-
Θα πάρω τα πράγματα με τη σειρά, προσπαθώντας να αναλύσω και να μοιραστώ μαζί σου, όσο μου επιτρέπουν οι γνώσεις και η εμπειρία μου, τις αιτίες που οδηγούν τους νέους ανθρώπους ( το target group του Τροχαίου Ατυχήματος) και όχι μόνο, στο θάνατο ή στην αναπηρική καρέκλα. Καταρχάς, δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα, από το να θάβεις το παιδί σου. Ο πόνος δεν περιγράφεται με λόγια…
Η ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΓΟΝΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ- 0- 12 ετών
Μόλις γεννηθεί το παιδί μας, πηγαίνουμε στο Νοσοκομείο ή στην Κλινική, πανευτυχείς, για να επιστρέψουμε όλοι μαζί στο σπίτι. Κάθεται στο πίσω κάθισμα η μητέρα με το βρέφος στην αγκαλιά ή στο port-bebe και οι γονείς, αφελώς, αισθάνονται ασφαλείς, «αφού κάθονται πίσω».
Οι συνέπειες είναι γνωστές: Τα τροχαία ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία παιδικής θνησιμότητας στη χώρα μας. Βλέπεις, η επιλογή ενός σωστά σχεδιασμένου παιδικού καθίσματος, ανάλογα με την ηλικία, το βάρος και το ύψος του παιδιού κοστίζει πολύ, αλλά δεν κοστίζουν τα δερμάτινα καθίσματα και οι ζάντες αλουμινίου. Επειδή όμως, κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, η παροχή σωστών παιδικών καθισμάτων σε γονείς που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά σε αυτή την υποχρέωση, θα έπρεπε να επιδοτείται από το Κράτος. Το κόστος είναι αμελητέο μπροστά στη σφαγή που έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας, αφού εξαιτίας των τροχαίων ατυχημάτων, από τη μεταπολεμική περίοδο και μέχρι το 2050, δεν θα γεννηθούν 2.500.000 Ελληνόπουλα. Σωστά διάβασες, δυόμισι εκατομμύρια….
Αν γλιτώσει το παιδί από την άγνοια των γονιών του, γύρω στα 6 – 10 ετών, βγαίνει στο δρόμο να παίξει, όπως κάναμε όλοι άλλωστε…Μακάρι να είχα έναν τρόπο καταγραφής των γεγονότων, για να δείχνω παντού, τον τρόπο που οδηγεί το ποδήλατό του ένα παιδί στη Δημόσια Κυκλοφορία, ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ξέρεις πόσες φορές έχει πεταχτεί παιδί μπροστά στις ρόδες του εκπαιδευτικού αυτοκινήτου, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού που πέρασε; Τουλάχιστον 20. Γνωρίζεις γιατί δεν έχει προκληθεί ατύχημα; Διότι ο εκπαιδευόμενος οδηγός κινείται με την ταχύτητα που επιβάλλεται από τις εκάστοτε οδικές συνθήκες όχι γιατί είναι αρχάριος και φοβάται, αλλά γιατί αυτό πρέπει να πράττει. Αν κινούμασταν όλοι οι έμπειροι οδηγοί με αυτόν τον τρόπο σε κατοικημένες περιοχές, θα είχαν μειωθεί δραστικά τα τροχαία ατυχήματα που εμπλέκονται παιδιά, αλλά τί σου λέω τώρα; Βιάζεσαι πολύ και πρέπει να κορνάρεις τον εκπαιδευόμενο, έτσι, για να τον τρομάξεις, προσπερνώντας μας μέσα στη διασταύρωση! Ξέρεις τι μου λέει μετά το παιδί σου, που πιθανόν έχει τη θέση του εκπαιδευόμενου οδηγού; «Δεν βλέπεις τι γίνεται ρε Σταύρο, παράτα με στην ησυχία μου…». Πώς να του εξηγήσεις ότι πρέπει να επαναστατήσει, να πάει «κόντρα στο ποτάμι»;
Από την άλλη πλευρά, η κατάσταση οικονομικά δυσκολεύει όλο και περισσότερο, εξαναγκάζοντας όλο και περισσότερες μητέρες να εργάζονται. Και ποιος θα πάρει το παιδί από το σχολείο; Μα ο παππούς φυσικά! Ο άνθρωπος που μεγάλωσε με ψωμί και αλάτι, κυριολεκτικά, για να μην έχουμε εμείς κανένα πρόβλημα. Στη ζώνη και στο παιδικό κάθισμα θα έχει το μυαλό του; Στο κάτω κάτω της γραφής, τι έπαθαν τα δικά του παιδιά μέσα στο άθλιο, με τα σημερινά δεδομένα, αυτοκίνητο που οδηγούσε; Τίποτε! Μόνο που σου διαφεύγει κάτι παππού…Είχες 10 φορές λιγότερη κυκλοφορία να αντιμετωπίσεις και τώρα, ό,τι πέτυχαν τα παιδιά σου με κόπο, το να κάθεται δηλαδή το παιδί σωστά δεμένο στο καθισματάκι του, το διαλύεις με μία κίνηση βάζοντας το εγγόνι σου μπροστά. Δεν πρόκειται να ξανακαθίσει πίσω παππού, να το ξέρεις. Έτσι αναπαράγονται τα παλιά πρότυπα. Δίνει τη σκυτάλη ο πατέρας στο γιο και ο παππούς στον εγγονό. Μια σκυτάλη που μοιάζει με δυναμίτη και με το φυτίλι αναμμένο….
Και κάτι ακόμη για αυτή την ηλικία, αφού είχα την τύχη να ασχοληθώ με την Κυκλοφοριακή Αγωγή στην Α’ ΒΑΘΜΙΑ εκπαίδευση. Ό,τι βλέπει ένα παιδί μέσα στο αυτοκίνητο, δηλαδή την οδηγική συμπεριφορά των γονιών του, αυτήν θα αντιγράψει. Η εκμάθηση των κανόνων κυκλοφορίας, που πρέπει να τηρούνται αυστηρά στο οικογενειακό αυτοκίνητο για να έχει αποτέλεσμα η Κυκλοφοριακή Αγωγή, εξαρτάται από το πόσο άργησε το παιδί να πάει στο σχολείο το πρωί. Αν όντως άργησε το παιδί να ετοιμαστεί, το αμολάς μέσα στο αυτοκίνητο όπως όπως και πανικόβλητα το μεταφέρεις στο σχολείο, παραβιάζοντας κάθε κανόνα σωστής οδηγικής συμπεριφοράς. «-Μπαμπά, μαμά, τα βλέπω όλα αυτά, μόνο που δεν μπορώ να τα εξωτερικεύσω...Για να οδηγείς έτσι, κάτι παραπάνω θα ξέρεις…».
