-
Èá Þèåëá íá èÝóù ôï åîÞò èÝìá,
¸÷åé ôï áõôïêéíçôü óáò õðåñóôñïöéêÝò ôÜóåéò êáôÜ ôç äéÜñêåéá äõíáôïý öñåíáñßóìáôïò ìÝóá óå ìéá óôñïöÞ?
Åííïþ ôï ôõðéêü åëÜöñùìá êáé 'ôßíáãìá' ôïõ ðßóù ìÝñïõò êáôÜ ôç äéÜñêåéá äõíáôïý êáé áðüôïìïõ öñåíáñßóìáôïò ìå óôñéìÝíïõò Þ ìç ôïõò ìðñïóôéíïýò ôñï÷ïýò, áëëÜ ìå ó÷åôéêÜ õøçëÞ ôá÷ýôçôá.
Áðü öõóéêÞò ðëåõñÜò êáôáíïþ ðëÞñùò ôçí áéôßá áõôïý ôïõ öáéíïìÝíïõ, áëëÜ ìå ðáñáîåíåýåé ôï ãåãïíüò üôé ëßãïé áðü üóïõò Ý÷ù óõæçôÞóåé Ý÷ïõí áíôéëçöèåß êáé ðñïóäéïñßóåé êÜôé ôÝôïéï óôï áõôïêßíçôü ôïõò...
Èá Þôáí êáëü íá áíáöÝñåôå êáé ôï ìïíôÝëï ôïõ áõôïêéíÞôïõ óáò
Ç äéêÞ ìïõ åìðåéñßá ðñïÝñ÷åôáé áðü Megane Coupe 1.6 ìå ABS, EBD áëëÜ êáíÝíá Üëëï çëåêôñïíéêü âïÞèçìá, êáèþò êáé ìå R19 1.8 16V (÷ùñßò êáíÝíá çëåêôñïíéêü âïÞèçìá, ïýôå ABS) -
Èá Þèåëá íá èÝóù ôï åîÞò èÝìá,
¸÷åé ôï áõôïêéíçôü óáò õðåñóôñïöéêÝò ôÜóåéò êáôÜ ôç äéÜñêåéá äõíáôïý öñåíáñßóìáôïò ìÝóá óå ìéá óôñïöÞ?
Åííïþ ôï ôõðéêü åëÜöñùìá êáé 'ôßíáãìá' ôïõ ðßóù ìÝñïõò êáôÜ ôç äéÜñêåéá äõíáôïý êáé áðüôïìïõ öñåíáñßóìáôïò ìå óôñéìÝíïõò Þ ìç ôïõò ìðñïóôéíïýò ôñï÷ïýò, áëëÜ ìå ó÷åôéêÜ õøçëÞ ôá÷ýôçôá.
Áðü öõóéêÞò ðëåõñÜò êáôáíïþ ðëÞñùò ôçí áéôßá áõôïý ôïõ öáéíïìÝíïõ, áëëÜ ìå ðáñáîåíåýåé ôï ãåãïíüò üôé ëßãïé áðü üóïõò Ý÷ù óõæçôÞóåé Ý÷ïõí áíôéëçöèåß êáé ðñïóäéïñßóåé êÜôé ôÝôïéï óôï áõôïêßíçôü ôïõò...
Èá Þôáí êáëü íá áíáöÝñåôå êáé ôï ìïíôÝëï ôïõ áõôïêéíÞôïõ óáò
Ç äéêÞ ìïõ åìðåéñßá ðñïÝñ÷åôáé áðü Megane Coupe 1.6 ìå ABS, EBD áëëÜ êáíÝíá Üëëï çëåêôñïíéêü âïÞèçìá, êáèþò êáé ìå R19 1.8 16V (÷ùñßò êáíÝíá çëåêôñïíéêü âïÞèçìá, ïýôå ABS) -
Èá Þèåëá íá èÝóù ôï åîÞò èÝìá,
¸÷åé ôï áõôïêéíçôü óáò õðåñóôñïöéêÝò ôÜóåéò êáôÜ ôç äéÜñêåéá äõíáôïý öñåíáñßóìáôïò ìÝóá óå ìéá óôñïöÞ?
