Ο χρήστης iliasp έγραψε:
1000km μετά την αλλαγή από M1 0W40 σε ARAL 5W40 και άρχισα να ακούω πάλι τα ωστήρια των βαλβίδων κατά το ξεκίνημα του κινητήρα (κλασικός M271) όταν είναι κρύος!
Όχι ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αλλά μου φαίνεται θα κοιτάξω προς Castrol μεριά αυτή τη φορά εκτός και εάν κάποιος έχει να προτείνει κανένα 'λεπτό' 5W40
Απόλυτα φυσιολογικό αυτό καθώς το 2ο λάδι είναι πιο παχύρευστο κρύο από το πρώτο παρόλο που και τα δύο είναι της ίδιας κατηγορίας (και παρουσιάζουν την ίδια ρευστότητα στη θερμοκρασία λειτουργίας).
Αν θέλεις να μην ακους τα ωστήρια τότε κατέβα σε ένα 0W-30 (που είναι πιο λεπτόρευστο από το 0W-40 σε όλο το φάσμα της θερμοκρασίας) εφόσον δεν το 'σχίζεις' το αμάξι.
Μα αυτό είναι το θέμα, έρχεται το καλοκαίρι και το 'σχίζω' ούκ ολίγες φορές! Οπότε το 30άρι δε μου φαίνεται τόσο καλή επιλογή!
Δεν θεωρώ όμως λύση το 5W-40. Δεν αλλάζει τίποτα ψηλά και στις εκκινήσεις από κρύο έχεις πραγματικά να ρέει λίγο λάδι μέσα στον κινητήρα. Θα μπορούσες να μείνεις στο 0W-40. Θεσπά δεν έγινε και τίποτα. Απλά έχει το πόδι σχετικά ελαφρύ στην αρχή.
Προσοχή αν το ARAL είναι πλήρως συνθετικό. Αν δεν είναι τότε πρέπει κατά το φθινόπωρο (και εφόσον το σχίζεις) να πάρει το δρόμο για την ανακύκλωση αλλιώς θα βρεθείς με ένα παλαιό λάδι με χαρακτηριστικά 50αριού χειμωνιάτικα και τελικά θα κάνεις κακό στον κινητήρα.
Περί ιξώδων αντιγραφή από το γνωστό pdf του mithellas
Ιξώδη σε θερμοκρασίες 130, 100, 40 και 4 βαθμών κελσίου.
Mobil 1 0W40 (API SM/CF, ACEA A3/B4) = 8.05cSt - 14.0cSt - 78.3cSt - 458.59cSt
Αν σκίζεις το λάδι σου μιλάμε για ένα ιξώδες στα 8cSt και σε φυσιολογικές συνθήκες γύρω στα 12.0cSt (κάτι πάνω από 100 βαθμούς).
Το Mobil 1 0W30 Advanced Fuel Economy (API SM/CF, ACEA A1/B1) = 6.34cSt - 11.0cSt - 63.1cSt - 398.24cSt
παρουσιάζει σε φυσιολογικές συνθήκες ένα ιξώδες γύρω στα 10cSt (γύρω στο 20% πιο λεπτόρευστο) κάτι που διατηρείται πρακτικά σε όλη την εμβέλεια (με εξαίρεση τους 4 βαθμούς που είναι το λάδι 12% πιο λεπτόρευστο).
Από την άλλη μεριά το Mobil 1 High Mileage 10W40 (API SL/CF, ACEA A3/B4) = 8.11cSt - 14.71cSt - 98.16cSt - 728.94cSt
παρουσιάζει ίδιο πρακτικά ιξώδες με το 0W-40 στους 130 βαθμούς αλλά και στους 100 βαθμούς αλλά στους 40 βαθμούς (εκκίνηση κρύο το καλοκαίρι με πολύ ζέστη) είναι σχεδόν 25% πιο παχύρευστο ενώ το χειμώνα πρακτικά είναι σχεδόν 60% πιο παχύρευστο.
Κοινώς η επιλογή ενός χαμηλότερου πρώτου αριθμού (0W αντί για 5W) οφελεί με τον κινητήρα κρύο χωρίς πρακτικά να αλλάζει τίποτα στις κανονικές συνθήκες λειτουργίας.
Αυτό γίνεται ιδιαίτερα κατανοητό αν συγκριθούν δύο 30άρια λάδια όπως το
Το Mobil 1 0W30 Advanced Fuel Economy (API SM/CF, ACEA A1/B1) = 6.34cSt - 11.0cSt - 63.1cSt - 398.24cSt
και το
Mobil 1 ESP Formula 5W30 (API SM/CF, ACEA A3/C3/B4, VW 504.00) = 6.88cSt – 12.1cSt - 72.8cSt - 483.48cSt
Στους 100 βαθμούς η διαφορά είναι 10% υπέρ του 0W-30 (πιο λεπτόρευστο). Στους 40 βαθμούς αυτή η διαφορά ανεβαίνει στο 14% και στους 4 βαθμούς η διαφορά ανεβαίνει στο 21%. Φυσικά στους 130 βαθμούς που τα λάδια ορίζονται από το 2ο νούμερο η διαφορά είναι μόλις 8.5% που πρακτικά καθορίζει και τη σχετική βελτίωση των λαδιών.
Αν συγκρίνουμε με άλλες εταιρείες θα σου πρότεινα το:
SHELL HELIX ULTRA 0W40 = 7.80cSt - 13.5cSt - 74.5cSt - 430.83cSt
το οποίο αν και καταφέρνει να μένει πιο λεπτόρευστο από το 0W-40 της Mobil τόσο χαμηλά (74.5 cSt και 430.8 cSt έναντι 78.3cSt - 458.59cSt αντίστοιχα) όσο και ψηλά (7.80cSt και 13.5cSt έναντι 8.05cSt και 14.0cSt αντίστοιχα) χωρίς όμως να γίνεται 30άρι όπως αυτό που έχεις.
Αν σχίζεις δηλαδή τον κινητήρα το 30άρι της ARAL ίσως να μην σου προσφέρει την προστασία που θα ήθελες στις υψηλές θερμοκρασίες.