Η σωστή διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου, που έχει πάρει πια τη μορφή τέχνης, είναι θεμελιώδης παράγοντας για την εκμάθηση των κανόνων κυκλοφορίας στα παιδιά μας, αλλά και για την Οδική Ασφάλεια γενικότερα. Για παράδειγμα, αν σου πουν τώρα από το Κιλκίς να είσαι σε μία ώρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σκέψου πώς πρέπει να οδηγήσεις για να πετύχεις κάτι τέτοιο…Αλλά κι εσύ να μην πιέζεσαι, πόσοι είναι αυτοί που εξαιτίας της πίεσης του χρόνου, προσπαθούν να σε εξολοθρεύσουν;
- 12 – 16 ετών
Το αγόρι που μπαίνει στην εφηβεία, «ψάχνεται» περισσότερο σε θέματα οδήγησης από το κορίτσι της ηλικίας του. Αυτό είναι δεδομένο, αφού έχει να κάνει κυρίως με συμπεριφορά που βασίζεται στο φύλο. Ήδη από τα δέκα του ο μικρός «σε έψηνε» να του πάρεις ένα ηλεκτροκίνητο πατίνι, και αν ήξερες τι έχουν δει τα μάτια μου μ’ αυτά, θα το έβαζες φωτιά. Δεν ξέρεις, φανταστικέ πατέρα, ούτε και περνάει από το μυαλό σου, πόσο κινδυνεύει το παιδί σου με ένα τέτοιο όχημα, γιατί περί οχήματος πρόκειται, στο εχθρικό κυκλοφοριακό περιβάλλον μιας ελληνικής πόλης. Καταρχάς δεν ακούγεται κατά την κίνησή του, άρα κινδυνεύουν οι πεζοί συνομήλικοί του, στους οποίους κάνει επίδειξη ο μικρός, πράξη υγιέστατη και φυσιολογική για την ηλικία του. Εκτός κι αν του έμαθες να κρατά πλευρικές αποστάσεις ασφαλείας. Εκτός κι αν του έμαθες να σταματά στις διασταυρώσεις, γιατί κινδυνεύει άμεσα. Να σε ρωτήσω κάτι; Γιατί να το κάνει αφού εσύ δεν το έκανες ποτέ; Και γιατί να φορέσει κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό οδηγώντας το ποδήλατο ή το ηλεκτροκίνητο πατίνι του, αφού εσύ δεν φόρεσες ποτέ οδηγώντας τη μοτοσικλέτα σου;
Γύρω στα δεκαπέντε, αρχίζει να σε ψήνει για «μηχανάκι». Μη το κάνεις. Μη το αγοράσεις. Εκτός κι αν ανέλαβες προσωπικά την ευθύνη της εκπαίδευσής του από πολύ μικρή ηλικία, πράγμα που μάλλον δεν έγινε, γιατί ποτέ δεν είχες το χρόνο, «αφού έπρεπε να μην του λείψει τίποτε». Αν είναι έτσι, μη του πάρεις μηχανάκι από τα 16, γιατί οι συνέπειες είναι τραγικές. Ρίξε γύρω σου μια ματιά και αναρωτήσου:
Μπορεί ένας πιτσιρικάς με ανύπαρκτη Παιδεία και λαθεμένες οδηγικές εμπειρίες, να ενταχθεί στο πλέον εχθρικό οδικό περιβάλλον της Ευρώπης; - 18 - …… ετών
Κλείνει λοιπόν το παιδί τα 18 και η πολυπόθητη στιγμή έφτασε. Θα «βγάλει δίπλωμα» !. Πολύ ωραία…Συμφωνείς ότι πρέπει η εκπαίδευση να είναι σκληρή ( και να έρθω εγώ σε αντίθεση με αυτά που πιθανόν να του δίδαξες και που βίωσε μέχρι τώρα στη ζωή του), συμφωνείς ότι και η εξέταση για το «δίπλωμα» πρέπει να είναι επίσης απαιτητική και σκληρή για να γίνει και το παιδί σωστός οδηγός, μόνο που αυτά αφορούν τα παιδιά των άλλων. Το παιδί σου δεν πρέπει να «το κόψουν» (από μόνο του «κόβεται»!), για λόγους εγωισμού και γοήτρου. Άκουσες ποτέ κάποιον να λέει «δεν είμαι καλός οδηγός» ; Ποτέ, κανένα. Για τα τροχαία ατυχήματα φταίνε πάντα οι άλλοι και δεν θα συμβεί ποτέ σε μας!
Δεν εμπιστεύεσαι πια κανένα Θεσμό της Πολιτείας. Δεν εμπιστεύεσαι την Υγεία, την Παιδεία, τη Δικαιοσύνη, την Κοινωνική Ασφάλιση. Γιατί να εμπιστευθείς το σύστημα Εκπαίδευσης και Εξέτασης των Υποψηφίων Οδηγών; Ας πάρει το παιδί το δίπλωμα και θα του μάθεις εσύ να οδηγεί…
Αυτά τα γράφω λαμβάνοντας υπόψη και τα προσωπικά μου βιώματα, αφού στάθηκα πολύ τυχερός που έφτασα μέχρι τα 37 και είμαι ακόμη εδώ μαζί σου. Να ξέρεις ότι χτύπησα πολλές φορές την Πύλη της Γειτονιάς των Αγγέλων, είτε από δική μου άγνοια και ανοησία από τα 18 μέχρι τα 25, είτε από το λάθος κάποιου άλλου συνανθρώπου μου τα επόμενα χρόνια της ζωής μου. Ευτυχώς, δεν μου άνοιξε κανείς…
Σταύρος Αλέξογλου
Εκπαιδευτής Οδήγησης
Έφορος Δημοσίων Σχέσεων Μοτοσικλετιστικού Ομίλου Κιλκίς - 0- 12 ετών
-
Θα πάρω τα πράγματα με τη σειρά, προσπαθώντας να αναλύσω και να μοιραστώ μαζί σου, όσο μου επιτρέπουν οι γνώσεις και η εμπειρία μου, τις αιτίες που οδηγούν τους νέους ανθρώπους ( το target group του Τροχαίου Ατυχήματος) και όχι μόνο, στο θάνατο ή στην αναπηρική καρέκλα. Καταρχάς, δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα, από το να θάβεις το παιδί σου. Ο πόνος δεν περιγράφεται με λόγια…
Η ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΓΟΝΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ- 0- 12 ετών
Μόλις γεννηθεί το παιδί μας, πηγαίνουμε στο Νοσοκομείο ή στην Κλινική, πανευτυχείς, για να επιστρέψουμε όλοι μαζί στο σπίτι. Κάθεται στο πίσω κάθισμα η μητέρα με το βρέφος στην αγκαλιά ή στο port-bebe και οι γονείς, αφελώς, αισθάνονται ασφαλείς, «αφού κάθονται πίσω».
