-
Πρόσφατα άλλαξα ζάντες με άλλες ιδίας διαμέτρου. (τα λάστιχα παρέμειναν ίδια)
Παρατήρησα ότι οι νέες ζάντες «έβγαιναν» λίγο ποιό έξω σε σχέση με τις παλιές, όχι πολύ, κάπου 1 εκατοστό ή και λίγότερο.
Δεν είχα όμως ένα καλό μέτρο σύγκρισης μέχρι πρόσφατα όπου κοίταγα κάποιες φωτό από το αμάξι μου με γωνίας λήψης τέτοια που η σύγκριση ήταν δυνατόν να γίνει.
Η διαφορά είναι πολύ μικρή, όντως.Δεν παρατήρησα τίποτα σε συνθήκες πόλης μέχρι που πριν από μερικές μέρες έκανα μια βόλτα στην αγαπημένη μου διαδρομή, παραλιακή - Σούνιο.
Λοιπόν ήταν πραγματικά σαν να οδήγησα άλλο αυτοκίνητο, υπερβολικά καλύτερο κράτημα σε σχέση με πριν σε στροφές που αν μη τί άλλο μου είναι εξαιρετικά γνωστές και πολύ ανώτερη πρόσφυση.
Τόσο σαν feeling όσο και σαν αποτέλεσμα.Αναρωτιέμαι αν η μικρή αυτή αλλαγή δικαιολογεί και μια τέτοια αλλαγή στη συμπεριφορά και τί αρνητικό ενδεχωμένος να έχει είτε στην ασφάλεια του αυτοκινήτου είτε ποιό μακροπρόθεσμα.
Κάθε βοήθεια δεκτή. -
Πρόσφατα άλλαξα ζάντες με άλλες ιδίας διαμέτρου. (τα λάστιχα παρέμειναν ίδια)
Παρατήρησα ότι οι νέες ζάντες «έβγαιναν» λίγο ποιό έξω σε σχέση με τις παλιές, όχι πολύ, κάπου 1 εκατοστό ή και λίγότερο.
Δεν είχα όμως ένα καλό μέτρο σύγκρισης μέχρι πρόσφατα όπου κοίταγα κάποιες φωτό από το αμάξι μου με γωνίας λήψης τέτοια που η σύγκριση ήταν δυνατόν να γίνει.
Η διαφορά είναι πολύ μικρή, όντως.Δεν παρατήρησα τίποτα σε συνθήκες πόλης μέχρι που πριν από μερικές μέρες έκανα μια βόλτα στην αγαπημένη μου διαδρομή, παραλιακή - Σούνιο.
Λοιπόν ήταν πραγματικά σαν να οδήγησα άλλο αυτοκίνητο, υπερβολικά καλύτερο κράτημα σε σχέση με πριν σε στροφές που αν μη τί άλλο μου είναι εξαιρετικά γνωστές και πολύ ανώτερη πρόσφυση.
Τόσο σαν feeling όσο και σαν αποτέλεσμα.Αναρωτιέμαι αν η μικρή αυτή αλλαγή δικαιολογεί και μια τέτοια αλλαγή στη συμπεριφορά και τί αρνητικό ενδεχωμένος να έχει είτε στην ασφάλεια του αυτοκινήτου είτε ποιό μακροπρόθεσμα.
Κάθε βοήθεια δεκτή. -
Πρόσφατα άλλαξα ζάντες με άλλες ιδίας διαμέτρου. (τα λάστιχα παρέμειναν ίδια)
Παρατήρησα ότι οι νέες ζάντες «έβγαιναν» λίγο ποιό έξω σε σχέση με τις παλιές, όχι πολύ, κάπου 1 εκατοστό ή και λίγότερο.
Δεν είχα όμως ένα καλό μέτρο σύγκρισης μέχρι πρόσφατα όπου κοίταγα κάποιες φωτό από το αμάξι μου με γωνίας λήψης τέτοια που η σύγκριση ήταν δυνατόν να γίνει.
Η διαφορά είναι πολύ μικρή, όντως.Δεν παρατήρησα τίποτα σε συνθήκες πόλης μέχρι που πριν από μερικές μέρες έκανα μια βόλτα στην αγαπημένη μου διαδρομή, παραλιακή - Σούνιο.
