Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    TURBO: Καλοκαίρι… παλιόκαιρος
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. TURBO: Καλοκαίρι… παλιόκαιρος
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 1 / 4
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    37
    65
    1976
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • C
      cctop last edited by

      ΑΚΟΥΛΟΥΘΕΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
      http://www.protothema.gr/content_carspeed.php?id=11393' target='_blank

      του Τάκη Πουρναράκη, Σκίτσο: Σάκης Κουτσαντάς

      Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει αλλά αυτή την εποχή στους άδειους δρόμους της πόλης δύσκολα θα δείτε να κυκλοφορούν «φτιαγμένα» αυτοκίνητα. Ή για να είμαστε σωστότεροι, όσοι ξέρουν δεν τα κυκλοφορούν... Οταν λέμε «φτιαγμένα» εννοούμε πάσης φύσεως μετατροπές, από απλή χαρτογράφηση... μέχρι πίεση 2.5bar με τη μεγάλη τουρμπίνα.

      Εκτός αυτών και οι «μαμίσιοι τουρμπάτοι» σφυρίζουν αδιάφορα και κινούνται διακριτικά νιώθοντας ότι δεν τους παίρνει. Με τον καύσωνα τα 300 άλογα έχουν γίνει 200 και αυτά τρέχουν μετά τη δύση του ήλιου. Η απόδοση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων εξαρτάται άμεσα από τη θερμοχωρητικότητα του περιβάλλοντος. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία τόσο μειώνεται η θερμοχωρητικότητα και πέφτει η απόδοση.
      Οταν ένας κατασκευαστής κινητήρων ανακοινώνει την απόδοση ενός υπετροφοδοτούμενου κινητήρα αναφέρει συνθήκες λειτουργίας 0 βαθμών Κελσίου και μηδενικό υψόμετρο. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία ή το υψόμετρο τόσο πέφτει η απόδοση.

      Με 45 βαθμούς υπό σκιά, ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει χάσει από χέρι το 20% με 30% της απόδοσής του και αν ο χρήστης επιμείνει να πιέζει πιθανότατα θα σπάσει η φτερωτή. Γι’ αυτές τις περιπτώσεις οι κατασκευαστές έχουν ειδικά ηλεκτρονικά προγράμματα διαχείρισης και μόλις το σύστημα ξεπεράσει μια κρίσιμη θερμοκρασία μπαίνει το πρόγραμμα «safe mode» και το υπερτροφοδοτούμενο... τέρας γίνεται σχεδόν ατμοσφαιρικό. Ετσι αν ξεκινήσετε βιαστικοί μεσημέρι με το Impreza σας για Καλαμάτα, μη σας κάνει εντύπωση αν μετά τη Νεμέα πηγαίνει σαν 1600σάρι.
      Ακόμη χειρότερα, πολλοί μετατροπείς παρακάμπτουν αυτή τη δικλίδα ασφαλείας για να «τουμπινιάσουν» το αυτοκίνητο, δίνοντας 400 και βάλε άλογα. Σε αυτές τις περιπτώσεις βλέπεις τα λάδια της τουρμπίνας στο οδόστρωμα και το φάσκελο στο καντράν. Με μια κουβέντα για τους... τουρμπάτους: Παιδιά, υπομονή, πού θα πάει, θα χιονίσει!

      ΚΑΥΣΩΝΑΣ
      Η άνοδος της θερμοκρασίας δημιουργεί δύο προβλήματα. Πρώτον, ο αέρας όταν ζεσταίνεται, αραιώνει. Ετσι αν στο επίπεδο της θάλασσας με 0 βαθμούς έχουμε πίεση 1bar με 45 βαθμούς πίεση πέφτει στο 0.9bar. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι αλλού. Για την επίτευξη ακόμη μεγαλύτερης απόδοσης ο αέρας ψύχεται στον εναλλάκτη θερμότητας.

