-
Ο χρήστης caveman_ έγραψε:
...Μέχρι τα 45.000Km έβαζα τα Aral 0W-40 ανά 15.000Km (κατασκευαστής).
Τώρα αλλάζω ανά 10.000Km τα Repsol Elite Multivalvoulas 10W40. Ζήτημα στα 7.500Km να συμπληρώνω 200ml....Επειδή τα Repsol Elite Multivalvoulas 10W40 τα φορούσε γνωστός μου, είχαμε δει ότι σε τεχνικά χαρακτηριστικά είναι ένα μέτριο λιπαντικό.
Πάντως εντύπωση μου κάνει γιατί άφησες ένα λιπαντικό με 'εύκολη' ροή στο κρύο ξεκίνημα (που είναι γνωστό ότι εκεί γίνονται οι περισσότερες φθορές) για ένα άλλο πολύ πιο χοντρόρευστο σε κρύα ξεκινήματα! -
Ο χρήστης caveman_ έγραψε:
Διάβασα τόσες σελίδες για λάδι στο φορουμ που 'έχασα τη μπάλα'.
Θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας για το λαδάκι που βάζω στο πολάκι μου μοντ'2002 1.4 75Hp.
Η χρήση που του κάνω είναι κυρίως ταξίδι πορεία με ταχύτητα 140Km/h και 4.000στρ. Στη πόλη λίγα χιλιόμετρα αλλά κυρίως νωρίς το πρωί, απόσταση 10Km, αλλά και κάποιες μετακινήσεις χωρίς όμως μποτιλιαρίσματα.
Μέχρι τα 45.000Km έβαζα τα Aral 0W-40 ανά 15.000Km (κατασκευαστής).
Τώρα αλλάζω ανά 10.000Km τα Repsol Elite Multivalvoulas 10W40. Ζήτημα στα 7.500Km να συμπληρώνω 200ml.
Να τα κρατήσω ή να πάω σε AMSOIL AMO, CASTROL EDGE, MOBIL1, 10W40, 0W40?
Επίσης να πάω σε 30άρι? Αν και δε δυσκολεύεται να ρίξει στροφές ρελαντί περιμένοντας 2-3 λεπτά τα πρωινά και να πιάσει θερμοκρασία 90º στο πρώτο φανάρι.
Δε το σκίζω ιδιαίτερα και με ενδιαφέρει η προστασία καθώς και η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας εκ των προτέρων!Που είναι ο G60 που είναι ο ειδικός σε αυτά; Αν θυμάμαι καλά valvoline 5w30 προτιμά. Αν προτιμάς 40άρι, και μιας και αναφέρεις Mobil 1 θα πρότεινα και το Mobil 1 0w40.
+1 σε ότι γράφει ο lancialybra.
-
Ο χρήστης caveman_ έγραψε:
Διάβασα τόσες σελίδες για λάδι στο φορουμ που 'έχασα τη μπάλα'.
Θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας για το λαδάκι που βάζω στο πολάκι μου μοντ'2002 1.4 75Hp.
Η χρήση που του κάνω είναι κυρίως ταξίδι πορεία με ταχύτητα 140Km/h και 4.000στρ. Στη πόλη λίγα χιλιόμετρα αλλά κυρίως νωρίς το πρωί, απόσταση 10Km, αλλά και κάποιες μετακινήσεις χωρίς όμως μποτιλιαρίσματα.
Μέχρι τα 45.000Km έβαζα τα Aral 0W-40 ανά 15.000Km (κατασκευαστής).
Τώρα αλλάζω ανά 10.000Km τα Repsol Elite Multivalvoulas 10W40. Ζήτημα στα 7.500Km να συμπληρώνω 200ml.
Να τα κρατήσω ή να πάω σε AMSOIL AMO, CASTROL EDGE, MOBIL1, 10W40, 0W40?
Επίσης να πάω σε 30άρι? Αν και δε δυσκολεύεται να ρίξει στροφές ρελαντί περιμένοντας 2-3 λεπτά τα πρωινά και να πιάσει θερμοκρασία 90º στο πρώτο φανάρι.
Δε το σκίζω ιδιαίτερα και με ενδιαφέρει η προστασία καθώς και η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας εκ των προτέρων!Αν σε βολεύει να αγοράζεις REPSOL υπάρχει καλύτερη επιλογή από την ίδια εταιρεία:
- Repsol Elite Evolution 5W40
- Repsol Élite Competición 5W40
Αμφότερα είναι σε κάθε περίπτωση καλύτερες επιλογές από το Elite Multivalvoulas 10W40.
Μεταξύ των δύο σου προτείνω το 1ο γιατί θα σου παρέχει καλύτερη προστασία στην κρύα λειτουργία (θα ακούγεται καλύτερα και το μοτέρ κρύο). Το 2ο είναι για πιο σπορ χρήση και δεν βλέπω να σου χρειάζεται.
Να σου προτείνω AMSOIL; Αν σου είναι εύκολο να τα προμηθεύεσαι φυσικά, αλλιώς αφού δεν έχεις ακραίες απαιτήσεις η REPSOL θα σε ικανοποιήσει απόλυτα, για κάθε εποχή, ειδικά με την επιλογή 1.
-
Μίλτο, η λίστα σου στο prcclub φαίνεται να μην ανοίγει, ίσως υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το αρχείο.
Για αυτοκίνητο που κάνει πολλές κρύες εκκινήσεις και οι μισές διαδρομές του είναι σύντομες, το M1 0W40 θα ήταν καταλληλότερο από το Amsoil AMO; Το 10W του AMO με χαλάει λίγο, αν και ξέρω ότι μάλλον είναι καλύτερο από το M1 συνολικά σα λάδι...
-
Θα σου απαντήσει ο Μίλτος διεξοδικότερα...
Πάντως η ρευστότητα στο κρύο (10W) μη σε χαλά, διότι εάν δεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά το συγκεκριμένο λιπαντικό πλησιάζει και ίσως ξεπερνά αρκετά 5W στην 'κρύα' εκκίνηση, με λίγα λόγια ρέει σαν 5άρι.
Επίσης ίσως να μη σε χαλάσει και η έλλειψη πιστοποίησης κατά ACEA (το συγκεκριμένο έχει τις πιστοποιήσεις κατά API SL/CF, CI-4 Plus & API SJ, SH, SG... ) που υπερκαλύπτουν τις σύγχρονες απαιτήσεις ενός αυτοκινήτου.
Περιέχει αρκετά πρόσθετα υψηλής πίεσης και αντέχει, αντέχει σε σκληρή χρήση...ίσως όμως να μην αρέσει στα πρώτα 1-2 χιλ. χιλιόμετρα γιατί θα κόβει ελαφρώς το στροφάρισμα, εξαιτίας λιγότερης χρήσης αντιτριβιδικών και υψηλού HTHS... -
Ο χρήστης lancialybra έγραψε:
Επειδή τα Repsol Elite Multivalvoulas 10W40 τα φορούσε γνωστός μου, είχαμε δει ότι σε τεχνικά χαρακτηριστικά είναι ένα μέτριο λιπαντικό.
Πάντως εντύπωση μου κάνει γιατί άφησες ένα λιπαντικό με 'εύκολη' ροή στο κρύο ξεκίνημα (που είναι γνωστό ότι εκεί γίνονται οι περισσότερες φθορές) για ένα άλλο πολύ πιο χοντρόρευστο σε κρύα ξεκινήματα!Φίλε μου δεν γνώριζα και πολλά πράγματα όσπου άρχισα να διαβάζω σε αυτό το φόρουμ και μου άνοιξαν τα μάτια ! Επίσης άλλαξα τόπο (πόλη) κατοικίας καθώς και μηχανικό, ο οποίος βάζει τα συγκεκριμένα λάδια. Μου τα χρεώνει 10€ το λίτρο και πιστεύω ότι άνετα μπορώ να βάλω κάτι πολύ καλύτερο.
Αν σε βολεύει να αγοράζεις REPSOL υπάρχει καλύτερη επιλογή από την ίδια εταιρεία:
- Repsol Elite Evolution 5W40
- Repsol Élite Competición 5W40
Αμφότερα είναι σε κάθε περίπτωση καλύτερες επιλογές από το Elite Multivalvoulas 10W40.
Μεταξύ των δύο σου προτείνω το 1ο γιατί θα σου παρέχει καλύτερη προστασία στην κρύα λειτουργία (θα ακούγεται καλύτερα και το μοτέρ κρύο). Το 2ο είναι για πιο σπορ χρήση και δεν βλέπω να σου χρειάζεται.
Να σου προτείνω AMSOIL; Αν σου είναι εύκολο να τα προμηθεύεσαι φυσικά, αλλιώς αφού δεν έχεις ακραίες απαιτήσεις η REPSOL θα σε ικανοποιήσει απόλυτα, για κάθε εποχή, ειδικά με την επιλογή 1.
Φυσικά και θα με ενδιέφερε κάτι σε AMSOIL που βλέπω άριστες κριτικές στο φόρουμ. Για αγορά δεν αγχώνομαι , παραγγελία από το γνωστό μαγαζί. Άλλωστε της AMSOIL είναι και οι βαλβολίνες που θα αλλάξω στο σέρβις σε λίγο καιρό.
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Μίλτο, η λίστα σου στο prcclub φαίνεται να μην ανοίγει, ίσως υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το αρχείο.Για αυτοκίνητο που κάνει πολλές κρύες εκκινήσεις και οι μισές διαδρομές του είναι σύντομες, το M1 0W40 θα ήταν καταλληλότερο από το Amsoil AMO; Το 10W του AMO με χαλάει λίγο, αν και ξέρω ότι μάλλον είναι καλύτερο από το M1 συνολικά σα λάδι...
Το αρχείο το έφτιαξα (αυτό έφταιγε), σε ευχαριστώ που με ενημέρωσες.
Στις κρύες εκκινήσεις το M1 0W40 είναι σίγουρα καλύτερο από το ΑΜΟ.
Αλλά γενικά το ΑΜΟ εκκινεί καλά για 10W χώρια τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του που είναι κορυφαία και σαν δυνατότητες επιβεβαιωμένα στην πράξη. Χάριν ευκολίας λέμε ότι εκκινεί σαν 5W αλλά θα είμαστε πιο ακριβείς εάν λέμε ότι εκκινεί καλύτερα από όλα τα 10W που ξέρεις (στη νέα του έκδοση το κοντράρει μόνο το RED LINE 10W40), προσεγγίζοντας σε απόδοση την κατηγορία των 5W (όχι λόγω του κινηματικού του ιξώδους που φυσιολογικά ανταποκρίνεται σε 10W40 αλλά κυρίως λόγω του πολύ χαμηλού Pour Point του που ξεπερνάει αρκετά 5W40, κατά κανόνα Group III αλλά και όχι μόνο). -
Εγώ σε ευχαριστώ για τη σύνταξη της λίστας, τη συμβουλεύομαι πολύ συχνά!
Πάω για M1 0W40 λοιπόν, καθώς είχα την ίδια εντύπωση για τα κρύα ξεκινήματα. Το AMO το έχω δοκιμάσει και ο ίδιος σε άλλο κινητήρα (MX5 1.6) και είναι πιο 'σφιχτό' με κρύο καιρό στο ξεκίνημα, αλλά επειδή εκείνο τρώει σκίσιμο, δεν το φοβάμαι. Στο οικογενειακό που κάνει πολλές μικρές διαδρομές, είχα την αμφιβολία μου.
-
Συμφωνώ με επιλογές σου αλλά και με τον γενικότερο τρόπο προσέγγισης σε αυτές.
-
Με την ίδια λογική είχα και εγώ επιλέξει το 1999 το Mobil 1 0w40 για 106 Rallye 16V. Όχι τόσο όμως για τις μικρές διαδρομές όσο επειδή 2 λεπτά μετά το άναμα της μηχανής έβγαινα εθνική οδό και ... δεν ήθελα να εμποδίζω την κυκλοφορία πηγαίνοντας ιδιαίτερα αργά.
Τότε δεν είχα καν διανοηθεί 30άρι. Σήμερα γνωρίζω πως υπάρχουν 5w30 που είναι ψιλότερα από το 0w40 π.χ. το Mobil 1 5w30 (δεν είμαι σίγουρος αν ισχύει και για το ESP) [σχετικά με το ESP, και επειδή το νούμερο που δίνει ο Μίλτος στους 4C είναι υπολογιζόμενο και όχι του κατασκευαστή - δεν μπορούμε να είμαστε νομίζω απόλυτα βέβαιοι πως το 0w40 είναι ψιλότερο από το 5w30 ESP].Ίσως κάποιο 0w30 να είναι ακόμα καλύτερη επιλογή για την περίπτωση σου.
-
Τα σκέφτηκα και τα 30άρια, αλλά μου φαίνεται υπερβολή για ένα κινητήρα που έχει κάνει πάνω από 100.000 με 15w40 ορυκτέλαιο, αν και το 40άρι δεν το καίει. Ίσως πιο μετά να δοκιμάσω κάποιο από τα ισχυρά 0W30, δε χάνω και τίποτα...
Αν και δεν έχω προχωρήσει ακόμα σε ανάλυση λαδιού, έχω μπει σ'αυτή τη λογική, γιατί συνειδητοποιώ ότι δεν μπορεί να κρίνει κανείς την καταλληλότητα ενός λαδιού από τα specs και τον ήχο μόνο, ειδικά όταν συγκρίνει κορυφαία λάδια μεταξύ τους. Οπότε κάποια στιγμή στο μέλλον θα κάνω και καμιά ανάλυση για να δω τα αποτελέσματα, αυτή τη φορά το δείγμα μου δεν είναι καθαρό.
-
Θα δοκιμάσουμε σύντομα HDD 5W30 σε MX5 MK1 με πολλά χιλιόμετρα αλλά με επισκευασμένη -εργοστασιακά- μηχανή. Οπότε θα πάρεις μία σοβαρή πρώτη άποψη σε κανα μήνα έως δίμηνο (εξαρτάται πότε θα βγάλει το ΑΜΟ από το οποίο είναι ευχαριστημένος εδώ και πολύν καιρό).
-
Δεν το έγραψα σαφώς, το 30άρι το φοβάμαι για την Corolla 1.3 που κάνει μικρές διαδρομές. Βέβαια δεν έχει κάψει ποτέ κανένα 40άρι από αυτά που έχω δοκιμάσει, αλλά δε θέλω εκπλήξεις με τα 30άρια, ειδικά εφόσον τώρα πια τα πιο πολλά χιλιόμετρα τα κάνουν άλλοι... Έλεγα για 'βρώμικο' δείγμα, γιατί από μια ηλίθια διαρροή (βαλβίδα αναθυμιάσεων) έχασε λάδι και τώρα έχει μείγμα από Motul X-cess και Shell Helix για λίγα χιλιόμετρα μέχρι να αλλαχτεί με καινούριο.
Το άλλο αυτοκίνητο, MX5 1.6 με 145.000km, έχει μεικτή χρήση (πίστα/ταξίδι/πόλη) και αυτή τη στιγμή έχει το ATM 10W30 και τα πάει περίφημα. Και όταν έρθει η ώρα του, θα το αναλύσουμε κιόλας!