Λοιπόν ήταν πραγματικά σαν να οδήγησα άλλο αυτοκίνητο, υπερβολικά καλύτερο κράτημα σε σχέση με πριν σε στροφές που αν μη τί άλλο μου είναι εξαιρετικά γνωστές και πολύ ανώτερη πρόσφυση.
Τόσο σαν feeling όσο και σαν αποτέλεσμα.Αναρωτιέμαι αν η μικρή αυτή αλλαγή δικαιολογεί και μια τέτοια αλλαγή στη συμπεριφορά και τί αρνητικό ενδεχωμένος να έχει είτε στην ασφάλεια του αυτοκινήτου είτε ποιό μακροπρόθεσμα.
Κάθε βοήθεια δεκτή. -
Δύο τινά συμβαίνουν, είτε η ζάντα είναι φαρδύτερη, είτε έχει μικρότερο offset, είτε συνδυασμός των δύο. Οι διαστάσεις είναι συνήθως χαραγμένες στο πίσω μέρος κάποιας ακτίνας της ζάντας και έχουν την εξής μορφή, πχ 6.5Jx17 οπου 6.5 και 17 είναι το πλάτος και η διάμετρος αντίστοιχα σε ίντσες. Το offset δηλώνεται ως πχ. Ε.Τ. 35, δηλαδή 35 χιλιοστά.
Η χρήση ζαντών με μικρότερο offset (ή η χρήση αποστατών στις υπάρχουσες ζάντες) έχει ώς αποτέλεσμα την αύξηση του μετατροχίου και θεωρητικά όσο μεγαλύτερο μετατρόχιο τόσο καλύτερο κράτημα στις στροφές. Τα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν απο υπερβολική αυξηση του μετατροχίου με αυτόν τον τρόπο είναι η μεγάλη αύξηση του scrub radius το οποίο θα έχει ώς αποτέλεσμα να τραβάει υπερβολικά το τιμόνι όταν ένας τροχός βρίσκει σε ανωμαλία και να έχει αστάθεια στο φρενάρισμα.
Λογικά δέν θα έχεις κανένα απο τα δύο προβλήματα γιατί η μεταβολή στο αυτοκίνητό σου είναι μικρή. Πιθανόν όμως να παρατηρήσεις οτι το τιμόνι στρίβει πιό εύκολα όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Είναι και αυτό αποτέλεσμα του αυξημένου scrub radius.
-
To τιμόνι γενικότερα στο Α3 δεν φημίζετε για την «αμεσότητα» του όταν είναι σταματημένο, δεν πρόσεξα τίποτα να πώ την αλήθεια.
Ανησύχησα λίγο σχετικά με την αλλαγή επειδή ουσιαστικά παρέμβηκα στην γεωμετρία του οχήματος αλλά από όσα λες (και από την τελική απόδοση του βέβαια) μάλλον δεν συντρέχει λόγος.
Ευχαριστώ.
-
Είναι πιθανό επίσης να έχεις αυξημένες φθορές στα ρουλεμάν των τροχών καθώς οι τροχοί που βγαίνουν ποιο έξω εξασκούν μεγαλύτερες δυνάμεις στις πλήμνες των τροχών. Επίσης η αλλαγή των γωνιών περιστροφής των εμπρός τροχών θα φέρουν πρόωρη φθορά στα εμπρός ελαστικά.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Είναι πιθανό επίσης να έχεις αυξημένες φθορές στα ρουλεμάν των τροχών καθώς οι τροχοί που βγαίνουν ποιο έξω εξασκούν μεγαλύτερες δυνάμεις στις πλήμνες των τροχών. Επίσης η αλλαγή των γωνιών περιστροφής των εμπρός τροχών θα φέρουν πρόωρη φθορά στα εμπρός ελαστικά.Aυτά τα προβλήματα δεν θα τα είχα αν ανέβαινα σε διάσταση ;;;
-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
Είναι πιθανό επίσης να έχεις αυξημένες φθορές στα ρουλεμάν των τροχών καθώς οι τροχοί που βγαίνουν ποιο έξω εξασκούν μεγαλύτερες δυνάμεις στις πλήμνες των τροχών. Επίσης η αλλαγή των γωνιών περιστροφής των εμπρός τροχών θα φέρουν πρόωρη φθορά στα εμπρός ελαστικά.
