-
Ο χρήστης dimgster έγραψε:
Διάβαζα τα σχόλια των τελευταίων σελίδων και είμαι περίεργος για ένα πράγμα, μιλώντας για 197 vs 106 vs Civic TypeR (το παλιό)...
Ειχα το 106 και εχω οδηγησει αρκετα (αλλα οχι τοσο ωστε να το μαθω) το RS.
Θα ήθελα παρα πολυ να μπορω να οδηγησω το type-R, αλλα...Το 106 το εμαθα πάρα πολύ καλα και με βοηθησε πολύ σαν οδηγό.
Τόσο πολυ που το mr2 δεν μου πηρε το χρόνο που περιμενα για να το μάθω.Ομως το 106 μετα απο κάποιο σημείο γινόταν απρόβλεπτο. Σε άγνωστη διαδρομή περισσότερο διασκέδαζες παρά πήγαινες γρήγορα. Αλλα ακόμα και οταν το έχανες και πήγαινες με το πλάι διασκέδαζες.
Με την πάροδο του χρόνου όμως το αμάξι 'χαλάρωνε'.Το clio ειναι πιο στιβαρο και με καλύτερο (πολυ καλυτερο ) πλαισιο (το rallye δεν ειχε πλαίσιο ), χειρότερο τιμόνι και σαφώς πιο σκήρη αναρτηση.
Πράγματι ειναι παιχνιδι μπροστα στο rallye, αλλα μονο οταν μιλαμε για τα ιδια χιλιομετρα με του rallye.Αν το πιέσεις παραπάνω στα δικά του πραγματικά όρια τότε συμπεριφέρεται με τον ιδιο τροπο με + το καλυτερο πλαίσιο και - το τιμόνι του. Η δύναμη του μοτερ του δε φαίνεται γιατι παντου εισαι με +20 Km/h σε σχεση με το rallye.
Η εικόνα που μου εχει δώσει ειναι και αυτο με το χρόνο χαλαρώνει. Δυστυχώς...Για το type-r τι να πω...; Πιστευω (ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΩ) οτι ειναι το καλυτερο απο ολα.
Δεν τα εχω οδηγησει αλλα μου ειναι αδυνατον να πιστεψω οτι σε οποιαδηποτε στροφη το (εξαιρετικο) RS μπορει να στριψει με μεση ταχυτητα 20 χλμ παραπανω απο οτι ενα Rallye... Αντε να μπορει 4-7 χλμ παραπανω και αυτο σε καμια γρηγορη καμπη που μπορει να σε τρομαξει το πισω μερος του Rallye. Δηλαδη το RS θα ειναι παντου πιο γρηγορο αλλα οχι και 20 χλμ ειναι υπερβολη.
-
Ο χρήστης dimgster έγραψε:
Διάβαζα τα σχόλια των τελευταίων σελίδων και είμαι περίεργος για ένα πράγμα, μιλώντας για 197 vs 106 vs Civic TypeR (το παλιό)...
Ειχα το 106 και εχω οδηγησει αρκετα (αλλα οχι τοσο ωστε να το μαθω) το RS.
Θα ήθελα παρα πολυ να μπορω να οδηγησω το type-R, αλλα...Το 106 το εμαθα πάρα πολύ καλα και με βοηθησε πολύ σαν οδηγό.
Τόσο πολυ που το mr2 δεν μου πηρε το χρόνο που περιμενα για να το μάθω.Ομως το 106 μετα απο κάποιο σημείο γινόταν απρόβλεπτο. Σε άγνωστη διαδρομή περισσότερο διασκέδαζες παρά πήγαινες γρήγορα. Αλλα ακόμα και οταν το έχανες και πήγαινες με το πλάι διασκέδαζες.
Με την πάροδο του χρόνου όμως το αμάξι 'χαλάρωνε'.Το clio ειναι πιο στιβαρο και με καλύτερο (πολυ καλυτερο ) πλαισιο (το rallye δεν ειχε πλαίσιο ), χειρότερο τιμόνι και σαφώς πιο σκήρη αναρτηση.
Πράγματι ειναι παιχνιδι μπροστα στο rallye, αλλα μονο οταν μιλαμε για τα ιδια χιλιομετρα με του rallye.Αν το πιέσεις παραπάνω στα δικά του πραγματικά όρια τότε συμπεριφέρεται με τον ιδιο τροπο με + το καλυτερο πλαίσιο και - το τιμόνι του. Η δύναμη του μοτερ του δε φαίνεται γιατι παντου εισαι με +20 Km/h σε σχεση με το rallye.
Η εικόνα που μου εχει δώσει ειναι και αυτο με το χρόνο χαλαρώνει. Δυστυχώς...Για το type-r τι να πω...; Πιστευω (ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΩ) οτι ειναι το καλυτερο απο ολα.
Δεν τα εχω οδηγησει αλλα μου ειναι αδυνατον να πιστεψω οτι σε οποιαδηποτε στροφη το (εξαιρετικο) RS μπορει να στριψει με μεση ταχυτητα 20 χλμ παραπανω απο οτι ενα Rallye... Αντε να μπορει 4-7 χλμ παραπανω και αυτο σε καμια γρηγορη καμπη που μπορει να σε τρομαξει το πισω μερος του Rallye. Δηλαδη το RS θα ειναι παντου πιο γρηγορο αλλα οχι και 20 χλμ ειναι υπερβολη.
