-
Ο χρήστης Cookakos έγραψε:
Μην χαμηλωσεις το αμαξι σου ! θα το σπασεις απο κατω,θα γινει σκληρο και θα χασει την ανεση του ,τσαμπα στρεβλωσεις στο σασι και δονησεις , τα δε αμορτισερ σου θα χαλασουν παρα πολυ γρηγορα. ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ! δεν εχουμε δρομους για χαμηλωματα ,ουτε ξερεις αν βγει καλος ο συνδιασμος ελατηριων-αμορτισερ που θα βαλεις.
Σύμφωνοι, αλλά γιατί τότε η ίδια η Volkswagen παρέχει την σπόρ ανάρτηση; Συγκεκριμένα για το Εos, η σπόρ ανάρτηση είναι περίπου 1,5-2 εκ. χαμηλότερη από την 'κανονική' και το αξιοπερίεργο είναι ότι φοράει και στις δύο εκδόσεις το ίδιο αμορτισέρ... Κάπου εκεί έχω μπερδευτεί.
Γιατι οι τεχνικοι της VW και της καθε VW ξερουν τι τους γινεται και ποια ειναι η χρυση τομη αναμεσα στην ανεση ,στην σκληροτητα και στο χαμηλωμα σε αντιθεση με την μαστορατζα
που θα σου το κανει ''τουμπανο'',σαυρα ,δεν θα σου την λεει κανεις, θα μπανεις φιλαρακο με 200 και θα ειναι τρενο κ.λ.π.
Να πετυχεις καποιον που να ξερει τι του γινεται και οταν βαλει το χερι του στο αμαξι να κανει πραγματικα καλη δουλεια ειναι σχεδον ουτοπικο .
Δεν ειναι περιεργο που φοραει τα ιδια αμορτισερ,ελατηρια θα αλλαζουν τα οποια ομως δεν θα καταπονουν τα αμορτισερ -
πιστευω οτι θα μπορει να μαθει ποια ειναι η εργοστασιακη λυση και οτι θα μπορει να την εφαρμοσει εκτος αντιπροσωπειας.. δε φτιαχνει η vw και η καθε vw ελατηρια και αμορτισερ
βεβαια διαφορες (μεγαλες) εταιρειες εχουν ετοιμες λυσεις για διαφορα μοντελα οι οποιες φανταζομαι οτι θα ειναι μελετημενες
-
Από τη μία λές ότι ξέρεις τα + και τα - από την άλλη ότι δεν έχεις ξανακάνει μετατροπές. Άρα οι γνώσεις σου είναι θεωρητικές μόνο και αυτό είναι σημαντικό θέμα. Δεν μπορείς να ξέρεις τι θα λάβεις με κάθε μετατροπή και μπορεί να είναι κάτι που δεν περίμενες. Μπορεί δηλαδή να πετύχεις το σωστό χαμήλωμα αλλά ταυτόχρονα να βρίσκεις στη ράμπα του γκαράζ ή να είναι πιο σκληρό από όσο είναι ευχάριστο για σένα. Για άλλον μπορεί αυτά να είναι αποδεκτά αλλά για σένα όχι. Καλό θα ήταν αν μπορούσες να οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο σαν αυτό που θέλεις να φτιάξεις για να δεις πρώτον αν αυτά που θες επιτυγχάνονται στον βαθμό που θέλεις (πχ χωρίς καγκουριές όπως λες) αλλά και κατά πόσο οι υποχωρήσεις που περιμένεις να κάνεις είναι αυτές που τελικά θα απαιτούνται ή θα πρέπει να κάνεις υποχωρήσεις τέτοιες ή σε βαθμό τέτοιο για τις οποία δεν είχες προετοιμαστεί.
