-
Με αφορμή το http://www.tetrakinisimag.gr/tetrakinisi.htm και το πόστ του meco:
Τελικά ο haldex2 (Τiguan) αποδεικνύεται ότι μπορεί να παράσχει ανώτερη 4κίνηση στα αυτοκίνητα που 'κινεί' σε σχέση με αυτές των υπολοίπων SUV, αν εξαιρέσεις το ......
Honda CRV!!!!!!
Περισσότερα εδώ.
Υ.Γ. Μπράβο στα παιδιά του 4κίνηση mag για την προσπάθεια.άνοιξα το θέμα αυτό για να συζητήσουμε εκτενέστερα το θέμα της αποτελεσματικότητας των διαφόρων ειδών 4κίνησης που εφαρμόζονται στα SUV (και όχι μόνο)
Η ιδέα των παιδιών του http://www.tetrakinisimag.gr είναι όντως πολύ καλή, αφου εν μέρη εξηγεί διάφορα φαινόμενα που έτυχε να ζήσουμε live!
...και ξεκινώ με το ποστ που έκανα στην ενότητα tiguanΈκπληξη όντως το CRV πάει (και χιαστί) εκεί που κάποια 'σκληροτράχηλα' (L-200) θα κολλήσουν!
Πάντως Το GV 3πορτο είχε μείνει με ενα μπροστινό τροχό στον αέρα σε πίστα κάποιας έκθεσης στη Θεσσαλονίκη και είχαμε κάνει μεγάλη κουβέντα για το θέμα στο φόρουμ. Τώρα έρχεται και η θεωρητική απόδειξη.
Ενδιαφέρον θα ήταν να δοκόμαζαν και το Forester με τα 3 διαφορικά για να δούμε πως αντιδρούν οι απλές μηχανικέ λύσεις.
Και το X-trail... -
Με αφορμή το http://www.tetrakinisimag.gr/tetrakinisi.htm και το πόστ του meco:
Τελικά ο haldex2 (Τiguan) αποδεικνύεται ότι μπορεί να παράσχει ανώτερη 4κίνηση στα αυτοκίνητα που 'κινεί' σε σχέση με αυτές των υπολοίπων SUV, αν εξαιρέσεις το ......
Honda CRV!!!!!!
Περισσότερα εδώ.
Υ.Γ. Μπράβο στα παιδιά του 4κίνηση mag για την προσπάθεια.άνοιξα το θέμα αυτό για να συζητήσουμε εκτενέστερα το θέμα της αποτελεσματικότητας των διαφόρων ειδών 4κίνησης που εφαρμόζονται στα SUV (και όχι μόνο)
Η ιδέα των παιδιών του http://www.tetrakinisimag.gr είναι όντως πολύ καλή, αφου εν μέρη εξηγεί διάφορα φαινόμενα που έτυχε να ζήσουμε live!
...και ξεκινώ με το ποστ που έκανα στην ενότητα tiguanΈκπληξη όντως το CRV πάει (και χιαστί) εκεί που κάποια 'σκληροτράχηλα' (L-200) θα κολλήσουν!
Πάντως Το GV 3πορτο είχε μείνει με ενα μπροστινό τροχό στον αέρα σε πίστα κάποιας έκθεσης στη Θεσσαλονίκη και είχαμε κάνει μεγάλη κουβέντα για το θέμα στο φόρουμ. Τώρα έρχεται και η θεωρητική απόδειξη.
Ενδιαφέρον θα ήταν να δοκόμαζαν και το Forester με τα 3 διαφορικά για να δούμε πως αντιδρούν οι απλές μηχανικέ λύσεις.
Και το X-trail... -
Με αφορμή το http://www.tetrakinisimag.gr/tetrakinisi.htm και το πόστ του meco:
Τελικά ο haldex2 (Τiguan) αποδεικνύεται ότι μπορεί να παράσχει ανώτερη 4κίνηση στα αυτοκίνητα που 'κινεί' σε σχέση με αυτές των υπολοίπων SUV, αν εξαιρέσεις το ......
Honda CRV!!!!!!
