-
Ρε παιδια ενα φιλαρακι μου μου ειπε οτι αν υπαρχουν δυο μπουζι σε καθε κυλινδρο το αμαξι εχει διπλασια ιπποδυναμη και ροπη!
φυσικα δεν τον πιστεψα και βασικα νομιζω οτι αν εχουμε οφελος απο δυο μπουζι αυτο θα ειναι ελαχιστο...
Μπορειτε να με κατατοπισσετε?
Ευχαριστω εκ των προτερων -
Ρε παιδια ενα φιλαρακι μου μου ειπε οτι αν υπαρχουν δυο μπουζι σε καθε κυλινδρο το αμαξι εχει διπλασια ιπποδυναμη και ροπη!
φυσικα δεν τον πιστεψα και βασικα νομιζω οτι αν εχουμε οφελος απο δυο μπουζι αυτο θα ειναι ελαχιστο...
Μπορειτε να με κατατοπισσετε?
Ευχαριστω εκ των προτερων -
Ρε παιδια ενα φιλαρακι μου μου ειπε οτι αν υπαρχουν δυο μπουζι σε καθε κυλινδρο το αμαξι εχει διπλασια ιπποδυναμη και ροπη!
φυσικα δεν τον πιστεψα και βασικα νομιζω οτι αν εχουμε οφελος απο δυο μπουζι αυτο θα ειναι ελαχιστο...
Μπορειτε να με κατατοπισσετε?
Ευχαριστω εκ των προτερων -
Σε καμία περίπτωση δεν διπλασιάζει την ιπποδύναμη!
Τα δύο μπουζί τα πρωτοέβαλε η Alfa Romeo σε κάποιο παλιό της κινητήρα (δεκαετία 50?), επειδή με ένα μόνο δεν έκανε σωστή καύση. Όχι και να μας παινεύονται οι Alfisti για καινοτομία, επειδή δεν δούλευε σωστά το μοτέρ μπήκε το δεύτερο μπουζί
Στους καινούριους (Twinspark) μπαίνει το δεύτερο μπουζί για αυξηση ιπποδύναμης. Νομίζω οτι έχουν λίγο διαφορετικό χρονισμό, οπότε δημιουργείται ένας στροβιλισμός στο θάλαμο καύσης.
Δύο μπουζί επίσης έχουν και τα wankel, λόγω σχήματος του θαλαμου καύσης.
-
Η Αλφα Ρομεο εβγαλε τον πρωτο της κινητηρα με 2 μπουζι το 1914!
Ο ιδιος κινητηρας ειχε 4 βαλβιδες στον κυλινδρο και 2 εκκεντροφορους επι κεφαλης!
Αυτοι που ηρθαν την δεκαετια του 60 ηταν οι κινητηρες των GTA και μπηκαν για μεγαλυτερη αποδοση!Και τα 2 μπουζι αναβανε ταυτοχρονα!
Στους νεωτερους Αλφα, ειχαν μια υστεριση!Βοηθουν λιγο σε καλυτερη αποδοση!Με την συγχρονη τεχνικη της απευθειας εισαγωγης του μιγματος στους κυλινδρους, δεν εχεις κανενα πλεονεκτημα με 2 μπουζι και φυσικα ουτε χωρο!
Μερικες εταιριες το ανεκαλυψαν μολις τωρα, βλεπε χοντα, μερσεντε!
Αυτο με το οτι οι μηχανες της Αλφα θελανε ενα 2ο μπουζι για να δουλεψουν σωστα το αφηνω αναπαντητο γιατι δεν εχει καμμια σχεση με την πραγματικοτητα, επειδη απλα δεν υπηρχαν twin spark κεφαλες σε συμβατικα αυτοκινητα της Αλφα Ρομεο την δεκαετια του 50 η του 60!
Σπυρος -
Μαλιστα, ξερετε για ποση αυξηση ιπποδυναμης μιλαμε?
-
Η ιπποδυναμη δεν αυξανεται και πολυ, μονο λιγο καλυτερη ροπη σε ολες τις στροφες!Η ιδεα με τα 2 μπουζι εχει ξεπεραστει πλεον!
Σπυρος -
Ορίστε ένα παλιότερο άρθρο που έκανε μια μικρή ανάλυση στους κινητήρες αυτής της τεχνολογίας...
'Normal engines have one spark plug per cylinder. However, since decades ago, Alfa Romeo insisted on putting 2 spark plugs in each cylinder, firstly in its racers and now in its cars. As ignition takes place in two locations rather than one, this enable more efficient combustion and cleaner emission. However, besides Alfa, in the past 15 years only Mercedes and Porsche have ever applied Twin Spark design to their engines. This is mainly because of the complexity of cylinder head - it would be too difficult to put 4 valves and 2 plugs into the small cylinder head area. ( Mercedes' and Porsche's engines are 3 valves and 2 valves per cylinder respectively, so they have no such problem.) Only Alfa Romeo have applied it to 4-valve engines.
In its Original 2 valve twin spark engines, Alfa actually used the twin spark plugs not to create extra power but to improve rough running at low rpm and to improve fuel economy.
In its original guise when being develop Alfa could extract a creditable 148bhp from its two litre two valve engine. The problem was that it had rough low speed running and poor low speed economy and emissions. The main cause being the high degree of overlap being used in the cams to get the high power.
What Alfa found though was that whereas in a normal high overlap engine running at low speed unburnt fuel was tumbling out of the exhaust port, and the inherently diluted mixture of the EGR system which was being used to clean up the emissions, was difficult for a single plug to fire. Under normal conditions, a single plug could ignite an air/fuel ratio of 17:1, whereas twin plugs could ignite a mixture as lean as 20.8:1.
