «Η» παρουσιάζει το σχέδιο που εξετάζει η Ολλανδική Κυβέρνηση να εφαρμόσει μετά το 2012 βάσει του οποίου καταργούνται τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα Τέλη Ταξινόμησης (φόροι κατά την εισαγωγή οχημάτων) μειώνοντας πρακτικά το κόστος απόκτησης των αυτοκινήτων.
Όμως τα έσοδα που θα χαθούν θα αντικατασταθούν με ένα Τέλος Χρήσης με μεταβλητή χρέωση που θα κυμαίνεται από 0,03 έως 0,067 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Σύμφωνα πάντως με στοιχεία έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην Ολλανδία αναμένεται να μειωθούν οι μετακινήσεις με οχήματα κατά 15%, ραγδαία μείωση των εκπομπών ρύπων ενώ συμπληρωματικά θα μειωθούν και τα τροχαία δυστυχήματα κατά 7%.
Τέλος, να αναφέρουμε πως σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζει η ολλανδική κυβέρνηση το συνολικό κόστος από τη χρέωση ανά χιλιόμετρο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το άθροισμα των Τελών Κυκλοφορίας και Ταξινόμησης που καταβάλλουν τώρα οι ιδιοκτήτες οχημάτων! Επίσης να αναφέρουμε πως ο βασικός στόχος του ολλανδικού σχεδίου είναι η αποσυμφόρηση των δρόμων και βέβαια η ραγδαία μείωση των εκπομπών ρύπων, ενώ τα έσοδα έρχονται σε δεύτερη μοίρα...
Ωστόσο το μεγάλο «αγκάθι» που πρέπει να αντιμετωπίσει η ελληνική κυβέρνηση για να υιοθετήσει το ολλανδικό μοντέλο τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας αφορά στην ηλικία του στόλου, καθώς στη χώρα μας κυκλοφορούν περίπου 1 εκατ. μη καταλυτικά ΙΧ και περίπου 500.000 καταλυτικά 1ης γενιάς, στα οποία δεν υπάρχουν οι εκπομπές ρύπων, ενώ αντίστοιχα ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ολλανδία δεν ξεπερνά τα 8 έτη! Επίσης το κόστος υλοποίησης του ολλανδικού συστήματος μάλλον είναι απαγορευτικό για τα οικονομικά της Ελλάδας...
Κόστος χρήσης
Η μεταφορά του κόστους στη χρήση από την κτήση αποτελεί τη βασική προϋπόθεση για να είναι δίκαιος ο νέος τρόπος υπολογισμού των νέων Τελών Κυκλοφορίας στην Ολλανδία. Σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζει η κυβέρνηση της Ολλανδίας θα πρέπει να καταργηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα Τέλη Ταξινόμησης τα οποία θα αντικατασταθούν από τη χιλιομετρική χρέωση στους κατόχους οχημάτων.Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι κάτοχοι όλων των οχημάτων θα πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν κάθε χρόνο, όμως το ύψος της χιλιομετρικής χρέωσης σε καμία περίπτωση δεν θα υπερβαίνει το άθροισμα των Τελών Κυκλοφορίας και Ταξινόμησης που κατέβαλαν οι ιδιοκτήτες οχημάτων στο παρελθόν. Κατά συνέπεια, η πλειοψηφία των αυτοκινητιστών θα ωφεληθεί από το νέο σύστημα, ενώ όλες οι εισπράξεις από το πρόγραμμα της χιλιομετρικής χρέωσης θα χρηματοδοτούν καινούργιες υποδομές.
Το ολλανδικό σύστημα χρεώσεων
Το ύψος του κόστους ανά χιλιόμετρο στα Ι.Χ. θα υπολογίζεται βάσει των εκπομπών ρύπων των μοντέλων και το καύσιμο που καταναλώνουνΤο σχέδιο που εξετάζει η ολλανδική κυβέρνηση χωρίζει τις χρεώσεις ανά κατηγορίες οχημάτων ξεκινώντας με τα Ι.Χ., στη συνέχεια τοποθετεί τα επαγγελματικά, έπειτα τα λεωφορεία και τέλος τα βαριά φορτηγά. Ωστόσο, το ύψος του κόστους ανά χιλιόμετρο στα Ι.Χ. θα υπολογίζεται βάσει των εκπομπών ρύπων των μοντέλων και το καύσιμο που καταναλώνουν (βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο κ.ά.), ενώ στα επαγγελματικά και φορτηγά πέραν των εκπομπών ρύπων θα συνυπολογίζεται και το βάρος!
