-
ΑΚΟΥΛΟΥΘΕΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
http://www.protothema.gr/content_carspeed.php?id=11393' target='_blankτου Τάκη Πουρναράκη, Σκίτσο: Σάκης Κουτσαντάς
Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει αλλά αυτή την εποχή στους άδειους δρόμους της πόλης δύσκολα θα δείτε να κυκλοφορούν «φτιαγμένα» αυτοκίνητα. Ή για να είμαστε σωστότεροι, όσοι ξέρουν δεν τα κυκλοφορούν... Οταν λέμε «φτιαγμένα» εννοούμε πάσης φύσεως μετατροπές, από απλή χαρτογράφηση... μέχρι πίεση 2.5bar με τη μεγάλη τουρμπίνα.
Εκτός αυτών και οι «μαμίσιοι τουρμπάτοι» σφυρίζουν αδιάφορα και κινούνται διακριτικά νιώθοντας ότι δεν τους παίρνει. Με τον καύσωνα τα 300 άλογα έχουν γίνει 200 και αυτά τρέχουν μετά τη δύση του ήλιου. Η απόδοση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων εξαρτάται άμεσα από τη θερμοχωρητικότητα του περιβάλλοντος. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία τόσο μειώνεται η θερμοχωρητικότητα και πέφτει η απόδοση.
Οταν ένας κατασκευαστής κινητήρων ανακοινώνει την απόδοση ενός υπετροφοδοτούμενου κινητήρα αναφέρει συνθήκες λειτουργίας 0 βαθμών Κελσίου και μηδενικό υψόμετρο. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία ή το υψόμετρο τόσο πέφτει η απόδοση.Με 45 βαθμούς υπό σκιά, ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει χάσει από χέρι το 20% με 30% της απόδοσής του και αν ο χρήστης επιμείνει να πιέζει πιθανότατα θα σπάσει η φτερωτή. Γι’ αυτές τις περιπτώσεις οι κατασκευαστές έχουν ειδικά ηλεκτρονικά προγράμματα διαχείρισης και μόλις το σύστημα ξεπεράσει μια κρίσιμη θερμοκρασία μπαίνει το πρόγραμμα «safe mode» και το υπερτροφοδοτούμενο... τέρας γίνεται σχεδόν ατμοσφαιρικό. Ετσι αν ξεκινήσετε βιαστικοί μεσημέρι με το Impreza σας για Καλαμάτα, μη σας κάνει εντύπωση αν μετά τη Νεμέα πηγαίνει σαν 1600σάρι.
Ακόμη χειρότερα, πολλοί μετατροπείς παρακάμπτουν αυτή τη δικλίδα ασφαλείας για να «τουμπινιάσουν» το αυτοκίνητο, δίνοντας 400 και βάλε άλογα. Σε αυτές τις περιπτώσεις βλέπεις τα λάδια της τουρμπίνας στο οδόστρωμα και το φάσκελο στο καντράν. Με μια κουβέντα για τους... τουρμπάτους: Παιδιά, υπομονή, πού θα πάει, θα χιονίσει!ΚΑΥΣΩΝΑΣ
Η άνοδος της θερμοκρασίας δημιουργεί δύο προβλήματα. Πρώτον, ο αέρας όταν ζεσταίνεται, αραιώνει. Ετσι αν στο επίπεδο της θάλασσας με 0 βαθμούς έχουμε πίεση 1bar με 45 βαθμούς πίεση πέφτει στο 0.9bar. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι αλλού. Για την επίτευξη ακόμη μεγαλύτερης απόδοσης ο αέρας ψύχεται στον εναλλάκτη θερμότητας.Για να πάρεις τη θερμότητα από αέρα 45۫C χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια. Μετά πρέπει να διοχετεύσεις τα ποσά θερμότητας που «τράβηξες» από τον αέρα στο περιβάλλον. Αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 45۫C, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη και χρειάζεται περισσότερη ενέργεια. Αν μάλιστα δίπλα σου λειτουργεί και το κλιματιστικό που κάνει ακριβώς το ίδιο, διοχετεύει ζεστό αέρα στον περιβάλλοντα χώρο η κατάσταση ύστερα από μία ώρα λειτουργίας γίνεται εκρηκτική. Πιθανότατα πολύ σύντομα ο κινητήρας θα μπει σε «safe mode». Αν όχι, θα δεις την τουρμπίνα να πυρακτώνεται και να παραδίδει πνεύμα.