-
Ο χρήστης dimgster έγραψε:
Διάβαζα τα σχόλια των τελευταίων σελίδων και είμαι περίεργος για ένα πράγμα, μιλώντας για 197 vs 106 vs Civic TypeR (το παλιό)...
Ειχα το 106 και εχω οδηγησει αρκετα (αλλα οχι τοσο ωστε να το μαθω) το RS.
Θα ήθελα παρα πολυ να μπορω να οδηγησω το type-R, αλλα...Το 106 το εμαθα πάρα πολύ καλα και με βοηθησε πολύ σαν οδηγό.
Τόσο πολυ που το mr2 δεν μου πηρε το χρόνο που περιμενα για να το μάθω.Ομως το 106 μετα απο κάποιο σημείο γινόταν απρόβλεπτο. Σε άγνωστη διαδρομή περισσότερο διασκέδαζες παρά πήγαινες γρήγορα. Αλλα ακόμα και οταν το έχανες και πήγαινες με το πλάι διασκέδαζες.
Με την πάροδο του χρόνου όμως το αμάξι 'χαλάρωνε'.Το clio ειναι πιο στιβαρο και με καλύτερο (πολυ καλυτερο ) πλαισιο (το rallye δεν ειχε πλαίσιο ), χειρότερο τιμόνι και σαφώς πιο σκήρη αναρτηση.
Πράγματι ειναι παιχνιδι μπροστα στο rallye, αλλα μονο οταν μιλαμε για τα ιδια χιλιομετρα με του rallye.Αν το πιέσεις παραπάνω στα δικά του πραγματικά όρια τότε συμπεριφέρεται με τον ιδιο τροπο με + το καλυτερο πλαίσιο και - το τιμόνι του. Η δύναμη του μοτερ του δε φαίνεται γιατι παντου εισαι με +20 Km/h σε σχεση με το rallye.
Η εικόνα που μου εχει δώσει ειναι και αυτο με το χρόνο χαλαρώνει. Δυστυχώς...Για το type-r τι να πω...; Πιστευω (ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΩ) οτι ειναι το καλυτερο απο ολα.
Δεν τα εχω οδηγησει αλλα μου ειναι αδυνατον να πιστεψω οτι σε οποιαδηποτε στροφη το (εξαιρετικο) RS μπορει να στριψει με μεση ταχυτητα 20 χλμ παραπανω απο οτι ενα Rallye... Αντε να μπορει 4-7 χλμ παραπανω και αυτο σε καμια γρηγορη καμπη που μπορει να σε τρομαξει το πισω μερος του Rallye. Δηλαδη το RS θα ειναι παντου πιο γρηγορο αλλα οχι και 20 χλμ ειναι υπερβολη.
-
Μην ξεχνάς τα επιπλέον άλογα του RS
-
μπορεί το Rs να μην είναι +20 χαω ....
αλλά λόγο τις ευκολίας, των χειρισμών του κοντά στο όριο, σε σχέση με το 106
να αισθάνεσαι μεγαλύτερη ασφάλεια να πιέσεις και τελικά να πηγαίνεις πιο γρήγορα
σε καθαρά αγωνιστικούς ρυθμούς ... μπορεί η διαφορά να είναι μικρότερη .. -
Ναι συμφωνοι, απλα σε στροφη αποκλειεται το RS να στριβει με 20 χλμ μεση ταχυτητα περισσοτερο απο το Rallye. Εδω 5 χλμ μεσης ταχυτητας πανω σε στροφη και τα θεωρουμε πολλα, τα 20 ειναι αιωνας. Οπως και να εχει δεν εχω οδηγησει κανενα απο τα δυο, αλλα θα ηθελα να εχω και τα δυο γιατι παραδεχομαι πολυ τη γαλλικη σχολη παρα το γεγονος οτι αγαπω τους ιταλους...
-
το 106 δεν έχει καμία σχεση με κανένα κλιό (ειτε τα παλαιότερα ειτε τα νεότερα).
φτάνει να ρωτησεις και αγωνιζόμενους για να καταλάβεις ποσο διαφορετικά αμάξια ειναι.
αν καποιος ζοριστεί να πάει γρηγορα ενα Κλιο, τοτε με το 106 καλύτερα να μην βάλει καν μπρος.
-
Ο χρήστης Yugo_para_siempre έγραψε:
Ναι συμφωνοι, απλα σε στροφη αποκλειεται το RS να στριβει με 20 χλμ μεση ταχυτητα περισσοτερο απο το Rallye. Εδω 5 χλμ μεσης ταχυτητας πανω σε στροφη και τα θεωρουμε πολλα, τα 20 ειναι αιωνας. Οπως και να εχει δεν εχω οδηγησει κανενα απο τα δυο, αλλα θα ηθελα να εχω και τα δυο γιατι παραδεχομαι πολυ τη γαλλικη σχολη παρα το γεγονος οτι αγαπω τους ιταλους...Τα 20 χλμ είναι πολλά όταν μιλάμε για 40 χιλιόμετρα/ώρα.
Αλλά στα 100, ναι, η διαφορά είναι σχεδόν +20 υπέρ του Κλειώ!
