-
Eπέστρεψα σχετικά πρόσφατα στην πατρίδα μετά από παραμονή περίπου 15 ετών στο εξωτερικό (κυρίως Δυτική Ευρώπη). Πριν από ένα τρίμηνο ενδιαφέρθηκα να αγοράσω ένα αυτοκίνητο (1800-2000)cc, sedan με κάποια σπορ χαρακτηριστικά, γύρω στα 35,000Ε και στην λίστα των υποψηφίων αυτοκινήτων συμπεριέλαβα τα Ford Mondeo, Renault Laguna, Audi A4, BMW 320i, Mercedes C200K, VW Passat. Επειδή το κακό με την αισχροκέρδεια στην Ελλάδα έχει πια παραγίνει και επειδή ζούμε σε μια χώρα με ελεύθερη οικονομία (όπου το κράτος σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό θα πρέπει να παρεμβαίνει μόνο ρυθμιστικά αλλά στην περίπτωσή μας αδρανεί), ο μόνος τρόπος άμυνας του καταναλωτή είναι η ενημέρωση. Παρατήρησα λοιπόν κάποιες μεγάλες αποκλίσεις τιμών σε σχέση με τις τιμές στην Ευρώπη και θα ήθελα να τις αναφέρω (χρησιμοποιώ ως μέτρο σύγκρισης τις τιμές στη Γερμανία αλλά ανάλογα ισχύουν και για τις υπόλοιπες χώρες του ευρώ, η φθηνότερη χώρα είναι μάλλον το Λουξεμβούργο και η ακριβότερη, πλην Ελλάδας, η Αυστρία): γενικά οι τιμές των ελληνικών αντιπροσωπιών στα Ford, Opel, Renault (αλλά και στα υπόλοιπα γαλλικά, δεν έψαξα εκτεταμένα τα ιαπωνικά και τα ιταλικά), κρίνονται 'λογικές', δηλαδή οι διαφορές μεταξύ Ελλάδας-Γερμανίας κυμαίνονται γύρω στα (2000-3000)Ε. (Ελπίζω αυτό να ισχύσει και για το νέο Renault Laguna GT που φαίνεται εξαιρετικό με το ενεργό σασσί και το ηλεκτρονικό σύστημα τετραδιεύθυνσης, τα αποτελέσματα στο elk test είναι εντυπωσιακά!) Κάποιες εταιρίες έχουν ακόμη και χαμηλότερες τιμές εδώ, πχ Skoda, Hyundai (ίσως και Seat).
Aλλά με τις Αudi, BMW, Merceds, VW παρατήρησα τα εξής: η μεν VW έχει λογικές διαφορές τιμής, πχ το Passat Limousine 2.0 TFSI (200hp, βενζίνη) εδώ ξεκινά περίπου από 31,000Ε, στην Γερμανία από 30,000Ε (μόνο 1000Ε διαφορά) αλλά η Audi πουλά το Α4 1.8 ΤFSI (Ambition,160 hp) εδώ από 36,600Ε ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 31,000Ε, το Α4 2.0 TFSI quattro (211hp) κοστίζει 44,000Ε εδώ ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 35,000Ε. Η ΒΜW πουλά το 320i από 37,000Ε εδώ ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 30,000Ε και τέλος η Mercedes-Βenz πουλά το C200K από 40,000Ε εδώ ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 33,000Ε.Οι ελληνικές αντιπροσωπίες προβάλουν τρείς αιτιάσεις:
- Οι διαφορές τιμής οφείλονται στους φόρους ( η... κλασική νεο-ελληνική απάντηση, για όλα φταίει το κράτος).
- Οι διαφορές τιμής οφείλονται στις διαφορές εξοπλισμού.
- Οι διαφορές τμής οφείλονται στις διαφορετικές τιμές διάθεσεις των αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά από το εργοστάσιο.
