-
Φωτό αυλών και θαλάμου καύσης κινητήρα Renault F7P 1.8 16V ( Clio – 19 )
Οι φωτό και η βελτίωση του θαλάμου καύσης του κινητήρα F7P είναι αποτέλεσμα μακροσκοπικής εξέτασης καπακιού με πολλά χλμ, ώστε να ΄ γράψει ΄ στους θαλάμους και να μείνουν τα αποτυπώματα της ροής του μίγματος και των καυσαερίων.
Με προσεκτική παρατήρηση στα σημεία του έχω επισημάνει, μπορείτε να δείτε τι συμβαίνει μέσα σε άνα θάλαμο καύσης που υποτίθεται ότι έχει κάποια βελτίωση από το εργοστάσιο, φανταστείτε τι γίνεται σε άλλους, λιγότερο προσεγμένους θαλάμους καύσης.
Δεδομένου ότι η δύναμη, η ελαστικότητα και η οικονομία ενός κινητήρα προέρχεται από την σχεδίαση κυρίως του θαλάμου καύσης, ρίχτε μια ματιά, κάντε τις παρατηρήσεις σας, και θα αναφέρω σημείο – σημείο τι βλέπω εγώ.Σκίαση βαλβίδας
Να εξηγήσω εδώ τον όρο σκίαση βαλβίδας, γιατί πολλοί μάλλον δεν θα καταλαβαίνουν.
Η βαλβίδα όταν ανοίγει, πρέπει σε κάθε mm ανοίγματος ( βυθίσματος της ) να απέχει ισόποσα τουλάχιστον και από το κοντινότερο της εμπόδιο. Π.χ όταν ανοίγει 3mm πρέπει το κοντινότερο σημείο του θαλάμου καύσης να βρίσκεται και αυτό σε απόσταση 3mm από την βαλβίδα, στα 5mm άνοιγμα της βαλβίδας το κοντινότερο σημείο του θαλάμου να είναι και αυτό στην ίδια απόσταση με το άνοιγμα της.
Εδώ, στον F7P όταν η βαλβίδα έχει ανοίξει 3mm το κοντινότερο σημείο στον θάλαμο καύσης είναι 1.8mm ( στα σημεία που λέω σκίαση στις φωτό ) η απόσταση αυτή είναι πολύ μικρή για να επιτρέψει στο καύσιμο να έχει ικανοποιητική ροή χωρίς εμπόδια, αναφέρομαι στο λίγο άνοιγμα, γιατί στο μέγιστο βύθισμα της η βαλβίδα δεν έχει εμπόδια, άρα στο τέρμα γκάζι δεν υπάρχει πρόβλημα, όταν όμως πηγαίνουμε με λίγο γκάζι που η ταχύτητα του αέρα μέσα στον αυλό εισαγωγής είναι χαμηλή λόγω του στραγγαλισμού από την πεταλούδα, τότε δεν έχουμε σωστή πλήρωση του κυλίνδρου και υπάρχει σημαντική απώλεια ροπής στις χαμηλές στροφές.
Αυτά τα σφάλματα προσπάθησα να διορφώσω, αυξάνοντας την απόσταση της βαλβίδας στα κρίσιμα 3mm από 1.8 σε 2.5mm σκάβοντας εσωτερικά στο σημείο εκείνο και αφαιρώντας και ένα μικρό βουναλάκι που υπήρχε στα σημεία εκείνα, περισσότερο δεν μπορούσα γιατί θα πείραζα τα όρια του θαλάμου καύσης.
Σκίαση βαλβίδας λοιπόν λέγετε το σημείο εκείνο που είναι πιο κοντά στην βαλβίδα από το άνοιγμα της.
-
Φωτό αυλών και θαλάμου καύσης κινητήρα Renault F7P 1.8 16V ( Clio – 19 )
Οι φωτό και η βελτίωση του θαλάμου καύσης του κινητήρα F7P είναι αποτέλεσμα μακροσκοπικής εξέτασης καπακιού με πολλά χλμ, ώστε να ΄ γράψει ΄ στους θαλάμους και να μείνουν τα αποτυπώματα της ροής του μίγματος και των καυσαερίων.
Με προσεκτική παρατήρηση στα σημεία του έχω επισημάνει, μπορείτε να δείτε τι συμβαίνει μέσα σε άνα θάλαμο καύσης που υποτίθεται ότι έχει κάποια βελτίωση από το εργοστάσιο, φανταστείτε τι γίνεται σε άλλους, λιγότερο προσεγμένους θαλάμους καύσης.