Δεν έχει σχέση το κράτημα του. Και η αεροδυναμική δουλεύει, δεν είναι τρικ. -
Ο χρήστης Yugo_para_siempre έγραψε:
Δεν τα εχω οδηγησει αλλα μου ειναι αδυνατον να πιστεψω οτι σε οποιαδηποτε στροφη το (εξαιρετικο) RS μπορει να στριψει με μεση ταχυτητα 20 χλμ παραπανω απο οτι ενα Rallye... Αντε να μπορει 4-7 χλμ παραπανω και αυτο σε καμια γρηγορη καμπη που μπορει να σε τρομαξει το πισω μερος του Rallye. Δηλαδη το RS θα ειναι παντου πιο γρηγορο αλλα οχι και 20 χλμ ειναι υπερβολη.και το σκεφτομουνα να το γραψω το νουμερο ή οχι...
μην κολλατε στο νούμερο (το οποίο ισχύει) δειτε την ουσια
προφανως και δεν μιλάω για φουρκετες. αλλα απο τα 100 και πανω το +15 (τουλάχιστον ) ειναι γεγονός.
και αν τα εχω οδηγησει και τα δυο και το ξερω για οποιον δεν τα εχει οδηγησει νομιζω οτι αρκουν τα 17αρια, τα μεγαλυτερα μετατρόχια, το καλυτερο πλαίσιο, και η πιο σκληρη αναρτηση (εκτος οσων δε φαίνονται ) για να δικαιολογησουν τα παραπανω χιλιόμετρα.Και για να το πω πιο απλα...αν βγεις απο το rallye και μπεις να οδηγησεις το RS θα σου φαίνεται τελείως απλο να στίβεις με χιλιόμετρα που με το rallye προσπαθουσες.
μπορει να σε τρομαξει το πισω μερος του Rallye.
πιστεψε με μετα το πρωτο χρόνο η ουρα του rallye απλα εκανε οτι ηθελα, οποτε το ηθελα
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
μπορεί το Rs να μην είναι +20 χαω ....
αλλά λόγο τις ευκολίας, των χειρισμών του κοντά στο όριο, σε σχέση με το 106
να αισθάνεσαι μεγαλύτερη ασφάλεια να πιέσεις και τελικά να πηγαίνεις πιο γρήγορα
σε καθαρά αγωνιστικούς ρυθμούς ... μπορεί η διαφορά να είναι μικρότερη ..Αν έχεις γράψει τις ίδιες ώρες γρήγορης οδήγησης και στα δύο, αυτό είναι και το δικό μου συμπέρασμα.
μου ειναι αδυνατον να πιστεψω οτι σε οποιαδηποτε στροφη το (εξαιρετικο) RS μπορει να στριψει με μεση ταχυτητα 20 χλμ παραπανω απο οτι ενα Rallye... Αντε να μπορει 4-7 χλμ παραπανω και αυτο σε καμια γρηγορη καμπη που μπορει να σε τρομαξει το πισω μερος του Rallye. Δηλαδη το RS θα ειναι παντου πιο γρηγορο αλλα οχι και 20 χλμ ειναι υπερβολη.
Ναι συμφωνοι, απλα σε στροφη αποκλειεται το RS να στριβει με 20 χλμ μεση ταχυτητα περισσοτερο απο το Rallye. Εδω 5 χλμ μεσης ταχυτητας πανω σε στροφη και τα θεωρουμε πολλα, τα 20 ειναι αιωνας. Οπως και να εχει δεν εχω οδηγησει κανενα απο τα δυο, αλλα θα ηθελα να εχω και τα δυο γιατι παραδεχομαι πολυ τη γαλλικη σχολη παρα το γεγονος οτι αγαπω τους ιταλους...
Τα 20 χλμ είναι πολλά όταν μιλάμε για 40 χιλιόμετρα/ώρα.
Αλλά στα 100, ναι, η διαφορά είναι σχεδόν +20 υπέρ του Κλειώ!
Δεν έχει σχέση το κράτημα του. Και η αεροδυναμική δουλεύει, δεν είναι τρικ.Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, αν μιλάμε για πλευρικές επιταχύνσεις δεν παίζουν τέτοιες διαφορές ούτε για πλάκα. Άλλο αν σου δίνει την αίσθηση ότι στρίβεις αρκετά πιο γρήγορα. Τα 120 km/h αντί 100 km/h σε μια στροφή όπως π.χ. η ανοιχτή αριστερή στο 'εσάκι' του Αμαρουσίου ανεβαίνοντας προς Κηφισιά (με ακτίνα 75 περίπου μέτρα σύμφωνα με το Google Earth) αντιστοιχούν σε κεντρομόλο 1.5g (!) αντί για 1.04g (= το τετράγωνο της ταχύτητας δια την ακτίνα). Τι λέτε, τη βγάζουν τα Conti με τη βοήθεια ενός διαχύτη που απέχει 20 πόντους απ' το έδαφος? Τι λένε οι μετρήσεις των περιοδικών?... Με 100 την παίρνω ψιλο-οριακά με το 206 και πιστεύω ότι ένα ραλλάκι με καλά λάστιχα και οδηγό που το έχει μάθει δε θα έχει πρόβλημα να στρίψει με κάπου τόσα, αλλά 110 και 120 στην ίδια τροχιά με τα ίδια λάστιχα (δρόμου) ούτε με σφαίρες, ας μπει και σετάκι πάτωμα-διαχύτη ίδιο με της F1 του Χάμιλτον.