Το πρώτο φανερά δεν ισχύει όπως προκύπτει από τα παραπάνω παραδείγματα που παραθέσαμε διότι οι φόροι έχουν πια εξορθολογισθεί και στην Ελλάδα (τουλάχιστον μέχρι τα 2000cc) ενώ θα πρέπει επίσης να σκεφτούμε ότι εάν ίσχυε, τότε θα έπρεπε οι σχετικές διαφορές τιμών αυτοκινήτων παρόμοιου κυβισμού/ιπποδύναμης/ρύπων να τείνουν σε μια σταθερή τιμή και όχι να κυμαίνονται από -2% έως + 20%! Το δεύτερο μάλλον ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί διότι είναι απίθανο τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα να κυκλοφορούν με πλουσιότερο εξοπλισμό απ' ότι στην Γερμανία (το αντίθετο συνήθως συμβαίνει, για την Ελλάδα συχνά δημιουργούνται 'ειδικές εκδόσεις').
Όσο για το τρίτο, έχω να πω τα εξής: καταρχή φαντάζει παράδοξο ένα εργοστάσιο να πουλά το ίδιο προϊόν σε διαφορετική τιμή στις διάφορες χώρες της ΕΕ (και μάλιστα μιλάμε για την Ελλάδα που δεν είναι και καμιά πλούσια χώρα σαν το Λουξεμβούργο αν χρησιμοποιοήσουμε το κατα κεφαλήν εισόδημα ως μέτρο). Επίσης όταν έστειλα email με τις σχετικές ερωτήσεις, οι ελληνικές αντιπροσωπίες δεν απάντησαν παρά μόνο όταν έστειλα παρόμοιο email στην 'μαμά' εταιρεία (η οποία και τους 'τράβηξε το αυτάκι' αναγκάζοντάς τες τουλάχιστον να απαντήσουν). Από την απάντηση της μαμάς εταιρείας δεν επιβεβαιώθηκε διαφορά τιμής πώλησης από το εργοστάσιο.
Τα παραπάνω μπορούν εύκολα να επιβεβαιωθούν από τον οποιονδήποτε, αρκούν μερικά κλικ για να συνδεθεθεί κανείς μέσω διαδικτύου με τις αντιπροσωπίες άλλων χωρών ενώ η χρήση του ευρώ διευκολύνει τις συγκρίσεις. Η συμβουλή είναι πριν αγοράσουμε να ρίχνουμε μια ματιά και στις τιμές στο εξωτερικό για να δούμε εάν κάποιοι αισχροκερδούν διότι σε μερικούς επικρατεί η λογική του 'κλεφτοκοτά' και ψάχνουν για κορόϊδα...Ευχαριστώ, ΙΠΖ
http://ipzoisscience.googlepages.com/home' target='_blank
-
Eπέστρεψα σχετικά πρόσφατα στην πατρίδα μετά από παραμονή περίπου 15 ετών στο εξωτερικό (κυρίως Δυτική Ευρώπη). Πριν από ένα τρίμηνο ενδιαφέρθηκα να αγοράσω ένα αυτοκίνητο (1800-2000)cc, sedan με κάποια σπορ χαρακτηριστικά, γύρω στα 35,000Ε και στην λίστα των υποψηφίων αυτοκινήτων συμπεριέλαβα τα Ford Mondeo, Renault Laguna, Audi A4, BMW 320i, Mercedes C200K, VW Passat. Επειδή το κακό με την αισχροκέρδεια στην Ελλάδα έχει πια παραγίνει και επειδή ζούμε σε μια χώρα με ελεύθερη οικονομία (όπου το κράτος σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό θα πρέπει να παρεμβαίνει μόνο ρυθμιστικά αλλά στην περίπτωσή μας αδρανεί), ο μόνος τρόπος άμυνας του καταναλωτή είναι η ενημέρωση. Παρατήρησα λοιπόν κάποιες μεγάλες αποκλίσεις τιμών σε σχέση με τις τιμές στην Ευρώπη και θα ήθελα να τις αναφέρω (χρησιμοποιώ ως μέτρο σύγκρισης τις τιμές στη Γερμανία αλλά ανάλογα ισχύουν και για τις υπόλοιπες χώρες του ευρώ, η φθηνότερη χώρα είναι μάλλον το Λουξεμβούργο και η ακριβότερη, πλην Ελλάδας, η Αυστρία): γενικά οι τιμές των ελληνικών αντιπροσωπιών στα Ford, Opel, Renault (αλλά και στα υπόλοιπα γαλλικά, δεν έψαξα εκτεταμένα τα ιαπωνικά και τα ιταλικά), κρίνονται 'λογικές', δηλαδή οι διαφορές μεταξύ Ελλάδας-Γερμανίας κυμαίνονται γύρω στα (2000-3000)Ε. (Ελπίζω αυτό να ισχύσει και για το νέο Renault Laguna GT που φαίνεται εξαιρετικό με το ενεργό σασσί και το ηλεκτρονικό σύστημα τετραδιεύθυνσης, τα αποτελέσματα στο elk test είναι εντυπωσιακά!) Κάποιες εταιρίες έχουν ακόμη και χαμηλότερες τιμές εδώ, πχ Skoda, Hyundai (ίσως και Seat).