ΥΨΟΜΕΤΡΟ
Οσο αυξάνεται τόσο αραιώνει ο αέρας. Αν υποθέσουμε ότι στο επίπεδο της θάλασσας έχουμε ατμοσφαιρική πίεση 1 bar στα 2km η πίεση έχει πέσει στο 0.8bar.
Η βασική ιδέα της υπερτροφοδότησης είναι να μπει όσο το δυνατόν περισσότερος αέρας στον θάλαμο καύσης. Οσο περισσότερο αέρα βάλουμε τόσο περισσότερο καύσιμο μπορούμε να αναφλέξουμε οπότε αντίστοιχα αυξάνει η απόδοση. Για να μπει στον κύλινδρο περισσότερος αέρας υπάρχει μόνο ένας τρόπος: να τον συμπιέσουμε. Για να συμπιέσουμε τον αέρα χρειάζεται συμπιεστής. Σε αυτόν εισέρχεται ο ατμοσφαιρικός αέρας, περιστρέφεται, επιταχύνεται και με αυξημένη πίεση κατευθύνεται προς τις βαλβίδες εισαγωγής.
Συνήθως οι μηχανικοί ρυθμίζουν τον συμπιεστή ώστε να εισέρχεται 50% παραπάνω αέρας στον θάλαμο καύσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει απόδοση βελτιωμένη κατά 30% έως 40% σε σχέση με τον αντίστοιχο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτή είναι η βασική ιδέα του turbo.
Αν έχεις πίεση ατμοσφαιρική 1bar, στην κάνει 1.5bar, αν όμως έχεις 0.8bar, στην κάνει 1.2bar. Διαφορά της τάξεως του 20%! -
ΑΚΟΥΛΟΥΘΕΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
http://www.protothema.gr/content_carspeed.php?id=11393' target='_blankτου Τάκη Πουρναράκη, Σκίτσο: Σάκης Κουτσαντάς
Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει αλλά αυτή την εποχή στους άδειους δρόμους της πόλης δύσκολα θα δείτε να κυκλοφορούν «φτιαγμένα» αυτοκίνητα. Ή για να είμαστε σωστότεροι, όσοι ξέρουν δεν τα κυκλοφορούν... Οταν λέμε «φτιαγμένα» εννοούμε πάσης φύσεως μετατροπές, από απλή χαρτογράφηση... μέχρι πίεση 2.5bar με τη μεγάλη τουρμπίνα.
Εκτός αυτών και οι «μαμίσιοι τουρμπάτοι» σφυρίζουν αδιάφορα και κινούνται διακριτικά νιώθοντας ότι δεν τους παίρνει. Με τον καύσωνα τα 300 άλογα έχουν γίνει 200 και αυτά τρέχουν μετά τη δύση του ήλιου. Η απόδοση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων εξαρτάται άμεσα από τη θερμοχωρητικότητα του περιβάλλοντος. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία τόσο μειώνεται η θερμοχωρητικότητα και πέφτει η απόδοση.
Οταν ένας κατασκευαστής κινητήρων ανακοινώνει την απόδοση ενός υπετροφοδοτούμενου κινητήρα αναφέρει συνθήκες λειτουργίας 0 βαθμών Κελσίου και μηδενικό υψόμετρο. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία ή το υψόμετρο τόσο πέφτει η απόδοση.Με 45 βαθμούς υπό σκιά, ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει χάσει από χέρι το 20% με 30% της απόδοσής του και αν ο χρήστης επιμείνει να πιέζει πιθανότατα θα σπάσει η φτερωτή. Γι’ αυτές τις περιπτώσεις οι κατασκευαστές έχουν ειδικά ηλεκτρονικά προγράμματα διαχείρισης και μόλις το σύστημα ξεπεράσει μια κρίσιμη θερμοκρασία μπαίνει το πρόγραμμα «safe mode» και το υπερτροφοδοτούμενο... τέρας γίνεται σχεδόν ατμοσφαιρικό. Ετσι αν ξεκινήσετε βιαστικοί μεσημέρι με το Impreza σας για Καλαμάτα, μη σας κάνει εντύπωση αν μετά τη Νεμέα πηγαίνει σαν 1600σάρι.
