-
Χαλασμένο μπεκ ψεκασμού τελικά παιδιά, έδινε ότι ποσότητα βενζίνης νά'ναι!
Και υποτίθεται μου τα καθάρισε όταν είχα ακόμα το πρόβλημα. Στον καθαρισμό δεν μπορούσε να το δεί αυτο?
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!!
-
Κανονικά μετά τον καθαρισμό πρέπει να κάνει και ογκομέτρηση, αλλά τέσπα..
-
Ανακάλυψα σήμερα μαζί με τον πατέρα μου πως η κύρια αιτία ήταν αντλία βενζίνης, αφού πρώτα μας άφησε στο δρόμο.
Έβγαλα το σωληνάκι της βενζίνης και μίζαρα το αμάξι να δούμε αν τρέξει βενζίνη. Τπτ!
Ανοιγούμε την τάπα κάτω από το κάθισμα για να ελέγξουμε την αντλία και το θέαμα ήταν αποκρουστικό! Μισοκαμμένες επαφές και μια βάση αντλίας που είχε λιώσει! Το πλαστικό είχε γίνει λάσπη, ενώ ότι είχε μείνει από πλαστικό είχε κομματιαστέι σε 100άδες μικρά κομματάκια τα οποία ρουφούσε η αντλία και μπούκωνε μια και δεν είχε φίλτρο!Το μπέκ που πλήρωσα προφανώς κάηκε επειδή δούλευε πολλές φορές 'στεγνά'. Προφανώς ακόμα και όλως 'συμπτωματικώς' θα καιγόταν και άλλο μπέκ, το οποίο θα το πλήρωνα πάλι!
Τι να πω σε αυτό το συνεργείο?
-
Δεν καίγεται το μπεκ...ΜΗΝ ΛΕΤΕ ΒΛΑΚΕΙΕΣ! Ούτε δουλεύει στεγνά επειδή για 5 λεπτά δεν πήγε καύσιμο.
Απλά έτυχε και συνήλθε προσωρινά η επαφή του καλωδίου και το αμάξι πήρε μπρος. Μετά από τα αμπέρ που περνάνε ξανακάηκε και σταμάτησε να δουλεύει η αντλία...
-
Μα το είχα κοντά 4 μήνες το πρόβλημα στην αντλία και τα μπέκ μου είναι παλιάς τεχνολογίας, οπότε δεν νομίζω να αντιδρούσαν τόσο καλά όσο τα σημερινά.
Το ότι κάηκε είναι σίγουρο, γιατί το έχω σπίτι μου για σουβενίρ και η αιτία είναι η κακή τροφοδοσία.
-
Ακόμα κι όταν η αντλία δεν στέλνει καύσιμο η μπεκιέρα δεν αδειάζει.
Απλά δεν έχει πίεση το σύστημα. -
Ο χρήστης PiCo έγραψε:
Ανοιγούμε την τάπα κάτω από το κάθισμα για να ελέγξουμε την αντλία και το θέαμα ήταν αποκρουστικό! Μισοκαμμένες επαφές και μια βάση αντλίας που είχε λιώσει! Το πλαστικό είχε γίνει λάσπη, ενώ ότι είχε μείνει από πλαστικό είχε κομματιαστέι σε 100άδες μικρά κομματάκια τα οποία ρουφούσε η αντλία και μπούκωνε μια και δεν είχε φίλτρο!Αν έβλεπα την αντλία βενζίνης σ' αυτή τη κατάσταση θα ανησυχούσα για την ασφάλειά μου, παρά για το ότι δεν παίρνει μπρος το αμάξι (όπως είδες βρίσκεται μέσα/πάνω στο ρεζερβουάρ).
-
Η σωστή σειρά είναι η εξής:
Η αντλία που δούλευε χωρίς φίλτρο, πήρε κάποια σωματίδια μέσα και άρχισε να δυσκολεύεται να περιστραφεί. Αυτό έφερε ως συνέπεια να ανέβουν τα αμπέρ που τραβούσε από το ηλεκτρικό κύκλωμα και έτσι άρχισαν να ζεστένονται οι επαφές και τα καλώδια (για αυτό και άρχισαν να καίγονται). Ταυτόχρονα η αντλία έδινε μειωμένη πίεση καυσίμου και η ηλεκτρονική για να ισοφαρίσει την χασούρα, άνοιγε τον χρόνο ψεκασμού και έφερε τα μπεκάκια στο όριό τους, οπότε και πήρες κάποιο στο χέρι.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αν έβλεπα την αντλία βενζίνης σ' αυτή τη κατάσταση θα ανησυχούσα για την ασφάλειά μου, παρά για το ότι δεν παίρνει μπρος το αμάξι (όπως είδες βρίσκεται μέσα/πάνω στο ρεζερβουάρ).Αυτή τη παράμετρο, το ότι δλδ είμουν μια κινούμενη βόμβα, δεν την είχα αντιληφθεί..