Aυτά τα προβλήματα δεν θα τα είχα αν ανέβαινα σε διάσταση ;;;
Εννοείς να έβαζες ποιο φαρδύ ελαστικό αλλά με μικρότερο προφίλ για να μην αλλάξει η διάμετρος του τροχού; Τότε δεν θα είχες αυτόν τον κίνδυνο καθώς το ίχνος από το κέντρο του πέλματος του τροχού θα έμενε ίδιο.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Δύο τινά συμβαίνουν, είτε η ζάντα είναι φαρδύτερη, είτε έχει μικρότερο offset, είτε συνδυασμός των δύο. Οι διαστάσεις είναι συνήθως χαραγμένες στο πίσω μέρος κάποιας ακτίνας της ζάντας και έχουν την εξής μορφή, πχ 6.5Jx17 οπου 6.5 και 17 είναι το πλάτος και η διάμετρος αντίστοιχα σε ίντσες. Το offset δηλώνεται ως πχ. Ε.Τ. 35, δηλαδή 35 χιλιοστά.Η χρήση ζαντών με μικρότερο offset (ή η χρήση αποστατών στις υπάρχουσες ζάντες) έχει ώς αποτέλεσμα την αύξηση του μετατροχίου και θεωρητικά όσο μεγαλύτερο μετατρόχιο τόσο καλύτερο κράτημα στις στροφές. Τα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν απο υπερβολική αυξηση του μετατροχίου με αυτόν τον τρόπο είναι η μεγάλη αύξηση του scrub radius το οποίο θα έχει ώς αποτέλεσμα να τραβάει υπερβολικά το τιμόνι όταν ένας τροχός βρίσκει σε ανωμαλία και να έχει αστάθεια στο φρενάρισμα.
Λογικά δέν θα έχεις κανένα απο τα δύο προβλήματα γιατί η μεταβολή στο αυτοκίνητό σου είναι μικρή. Πιθανόν όμως να παρατηρήσεις οτι το τιμόνι στρίβει πιό εύκολα όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Είναι και αυτό αποτέλεσμα του αυξημένου scrub radius.
Θεωρητικα οντως. Που κύρια εφαρμογη εχει σε εργοστασιακα χαρακτηριστικα και οχι τοσο σε μοντιφες εβαλα ζαντα με αλλο οφσετ ή εβαλα αποστατη. Οι παραπανω λυσεις αρκετες φορες πιο πολλα προβληματα δημιουργουν παρα λυσεις/καλα προσφερουν.
-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
Πρόσφατα άλλαξα ζάντες με άλλες ιδίας διαμέτρου. (τα λάστιχα παρέμειναν ίδια)Παρατήρησα ότι οι νέες ζάντες «έβγαιναν» λίγο ποιό έξω σε σχέση με τις παλιές, όχι πολύ, κάπου 1 εκατοστό ή και λίγότερο.
Δεν είχα όμως ένα καλό μέτρο σύγκρισης μέχρι πρόσφατα όπου κοίταγα κάποιες φωτό από το αμάξι μου με γωνίας λήψης τέτοια που η σύγκριση ήταν δυνατόν να γίνει.
Η διαφορά είναι πολύ μικρή, όντως.Δεν παρατήρησα τίποτα σε συνθήκες πόλης μέχρι που πριν από μερικές μέρες έκανα μια βόλτα στην αγαπημένη μου διαδρομή, παραλιακή - Σούνιο.
Λοιπόν ήταν πραγματικά σαν να οδήγησα άλλο αυτοκίνητο, υπερβολικά καλύτερο κράτημα σε σχέση με πριν σε στροφές που αν μη τί άλλο μου είναι εξαιρετικά γνωστές και πολύ ανώτερη πρόσφυση.
Τόσο σαν feeling όσο και σαν αποτέλεσμα.Αναρωτιέμαι αν η μικρή αυτή αλλαγή δικαιολογεί και μια τέτοια αλλαγή στη συμπεριφορά και τί αρνητικό ενδεχωμένος να έχει είτε στην ασφάλεια του αυτοκινήτου είτε ποιό μακροπρόθεσμα.
