Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
Το φθινόπωρο σκοπεύω να αλλάξω τα Energy που έκλεισαν 3 χρόνια και λέω να ακούσω τις απόψεις σας. Να αναφέρω και το μοντέλο του αυτοκινήτου: Ford Escort του '98 - 75 hp - 1400 κ.εκ. - διαστάσεις ελαστικών: 185/60-14 - Συντελεστής θερμοκρασίας H
Γιατί δε ρίχνεις μια ματιά και στα Exalto II που πρότειναν και σε εμένα τα παιδιά πιο πάνω;
Ξαναβγήκαν τα Εxalto; Θα τους ρίξω μια ματιά...
Το φθινόπωρο σκοπεύω να αλλάξω τα Energy που έκλεισαν 3 χρόνια και λέω να ακούσω τις απόψεις σας. Να αναφέρω και το μοντέλο του αυτοκινήτου: Ford Escort του '98 - 75 hp - 1400 κ.εκ. - διαστάσεις ελαστικών: 185/60-14 - Συντελεστής θερμοκρασίας H
....αλλά φαντάζομαι πως από όλες τις κατηγορίες τις υψηλότερες επιδόσεις τις έχουν τα λάστιχα της κατηγορίας Ultra High Performance....
....Ψάχνω να βρω το λάστιχο με τα καλύτερα κρατήματα.
....Τη διάρκεια ζωής έχει ένα λάστιχο δρόμου παντός καιρού της παραπάνω κατηγορίας; Πόσα χιλιόμετρα / χρόνια;
.....Να εμπιστευθώ τα αποτελέσματα του test και να δω αν υπάρχει στην Ελλάδα .....ή έχετε να προτείνετε και κάποιο άλλο αξιολογότερο;
Το 'καλύτερα κρατήματα' εξαρτάται από τα λάστιχα αλλά και από το αυτοκίνητο, την ανάρτηση, το δρόμο, τις διάφορες συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης του οδηγού. Τελικά από τον συνδυασμό όλων των παραπάνω και για το λόγο αυτό άλλος προτιμάει ένα λάστιχο ενώ άλλος το κατηγορεί. Σωστά λες ότι τα UHP είναι υψηλών επιδόσεων (αλλά όχι υψηλότερων, εκεί παίζουν τα extreme performance και max performance) αλλά αν ζεις και κυκλοφορείς στην Ελλάδα μάλλον δεν θέλεις τα all season αλλά τα summer (http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... p?type=UHP' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank) Επίσης τα all season θα δυσκολευτείς να τα βρεις στην Ελλάδα αφού απευθύνονται σε άλλα κλίματα και χρήση. Η διάστασή σου θεωρείται πια φτηνή μεν αλλά όχι πεδίο κατάλληλο για να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητές τους τα UHP ελαστικά. Αν δεν βρεις τότε ίσως θα πρέπει να κοιτάξεις στα σκέτα HP summer. Το Η δεν είναι ακριβώς συντελεστής θερμοκρασίας αλλά ταχύτητας (που βέβαια έχει σχέση και με τη θερμοκρασία....). Και μάλλον οποιοδήποτε ελαστικό επιδόσεων θα είναι πιο ανθεκτικό από το H, V το πιθανότερο αλλά μην πτοηθείς.
Η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού δρόμου στην Ελλάδα για μένα είναι 2-2,5 χρόνια. Κάπου εκεί ξεραίνονται και γλυστράνε αρκετά, εγώ προτείνω αλλαγή τότε. Αυτό είναι άσχετο από το πόσα χλμ έχουν κάνει (στην Ελλάδα η γλυστερή άσφαλτος δεν φθείρει σχεδόν καθόλου τα ελαστικά). Σε καλή άσφαλτο Αγγλίας φίλος κατάλαβε ότι ήθελε αλλαγή όταν στα 2 χρόνια είδε τα λινά.... τα λάστιχα όμως κρατάγανε καλά ακόμα!
Μπορείς να εμπιστευτείς τα τέστ ότι στις συνθήκες που έγιναν ίσχυαν αυτά που λένε.... Επίσης μπορείς να εμπιστευτείς τα reviews (που δεν είναι test αλλά σχόλια χρηστών) σκεπτόμενος πάλι το ίδιο. Γενικά όμως οι συνθήκες στην ελληνική άσφαλτο είναι τόσο διαφορετικές που οι γνώμες δοκιμών ή χρήσης σε πίστες σε άλλες χώρες δεν είναι εντελώς αντιπροσωπευτικές. Επίσης πολλά εξαρτώνται από αυτοκίνητο, οδηγό κλπ. Για το λόγο αυτό ρωτάμε εδώ, συλλέγουμε απόψεις (θετικές και αρνητικές) μελετάμε και τα τεστ και αποφασίζουμε. Σου θυμίζω ότι οι 4τροχοί έχουν κάνει κάμποσα τεστ που μπορείς να βρεις σε παλιότερα τεύχη ή στο Library των 4Τ.