Πχ εγώ πρόσφατα άλλαξα μόνο αμορτισέρ (έβαλα Bilstein) και είπα να βάλω όχι τα απλά τα μαύρα, ούτε τα σπορ τα κίτρινα αλλά τα πιο ενισχυμένα σπορ κίτρινα monotube για τα κανονικά μη χαμηλωμένα ελατήρια. Το αποτέλεσμα ήταν κάπως πιο υπερβολικό από όσο περίμενα, το αυτοκίνητο έχει σαφώς χάσει σε άνεση. Αν μπορούσα να το δοκιμάσω πριν το φορέσω μάλλον θα πήγαινα στην μεσαία λύση.
Επίσης η έλλειψη εμπειρίας σου σημαίνει ότι μάλλον δεν έχεις έρθει σε επαφή με τους 'βελτιωτές' που προτείνουν ιστορίες για αγρίους και χρεώνουν ό,τι μπορούν για να κάνουν στο δικό σου αυτοκίνητο πράγματα που δεν ξέρουν.... Για κάποιους η ύπαρξη αυτών των 'ειδικών' είναι και λόγος καθυστέρησης τυχόν βελτίωσης.
Και μη νομίζεις ότι κερδίζεις πρόσφυση και στρίβεις με +20 χλμ κλπ... Την μέγιστη πρόσφυση την κάνουν πρώτα τα λάστιχα και το ζύγισμα, η διαφορά με ανάρτηση είναι σε ανωμαλίες πάνω σε στροφές και σε εσάκια που πρέπει να κάνεις μεταφορά βάρους από τη μία στην άλλη, εκεί κάνει τη διαφορά η χαμηλή σφιχτή ανάρτηση και βέβαια στην πίστα. Αλλιώς στους κανονικούς δρόμους έχεις κυρίως μειονεκτήματα, ειδικά σε στροφή με ανωμαλία η μαλακή (αλλά με αμορτισέρ σε καλή κατάσταση) θα περάσει με μεγαλύτερη ασφάλεια και ίσως και πιο γρήγορα ενώ η σκληρή μπορεί να απογειωθεί....Ειδικά σε κάμπριο αυτοκίνητο που έχουν θέμα με στρεπτική ακαμψία και ειδικά στην Ελλάδα με τους κακούς δρόμους μας τέτοιες κινήσεις θα πρέπει να γίνονται πολύ προσεκτικά!
Μπορεί η σπόρ ανάρτηση της μαμάς να έχει αλλαγές και στις αντιστρεπτικές για λιγότερες κλίσεις (χωρίς πολύ σκλήρυμα). Σαφώς και υποστηρίζω κι εγώ την εργοστασιακή λύση αν είναι να κάνεις κάτι. Τουλάχιστον σε ελατήρια για να ξέρεις πού θα καταλήξεις. Οποιοδήποτε διαφορετικό χαμήλωμα μπορεί να σε βγάλει κάπως εκτός προδιαγραφών γεωμετρίας... -
Koντά ελατήρια με τα ίδια μαμά αμορτισέρ δεν κολλάνε, θα σπάσουν δυστυχώς, σκέψου το λίγο, θα χαμηλώσεις 2.5 πόντους, άρα θα κατέβει το στέλεχος του αμορτισέρ κατά 2.5 πόντους χαμηλότερα από τη σωστή του θέση, στην πρώτη λακούβα που θα αναγκαστεί το αυτοκίνητο να χαμηλώσει το στέλεχος του αμορτισέρ θα βρεί κάτω στο τέρμα, πόσο λές θα αντέξει να κοπανιέται ?
Η VW που λες ότι δίνει χαμηλωμένη ανάρτηση τα αμορτισέρ έχουν κοντύτερο στέλεχος όσους πόντους είναι χανηλότερο το ελατήριο.