Περισσότερα εδώ.
Υ.Γ. Μπράβο στα παιδιά του 4κίνηση mag για την προσπάθεια.άνοιξα το θέμα αυτό για να συζητήσουμε εκτενέστερα το θέμα της αποτελεσματικότητας των διαφόρων ειδών 4κίνησης που εφαρμόζονται στα SUV (και όχι μόνο)
Η ιδέα των παιδιών του http://www.tetrakinisimag.gr είναι όντως πολύ καλή, αφου εν μέρη εξηγεί διάφορα φαινόμενα που έτυχε να ζήσουμε live!
...και ξεκινώ με το ποστ που έκανα στην ενότητα tiguanΈκπληξη όντως το CRV πάει (και χιαστί) εκεί που κάποια 'σκληροτράχηλα' (L-200) θα κολλήσουν!
Πάντως Το GV 3πορτο είχε μείνει με ενα μπροστινό τροχό στον αέρα σε πίστα κάποιας έκθεσης στη Θεσσαλονίκη και είχαμε κάνει μεγάλη κουβέντα για το θέμα στο φόρουμ. Τώρα έρχεται και η θεωρητική απόδειξη.
Ενδιαφέρον θα ήταν να δοκόμαζαν και το Forester με τα 3 διαφορικά για να δούμε πως αντιδρούν οι απλές μηχανικέ λύσεις.
Και το X-trail... -
Ο χρήστης bebes έγραψε:
........ >Πάντως Το GV 3πορτο είχε μείνει με ενα μπροστινό τροχό στον αέρα σε πίστα κάποιας έκθεσης στη Θεσσαλονίκη και είχαμε κάνει μεγάλη κουβέντα για το θέμα στο φόρουμ. Τώρα έρχεται και η θεωρητική απόδειξη...Suzuki Grand Vitara 1.6 – 6.46%
Εδώ έχουμε μία περίπτωση τετρακίνησης την οποία θεωρούσαμε καλύτερη κατά τεκμήριο σε σχέση με τις τετρακινήσεις με αυτόματη εμπλοκή. Τα στοιχεία όμως μας δίνουν τελείως διαφορετικά αποτελέσματα! Το ανοιχτό κεντρικό διαφορικό της μόνιμης τετρακίνησης του Grand Vitara 1.6 είναι πολύ πιο ευαίσθητο από έναν συνεκτικό συμπλέκτη. Το αυτοκίνητο κινήθηκε οριακά με τον έναν πίσω τροχό στον αέρα, ενώ στις υπόλοιπες προσπάθειες δεν κατάφερε να ξεκινήσει. Η απουσία κάθε είδους μπλοκέ στα τρία διαφορικά, αναγκάζει σε ακινητοποίηση ακόμη και με έναν τροχό στον αέρα. Μόνο για ασφάλτινες και light χωμάτινες διαδρομές λοιπόν το Grand των 1600 κ.εκ, με την τετρακίνησή του να προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά, ακόμη και σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.Μήπως η Suzuki πρέπει να κάνει κάτι?
Το θάβει η ίδια το μοντέλο της ... Το SX4 πολύ καλύτερο αποδεικνύεται ... -
Καλά έκανες bebes. Θα ξεφεύγαμε πολύ στο θέμα για το tiguan.
Μεταφέρω και εγώ το post μου όπου απευθύνομαι στον χρήστη tetrakinisimagΟ χρήστης meco έγραψε:
Συγχαρητήρια για τη δοκιμή.
Μερικές διαπιστώσεις/απορίες:[list:2xpakoak]Γιατί δεν απενεργοποιήσατε το ESP στα Τiguan/Altea ώστε να λειτουργήσει ελεύθερα το EDL και να έχουν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα; Ίσως να κατάφερναν να ξεκινήσουν και στην περίπτωση 'χιαστί' όπως το 'αδελφό' Skoda Scout.
Αναμενόμενη επίσης για μένα ήταν, η ξεκάθαρη υπεροχή του haldex2 (scout, tiguan, altea) σε σχέση με το IADS της Τoyota.