Εξάλλου το ότι δεν υπάρχουν αυτής της τάξεως οι διαφορές στις στροφές σε σχέση με ένα 106R (μαμά, γιατί τα track-day 106 είναι αλλού) φαίνεται και στους χρόνους στην πίστα. Είναι που είναι πιο γρήγορο το 197 στην ευθεία, αν έστριβε με +10, +15, +20 σκεφτείτε απλά τι διαφορά στο γύρο θα έκανε. 100 km/h μ.ω.τ. στα Μέγαρα είναι 1.15' στο γύρο. Αν πάμε τη μ.ω.τ. 'έστω' στα 105 km/h μιλάμε για χρόνο της τάξεως του 1:12'. 'Μόνο' 5 km/h διαφορά στη μ.ω.τ. είναι υπερχαώδης διαφορά όσον αφορά το χρόνο γύρου.
Σε αίσθηση και σε ευκολία να το πας τάπα -χωρίς pampers όπως έγραψε κι ο Δημήτρης- ναι, είναι όλα τα λεφτά.
-
θυμησε μου να μη σε αφησω να μπεις ποτε μεσα στο 206 μου ...
οσοι τα λετε αυτα με 106 εχετε ποτε σας προσπαθησει να στριψετε π.χ τις παρατεταμενες του αιλαντ με 4η ++??? καλο και αγιο το 106 αλλα οχι για ταχυτητες πανω απο 130 που τελειωνει η 3η κουμπωνεις 4η και λες το πατερ ημων για να μεινει το αμαξι στο δρομο...........και μιλαμε για μαμα 106 με 14αρια σε σχεση με ενα κλιο που ειναι 1.5 φορα φαρδυτερο και με 17αρια (μη αρχισουμε αλλες αναλυσεις για ανρτηση κλπ κλπ κλπ)
οσοι εχετε αμφιβολιες δεστε τα στοιχεια τηλεμετριας του κλιο απο 4τ μεγαρα
και μη μου πειτε για κ1 π.χκοιταξτε τι κανει το αμαξι π.χ στη κ3
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, αν μιλάμε για πλευρικές επιταχύνσεις δεν παίζουν τέτοιες διαφορές ούτε για πλάκα. Άλλο αν σου δίνει την αίσθηση ότι στρίβεις αρκετά πιο γρήγορα. Τα 120 km/h αντί 100 km/h σε μια στροφή όπως π.χ. η ανοιχτή αριστερή στο 'εσάκι' του Αμαρουσίου ανεβαίνοντας προς Κηφισιά (με ακτίνα 75 περίπου μέτρα σύμφωνα με το Google Earth) αντιστοιχούν σε κεντρομόλο 1.5g (!) αντί για 1.04g (= το τετράγωνο της ταχύτητας δια την ακτίνα). Τι λέτε, τη βγάζουν τα Conti με τη βοήθεια ενός διαχύτη που απέχει 20 πόντους απ' το έδαφος? Τι λένε οι μετρήσεις των περιοδικών?... υ) ούτε με σφαίρες, ας μπει και σετάκι πάτωμα-διαχύτη ίδιο με της F1 του Χάμιλτον.Μου αρεσει η προσεγγιση σου, μιας και ειμαι φυσικος στο επαγγελμα.
Αλλα δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα. Δεν ειναι δεδομενη η κεντρομολος επιταχυσνη.
Για να μην μπλεξουμε με φυσικη σκεψου απλα πως αμα στριβεις με 100 με το 206, ενα EVO θα πρεπει να στριβει με 130, το οποιο δεν εξηγειτε με την προσεγγιση σου.
Επίσης στα Μεγαρα δεν υπαρχουν ανοιχτες στροφες για να μπορεσει να φανει το + μεσα στη στροφη.
-
Ο χρήστης dimgster έγραψε:
Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, αν μιλάμε για πλευρικές επιταχύνσεις δεν παίζουν τέτοιες διαφορές ούτε για πλάκα. Άλλο αν σου δίνει την αίσθηση ότι στρίβεις αρκετά πιο γρήγορα. Τα 120 km/h αντί 100 km/h σε μια στροφή όπως π.χ. η ανοιχτή αριστερή στο 'εσάκι' του Αμαρουσίου ανεβαίνοντας προς Κηφισιά (με ακτίνα 75 περίπου μέτρα σύμφωνα με το Google Earth) αντιστοιχούν σε κεντρομόλο 1.5g (!) αντί για 1.04g (= το τετράγωνο της ταχύτητας δια την ακτίνα). Τι λέτε, τη βγάζουν τα Conti με τη βοήθεια ενός διαχύτη που απέχει 20 πόντους απ' το έδαφος? Τι λένε οι μετρήσεις των περιοδικών?... υ) ούτε με σφαίρες, ας μπει και σετάκι πάτωμα-διαχύτη ίδιο με της F1 του Χάμιλτον.
Μου αρεσει η προσεγγιση σου, μιας και ειμαι φυσικος στο επαγγελμα.
Αλλα δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα. Δεν ειναι δεδομενη η κεντρομολος επιταχυσνη.