Ακόμη χειρότερα, πολλοί μετατροπείς παρακάμπτουν αυτή τη δικλίδα ασφαλείας για να «τουμπινιάσουν» το αυτοκίνητο, δίνοντας 400 και βάλε άλογα. Σε αυτές τις περιπτώσεις βλέπεις τα λάδια της τουρμπίνας στο οδόστρωμα και το φάσκελο στο καντράν. Με μια κουβέντα για τους... τουρμπάτους: Παιδιά, υπομονή, πού θα πάει, θα χιονίσει!ΚΑΥΣΩΝΑΣ
Η άνοδος της θερμοκρασίας δημιουργεί δύο προβλήματα. Πρώτον, ο αέρας όταν ζεσταίνεται, αραιώνει. Ετσι αν στο επίπεδο της θάλασσας με 0 βαθμούς έχουμε πίεση 1bar με 45 βαθμούς πίεση πέφτει στο 0.9bar. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι αλλού. Για την επίτευξη ακόμη μεγαλύτερης απόδοσης ο αέρας ψύχεται στον εναλλάκτη θερμότητας.Για να πάρεις τη θερμότητα από αέρα 45۫C χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια. Μετά πρέπει να διοχετεύσεις τα ποσά θερμότητας που «τράβηξες» από τον αέρα στο περιβάλλον. Αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 45۫C, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη και χρειάζεται περισσότερη ενέργεια. Αν μάλιστα δίπλα σου λειτουργεί και το κλιματιστικό που κάνει ακριβώς το ίδιο, διοχετεύει ζεστό αέρα στον περιβάλλοντα χώρο η κατάσταση ύστερα από μία ώρα λειτουργίας γίνεται εκρηκτική. Πιθανότατα πολύ σύντομα ο κινητήρας θα μπει σε «safe mode». Αν όχι, θα δεις την τουρμπίνα να πυρακτώνεται και να παραδίδει πνεύμα.
ΥΨΟΜΕΤΡΟ
Οσο αυξάνεται τόσο αραιώνει ο αέρας. Αν υποθέσουμε ότι στο επίπεδο της θάλασσας έχουμε ατμοσφαιρική πίεση 1 bar στα 2km η πίεση έχει πέσει στο 0.8bar.
Η βασική ιδέα της υπερτροφοδότησης είναι να μπει όσο το δυνατόν περισσότερος αέρας στον θάλαμο καύσης. Οσο περισσότερο αέρα βάλουμε τόσο περισσότερο καύσιμο μπορούμε να αναφλέξουμε οπότε αντίστοιχα αυξάνει η απόδοση. Για να μπει στον κύλινδρο περισσότερος αέρας υπάρχει μόνο ένας τρόπος: να τον συμπιέσουμε. Για να συμπιέσουμε τον αέρα χρειάζεται συμπιεστής. Σε αυτόν εισέρχεται ο ατμοσφαιρικός αέρας, περιστρέφεται, επιταχύνεται και με αυξημένη πίεση κατευθύνεται προς τις βαλβίδες εισαγωγής.
Συνήθως οι μηχανικοί ρυθμίζουν τον συμπιεστή ώστε να εισέρχεται 50% παραπάνω αέρας στον θάλαμο καύσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει απόδοση βελτιωμένη κατά 30% έως 40% σε σχέση με τον αντίστοιχο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτή είναι η βασική ιδέα του turbo.
Αν έχεις πίεση ατμοσφαιρική 1bar, στην κάνει 1.5bar, αν όμως έχεις 0.8bar, στην κάνει 1.2bar. Διαφορά της τάξεως του 20%! -
ΑΚΟΥΛΟΥΘΕΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
http://www.protothema.gr/content_carspeed.php?id=11393' target='_blankτου Τάκη Πουρναράκη, Σκίτσο: Σάκης Κουτσαντάς
Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει αλλά αυτή την εποχή στους άδειους δρόμους της πόλης δύσκολα θα δείτε να κυκλοφορούν «φτιαγμένα» αυτοκίνητα. Ή για να είμαστε σωστότεροι, όσοι ξέρουν δεν τα κυκλοφορούν... Οταν λέμε «φτιαγμένα» εννοούμε πάσης φύσεως μετατροπές, από απλή χαρτογράφηση... μέχρι πίεση 2.5bar με τη μεγάλη τουρμπίνα.
Εκτός αυτών και οι «μαμίσιοι τουρμπάτοι» σφυρίζουν αδιάφορα και κινούνται διακριτικά νιώθοντας ότι δεν τους παίρνει. Με τον καύσωνα τα 300 άλογα έχουν γίνει 200 και αυτά τρέχουν μετά τη δύση του ήλιου. Η απόδοση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων εξαρτάται άμεσα από τη θερμοχωρητικότητα του περιβάλλοντος. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία τόσο μειώνεται η θερμοχωρητικότητα και πέφτει η απόδοση.
Οταν ένας κατασκευαστής κινητήρων ανακοινώνει την απόδοση ενός υπετροφοδοτούμενου κινητήρα αναφέρει συνθήκες λειτουργίας 0 βαθμών Κελσίου και μηδενικό υψόμετρο. Οσο ανεβαίνει η θερμοκρασία ή το υψόμετρο τόσο πέφτει η απόδοση.Με 45 βαθμούς υπό σκιά, ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει χάσει από χέρι το 20% με 30% της απόδοσής του και αν ο χρήστης επιμείνει να πιέζει πιθανότατα θα σπάσει η φτερωτή. Γι’ αυτές τις περιπτώσεις οι κατασκευαστές έχουν ειδικά ηλεκτρονικά προγράμματα διαχείρισης και μόλις το σύστημα ξεπεράσει μια κρίσιμη θερμοκρασία μπαίνει το πρόγραμμα «safe mode» και το υπερτροφοδοτούμενο... τέρας γίνεται σχεδόν ατμοσφαιρικό. Ετσι αν ξεκινήσετε βιαστικοί μεσημέρι με το Impreza σας για Καλαμάτα, μη σας κάνει εντύπωση αν μετά τη Νεμέα πηγαίνει σαν 1600σάρι.
Ακόμη χειρότερα, πολλοί μετατροπείς παρακάμπτουν αυτή τη δικλίδα ασφαλείας για να «τουμπινιάσουν» το αυτοκίνητο, δίνοντας 400 και βάλε άλογα. Σε αυτές τις περιπτώσεις βλέπεις τα λάδια της τουρμπίνας στο οδόστρωμα και το φάσκελο στο καντράν. Με μια κουβέντα για τους... τουρμπάτους: Παιδιά, υπομονή, πού θα πάει, θα χιονίσει!ΚΑΥΣΩΝΑΣ
Η άνοδος της θερμοκρασίας δημιουργεί δύο προβλήματα. Πρώτον, ο αέρας όταν ζεσταίνεται, αραιώνει. Ετσι αν στο επίπεδο της θάλασσας με 0 βαθμούς έχουμε πίεση 1bar με 45 βαθμούς πίεση πέφτει στο 0.9bar. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι αλλού. Για την επίτευξη ακόμη μεγαλύτερης απόδοσης ο αέρας ψύχεται στον εναλλάκτη θερμότητας.Για να πάρεις τη θερμότητα από αέρα 45۫C χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια. Μετά πρέπει να διοχετεύσεις τα ποσά θερμότητας που «τράβηξες» από τον αέρα στο περιβάλλον. Αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 45۫C, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη και χρειάζεται περισσότερη ενέργεια. Αν μάλιστα δίπλα σου λειτουργεί και το κλιματιστικό που κάνει ακριβώς το ίδιο, διοχετεύει ζεστό αέρα στον περιβάλλοντα χώρο η κατάσταση ύστερα από μία ώρα λειτουργίας γίνεται εκρηκτική. Πιθανότατα πολύ σύντομα ο κινητήρας θα μπει σε «safe mode». Αν όχι, θα δεις την τουρμπίνα να πυρακτώνεται και να παραδίδει πνεύμα.
ΥΨΟΜΕΤΡΟ
Οσο αυξάνεται τόσο αραιώνει ο αέρας. Αν υποθέσουμε ότι στο επίπεδο της θάλασσας έχουμε ατμοσφαιρική πίεση 1 bar στα 2km η πίεση έχει πέσει στο 0.8bar.
Η βασική ιδέα της υπερτροφοδότησης είναι να μπει όσο το δυνατόν περισσότερος αέρας στον θάλαμο καύσης. Οσο περισσότερο αέρα βάλουμε τόσο περισσότερο καύσιμο μπορούμε να αναφλέξουμε οπότε αντίστοιχα αυξάνει η απόδοση. Για να μπει στον κύλινδρο περισσότερος αέρας υπάρχει μόνο ένας τρόπος: να τον συμπιέσουμε. Για να συμπιέσουμε τον αέρα χρειάζεται συμπιεστής. Σε αυτόν εισέρχεται ο ατμοσφαιρικός αέρας, περιστρέφεται, επιταχύνεται και με αυξημένη πίεση κατευθύνεται προς τις βαλβίδες εισαγωγής.
Συνήθως οι μηχανικοί ρυθμίζουν τον συμπιεστή ώστε να εισέρχεται 50% παραπάνω αέρας στον θάλαμο καύσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει απόδοση βελτιωμένη κατά 30% έως 40% σε σχέση με τον αντίστοιχο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτή είναι η βασική ιδέα του turbo.
Αν έχεις πίεση ατμοσφαιρική 1bar, στην κάνει 1.5bar, αν όμως έχεις 0.8bar, στην κάνει 1.2bar. Διαφορά της τάξεως του 20%! -
Ωραιο θεματακι με ωραιο υφος...
-
Δλδ ένας που μετρήθηκε τροχό τον Ιανουάριο 242 άλογα, τώρα είναι 169 ???
Τόοοοοοοοοοοοσο κάτω ???
Είναι σίγουρο ???
Όχι τίποτε άλλο αλλά να κάνουμε στην άκρη όταν περνάνε κάτι type-r κλπ!!!
-
Δεν πιστευω να πεφτει τοσο πολυ η αποδοση στα Turbo το καλοκαιρι
Αλλωστε και στα ατμοσφαιρικα παιφτει αν δεν κανω λαθος...αλλα οχι τοσο πολυ -
Αποκλείεται να πέφτει τόσο, το άρθρο γράφει υπερβολές.
Είναι αισθητή η διαφορά στην απόδοση αλλά με τίποτα δεν χάνονται 50 και 100 άλογα λόγω θερμοκρασίας μόνο. Άντε να είναι της τάξης του 10% η διαφορά σε ακραία αντίθετες συνθήκες. -
αν ισχυαν ολα αυτα που λεει, καθε 2 χλμ θα βλεπαμε αυτοκινητα turbo που περιμενουν την οδικη βοηθεια ή περιμενουν να βραδυασει...
για αλλη μια φορα υπερβολικος.
-
καλα νταξει... πρεπει να χαλαρωσει ο αγαπητος Τακης λίγο... Αμα ηταν ετσι τα πράγματα τότε ουδεις θα ασχολουνταν με υπερτροφοδοτηση...
-
Η πυκνότητα του αέρα μειώνεται με αύξηση της θερμοκρασίας, άρα η μάζα του αέρα στο θάλαμο καύσης μειώνεται, άρα μειώνεται και η μάζα του καυσίμου, οπότε μειώνεται και η ισχύς του κινητήρα. Το άρθρο όμως υποννοεί ότι με κάποιο μαγικό τρόπο το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται μόνο σε όσους έχουν τούρμπο, ενώ για όσους έχουν ατμοσφαιρικό κινητήρα ισχύουν άλλοι φυσικοί νόμοι.
Εμένα πάντως μου αρέσει το καλοκαίρι να κατεβάζω τα παράθυρα και να ακούω την τουρμπίνα να σφυρίζει χαρούμενα.
-
Καλή μη κάνετε έτσι στο 'ΘΕΜΑ' γράφει ο άνθρωπος πρέπει να γράψει υπερβολές. Τι στο καλό.
Μήπως θα έπρεπε το θέμα αυτό να μεταφερθεί στα τεχνικά; -
Πανω κατω ισχυουν αυτα που λεει. Τα τουρμπο (ειδικα οσα δεν εχουν i/c) εχουν προβλημα τους μηνες με πολυ ζεστη. Το ποσα ακριβως αλογα χανουν δεν το ξερω, παντως αν καποιος εχει εναν φιλο με τουρμπο αμαξι που να πηγαινουν μαζι σε κοντρακι με το δικο του αμαξι, ας δοκιμασει να πατησει μαζι του με 35+ βαθμους....θα εκπλαγει. Γεγονος επισης ειναι οτι και ατμοσφαιρικα φυσικα μοτερ τρωνε νιλα απο τις μεγαλες θερμοκρασιες.
-
Μα ένας, ίσως ο κύριος λόγος που πρωτοχρησιμοποιήθηκαν υπερσυμπιεστές ήταν για να εξαλείψουν το φαινόμενο απώλειας ισχύος λόγω αραιότερου αέρα που είχαν τα αεροπλάνα. Έτσι είχαν ισχύ σε μεγαλύτερα υψόμετρα κάτι που τους έδινε πλεονέκτημα.
Οπότε τελικά τι ισχύει, επηρεάζονται οι υπερσυμπιεσμένοι περισσότερο ή λιγότερο από τους ατμισφαιρικούς και τελικά κατά πόσο; -
τα νουμερα που αναφερει ειναι εκτος πραγματικοτητας...
δλδ ενα εβο 9αρι σε 1500 μετρα υψομετρο και με 38 βαθμους ειναι αργοτερο απο ταπερ? -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μα ένας, ίσως ο κύριος λόγος που πρωτοχρησιμοποιήθηκαν υπερσυμπιεστές ήταν για να εξαλείψουν το φαινόμενο απώλειας ισχύος λόγω αραιότερου αέρα που είχαν τα αεροπλάνα. Έτσι είχαν ισχύ σε μεγαλύτερα υψόμετρα κάτι που τους έδινε πλεονέκτημα.
Οπότε τελικά τι ισχύει, επηρεάζονται οι υπερσυμπιεσμένοι περισσότερο ή λιγότερο από τους ατμισφαιρικούς και τελικά κατά πόσο;Ας παρουμε για παραδειγμα ενα μινι κουπερ 1600 κ .εκ με 120 αλογα και το τουρμπο με τα 170, μπορει το δευτερο να χανει πιο πολλα, αλλα και παλι εχει πιο πολλα αλογα.
-
παιδες εχουν γινει δυναμομετρησεις απο ιδιο αυτοκινητο με 25 βαθμους εξωτερικη θερμοκρασια διαφορα,και οι διαφορες ηταν της ταξης του 3-4%,σε αυτοκινητο που ηταν και αρκετα πιεσμενο και οχι σε μαμα μορφη.(υψηλη πιεση υπερπληρωσης-οριακη επαρκεια ιντερκουλερ)
ναι χανουν παραπανω απο ενα ατμοσφαιρικο,σε μεγαλη ζεστη,αλλα οχι τετοιες διαφορες. -
Καλα τα 500 αλογα απωλειες που λεει το αρθρο ειναι μην πω τι....αλλα 3-4 % απωλειες πιστευω ειναι πολυ λιγα.
-
Στον 1,8 20V-Turbo της Τσέχας μου, εκτός από πρόγραμμα GIAC (μέγιστη υπερπλήρωση 1,35 μπαρ) , η μόνη προσθήκη που έκανα ήταν να εγκαταστήσω έναν μεγαλύτερο και προσθίως τοποθετημένο ψύκτη αέρος (Front Mounted Intercooler).
Ταξιδεύοντας έως και επί 9-10 συνεχείς ώρες με 4-5 Κ στροφές και ζέστη έως καύσωνα, ποτέ δεν μπήκα σε safe mode και ποτέ δεν μου έλειψε η ισχύς...Το ωραίο είναι στο στροφιλίκι στην Υλίκη
(να η ομοιοκαταληξία)
όπου, για να μην κοιμηθείς μετά από 920 χλμ ταξιδιού από Βορρά, επιταχύνεις και εξαφανίζεσαι για να ξυπνήσεις και να σοκάρεις τους 'γρήγοροι' ... -
εγω παντως πανω απο τους 35 εχω ενα σχετικο προβλημα(τουλαχιστον στο πως το αισθανομαι),απο τους 38-40 και πανω το αυτοκινητο νιωθω πως χανει πολυ πραμα και σερνεται,ετσι δεν το πολυζοριζω..
τα ατμοσφαιρικα που ειχα πριν μου φαινοντουσαν οτι πηγαιναν το ιδιο ειτε ειχε ζεστη ειτε κρυο...
παντως τωρα που το σκεφτομαι θα μπορουσα να πω σε ενα φιλο μου με s2000 να τα ανοιξουμε σε κανα καυσωνα να δουμε τι θα γινει,απο τη στιγμη που τα ειχαμε ανοιξει φθινοπωρο και ξερουμε τις διαφορες μας.....
-
Εδω καλοκαιρινός αναβάτης
χάνεις κατι ψιλά.. αλλά μην τρελαθούμε κιόλας
TURBO: Καλοκαίρι… παλιόκαιρος