Χαμηλώνοντας τα ελατήρια χαμηλώνεις το αμάξωμα και αλλάζεις όλες τις γωνίες της ανάρτησης, αλλάζει ακόμα και η επαναφορά του τιμονιού, θα πρέπει λοιπόν όταν το χαμηλώσεις να επαναφέρεις τις γωνίες της ανάρτησης στις προδιαγραφές του κατασκευαστή, αλλιώς θα έχεις ένα αυτοκίνητο που σε κάποια στιγμή δεν θα λειτουργήσει ώς ώφειλε και ίσως βρεθείς προ άσχημης εκπλήξεως.
Τι μπορείς να κάνεις τώρα.
Βρίσκεις τα ελατήρια που θέλεις, πέρνεις το γόνατο στο χέρι και πας σε ένα τορναδόρο, αυτός θα κόψει το στέλεχος του αμορτισέρ από την πάνω πλευρά που έχει το σπείρωμα που πιάνει στο top mount τόσους πόντους όσο είναι χαμηλώτερο το ελατήριο και θα ανοίξει καινούργιο σπείρωμα, έτσι το στέλεχος του αμορτισέρ θα συμβαδίζει με τη διαδρομή του ελατηρίου και δε θα έχεις πρόβλημα αντοχής, μετά πηγαίνεις σε μια ευθυγράμμιση και επαναφέρεις όλες τις γωνίες στη θέση τους σύμφωνα με τον κατασκευαστή, σε κάποια αυτοκίνητα γίνεται εύκολα, σε κάποια δύσκολα και σε άλλα χρειάζεσαι ρυθμιζόμενα top mount, καλή επιτυχία.
-
Δέν αρκεί να κοντύνεις το αμορτισέρ γιατί επιπλέον θέλεις πιό δυνατή απόσβεση.
Πολύ χοντρικά και απλοποιημένα:
Έστω οτι με το μαμά ελατήριο η διαδρομή που κάνει ο τροχός πάνω-κάτω σε μια λακούβα είναι 5cm. Το μαμά αμορτισέρ είναι σχεδιασμένο να καταναλώσει την ενέργεια του ελατηρίου μέσα σε αυτά τα 5cm ωστε ο τροχός να επιστρέψει στη θέση ισορροπίας χωρίς να κάνει ασκοπες ταλαντώσεις.Με κοντύτερο και σκληρότερο ελατήριο έχεις πάλι την ίδια αποθηκευμένη ενέργεια αλλά αντί για 5cm διαδρομής έχεις τώρα πχ 3cm. Οπότε τώρα ο τροχός αντί να συμπιεστεί και να επιστρέψει στην αρχική θέση και να μείνει εκεί, θα την ξεπεράσει και θα διανύσει επιπλέον 2cm προς την άλλη κατεύθυνση.
Τώρα το οτι η VW βάζει τα χαμηλότερα ελατήρια με τα ίδια αμορτισέρ δεν με εκπλήσει καθόλου. Γενικά τέτοια τα κάνουν στα αυτοκίνητα, πόσο μάλλον όταν δέν έχουν σπόρ προσανατολισμό. Πχ, διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου με διαφορά 50 ίππων έχουν ακριβώς ίδια αμορτισέρ-ελατήρια.
-
Το παλικάρι μίλησε για κοντύτερα ελατήρια, δεν ανέφερε ότι θα είναι σκληρότερα, άρα αφού η σταθερά του ελατηρίου θα είναι η ίδια δεν χρειάζεται ισχυρότερη απόσβεση, αν βάλει και σκληρότερα ελατήρια, τότε ΟΚ, τότε δε θα του φτάνει η απόσβεση.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Mε τα ελατήρια χαμηλώματος τα αμορτισέρ δουλεύουν εκτός του νορμάλ φάσματος λειτουργίας τους και τερματίζουν πιο συχνά. Είναι σαν να έχεις συνεχώς το αμάξι με φορτίο.αμορτισέρ είναι γραμμικό στην απόδοσή του... οπότε η λέξη 'φάσμα' δεν ταιριάζει! Βέβαια έχεις δίκιο στο ότι θα είναι πλησιέστερη η διαδρομή προς το τέρμα της. Μπορεί όμως να βάλει προοδευτικά ελατήρια οπότε θα αντισταθμίζεται αυτό.
bilstein sprint με τα δικά τους ελατήρια να βάλεις φίλε... εάν τα βρείς βέβαια στην αγορά γιατί οι εδώ εισαγωγείς είναι μ@λ@κοπίτουρες! Δεν φέρνουν το σετ.