Για να μην μπλεξουμε με φυσικη σκεψου απλα πως αμα στριβεις με 100 με το 206, ενα EVO θα πρεπει να στριβει με 130, το οποιο δεν εξηγειτε με την προσεγγιση σου.
Επίσης στα Μεγαρα δεν υπαρχουν ανοιχτες στροφες για να μπορεσει να φανει το + μεσα στη στροφη.
Φιλε αρχικα να σου πω οτι τοσο καιρο τα ποστ σου μου αρεσουν και μιας που εισαι και φυσικος ακομα καλυτερα γιατι λατρευω τη φυσικη, αλλα δυστυχως με απογοητευει το γεγονος να μου λες οτι ενα Evo θα πρεπει να μπει με 130 αν το 206 μπαινει με 100 σε μια στροφη που θεωρουμε οτι η ακτινα της ειναι 75 m. Μπορει η απλουστευμενη εξηγηση του nidosan να μη δινει την ακριβη αληθεια αλλα φτανει εξαιρετικα κοντα σε αυτη. Δηλαδη αν παρεις αυτη τη στροφη με μεση ταχυτητα 100 τοτε η μεση κεντρομολος θα ειναι οπως λεει ο nidosan 1.05 g ενω αμα την παρεις με μεση ταχυτητα 130 τοτε η μεση κεντρομολος θα ειναι 1.77 g . Το 1.05 απο το 1.77 μπορει να σου φανει μικρη διαφορα αν δεν εχεις ασχοληθει πολυ με αυτοκινητα, αλλα στην πραγματικοτητα ειναι χαοδης. Τα αυτοκινητα παραγωγης μπορουν να αναπτυξουν μεγιστη κεντρομολο 0.9 - 1.3 g με το 1.3 να ειναι πολυ αισιοδοξο, ενω ενα τεραστιο ποσοστο απο αυτα στριβει 0.9 - 1.1 g . Ειναι αδυνατον λοιπον για ενα Evo να την φτασει στα 1.77 g και κατ 'επεκταση να την παρει με 130, εδω και τα 100 χλμ που μας δινουν 1.05 g τα θεωρω πολλα για ενα 206 εκτος αν το πηγαινει στο απολυτο οριο ο nidosan πραγμα οχι καλο σε δημοσιο δρομο. Σε αυτο που μπορω να συμφωνησω βεβαια ειναι οτι το RS ειναι πιο ευκολο στο οριο πραγμα που θα σε κανει να πας ευκολα στο δικο του οριο του 1.2 g (εκει το βαζω), ενω το 106 μπορει να σε τρομαξει απο πιο νωρις και να προτιμησεις να παρεις τη στροφη πιο αργα και με κεντρομολο στο 0.85 g, ενω αν πηγαινες στο απολυτο οριο θα μπορουσες να αναπτυξεις 1.05-1.1 g. Οποτε με συγχωρεις αλλα εγω δεν μπορω να δεκτω οτι τα Evo και RS μπορουν να στριψουν με μεση ταχυτητα 30 και 20 χλμ αντιστοιχα περισσοτερο απο το 106. Ακομα και τα 5 χλμ ειναι πολυ μεγαλη διαφορα οταν μιλαμε για τη μεση ταχυτητα, αναμεσα σε δυο αυτοκινητα που διεγραψαν στην ιδια στροφη κατω απο παρομοιες συνθηκες... Ολα αυτα στα λεω φιλικα και πιστευω πως ειμαι σωστος.
-
Ο χρήστης dimgster έγραψε:
Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, αν μιλάμε για πλευρικές επιταχύνσεις δεν παίζουν τέτοιες διαφορές ούτε για πλάκα. Άλλο αν σου δίνει την αίσθηση ότι στρίβεις αρκετά πιο γρήγορα. Τα 120 km/h αντί 100 km/h σε μια στροφή όπως π.χ. η ανοιχτή αριστερή στο 'εσάκι' του Αμαρουσίου ανεβαίνοντας προς Κηφισιά (με ακτίνα 75 περίπου μέτρα σύμφωνα με το Google Earth) αντιστοιχούν σε κεντρομόλο 1.5g (!) αντί για 1.04g (= το τετράγωνο της ταχύτητας δια την ακτίνα). Τι λέτε, τη βγάζουν τα Conti με τη βοήθεια ενός διαχύτη που απέχει 20 πόντους απ' το έδαφος? Τι λένε οι μετρήσεις των περιοδικών?... υ) ούτε με σφαίρες, ας μπει και σετάκι πάτωμα-διαχύτη ίδιο με της F1 του Χάμιλτον.
Μου αρεσει η προσεγγιση σου, μιας και ειμαι φυσικος στο επαγγελμα.
Αλλα δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα. Δεν ειναι δεδομενη η κεντρομολος επιταχυσνη.
Τι εννοείς 'δεν είναι δεδομένη'?
Όταν παίρνεις μια στροφή που έχει μια συγκεκριμένη ακτίνα με Χ χιλιόμετρα την ώρα (σταθερά), σε τι θεωρείς ότι διαφέρει η πλευρική επιτάχυνση που θα καταγράψει ένα επιταχυνσιόμετρο από αυτή που μπορούμε να υπολογίσουμε?Για να μην μπλεξουμε με φυσικη σκεψου απλα πως αμα στριβεις με 100 με το 206, ενα EVO θα πρεπει να στριβει με 130, το οποιο δεν εξηγειτε με την προσεγγιση σου.