Κάθε βοήθεια δεκτή.Αλλάζοντας το όφσετ των τροχών το πρώτο που αλλάζει είναι το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου , αυτός είναι και ο λόγος που έκανε το τα αυτοκίνητο σου να συμπεριφέρεται καλύτερα στις στροφές , ακόμη θα πρόσεξες ότι επηρεάζεται λιγότερο απ ‘ τη μεταφορά βάρους -γέρνει λιγότερο δλδ αλλά είναι και λίγο ποιο απόλυτο στο όριο- . όλα αυτά όμως όταν ο δρόμος έχει πρόσφυση , σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης αυτό είναι πολύ πιθανόν να αλλάξει προς το χειρότερο (οπότε λίγο περισσότερη προσοχή στις πρώτες βροχές δεν θα έβλαπτε )
Το θέμα είναι ότι λόγου μεγαλύτερου μοχλού θα φορτίζονται περισσότερο οι πλήμνες (όπως σωστά αναφέρει ο Εμμανουήλ ) ακόμη δεν είμαι σίγουρος για το αν θα έπρεπε να αλλάξεις και το κάμπερ των τροχών
-
Το κέντρο βάρους αλλάζει όταν χαμηλώνουμε΄το αυτοκίνητο, όχι όταν αλλάζουμε την απόσταση μεταξύ των τροχών του ( μετατρόχιο )
Οι πλύμνες φορτίζονται λιγότερο αφού αλλάζει το μήκος του μοχλού από το ofsset του τροχού μέχρι την ένωση των ψαλιδιών. ( αν ο τροχός έβγαινε πχ 1 μέτρο έξω, πόση δύναμη θα χρειαζότανε για να συμπιέσει το άκρο ? πολύ λιγότερη, αφού μεταφέροντας μόνο τον τροχό και όχι το σημείο σύνδεσης του με την ανάρτηση αλλάζει το υπομόχλιο )
Άρα το καλύτερο κράτημα προκύπτει μόνο από την αύξηση του μετατροχίου, και η ανάρτηση μαλακώνει, βέβαια με μόνο 1εκ μετακίνησης του τροχού δεν νομίζω ότι θα γίνει αντιληπτό το μαλάκωμα της ανάρτησης, αύτό που μάλλον θα γίνει αντιληπτό είναι στο φρενάρισμα και στην επιτάχυνση η αλλαγή της συμπεριφοράς του τιμονιού λόγω της αύξησης της απόστασης του φορτίου από το σημείο συγκράτησης του τροχού ( αλλάζει ο μοχλός ( μεγαλώνει κατά 1εκ ) από το άκρο της κρεμαγιέρας ως προς το ίχνος του τροχού )
-
Πιθανόν να μην αλλάζει το κέντρο βάρους αυτό καθ΄ αυτό, και οι δύο ρυθμίσεις όμως αλλάζουν το ποσοστό μεταφοράς βάρους (φορτίζουν λιγότερο δλδ την ανάρτηση όταν χαμηλώνουμε το κέντρο βάρους ή όσο ποιο έξω φέρνουμε τους τροχούς ) απ’ την άλλη μπορεί μεν να μαλακώνει η ανάρτηση λόγο όμως της μικρότερης μεταφοράς βάρους το αυτοκίνητο να γέρνει λιγότερο
Και βέβαια το σημείο που πιθανόν να καταπονείτε περισσότερο είναι αυτό της σύνδεσης του τροχού με την πλήμνη (πολύ παλιότερα όταν άλλαζαν τις ρόδες στα σκαθάρια , βάζοντας τες το μέσα έξω κόβονταν οι βίδες η ακόμη και τα ίδια τα μπουλόνια !! )
-
dpolal τι ζάντες είχες και με τι offset k τι έβαλες..
Θέλω να αλλάξω και εγω στο Α3 και θα βάλω πάλι 16'' αλλα ο καθένας λέει ότι του καπνίσει περί offset... -
Ο χρήστης kostas_k έγραψε:
dpolal τι ζάντες είχες και με τι offset k τι έβαλες..
Θέλω να αλλάξω και εγω στο Α3 και θα βάλω πάλι 16'' αλλα ο καθένας λέει ότι του καπνίσει περί offset...Είχα τις κλασσικές 17άρες 5μπρατσες που φοράνε όλα τα ambition από το εργοστάσιο, αυτές που έβαλα ήταν μεν ίδιας διάστασης αλλά 2ο χέρι οπότε δεν γνωρίζω ακριβώς τις διαφορές τους.
Θα κοιτάξω το βιβλίο να δώ αν αναφέρει κάτι για τις εργοστασιακές, νομίζω πάντως ότι είναι ή 35 ή 45, θα επανέλθω.
Έχεις pm...
Αλλαγή του offset των ζαντών και πόσο αυτή επηρεάζει...