Aλλά με τις Αudi, BMW, Merceds, VW παρατήρησα τα εξής: η μεν VW έχει λογικές διαφορές τιμής, πχ το Passat Limousine 2.0 TFSI (200hp, βενζίνη) εδώ ξεκινά περίπου από 31,000Ε, στην Γερμανία από 30,000Ε (μόνο 1000Ε διαφορά) αλλά η Audi πουλά το Α4 1.8 ΤFSI (Ambition,160 hp) εδώ από 36,600Ε ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 31,000Ε, το Α4 2.0 TFSI quattro (211hp) κοστίζει 44,000Ε εδώ ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 35,000Ε. Η ΒΜW πουλά το 320i από 37,000Ε εδώ ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 30,000Ε και τέλος η Mercedes-Βenz πουλά το C200K από 40,000Ε εδώ ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 33,000Ε.Οι ελληνικές αντιπροσωπίες προβάλουν τρείς αιτιάσεις:
- Οι διαφορές τιμής οφείλονται στους φόρους ( η... κλασική νεο-ελληνική απάντηση, για όλα φταίει το κράτος).
- Οι διαφορές τιμής οφείλονται στις διαφορές εξοπλισμού.
- Οι διαφορές τμής οφείλονται στις διαφορετικές τιμές διάθεσεις των αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά από το εργοστάσιο.
Το πρώτο φανερά δεν ισχύει όπως προκύπτει από τα παραπάνω παραδείγματα που παραθέσαμε διότι οι φόροι έχουν πια εξορθολογισθεί και στην Ελλάδα (τουλάχιστον μέχρι τα 2000cc) ενώ θα πρέπει επίσης να σκεφτούμε ότι εάν ίσχυε, τότε θα έπρεπε οι σχετικές διαφορές τιμών αυτοκινήτων παρόμοιου κυβισμού/ιπποδύναμης/ρύπων να τείνουν σε μια σταθερή τιμή και όχι να κυμαίνονται από -2% έως + 20%! Το δεύτερο μάλλον ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί διότι είναι απίθανο τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα να κυκλοφορούν με πλουσιότερο εξοπλισμό απ' ότι στην Γερμανία (το αντίθετο συνήθως συμβαίνει, για την Ελλάδα συχνά δημιουργούνται 'ειδικές εκδόσεις').
Όσο για το τρίτο, έχω να πω τα εξής: καταρχή φαντάζει παράδοξο ένα εργοστάσιο να πουλά το ίδιο προϊόν σε διαφορετική τιμή στις διάφορες χώρες της ΕΕ (και μάλιστα μιλάμε για την Ελλάδα που δεν είναι και καμιά πλούσια χώρα σαν το Λουξεμβούργο αν χρησιμοποιοήσουμε το κατα κεφαλήν εισόδημα ως μέτρο). Επίσης όταν έστειλα email με τις σχετικές ερωτήσεις, οι ελληνικές αντιπροσωπίες δεν απάντησαν παρά μόνο όταν έστειλα παρόμοιο email στην 'μαμά' εταιρεία (η οποία και τους 'τράβηξε το αυτάκι' αναγκάζοντάς τες τουλάχιστον να απαντήσουν). Από την απάντηση της μαμάς εταιρείας δεν επιβεβαιώθηκε διαφορά τιμής πώλησης από το εργοστάσιο.