Δεδομένου ότι η δύναμη, η ελαστικότητα και η οικονομία ενός κινητήρα προέρχεται από την σχεδίαση κυρίως του θαλάμου καύσης, ρίχτε μια ματιά, κάντε τις παρατηρήσεις σας, και θα αναφέρω σημείο – σημείο τι βλέπω εγώ.Σκίαση βαλβίδας
Να εξηγήσω εδώ τον όρο σκίαση βαλβίδας, γιατί πολλοί μάλλον δεν θα καταλαβαίνουν.
Η βαλβίδα όταν ανοίγει, πρέπει σε κάθε mm ανοίγματος ( βυθίσματος της ) να απέχει ισόποσα τουλάχιστον και από το κοντινότερο της εμπόδιο. Π.χ όταν ανοίγει 3mm πρέπει το κοντινότερο σημείο του θαλάμου καύσης να βρίσκεται και αυτό σε απόσταση 3mm από την βαλβίδα, στα 5mm άνοιγμα της βαλβίδας το κοντινότερο σημείο του θαλάμου να είναι και αυτό στην ίδια απόσταση με το άνοιγμα της.
Εδώ, στον F7P όταν η βαλβίδα έχει ανοίξει 3mm το κοντινότερο σημείο στον θάλαμο καύσης είναι 1.8mm ( στα σημεία που λέω σκίαση στις φωτό ) η απόσταση αυτή είναι πολύ μικρή για να επιτρέψει στο καύσιμο να έχει ικανοποιητική ροή χωρίς εμπόδια, αναφέρομαι στο λίγο άνοιγμα, γιατί στο μέγιστο βύθισμα της η βαλβίδα δεν έχει εμπόδια, άρα στο τέρμα γκάζι δεν υπάρχει πρόβλημα, όταν όμως πηγαίνουμε με λίγο γκάζι που η ταχύτητα του αέρα μέσα στον αυλό εισαγωγής είναι χαμηλή λόγω του στραγγαλισμού από την πεταλούδα, τότε δεν έχουμε σωστή πλήρωση του κυλίνδρου και υπάρχει σημαντική απώλεια ροπής στις χαμηλές στροφές.
Αυτά τα σφάλματα προσπάθησα να διορφώσω, αυξάνοντας την απόσταση της βαλβίδας στα κρίσιμα 3mm από 1.8 σε 2.5mm σκάβοντας εσωτερικά στο σημείο εκείνο και αφαιρώντας και ένα μικρό βουναλάκι που υπήρχε στα σημεία εκείνα, περισσότερο δεν μπορούσα γιατί θα πείραζα τα όρια του θαλάμου καύσης.
Σκίαση βαλβίδας λοιπόν λέγετε το σημείο εκείνο που είναι πιο κοντά στην βαλβίδα από το άνοιγμα της.
-
Φωτό αυλών και θαλάμου καύσης κινητήρα Renault F7P 1.8 16V ( Clio – 19 )
Οι φωτό και η βελτίωση του θαλάμου καύσης του κινητήρα F7P είναι αποτέλεσμα μακροσκοπικής εξέτασης καπακιού με πολλά χλμ, ώστε να ΄ γράψει ΄ στους θαλάμους και να μείνουν τα αποτυπώματα της ροής του μίγματος και των καυσαερίων.
Με προσεκτική παρατήρηση στα σημεία του έχω επισημάνει, μπορείτε να δείτε τι συμβαίνει μέσα σε άνα θάλαμο καύσης που υποτίθεται ότι έχει κάποια βελτίωση από το εργοστάσιο, φανταστείτε τι γίνεται σε άλλους, λιγότερο προσεγμένους θαλάμους καύσης.
Δεδομένου ότι η δύναμη, η ελαστικότητα και η οικονομία ενός κινητήρα προέρχεται από την σχεδίαση κυρίως του θαλάμου καύσης, ρίχτε μια ματιά, κάντε τις παρατηρήσεις σας, και θα αναφέρω σημείο – σημείο τι βλέπω εγώ.Σκίαση βαλβίδας
Να εξηγήσω εδώ τον όρο σκίαση βαλβίδας, γιατί πολλοί μάλλον δεν θα καταλαβαίνουν.
Η βαλβίδα όταν ανοίγει, πρέπει σε κάθε mm ανοίγματος ( βυθίσματος της ) να απέχει ισόποσα τουλάχιστον και από το κοντινότερο της εμπόδιο. Π.χ όταν ανοίγει 3mm πρέπει το κοντινότερο σημείο του θαλάμου καύσης να βρίσκεται και αυτό σε απόσταση 3mm από την βαλβίδα, στα 5mm άνοιγμα της βαλβίδας το κοντινότερο σημείο του θαλάμου να είναι και αυτό στην ίδια απόσταση με το άνοιγμα της.