Πέραν, όμως, των εκπομπών ρύπων και του βάρους για τον τελικό υπολογισμό του κόστους ανά χιλιόμετρο θα λαμβάνονται υπόψη και οι ώρες που κινείται κάποιος οδηγός με το όχημά του. Δηλαδή αν μετακινείται σε ώρες αιχμής θα πληρώνει περισσότερα! Η τιμή χρέωσης ανά χιλιόμετρο κυμαίνεται από 0,03 έως 0,067 ευρώ, που πρακτικά σημαίνει αν κάποιος Ολλανδός ιδιοκτήτης Ι.Χ. διανύει 10.000 χλμ. ετησίως θα πρέπει να καταβάλει τουλάχιστον 300 ευρώ! Οι μοτοσικλέτες θα εξαιρεθούν από τη χιλιομετρική χρέωση, όπως επίσης και τα δημόσια λεωφορεία και τα γεωργικά μηχανήματα.
Οι ξένοι
Οσοι, πάντως, κινούνται στην Ολλανδία με τα οχήματά τους τα οποία διαθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας από άλλο κράτος υπάρχει η σκέψη για τη δημιουργία ενός εναλλακτικού συστήματος ώστε να πληρώνουν και τα οχήματα με ξένες πινακίδες... Τέλος, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που έχει πραγματοποιήσει η ολλανδική κυβέρνηση από τη δεκαετία του '60, ο αριθμός χιλιομέτρων που διανύουν τα οχήματα όταν ταξιδεύουν έχει αυξηθεί δέκα φορές, ενώ μέχρι το 2020 αναμένεται να αυξηθεί 40% περαιτέρω.http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... d=25683144
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
ΙΧ: Τέλη κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων και το ολλανδικό μοντέλοΕπιστροφή στις χρεώσεις του 2009 στα οχήματα με 1η άδεια έως 31/12/2010. Βάσει των εκπομπών ρύπων τα Τέλη για τα ΙΧ με 1η άδεια μετά τη 1/1/2011.
Τέλη Κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων εξετάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση για το 2011, αν τελικά δεν υιοθετηθεί το ολλανδικό μοντέλο που αφορά σε χρέωση ανά χιλιόμετρο. Σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται για το 2011 η επαναφορά των Τελών Κυκλοφορίας που ίσχυαν το 2009 σε όλα τα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/2010 και κυμαίνονταν από 18 έως και 580 ευρώ, ενώ παράλληλα αναμένεται να καταργηθεί η Ετήσια Εισφορά που επιβαρύνει τα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.928 κ.εκ. (150-650 ευρώ).
Ωστόσο στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει και μία παράμετρος, η οποία αφορά τα αυτοκίνητα με 1η άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1995 βάσει της οποίας υπάρχει πιθανότητα να επιβαρυνθούν οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες από 50 έως 100 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα που τα κινεί!
Αν λοιπόν υιοθετηθεί το εν λόγω μοντέλο ένα παλιό ΙΧ με μικρό κινητήρα (έως 1.928 κ.εκ.) θα επιβαρυνθεί με μόλις 50 ευρώ και θα πρέπει να καταβάλει συνολικά 252 από 352 ευρώ που πλήρωσε για το σήμα του 2010, ενώ αντίστοιχα αν κάποιο ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν το 1995 και κινητήρα 2.000 κ.εκ. θα πρέπει να καταβάλει 546 αντί 671 που πλήρωσε για το 2010.
Αν τώρα κάποιος ιδιοκτήτης επιθυμεί να κυκλοφορεί το όχημά του το οποίο διαθέτει κινητήρα μεγαλύτερο από 2.358 κ.εκ. θα καταβάλει 680 από 880 ευρώ που πλήρωσε το 2010.
Το όριο των 130 γρ./χλμ.