      Για να πάρεις τη θερμότητα από αέρα 45۫C χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια. Μετά πρέπει να διοχετεύσεις τα ποσά θερμότητας που «τράβηξες» από τον αέρα στο περιβάλλον. Αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 45۫C, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη και χρειάζεται περισσότερη ενέργεια. Αν μάλιστα δίπλα σου λειτουργεί και το κλιματιστικό που κάνει ακριβώς το ίδιο, διοχετεύει ζεστό αέρα στον περιβάλλοντα χώρο η κατάσταση ύστερα από μία ώρα λειτουργίας γίνεται εκρηκτική. Πιθανότατα πολύ σύντομα ο κινητήρας θα μπει σε «safe mode». Αν όχι, θα δεις την τουρμπίνα να πυρακτώνεται και να παραδίδει πνεύμα.

      ΥΨΟΜΕΤΡΟ
      Οσο αυξάνεται τόσο αραιώνει ο αέρας. Αν υποθέσουμε ότι στο επίπεδο της θάλασσας έχουμε ατμοσφαιρική πίεση 1 bar στα 2km η πίεση έχει πέσει στο 0.8bar.
      Η βασική ιδέα της υπερτροφοδότησης είναι να μπει όσο το δυνατόν περισσότερος αέρας στον θάλαμο καύσης. Οσο περισσότερο αέρα βάλουμε τόσο περισσότερο καύσιμο μπορούμε να αναφλέξουμε οπότε αντίστοιχα αυξάνει η απόδοση. Για να μπει στον κύλινδρο περισσότερος αέρας υπάρχει μόνο ένας τρόπος: να τον συμπιέσουμε. Για να συμπιέσουμε τον αέρα χρειάζεται συμπιεστής. Σε αυτόν εισέρχεται ο ατμοσφαιρικός αέρας, περιστρέφεται, επιταχύνεται και με αυξημένη πίεση κατευθύνεται προς τις βαλβίδες εισαγωγής.
      Συνήθως οι μηχανικοί ρυθμίζουν τον συμπιεστή ώστε να εισέρχεται 50% παραπάνω αέρας στον θάλαμο καύσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει απόδοση βελτιωμένη κατά 30% έως 40% σε σχέση με τον αντίστοιχο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτή είναι η βασική ιδέα του turbo.
      Αν έχεις πίεση ατμοσφαιρική 1bar, στην κάνει 1.5bar, αν όμως έχεις 0.8bar, στην κάνει 1.2bar. Διαφορά της τάξεως του 20%!

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • C
        cctop last edited by

        ΑΚΟΥΛΟΥΘΕΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
        http://www.protothema.gr/content_carspeed.php?id=11393' target='_blank

        του Τάκη Πουρναράκη, Σκίτσο: Σάκης Κουτσαντάς

        Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει αλλά αυτή την εποχή στους άδειους δρόμους της πόλης δύσκολα θα δείτε να κυκλοφορούν «φτιαγμένα» αυτοκίνητα. Ή για να είμαστε σωστότεροι, όσοι ξέρουν δεν τα κυκλοφορούν... Οταν λέμε «φτιαγμένα» εννοούμε πάσης φύσεως μετατροπές, από απλή χαρτογράφηση... μέχρι πίεση 2.5bar με τη μεγάλη τουρμπίνα.

        Εκτός αυτών και οι «μαμίσιοι τουρμπάτοι» σφυρίζουν αδιάφορα και κινούνται διακριτικά νιώθοντας ότι δεν τους παίρνει. Με τον καύσωνα τα 300 άλογα έχουν γίνει 200 και αυτά τρέχουν μετά τη δύση του ήλιου. Η απόδοση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων εξαρτάται άμεσα από τη θερμοχωρητικότητα του περιβάλλοντος. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία τόσο μειώνεται η θερμοχωρητικότητα και πέφτει η απόδοση.
        Οταν ένας κατασκευαστής κινητήρων ανακοινώνει την απόδοση ενός υπετροφοδοτούμενου κινητήρα αναφέρει συνθήκες λειτουργίας 0 βαθμών Κελσίου και μηδενικό υψόμετρο. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία ή το υψόμετρο τόσο πέφτει η απόδοση.