Τα παραπάνω μπορούν εύκολα να επιβεβαιωθούν από τον οποιονδήποτε, αρκούν μερικά κλικ για να συνδεθεθεί κανείς μέσω διαδικτύου με τις αντιπροσωπίες άλλων χωρών ενώ η χρήση του ευρώ διευκολύνει τις συγκρίσεις. Η συμβουλή είναι πριν αγοράσουμε να ρίχνουμε μια ματιά και στις τιμές στο εξωτερικό για να δούμε εάν κάποιοι αισχροκερδούν διότι σε μερικούς επικρατεί η λογική του 'κλεφτοκοτά' και ψάχνουν για κορόϊδα...Ευχαριστώ, ΙΠΖ
http://ipzoisscience.googlepages.com/home' target='_blank
-
Eπέστρεψα σχετικά πρόσφατα στην πατρίδα μετά από παραμονή περίπου 15 ετών στο εξωτερικό (κυρίως Δυτική Ευρώπη). Πριν από ένα τρίμηνο ενδιαφέρθηκα να αγοράσω ένα αυτοκίνητο (1800-2000)cc, sedan με κάποια σπορ χαρακτηριστικά, γύρω στα 35,000Ε και στην λίστα των υποψηφίων αυτοκινήτων συμπεριέλαβα τα Ford Mondeo, Renault Laguna, Audi A4, BMW 320i, Mercedes C200K, VW Passat. Επειδή το κακό με την αισχροκέρδεια στην Ελλάδα έχει πια παραγίνει και επειδή ζούμε σε μια χώρα με ελεύθερη οικονομία (όπου το κράτος σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό θα πρέπει να παρεμβαίνει μόνο ρυθμιστικά αλλά στην περίπτωσή μας αδρανεί), ο μόνος τρόπος άμυνας του καταναλωτή είναι η ενημέρωση. Παρατήρησα λοιπόν κάποιες μεγάλες αποκλίσεις τιμών σε σχέση με τις τιμές στην Ευρώπη και θα ήθελα να τις αναφέρω (χρησιμοποιώ ως μέτρο σύγκρισης τις τιμές στη Γερμανία αλλά ανάλογα ισχύουν και για τις υπόλοιπες χώρες του ευρώ, η φθηνότερη χώρα είναι μάλλον το Λουξεμβούργο και η ακριβότερη, πλην Ελλάδας, η Αυστρία): γενικά οι τιμές των ελληνικών αντιπροσωπιών στα Ford, Opel, Renault (αλλά και στα υπόλοιπα γαλλικά, δεν έψαξα εκτεταμένα τα ιαπωνικά και τα ιταλικά), κρίνονται 'λογικές', δηλαδή οι διαφορές μεταξύ Ελλάδας-Γερμανίας κυμαίνονται γύρω στα (2000-3000)Ε. (Ελπίζω αυτό να ισχύσει και για το νέο Renault Laguna GT που φαίνεται εξαιρετικό με το ενεργό σασσί και το ηλεκτρονικό σύστημα τετραδιεύθυνσης, τα αποτελέσματα στο elk test είναι εντυπωσιακά!) Κάποιες εταιρίες έχουν ακόμη και χαμηλότερες τιμές εδώ, πχ Skoda, Hyundai (ίσως και Seat).
Aλλά με τις Αudi, BMW, Merceds, VW παρατήρησα τα εξής: η μεν VW έχει λογικές διαφορές τιμής, πχ το Passat Limousine 2.0 TFSI (200hp, βενζίνη) εδώ ξεκινά περίπου από 31,000Ε, στην Γερμανία από 30,000Ε (μόνο 1000Ε διαφορά) αλλά η Audi πουλά το Α4 1.8 ΤFSI (Ambition,160 hp) εδώ από 36,600Ε ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 31,000Ε, το Α4 2.0 TFSI quattro (211hp) κοστίζει 44,000Ε εδώ ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 35,000Ε. Η ΒΜW πουλά το 320i από 37,000Ε εδώ ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 30,000Ε και τέλος η Mercedes-Βenz πουλά το C200K από 40,000Ε εδώ ενώ στην Γερμανία ξεκινά από 33,000Ε.Οι ελληνικές αντιπροσωπίες προβάλουν τρείς αιτιάσεις:
- Οι διαφορές τιμής οφείλονται στους φόρους ( η... κλασική νεο-ελληνική απάντηση, για όλα φταίει το κράτος).
- Οι διαφορές τιμής οφείλονται στις διαφορές εξοπλισμού.
- Οι διαφορές τμής οφείλονται στις διαφορετικές τιμές διάθεσεις των αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά από το εργοστάσιο.
Το πρώτο φανερά δεν ισχύει όπως προκύπτει από τα παραπάνω παραδείγματα που παραθέσαμε διότι οι φόροι έχουν πια εξορθολογισθεί και στην Ελλάδα (τουλάχιστον μέχρι τα 2000cc) ενώ θα πρέπει επίσης να σκεφτούμε ότι εάν ίσχυε, τότε θα έπρεπε οι σχετικές διαφορές τιμών αυτοκινήτων παρόμοιου κυβισμού/ιπποδύναμης/ρύπων να τείνουν σε μια σταθερή τιμή και όχι να κυμαίνονται από -2% έως + 20%! Το δεύτερο μάλλον ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί διότι είναι απίθανο τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα να κυκλοφορούν με πλουσιότερο εξοπλισμό απ' ότι στην Γερμανία (το αντίθετο συνήθως συμβαίνει, για την Ελλάδα συχνά δημιουργούνται 'ειδικές εκδόσεις').
Όσο για το τρίτο, έχω να πω τα εξής: καταρχή φαντάζει παράδοξο ένα εργοστάσιο να πουλά το ίδιο προϊόν σε διαφορετική τιμή στις διάφορες χώρες της ΕΕ (και μάλιστα μιλάμε για την Ελλάδα που δεν είναι και καμιά πλούσια χώρα σαν το Λουξεμβούργο αν χρησιμοποιοήσουμε το κατα κεφαλήν εισόδημα ως μέτρο). Επίσης όταν έστειλα email με τις σχετικές ερωτήσεις, οι ελληνικές αντιπροσωπίες δεν απάντησαν παρά μόνο όταν έστειλα παρόμοιο email στην 'μαμά' εταιρεία (η οποία και τους 'τράβηξε το αυτάκι' αναγκάζοντάς τες τουλάχιστον να απαντήσουν). Από την απάντηση της μαμάς εταιρείας δεν επιβεβαιώθηκε διαφορά τιμής πώλησης από το εργοστάσιο.
Τα παραπάνω μπορούν εύκολα να επιβεβαιωθούν από τον οποιονδήποτε, αρκούν μερικά κλικ για να συνδεθεθεί κανείς μέσω διαδικτύου με τις αντιπροσωπίες άλλων χωρών ενώ η χρήση του ευρώ διευκολύνει τις συγκρίσεις. Η συμβουλή είναι πριν αγοράσουμε να ρίχνουμε μια ματιά και στις τιμές στο εξωτερικό για να δούμε εάν κάποιοι αισχροκερδούν διότι σε μερικούς επικρατεί η λογική του 'κλεφτοκοτά' και ψάχνουν για κορόϊδα...Ευχαριστώ, ΙΠΖ
http://ipzoisscience.googlepages.com/home' target='_blank
-
παρε ξανα το αεροπλανο το συντομοτερο....
-
Ξαναφύγε.........
-
Αλογοσκούφης σου λέει τίποτα?
Στην Ελλάδα οι τιμές των αυτοκινήτων επιβαρύνονται με Φόρο Κατανάλωσης που αλλάζει βάσει κυβικών.
Αν νονμίζεις ότι θα πάρεις φθηνότερο από το εξωτερικό και θα το φερεις ξέχασε το γιατί πάλι στα ίδια θα σου έρθει.
Μπορείς να φέρεις πιο φθηνό αν επαναπατρίζεσαι -
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Αλογοσκούφης σου λέει τίποτα?Ενω πριν με το Χριστοδουλακη, πιο πριν με το Γιαννο, πιο πιο πριν με το Μανο κλπ τα αμαξια ηταν τζαμπα εεεε??
Μπορείς να φέρεις πιο φθηνό αν επαναπατρίζεσαι
Eιδες που το καλο Ελληνικο κρατος σκεφτεται πριν απο εσενα για εσενα??Οποτε γιατι σκας καλε μου μεταναστη??Και τη Μπεμπα σου θα εχεις και τις κοκκινες πινακιδουλες σου για να ξεχωριζεις απο τους ντοπιους ιθαγενεις....