Εδώ, στον F7P όταν η βαλβίδα έχει ανοίξει 3mm το κοντινότερο σημείο στον θάλαμο καύσης είναι 1.8mm ( στα σημεία που λέω σκίαση στις φωτό ) η απόσταση αυτή είναι πολύ μικρή για να επιτρέψει στο καύσιμο να έχει ικανοποιητική ροή χωρίς εμπόδια, αναφέρομαι στο λίγο άνοιγμα, γιατί στο μέγιστο βύθισμα της η βαλβίδα δεν έχει εμπόδια, άρα στο τέρμα γκάζι δεν υπάρχει πρόβλημα, όταν όμως πηγαίνουμε με λίγο γκάζι που η ταχύτητα του αέρα μέσα στον αυλό εισαγωγής είναι χαμηλή λόγω του στραγγαλισμού από την πεταλούδα, τότε δεν έχουμε σωστή πλήρωση του κυλίνδρου και υπάρχει σημαντική απώλεια ροπής στις χαμηλές στροφές.
Αυτά τα σφάλματα προσπάθησα να διορφώσω, αυξάνοντας την απόσταση της βαλβίδας στα κρίσιμα 3mm από 1.8 σε 2.5mm σκάβοντας εσωτερικά στο σημείο εκείνο και αφαιρώντας και ένα μικρό βουναλάκι που υπήρχε στα σημεία εκείνα, περισσότερο δεν μπορούσα γιατί θα πείραζα τα όρια του θαλάμου καύσης.
Σκίαση βαλβίδας λοιπόν λέγετε το σημείο εκείνο που είναι πιο κοντά στην βαλβίδα από το άνοιγμα της.
-
Μπράβο Δάσκαλε!
-
@ 21quadra
Πολύ καλό,
αλλά μια ερώτηση χωρίς να θέλω να περάσω για άπιστος Θωμάς: δουλεύει στην πράξη;
κι αν δουλεύει εξαιρετικά ή έστω και βελτιωτικά, γιατί δεν το κάνουν από την εταιρία κατασκευής του κινητήρα; επηρεάζει μήπως την ανθεκτικότητα της κεφαλής και την μακροζωία της; -
Αν το παρακάνεις όντως επηρεάζει την αντοχή.
Το θέμα νομίζω όμως ότι είναι ότι για να γίνει η δουλειά πρέπει να μετρηθεί και να γίνει στο χέρι το κάθε καπάκι πράγμα που αυξάνει χρόνο και κόστος.
Στα καλά σπορ μοντέλα πάντως η βελτίωση που σηκώνει είναι πολύ μικρότερη από άλλα γιατί εκεί ο κατασκευαστής έχει προσέξει λίγο παραπάνω.
Πάντως πρέπει να είναι από τα ελάχιστα πράματα που αν γίνει σωστά έχει μόνο πλεονεκτήματα (δεν είναι πχ σαν άλλα που κάπου κερδίζεις κάπου χάνεις). -
Φωτό μπιελών κινητήρων F4R – F7P
Oι μπιέλες γυαλίστηκαν και ελαφρώθηκαν με απόλυτη ακρίβεια, η ζυγαριά έχει ακρίβεια 1/10 του γραμμαρίου.
Eδώ είναι οι μπιέλες που έβγαλα από το μοτέρ, αλλά κάποια στιγμή ανακάλυψα ότι είχαν οβάλ και τις άλλαξα με του κινητήρα F4R, έχουν τις ίδιες διαστάσεις, είναι ελαφρύτερες, τις φοράει και η ατμοσφαιρική έκδοση του κινητήρα αυτού, και η τουρμπάτη, έχουν άλλωστε και τον ίδιο κωδικό στην Ρενώ, όπως και οι μπιελόβιδες, ενώ είναι διαφορετικές στο σχήμα, έχουν ίδιο κωδικό.
Σημείωση:
Επειδή πολλά έχουν ακουστεί για το κόλλημα στις μπιέλες του κινητήρα αυτού, έχω να πω ότι δεν φταίει ο κινητήρας, αλλά όσοι τον ανοίγουν και αλλάζουν τα μέταλλα των μπιελών χωρίς να τις μετρήσουν για οβάλ. Συνήθως παίρνουν 5-6 εκατοστά οβάλ, όταν το μέγιστο επιτρεπτό είναι 2-3, αλλάζοντας λοιπόν μόνο μέταλλα στο πρώτο σκίσιμο οι μπιέλες ταξιδεύουν στη στρατόσφαιρα. -
Πολύ ενδιαφέροντα! Καλά είναι να βλέπουμε και κάτι από την σωστή πλευρά της βελτίωσης (και όχι μόνο εξάτμιση= +20 άλογα)
-
Όταν λέμε ότι οι μπιέλες έχουν οβάλ τι εννοούμε;
Μέταλλα των μπιελών = το κούμπωμα από κάτω;
Ελαφρένουμε τις μπίλες με ποιό τρόπο; Πως γίνεται με ακρίβεια και από ποιά σημεία 'κόβουμε' μέταλλο; Τι όρια υπάρχουν;
Ευχαριστώ προκαταβολικά -
Αυτά είναι!