Οι συνέπειες είναι γνωστές: Τα τροχαία ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία παιδικής θνησιμότητας στη χώρα μας. Βλέπεις, η επιλογή ενός σωστά σχεδιασμένου παιδικού καθίσματος, ανάλογα με την ηλικία, το βάρος και το ύψος του παιδιού κοστίζει πολύ, αλλά δεν κοστίζουν τα δερμάτινα καθίσματα και οι ζάντες αλουμινίου. Επειδή όμως, κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, η παροχή σωστών παιδικών καθισμάτων σε γονείς που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά σε αυτή την υποχρέωση, θα έπρεπε να επιδοτείται από το Κράτος. Το κόστος είναι αμελητέο μπροστά στη σφαγή που έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας, αφού εξαιτίας των τροχαίων ατυχημάτων, από τη μεταπολεμική περίοδο και μέχρι το 2050, δεν θα γεννηθούν 2.500.000 Ελληνόπουλα. Σωστά διάβασες, δυόμισι εκατομμύρια….
Αν γλιτώσει το παιδί από την άγνοια των γονιών του, γύρω στα 6 – 10 ετών, βγαίνει στο δρόμο να παίξει, όπως κάναμε όλοι άλλωστε…Μακάρι να είχα έναν τρόπο καταγραφής των γεγονότων, για να δείχνω παντού, τον τρόπο που οδηγεί το ποδήλατό του ένα παιδί στη Δημόσια Κυκλοφορία, ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ξέρεις πόσες φορές έχει πεταχτεί παιδί μπροστά στις ρόδες του εκπαιδευτικού αυτοκινήτου, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού που πέρασε; Τουλάχιστον 20. Γνωρίζεις γιατί δεν έχει προκληθεί ατύχημα; Διότι ο εκπαιδευόμενος οδηγός κινείται με την ταχύτητα που επιβάλλεται από τις εκάστοτε οδικές συνθήκες όχι γιατί είναι αρχάριος και φοβάται, αλλά γιατί αυτό πρέπει να πράττει. Αν κινούμασταν όλοι οι έμπειροι οδηγοί με αυτόν τον τρόπο σε κατοικημένες περιοχές, θα είχαν μειωθεί δραστικά τα τροχαία ατυχήματα που εμπλέκονται παιδιά, αλλά τί σου λέω τώρα; Βιάζεσαι πολύ και πρέπει να κορνάρεις τον εκπαιδευόμενο, έτσι, για να τον τρομάξεις, προσπερνώντας μας μέσα στη διασταύρωση! Ξέρεις τι μου λέει μετά το παιδί σου, που πιθανόν έχει τη θέση του εκπαιδευόμενου οδηγού; «Δεν βλέπεις τι γίνεται ρε Σταύρο, παράτα με στην ησυχία μου…». Πώς να του εξηγήσεις ότι πρέπει να επαναστατήσει, να πάει «κόντρα στο ποτάμι»;
Από την άλλη πλευρά, η κατάσταση οικονομικά δυσκολεύει όλο και περισσότερο, εξαναγκάζοντας όλο και περισσότερες μητέρες να εργάζονται. Και ποιος θα πάρει το παιδί από το σχολείο; Μα ο παππούς φυσικά! Ο άνθρωπος που μεγάλωσε με ψωμί και αλάτι, κυριολεκτικά, για να μην έχουμε εμείς κανένα πρόβλημα. Στη ζώνη και στο παιδικό κάθισμα θα έχει το μυαλό του; Στο κάτω κάτω της γραφής, τι έπαθαν τα δικά του παιδιά μέσα στο άθλιο, με τα σημερινά δεδομένα, αυτοκίνητο που οδηγούσε; Τίποτε! Μόνο που σου διαφεύγει κάτι παππού…Είχες 10 φορές λιγότερη κυκλοφορία να αντιμετωπίσεις και τώρα, ό,τι πέτυχαν τα παιδιά σου με κόπο, το να κάθεται δηλαδή το παιδί σωστά δεμένο στο καθισματάκι του, το διαλύεις με μία κίνηση βάζοντας το εγγόνι σου μπροστά. Δεν πρόκειται να ξανακαθίσει πίσω παππού, να το ξέρεις. Έτσι αναπαράγονται τα παλιά πρότυπα. Δίνει τη σκυτάλη ο πατέρας στο γιο και ο παππούς στον εγγονό. Μια σκυτάλη που μοιάζει με δυναμίτη και με το φυτίλι αναμμένο….
Και κάτι ακόμη για αυτή την ηλικία, αφού είχα την τύχη να ασχοληθώ με την Κυκλοφοριακή Αγωγή στην Α’ ΒΑΘΜΙΑ εκπαίδευση. Ό,τι βλέπει ένα παιδί μέσα στο αυτοκίνητο, δηλαδή την οδηγική συμπεριφορά των γονιών του, αυτήν θα αντιγράψει. Η εκμάθηση των κανόνων κυκλοφορίας, που πρέπει να τηρούνται αυστηρά στο οικογενειακό αυτοκίνητο για να έχει αποτέλεσμα η Κυκλοφοριακή Αγωγή, εξαρτάται από το πόσο άργησε το παιδί να πάει στο σχολείο το πρωί. Αν όντως άργησε το παιδί να ετοιμαστεί, το αμολάς μέσα στο αυτοκίνητο όπως όπως και πανικόβλητα το μεταφέρεις στο σχολείο, παραβιάζοντας κάθε κανόνα σωστής οδηγικής συμπεριφοράς. «-Μπαμπά, μαμά, τα βλέπω όλα αυτά, μόνο που δεν μπορώ να τα εξωτερικεύσω...Για να οδηγείς έτσι, κάτι παραπάνω θα ξέρεις…».