Åííïþ ôï ôõðéêü åëÜöñùìá êáé 'ôßíáãìá' ôïõ ðßóù ìÝñïõò êáôÜ ôç äéÜñêåéá äõíáôïý êáé áðüôïìïõ öñåíáñßóìáôïò ìå óôñéìÝíïõò Þ ìç ôïõò ìðñïóôéíïýò ôñï÷ïýò, áëëÜ ìå ó÷åôéêÜ õøçëÞ ôá÷ýôçôá.
Áðü öõóéêÞò ðëåõñÜò êáôáíïþ ðëÞñùò ôçí áéôßá áõôïý ôïõ öáéíïìÝíïõ, áëëÜ ìå ðáñáîåíåýåé ôï ãåãïíüò üôé ëßãïé áðü üóïõò Ý÷ù óõæçôÞóåé Ý÷ïõí áíôéëçöèåß êáé ðñïóäéïñßóåé êÜôé ôÝôïéï óôï áõôïêßíçôü ôïõò...
Èá Þôáí êáëü íá áíáöÝñåôå êáé ôï ìïíôÝëï ôïõ áõôïêéíÞôïõ óáò
Ç äéêÞ ìïõ åìðåéñßá ðñïÝñ÷åôáé áðü Megane Coupe 1.6 ìå ABS, EBD áëëÜ êáíÝíá Üëëï çëåêôñïíéêü âïÞèçìá, êáèþò êáé ìå R19 1.8 16V (÷ùñßò êáíÝíá çëåêôñïíéêü âïÞèçìá, ïýôå ABS) -
Καλημέρα!
Φίλε μου, έθεσες ερώτημα που μου επιβάλλει την ανάγκη να πάω βόλτα!
Πραγματικά, υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που σου δινουν αυτή τη δυνατότητα. Πολλές φορές μάλιστα και χωρίς να πατήσεις δυνατά το φρένο, αν είναι κατηφόρα, ένα τσίμπημα αρκεί. Αν κάνω λάθος, μπορείτε να με διορθώσετε, αλλά νομίζω πως τα σεντάν και S/W, το κάνουν λίγο πιο εύκολα λόγω βάρους στον πισω άξονα. Αν φυσικά είναι έτσι στημένα.Στο Clio γίνεται αυτό και επειδή είμαι μαθητευόμενος ακόμα στα γρήγορα, το καταλαβαίνω πιο εύκολα στις στροφές διαρκείας. Ουσιαστικά, αυτό που απαιτείται είναι μεγάλη μεταφορά βάρους στον εμπρόσθιο άξονα, για αυτό τα προσθιοκίνητα το κάνουν πολύ εύκολα σε κατηφορικές στροφές. Σε οριζόντιο ή κεκλιμμένο ανηφορικά επίπεδο, η μεταφορά βάρους απαιτεί πολύ φρένο.
Νομίζω ότι η 'νευρική' ουρά είναι πολύ καλή υπόθεση. Σε βοηθάει να βλέπεις τα όρια του αυτοκινήτου, χωρίς να σε τρομάζει πολύ.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Αν κάνω λάθος, μπορείτε να με διορθώσετε, αλλά νομίζω πως τα σεντάν και S/W, το κάνουν λίγο πιο εύκολα λόγω βάρους στον πισω άξονα. Αν φυσικά είναι έτσι στημένα.Αυτό είναι αλήθεια. Ο πίσω άξονας φορτίζεται περισσότερο στα S/W και τα ελατήρια είναι συνήθως αρκετά σκληρότερα σε σχέση με το αντίστοιχο sedan.