Not only could they allow lean mixtures via EGR giving good economy, but they could ignite it reliably, giving better, smoother low speed running and cleaner emissions.
As the modern engine continues to develop though we may see more of the twin spark plug the reasons for this and its lack of previous use are many.
Older engines tended to have long stroke/ small bore combinations
Modern engines have ever-increasing bore dimensions
Modern fuels are becoming slower burning.
Engines are getting ever higher revvingThe result is that the flame at the point of ignition needs to travel ever further is shorter and shorter durations. Bigger bores means more area for plugs and valves, multiple spark plugs seems an obvious and cheap solution to getting a fast burning charge.
'
-
Ο χρήστης alfasud έγραψε:
Η Αλφα Ρομεο εβγαλε τον πρωτο της κινητηρα με 2 μπουζι το 1914!Ήξερα ότι είναι παλιό κόλπο...αλλά τόσο παλιό!?
Επίσης συνηθιζόταν και στους αεροπορικούς κινητήρες δεν ξέρω γιατί ίσως να είχε σημασία με τις αλλαγές του μίγματος με την αραίωση του αέρα στα ψηλά κλπ....
Τώρα όπως φαίνεται μάλλον χρησιμοποιείται για την καλύτερη καθαριότητα του κυλίνδρου και καθαρότητα των καυσαερίων χωρίς απώλειες ισχύος και όχι τόσο για αύξηση ισχύος. -
Από αυτά πού θυμάμαι από τή σχολή πού σπούδασα,η τοποθέτηση δύο μπουζί στούς αεροπορικούς κινητήρες,είχε ώς αποτέλεσμα τήν αύξηση τής ισχύως κατά 30% περίπου.Μιλάμε πάντα μέ τήν ίδια ποσότητα καυσίμου,καί γιά κάποιες εποχές όπου η καύση τού μίγματος στούς κυλίνδρους δέν ήτανε καί τόσο κοντά στό τέλειο.
-
onyx !
ειναι το λεγομενο originalet!
καπου εχω μια φοτο απο το 1986 οταν ημουν στο μουσειο, ειμαι εγω μπροστα σε αυτον τον κινητηρα!Αυτο ηταν καινουργιο και για μενα, δεν το ηξερα οτι ηταν τοσο νωρις με τετοια τεχνολογια!Αυτο που κανει εντυπωση ειναι οτι χρησιμοποιει το πολυ μοντερνο συστημα αναφλεξεως της Μπος, οπως το ξερουμε σημερα με διανομεα και πηνειο!Και μαλιστα ο τεραστιος διανομεας εχει 8 καλωδια!Ο κινητηρας ειναι 4κυλινδρος!
Σπυρος -
Η Honda απ όσο γνωρίζω δεν έχει κεφαλές με δύο μπουζί. Ίσως το μπερδεύεις με αυτό:
.....The VTEC-E engine can burn such a lean mixture partly because of a strong air-fuel swirl created in the combustion chamber, created by the mixture's entry through only one of two intake valves during low-rpm operation. Although the overall air-fuel mixture is lean, optimized injection timing, along with the vortex, creates a 'stratified' charge - the air-fuel ratio is richer near the spark plug and leaner toward the combustion chamber periphery. The richer mixture ignites more readily and creates a fast-burning, stable flame that promotes more complete combustion.....
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Η Honda απ όσο γνωρίζω δεν έχει κεφαλές με δύο μπουζί.Στο Jazz???
-
Οι πιο πρόσφαρτοι στην παραγωγή κινητήρες με δύο μπουζί στον κύλινδρο ήταν μόνο δύο. ο twin spark της alfa και ο iDSI της honda στο jazz. o κάθε κατασκευαστής έχει διαφορετικό στόχο. η alfa την αύξηση της ισχύς και η honda τη μείωση της κατανάλωσης. ειδικότερα:
ο twin spark με τα δύο μπουζί έχει επιτύχει την καλύτερη καύση του μείγματος γιατί οι δύο σπινθήρες απλοικά αναφλέγονται από δύο κατευθύνσεις. η αυξηση της ιπποδύναμης δεν είναι τρομακτική αλλά ικανοποιητική (ο 1600 έβγαζε 120 άλογα όταν οι περισσότεροι 1600ρηδες σήμερα είναι στα 100 έως το πολύ 110 άλογα, εκτός από αυτόν της renault και τους fsi της vw που είναι στα 115).
ο iDSI της HONDA έχει άλλο τρόπο λειτουργίας. iDSI σημαίνει intelligent dual and secuential ignition ήτοι έξυπνη διπλή και σειριακή ανάφλεξη. με λίγα λόγια τα μπουζί αναφλέγονται με διαφορά φάσης μεταξύ τους ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα. αυτό σημαίνει ότι σε φυσιολογικές συνθήκες αναφλέγεται το ένα μπουζί για λόγους οικονομίας καυσίμου ενώ σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης αναφλέγονται και τα δύο σειριακά με σκοπό την καλύτερη δυνατή καύση και την μεγαλύτερη απόδοση στην επιτάχυνση. έτσι το jazz με μόλις 83 άλογα από 1340 κυβικά πετυχαίνει καλές τιμές επιτάχυνσης από στάση και εν κινήσει ενώ με λογική χρήση πετυχαίνει εκπληκτκά χαμηλές τιμές κατανάλωσης (με 5η και 100 χλμ. 5.8 λ/100 χλμ., προσωπική μέτρηση).
φιλικά
jazz owner
2 μπουζι σε καθε κυλινδρο