Η σωστή διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου, που έχει πάρει πια τη μορφή τέχνης, είναι θεμελιώδης παράγοντας για την εκμάθηση των κανόνων κυκλοφορίας στα παιδιά μας, αλλά και για την Οδική Ασφάλεια γενικότερα. Για παράδειγμα, αν σου πουν τώρα από το Κιλκίς να είσαι σε μία ώρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σκέψου πώς πρέπει να οδηγήσεις για να πετύχεις κάτι τέτοιο…Αλλά κι εσύ να μην πιέζεσαι, πόσοι είναι αυτοί που εξαιτίας της πίεσης του χρόνου, προσπαθούν να σε εξολοθρεύσουν;
- 12 – 16 ετών
Το αγόρι που μπαίνει στην εφηβεία, «ψάχνεται» περισσότερο σε θέματα οδήγησης από το κορίτσι της ηλικίας του. Αυτό είναι δεδομένο, αφού έχει να κάνει κυρίως με συμπεριφορά που βασίζεται στο φύλο. Ήδη από τα δέκα του ο μικρός «σε έψηνε» να του πάρεις ένα ηλεκτροκίνητο πατίνι, και αν ήξερες τι έχουν δει τα μάτια μου μ’ αυτά, θα το έβαζες φωτιά. Δεν ξέρεις, φανταστικέ πατέρα, ούτε και περνάει από το μυαλό σου, πόσο κινδυνεύει το παιδί σου με ένα τέτοιο όχημα, γιατί περί οχήματος πρόκειται, στο εχθρικό κυκλοφοριακό περιβάλλον μιας ελληνικής πόλης. Καταρχάς δεν ακούγεται κατά την κίνησή του, άρα κινδυνεύουν οι πεζοί συνομήλικοί του, στους οποίους κάνει επίδειξη ο μικρός, πράξη υγιέστατη και φυσιολογική για την ηλικία του. Εκτός κι αν του έμαθες να κρατά πλευρικές αποστάσεις ασφαλείας. Εκτός κι αν του έμαθες να σταματά στις διασταυρώσεις, γιατί κινδυνεύει άμεσα. Να σε ρωτήσω κάτι; Γιατί να το κάνει αφού εσύ δεν το έκανες ποτέ; Και γιατί να φορέσει κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό οδηγώντας το ποδήλατο ή το ηλεκτροκίνητο πατίνι του, αφού εσύ δεν φόρεσες ποτέ οδηγώντας τη μοτοσικλέτα σου;
Γύρω στα δεκαπέντε, αρχίζει να σε ψήνει για «μηχανάκι». Μη το κάνεις. Μη το αγοράσεις. Εκτός κι αν ανέλαβες προσωπικά την ευθύνη της εκπαίδευσής του από πολύ μικρή ηλικία, πράγμα που μάλλον δεν έγινε, γιατί ποτέ δεν είχες το χρόνο, «αφού έπρεπε να μην του λείψει τίποτε». Αν είναι έτσι, μη του πάρεις μηχανάκι από τα 16, γιατί οι συνέπειες είναι τραγικές. Ρίξε γύρω σου μια ματιά και αναρωτήσου:
Μπορεί ένας πιτσιρικάς με ανύπαρκτη Παιδεία και λαθεμένες οδηγικές εμπειρίες, να ενταχθεί στο πλέον εχθρικό οδικό περιβάλλον της Ευρώπης; - 18 - …… ετών
Κλείνει λοιπόν το παιδί τα 18 και η πολυπόθητη στιγμή έφτασε. Θα «βγάλει δίπλωμα» !. Πολύ ωραία…Συμφωνείς ότι πρέπει η εκπαίδευση να είναι σκληρή ( και να έρθω εγώ σε αντίθεση με αυτά που πιθανόν να του δίδαξες και που βίωσε μέχρι τώρα στη ζωή του), συμφωνείς ότι και η εξέταση για το «δίπλωμα» πρέπει να είναι επίσης απαιτητική και σκληρή για να γίνει και το παιδί σωστός οδηγός, μόνο που αυτά αφορούν τα παιδιά των άλλων. Το παιδί σου δεν πρέπει να «το κόψουν» (από μόνο του «κόβεται»!), για λόγους εγωισμού και γοήτρου. Άκουσες ποτέ κάποιον να λέει «δεν είμαι καλός οδηγός» ; Ποτέ, κανένα. Για τα τροχαία ατυχήματα φταίνε πάντα οι άλλοι και δεν θα συμβεί ποτέ σε μας!
Δεν εμπιστεύεσαι πια κανένα Θεσμό της Πολιτείας. Δεν εμπιστεύεσαι την Υγεία, την Παιδεία, τη Δικαιοσύνη, την Κοινωνική Ασφάλιση. Γιατί να εμπιστευθείς το σύστημα Εκπαίδευσης και Εξέτασης των Υποψηφίων Οδηγών; Ας πάρει το παιδί το δίπλωμα και θα του μάθεις εσύ να οδηγεί…
Αυτά τα γράφω λαμβάνοντας υπόψη και τα προσωπικά μου βιώματα, αφού στάθηκα πολύ τυχερός που έφτασα μέχρι τα 37 και είμαι ακόμη εδώ μαζί σου. Να ξέρεις ότι χτύπησα πολλές φορές την Πύλη της Γειτονιάς των Αγγέλων, είτε από δική μου άγνοια και ανοησία από τα 18 μέχρι τα 25, είτε από το λάθος κάποιου άλλου συνανθρώπου μου τα επόμενα χρόνια της ζωής μου. Ευτυχώς, δεν μου άνοιξε κανείς…
Σταύρος Αλέξογλου
Εκπαιδευτής Οδήγησης
Έφορος Δημοσίων Σχέσεων Μοτοσικλετιστικού Ομίλου Κιλκίς - 0- 12 ετών
-
Θα πάρω τα πράγματα με τη σειρά, προσπαθώντας να αναλύσω και να μοιραστώ μαζί σου, όσο μου επιτρέπουν οι γνώσεις και η εμπειρία μου, τις αιτίες που οδηγούν τους νέους ανθρώπους ( το target group του Τροχαίου Ατυχήματος) και όχι μόνο, στο θάνατο ή στην αναπηρική καρέκλα. Καταρχάς, δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα, από το να θάβεις το παιδί σου. Ο πόνος δεν περιγράφεται με λόγια…
Η ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΓΟΝΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ- 0- 12 ετών
Μόλις γεννηθεί το παιδί μας, πηγαίνουμε στο Νοσοκομείο ή στην Κλινική, πανευτυχείς, για να επιστρέψουμε όλοι μαζί στο σπίτι. Κάθεται στο πίσω κάθισμα η μητέρα με το βρέφος στην αγκαλιά ή στο port-bebe και οι γονείς, αφελώς, αισθάνονται ασφαλείς, «αφού κάθονται πίσω».