-
Μάλλον δεν γίνεται κατανοητή η διαδρομή του εμβόλου μέσα στο μαμά αμορτισέρ με τα ελατήρια χαμηλώματος, όταν βάλουμε χαμηλώτερα ελατήρια ( σκληρά - μαλακά - προοδευτικά, ας είναι ότι θέλει ) όταν πατήσει κάτω το αυτοκίνητο το έμβολο του αμορτισέρ θα αλλάξει θέση και θα πάει πιο κάτω όσο κοντύτερο είναι το ελατήριο, πρόκειται για μια νέα θέση ηρεμίας που θα βρίσκεται αυτό και που δεν προβλέπεται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου και τον κατασκευαστή του αμορτισέρ, δε συζητάω αν είναι τα ελατήρια προοδευτικά, σκληρά, μαλακά, προσπαθώ να εξηγήσω ότι θα αλλάξει η θέση ηρεμίας του εμβόλου προς τα κάτω, όταν λοιπόν κατέβει αρκετά το αμάξωμα κατά την κίνηση του το εμβολο θα τερματίσει στον πάτο του αμορτισέρ και θα χτυπήση επάνω στις δισκοειδείς ροδέλλες που ρυθμίζουν τη ροή του λαδιού, αυτό λέω, δεν αναφέρομαι αν θα είναι αρκετή ή όχι η απόσβεση του, αν αλλάξουν τα ελατήρια με σκληρότερα, προοδευτικότερα, ή μαλακότερα, είναι θέμα διαδρομής και μόνο, ε, αυτές οι διαδρομές είναι αλλοιωμένες και δε συμβαδίζουν, αν αυτό είναι πυρηνική φυσική και δεν γίνεται κατανοητό δεν ξέρω πως αλλιώς να το εξηγήσω.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
...(έβαλα Bilstein) και είπα να βάλω όχι τα απλά τα μαύρα, ούτε τα σπορ τα κίτρινα αλλά τα πιο ενισχυμένα σπορ κίτρινα monotube για τα κανονικά μη χαμηλωμένα ελατήρια...ποια δηλαδή έβαλες? τα κίτρινα Sprint!? γιατί τα Sprint είναι για χαμηλωμένο αμάξωμα εκ παραγωγής ή μετατροπής... έχουν ψηλότερα την όλη διαδρομή (είναι όλα upside down!)
για την δική σου περίπτωση ταιριάζουν τα Sport!
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Μάλλον ...αν αυτό είναι πυρηνική φυσική και δεν γίνεται κατανοητό δεν ξέρω πως αλλιώς να το εξηγήσω.καταρχήν ηρέμησε!
εννοείται ότι κατάλαβα αυτό που είπες... αλλά και πάλι ένα προοδευτικό ελατήριο εφόσον αλλάζει η σταθερά του Κ στο μήκος του θα διασφαλίσει καλύτερα το γονατισμένο αμορτισέρ από ένα ελατήριο συμβατικό το οποίο απλά θα έχει την ίδια αντίσταση στην κίνηση σε όλο του το μήκος!
βεβαίως και είναι λύση όχι ιδεατή αλλά αποδεκτή από πολλούς που δεν έχουν τα χρήματα να αγοράσουν σετ ή και αμορτισέρ...
εγώ την υγειά μου την βρήκα με τα PSS9. Βέβαια δεν νομίζω ούτε εγώ ότι με aftermarket μετατροπές χωρίς πολλά πολλά σε επίπεδο εμπειριών και ουσιαστικών γνώσεων μπορεί κανείς να βρεί την όποια υγεία του...