Στα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα που έχουν ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, το φαινόμενο είναι πολύ πιο τονισμένο, λόγω 'ενδοτικότητας' της ανάρτησης στις πλευρικές τάσεις.
Νομίζω ότι η 'νευρική' ουρά είναι πολύ καλή υπόθεση. Σε βοηθάει να βλέπεις τα όρια του αυτοκινήτου, χωρίς να σε τρομάζει πολύ.
Εδώ θα διαφωνήσω. Δεν νομίζω ότι είναι καλή υπόθεση. Το τέλειο, όταν βρίσκεσαι σε στροφή και πρέπει να πατήσεις δυνατά φρένο το αυτοκίνητο να κοκαλώνει, χωρίς να αλλάζει την τροχιά του. Το να γλυστράει λίγο και να κλείνει την τροχιά του είναι καλό, το να χρειάζεται ανάποδα για να το μαζέψεις όχι.
Επίσης είναι καλύτερο τα όρια του αυτοκινήτου να είναι ήδη πολύ ψηλά, ώστε ο αρχάριος οδηγός να μην τα φτάσει πριν το 'μάθει' καλά. Αυτή είναι η hardcore άποψη. Εναλλακτικά, θα μπορούσε το αυτοκίνητο να 'προειδοποιεί' (με έντονες κλίσεις, ελεγχόμενη υποστροφή, κλπ). Μπορεί να μη μας αρέσει αλλά έτσι πρέπει να είναι ένα ασφαλές αυτοκίνητο για τον τελείως άπειρο οδηγό.
-
To δικό μου είναι γνωστό σε όλους, ότι έχει 'κουνιστό' πισινό.
Πιο συγκεκριμένα, η πίσω ανάρτηση και οι ρυθμίσεις της του επιτρέπουν να ελαφρώνει το πίσω μέρος, μόνο όμως με τη μορφή 'διόρθωσης'. Με λίγα λόγια διώχνει την ουρά είτε αφήνοντας το γκάζι, είτε τσιμπώντας το φρένο, αλλά στην κορυφή της στροφής 'αυτοδιορθώνει' επανερχόμενο στη σωστή γραμμή, δείχνοντας έτσι το φαινόμενο παθητικής τετραδιεύθυνσης που προσφέρει η γεωμετρία της ανάρτησης. Με λίγα λόγια διώχνει ουρά, αλλά δε χρειάζεται τιμονιές για να επανέλθει.
Το κακό είναι ότι το 206 είναι πολύ λιγότερο ρυθμίσιμο σε σχέση με το Rallye ας πούμε. Ενώ λοιπόν στις ανοικτές γρήγορες καμπές είναι σαφώς πιο σταθερό από το μικρότερο αδερφό του, στις κλειστές δεν τοποθετείται με τα τέσσερα και απλώς η αρχική υποστροφή δίνει τη θέση της σε υπερστροφή. Πάντως δεν πολυέχει σημασία αν θα αφήσεις απλώς το γκάζι ή αν θα χρησιμοποιήσεις το φρένο, καθώς και στις δύο περιπτώσεις το 206 διώχνει με τον ίδιο τρόπο την ουρά του.
Να υποθέσω ότι δε συζητάμε για τσαρούχωμα στη στροφή, αλλά για ελεγχόμενο φρενάρισμα...
-
Åõ÷áñéóôþ ãéá ôá ó÷üëéÜ óáò!...
ÁíôéëáìâÜíïìáé üôé óõìâáßíåé êáé óå ìåñéêïýò áðü åóÜò......