        Με 45 βαθμούς υπό σκιά, ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει χάσει από χέρι το 20% με 30% της απόδοσής του και αν ο χρήστης επιμείνει να πιέζει πιθανότατα θα σπάσει η φτερωτή. Γι’ αυτές τις περιπτώσεις οι κατασκευαστές έχουν ειδικά ηλεκτρονικά προγράμματα διαχείρισης και μόλις το σύστημα ξεπεράσει μια κρίσιμη θερμοκρασία μπαίνει το πρόγραμμα «safe mode» και το υπερτροφοδοτούμενο... τέρας γίνεται σχεδόν ατμοσφαιρικό. Ετσι αν ξεκινήσετε βιαστικοί μεσημέρι με το Impreza σας για Καλαμάτα, μη σας κάνει εντύπωση αν μετά τη Νεμέα πηγαίνει σαν 1600σάρι.
        Ακόμη χειρότερα, πολλοί μετατροπείς παρακάμπτουν αυτή τη δικλίδα ασφαλείας για να «τουμπινιάσουν» το αυτοκίνητο, δίνοντας 400 και βάλε άλογα. Σε αυτές τις περιπτώσεις βλέπεις τα λάδια της τουρμπίνας στο οδόστρωμα και το φάσκελο στο καντράν. Με μια κουβέντα για τους... τουρμπάτους: Παιδιά, υπομονή, πού θα πάει, θα χιονίσει!

        ΚΑΥΣΩΝΑΣ
        Η άνοδος της θερμοκρασίας δημιουργεί δύο προβλήματα. Πρώτον, ο αέρας όταν ζεσταίνεται, αραιώνει. Ετσι αν στο επίπεδο της θάλασσας με 0 βαθμούς έχουμε πίεση 1bar με 45 βαθμούς πίεση πέφτει στο 0.9bar. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι αλλού. Για την επίτευξη ακόμη μεγαλύτερης απόδοσης ο αέρας ψύχεται στον εναλλάκτη θερμότητας.

        Για να πάρεις τη θερμότητα από αέρα 45۫C χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια. Μετά πρέπει να διοχετεύσεις τα ποσά θερμότητας που «τράβηξες» από τον αέρα στο περιβάλλον. Αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 45۫C, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη και χρειάζεται περισσότερη ενέργεια. Αν μάλιστα δίπλα σου λειτουργεί και το κλιματιστικό που κάνει ακριβώς το ίδιο, διοχετεύει ζεστό αέρα στον περιβάλλοντα χώρο η κατάσταση ύστερα από μία ώρα λειτουργίας γίνεται εκρηκτική. Πιθανότατα πολύ σύντομα ο κινητήρας θα μπει σε «safe mode». Αν όχι, θα δεις την τουρμπίνα να πυρακτώνεται και να παραδίδει πνεύμα.

        ΥΨΟΜΕΤΡΟ
        Οσο αυξάνεται τόσο αραιώνει ο αέρας. Αν υποθέσουμε ότι στο επίπεδο της θάλασσας έχουμε ατμοσφαιρική πίεση 1 bar στα 2km η πίεση έχει πέσει στο 0.8bar.
        Η βασική ιδέα της υπερτροφοδότησης είναι να μπει όσο το δυνατόν περισσότερος αέρας στον θάλαμο καύσης. Οσο περισσότερο αέρα βάλουμε τόσο περισσότερο καύσιμο μπορούμε να αναφλέξουμε οπότε αντίστοιχα αυξάνει η απόδοση. Για να μπει στον κύλινδρο περισσότερος αέρας υπάρχει μόνο ένας τρόπος: να τον συμπιέσουμε. Για να συμπιέσουμε τον αέρα χρειάζεται συμπιεστής. Σε αυτόν εισέρχεται ο ατμοσφαιρικός αέρας, περιστρέφεται, επιταχύνεται και με αυξημένη πίεση κατευθύνεται προς τις βαλβίδες εισαγωγής.
        Συνήθως οι μηχανικοί ρυθμίζουν τον συμπιεστή ώστε να εισέρχεται 50% παραπάνω αέρας στον θάλαμο καύσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει απόδοση βελτιωμένη κατά 30% έως 40% σε σχέση με τον αντίστοιχο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτή είναι η βασική ιδέα του turbo.
        Αν έχεις πίεση ατμοσφαιρική 1bar, στην κάνει 1.5bar, αν όμως έχεις 0.8bar, στην κάνει 1.2bar. Διαφορά της τάξεως του 20%!