Οσον αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας για ΙΧ που η άδεια Κυκλοφορίας τους θα εκδοθεί μετά την 1/1/2011 θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων με ανώτατο όριο τα 130 γρ. ανά χλμ.! Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε πως τα ΙΧ που δεν ξεπερνούν το όριο των 130 γρ. ανά χλμ. αφορούν κυρίως σε μοντέλα πόλης τα οποία, ούτως ή άλλως, είχαν χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας. Αν πάλι κάποιο νέο ΙΧ είναι ιδιαίτερα ρυπογόνο και οι εκπομπές ρύπων του ξεπερνούν τα 200 γρ. ανά χλμ. τότε οι ιδιοκτήτες τους είναι πιθανό να καταβάλουν έως και 100 ευρώ επιπλέον από άλλα παλαιότερα αντίστοιχα μοντέλα.Τέλος όσοι «τολμηροί» επιλέξουν να αποκτήσουν κάποιο ΙΧ του οποίου οι ρύποι ξεπερνούν τα 250 γρ. ανά χλμ. είναι πολύ πιθανό να πληρώσουν από 200 έως 300 ευρώ επιπλέον στα Τέλη του 2011! Παράλληλα εξετάζεται το ενδεχόμενο στα ρυπογόνα αυτοκίνητα να επιβληθεί ένας εφάπαξ φόρος κατά την αγορά, ο οποίος θα υπολογίζεται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του κάθε μοντέλου, ώστε οι ιδιοκτήτες τους να προπληρώνουν για τη ρύπανση που θα προκαλέσουν κυκλοφορώντας ένα ρυπογόνο όχημα?
Το Ολλανδικό μοντέλο
Πρόσφατα στη Βουλή των Ελλήνων ακούστηκε από κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος πως πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας και να ακολουθήσουμε άλλα ευρωπαϊκά πρότυπα όπως εκείνο της Ολλανδίας.Η «Η» παρουσιάζει το σχέδιο που εξετάζει η Ολλανδική Κυβέρνηση να εφαρμόσει μετά το 2012 βάσει του οποίου καταργούνται τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα Τέλη Ταξινόμησης (φόροι κατά την εισαγωγή οχημάτων) μειώνοντας πρακτικά το κόστος απόκτησης των αυτοκινήτων.
Όμως τα έσοδα που θα χαθούν θα αντικατασταθούν με ένα Τέλος Χρήσης με μεταβλητή χρέωση που θα κυμαίνεται από 0,03 έως 0,067 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Σύμφωνα πάντως με στοιχεία έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην Ολλανδία αναμένεται να μειωθούν οι μετακινήσεις με οχήματα κατά 15%, ραγδαία μείωση των εκπομπών ρύπων ενώ συμπληρωματικά θα μειωθούν και τα τροχαία δυστυχήματα κατά 7%.
Τέλος, να αναφέρουμε πως σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζει η ολλανδική κυβέρνηση το συνολικό κόστος από τη χρέωση ανά χιλιόμετρο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το άθροισμα των Τελών Κυκλοφορίας και Ταξινόμησης που καταβάλλουν τώρα οι ιδιοκτήτες οχημάτων! Επίσης να αναφέρουμε πως ο βασικός στόχος του ολλανδικού σχεδίου είναι η αποσυμφόρηση των δρόμων και βέβαια η ραγδαία μείωση των εκπομπών ρύπων, ενώ τα έσοδα έρχονται σε δεύτερη μοίρα...
Ωστόσο το μεγάλο «αγκάθι» που πρέπει να αντιμετωπίσει η ελληνική κυβέρνηση για να υιοθετήσει το ολλανδικό μοντέλο τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας αφορά στην ηλικία του στόλου, καθώς στη χώρα μας κυκλοφορούν περίπου 1 εκατ. μη καταλυτικά ΙΧ και περίπου 500.000 καταλυτικά 1ης γενιάς, στα οποία δεν υπάρχουν οι εκπομπές ρύπων, ενώ αντίστοιχα ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ολλανδία δεν ξεπερνά τα 8 έτη! Επίσης το κόστος υλοποίησης του ολλανδικού συστήματος μάλλον είναι απαγορευτικό για τα οικονομικά της Ελλάδας...