-
Εγώ έχω τολμήσει σε ένα Corsa '99 1.2 16V που τώρα έχει κάπου 75,000 χλμ τα εξής:
Αρχικά έβαλα για ένα εξάμηνο το amsoil xl 5w30. Στην συνέχεια για ένα εξάμηνο και πάλι το xl αλλά το 5w20. Εδώ και 5 μήνες - 5000 χλμ έχω βάλει το Amsoil ASM. Σκέφτηκα να κάνω ανάλυση (τώρα που μπήκα στο πνεύμα) αλλά νομίζω πως είναι καλύτερα να περιμένω 1-2 μήνες ακόμα - θεωρώ ότι είναι λίγα τα χλμ για τέτοιο λάδι.
Το αυτοκίνητο κάνει πολύ μικρές διαδρομές και ποτέ δεν πιέζεται παρατεταμένα. Στην εθνική (καλοκαίρι) π.χ. πάει με 120-130 max. Μια φόρα την βδομάδα κάνει διαδρομή πόλης 40 λεπτών. Οι υπόλοιπες διαδρομές είναι μέσο όρο μάλλον κάτω από 5 λεπτά. Κατανάλωση : μη αισθητή.Επίσης, έχουν εξαφανιστεί και τα προβλήματα υπερθέρμανσης που εμφάνιζε το αυτοκίνητο αυτό. Έχανε το ψυγείο το υγρά του (έβραζε). Ίσως αυτό να μην έχει να κάνει με τα λάδια αλλά με την προσοχή στην ποιότητα του αντιψυκτικού.
Ελπίζω η μείωση της φθοράς από την καλύτερη ροή όταν είναι κρύο να είναι μεγαλύτερη από την πιθανή αύξηση φθοράς όταν το αυτοκίνητο είναι ζεστό (σπάνια) και να μην έχουμε σοβαρά προβλήματα Λογικά θα μας πει η ανάλυση.
Επίσης σε Aygo έχω και πάλι Amsoil XL 5w20, το αυτοκίνητο έχει κάνει μονο 5,000 χλμ και ο κατασκευαστής ζητά 5w30. Και αυτό κάνει πολύ μικρές αποστάσεις. Αυτό το θεωρώ σαφώς μικρότερο ρίσκο και αργότερα σκέφτομαι να πάω σε κάποιο GroupIV/V και σε αυτό το αυτοκίνητο. Ίσως redline (που έχω αποθέματα) ίσως ASM, ίσως ... τώρα υπάρχουν πολλά 20άρια
-
Εεε... καλά, το έχουμε ξαναπεί: ΕΙΣΑΙ ΤΡΕΛΛΟΣ!!!
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Το άλλο αυτοκίνητο, MX5 1.6 με 145.000km, έχει μεικτή χρήση (πίστα/ταξίδι/πόλη) και αυτή τη στιγμή έχει το ATM 10W30 και τα πάει περίφημα. Και όταν έρθει η ώρα του, θα το αναλύσουμε κιόλας!
Ναι μωρέ ξέχασα, το ξαναείπες για το MX5 και τα ATM... Άρα άκυρο. Εσύ γνωρίζεις ήδη για 30ρι στο MX5 και μάλιστα πιο αδύναμο από το HDD (συγκριτικά εννοώ γιατί το ATM είναι πολύ δυνατό ούτως ή άλλως).
-
Λοιπόν έπειτα από ψάξιμο και σκέψη κατέληξα στα εξής:
AMSOIL AFL 5W40, Mobil 1 0W40, Castrol EDGE 0W-40 και τελευταία επιλογή τα της ίδιας εταιρίας (Repsol) 5W40 ή 0W40.
Για 30άρι δε το σκέφτηκα καθόλου γιατί έχω είδη 90.000χλμ με 40άρι και δε ξέρω αν θα είναι ορθό να βάλω 30. Είναι???
Βασικά πρέπει να δοκιμάσω στη πράξη κάποιο για να βγάλω συμπεράσματα.