Ç áëÞèåéá åßíáé üôé ìéëïýóá ãéá äõíáôü öñåíÜñéóìá (øéëü)ðáíéêïý ìÝóá óå óôñïöÞ êáé ü÷é áðëü ôóßìðéìá ôïõ öñÝíïõ. ¸÷ù âÝâáéá õðüøç ìïõ üôé êÜðïéïé ïäçãïß áãþíùí ÷ñçóéìïðïéïýí áõôÞí ôçí ôáêôéêÞ ãéá íá ôïðïèåôïýí ôï áõôïêéíçôü ôïõò êáëýôåñá ìÝóá óå óôñïöÞ. Ç ïäçãéêÞ ìïõ åìðåéñßá (äõóôõ÷þò) ðåñéïñßæåôáé ìüíï óå áõôïêßíçôá Renault ðïõ ìÜëëïí ÷áñáêôçñßæïíôáé åíôïíüôåñá áðü ôÝôïéïõ åßäïõò óõìðåñéöïñÜ...
Ç áëÞèåéá åßíáé ðÜíôùò üôé äåí èåùñþ áõôÞ ôç óõìðåñéöïñÜ éäéáßôåñá áðïäåêôÞ, êáèþò ðéóôåýù üôé ç äõíáìéêÞ åõóôÜèåéá åíüò ï÷Þìáôïò äåí èá ðñÝðåé íá åðçñåÜæåôáé ôüóï Ýíôïíá áðü åíäïãåíåßò ðáñÜãïíôåò üðùò åßíáé ôï áðëü áðüôïìï ðÜôçìá ôïõ öñÝíïõ... (óôá ðëáßóéá âÝâáéá ðïõ ïé íüìïé ôçò öõóéêÞò ôï åðéôñÝðïõí) -
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
.... Το τέλειο, όταν βρίσκεσαι σε στροφή και πρέπει να πατήσεις δυνατά φρένο το αυτοκίνητο να κοκαλώνει, χωρίς να αλλάζει την τροχιά του. Το να γλυστράει λίγο και να κλείνει την τροχιά του είναι καλό, το να χρειάζεται ανάποδα για να το μαζέψεις όχι.Επίσης είναι καλύτερο τα όρια του αυτοκινήτου να είναι ήδη πολύ ψηλά, ώστε ο αρχάριος οδηγός να μην τα φτάσει πριν το 'μάθει' καλά. Αυτή είναι η hardcore άποψη. Εναλλακτικά, θα μπορούσε το αυτοκίνητο να 'προειδοποιεί' (με έντονες κλίσεις, ελεγχόμενη υποστροφή, κλπ). Μπορεί να μη μας αρέσει αλλά έτσι πρέπει να είναι ένα ασφαλές αυτοκίνητο για τον τελείως άπειρο οδηγό.
H άποψη του Βασίλη νομίζω ότι είναι η πιό σωστή.
Αν κάποιος θέλει να πειραματιστεί υπάρχουν τρόποι.
Στα αυτοκίνητα όμως με ESP που δεν βγαίνει off είναι δύσκολο , ενώ αυτά που έχουν και EBD είναι σχεδόν αδύνατο.
Στο δικό μου πάντως που έχει μόνο ABS , έχω ρυθμίσει τον κατανεμητή πίεσης έτσι ώστε να κλείνει η τροχιά του αυτοκινήτου . Αυτό όμως θα ξαφνιάσει κάποιον ανυποψίαστο ή άπειρο οδηγό. -
Ο χρήστης ekatsaros έγραψε:
Η αλήθεια είναι πάντως ότι δεν θεωρώ αυτή τη συμπεριφορά ιδιαίτερα αποδεκτή, καθώς πιστεύω ότι η δυναμική ευστάθεια ενός οχήματος δεν θα πρέπει να επηρεάζεται τόσο έντονα από ενδογενείς παράγοντες όπως είναι το απλό απότομο πάτημα του φρένου... (στα πλαίσια βέβαια που οι νόμοι της φυσικής το επιτρέπουν)Σωστά αυτά του Vasilios.
Όπως βλέπεις από τους παραπάνω άλλα αυτοκίνητα το κάνουν λίγο και άλλα περισσότερο και το καθένα με τον τρόπο του! Διαλέγεις όποιο είναι πιο κατάλληλο για τον τρόπο οδήγησής σου ή προσαρμόζεσαι στο αυτοκίνητο που έχεις.
Η δυναμική ευστάθεια είναι ακριβώς δυναμική, μια ισορροπία πολλών δυνάμεων. Όταν εσύ πατήσεις φρένο (όσο απλό κι αν σου φαίνεται....δεν είναι. Ενδογενές είναι και το τιμόνι και το γκάζι κι όμως κάτι κάνουνε, γιατί όχι το φρένο! ) ασκείς δυνάμεις και επεμβαίνεις και επηρεάζεις την ευστάθεια....όπως ακριβώς επιτρέπουν ή μάλλον επιβάλλουν οι νόμοι της φυσικής! -
Φρενάρισμα 'πανικού' μέσα σέ κλειστή στροφή(Κ6,πίστα Σερρών)κάναμε στό safetrack μέ Renault Clio,σέ βρεγμένη πίστα καί μέ τό ABS καί στίς δύο θέσεις(ON-OFF),μέ ταχύτητα εισόδου 70 χ.α.ω.
Καί στίς δύο περιπτώσεις,τό αυτοκίνητο έκλεισε τήν τροχειά του,αλλά σέ καμία περίπτωση δέν χρειάστηκε ανάποδα τιμόνια.Φυσικά μέ τό ABS ενεργοποιημένο τό φαινόμενο ήταν σχεδόν ανύπαρκτο. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Φυσικά μέ τό ABS ενεργοποιημένο τό φαινόμενο ήταν σχεδόν ανύπαρκτο.Πιθανότατα δεν ήταν το ABS αλλά το EBD (Electronic Brake Distribution) που έπαιζε ρόλο σ'αυτή τη φάση.
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Φυσικά μέ τό ABS ενεργοποιημένο τό φαινόμενο ήταν σχεδόν ανύπαρκτο.
Πιθανότατα δεν ήταν το ABS αλλά το EBD (Electronic Brake Distribution) που έπαιζε ρόλο σ'αυτή τη φάση.
Δέν θά έπρεπε σέ αυτήν τήν περίπτωση νά συμβαίνει τό ίδιο καί μέ απενεργοποιημένο τό ABS;Αν δηλαδή τό Clio είχε EBD (πράγμα πού δέν γνωρίζω όμως)μιάς καί τό μόνο πού απενεργοποιούσαμε ήταν τό αντι-λόκ;
-
Υπάρχει πράγματι αυτοκίνητο το οποίο να 'τσαρουχώσεις' σε στροφή (με στριμμένους τροχούς να υποθέσω) και να μην σε στείλει στα χορτάρια (είτε υποστρέφοντας είτε κάνοντας τετ-ακε)?
funkyreverend έγραψε:
Αν κάνω λάθος, μπορείτε να με διορθώσετε, αλλά νομίζω πως τα σεντάν και S/W, το κάνουν λίγο πιο εύκολα λόγω βάρους στον πισω άξονα. Αν φυσικά είναι έτσι στημένα.Ισχύει πράγματι αυτό? Η λογική (ενός μάλλον άσχετου - συγνώμη αν κάνω λάθος) λέει ότι όσο λιγότερο είναι το βάρος πίσω και όσο πιο ανισόρροπη η κατανομή εμπρός-πίσω, τόσο πιο έντονο θα είναι το φαινόμενο της υπερστροφής
Από τη δική μου εμπειρία (OPEL ASTRA) το φαινόμενο είναι αρκετά έντονο.
Γενικά αν και το αυτοκίνητο υποστρέφει (εκνευριστικά), σε κατηφορική στροφη με ΜΕΤΡΙΟ φρένο θα υπερστρέψει ελεγχόμενα.Πάντως αυτό πράγματι είναι επικίνδυνο. Στην Κατεχάκη, στην τελευταία στροφή διαρκείας πριν την ευθεία του Καρέα, στο σημείο που έχει διαπλατυνθεί λόγω ΑΟ (κατηφορίζοντας - προς Μεσογέιων) πρόσφατα ένα MINI COOPER (το παλιό) μπαίνει σφήνα μπροστά μου,στην αριστερή, με 10-15 χλμ. λιγότερα από εμένα. Φ Ρ Ε Ν Α και νιώθω το πίσω μέρος στιγμιαία να αποσταθεροποιείται. Ευτυχώς όλα τελείωσαν εκεί. Φαντάζεστε τι θα μπορούσε να είχε γίνει... Το φρενάρισμα ήταν 80-85% και η ταχύτητα περίπου 100km/h.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Δέν θά έπρεπε σέ αυτήν τήν περίπτωση νά συμβαίνει τό ίδιο καί μέ απενεργοποιημένο τό ABS;Αν δηλαδή τό Clio είχε EBD (πράγμα πού δέν γνωρίζω όμως)μιάς καί τό μόνο πού απενεργοποιούσαμε ήταν τό αντι-λόκ;
Νομίζω ότι έχει. Δεν ξέρω, το είπα γιατί μου φαίνεται πιο λογικό. Δεν είναι ότι χάνεται απότομα η πρόσφυση όσο ότι μεταφέρεται και βάρος ταυτόχρονα. Το ABS τυπικά φρενάρει τους δυο τροχούς το ίδιο. Για να εξουδετερωθεί το φαινόμενο που αναφερόμαστε, πρέπει να φρενάρουν οι τροχοί 'ασύμμετρα'.
-
Να 'μαι και εγώ πάλι! Γύρισα από τη βόλτα!
Σε αυτό που διαφώνησε ο Βασίλης, έχει δίκιο, γιατί δεν κατάλαβα για 100% φρενάρισμα, αλλά απλά για τσίμπημα. Πάντως, δεν έχει τύχει ποτέ με το Clio να χρειαστώ ανάποδα τιμόνια. Σε λογικά πλαίσια, μπορεί να συμπεριφέρεται τελείως ουδέτερα και αν ο οδηγός είναι υποψιασμένος, μπορεί να κινείται με ανασήκωμα-τοποθέτηση.
Στην ερώτηση του συνονόματου Νικόλα, νομίζω ότι η απάντηση έχει ως εξής: Όσο περισσότερο φορτίο έχει ο πίσω άξονας, τόσο περισσότερο φορτίο μεταφέρεται μπροστά κατά το φρενάρισμα. Αν οι αναρτήσεις είναι μαλακές, τότε νιώθεις καλύτερα (και πιο προβλέψιμα) την μεταφορά.
Το Clio προειδοποιεί με τις κλίσεις που παίρνει, ότι αρχίζεις να κινείσαι στο όριο. Όντας ταυτόχρονα και μαλακό (κατά την κρίση μου) είναι ένα καλό σχολείο. Όπως φαντάζομαι και το 206. Αντίθετα, το Sportka θα είναι πιο απόλυτο. Βασίλη, έχω δίκιο;
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
.............. Το ABS τυπικά φρενάρει τους δυο τροχούς το ίδιο. Για να εξουδετερωθεί το φαινόμενο που αναφερόμαστε, πρέπει να φρενάρουν οι τροχοί 'ασύμμετρα'.Σωστό. Μόνο αυτοκίνητα με CBC (..topic τυπογραφικό λάθος με BMW 316 ti) μπορούν να το κάνουν αυτό και μάλιστα αυτό της BMW που έψαξα λίγο δουλεύει σε 2 mod .