Ένα RAV4 comfort χωρίς IADS που έχει όμως πίσω lsd διαφορικό, πιθανόν να τα κατάφερνε καλύτερα. Δεν σας κατηγορώ όμως, γιατί φαντάζομαι ότι τέτοιο μοντέλο ούτε στη Toyota Ελλάς δεν έχουν δει από κοντά.Τελικά αποδείχθηκε, όπως το επισημαίνετε και εσείς, ότι σε όλα τα SUV (εκτός του sorento) το περιβόητο κλείδωμα στο 50-50 δεν είναι και τόσο κλείδωμα όπως έχω ισχυρισθεί και εγώ επανειλημμένα στο παρελθόν, αλλά μία θέση κατά την οποία απλά στέλνεται διαρκώς ροπή πίσω, ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο της υστέρησης της μετάδοσης.
Το 3θυρο GV έχει ελεύθερο κεντρικό διαφορικό???
Μου έκανε έκπληξη η χαμηλή επίδοση του L200. Aν είχατε έκδοση με lsd πίσω, ή ακόμα καλύτερα με το κατ' επιλογή μπλοκέ διαφορικό πίσω τα πράγματα θα ήταν μάλλον διαφορετικά.
Θα ήθελα να δω και ένα navara στη δοκιμή γιατί για μένα, μαζί με το L200 είναι τα καλύτερα pick-up(s).
Τρομερή έκπληξη για μένα το Honda CRV. Πάντα θεωρούσα από τραγική έως απαράδεκτη την 4κίνηση στα 2 προγενέστερα μοντέλα. Φαίνεται πως οι μηχανικοί της Honda έβαλαν το κεφάλι κάτω και παρά την απουσία μηχανολογικών λύσεων ρύθμισαν τόσο σωστά τα ηλεκτρονικά τους, που η 4κίνηση του αυτοκίνητου λειτουργεί άψογα. Μαζί με το SHAWD που ανέπτυξαν τελευταία για το Honda Legend φαίνεται πως η honda μπαίνει δυναμικά σε ένα τομέα που μέχρι πρόσφατα υστερούσε. Αυτόν της 4κίνησης.
Ευχάριστη έκπληξη και από το SX4!!!
Κρίμα που στη δοκιμή δε συμμετείχαν ένα RAV4 MK2 με lsd πίσω, ή ένα forester για να δούμε και τη λειτουργία τέτοιου τύπου 4κίνησης.[/list:u:2xpakoak]
Συγχαρητήρια και πάλι
keep up the good work!!!!! -
θα παραθέσω μια εμπειρία μου απο την πίστα 4Χ4 της ΔΕΘ που πόσταρα παλαιότερα
Θα αναφέρω ένα περιστατικό. Ελπίζω να μην είναι ενδεικτικό των δυνατοτήτων του νέου GV 3d. (Προβλέπω ο φίλος Amstrad να στήνει πάρτυ )
Λοιπόν, το Σάββατο πήγα στη ΔΕΘ και φυσικά σκάλωσα στο πάρκο με τα 4χ4. Είχε κάτι κορμούς, τραμπάλα, γέφυρα ψηλή, λιμνούλα, ξανά κορμους, ξανά κορμούς κλπ. Δοκίμασα το GV 5d, το οποίο πέρασε απο παντού απροβλημάτιστα (είχε επιλεγμένο 4L lock). Καθώς παρατηρούσα τα αυτοκίνητα που έβγαιναν απο το διάδρομο με τους κορμούς, τα μεγάλα SUV (touareg, allroad) σήκωναν εντυπωσιακά τον μπροστά δεξί τροχό κατα την έξοδο, αλλά περνούσαν άνετα. GV 5d, Pinin επίσης περνούσαν χωρίς δράματα. Έρχετε το Tuscon 2.7, μόλις βγήκε ο μπροστά δεξί τροχός απο τους κορμούς, κόλλησε! Μάλλον κλείδωσε την τετρακίνηση, έκανε λίγο μπροστά πίσω και ξεκόλλησε. Μετα απο λίγο έρχετε το GV 3d με χαμηλή ταχύτητα. Μόλις βγήκε ο μπροστά δεξί τροχός απο τους κορμούς, έπεσε στη λακούβα που έκανε το Tuscon... και έμεινε εκεί. Ο τροχός γύριζε σαν τρελλός, αλλά αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι οτι οι άλλοι τρείς είχαν επαφή με το έδαφος και έμμεναν ακίνητοι. Μετά απο μερικές προσπάθειες χωρις αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο έφυγε με σπρώξιμο
Βέβαια, μετά πέρασε απο το εμπόδιο κάμποσες φορές, αλλά οι εντυπώσεις έμειναν. Είναι δυνατόν να κολλήσεις σε τέτοιο εμπόδιο; Σαν να λέμε οτι φεύγεις λίγο απο το δρόμο, πέφτει μια ρόδα στο χαντάκι και μένεις εκεί.