Κάτι που δεν ισχύει προφανώς και δεν εξηγείται.
Δεν είμαι φυσικός, αλλά αν ήμουν, αντί να ξεκινήσω παίρνοντας ως δεδομένο μία αυθαίρετη υπόθεση (το ότι αν το Α στρίβει με τόσα, το Β ή το Γ θα 'πρέπει' να στρίβει με τόσα+30) θα ξεκινούσα με βάση τη φυσική και τα δεδομένα τα οποία μπορώ να επιβεβαιώσω. To με πόσα 'πρέπει' να στρίβει ένα ΕVO στη συγκεκριμένη καμπή δε νομίζω ότι έχει να κάνει με το με πόσα στρίβει το 106R ή το 206RC. Ανάλογα με το πόση πλευρική επιτάχυνση καταφέρνουν να δημιουργήσουν τα ελαστικά του μέσα από τη γεωμετρία & το στήσιμό του με σύμμαχο το όποιο downforce του δίνει σε κάθε ταχύτητα η αεροδυναμική του σχεδίαση, με τόσα θα στρίψει. Τα ~1.8g που αντιστοιχούν στα 130 km/h που αναφέρεις είναι μέση πλευρική που απλά δεν παίζει για αυτοκίνητα παραγωγής, είτε τα λένε EVO, είτε STi, είτε όπως αλλιώς θες. Το EVO-Χ που μέτρησαν οι 4Τ στα Μέγαρα είχε σημειώσει μέγιστη πλευρική επιτάχυνση της τάξεως των 1.3g (στην Κ5), η οποία θεωρητικά μπορεί να δώσει στη στροφή του παραπάνω παραδείγματος 111 km/h, δηλαδή +11 (ΑΝ το πας στο απόλυτο όριο).
Επίσης στα Μεγαρα δεν υπαρχουν ανοιχτες στροφες για να μπορεσει να φανει το + μεσα στη στροφη
Τη διαφορά ανάμεσα στα δύο σε μια ανοιχτή στροφή την κάνει περισσότερο το ότι από κάποια ταχύτητα και πάνω θέλει 'balls of steel' και εμπειρία για να δοκιμάσεις να στρίψεις με το 106 στο όριο, γνωρίζοντας πως το λάθος κατά πάσα πιθανότητα θα το πληρώσεις ακριβά. Στις μέτριες και τις κλειστές που οι ταχύτητες είναι μικρότερες δεν τον έχεις αυτό τον φόβο.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Το EVO-Χ που μέτρησαν οι 4Τ στα Μέγαρα είχε σημειώσει μέγιστη πλευρική επιτάχυνση της τάξεως των 1.3g (στην Κ5), η οποία θεωρητικά μπορεί να δώσει στη στροφή του παραπάνω παραδείγματος 111 km/h, δηλαδή +11 (ΑΝ το πας στο απόλυτο όριο).
Εχεις δικιο για τη μεγιστη τιμη αλλα αυτη ειναι η μεγιστη στιγμιαια επιταχυνση, που δεν μπορει να διατηρηθει σταθερη σε μια στροφη, γιατι η συμπεριφορα και τα φορτια μεταβαλονται μεσα στη στροφη. Οποτε η στιγμιαια ειναι 1.3 g οπως λες, αλλα η μεση θα ειναι γυρω στο 1.15 - 1.2, συνεπως ακομα πιο κατω...
-
Και κατι τελευταιο. Για να καταλαβεις ποσο δυσκολο ειναι να υπαρχει τοσο μεγαλη διαφορα. Τα μονοθεσια της F1 στις πολυ γρηγορες καμπες αναπτυσουν εως και 4.5 g πλευρικη επιταχυνση λογω της εξαιρετικης αεροδυναμικης τους, των ελαστικων τους, του χαμηλου καεντρου βαρους τους κτλ. Ομως σε ενα τοξο με χ διαμετρο, η τελευταια παρεμενει σταθερη στη στροφη, αρα εχουμε κοινο παρονομαστη στο τυπο για την κεντρομολο, το μονο που μας ενδιαφερει ειναι ο αριθμητης δηλαδη η ταχυτητα οποτε ενα απλο αυτοκινητο που αναπτυσει υποτετραπλασια μεση κεντρομολο παιρνει τη στροφη με υποδιπλασια μεση ταχυτητα. Οποτε ειδικα οταν μιλαμε για διαφορες μεσης ταχυτητας διελευσης σε μια στροφη πρεπει να ειμαστε πολυ προσεκτικοι στις δηλωσεις μας γιατι αυτες οι διαφορες εμφανιζονται στο τετραγωνο οταν παμε στην μεση κεντρομολο...
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Τι εννοείς 'δεν είναι δεδομένη'?
Όταν παίρνεις μια στροφή που έχει μια συγκεκριμένη ακτίνα με Χ χιλιόμετρα την ώρα (σταθερά), σε τι θεωρείς ότι διαφέρει η πλευρική επιτάχυνση που θα καταγράψει ένα επιταχυνσιόμετρο από αυτή που μπορούμε να υπολογίσουμε?Κοιτα πως ξεκινας λάθος τον υπολογισμό.