Κόστος χρήσης
Η μεταφορά του κόστους στη χρήση από την κτήση αποτελεί τη βασική προϋπόθεση για να είναι δίκαιος ο νέος τρόπος υπολογισμού των νέων Τελών Κυκλοφορίας στην Ολλανδία. Σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζει η κυβέρνηση της Ολλανδίας θα πρέπει να καταργηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα Τέλη Ταξινόμησης τα οποία θα αντικατασταθούν από τη χιλιομετρική χρέωση στους κατόχους οχημάτων.Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι κάτοχοι όλων των οχημάτων θα πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν κάθε χρόνο, όμως το ύψος της χιλιομετρικής χρέωσης σε καμία περίπτωση δεν θα υπερβαίνει το άθροισμα των Τελών Κυκλοφορίας και Ταξινόμησης που κατέβαλαν οι ιδιοκτήτες οχημάτων στο παρελθόν. Κατά συνέπεια, η πλειοψηφία των αυτοκινητιστών θα ωφεληθεί από το νέο σύστημα, ενώ όλες οι εισπράξεις από το πρόγραμμα της χιλιομετρικής χρέωσης θα χρηματοδοτούν καινούργιες υποδομές.
Το ολλανδικό σύστημα χρεώσεων
Το ύψος του κόστους ανά χιλιόμετρο στα Ι.Χ. θα υπολογίζεται βάσει των εκπομπών ρύπων των μοντέλων και το καύσιμο που καταναλώνουνΤο σχέδιο που εξετάζει η ολλανδική κυβέρνηση χωρίζει τις χρεώσεις ανά κατηγορίες οχημάτων ξεκινώντας με τα Ι.Χ., στη συνέχεια τοποθετεί τα επαγγελματικά, έπειτα τα λεωφορεία και τέλος τα βαριά φορτηγά. Ωστόσο, το ύψος του κόστους ανά χιλιόμετρο στα Ι.Χ. θα υπολογίζεται βάσει των εκπομπών ρύπων των μοντέλων και το καύσιμο που καταναλώνουν (βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο κ.ά.), ενώ στα επαγγελματικά και φορτηγά πέραν των εκπομπών ρύπων θα συνυπολογίζεται και το βάρος!
Πέραν, όμως, των εκπομπών ρύπων και του βάρους για τον τελικό υπολογισμό του κόστους ανά χιλιόμετρο θα λαμβάνονται υπόψη και οι ώρες που κινείται κάποιος οδηγός με το όχημά του. Δηλαδή αν μετακινείται σε ώρες αιχμής θα πληρώνει περισσότερα! Η τιμή χρέωσης ανά χιλιόμετρο κυμαίνεται από 0,03 έως 0,067 ευρώ, που πρακτικά σημαίνει αν κάποιος Ολλανδός ιδιοκτήτης Ι.Χ. διανύει 10.000 χλμ. ετησίως θα πρέπει να καταβάλει τουλάχιστον 300 ευρώ! Οι μοτοσικλέτες θα εξαιρεθούν από τη χιλιομετρική χρέωση, όπως επίσης και τα δημόσια λεωφορεία και τα γεωργικά μηχανήματα.
Οι ξένοι
Οσοι, πάντως, κινούνται στην Ολλανδία με τα οχήματά τους τα οποία διαθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας από άλλο κράτος υπάρχει η σκέψη για τη δημιουργία ενός εναλλακτικού συστήματος ώστε να πληρώνουν και τα οχήματα με ξένες πινακίδες... Τέλος, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που έχει πραγματοποιήσει η ολλανδική κυβέρνηση από τη δεκαετία του '60, ο αριθμός χιλιομέτρων που διανύουν τα οχήματα όταν ταξιδεύουν έχει αυξηθεί δέκα φορές, ενώ μέχρι το 2020 αναμένεται να αυξηθεί 40% περαιτέρω.http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... d=25683144
Αυτό ακριβώς μόλις διάβαζα.
Λένε ότι θα καταργήσουν το κουλό 150άρι επιπλέον στα 2λτ...καλό αυτό. Τώρα άνω των 200γρ λέει θα φάμε ένα 100άρι ακόμα (έχω 225γρ)...αλλά δε λέει τι θα γίνει με τα τέλη. Μακάρι να τα καταργήσει και να πληρώνεις ανάλογα με τα γραμμάρια που εκπέμπεις...γιατί έχει ήδη βάλει φόρο στη βενζίνη και ακούγεται ότι θα βάλει κι άλλο και θα φτάσει στο Θεό...
-
Με ρυπαντές λέει θα μετράνε για τα νέα αυτοκίνητα που θα αγοραστούν το 2011 και όχι για τα υπάρχοντα οπότε μην φοβάσαι...
Τέλη κυκλοφορίας