Οι συνέπειες είναι γνωστές: Τα τροχαία ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία παιδικής θνησιμότητας στη χώρα μας. Βλέπεις, η επιλογή ενός σωστά σχεδιασμένου παιδικού καθίσματος, ανάλογα με την ηλικία, το βάρος και το ύψος του παιδιού κοστίζει πολύ, αλλά δεν κοστίζουν τα δερμάτινα καθίσματα και οι ζάντες αλουμινίου. Επειδή όμως, κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, η παροχή σωστών παιδικών καθισμάτων σε γονείς που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά σε αυτή την υποχρέωση, θα έπρεπε να επιδοτείται από το Κράτος. Το κόστος είναι αμελητέο μπροστά στη σφαγή που έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας, αφού εξαιτίας των τροχαίων ατυχημάτων, από τη μεταπολεμική περίοδο και μέχρι το 2050, δεν θα γεννηθούν 2.500.000 Ελληνόπουλα. Σωστά διάβασες, δυόμισι εκατομμύρια….
Αν γλιτώσει το παιδί από την άγνοια των γονιών του, γύρω στα 6 – 10 ετών, βγαίνει στο δρόμο να παίξει, όπως κάναμε όλοι άλλωστε…Μακάρι να είχα έναν τρόπο καταγραφής των γεγονότων, για να δείχνω παντού, τον τρόπο που οδηγεί το ποδήλατό του ένα παιδί στη Δημόσια Κυκλοφορία, ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ξέρεις πόσες φορές έχει πεταχτεί παιδί μπροστά στις ρόδες του εκπαιδευτικού αυτοκινήτου, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού που πέρασε; Τουλάχιστον 20. Γνωρίζεις γιατί δεν έχει προκληθεί ατύχημα; Διότι ο εκπαιδευόμενος οδηγός κινείται με την ταχύτητα που επιβάλλεται από τις εκάστοτε οδικές συνθήκες όχι γιατί είναι αρχάριος και φοβάται, αλλά γιατί αυτό πρέπει να πράττει. Αν κινούμασταν όλοι οι έμπειροι οδηγοί με αυτόν τον τρόπο σε κατοικημένες περιοχές, θα είχαν μειωθεί δραστικά τα τροχαία ατυχήματα που εμπλέκονται παιδιά, αλλά τί σου λέω τώρα; Βιάζεσαι πολύ και πρέπει να κορνάρεις τον εκπαιδευόμενο, έτσι, για να τον τρομάξεις, προσπερνώντας μας μέσα στη διασταύρωση! Ξέρεις τι μου λέει μετά το παιδί σου, που πιθανόν έχει τη θέση του εκπαιδευόμενου οδηγού; «Δεν βλέπεις τι γίνεται ρε Σταύρο, παράτα με στην ησυχία μου…». Πώς να του εξηγήσεις ότι πρέπει να επαναστατήσει, να πάει «κόντρα στο ποτάμι»;
Από την άλλη πλευρά, η κατάσταση οικονομικά δυσκολεύει όλο και περισσότερο, εξαναγκάζοντας όλο και περισσότερες μητέρες να εργάζονται. Και ποιος θα πάρει το παιδί από το σχολείο; Μα ο παππούς φυσικά! Ο άνθρωπος που μεγάλωσε με ψωμί και αλάτι, κυριολεκτικά, για να μην έχουμε εμείς κανένα πρόβλημα. Στη ζώνη και στο παιδικό κάθισμα θα έχει το μυαλό του; Στο κάτω κάτω της γραφής, τι έπαθαν τα δικά του παιδιά μέσα στο άθλιο, με τα σημερινά δεδομένα, αυτοκίνητο που οδηγούσε; Τίποτε! Μόνο που σου διαφεύγει κάτι παππού…Είχες 10 φορές λιγότερη κυκλοφορία να αντιμετωπίσεις και τώρα, ό,τι πέτυχαν τα παιδιά σου με κόπο, το να κάθεται δηλαδή το παιδί σωστά δεμένο στο καθισματάκι του, το διαλύεις με μία κίνηση βάζοντας το εγγόνι σου μπροστά. Δεν πρόκειται να ξανακαθίσει πίσω παππού, να το ξέρεις. Έτσι αναπαράγονται τα παλιά πρότυπα. Δίνει τη σκυτάλη ο πατέρας στο γιο και ο παππούς στον εγγονό. Μια σκυτάλη που μοιάζει με δυναμίτη και με το φυτίλι αναμμένο….
Και κάτι ακόμη για αυτή την ηλικία, αφού είχα την τύχη να ασχοληθώ με την Κυκλοφοριακή Αγωγή στην Α’ ΒΑΘΜΙΑ εκπαίδευση. Ό,τι βλέπει ένα παιδί μέσα στο αυτοκίνητο, δηλαδή την οδηγική συμπεριφορά των γονιών του, αυτήν θα αντιγράψει. Η εκμάθηση των κανόνων κυκλοφορίας, που πρέπει να τηρούνται αυστηρά στο οικογενειακό αυτοκίνητο για να έχει αποτέλεσμα η Κυκλοφοριακή Αγωγή, εξαρτάται από το πόσο άργησε το παιδί να πάει στο σχολείο το πρωί. Αν όντως άργησε το παιδί να ετοιμαστεί, το αμολάς μέσα στο αυτοκίνητο όπως όπως και πανικόβλητα το μεταφέρεις στο σχολείο, παραβιάζοντας κάθε κανόνα σωστής οδηγικής συμπεριφοράς. «-Μπαμπά, μαμά, τα βλέπω όλα αυτά, μόνο που δεν μπορώ να τα εξωτερικεύσω...Για να οδηγείς έτσι, κάτι παραπάνω θα ξέρεις…».