Αν είναι έτσι τα πράγματα δεν το βλέπω καλά το 3θυρο. -
Για το L200 θα συμφωνησω με τον meco. Ψιλοθαβεται στη δοκιμη αυτη χωρις lsd ή μπλοκε.
Η δυναμη του L200 σε χαμηλη ταχυτητα οπως αυτη του τεστ ειναι εκει.
Για ποιο λογο δεν χρησιμοποιηθηκε;
Πολυ ενδιαφερον σαν τεστ παντως για ολα τα αλλα τουτούνια. -
Να ρωτήσω κάτι απλό και φαντάζομαι κατανοητό για πολλούς και ίσως φανεί και αστείο ...(σχετικώς άπειρος στα συστήματα 4Χ4).
Σε όλα τα τετρακίνητα είτε με την τετρακίνηση του GV 1,6 είτε με την τετρακίνηση του SX4, Xtrail και Outlander στην θέση Auto, δεν ισχύει η περίπτωση που όταν ο ένας ή παραπάνω τροχοί (πλιν ενός φυσικά) χάσουν την πρόσφυση ή την επαφή τους απο το έδαφος, όλοι η κίνηση (ροπή) να μεταφέρεται έστω και στον ένα τροχό που πατάει στο έδαφος?
Σχεδόν όλα στην δοκιμή 'χιαστή' έμειναν ακίνητα ... οφείλετε στην τετρακίνηση και στο πως λειτουργεί, παίζει ρόλο και η παραπάνω απορία μου ή σε άλλους λόγους όπως πχ ότι είχαν να σύρουν και ένα Patrol 2500 κιλών?
Γενικώς μου δημιούργησε πολλά ερωτηματικά σχετικά με την τετρακίνηση ιδίως όταν την πληρώνουμε 30 και 35 χιλιάδες ευρώ ...Για αρχή πάντως η δοκιμασία αυτή ήταν πολύ καλή και ενδιαφέρουσα. Θα ήταν ακόμα καλύτερη εάν ήταν πιο επεξηγηματική και εάν γινόταν σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα και υπήρχαν και όλα τα τετρακίνητα της ελληνικής αγοράς (έλειπαν τα Jimny, Terios, Mazda CX7, BMW X3, Panda 4x4, Tuscon/Sportage, X Trail/Quashqai, κλπ).
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Σε όλα τα τετρακίνητα είτε με την τετρακίνηση του GV 1,6 είτε με την τετρακίνηση του SX4, Xtrail και Outlander στην θέση Auto, δεν ισχύει η περίπτωση που όταν ο ένας ή παραπάνω τροχοί (πλιν ενός φυσικά) χάσουν την πρόσφυση ή την επαφή τους απο το έδαφος, όλοι η κίνηση (ροπή) να μεταφέρεται έστω και στον ένα τροχό που πατάει στο έδαφος?
Σχεδόν όλα στην δοκιμή 'χιαστή' έμειναν ακίνητα ... οφείλετε στην τετρακίνηση και στο πως λειτουργεί, παίζει ρόλο και η παραπάνω απορία μου ή σε άλλους λόγους όπως πχ ότι είχαν να σύρουν και ένα Patrol 2500 κιλών?
Γενικώς μου δημιούργησε πολλά ερωτηματικά σχετικά με την τετρακίνηση ιδίως όταν την πληρώνουμε 30 και 35 χιλιάδες ευρώ ...Για να γίνει αυτό που περιγράφεις στην πρώτη παράγραφο θα πρέπει τουλάχιστον ένα από το μπροστά ή το πίσω διαφορικό να είναι περιορισμένης ολίσθισης ή να λειτουργήσει ομαλά το σύστημα περιορισμού του σπινιαρίσματος (EDL, ή όπως αλλίως το λένε) όπως έγινε στην περίπτωση του octavia scout και θα συνέβαινε και στα Tiguan, Αltea αν είχαν απενεργοποιήσει το ASR (στο VW group το EDL φρενάρει και το ASR κόβει το γκάζι).
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, λογικό είναι μόλις ένας τροχός μπροστά και ένας πίσω μείνουν χωρίς πρόσφυση το αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί. Αυτό ισχύει σε ΟΛΑ τα 4κίνητα που δεν έχουν κάποιο από τους 'μηχανισμούς' που αναφέρω πιο πάνω.
Φυσικά και το patrol έπαιξε το ρόλο του, γιατί άλλοπράγμα είναι να αναλάβει ένας τροχός να σπρώξει το αυτοκίντο και άλλο είναι ο ίδιος τροχός να σπρώξει αυτοκίνητο +1 patrol!! -
Μου αρέσει που το sx4 τα πήγε αρκετά καλά
-
meco ευχαριστώ.
Είχα την εντύπωση ότι γενικά το 4Χ4 σημαίνει ότι έστω και ένας τροχός απο τους τέσσερις να πατάει ... το αυτοκίνητο περπατάει κανονικά ... ΛΑΘΟΣ μου!Τελικά τα τύπου crossover φαίνονται πολύ πιο αποδοτικά ... SX4, Scout κλπ με έβαλαν σε σκέψεις ...
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
...Είχα την εντύπωση ότι γενικά το 4Χ4 σημαίνει ότι έστω και ένας τροχός απο τους τέσσερις να πατάει ... το αυτοκίνητο περπατάει κανονικά ... ΛΑΘΟΣ μου!
Τελικά τα τύπου crossover φαίνονται πολύ πιο αποδοτικά ... SX4, Scout κλπ με έβαλαν σε σκέψεις ...Αυτό είναι το μεγάλο λάθος που κάνουν οι περισότεροι που αγοράζουν 4χ4.... Ακόμα και τα περιορισμένης ολίσθησης κόλπα σπάνια στέλνουν αρκετή ροπή για να σε ξεκολλήσει. Μόνο το 100% μηχανικό μπλοκάρισμα κεντρικού και πίσω διαφορικού σε καλύπτει για τις περισσότερες περιπτώσεις (και από την χιαστί κατάσταση).
Τα ηλεκτρονικά αν δουλεύουν καλά μπορούν να έχουν καλό αποτέλεσμα στην περιστασιακή χρήση. Εξαιρετικά λοιπόν για SUV αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως τα μηχανικά μπλοκαρίσματα. Από την άλλη μπορεί να δώσουν το προβάδισμα και να περάσει SUV εκεί που δεν περνάει 'σοβαρό' 4χ4 με κοντές και κλείδωμα κεντρικού διαφορικού (αλλά χωρίς κλείδωμα πίσω διαφορικού).
Μπράβο σε αυτούς που σχεδίασαν και πραγματοποίησαν το δοκιμαστικό. Πολύ καλή ιδέα και πολύ καλά σχεδιασμένο για να μένει ανεπηρέαστο από πολλούς παράγοντες κάτι που κάνει τα αποτελέσματά του ιδιαίτερα αξιόλογα και επαναλήψιμα. Σαφώς και θέλουμε κι άλλα αποτελέσματα από όσο γίνεται περισσότερα μοντέλα της αγοράς (αλλά να βγαίνει off το σύστημα μείωσης ροπής κινητήρα όπου αυτό γίνεται).
Αποτελεσματικότητα συστημάτων 4κίνησης στα SUV