Θα αρχίσω με το Amsoil ή Mobil 1. Κάποια άλλη πρόταση μήπως? Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των δυο πιστεύω ότι είναι πολύ ανώτερα από αυτό που χρησιμοποιούσα είδη. -
Από όσα έχω διαβάσει νομίζω ότι εφόσον αλλάζεις κατηγορία και πάς σε καλό GroupIII ή GroupIV/V - δηλαδή σε 100% συνθετικό (σύμφωνα με τα τμήματα του marketing) μπορείς ταυτόχρονα να πάς μια κατηγορία ιξώδους κάτω και να έχεις τα αρκετά θετικά των λεπτόρευστων.
Βέβαια δεν γνωρίζουμε πολλά για σένα και το αυτοκίνητο ...
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Από όσα έχω διαβάσει νομίζω ότι εφόσον αλλάζεις κατηγορία και πάς σε καλό GroupIII ή GroupIV/V - δηλαδή σε 100% συνθετικό (σύμφωνα με τα τμήματα του marketing) μπορείς ταυτόχρονα να πάς μια κατηγορία ιξώδους κάτω και να έχεις τα αρκετά θετικά των λεπτόρευστων.Βέβαια δεν γνωρίζουμε πολλά για σένα και το αυτοκίνητο ...
η σελίδα 372 θα σου δώσει κάποια στοιχεία για να μου πεις τη γνώμη σου
-
Ο χρήστης caveman_ έγραψε:
Διάβασα τόσες σελίδες για λάδι στο φορουμ που 'έχασα τη μπάλα'.
Θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας για το λαδάκι που βάζω στο πολάκι μου μοντ'2002 1.4 75Hp.
Η χρήση που του κάνω είναι κυρίως ταξίδι πορεία με ταχύτητα 140Km/h και 4.000στρ. Στη πόλη λίγα χιλιόμετρα αλλά κυρίως νωρίς το πρωί, απόσταση 10Km, αλλά και κάποιες μετακινήσεις χωρίς όμως μποτιλιαρίσματα.
Μέχρι τα 45.000Km έβαζα τα Aral 0W-40 ανά 15.000Km (κατασκευαστής).
Τώρα αλλάζω ανά 10.000Km τα Repsol Elite Multivalvoulas 10W40. Ζήτημα στα 7.500Km να συμπληρώνω 200ml.
Να τα κρατήσω ή να πάω σε AMSOIL AMO, CASTROL EDGE, MOBIL1, 10W40, 0W40?
Επίσης να πάω σε 30άρι? Αν και δε δυσκολεύεται να ρίξει στροφές ρελαντί περιμένοντας 2-3 λεπτά τα πρωινά και να πιάσει θερμοκρασία 90º στο πρώτο φανάρι.
Δε το σκίζω ιδιαίτερα και με ενδιαφέρει η προστασία καθώς και η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας εκ των προτέρων!A! ναι, το ξέχασα, sorry. Για μένα είσαι ιδανική περίπτωση για να πας σε ψηλότερο. Ειδικά αν διαλέξεις ένα από την λίστα του Μίλτου. Θα έχεις καλύτερη συμπεριφορά όσο είναι κρύο το λάδι - δηλαδή περίπου τα πρώτα 15 λεπτά - και λογικά στην συνέχεια δεν θα καταλάβεις διαφορά. Ίσως να αυξηθεί λίγο ο θόρυβος ή να αλλάξει η χροιά.
Αν πατάς βαθιά το γκάζι από μεσαίο χαμηλές στροφές και παρατεταμένα (π.χ. ανάβαση διαρκείας με μια σχέση πάνω) τότε καλύτερα να μείνεις σε 40άρι. Το 30άρι 'προτιμά' τις περισσότερες στροφές. Έτσι και αλλιώς είναι καλύτερα να πιέζουμε τα αυτοκίνητα σε στροφές πάνω από την μέγιστη ροπή τους. Αν είσαι δηλαδή με 5η στα 120-130 καλύτερα να κατεβάσεις ταχύτητα.
Δεν θα πρέπει να σε ενοχλεί ο θόρυβος που ίσως να αυξηθεί λίγο.
Απλά η γνώμη μου, ας γράψουν και άλλοι.
Περι λιπαντικών γενικώς