Η σωστή διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου, που έχει πάρει πια τη μορφή τέχνης, είναι θεμελιώδης παράγοντας για την εκμάθηση των κανόνων κυκλοφορίας στα παιδιά μας, αλλά και για την Οδική Ασφάλεια γενικότερα. Για παράδειγμα, αν σου πουν τώρα από το Κιλκίς να είσαι σε μία ώρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σκέψου πώς πρέπει να οδηγήσεις για να πετύχεις κάτι τέτοιο…Αλλά κι εσύ να μην πιέζεσαι, πόσοι είναι αυτοί που εξαιτίας της πίεσης του χρόνου, προσπαθούν να σε εξολοθρεύσουν;
- 12 – 16 ετών
Το αγόρι που μπαίνει στην εφηβεία, «ψάχνεται» περισσότερο σε θέματα οδήγησης από το κορίτσι της ηλικίας του. Αυτό είναι δεδομένο, αφού έχει να κάνει κυρίως με συμπεριφορά που βασίζεται στο φύλο. Ήδη από τα δέκα του ο μικρός «σε έψηνε» να του πάρεις ένα ηλεκτροκίνητο πατίνι, και αν ήξερες τι έχουν δει τα μάτια μου μ’ αυτά, θα το έβαζες φωτιά. Δεν ξέρεις, φανταστικέ πατέρα, ούτε και περνάει από το μυαλό σου, πόσο κινδυνεύει το παιδί σου με ένα τέτοιο όχημα, γιατί περί οχήματος πρόκειται, στο εχθρικό κυκλοφοριακό περιβάλλον μιας ελληνικής πόλης. Καταρχάς δεν ακούγεται κατά την κίνησή του, άρα κινδυνεύουν οι πεζοί συνομήλικοί του, στους οποίους κάνει επίδειξη ο μικρός, πράξη υγιέστατη και φυσιολογική για την ηλικία του. Εκτός κι αν του έμαθες να κρατά πλευρικές αποστάσεις ασφαλείας. Εκτός κι αν του έμαθες να σταματά στις διασταυρώσεις, γιατί κινδυνεύει άμεσα. Να σε ρωτήσω κάτι; Γιατί να το κάνει αφού εσύ δεν το έκανες ποτέ; Και γιατί να φορέσει κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό οδηγώντας το ποδήλατο ή το ηλεκτροκίνητο πατίνι του, αφού εσύ δεν φόρεσες ποτέ οδηγώντας τη μοτοσικλέτα σου;
Γύρω στα δεκαπέντε, αρχίζει να σε ψήνει για «μηχανάκι». Μη το κάνεις. Μη το αγοράσεις. Εκτός κι αν ανέλαβες προσωπικά την ευθύνη της εκπαίδευσής του από πολύ μικρή ηλικία, πράγμα που μάλλον δεν έγινε, γιατί ποτέ δεν είχες το χρόνο, «αφού έπρεπε να μην του λείψει τίποτε». Αν είναι έτσι, μη του πάρεις μηχανάκι από τα 16, γιατί οι συνέπειες είναι τραγικές. Ρίξε γύρω σου μια ματιά και αναρωτήσου:
Μπορεί ένας πιτσιρικάς με ανύπαρκτη Παιδεία και λαθεμένες οδηγικές εμπειρίες, να ενταχθεί στο πλέον εχθρικό οδικό περιβάλλον της Ευρώπης; - 18 - …… ετών
Κλείνει λοιπόν το παιδί τα 18 και η πολυπόθητη στιγμή έφτασε. Θα «βγάλει δίπλωμα» !. Πολύ ωραία…Συμφωνείς ότι πρέπει η εκπαίδευση να είναι σκληρή ( και να έρθω εγώ σε αντίθεση με αυτά που πιθανόν να του δίδαξες και που βίωσε μέχρι τώρα στη ζωή του), συμφωνείς ότι και η εξέταση για το «δίπλωμα» πρέπει να είναι επίσης απαιτητική και σκληρή για να γίνει και το παιδί σωστός οδηγός, μόνο που αυτά αφορούν τα παιδιά των άλλων. Το παιδί σου δεν πρέπει να «το κόψουν» (από μόνο του «κόβεται»!), για λόγους εγωισμού και γοήτρου. Άκουσες ποτέ κάποιον να λέει «δεν είμαι καλός οδηγός» ; Ποτέ, κανένα. Για τα τροχαία ατυχήματα φταίνε πάντα οι άλλοι και δεν θα συμβεί ποτέ σε μας!
Δεν εμπιστεύεσαι πια κανένα Θεσμό της Πολιτείας. Δεν εμπιστεύεσαι την Υγεία, την Παιδεία, τη Δικαιοσύνη, την Κοινωνική Ασφάλιση. Γιατί να εμπιστευθείς το σύστημα Εκπαίδευσης και Εξέτασης των Υποψηφίων Οδηγών; Ας πάρει το παιδί το δίπλωμα και θα του μάθεις εσύ να οδηγεί…
Αυτά τα γράφω λαμβάνοντας υπόψη και τα προσωπικά μου βιώματα, αφού στάθηκα πολύ τυχερός που έφτασα μέχρι τα 37 και είμαι ακόμη εδώ μαζί σου. Να ξέρεις ότι χτύπησα πολλές φορές την Πύλη της Γειτονιάς των Αγγέλων, είτε από δική μου άγνοια και ανοησία από τα 18 μέχρι τα 25, είτε από το λάθος κάποιου άλλου συνανθρώπου μου τα επόμενα χρόνια της ζωής μου. Ευτυχώς, δεν μου άνοιξε κανείς…
Σταύρος Αλέξογλου
Εκπαιδευτής Οδήγησης
Έφορος Δημοσίων Σχέσεων Μοτοσικλετιστικού Ομίλου Κιλκίς - 0- 12 ετών
-
Ολα αυτά συμπυκνώνονται σε δύο λέξεις που επιμένω απο τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου.
Κυκλοφοριακή αγωγή από 7 ετών.-
Ολα τα άλλα είναι ημίμετρα. -
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Ολα αυτά συμπυκνώνονται σε δύο λέξεις που επιμένω απο τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου.
Κυκλοφοριακή αγωγή από 7 ετών.-
Ολα τα άλλα είναι ημίμετρα....από 2 ετών που αρχίζουν να καταλαβαίνουν και να μιλάνε.
-
Eχω ανάλογη ηλικία και ίδιες σκέψεις.
Δυστυχώς όμως το έχω πάρει πλέον απόφαση ότι δεν μπορούν να αλλάξουν πολλά αν δεν υπάρξει βούληση από το ίδιο τα κράτος. Και η οποία δεν φαίνεται να υπάρχει (ένα Σταθάκης μόνος του απέναντι σε καρεκλοκένταυρους τι μπορεί να κάνει άραγε ?) και αυτό είναι το πρόβλημα κατά βάση.Ότι και αν γράψουμε εδώ, ότι και αν λέμε σε συγγενικές και φιλικές παρέες η κατασταση θα παραμένει ίδια. Λύσεις υπάρχουν πολλές αλλά έχουν κόστος και ο κάθε πολιτικάντης προτιμά να εύχεται να μη βρεθεί το παιδί του στη κακιά την ώρα μπροστά (και φυσικά να του αγοράσει και λιμουζίνα για να το 'προστατεύει') παρά να προσπαθήσει να αλλάξει έστω και λίγο την κατάσταση.
Μπορούμε όλοι να κάνουμε μια προσπάθεια αλλά επειδή την κάνω χρόνια σε φίλους και συγγενείς βλέπω ότι η προσπάθεια στη μικροκλίμακα πνίγεται από συνήθειες ετών αποτυπωμένες στη συμπεριφορά μας από τα παιδικά μας χρόνια, όπως γράφεις πολύ σωστά.