βέβαια μην ξεχνάμε ότι ό,τι παράγουν αυτές οι επώνυμες εταιρίες δεν το κάνουν τυχαία αλλά μετά από σχετική μελέτη και τις περισσότερες αν όχι όλες τις φορές έχουν και το αυτοκίνητο σε δοκιμή... Οπότε δεν ισχύει το 'η μαμά εταιρία ξέρει περισσότερα' ή καλήτερα θα προσέθετα εγώ.
Η Bilstein και κάθε Χ εταιρία φτιάχνει/ εξοπλίζει τα αγωνιστικά της VW, η δεύτερη φτιάχνει/ εξοπλίζει τα πολιτικά της μοντέλα με συμβατικά σετ φτιαγμένα πάλι από την πρώτη (παραδείγματος χάριν!)
-
Ο χρήστης vellerefontis έγραψε:
Μάλλον ...αν αυτό είναι πυρηνική φυσική και δεν γίνεται κατανοητό δεν ξέρω πως αλλιώς να το εξηγήσω.
καταρχήν ηρέμησε!
εννοείται ότι κατάλαβα αυτό που είπες... αλλά και πάλι ένα προοδευτικό ελατήριο εφόσον αλλάζει η σταθερά του Κ στο μήκος του θα διασφαλίσει καλύτερα το γονατισμένο αμορτισέρ από ένα ελατήριο συμβατικό το οποίο απλά θα έχει την ίδια αντίσταση στην κίνηση σε όλο του το μήκος!
βεβαίως και είναι λύση όχι ιδεατή αλλά αποδεκτή από πολλούς που δεν έχουν τα χρήματα να αγοράσουν σετ ή και αμορτισέρ...
εγώ την υγειά μου την βρήκα με τα PSS9.
Εξακολουθώ να διαφωνώ, αλλά εντάξει, εσύ γλύτωσες με την καλύτερη λύση που υπάρχει και πολύ καλά έκανες, όμως αν βγάλεις τα ελατήρια της pss9 τα κοντύνεις 2.5 πόντους και τα ξαναφορέσεις τι θα γίνει ?
Ξέρεις πολύ καλά τι θα γίνει, αυτό προσπαθώ να εξηγήσω.
-
Ο χρήστης vellerefontis έγραψε:
...(έβαλα Bilstein) και είπα να βάλω όχι τα απλά τα μαύρα, ούτε τα σπορ τα κίτρινα αλλά τα πιο ενισχυμένα σπορ κίτρινα monotube για τα κανονικά μη χαμηλωμένα ελατήρια...
ποια δηλαδή έβαλες? τα κίτρινα Sprint!? γιατί τα Sprint είναι για χαμηλωμένο αμάξωμα εκ παραγωγής ή μετατροπής... έχουν ψηλότερα την όλη διαδρομή (είναι όλα upside down!)
για την δική σου περίπτωση ταιριάζουν τα Sport!
Δεν έβαλα τα Sprint που είναι για χαμηλωμένα ελατήρια, έβαλα τα Sport στην καλή έκδοση Monotube. Για το αυτοκίνητό μου, δεν ξέρω για άλλα, η Bilstein για τα εμπρός αμορτισέρ με κανονικά ελατήρια δίνει μαύρα, Sport twintube, Sport monotube. (μετά πάνε τα Sprint και τα PSS κάτι). Για τα πίσω αμορτισέρ σε Sport δεν υπάρχουν twin αλλά μονάχα mono.
Δεν θυμάμαι τις διαφορές twin και mono αλλά τα τελευταία κατάλαβα ότι είναι τα πιο σφιχτά/ενισχυμένα. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Μάλλον ...αν αυτό είναι πυρηνική φυσική και δεν γίνεται κατανοητό δεν ξέρω πως αλλιώς να το εξηγήσω.
καταρχήν ηρέμησε!
εννοείται ότι κατάλαβα αυτό που είπες... αλλά και πάλι ένα προοδευτικό ελατήριο εφόσον αλλάζει η σταθερά του Κ στο μήκος του θα διασφαλίσει καλύτερα το γονατισμένο αμορτισέρ από ένα ελατήριο συμβατικό το οποίο απλά θα έχει την ίδια αντίσταση στην κίνηση σε όλο του το μήκος!
βεβαίως και είναι λύση όχι ιδεατή αλλά αποδεκτή από πολλούς που δεν έχουν τα χρήματα να αγοράσουν σετ ή και αμορτισέρ...
εγώ την υγειά μου την βρήκα με τα PSS9.
Εξακολουθώ να διαφωνώ, αλλά εντάξει, εσύ γλύτωσες με την καλύτερη λύση που υπάρχει και πολύ καλά έκανες, όμως αν βγάλεις τα ελατήρια της pss9 τα κοντύνεις 2.5 πόντους και τα ξαναφορέσεις τι θα γίνει ?
Ξέρεις πολύ καλά τι θα γίνει, αυτό προσπαθώ να εξηγήσω.
της π το κα θα γίνει! θα σπάσουν οι θόλοι, θα ξεπηδήσουν τα ελατήρια, θα καθίσει το αυτοκίνητο μπάστακας και θα αρνείται να κινηθεί! Εάν δε δει καμιά λακκούβα μπροστά του θα με βρίσει κιόλας!
κατάλαβα your point, I hope you get mine!
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
...(έβαλα Bilstein) και είπα να βάλω όχι τα απλά τα μαύρα, ούτε τα σπορ τα κίτρινα αλλά τα πιο ενισχυμένα σπορ κίτρινα monotube για τα κανονικά μη χαμηλωμένα ελατήρια...
ποια δηλαδή έβαλες? τα κίτρινα Sprint!? γιατί τα Sprint είναι για χαμηλωμένο αμάξωμα εκ παραγωγής ή μετατροπής... έχουν ψηλότερα την όλη διαδρομή (είναι όλα upside down!)
για την δική σου περίπτωση ταιριάζουν τα Sport!
Δεν έβαλα τα Sprint που είναι για χαμηλωμένα ελατήρια, έβαλα τα Sport στην καλή έκδοση Monotube. Για το αυτοκίνητό μου, δεν ξέρω για άλλα, η Bilstein για τα εμπρός αμορτισέρ με κανονικά ελατήρια δίνει μαύρα, Sport twintube, Sport monotube. (μετά πάνε τα Sprint και τα PSS κάτι). Για τα πίσω αμορτισέρ σε Sport δεν υπάρχουν twin αλλά μονάχα mono.
Δεν θυμάμαι τις διαφορές twin και mono αλλά τα τελευταία κατάλαβα ότι είναι τα πιο σφιχτά/ενισχυμένα.κι εγώ που νόμιζα τόσο καιρό ότι τα μαύρα είναι απλά αντικατάστασης ΟΕΜ και sport/ sprint βγαίνουν σε κίτρινα μόνο!
τεσπα! καλά είναι κατα μαύρα, έχω βάλει σε Polo ^& A3 και μου βγήκαν τέλεια!
-
Έχεις βάλει μακράν την καλύτερη ανάρτηση, εύχομαι να την χαρείς όσο τίποτα.
-
Ο χρήστης vellerefontis έγραψε:
κι εγώ που νόμιζα τόσο καιρό ότι τα μαύρα είναι απλά αντικατάστασης ΟΕΜ και sport/ sprint βγαίνουν σε κίτρινα μόνο...Μα έτσι είναι, τα μαύρα είναι απλά και τα κίτρινα βγαίνουν σε sport για κανονικά ελατήρια και σε sprint για χαμηλωμένα.