Τραγικο φίλε
Η σωστή σειρά είναι η εξής:
Η αντλία που δούλευε χωρίς φίλτρο, πήρε κάποια σωματίδια μέσα και άρχισε να δυσκολεύεται να περιστραφεί. Αυτό έφερε ως συνέπεια να ανέβουν τα αμπέρ που τραβούσε από το ηλεκτρικό κύκλωμα και έτσι άρχισαν να ζεστένονται οι επαφές και τα καλώδια (για αυτό και άρχισαν να καίγονται). Ταυτόχρονα η αντλία έδινε μειωμένη πίεση καυσίμου και η ηλεκτρονική για να ισοφαρίσει την χασούρα, άνοιγε τον χρόνο ψεκασμού και έφερε τα μπεκάκια στο όριό τους, οπότε και πήρες κάποιο στο χέρι.
Πολύ σωστό μου κάνει όπως τα λες!
Ευχαριστώ πολύ παιδιά και πάλι! Τουλάχιστο έμαθα κάποια πράγματα!
-
Ο χρήστης asteris έγραψε:
Η σωστή σειρά είναι η εξής:Η αντλία που δούλευε χωρίς φίλτρο, πήρε κάποια σωματίδια μέσα και άρχισε να δυσκολεύεται να περιστραφεί. Αυτό έφερε ως συνέπεια να ανέβουν τα αμπέρ που τραβούσε από το ηλεκτρικό κύκλωμα και έτσι άρχισαν να ζεστένονται οι επαφές και τα καλώδια (για αυτό και άρχισαν να καίγονται). Ταυτόχρονα η αντλία έδινε μειωμένη πίεση καυσίμου και η ηλεκτρονική για να ισοφαρίσει την χασούρα, άνοιγε τον χρόνο ψεκασμού και έφερε τα μπεκάκια στο όριό τους, οπότε και πήρες κάποιο στο χέρι.
Tι σχέση έχει ο χρόνος ψεκασμού με την πίεση καυσίμου?
-
Ο χρήστης PiCo έγραψε:
Το μοντέλο, αν έχει κάποια σημασία, είναι Lancia Y 1.1 του 92'Έχεις συναγερμό που απενεργοποιεί αντλία καυσίμου / ανάφλεξη;
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το μοντέλο, αν έχει κάποια σημασία, είναι Lancia Y 1.1 του 92'
Έχεις συναγερμό που απενεργοποιεί αντλία καυσίμου / ανάφλεξη;
Ναι, αλλά είναι εδώ και πολύ καιρό απενεργοποιημένος, μπορεί και 3 χρονια.
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Η σωστή σειρά είναι η εξής:
Η αντλία που δούλευε χωρίς φίλτρο, πήρε κάποια σωματίδια μέσα και άρχισε να δυσκολεύεται να περιστραφεί. Αυτό έφερε ως συνέπεια να ανέβουν τα αμπέρ που τραβούσε από το ηλεκτρικό κύκλωμα και έτσι άρχισαν να ζεστένονται οι επαφές και τα καλώδια (για αυτό και άρχισαν να καίγονται). Ταυτόχρονα η αντλία έδινε μειωμένη πίεση καυσίμου και η ηλεκτρονική για να ισοφαρίσει την χασούρα, άνοιγε τον χρόνο ψεκασμού και έφερε τα μπεκάκια στο όριό τους, οπότε και πήρες κάποιο στο χέρι.
Tι σχέση έχει ο χρόνος ψεκασμού με την πίεση καυσίμου?
Δεν ξέρεις και θέλεις να σου απαντήσω, ή ειρωνεύεσαι?
Όσο μεγαλύτερη πίεση δίνει η αντλία καυσίμου, τόσο λιγότερο χρόνο πρέπει να ανοίξει το μπεκάκι για να δώσει μιά συγκεκριμένη παροχή. Το ανάποδο συμβαίνει όταν πέφτει η πίεση. Για αυτόν τον λόγο οι κατασκευαστές φροντίζουν να διαλέγουν μπεκάκια που να δουλεύουν max στο 60-70%, ώστε αν αρχίσουν να βουλώνουν ή πέσει η αντλία, να έχουν περιθώριο να τα ανεβάσει λίγο η ηλεκτρονική, μέχρι το 90%+ στο οποίο και αρχίζουν να υπερθερμαίνονται.
-
δηλ είναι μηχανικά τα μπεκ,έτσι?
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
:ysterical:δηλ είναι μηχανικά τα μπεκ,έτσι?
Ηλεκτρομαγνητικά είναι. Γιατί όμως γελάς, τόσο άσχετος είσαι ή φταίει το υψόμετρο?
-
Ο χρήστης asteris έγραψε:
:ysterical:
δηλ είναι μηχανικά τα μπεκ,έτσι?
Ηλεκτρομαγνητικά είναι. Γιατί όμως γελάς, τόσο άσχετος είσαι ή φταίει το υψόμετρο?
Nα σοβαρευτούμε λίγο και δεν είναι κακό να ανοίγουμε τα μάτια μας αν πραγματικά θέλουμε να μάθουμε.
Δεν είναι κακό να εκφράζουμε την άποψή μας όπως την αντιλαμβανόμαστε αλλά το να επιμένει κάποιος στα στερεότυπά του πράγματι,καταντά γραφικό.Τα μπέκ λοιπόν κατά κύριο λόγο δέχονται την εντολή ψεκασμού απ τις στροφές τους κινητήρα και τη θέση της πεταλούδας γακαζιού.
Κατά δεύτερο λόγο απ το map/maf την θερμοκρασία του κινητήρα και την λειτουργία cut off.Αυτό σημαίνει λοπόν ότι αν πχ η αντλία δεν δουλέυει στη φάση start το μπεκ ψεκάζει με βάση τις εντολές του εγκεφάλου και μονον,ο οποίος με την σειρά του δέχεται τις επιμέρους καταστάσεις του κινητήρα μέσω τωβ αισθητήρων.
Για μια περιληπτική ματιά εδώ δε θα σου έκανε κακό
Το υψόμετρο βλέπεις τελικά κάπου βοηθά κι αυτό
Η μπίχλα του Θερμαικού είναι όντως ενοχλητική -
Οι αντλίες έχουν σταθερή παροχή και πίεση, όταν όλα είναι σωστά, δηλαδή καθαρό το φίλτρο της, την πίεση την κρατάει σταθερή ο ρυθμιστής πίεσης, που συνήθως είναι 3 ή 3.5 bar.
Αν αλλάξουμε ρυθμιστή και βάλουμε ρυθμιζόμενο και ρυθμίσουμε την πίεση στα 4 bar πχ, στον χρόνο που ανοίγει το μπέκ θα περάσει περισσότερο καύσιμο, μετά χρειάζεται ρύθμιση από την ECU ο χρόνος ψεκασμού, συνήθως τα μπέκ δεν πρέπει να έχουν Duty Cycle μεγαλύτερο του 90% για να προλαβαίνει να κρυώνει το πηνίο τους, μιλάμε για ηλεκτρομαγνητικά μπέκ και όχι για τα καινούργια τα πιεζοηλεκτρικά που έχουν οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού FSI κλπ.
Η ECU δεν ρυθμίζει τον χρόνο ψεκασμού ανάλογα με την πίεση της αντλίας και του ρυθμιστή, οι χάρτες ψεκασμού ρυθμίζονται άπαξ, σε διάφορες στροφές και φορτία, στον δρόμο, στο δυμναμόμετρο κλπ, και πέρνουν τιμές οι οποίες αναπροσαρμόζονται συνεχώς εντός των ορίων που έχουν οριστεί στους χάρτες, παίρνοντας εντολή από τους διάφορους αισθητήρες, όχι όμως από την πίεση της αντλίας βενζίνης. -
Η ECU δεν ρυθμίζει τον χρόνο ψεκασμού βάσει πίεσης αντλίας, αλλά αν η αντλία πέσει πχ από τα 3bar στο 1.5, το μπεκάκι θα ψεκάζει λιγότερο καύσιμο, ο λάμδα θα αντιληφθεί φτωχότερο μίγμα και η ηλεκτρονική θα μεγαλώσει τον παλμό του μπεκ, μέχρι να φέρει το μίγμα εκεί που θέλει. Έτσι (και αναλόγως της δικαιοδοσίας της ηλεκτρονικής για το πόσο μπορεί να κάνει αλλαγές βάσει λάμδα), το duty cycle μπορεί να ανέβει σε νούμερο που θα κάνει ζημιά στο μπεκ.
Όποιος έχει τρόπο να βλέπει το duty cycle από την ECU του, μέσω OBD πχ, ας αλλάξει προσωρινά τον ρυθμιστή πίεσης βενζίνης από τα 3 στα 4 bar, να δει ότι το Duty Cycle πέφτει σε χαμηλότερη τιμή.
Όσοι είναι σε χαμηλή βαρομετρική πίεση, ας κατέβουν να τους το δείξω από κοντά, αλλά να κάνουν πρώτα καλή αποσυμπίεση για να μπορούμε να συννενοηθούμε...
-
Δεν αλλάζει πολύ, μετά ανάβει λαμπάκι (πχ fuel trim limit, oxygen content). Αυτό γίνεται για να μη πλημμυρίσει βενζίνη κατά λάθος ο κινητήρας από λανθασμένες ενδείξεις αισθητήρων.
-
asteris, πάψε να είσαι προσβλητικός, αν ξέρεις κάτι πες το, αν όχι καλύτερα να σωπαίνεις, προσβάλοντας όσους γράφουν δεν πετυχαίνεις τίποτα. Υπάρχουν δεκάδες τρόποι για να πείς, και να μας μάθεις κάτι σωστά, διαλέγοντας τον χειρότερο, εσύ χάνεις.
Πρόβλημα με.. εγκέφαλο?