Στην Ελλάδα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα παιδείας και καλλιέργειας σε πάρα πολλούς τομείς. Ένας από αυτούς είναι και η αυτοκίνηση. Αλλά το να είσαι αγενής και κακός στη δουλειά του γραφείου σου δεν έχει θύματα, το να είσαι όμως κακός οδηγός δυνητικά είσαι και υποψήφιο θύμα αλλά και υποψήφιος δολοφόνος (από αμέλεια όπως θα πουν στο δικαστήριο) και αυτό δυστυχώς δεν έχει γίνει κατανοητό από το 99% των οδηγών ...
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Ολα αυτά συμπυκνώνονται σε δύο λέξεις που επιμένω απο τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου.
Κυκλοφοριακή αγωγή από 7 ετών.-
Ολα τα άλλα είναι ημίμετρα.+1000000 αλλα πως γινεται πρακτικα αυτο οταν σε οικογενιακο περιβαλλον απλα δεν υφισταται το θεμα κυκλοφοριακη αγωγη. Στο σχολειο ενδεχομενος να λεγονται σωστα πραγματα αλλα στην καθημερινη πραξη που βλεπει το παιδι τον γονιο του να μην σεβεται τιποτα πως θα εμπεδωσει την σωστη συμπεριφορα??? Προσωπικα εχω απογοητευτει απο την περιπτωση να υπαρξουν θεαματικα αποτελεσματα σε αυτον τον τομεα....
-
Πολυ σωστα οσα αναφερει ο Κος Αλεξογλου. Ιδανικα.
Αλλα ας δουμε και μια ακομα παραμετρο:
Αυτη των 'εκπαιδευτων' , που αντι να εκπαιδευουν, πινουν καφε ή διαβαζουν εφημεριδα.
Απλα για να βγει το μεροκαματο. Και ειναι αυτοι που αρκετες φορες παροτρυνουν τον υποψηφιο οδηγο να 'λαδωσει' προκειμενου να αποκτησει την πολυποθητη αδεια οδηγησης. -
Για την αδιαφορία συμφωνώ. Αλλά από την άλλη μεριά εγώ όσους έχω γνωρίσει ήταν μια χαρά.
Για το 'λάδωμα' όμως πιστεύεις ότι ο δάσκαλος που θα ξεκινήσει τη μικρή επανάσταση και θα απέχει από το κυκλωμα θα κρατήσει για πολύ καιρό ανοικτή τη σχολή του (λόγω μειωμένης δουλειάς εννοώ)? Το πολύ 1-2 χρόνια. Απο εκεί και έπειτα ως γνωστόν το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Ας καταπολεμήσει το υπουργείο τους δικούς του βρώμικους μηχανισμούς και μετά θα εξαφανιστούν και οι υπόλοιπες βρωμιές.Οπως είπα και πιο πάνω όμως δεν υπάρχει βούληση για τίποτα και από κανέναν. Για το μόνο που καίγονται είναι να βγουν και την επόμενη τετραετία. Αυτό τους δίνει την ευχέρεια να έχουν πιο ασφαλή (= ακριβό στο φτωχό μυαλό τους) αυτοκίνητα και οι ίδιοι και τα παιδιά τους (νομίζουν ότι ένα πιο ακριβό αυτοκίνητο θα σε σώσει από τις μελαμίνες που ίπτανται περιστασιακά στις εθνικές και από τον οδηγό που είτε από απειρία είτε επειδή οδηγεί 15 ώρες σερί θα σου έρθει πάνω σου) και επομένως αδιαφορούν για τους υπόλοιπους.
Προσωπικα, αυτό που κάνω τα τελευταία χρόνια είναι να οδηγώ όσο το δυνατόν πιο σωστά στο δρόμο ούτως ώστε αυτός/η που είναι αρχάριος και θέλει φυσικά να μάθει να πάρει παραδείγματα ζωντανά. Π.χ. χρήση φλας, παραχώρηση προτεραιότητας, μη επιθετική οδήγηση, οδήγηση δεξιά στην εθνική όταν δεν προσπερνάς κλπ
Φυσικά ο μέσος Έλληνας/ Ελληνίδα τα ξέρει όλα ΗΔΗ και τα κάνει όλα σωστά οπότε αστα να πάνε γενικώς ...
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Ολα αυτά συμπυκνώνονται σε δύο λέξεις που επιμένω απο τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου.
Κυκλοφοριακή αγωγή από 7 ετών.-
Ολα τα άλλα είναι ημίμετρα.4 ετων,και ΚΑΡΤ.Για τα αγορακια τουλαχιστον.Οταν θα ερθουν σε ηλικια για να πάρουν διπλωμα,θα εχουνε ήδη 14 χρονια οδηγικη παιδεια
-
Ερωτηση:Ποιος απο εμας δεν εχει γρατζουνισει τα ποδια του η τα χερια του η ακομα και το κεφαλι του πεφτοντας απο το ποδηλατο??Πολλοι τα εχουν σπασει κιολας.
Γιατι λοιπον οταν ερθει η ωρα να παρουμε στο βλασταρι μας το πρωτο του τροχοφορο για το οποιο ξοδευουμε πολλες φορες εκατονταδες ευρω, βασει των δικων μας εμπειριων και μονο, δεν του αγοραζουμε και το κρανος μαζι??
Δηλαδη θα πρεπει το 'κρατος' να μας εκπαιδευσει σε κατι που η εμπειρια και τα βιωματα μας θα επρεπε να ειναι ο καλυτερος δασκαλος μας?? -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
4 ετων,και ΚΑΡΤ.Για τα αγορακια τουλαχιστον.Οταν θα ερθουν σε ηλικια για να πάρουν διπλωμα,θα εχουνε ήδη 14 χρονια οδηγικη παιδειαΤο καρτ θα σου διδάξει το ζύγισμα ενός πισωκίνητου. Δεν θα σου μάθει τι θέση στο οδόστρωμα να έχεις, τα σήματα, προτεραιότητα σε διασταυρώσεις κλπ.
-
Η οδική ασφάλεια για τα παιδιά πρέπει να ξεκινάει μέσα από το σπίτι από την ηλικία που αρχίζουν να καταλαβαίνουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ζώνη στο καρεκλάκι. Στην αρχή υπάρχει δυσανασχέτηση αλλά μετά συνήθεια.
Δεύτερο σημαντικό, η συνήθεια των γονέων. Αν δεν φορούν ζώνες, αν κάνουν πατάτες στο δρόμο, βρίζουν και γενικά οδηγούν σαν νεάτερνταλ, αποτυπώνονται στα παιδιά οι συνήθειες.
