-
Ok μπορεί να σας φανεί αστείο αλλά αν και φανατικός της F1 και των μηχανολογικών και αεροδυναμικών θεμάτων της μου είναι αδύνατον από αυτά που διαβάζω να καταλάβω την διαφορά δικάρινου και μονοκάρινου σασσί.
Το ξέρω ακούγεται αστείο αλλά παρακαλώ τα φώτα σας -
Ok μπορεί να σας φανεί αστείο αλλά αν και φανατικός της F1 και των μηχανολογικών και αεροδυναμικών θεμάτων της μου είναι αδύνατον από αυτά που διαβάζω να καταλάβω την διαφορά δικάρινου και μονοκάρινου σασσί.
Το ξέρω ακούγεται αστείο αλλά παρακαλώ τα φώτα σας -
Ok μπορεί να σας φανεί αστείο αλλά αν και φανατικός της F1 και των μηχανολογικών και αεροδυναμικών θεμάτων της μου είναι αδύνατον από αυτά που διαβάζω να καταλάβω την διαφορά δικάρινου και μονοκάρινου σασσί.
Το ξέρω ακούγεται αστείο αλλά παρακαλώ τα φώτα σας -
Πίσω από την εμπρός αεροτομή στο κάτω μέρος του μονοθεσίου εκεί όπου εδράζονται τα κάτω στοιχεία της ανάρτησης υπάρχουν σασί με δυο ακμές (δικάρινα) όπου στη δεξιά ακμή στηρίζεται το κάτω μέρος της ανάρτησης του εμπρός δεξιού τροχού και στην αριστερή ακμή το κάτω μέρος της ανάρτησης του εμπρός αριστερού τροχού.
Αντίστοιχα το μονακάρινο έχει μια μόνο κεντρική ακμή.
Οι δυο ακμές σχηματίζουν ένα κεντρικό κανάλι που βοηθά στη μορφοποίηση - επιτάχυνση του αέρα στο πάτωμα του μονοθεσίου.
Η μια ακμή προσφέρει πολύ πιο αξιόπιστη - άκαμπτη στήριξη της ανάρτησης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα δικάρινου σασί η McLaren και η Williams.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα μονοκάρινου η Ferrari. -
Ευχαριστώ πολύ Τάκη.
Κάτι τέτοιο φανταζόμουν και εγώ αλλά δεν ήμουν και απολύτως σίγουρος.
Ευχαριστώ και πάλι. -
http://www.farzadsf1gallery.com/image_u ... 03keel.jpg
http://www.farzadsf1gallery.com/image_u ... 04keel.jpg
-
Είχα κ εγώ την απορία. Ευχαριστούμε Τάκη. TomGPL διαφωτιστικότατες οι φωτογραφίες!
-
Ομολογώ ότι δεν ήξερα αυτή την ιδιαιτερότητα των μονοθεσίων.
Όταν είδα το θέμα νόμιζα ότι αφορά τα αντίστοιχα μονοθέσια στους αγώνες στη θάλασσα.
Εκπληκτικό θέαμα έχουν. Κατά σύμπτωση έπεσα στον αγώνα που γίνεται στη Γαρίτσα το 1999 όταν ήμουν εκεί για μήνα του μέλιτος. Πέραν του ότι η γυναίκα μου κόντεψε να με χωρίσει όταν της πρότεινα να δούμε τον αγώνα με αποτέλεσμα να δω ένα μόνο τμήμα του(ήμασταν στα μέλια ακόμα βλέπετε).
Οι ταχύτητες είναι πολύ μεγάλες και οι εικόνες μου έχουν μείνει αξέχαστες. -
Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.Αναφέρεσαι για το δικάρινο σασί??? Αν δε κάνω λάθος η Sauber.
-
Ο χρήστης Raikkonen έγραψε:
Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.
Αναφέρεσαι για το δικάρινο σασί??? Αν δε κάνω λάθος η Sauber.
Ναι, στο δικάρινο αναφέρομαι. Νομίζω όμως πως ήταν η Άροους, και μάλιστα με σχεδιαστή τον Ρινλαντ (ο οποίος ήρθε μετά στη ΜακΛάρεν).
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.
Αναφέρεσαι για το δικάρινο σασί??? Αν δε κάνω λάθος η Sauber.
Ναι, στο δικάρινο αναφέρομαι. Νομίζω όμως πως ήταν η Άροους, και μάλιστα με σχεδιαστή τον Ρινλαντ (ο οποίος ήρθε μετά στη ΜακΛάρεν).
Αν δεν με γελαει η μνημη μου,εχω την εντυπωση πως ο Rinland δεν ειχε ερθει ποτε στη McLaren.Το 2002 ηρθε στην ομαδα του Woking ο συνεργατης του στην Arrows Μike Coughlan.Παντως εγω νομιζω πως πρωτη που εφαρμοσε το δικαρινο σασι,ηταν η Sauber.
-
Όντως, η Sauber ήταν αυτή που το πρωτολανσάρισε. Πρακτικά βεβαίως όλα τα μονοθέσια μέχρι την καθιέρωση της ψηλής μύτης διπλοκάρινα ήταν, αφού το κάθε ψαλίδι πάταγε σε ξεχωριστή μεριά του ρύγχους.
Γενικά μπορεί να πει κανείς ότι τα κυριότερα πλεονεκτήματα της λύσης αυτής είναι αεροδυναμικά, αλλά έρχονται με κόστος στη στιβαρότητα του σασί. Για το σκοπό αυτό οι ομάδες που το χρησιμοποιούν ενισχύουν πάρα πολύ τις δύο άκρες του σασί στις οποιές πακτώνονται τα ψαλίδια(και όχι εδράζονται πλέον, αφού χρησιμοποιούνται flexures για τη σύνδεση τους με το σασί). Η Mclaren για να αποφύγει το επιπλέον βάρος συνδέει τις δύο 'καρίνες' με μια εγκάρσια ράβδο για να παραλαμβάνει τα μεγάλα φορτία που ασκούνται.
Στο σημείο αυτό θέλω να κάνω μια παρατήρηση. Πολλές φορές ακούμε διθυράμβους από διάφορους δημοσιογράφους για διάφορες τεχνικές λύσεις που εφαρμόζονται, ή κρίνουμε κινητήρες με βάση μόνο την ιπποδύναμη(που και αυτή μια μαντεψιά είναι). Πιστεύω ότι κάθε ομάδα προτού εισάγει οτιδήποτε κάνει μια ανάλυση της επίδρασης ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΥΡΟΥ. Λέμε συχνά, η Ferrari ή Honda έχει καλυτερο μοτέρ, η Renault είναι πίσω, κλπ. Στην πράξη, θα έπρεπε να λέμε ότι σε ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ είναι πίσω. Κάθε τι στην F1 κρίνεται με βάση την επίδραση του στο γυρολόγιο. Μπορεί οι 'Χ' ίπποι που υστερεί η Renault να κοστίζουν κάποια δέκατα, αλλά μπορεί κάλλιστα αυτό να είναι το κόστος μιας ομαλότερης καμπύλης ισχύος, βάρους, κατανάλωσης, κραδασμών, απαιτήσεων ψύξης, 'packaging', αξιοπιστίας, κλπ, πράγματα που δίνουν πίσω το θεωρητικό ντεζαβαντάζ. Γι' αυτό επιμένω να λέω ότι δεν μπορούμε να κρίνουμε μεμονωμένα, αλλά μόνο 'πακέτα'.
Συγνώμη για την παρένθεση και το μεγάλο ποστ.
-
Ο χρήστης Fanis F1 έγραψε:
Αν δεν με γελαει η μνημη μου,εχω την εντυπωση πως ο Rinland δεν ειχε ερθει ποτε στη McLaren.Το 2002 ηρθε στην ομαδα του Woking ο συνεργατης του στην Arrows Μike Coughlan.Παντως εγω νομιζω πως πρωτη που εφαρμοσε το δικαρινο σασι,ηταν η Sauber.
Σωστός, ο Κάφλαν ήρθε στη ΜακΛάρεν.
ΥΓ. Τελευταία κάνω πολλά λάθη μνήμης... γέρασα πολύ φαίνεται
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
[snip]
Γι' αυτό επιμένω να λέω ότι δεν μπορούμε να κρίνουμε μεμονωμένα, αλλά μόνο 'πακέτα'.[snip]
Άψογος!