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • C
          cctop last edited by

          ΑΚΟΥΛΟΥΘΕΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
          http://www.protothema.gr/content_carspeed.php?id=11393' target='_blank

          του Τάκη Πουρναράκη, Σκίτσο: Σάκης Κουτσαντάς

          Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει αλλά αυτή την εποχή στους άδειους δρόμους της πόλης δύσκολα θα δείτε να κυκλοφορούν «φτιαγμένα» αυτοκίνητα. Ή για να είμαστε σωστότεροι, όσοι ξέρουν δεν τα κυκλοφορούν... Οταν λέμε «φτιαγμένα» εννοούμε πάσης φύσεως μετατροπές, από απλή χαρτογράφηση... μέχρι πίεση 2.5bar με τη μεγάλη τουρμπίνα.

          Εκτός αυτών και οι «μαμίσιοι τουρμπάτοι» σφυρίζουν αδιάφορα και κινούνται διακριτικά νιώθοντας ότι δεν τους παίρνει. Με τον καύσωνα τα 300 άλογα έχουν γίνει 200 και αυτά τρέχουν μετά τη δύση του ήλιου. Η απόδοση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων εξαρτάται άμεσα από τη θερμοχωρητικότητα του περιβάλλοντος. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία τόσο μειώνεται η θερμοχωρητικότητα και πέφτει η απόδοση.
          Οταν ένας κατασκευαστής κινητήρων ανακοινώνει την απόδοση ενός υπετροφοδοτούμενου κινητήρα αναφέρει συνθήκες λειτουργίας 0 βαθμών Κελσίου και μηδενικό υψόμετρο. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία ή το υψόμετρο τόσο πέφτει η απόδοση.

          Με 45 βαθμούς υπό σκιά, ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει χάσει από χέρι το 20% με 30% της απόδοσής του και αν ο χρήστης επιμείνει να πιέζει πιθανότατα θα σπάσει η φτερωτή. Γι’ αυτές τις περιπτώσεις οι κατασκευαστές έχουν ειδικά ηλεκτρονικά προγράμματα διαχείρισης και μόλις το σύστημα ξεπεράσει μια κρίσιμη θερμοκρασία μπαίνει το πρόγραμμα «safe mode» και το υπερτροφοδοτούμενο... τέρας γίνεται σχεδόν ατμοσφαιρικό. Ετσι αν ξεκινήσετε βιαστικοί μεσημέρι με το Impreza σας για Καλαμάτα, μη σας κάνει εντύπωση αν μετά τη Νεμέα πηγαίνει σαν 1600σάρι.
          Ακόμη χειρότερα, πολλοί μετατροπείς παρακάμπτουν αυτή τη δικλίδα ασφαλείας για να «τουμπινιάσουν» το αυτοκίνητο, δίνοντας 400 και βάλε άλογα. Σε αυτές τις περιπτώσεις βλέπεις τα λάδια της τουρμπίνας στο οδόστρωμα και το φάσκελο στο καντράν. Με μια κουβέντα για τους... τουρμπάτους: Παιδιά, υπομονή, πού θα πάει, θα χιονίσει!