Τρίτο στάδιο είναι το ποδήλατο που όλα τα παιδιά ξεκινούν να οδηγούν από τα 2-3 χρόνια τους. Συμβουλές στο δρόμο,μαζί με τους γονείς είναι ότι καλύτερο. Παράλληλα με αυτό, αρχίζει και η εκμάθηση βασικών σημάτων. Ειδικά διαβάσεις, φανάρια, ΣΤΟΠ. Ταυτόχρονα έχουμε και την εκπαίδευση του παιδιού σαν πεζός. Την συμπεριφορά του στο δρόμο περπατώντας και τους κινδύνους που έχει, δίνοντας προσοχή σε εμπόδια (πχ είναι σωστό να παρκάρει αυτός εδώ που δεν χωράμε να περάσουμε? κλπ).
Το επόμενο βήμα είναι στα 3-6 χρόνια. Εκεί μπορούμε να του δείξουμε βίντεο, υλικό στο Η/Υ με παιχνίδια για κυκλοφοριακή αγωγή και βέβαια επίσκεψη σε πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής με το ποδήλατο. Παράλληλα βλέπουμε τι γνώσεις έχουν αποκτήσει στο χειρισμό (πετάλι, φρένο κλπ). Έτσι δοκιμάζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συγκρουόμενα στο λούνα-πάρκ και αν υπάρχει όρεξη πάμε και σε καρτ. Εδώ αρχίσουμε και πιο εξειδικευμένα σήματα, που βλέπει καθημερινά το παιδί.Αν κάνει όλα αυτά τα βήματα σίγουρα οι βάσεις έχουν μπει. Χρειάζεται όμως συνεχείς και καθημερινή εκπαίδευση σε ότι βλέπουν και τους κινεί την προσοχή ή σε ότι εμείς θεωρούμε ότι έχει μεγάλη σημασία για τις γνώσεις τους.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
4 ετων,και ΚΑΡΤ.Για τα αγορακια τουλαχιστον.Οταν θα ερθουν σε ηλικια για να πάρουν διπλωμα,θα εχουνε ήδη 14 χρονια οδηγικη παιδεια
Το καρτ θα σου διδάξει το ζύγισμα ενός πισωκίνητου. Δεν θα σου μάθει τι θέση στο οδόστρωμα να έχεις, τα σήματα, προτεραιότητα σε διασταυρώσεις κλπ.
Θα σου διδαξει επίσεις,σωστο ΚΟΝΤΡΟΛ στο οχημα που οδηγεις,και φυσικα θα σε χορτασει γκαζια.Δεν θα σανιδωσει το γκαζι του αυτοκινητου του μολις πάρει διπλωμα και βγει στο δρομο ο πιτσιρικας που κανει ΚΑΡΤ.
Ειλικρινα,την ικανοτητα για ελεγχο του αυτοκινητου αλλα και για τον αυτοελεγχο των ορμων του οδηγου,ούτε κατα φαντασιαν δεν τα τοποθετω σαν ισης σημασιας με την προτεραιοτητα και την οπισθογωνια.Αυτα ειναι πανευκολα διδαξιμα στις σχολες οδηγων (ασε που πιστευω οτι αυτο το παιδακι που θα εχει χομπυ τα καρτ,αυτα θα τα εχει μαθει απο μονο του,πολύ πριν ενηλικιωθει ) -
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Δεύτερο σημαντικό, η συνήθεια των γονέων. Αν δεν φορούν ζώνες [...] αποτυπώνονται στα παιδιά οι συνήθειες.Αυτό δεν είναι απαραίτητο. Οι γονείς μου -με εξαίρεση μεγάλα ταξίδια- ποτέ δε φορούσαν ζώνη από τότε που έχω αναμνήσεις. Όταν πήγα 12-13 χρονών που άρχισα να κάθομαι στο μπροστινό κάθισμα, έβαζα πάντα τη ζώνη από μόνος μου. Ίσως επειδή από εκείνη την ηλικία έβλεπα Σταθάκη και διάβαζα περιοδικά...Πάντως, δε χρειάστηκε ποτέ να μου πει ο πατέρας μου να τη φορέσω [εκείνον και καλά δεν τον βολεύει, άπειροι τσακωμοί τόσα χρόνια...].
Από την άλλη, ξέρω άνθρωπο που έχει συμβουλέψει το γιο του να μη φοράει ζώνη γιατί σε 'εγκλωβίζει', οπότε μάταια προσπαθούμε οι υπόλοιποι να τον πείσουμε για το αντίθετο...!!
Τέλος πάντων, δε διαφωνώ ότι οι συνήθειες των γονιών παίζουν ρόλο [ανάλογα και το παιδί], αλλά νομίζω τα υπόλοιπα που αναφέρεις Κωνσταντίνε είναι πολύ σημαντικότερα!!
-
Ξεθάβω το παρόν και παραθέτω εδώ το παρακάτω βίντεο σε λινκ, γιατί δεν βρήκα πού αλλού να το ποστάρω.
Αν οι μοντς έχουν υπ' όψιν τους κάτι καταλληλότερο, ή πιστεύουν πως πρέπει να ανοιχθεί ειδικό θέμα για βίντεο οδικής ασφάλειας, ας πράξουν αναλόγως.Θαυμάστε τώρα το μαλακισμένο (πρόκειται για αναπαράσταση πραγματικού συμβάντος): http://new.e-go.gr/tech/article.asp?cat ... id=4175750
Θεός σχωρεσ' τους ανθρώπους.
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Ξεθάβω το παρόν και παραθέτω εδώ το παρακάτω βίντεο σε λινκ, γιατί δεν βρήκα πού αλλού να το ποστάρω.
Αν οι μοντς έχουν υπ' όψιν τους κάτι καταλληλότερο, ή πιστεύουν πως πρέπει να ανοιχθεί ειδικό θέμα για βίντεο οδικής ασφάλειας, ας πράξουν αναλόγως.Θαυμάστε τώρα το μαλακισμένο (πρόκειται για αναπαράσταση πραγματικού συμβάντος): http://new.e-go.gr/tech/article.asp?cat ... id=4175750
Θεός σχωρεσ' τους ανθρώπους.
Οι Βρετανοι ηταν παντα υπερ του να σοκαρουν με τις σχετικες καμπανιες τους... +1
-
Όπως και αυτες: http://www.youtube.com/watch?v=EmMNcOWhjWM
-
Μακάρι να είχαμε και στην Ελλάδα τέτοιες διαφημίσεις...
Αλλά κάτι μου λέει, οτι οι αυνάνες στο ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο θα τις έκοβαν... -
Ο χρήστης htanso21 έγραψε:
Μακάρι να είχαμε και στην Ελλάδα τέτοιες διαφημίσεις...
Αλλά κάτι μου λέει, οτι οι αυνάνες στο ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο θα τις έκοβαν......ενω με την Πετρουλα δεν ασχολουντε!
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου