-
Ο χρήστης Lefteris25 έγραψε:
2) Επισεις σκευτικα και αυτο,αν υποθεσουμε οτι το κολπακι δινει εντολη για πιο πλουσιο μιγμα σε βενζινη τοτε λογικα ο εσθητηρας λ μολις διαβασει αυξηση καυσαεριων θα ακυρωνει την εντολη για περισοτερη βενζινη! οποτε ουτε κερδος ουτε χασιμο! απλος μια εντολη που ανερει την προηγουμενη! (και αυτο γιατι ο αερας ειναι ζεστος! και οχι κρυος οπως αναμενεται)Όταν ξεκινάς το αυτοκίνητο, το ECU μπαίνει αυτόματα σε κατάσταση 'ψυχρής εκκίνησης'. Αυτό γίνεται όταν ο λ δεν έχει φτάσει ακόμα σε θερμοκρασία λειτουργίας, οπότε δεν δίνει σήμα. Σε αυτή την περίπτωση το ECU δεν λαμβάνει υπόψιν τον λ, και απλά χρησιμοποιεί τις τιμές της χαρτογράφησης χωρίς καμία διόρθωση.
Χωρίς να είμαι σίγουρος, υποθέτω οτι αν 'κολλήσεις' τον IAT με την χρήση της αντίστασης, θα αναγκάσεις πάλι το ECU να μπεί σε κατάσταση 'ψυχρής εκκίνησης'
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
- Επισεις σκευτικα και αυτο,αν υποθεσουμε οτι το κολπακι δινει εντολη για πιο πλουσιο μιγμα σε βενζινη τοτε λογικα ο εσθητηρας λ μολις διαβασει αυξηση καυσαεριων θα ακυρωνει την εντολη για περισοτερη βενζινη! οποτε ουτε κερδος ουτε χασιμο! απλος μια εντολη που ανερει την προηγουμενη! (και αυτο γιατι ο αερας ειναι ζεστος! και οχι κρυος οπως αναμενεται)
Όταν ξεκινάς το αυτοκίνητο, το ECU μπαίνει αυτόματα σε κατάσταση 'ψυχρής εκκίνησης'. Αυτό γίνεται όταν ο λ δεν έχει φτάσει ακόμα σε θερμοκρασία λειτουργίας, οπότε δεν δίνει σήμα. Σε αυτή την περίπτωση το ECU δεν λαμβάνει υπόψιν τον λ, και απλά χρησιμοποιεί τις τιμές της χαρτογράφησης χωρίς καμία διόρθωση.
Χωρίς να είμαι σίγουρος, υποθέτω οτι αν 'κολλήσεις' τον IAT με την χρήση της αντίστασης, θα αναγκάσεις πάλι το ECU να μπεί σε κατάσταση 'ψυχρής εκκίνησης'
Η κατάσταση 'ψυχρής εκκίνησης' δεν καθορίζεται από τις ενδείξεις της θερμοκρασίας του εισερχόμενου αέρα, αλλά (κυρίως) της θερμοκρασίας του ψυκτικού.
Οταν ο κινητήρας λειτουργεί με πλήρες φορτίο (το γκάζι στο πάτωμα), το σήμα του αισθητήρα λ δε λαμβάνεται υπόψη. Στην περίπτωση αυτή το μίγμα είναι ούτως ή άλλως πλούσιο, με βάση τη χαρτογράφηση του κινητήρα, και γίνεται λίγο πιο πλούσιο, αν τροποποιηθεί η ένδειξη του ΙΑΤ.
Προφανώς πρόκειται για παπατζιλίκι, και όχι για βελτίωση.
-
Η δουλειά που είναι επιφορτισμένος ο αισθητήρας θερμοκρασίας αναροφούμενου αέρα είναι πολύ πιο σημαντική.
Την θερμοκρασία για κρύα εκκίνηση ο εγκέφελος του κινητήρα την λαμβάνει από τον αισθητήρα θερμοκρασίας του ψυκτικού υγρού και μόνο.
Ο εγκέφαλος για να ρυθμίσει το μίγμα χρειάζεται να ξέρει την μάζα του αέρα που μπαίνει στον κινητήρα. Ο μόνος αισθητήρας που μετράει απευθείας είναι ο αισθητηρας θερμού φιλμ ή σύρματος ο οποίος χρησιμοποιήτε στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα στα οποία και δεν υπάρχει αισθητήρας θερμοκρασίας αναροφούμενου αέρα.
Ο αισθητήρας θερμοκρασίας αναροφούμενου αέρα χρησιμοποιήται σε συνδιασμό με κάποιον άλλο αισθητήρα πίεσης ή όγκου αέρα προκειμένου να ο εγκέφαλος υπολογίσει έμμεσα τον όγκο του αέρα που μπαίνει στον κινητήρα. Προφανός τα αμερικανάκια με αυτή την αντίσταση κοροιδευουν τον εγκέφαλο ώστε να βλέπει οτι μπαινει μεγαλυτερη μάζα αέρα οπότε ψεκάζει περισσότερο καύσιμο.Ερώτηση αυτή η αντίσταση αντικαθιστά τον αισθητήρα ή μπαίνει παράλληλα ή σε σειρά με αυτόν?
-
Η αντισταση μπενει στην θεση του ΙΑΤ και ειναι στα 4.7Κ επισεις λενε οτι μπορεις να μετακινισεις καπου αλλου τον ΙΑΤ sensor με παρομοια αποτελεσματα! το ερωτημα ειναι αν σε ολλα τα αμαξια απετειται ιδια αντισταση!
Επισεις υπαρχει και μια πατεντα για τον MAP sensor που αποτελειται απο ενα τρανζιστορ μια αντισταση και ενα ποντεσιομετρο για να μεταβαλεις την ταση που περνει η ECU και να μετραει περισοτερη η λιγοτερη μαζα αερα -
Με βαση λοιπόν τα παραπάνω το πρόβλημα που είχα (έχω?!) στο δικό μου αυτοκίνητο οφείλεται στον αισθητήρα θερμοκρασίας νερού κινητήρα?!
Θυμίζω οτι...όταν...η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν κάτω απο 3 βαθμούς ΚΑΙ ο κινητήρας ήταν απολύτως κρύος (παρκάρισμα όλο το βράδυ)...το μοτέρ ξεκίναγε σαν πολύ μπουκωμένο και μετά απο μερικές φορές δεν ξεκίναγε καθόλου!!!
Τι λέτε?
-
Μετά από όλα τα παραπάνω σαν πολύ πιθανό και λογικού μου φαίνεται Νίκο. Μόλις πιάσουν τα πρώτα κρύα καλό θα ήταν να κάνεις μια προσπάθεια.Δεν ξέρω αν μπορεί να εξεταστεί ο αισθητήρας από τώρα για να είσαι ποιο σίγουρος.
-
Τον παρήγγειλα Μανώλη!! Οπως και τους 2 του αέρα (οχι το AFM)!
O IAT sensor μας δινει αλογα???