Καλό θα είναι να πεις και λίγα λόγια για το τί σου αρέσει και τι όχι από αυτά που έχεις τώρα, πώς οδηγάς και τι βελτίωση αποζητάς κλπ κλπ. Αν πάντως θέλεις μεγάλη βελτίωση ίσως θα άξιζε να σκεφτείς αλλαγή ζάντας σε 15άρα. Σε 195/50-15 που είναι μέγεθος αντίστοιχο με το δικό σου έχεις και καλύτερα λάστιχα και σε μεγάλη ποικιλία και όχι ακριβά. (με αντάλλαγμα μείωση άνεσης, το ρίσκο της λακούβας και του πεζοδρομίου, μείωση επιταχύνσεων αλλά και σπιναρίσματος)
Θα έλεγα να ρίξεις μια ματιά σε 2-3 μαγαζιά να δεις τι υπάρχει στην αγορά σε αυτό το μέγεθος (πχ τα Michelin Exalto II δεν υπάρχουν, υπάρχουν τα Exalto σκέτα και σίγουρα Pirelli 6000, BF Goodrich κάτι και πολλά άλλα) και σε τι τιμές και μετά να το συζητήσεις εδώ. Επίσης να ξέρεις ότι μετά από τα energy προβλέπεται να σου αρέσουν τα επόμενά σου (ακόμα κι αν είναι τα νεότερα energy)!
Τα summer είναι και βρεγμένο έτσι; Μάλλον τα παρεξήγησα στο σημείο αυτό... (Αν και καμιά φορά πηγαίνω και σε χιόνι, αλλά εντάξει...)
Τώρα σχετικά με το κράτημα. Κρατώντας όλ' αυτά που αναφέρεις σταθερά και αλλάζοντας λάστιχα φυσικά το κράτημα στις στροφές αλλάζει, όπως επίσης και η απόσταση πέδησης. Αμορτισέρ έχω βάλει Bilstein. Όχι κίτρινα αλλά καλά είναι κι αυτά. Οπότε εστιάζω μόνο στο πως θα επηρεάσει το λάστιχο το κράτημα του αυτοκινήτου και φυσικά αναζητώ ότι καλύτερο υπάρχει σε πρόσφυση.
Σχετικά με τις ζάντες δε σκοπεύω να σπαταλήσω χρήματα σε αυτοκίνητο 10ετίας. Εξάλλου με 75hp δεν αξίζει τον κόπο.
Για το συντελεστή ταχύτητας δίκιο έχεις ως προς την ονομασία. Απλά την ώρα που έγραφα σκεφτόμουν τη θερμοκρασία. To Pilot Exalto έβγαινε σε H, αλλά σταμάτησε να βγαίνει με το συντελεστή αυτό και αν δεν κάνω λάθος είχε σταματήσει να βγαίνει και τελείως; Σχετικά με το συντελεστή δε νομίζω ότι πρέπει να ξεπεράσω το H. Γιατί καλό είναι να έχει το λάστιχο καλύτερη πρόσφυση αλλά το θέμα είναι αν δε ζεσταθεί και δεν πιάσει τη μέγιστη δυνατή του πρόσφυση μήπως κάποιο με μικρότερο συντελεστή στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας το ξεπερνάει σε απόδοση; Πάντως συζήταγα με ιδιοκτήτη βουλκανιζατέρ ο οποίος τρέχει και σε αγώνες και μου είπε να μην ανέβω σε μεγαλύτερο συντελεστή ταχύτητας.
Τώρα σχετικά με το τι θέλω από το λάστιχο. Μόνο Michelin έχω χρησιμοποιήσει οπότε δε μπορώ να κάνω συγκρίσεις. Πάντως γνωστός μου που πήγε σε Energy από κάποιο Bridgestone (δε ξέρω ποιο) σε Peugeot 405 δεν έμεινε ικανοποιημένος. Μου 'λεγε ότι δεν κράταγε τόσο καλά το Energy. Παλιά στο Escort φόραγα το Exalto όσο έβγαινε σε H αλλά μετά το αντικατέστησα με το Energy όταν σταμάτησε να βγαίνει στο συγκεκριμένο συντελεστή. Αυτό που ζητάω από το λάστιχο είναι το καλύτερο δυνατό κράτημα (αν και το αυτοκίνητο δεν έχει μεγάλη ιπποδύναμη κάνω πολλά χιλιόμετρα σε ορεινούς δρόμους στους οποίους συναντάω κάθε είδους στροφές) και φυσικά τη μικρότερη δυνατή απόσταση πέδησης (το οποίο είναι και θέμα ασφαλείας).
Μετά από όλο αυτό το κατεβατό περιμένω τις προτάσεις σας!