Σε μια στροφη η τριβή ειναι αυτη που παίζει το ρόλο της κεντρομόλου.
Η τριβή που θα αναπτηχθεί εξαρτάται απο τα λάστιχα, το δρόμο, τη κάθετη δύναμη που δέχεται το λάστιχο, αλλα και τη γραμμική και γωνιακή ταχύτητα του ελαστικού-τροχου...
Αρα μετα λές Τ=m*a και υπολογίζεις την α...Η σχέση που λές ειναι η κεντρομόλος επιτάχυνση ενος σώματος που κάνει ομαλή κυκλική κινηση, πράγμα που δεν εχει καμία σχεση με το αμαξι που στίβει σε μια στροφή όπως π.χ. η ανοιχτή αριστερή στο 'εσάκι' του Αμαρουσίου.
Για να μην μπλεξουμε με φυσικη σκεψου απλα πως αμα στριβεις με 100 με το 206, ενα EVO θα πρεπει να στριβει με 130, το οποιο δεν εξηγειτε με την προσεγγιση σου.
Κάτι που δεν ισχύει προφανώς και δεν εξηγείται.
Δεν εχω EVO για να μπορω να το επιβεβαιώσω, απλα βάλτε τη λογική να καταλάβετε οτι με τον τρόπο που προσεγγίζετε το θέμα ολα τα αμαξια θα στριβουν με την ιδια ταχύτητα στη στροφή που λέτε (αντε +-5 Km/h).
Η επιταχυνση που θα αναπτυχθει ειναι το αποτέλεσμα και οχι το αίτιο. Ξεκινάτε λάθος αν παίρνετε αυτη σα δεδομένο.
-
Ο χρήστης dimgster έγραψε:
Τι εννοείς 'δεν είναι δεδομένη'?
Όταν παίρνεις μια στροφή που έχει μια συγκεκριμένη ακτίνα με Χ χιλιόμετρα την ώρα (σταθερά), σε τι θεωρείς ότι διαφέρει η πλευρική επιτάχυνση που θα καταγράψει ένα επιταχυνσιόμετρο από αυτή που μπορούμε να υπολογίσουμε?Κοιτα πως ξεκινας λάθος τον υπολογισμό.
Σε μια στροφη η τριβή ειναι αυτη που παίζει το ρόλο της κεντρομόλου.
Η τριβή που θα αναπτηχθεί εξαρτάται απο τα λάστιχα, το δρόμο, τη κάθετη δύναμη που δέχεται το λάστιχο, αλλα και τη γραμμική και γωνιακή ταχύτητα του ελαστικού-τροχου...
Αρα μετα λές Τ=m*a και υπολογίζεις την α...Η σχέση που λές ειναι η κεντρομόλος επιτάχυνση ενος σώματος που κάνει ομαλή κυκλική κινηση, πράγμα που δεν εχει καμία σχεση με το αμαξι που στίβει σε μια στροφή όπως π.χ. η ανοιχτή αριστερή στο 'εσάκι' του Αμαρουσίου.
Για να μην μπλεξουμε με φυσικη σκεψου απλα πως αμα στριβεις με 100 με το 206, ενα EVO θα πρεπει να στριβει με 130, το οποιο δεν εξηγειτε με την προσεγγιση σου.
Κάτι που δεν ισχύει προφανώς και δεν εξηγείται.
Δεν εχω EVO για να μπορω να το επιβεβαιώσω, απλα βάλτε τη λογική να καταλάβετε οτι με τον τρόπο που προσεγγίζετε το θέμα ολα τα αμαξια θα στριβουν με την ιδια ταχύτητα στη στροφή που λέτε (αντε +-5 Km/h).
Η επιταχυνση που θα αναπτυχθει ειναι το αποτέλεσμα και οχι το αίτιο. Ξεκινάτε λάθος αν παίρνετε αυτη σα δεδομένο.