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.Σίγουρα ήταν η Sauber το 2001 αυτή που πρωτοχρησιμοποίησε την διπλή καρίνα. Ήταν η λύση των αεροδυναμιστών της στις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς τότε, που προέβλεπαν ανύψωση της εμπρός πτέρυγας κατά 50mm.
Δεύτερη λύση σε αυτό ήταν το ευρέως διαδεδομένο σήμερα ρύγχος 'μπανάνα', το οποίο 'λάνσαρε' με την f2001 η ferrari.
H Arrows την επόμενη χρονιά σχεδιάζοντας ένα τέλειο αεροδυναμικά μονοθέσιο κατάφερε να συνδυάσει και τις δύο αυτές λύσεις (άσχετο αν τα οικονομικά της δεν της επέτρεψαν να το εκμεταλλευτεί). Ήταν η πρώτη που έκανε αυτό. Εξ'ου υπάρχει και η σύγχυση.
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Γενικά μπορεί να πει κανείς ότι τα κυριότερα πλεονεκτήματα της λύσης αυτής είναι αεροδυναμικά, αλλά έρχονται με κόστος στη στιβαρότητα του σασί. Για το σκοπό αυτό οι ομάδες που το χρησιμοποιούν ενισχύουν πάρα πολύ τις δύο άκρες του σασί στις οποιές πακτώνονται τα ψαλίδια(και όχι εδράζονται πλέον, αφού χρησιμοποιούνται flexures για τη σύνδεση τους με το σασί). Η Mclaren για να αποφύγει το επιπλέον βάρος συνδέει τις δύο 'καρίνες' με μια εγκάρσια ράβδο για να παραλαμβάνει τα μεγάλα φορτία που ασκούνται.Συγνώμη που επανέρχομαι στο θέμα, αλλά η ωραία αυτή φωτό που ξετρύπωσε ο Dante δείχνει ξεκάθαρα αυτό που έγραψα παραπάνω:
http://www.f1racing.net/en/photolarge.php?photoID=31869&catID=1420
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Αν δεν με γελαει η μνημη μου,εχω την εντυπωση πως ο Rinland δεν ειχε ερθει ποτε στη McLaren.Το 2002 ηρθε στην ομαδα του Woking ο συνεργατης του στην Arrows Μike Coughlan.Παντως εγω νομιζω πως πρωτη που εφαρμοσε το δικαρινο σασι,ηταν η Sauber.
Σωστός, ο Κάφλαν ήρθε στη ΜακΛάρεν.κάτι μου θυμίζει το όνομα έτσι κολλητέ Στεπνεϋ;;;;;;;;;;;;;;
-
Raising from the dead .............. ( βλεπουμε λιγο και τις ημερομην ιες των ποστ )
-
Ο χρήστης St.Devote έγραψε:
Raising from the dead .............. ( βλεπουμε λιγο και τις ημερομην ιες των ποστ )It's Rising from the dead
Την ημερομηνία την είδα, γι'αυτό και το post, το σχόλιο ητανε ειρωνικό
ποιός θα περίμενε το 2002 ότι κάποιος Κάφλαν θα ανακάτευε τόσο πολύ την F1
Τ' αποτελέσματα φαίνονται ακόμα και φέτος, με την βεντέτα ανάμεσα σε MadMax και RonDennis.
Ούτε ένας φωτοτυπάς στα midlands δε θα το πίστευε.......Υ.Γ. Better late than ever ....είπα να ξεσκονίσω λίγο τα threads του παρελθόντος μιας και rookie στο φορουμ αυτο παρόλο που ασχολουμαι χρόνια με την F1 (1997)
-
... δεν δικαιωνεται/ειρωνευεται κανεις με σχολια 4 χρονια μετα ...
Μπορει ο φωτοτυπας σε 4 χρονια να ειναι κοκκινος ..... θα ερθει λοιπον καποιος και θα σου πει πως 'στ'λεγα' ?
Καλως ορισες .....
υγ ... by the way do you have weather for some english lessons ....
Years a Lot
Δικάρινα - μονοκάρινα σασσί