-
Τι είναι το 'οβάλ' και τι σημαίνει 'συνήθως παίρνουν 5-6 εκατοστά οβάλ, όταν το μέγιστο επιτρεπτό είναι 2-3';
-
Μπράβο πολύ καλή δουλειά. Έχεις κάνει μελέτη για ροϊκή εξέλιξη του καπακιού;
-
Oβάλ μπιέλας
Για όσους έχουν απορία τι είναι το οβάλ στις μπιέλες.
Στις φωτό φαίνεται πόση διαφορά ( οβάλ ) έχει ο κύκλος της μπιέλας. Στην κάτω φωτό φαίνονται τα όρια του οβάλ, από την επάνω μαύρη γραμμή μέχρι την κίτρινη είναι εντός ορίων, μέχρι την κάτω μαύρη όμως που μετράει υπάρχει απόκλιση 10/100mm, στο όργανο φαίνεται 19 για την ακρίβεια, αφού λοιπόν ξεχειλώνει η μία διάσταση, μοιραία μικραίνει η άλλη, η διαφορά διαιρούμενη με το 2 μας δίνει το συνολικό οβάλ ( 19 δια 2 = 9.5/100 )
Αν τώρα βάλουμε καινούργια μέταλλα σε μπιέλες με οβάλ, το μοτέρ θα κολλήσει, και αν είναι κοντά στον κόφτη μάλλον θα κόψει την μπιέλα και θα σπάσει το μπλόκ.Εμμανουήλ, όχι ακόμα δεν έκανα ροϊκή στο καπάκι, ετοιμάζω μέσα στο χειμώνα μηχάνημα flow bench, έτσι για την τρέλα που λένε.
Το μοτέρ δεν το βιάζομαι, έχω το δικό του επάνω στο αυτοκίνητο, αυτό το αγόρασα 150 € με κολλημένες μπιέλες, το είχαν επισκευάσει κάπου στην Πελοπόννησο και το κόλλησαν γιατί άλλαξαν τα μέταλλα στις μπιέλες που ήταν για πέταμα. -
Τι μου θυμίζεις. Πριν εχμ .. μερικά χρόνια που φτιάχναμε τα μαντεμένια καπάκια της εποχής! Τι 'ψωμί' είχαν για 'φάγωμα' ιδίως στις έδρες των βαλβίδων!!! Ανοίγματα σε διατομές και γυαλίσματα αυλών. Μειωμένες όμως αντοχές ιδίως σε όσα είχαν εκκεντροφόρο στο πλάι!!!
-
μαντεμένια καπάκια της εποχής!
Μάλλον μιλάς για Ford ε ?
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
μαντεμένια καπάκια της εποχής!Μάλλον μιλάς για Ford ε ?
Μιλάω για λίγο παλιά που υπήρχαν αρκετά από μαντέμι. φυσικά όχι μόνο μαντεμένια αλλά αυτά είχαν πολύ σκαρταδούρα.
-
(για μένα)
Α Π Α Ρ Α Ι Τ Η Τ Ο
http://www.plastigauge.co.uk/ -
Λεωνίδα το έχω στα υπ΄όψη όταν έρθει η ώρα για τα σφιξίματα, μέσα στο χειμώνα,το μπλόκ θα πάει για έλεγχο, ίσως το περάσω και μπάρα, και μετά θα το χρειαστώ, ξέρεις που θα το ζητήσω ?
Εννοώ εδώ στην Αθήνα, αλλιώς θα παραγγείλω στο net -
Έχω ένα μισό κουτάκι κόκκινο αλλά έχει τα μεγέθη που έχει το πράσινο - μάλλον είναι παλιό και μάλλον έχει ξεραθεί.
Δεν ξέρω ποιος τα φέρνει.Σαφώς και να το χρησιμοποιήσεις με τις μπιέλες και τα κουζινέτα. Αν δεν είχε φθορά ο κινητήρας (και το κυριότερο δεν είχε επισκευασθεί) θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις τα γράμματα που είναι χτυπημένα στο μπλοκ ή/και χρώματα στο στροφαλοφόρο για τα μεγέθη (είναι έτσι στα renault?). Τώρα όμως θα πάρεις διάφορα κουζινέτα και θα αρχίσεις τα σφιξίματα με plastigauge μέχρι να τα ταιριάξεις και να είναι όλα ίδια (και εκεί που τα θέλεις).
-
Μπορείς να μου εξηγήσεις τι είναι και τι ακριβώς κάνει;
Bελτίωση κινητήρα