Απλά για το δικό μου μοντέλο βγαίνουν 2 είδη sport. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Έχεις βάλει μακράν την καλύτερη ανάρτηση, εύχομαι να την χαρείς όσο τίποτα.της μητέρας μου το Α3, μάλιστα το προηγούμενο της γιατί τώρα οδηγεί ένα Smart! Το Α3 με τα μαύρα δεν άλλαξε πολύ! αλλά το Polo ήρθε και έδεσε!
το Polo είναι της πρώην μου... το οδήγησα λιγουλάκι και ήταν χάρμα!
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Το παλικάρι μίλησε για κοντύτερα ελατήρια, δεν ανέφερε ότι θα είναι σκληρότερα, άρα αφού η σταθερά του ελατηρίου θα είναι η ίδια δεν χρειάζεται ισχυρότερη απόσβεση, αν βάλει και σκληρότερα ελατήρια, τότε ΟΚ, τότε δε θα του φτάνει η απόσβεση.Δέν έχω δεί aftermarket ελατήριο που να είναι κοντύτερο και να μήν είναι ταυτόχρονα σκληρότερο. Λογικό, γιατί αλλιώς το αμάξι κινδυνεύει να τερματίζει την ανάρτηση στις λακούβες.
Στην PSS9 έχω την εντύπωση οτι μπορείς να ρυθμίσεις το ύψος βιδόνωντας ή ξεβιδόνοντας τις ροδέλες αλλά αναγκαστικά μεταβάλεις και την προφόρτιση του ελατηρίου.
Αν κόψεις σπείρες απο ένα ελατήριο ουσιαστικά το κάνεις σκληρότερο. Ο τύπος της σκληρότητας είναι Κ=a * (d^4) / (n * D^3) οπου a είναι μια σταθερά, d είναι η διάμετρος του σύρματος, n είναι ο αριθμός των σπειρών και D είναι η διάμετρος των σπειρών.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Στην PSS9 έχω την εντύπωση οτι μπορείς να ρυθμίσεις το ύψος βιδόνωντας ή ξεβιδόνοντας τις ροδέλες αλλά αναγκαστικά μεταβάλεις και την προφόρτιση του ελατηρίου.
ακριβώς αυτό συμβαίνει.
Επίσης συνίσταται και σκλήρυνση των αμορτισέρ ανά κάποιο αντίστοιχο χαμήλωμα ώστε η ανάρτηση να είναι ομοιογενής (μην κάνεις το αμάξι τέρμα χαμηλό και τα αμορτισέρ τα έχεις στο 8-πιο μαλακή ρύθμιση ) -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
...αν βγάλεις τα ελατήρια της pss9 τα κοντύνεις 2.5 πόντους και τα ξαναφορέσεις τι θα γίνει ?Ξέρεις πολύ καλά τι θα γίνει, αυτό προσπαθώ να εξηγήσω.
Δεν κάνει να κονταίνεις τα ελατήρια.
Το αμορτισέρ ταιριάζει με το ελατήριο για να δώσει μια ιδιοσυχνότητα στο αμάξι που πρέπει να είναι γύρω στο 1Hz. Μεγαλύτερη συχνότητα κάνει το αμάξι να φαίνεται 'νευρικό' και με μικρότερη συχνότητα το αμάξι 'πλέει'.
Ένα σπορ αμάξι έχει μεγαλύτερη ιδιοσυχνότητα από ένα οικογενειακό αμάξι. -
Επίσης πρέπει να υπάρχει μια σωστή σχέση ιδιοσυχνοτήτων ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα αλλιώς άστα βράστα....
Για αυτούς τους λόγους και άλλους πολλούς πολύ λίγοι άνθρωποι είναι σε θέση να ρυθμίσουν σωστά (και μάλιστα για όχι ειδικής χρήσης αυτοκίνητο) ρυθμιζόμενες αναρτήσεις!!
Χαμήλωμα