Ναι η τριβη (η τριβη ειναι δυναμη και οχι επιταχυνση το διευκρινιζω για οσους δεν το ξερουν, ισως να υπαρχουν μερικοι) που θα αναπτυξει ενα Evo θα ειναι μεγαλυτερη απο το Rallye αλλα συναμα αυτη η τριβη πρεπει να μεταβαλλει την κινητικη κατασταση ενος αυτοκινητου με μεγαλυτερη μαζα, αρα το ποση τριβη θα ' παραγει ' ενα αυτονικητο ως σκετη τιμη δεν μου λεει κατι γιατι δεν ξερω ποση μαζα εχει... Για παραδειγμα ενα SUV 2500 kg που φτανει μεχρι τα 0.95 g κεντρομολου θα αναπτυξει τριβη τ= 23299 N, τη στιγμη που το Rallye των 900 kg που πες οτι μπορει να φτασει μεχρι τα 1.05 g κεντρομολου θα αναπτυξει τριβη τ= 9270 Ν. Οπως βλεπεις το Rally αναπτυσει πολυ μικροτερη δυναμη τριβης ομως αυτη εχει να μεταβαλλει την κινητικη κατασταση ενος οχηματος με πολυ μικροτερη μαζα... Αυτο που μας νοιαζει λοιπον ειναι η επιταχυνση και οχι η τιμη της τριβης και αυτη η επιταχυνση δεν μπορει να ειναι πανω απο 1.3 g μεγιστη στιγμιαια και περιπου 1.2 g μεση, εστω και με μελετη εξιδανικευμενης κινησης... Απεχει λοιπον πολυ απο τα 130 δικα σου χιλιομετρα και τα 1.77 g που θα ανεπτυσε με αυτη την ταχυτητα το Evo... Τελος λες οτι με τη δικης μας λογικη, σχεδον ολα τα αυτοκινητα θα βρισκονται -5 η +5 μιας δεδομενης μεσης ταχυτητας διελευσης απο μια στροφη και σου απανταω. ΝΑΙ δινεις ολοκληρα 10 χλμ διαφορας και ειναι ελαχιστα τα αυτοκινητα παραγωγης που μπορουν να παρουν με 10 χιλιομετρα μεγαλυτερη ΜΕΣΗ ταχυτητα μια στροφη απο τη χειροτερη επιδοση σε αυτη τη στροφη... Μιλαω παντα για αυτοκινητα παραγωγης, με λαστιχα παραγωγης. Τελος τονιζω το ΜΕΣΗ ταχυτητα για να μη βγει και μου πει κανενας οτι η 599 GTB στην Κ13 των Σερρων ειχε μετρημενη ταχυτητα εισοδου 161.3 χλμ και εξοδου 135.5 χλμ κανοντας χρονο πανω στη στροφη 7.75 δευτ, γιατι το Corsa OPC εκανε 7.65 δευτ με ταχυτητα εισοδου 137.1 και εξοδου 120.3 χλμ. Αλλο ταχυτητα εισοδου και εξοδου και αλλο μεση ταχυτητα πανω στη στροφη και κατ'επεκταση μεση κεντρομολος...
ΥΓ: Οπου γραφω κεντρομολος, εννοω κεντρομολος επιταχυνση και οχι δυναμη, αν θελετε βαλτε οπου κεντρομολος τη λεξη κυκλικη...
-
Ο χρήστης Yugo_para_siempre έγραψε:
...Δεν μπορώ με λόγια να το θέσω καλύτερα. Τα 10 Km/h σε μια στροφη των 100 Km/h δεν ειναι μεγάλη διαφορα οταν απο ενα rallye πας σε ενα EVO ή μια 430. Από αλλου ξεκινησε η κουβέντα και αλλού παει. Σας λεω κάποια χτυπητα παραδείγματα για να καταλάβετε οτι ειναι λάθος να μετράτε την κεντρομόλο επιτάχτυνση με τον τύπο u2/R. Αυτη ειναι για ενα σώμα που κανει** ομαλη κυκλικη κίνηση σε κύκλο ακτινας R **και δεν εχει καμια σχεση με αυτο που κανει ενα αμαξι οταν στριβει σε μια στροφη. Δεν ειναι σωστη η προσέγγιση με βαση αυτη τη σχεση.
Αλλο ταχυτητα εισοδου και εξοδου και αλλο μεση ταχυτητα πανω στη στροφη και κατ'επεκταση μεση κεντρομολος...
Δεν υπάρχει 'μεση' κεντρομόλος. Υπάρχει μονο στιγμιαία κεντρομόλος.
-
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
θυμησε μου να μη σε αφησω να μπεις ποτε μεσα στο 206 μου ...οσοι τα λετε αυτα με 106 εχετε ποτε σας προσπαθησει να στριψετε π.χ τις παρατεταμενες του αιλαντ με 4η ++??? καλο και αγιο το 106 αλλα οχι για ταχυτητες πανω απο 130 που τελειωνει η 3η κουμπωνεις 4η και λες το πατερ ημων για να μεινει το αμαξι στο δρομο...........και μιλαμε για μαμα 106 με 14αρια σε σχεση με ενα κλιο που ειναι 1.5 φορα φαρδυτερο και με 17αρια (μη αρχισουμε αλλες αναλυσεις για ανρτηση κλπ κλπ κλπ)
οσοι εχετε αμφιβολιες δεστε τα στοιχεια τηλεμετριας του κλιο απο 4τ μεγαρα
και μη μου πειτε για κ1 π.χκοιταξτε τι κανει το αμαξι π.χ στη κ3
Για το bold... ΦΤΟΥ ΚΑΚΑ! Υπάρχουν ακόμα 'μαμά' 106; Κι αν υπάρχουν, θυμάται νομίζεις κανείς πώς πήγαιναν; Πλέον τα 'μαμά' 106 ή έστω τα σκέτα 106, φοράνε όλο το κιτ της Peugeot Sport για κινητήρα/ανάρτηση, σεμισλίκς, και έχουνε πεταμένα όλα τα περιττά παραφερνάλια έξτρα εξοπλισμού όπως ρεζέρβες, καθίσματα κλπ. Μη μιλήσουμε και για τα πειραγμένα... Ξέρεις πώς πάνε αυτά τα 'μαμά' τώρα; Πως το έλεγε η διαφήμιση της Nissan; 'Shift Expectations' κάτι τέτοιο.
Τα μαμά που λες, καμμία σχέση με οποιοδήποτε Clio (τι Williams, τι RS... συμπεριλαμβανομένου και του Rεικοσικάτι εφ ένα). Ρώτα κι αγωνιζόμενους να σου πούνε.
Διαφορά ταχύτητας στην στροφή