Mπαίνοντας στη στροφή φρενάροντας , οι 2 εσωτερικοί τροχοί φρενάρουν περισσότερο γιά να βοηθήσουν στην αλλαγή κατεύθυνσης. Μόλις το gyro !! αντιληφθεί μεγαλύτερη αλλαγή κατεύθυνσης απ'ότι δικαιολογούν οι μοίρες που δείχνει ο sensor της γωνίας του τιμονιού , το πρώτο που αναλαμβάνει δράση πριν το ESP είναι το CBC φρενάροντας περισσότερο τους εξωτερικούς τροχούς γιά να επανέλθει το αυτοκίνητο στη τροχιά του. Βέβαια μετά από κάποιες τιμές εμπλέκεται το ΕSP πιό δραστικά με επιλεκτική πιθανά και μεμονωμένη χρήση των φρένων , κινητήρα κλπ.. -
καλα δεν υποτιθεται οτι με ABS αν φρεναρεις πανω στην στροφη(ακομα και τσαρουχωμα) το αυτοκινητο ακολουθει την τροχια που ΘΕΛΟΥΜΕ? δηλαδη να 'ακολουθει' τη στροφη??? (δεν εχω οδηγησει αμαξι με ABS...) δηλαδη ακομα και με ΑΒΣ εχουμε φαινομενα ουρας και κωλου??
-
το abs μαλλον δε μπορει να αντισταθει στη φυσικη... ειδικα το κλιο δεν με εχει φερει ποτε σε δυσκολη θεση σε τετοια φαση...θα πρεπει να κανεις τα κερατα σου για να σου πετα κωλο,σε νορμαλ οδηγηση ε...
-
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
καλα δεν υποτιθεται οτι με ABS αν φρεναρεις πανω στην στροφη(ακομα και τσαρουχωμα) το αυτοκινητο ακολουθει την τροχια που ΘΕΛΟΥΜΕ? δηλαδη να 'ακολουθει' τη στροφη??? (δεν εχω οδηγησει αμαξι με ABS...) δηλαδη ακομα και με ΑΒΣ εχουμε φαινομενα ουρας και κωλου??Σε στροφές που βρίσκεσαι μακριά από τα όρια πλευρικής πρόσφυσης, και όσο δεν μπλοκάρουν οι τροχοί, δεν έχεις απολύτως κανένα τέτοιου είδους πρόβλημα. Αν βρίσκεσαι όμως κοντά σε αυτά, τότε ακόμα και με ABS μπορεί να παρατηρηθούν τέτοιου είδους συμπεριφορές. Γιατί το φρενάρισμα σε κάθε περίπτωση μειώνει την πλευρική διαθέσιμη πρόσφυση.
Αν μπλοκάρουν οι τροχοί, αυτό που αλλάζει είναι ότι **μηδενίζεται **η δυνατότητα των τροχών να αναπτύξουν πλευρικές δυνάμεις (=πρόσφυση). -
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
καλα δεν υποτιθεται οτι με ABS αν φρεναρεις πανω στην στροφη(ακομα και τσαρουχωμα) το αυτοκινητο ακολουθει την τροχια που ΘΕΛΟΥΜΕ? δηλαδη να 'ακολουθει' τη στροφη??? (δεν εχω οδηγησει αμαξι με ABS...) δηλαδη ακομα και με ΑΒΣ εχουμε φαινομενα ουρας και κωλου??Ε, όλα έχουν και τα όριά τους. Στο φρενάρισμα στην στροφή, το ABS, απλά δεν μπλοκάρει τους τροχούς. Αλλάζει όμως την δυναμική του αυτοκινήτου...
Όσο για το 206, θα συμφωνήσω με τον Πέτρο... Υπερστρέφει και χωρίς φρένο (δεν είναι και ότι πιο προοδευτικό, αλλά αν ένας κουλομαρίας σαν και του λόγου μου δεν έχει βρεθεί ακόμα σε χαντάκι...καλό είναι )
Το Golf IV για να υπερστρέψει θα πρέπει να κάνεις ΧΟΝΤΡΗ μαλ#$$. Ακόμα και με αρκετά δυνατό φρένο σε στροφή δεν πολυκουνιέται...
Υποστρέφει όμως... (όχι με φρένα...)
ÖñåíÜñéóìá óå óôñïöÞ