-
Για όλους τους πολιτικούς την ίδα γνώμη έχω, μην ανησυχείς, απλά θεώρησα ότι δεν θα θυμόταν τους πράσινους φωστήρες
-
Πέρα από τις δεδομένες πολιτικές ευθύνες σίγουρα υπάρχει και ευθύνη των αντιπροσωπιών, στο δεύτερο θέλω να εστιάσω και εάν μπορέσω να πιέσω. Στο κάτω-κάτω εάν το επιπλέον κόστος οφείλεται σε φόρους, τα χρήματα θα πάνε για το κοινό καλό (λέμε τώρα...) και όχι στις τσέπες κάποιων που αισχροκερδούν. Ο λόγος που απευθύνθηκα στο 4Τ forum ήταν διότι σκέφτηκα εάν θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε κάτι αντίστοιχο με αυτό που υπάρχει στην Ιταλία (με την οποία έχουμε κάποιες ομοιότητες): μια, έστω 'άτυπη' λίστα που να ενημερώνεται ο αγοραστής πέρα από την τιμή του αυτοκινήτου και για το εάν η τιμή είναι 'βαρεμένη' σε σχέση με την υπόλοιπη ευρώπη και σε τι ποσοστό, δηλαδή τι τιμή θα είχε το αυτοκίνητο εάν προσθέταμε εργοστασιακή αξία, νόμιμους φόρους ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΕΡΔΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. Υπάρχουν μοντέλα που κοστίζουν λιγότερο εδώ απ' ότι στην ευρώπη, πχ Skoda, Hyundai αλλά και το πολύ καλό Ford Mondeo αλλά και μοντέλα που κοστίζουν περίπου το ίδιο, πχ Golf 1.4 TSI, Οpel κλπ.
-
Ο χρήστης 888888 έγραψε:
Αλογοσκούφης σου λέει τίποτα?
Ενω πριν με το Χριστοδουλακη, πιο πριν με το Γιαννο, πιο πιο πριν με το Μανο κλπ τα αμαξια ηταν τζαμπα εεεε??
Μπορείς να φέρεις πιο φθηνό αν επαναπατρίζεσαι
Eιδες που το καλο Ελληνικο κρατος σκεφτεται πριν απο εσενα για εσενα??Οποτε γιατι σκας καλε μου μεταναστη??Και τη Μπεμπα σου θα εχεις και τις κοκκινες πινακιδουλες σου για να ξεχωριζεις απο τους ντοπιους ιθαγενεις....
Αν και κάνεις πολλά οχτάρια, πολύ σωστά τα λες φίλε...
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
παρε ξανα το αεροπλανο το συντομοτερο....H Ελλάδα είναι μόνο για διακοπές....
... έκανα και εγώ το ίδιο λάθος πρίν κάτι χρόνια... αλλά είμαι έτοιμος να ξαναφύγω ...
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
παρε ξανα το αεροπλανο το συντομοτερο....
H Ελλάδα είναι μόνο για διακοπές....
... έκανα και εγώ το ίδιο λάθος πρίν κάτι χρόνια... αλλά είμαι έτοιμος να ξαναφύγω ...
Τι ιδιο εδώ. Ηρθα 2000-2002 μετά απο 18 χρόνια εξω και ξαναέφυγα τρέχωντας.
Περιττό να αρχισω να λέω για τα κλεψιματα στα τελωνεια και τα περιμετοικεσιας..
Ποτέ ξανά, μονο διακοπές (κάθε 2 χρόνια) γιατι αλλιώς τα παίρνω στο κρανίο άσχημα... -
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
παρε ξανα το αεροπλανο το συντομοτερο....
H Ελλάδα είναι μόνο για διακοπές....
... έκανα και εγώ το ίδιο λάθος πρίν κάτι χρόνια... αλλά είμαι έτοιμος να ξαναφύγω ...
απο οικονομικης πλευρας, ΟΥΤΕ για διακοπες δεν ειναι...
τιμές αυτοκινήτων στην (Νεο)-ελλάδα