          ΚΑΥΣΩΝΑΣ
          Η άνοδος της θερμοκρασίας δημιουργεί δύο προβλήματα. Πρώτον, ο αέρας όταν ζεσταίνεται, αραιώνει. Ετσι αν στο επίπεδο της θάλασσας με 0 βαθμούς έχουμε πίεση 1bar με 45 βαθμούς πίεση πέφτει στο 0.9bar. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι αλλού. Για την επίτευξη ακόμη μεγαλύτερης απόδοσης ο αέρας ψύχεται στον εναλλάκτη θερμότητας.

          Για να πάρεις τη θερμότητα από αέρα 45۫C χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια. Μετά πρέπει να διοχετεύσεις τα ποσά θερμότητας που «τράβηξες» από τον αέρα στο περιβάλλον. Αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 45۫C, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη και χρειάζεται περισσότερη ενέργεια. Αν μάλιστα δίπλα σου λειτουργεί και το κλιματιστικό που κάνει ακριβώς το ίδιο, διοχετεύει ζεστό αέρα στον περιβάλλοντα χώρο η κατάσταση ύστερα από μία ώρα λειτουργίας γίνεται εκρηκτική. Πιθανότατα πολύ σύντομα ο κινητήρας θα μπει σε «safe mode». Αν όχι, θα δεις την τουρμπίνα να πυρακτώνεται και να παραδίδει πνεύμα.

          ΥΨΟΜΕΤΡΟ
          Οσο αυξάνεται τόσο αραιώνει ο αέρας. Αν υποθέσουμε ότι στο επίπεδο της θάλασσας έχουμε ατμοσφαιρική πίεση 1 bar στα 2km η πίεση έχει πέσει στο 0.8bar.
          Η βασική ιδέα της υπερτροφοδότησης είναι να μπει όσο το δυνατόν περισσότερος αέρας στον θάλαμο καύσης. Οσο περισσότερο αέρα βάλουμε τόσο περισσότερο καύσιμο μπορούμε να αναφλέξουμε οπότε αντίστοιχα αυξάνει η απόδοση. Για να μπει στον κύλινδρο περισσότερος αέρας υπάρχει μόνο ένας τρόπος: να τον συμπιέσουμε. Για να συμπιέσουμε τον αέρα χρειάζεται συμπιεστής. Σε αυτόν εισέρχεται ο ατμοσφαιρικός αέρας, περιστρέφεται, επιταχύνεται και με αυξημένη πίεση κατευθύνεται προς τις βαλβίδες εισαγωγής.
          Συνήθως οι μηχανικοί ρυθμίζουν τον συμπιεστή ώστε να εισέρχεται 50% παραπάνω αέρας στον θάλαμο καύσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει απόδοση βελτιωμένη κατά 30% έως 40% σε σχέση με τον αντίστοιχο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτή είναι η βασική ιδέα του turbo.
          Αν έχεις πίεση ατμοσφαιρική 1bar, στην κάνει 1.5bar, αν όμως έχεις 0.8bar, στην κάνει 1.2bar. Διαφορά της τάξεως του 20%!

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • T
            thanix last edited by

            Ωραιο θεματακι με ωραιο υφος...

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • E
              evolander last edited by

              Δλδ ένας που μετρήθηκε τροχό τον Ιανουάριο 242 άλογα, τώρα είναι 169 ???

              Τόοοοοοοοοοοοσο κάτω ???

              Είναι σίγουρο ???

              Όχι τίποτε άλλο αλλά να κάνουμε στην άκρη όταν περνάνε κάτι type-r κλπ!!!

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • E
                evgenios last edited by

                Δεν πιστευω να πεφτει τοσο πολυ η αποδοση στα Turbo το καλοκαιρι
                Αλλωστε και στα ατμοσφαιρικα παιφτει αν δεν κανω λαθος...αλλα οχι τοσο πολυ

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • N
                  neos last edited by

                  Αποκλείεται να πέφτει τόσο, το άρθρο γράφει υπερβολές.
                  Είναι αισθητή η διαφορά στην απόδοση αλλά με τίποτα δεν χάνονται 50 και 100 άλογα λόγω θερμοκρασίας μόνο. Άντε να είναι της τάξης του 10% η διαφορά σε ακραία αντίθετες συνθήκες.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • S
                    spiros last edited by

                    αν ισχυαν ολα αυτα που λεει, καθε 2 χλμ θα βλεπαμε αυτοκινητα turbo που περιμενουν την οδικη βοηθεια ή περιμενουν να βραδυασει...

                    για αλλη μια φορα υπερβολικος.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 2
                    • C
                      corsair last edited by

                      καλα νταξει... πρεπει να χαλαρωσει ο αγαπητος Τακης λίγο... Αμα ηταν ετσι τα πράγματα τότε ουδεις θα ασχολουνταν με υπερτροφοδοτηση...

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • C
                        catalyst last edited by

                        Η πυκνότητα του αέρα μειώνεται με αύξηση της θερμοκρασίας, άρα η μάζα του αέρα στο θάλαμο καύσης μειώνεται, άρα μειώνεται και η μάζα του καυσίμου, οπότε μειώνεται και η ισχύς του κινητήρα. Το άρθρο όμως υποννοεί ότι με κάποιο μαγικό τρόπο το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται μόνο σε όσους έχουν τούρμπο, ενώ για όσους έχουν ατμοσφαιρικό κινητήρα ισχύουν άλλοι φυσικοί νόμοι.

                        Εμένα πάντως μου αρέσει το καλοκαίρι να κατεβάζω τα παράθυρα και να ακούω την τουρμπίνα να σφυρίζει χαρούμενα.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • T
                          tazio last edited by

                          Καλή μη κάνετε έτσι στο 'ΘΕΜΑ' γράφει ο άνθρωπος πρέπει να γράψει υπερβολές. Τι στο καλό.
                          Μήπως θα έπρεπε το θέμα αυτό να μεταφερθεί στα τεχνικά;

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • R
                            ratanplan last edited by

                            Πανω κατω ισχυουν αυτα που λεει. Τα τουρμπο (ειδικα οσα δεν εχουν i/c) εχουν προβλημα τους μηνες με πολυ ζεστη. Το ποσα ακριβως αλογα χανουν δεν το ξερω, παντως αν καποιος εχει εναν φιλο με τουρμπο αμαξι που να πηγαινουν μαζι σε κοντρακι με το δικο του αμαξι, ας δοκιμασει να πατησει μαζι του με 35+ βαθμους....θα εκπλαγει. Γεγονος επισης ειναι οτι και ατμοσφαιρικα φυσικα μοτερ τρωνε νιλα απο τις μεγαλες θερμοκρασιες.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                            • ?
                              A Former User last edited by

                              Μα ένας, ίσως ο κύριος λόγος που πρωτοχρησιμοποιήθηκαν υπερσυμπιεστές ήταν για να εξαλείψουν το φαινόμενο απώλειας ισχύος λόγω αραιότερου αέρα που είχαν τα αεροπλάνα. Έτσι είχαν ισχύ σε μεγαλύτερα υψόμετρα κάτι που τους έδινε πλεονέκτημα.
                              Οπότε τελικά τι ισχύει, επηρεάζονται οι υπερσυμπιεσμένοι περισσότερο ή λιγότερο από τους ατμισφαιρικούς και τελικά κατά πόσο;

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • D
                                dim8 last edited by

                                τα νουμερα που αναφερει ειναι εκτος πραγματικοτητας...
                                δλδ ενα εβο 9αρι σε 1500 μετρα υψομετρο και με 38 βαθμους ειναι αργοτερο απο ταπερ?

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • R
                                  ratanplan last edited by

                                  Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
                                  Μα ένας, ίσως ο κύριος λόγος που πρωτοχρησιμοποιήθηκαν υπερσυμπιεστές ήταν για να εξαλείψουν το φαινόμενο απώλειας ισχύος λόγω αραιότερου αέρα που είχαν τα αεροπλάνα. Έτσι είχαν ισχύ σε μεγαλύτερα υψόμετρα κάτι που τους έδινε πλεονέκτημα.
                                  Οπότε τελικά τι ισχύει, επηρεάζονται οι υπερσυμπιεσμένοι περισσότερο ή λιγότερο από τους ατμισφαιρικούς και τελικά κατά πόσο;

                                  Ας παρουμε για παραδειγμα ενα μινι κουπερ 1600 κ .εκ με 120 αλογα και το τουρμπο με τα 170, μπορει το δευτερο να χανει πιο πολλα, αλλα και παλι εχει πιο πολλα αλογα.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • D
                                    dim8 last edited by

                                    παιδες εχουν γινει δυναμομετρησεις απο ιδιο αυτοκινητο με 25 βαθμους εξωτερικη θερμοκρασια διαφορα,και οι διαφορες ηταν της ταξης του 3-4%,σε αυτοκινητο που ηταν και αρκετα πιεσμενο και οχι σε μαμα μορφη.(υψηλη πιεση υπερπληρωσης-οριακη επαρκεια ιντερκουλερ)
                                    ναι χανουν παραπανω απο ενα ατμοσφαιρικο,σε μεγαλη ζεστη,αλλα οχι τετοιες διαφορες.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • R
                                      ratanplan last edited by

                                      Καλα τα 500 αλογα απωλειες που λεει το αρθρο ειναι μην πω τι....αλλα 3-4 % απωλειες πιστευω ειναι πολυ λιγα.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • C
                                        coyot last edited by

                                        Στον 1,8 20V-Turbo της Τσέχας μου, εκτός από πρόγραμμα GIAC (μέγιστη υπερπλήρωση 1,35 μπαρ) , η μόνη προσθήκη που έκανα ήταν να εγκαταστήσω έναν μεγαλύτερο και προσθίως τοποθετημένο ψύκτη αέρος (Front Mounted Intercooler).
                                        Ταξιδεύοντας έως και επί 9-10 συνεχείς ώρες με 4-5 Κ στροφές και ζέστη έως καύσωνα, ποτέ δεν μπήκα σε safe mode και ποτέ δεν μου έλειψε η ισχύς...

                                        Το ωραίο είναι στο στροφιλίκι στην Υλίκη
                                        (να η ομοιοκαταληξία)
                                        όπου, για να μην κοιμηθείς μετά από 920 χλμ ταξιδιού από Βορρά, επιταχύνεις και εξαφανίζεσαι για να ξυπνήσεις και να σοκάρεις τους 'γρήγοροι' ...

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • Q
                                          qsisvts last edited by

                                          εγω παντως πανω απο τους 35 εχω ενα σχετικο προβλημα(τουλαχιστον στο πως το αισθανομαι),απο τους 38-40 και πανω το αυτοκινητο νιωθω πως χανει πολυ πραμα και σερνεται,ετσι δεν το πολυζοριζω..

                                          τα ατμοσφαιρικα που ειχα πριν μου φαινοντουσαν οτι πηγαιναν το ιδιο ειτε ειχε ζεστη ειτε κρυο...

                                          παντως τωρα που το σκεφτομαι θα μπορουσα να πω σε ενα φιλο μου με s2000 να τα ανοιξουμε σε κανα καυσωνα να δουμε τι θα γινει,απο τη στιγμη που τα ειχαμε ανοιξει φθινοπωρο και ξερουμε τις διαφορες μας.....

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • C
                                            cpp last edited by

                                            Εδω καλοκαιρινός αναβάτης

                                            χάνεις κατι ψιλά.. αλλά μην τρελαθούμε κιόλας

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 1 / 4
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr