-
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Κατ' αρχήν όλα τα λάθη που αλιεύω πρώτα τα λέω στην μικρή μου ( 2α δημοτικού ) και κατόπιν στον δάσκαλο. Πολλές φορές η μικρή με δική μου προτροπή έχει ειδοποιήσει τον δάσκαλο για αυτά τα λάθη.Κακώς! Θα έπρεπε να τα λες κατευθείαν στη δασκάλα (κι ακόμα καλύτερα, να τα παραδώσεις συγκεντρωμένα).
Θεωρώ ότι τώρα με συγχωρείς για το λάθος μου να δημοσιεύσω την αγανάκτησή μου, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μεμψιμοιρώ και παίρνεις τον επικριτικό σου τόνο πίσω, σωστά; Εάν μάλιστα ανήκεις στην κατηγορία αυτή των λειτουργών τότε καλά θα ήταν εάν αυτά που αλιεύω τα λαμβάνεις υπ' όψιν σου.
Με την αγανάκτησή σου, δεν κάνεις κακό σε μένα, ούτε σε κανέναν άλλον, παρά μόνο σε σένα, γιατί κάθεσαι και σκας και χαλάς την καλή σου τη διάθεση. Μάλλον πρέπει να αλλάξεις οπτική γωνία. Αν θεωρήσεις λογικό πως οτιδήποτε καινούριο έχεις τις ατέλειές του (για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα), τότε ούτε θα αγανακτήσεις, απλά θα προσπαθήσεις (από τη δική σου μικρή σκοπιά) να βελτιώσεις τα πράγματα. Ο επικριτικός μου τόνος είχε να κάνει με τη νοοτροπία του ωρύομαι (λες κι είμαι αλάθητος) και δεν κάνω κάτι για να βοηθήσω. Αν προσβλήθηκες, ζητώ συγγνώμη. Και ναι, σε αυτή την κατηγορία ανήκω και χαίρομαι αν θεωρείς ότι διατελεί λειτούργημα. Αυτό πιστεύω κι εγώ.
Δεύτερον...Σοβαρά τώρα , θεωρείς το 'προσκλήθηκε' ίδιο με το τελικό 'ν' ή το είπες για να καλύψεις συντεχνιακές ατέλειες ; Θεωρείς τον πλεονασμό ' προσγειώθηκε στο έδαφος ' τόσο ασήμαντο ; Πότε θα μάθει το παιδάκι μου να μιλάει κανονικά Ελληνικά ( έστω και χωρίς το 'ν' και το 'ς' ) ; Στην 6η Δημοτικού ; Έλεος.
Το 'προσκλήθηκε' δεν το ανέφερα. Για του λόγου το αληθές:
Από το αναγνωστικό ( βιβλίο Γλώσσας ) της κόρης μου...
' Ο χαρταετός [...] προσγειώνεται στο έδαφος'
Θα μπορούσε να είχε προσγειωθεί σε κανά δέντρο ή και στην θάλασσα.Όσο για το πότε θα μάθει να μιλάει το παιδάκι σου κανονικά Ελληνικά, αυτό θα γίνεται επί μακρόν και εντάσσεται στη διά βίου εκπαίδευση. Όλοι μας μαθαίνουμε συνέχεια, μη σκας αν δει κάπου κάτι στραβό. Αν το υπόβαθρο (γλωσσική ευφράδεια γονιών, δασκάλων και δουλειά στο σχολείο) είναι σωστό, τότε θα μιλάει σωστότατα ελληνικά, ακόμα κι αν υπάρχουν κάποια μαργαριτάρια στα βιβλία.
Προς Θεού, ούτε να δικαιολογήσω τα λάθη θέλω (όσο κι αν μου φαίνεται λογικό να υπάρχουν), αλλά ούτε να πλανάται η πεποίθηση ότι επειδή στο τάδε σχολικό βιβλίο υπάρχουν κάποια λάθη, αμάν, κόλαφος, τα παιδιά μου δε θα μάθουν ποτέ σωστά Ελληνικά.Τρίτον...Είναι λογικό να υπάρχουν τέτοια λάθη σε βιβλίο Γλώσσας σε παιδάκια που τώρα μαθαίνουν να την μιλούν σωστά; Τι θα γίνουν τα παιδάκια που οι γονείς του δεν είναι ψαράδες; Είναι λογικό να μην έχει ελεγχθεί αυτό το βιβλίο και να γράφει ό,τι μπαρούφα του έχει έρθει του καθ' ενός ; Και πριν το διαβάσω εγώ ( γιατί εκτός των άλλων , η μικρή έπρεπε να το μάθει απ' έξω ως ορθογραφία το 'προσκλήθηκε' ) γιατί δεν το φίλτραρε ο δάσκαλος ( ο συγκεκριμένος ή ο όποιος ) πριν αναγκαστεί το παιδί να το μάθει ή να το διαβάσει; Δεν έπρεπε έστω να διορθωθεί και να το μάθει διορθωμένο;
Και λογικό κι επόμενο είναι εφόσον αναφερόμαστε σε νέα βιβλία. Προφανώς και δεν πρέπει να υπάρχουν αλλά είναι απόλυτα λογικό να υπάρχουν για λίγο ακόμα. Και βέβαια έχουν ελεγχθεί (ίσως όμως να μπορούσε να γίνει ακόμα εκτενέστερος και σχολαστικότερος έλεγχος, ποιος ξέρει?).Τώρα, αν οι γονείς κι οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώσουν τα λάθη, τα παραδώσουν εκεί που πρέπει και επακολουθήσει αδιαφορία, αυτό είναι άλλο θέμα. Δεν έχουμε φτάσει ακόμα σε αυτό το στάδιο.
Και βέβαια, ο δάσκαλος οφείλει να φιλτράρει τα λάθη, αλίμονο. Αλλά επειδή κι αυτός άνθρωπος είναι (μπορεί και τεμπέλης άνθρωπος, ποιος ξέρει?), καλά κάνεις και τα επισημαίνεις. Εσύ όμως, όχι η κόρη σου, το επαναλαμβάνω.Να σου βάλω και γω ένα χαμόγελο!
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Δυστυχώς οι δάσκαλοι με την έννοια του όρου ' δάσκαλος ' είναι αγαθό σε ανεπάρκεια, δυστυχώς. Είναι απλά διεκπεραιωτές της ύλης χωρίς το ενδιαφέρον της διάπλασης ΚΑΙ χαρακτήρων.
Η μάθηση σήμερα δεν είναι κριτική, είναι διεκπεραίωση του χειρίστου είδους.
Στα ΤΕΙ είναι ακόμα χειρότερη η αδιαφορία, υπάρχει παντελής έλλειψη ενδιαφέροντος από τους διδάσκοντες.
Από το νηπιαγωγείο μέχρι και τα ΑΕΙ η παιδεία μας πάσχει από έμπνευση, τόλμη, όραμα, κονδύλια, διάθεση προσφοράς.
Υπάρχει μια παραγωγή αφασικών και αμόρφωτων παιδιών, τα οποία βέβαια δεν ευθύνονται, την μεγαλύτερη ευθύνη την έχουμε εμείς οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, και δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Πάλι δυστυχώς.
Το ανθρώπικο δυναμικό στα σχολεία - μαθητές - Δάσκαλοι , είναι υψηλού διανοητικού επιπέδου και θα μπορούσαν να γίνονται μικρά καθημερινά θαύματα εκεί μέσα, αλλά η γενική αδιαφορία που έχει βαρέσει την κοινωνία μας σε όλα τα επίπεδα, έχει υποβαθμίσει και ισοπεδώσει όλους όσους έχουν διάθεση για μάθηση και για προσφορά.Διαφωνώ καθέτως, οριζοντίως, πλαγιώς κι ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς. Αυτή η απαξιωτική γενίκευση δεν κάνει καλό σε κανέναν χώρο (ακόμα κι αν ίσχυε αυτό που λες, που προφανώς δεν ισχύει). Και λέω προφανώς, γιατί η συμπεριφορά μιας μερίδας εκπαιδευτικών (ή και γονιών, γιατί κι εκεί υπάρχει σημαντικότατο μερίδιο ευθύνης) δεν μπορεί να χαρακτηρίζει το σύνολο. Να μην επεκταθώ περισσότερο, έχω διατυπώσει παραπάνω τη γνώμη μου περί γόνιμης κριτικής και γενίκευσης που τα συμπαρασύρει και τα ισοπεδώνει όλα, χωρίς να έχει κάτι χρήσιμο να προτείνει.
-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
Στην εποχή της κόρης μου στο Δημοτικό, είχαν έναν δάσκαλο από τη Δευτέρα και μετά, ο οποίος έπαιρνε συνεχώς αυτά τα παιδιά γιατί στο τμήμα τους ήταν η κόρη του. Κατέληξε να κάνει μάθημα κυρίως μαζί της, ενώ όλα τα υπόλοιπα παιδιά την απομόνωσαν. Το κοριτσάκι άρχισε να συνέρχεται απ' όταν πήγε Γυμνάσιο και γλίτωσε από τον πατέρα του. Ο οποίος σήμερα είναι ... προϊστάμενος!!!Πολλά τέτοια παραδείγματα τελείως απαράδεκτα!
-
dimsabas
Όσο και να διαφωνείς δεν αλλάζει τίποτα, απλά είσαι ρομαντικός και θέλεις να αγνοείς την πραγματικότητα.
Άλλωστε ήδη έχω επισημάνει την ευθύνη των γονέων.
Όσο για την γενίκευση, αν δεν έχεις εντρυφήσει μέσα σε ένα χώρο δεν γνωρίζεις λεπτομέρειες, αποφάσεις, εγκυκλίους, και το πνεύμα που επικρατεί στον χώρο, απλά εισπράττεις μόνο το αποτέλεσμα, και αυτό καλείσε να κρίνεις αν ενδιαφέρεσαι.
Αν είσαι εκπαιδευτικός γνωρίζεις καλύτερα από εμένα, με την σειρά μου και εγώ γνωρίζω τα του οίκου μου και του χώρου μου.
Έχεις να πείς κάτι συγκεκριμένο για το ΤΕΙ Χαλκίδας ? εγώ έχω πολλά για τους κυρίους και τις κυρίες που το ' παίζουν ' εκπαιδευτικοί εκεί.
Της Αθήνας είναι πολύ καλύτερο, γνωρίζω γιατί έχω παιδιά και στα δυο και εισπράττω τα ' καλά ' τους καθημερινά.
Και βέβαια αυτά τα παιδιά πέρασαν από κάποια σχολεία πριν φτάσουν στα ΤΕΙ, και η εν τύπωση μου για τον εκπεδαυτικό χώρο δεν αλλάζει, όσο φωτισμένοι και να είναι κάποιοι, υπάρχουν οι πολλοί περισσότεροι που χαλάνε την σούπα.
Και εν πάση περιπτώση δεν κατέχεις την μια και μοναδική αλήθεια μόνο εσύ, οπότε όσο και να διαφωνείς, δεν αλλάζεις την γνώμη μου που είναι εμπεδωμένη εδώ και χρόνια.
[/list] -
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Κατ' αρχήν όλα τα λάθη που αλιεύω πρώτα τα λέω στην μικρή μου ( 2α δημοτικού ) και κατόπιν στον δάσκαλο. Πολλές φορές η μικρή με δική μου προτροπή έχει ειδοποιήσει τον δάσκαλο για αυτά τα λάθη.
Κακώς! Θα έπρεπε να τα λες κατευθείαν στη δασκάλα (κι ακόμα καλύτερα, να τα παραδώσεις συγκεντρωμένα).
Δάσκαλο έχουν όχι δασκάλα.
Ειλικρινά θα ήθελα να ξέρω γιατί είναι λάθος ; Γιατί δεν θα έχει εμπιστοσύνη η μικρή στον δάσκαλο ; Την εμπιστοσύνη όπως και τον σεβασμό την κερδίζεις , δεν την απαιτείς δικαιωματικά. Σε κάθε περίπτωση όμως , ανεξάρτητα από τα τραγικά λάθη που βρίσκουμε στα βιβλία , την εμπιστοσύνη της μικρής προς τον δάσκαλό της προσπαθούμε και οι δύο ( μαμά , μπαμπάς ) να την τονίζουμε στην μικρή. Άλλο το να επισημαίνεις λάθη και άλλο το να λες τον άλλον άχρηστο. Το δεύτερο ακόμη και εάν το πίστευα για τον εν λόγω δάσκαλο , που δεν το πιστεύω ούτως ή άλλως , δεν θα το έλεγα ποτέ στην μικρή. Αυτό μόνο κατάμουτρα σε εκείνον.
Θεωρώ ότι τώρα με συγχωρείς για το λάθος μου να δημοσιεύσω την αγανάκτησή μου, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μεμψιμοιρώ και παίρνεις τον επικριτικό σου τόνο πίσω, σωστά; Εάν μάλιστα ανήκεις στην κατηγορία αυτή των λειτουργών τότε καλά θα ήταν εάν αυτά που αλιεύω τα λαμβάνεις υπ' όψιν σου.
Με την αγανάκτησή σου, δεν κάνεις κακό σε μένα, ούτε σε κανέναν άλλον, παρά μόνο σε σένα, γιατί κάθεσαι και σκας και χαλάς την καλή σου τη διάθεση. Μάλλον πρέπει να αλλάξεις οπτική γωνία. Αν θεωρήσεις λογικό πως οτιδήποτε καινούριο έχεις τις ατέλειές του (για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα), τότε ούτε θα αγανακτήσεις, απλά θα προσπαθήσεις (από τη δική σου μικρή σκοπιά) να βελτιώσεις τα πράγματα. Ο επικριτικός μου τόνος είχε να κάνει με τη νοοτροπία του ωρύομαι (λες κι είμαι αλάθητος) και δεν κάνω κάτι για να βοηθήσω. Αν προσβλήθηκες, ζητώ συγγνώμη. Και ναι, σε αυτή την κατηγορία ανήκω και χαίρομαι αν θεωρείς ότι διατελεί λειτούργημα. Αυτό πιστεύω κι εγώ.
Απαράδεκτη απάντηση και να με συγχωρείς. Ένα καινούριο μοντέλο αυτοκινήτου έχει ατέλειες. Ένα καινούριο λειτουργικό για τους υπολογιστές μας έχει ατέλειες. Και αυτές τις ατέλειες τις δέχομαι και μάλιστα πολλοί εξ υμών φωνάζουμε για την άμεση διόρθωση. Δεν θα μιλήσω για τα τραγικά σφάλματα στα βιβλία ; Δεν είναι παροράματα όπως θέλεις να τα αντιλαμβάνεσαι αλλά τραγικά σφάλματα. Και έχω την εντύπωση ότι δεν διορθώθηκαν όχι γιατί κανείς δεν τα είδε αλλά γιατί κανείς δεν ήξερε ότι είναι λάθος.
Δεύτερον...Σοβαρά τώρα , θεωρείς το 'προσκλήθηκε' ίδιο με το τελικό 'ν' ή το είπες για να καλύψεις συντεχνιακές ατέλειες ; Θεωρείς τον πλεονασμό ' προσγειώθηκε στο έδαφος ' τόσο ασήμαντο ; Πότε θα μάθει το παιδάκι μου να μιλάει κανονικά Ελληνικά ( έστω και χωρίς το 'ν' και το 'ς' ) ; Στην 6η Δημοτικού ; Έλεος.
Το 'προσκλήθηκε' δεν το ανέφερα. Για του λόγου το αληθές:
Από το αναγνωστικό ( βιβλίο Γλώσσας ) της κόρης μου...
' Ο χαρταετός [...] προσγειώνεται στο έδαφος'
Θα μπορούσε να είχε προσγειωθεί σε κανά δέντρο ή και στην θάλασσα.Ναι το ξέρω , εγώ επέκτεινα την κουβέντα. Και η αλήθεια είναι ότι ενώ το προσκλήθηκε είναι εύκολο να καταλάβει ότι είναι λάθος , τον πλεονασμό το παιδικό της μυαλουδάκι δεν θα τον πιάσει έτσι εύκολα. Και μάλλον είναι πιο σοβαρό.
Όσο για το πότε θα μάθει να μιλάει το παιδάκι σου κανονικά Ελληνικά, αυτό θα γίνεται επί μακρόν και εντάσσεται στη διά βίου εκπαίδευση. Όλοι μας μαθαίνουμε συνέχεια, μη σκας αν δει κάπου κάτι στραβό. Αν το υπόβαθρο (γλωσσική ευφράδεια γονιών, δασκάλων και δουλειά στο σχολείο) είναι σωστό, τότε θα μιλάει σωστότατα ελληνικά, ακόμα κι αν υπάρχουν κάποια μαργαριτάρια στα βιβλία.
Άρα δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνει σχολείο. Αφού θα τα μάθει με την δια βίου εκπαίδευση γιατί κάνει γλώσσα ; Το καλλίτερο θα ήταν να πάρει εξειδικευμένη εκπαίδευση και σπίτι. τα υπόλοιπα με την δια βίου.
Όχι αγαπητέ. Το σχολείο είναι εκεί για να κάνει μέσω των δασκάλων ή διδασκάλων του και των βιβλίων , που για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορεί κάθε σπίτι να έχει , μία δουλειά ( με πολλές πτυχές ). Τώρα το ότι τα βιβλία έχουν λάθη , οι δάσκαλοι ( που πλέον δεν είναι διδάσκαλοι ) δεν τα βρίσκουν και επιπλέον τα δικαιολογούν και λένε στους γονείς να μην σκάνε κι'όλας , δεν έγινε και τίποτα .... όλα αυτά μου δημιουργούν φρικτές υποψίες.
Προς Θεού, ούτε να δικαιολογήσω τα λάθη θέλω (όσο κι αν μου φαίνεται λογικό να υπάρχουν), αλλά ούτε να πλανάται η πεποίθηση ότι επειδή στο τάδε σχολικό βιβλίο υπάρχουν κάποια λάθη, αμάν, κόλαφος, τα παιδιά μου δε θα μάθουν ποτέ σωστά Ελληνικά.
Τρίτον...Είναι λογικό να υπάρχουν τέτοια λάθη σε βιβλίο Γλώσσας σε παιδάκια που τώρα μαθαίνουν να την μιλούν σωστά; Τι θα γίνουν τα παιδάκια που οι γονείς του δεν είναι ψαράδες; Είναι λογικό να μην έχει ελεγχθεί αυτό το βιβλίο και να γράφει ό,τι μπαρούφα του έχει έρθει του καθ' ενός ; Και πριν το διαβάσω εγώ ( γιατί εκτός των άλλων , η μικρή έπρεπε να το μάθει απ' έξω ως ορθογραφία το 'προσκλήθηκε' ) γιατί δεν το φίλτραρε ο δάσκαλος ( ο συγκεκριμένος ή ο όποιος ) πριν αναγκαστεί το παιδί να το μάθει ή να το διαβάσει; Δεν έπρεπε έστω να διορθωθεί και να το μάθει διορθωμένο;
Και λογικό κι επόμενο είναι εφόσον αναφερόμαστε σε νέα βιβλία. Προφανώς και δεν πρέπει να υπάρχουν αλλά είναι απόλυτα λογικό να υπάρχουν για λίγο ακόμα. Και βέβαια έχουν ελεγχθεί (ίσως όμως να μπορούσε να γίνει ακόμα εκτενέστερος και σχολαστικότερος έλεγχος, ποιος ξέρει?).Τώρα, αν οι γονείς κι οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώσουν τα λάθη, τα παραδώσουν εκεί που πρέπει και επακολουθήσει αδιαφορία, αυτό είναι άλλο θέμα. Δεν έχουμε φτάσει ακόμα σε αυτό το στάδιο.
Και βέβαια, ο δάσκαλος οφείλει να φιλτράρει τα λάθη, αλίμονο. Αλλά επειδή κι αυτός άνθρωπος είναι (μπορεί και τεμπέλης άνθρωπος, ποιος ξέρει?), καλά κάνεις και τα επισημαίνεις. Εσύ όμως, όχι η κόρη σου, το επαναλαμβάνω.Να σου βάλω και γω ένα χαμόγελο!
Το χαμόγελο , ειδικά για ότι γράφεις στην τελευταία σου παράγραφο , όχι σε ότι αφορά τον χειρισμό των λαθών ( επισήμανση και βλέπουμε ) που και αυτό μου φαίνεται λάθος αλλά ειδικά σε ότι αφορά την δικαιολόγηση αυτού του λάθους στο βιβλίο, είναι το μόνο που μοιραζόμαστε ή έχουμε κοινό.
Να υποθέσω ότι μαζί με εμένα ήσουν από τους λίγους που έβαλαν Vista με το που βγήκαν και παρ' όλα τα λάθη τους εσύ τα κράτησες. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
dimsabasΌσο και να διαφωνείς δεν αλλάζει τίποτα, απλά είσαι ρομαντικός και θέλεις να αγνοείς την πραγματικότητα.
Άλλωστε ήδη έχω επισημάνει την ευθύνη των γονέων.
Όσο για την γενίκευση, αν δεν έχεις εντρυφήσει μέσα σε ένα χώρο δεν γνωρίζεις λεπτομέρειες, αποφάσεις, εγκυκλίους, και το πνεύμα που επικρατεί στον χώρο, απλά εισπράττεις μόνο το αποτέλεσμα, και αυτό καλείσε να κρίνεις αν ενδιαφέρεσαι.
Αν είσαι εκπαιδευτικός γνωρίζεις καλύτερα από εμένα, με την σειρά μου και εγώ γνωρίζω τα του οίκου μου και του χώρου μου.
[/list]Ε λοιπόν, εγώ κρίνω με βάση τα όσα βλέπω γύρω μου, στα 4 σχολεία στα οποία έχω εργαστεί μέχρι στιγμής (μοιρασμένα δημόσια-ιδιωτικά). Δε σου λέω ότι δε μαθαίνω για τραγικές καταστάσεις ή ότι όλα είναι μέλι-γάλα. Όχι όμως και να φτάνω στο άλλο άκρο, να τα θεωρώ όλα ρημαγμένα. Νομίζω ότι το ίδιο θα νιώθεις και συ, απλά σου βγήκε λίγο πιο ισοπεδωτική η προηγούμενη δημοσίευση, έτσι δεν είναι;
dimsabas
Έχεις να πείς κάτι συγκεκριμένο για το ΤΕΙ Χαλκίδας ? εγώ έχω πολλά για τους κυρίους και τις κυρίες που το ' παίζουν ' εκπαιδευτικοί εκεί.
Της Αθήνας είναι πολύ καλύτερο, γνωρίζω γιατί έχω παιδιά και στα δυο και εισπράττω τα ' καλά ' τους καθημερινά.
[/list]Περιορίζομαι στα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για τα υπόλοιπα, έχω παντελή άγνοια.
dimsabas
Και εν πάση περιπτώση δεν κατέχεις την μια και μοναδική αλήθεια μόνο εσύ, οπότε όσο και να διαφωνείς, δεν αλλάζεις την γνώμη μου που είναι εμπεδωμένη εδώ και χρόνια.
[/list]Ε τότε να μην κάνουμε διάλογο αγαπητέ. Ποιος ο λόγος να χάνουμε χρόνο και φαιά ουσία με τέτοιες μακροσκελείς δημοσιεύσεις, αν οι γνώμες είναι συμπαγείς σαν μπετόν αρμέ; Καλύτερα να το σταματήσουμε.
-
Χωρίζω τις απαντήσεις μου, γιατί έχουν γίνει δυσανάγνωστες οι δημοσιεύσεις μας.
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Δάσκαλο έχουν όχι δασκάλα.
Ειλικρινά θα ήθελα να ξέρω γιατί είναι λάθος ; Γιατί δεν θα έχει εμπιστοσύνη η μικρή στον δάσκαλο ;
Ναι! Όχι μόνο στον δάσκαλο αλλά και στα βιβλία και γενικότερα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Κι όσο αν εμείς οι μεγάλοι βρίσκουμε τρωτά σημεία, αυτή η νοοτροπία είναι καταστροφική σε παιδιά μικρής ηλικίας.
Την εμπιστοσύνη όπως και τον σεβασμό την κερδίζεις , δεν την απαιτείς δικαιωματικά.
Όχι σε αυτές τις ηλικίες.
Σε κάθε περίπτωση όμως , ανεξάρτητα από τα τραγικά λάθη που βρίσκουμε στα βιβλία , την εμπιστοσύνη της μικρής προς τον δάσκαλό της προσπαθούμε και οι δύο ( μαμά , μπαμπάς ) να την τονίζουμε στην μικρή. Άλλο το να επισημαίνεις λάθη και άλλο το να λες τον άλλον άχρηστο. Το δεύτερο ακόμη και εάν το πίστευα για τον εν λόγω δάσκαλο , που δεν το πιστεύω ούτως ή άλλως , δεν θα το έλεγα ποτέ στην μικρή. Αυτό μόνο κατάμουτρα σε εκείνον.
Μπράβο! Άψογος! Εξαιρετικός! Τότε δεν υφίσταται λόγος διαφωνίας! Είτε εγώ το είχα παρανοήσει από τις προηγούμενες δημοσιεύσεις σου, είτε εσύ δεν το είχες διασαφηνίσει. Όπως και να έχει, αυτό είναι το σωστό παιδαγωγικά.
-
Δεν έχω συμπαγή γνώμη γιατί δεν θεωρώ τον εαυτό μου βλάκα, απεναντίας, αλλά το είχα καταλάβει ότι είσαι εκπαιδευτικός από τον τρόπο που υπερασπίστηκες τον χώρο σου, και καλά έκανες, άλλωστέ όπως παραδέχεσαι, και εσένα κάποια πράγματα δεν σου αρέσουν και επειδή καταλαβαίνω ότι είσαι νέος, σου εύχομαι να έχεις το κουράγιο να παλαίψεις για να ισίωσεις όσα είναι στραβά.
Θα είναι καλό για όλους μας, αλλά δυστυχώς οι συντεχνίες ΚΑΙ του χώρου σου, έχουν αυτή την στιγμή το πάνω χέρι.
Κανείς λογικός δεν χαίρεται όταν βλέπει ότι κάτι τόσο σπουδαίο που είναι η μάθηση και η παιδεία, αντί να κάνει άλματα στην χώρα μας, πηγαίνει με βήμα σημειωτόν για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε.
Όταν πχ μιας και είσαι στην πρωτοβάθμια, δεν υπάρχει πια η αντιγραφή, πως θα μάθει το παιδί να απότυπώνει τις λέξεις ?, πως να εκπαιδευτεί το χέρι του στο γράψιμο ? γιαυτό όλοι σήμερα κάνουν κολυβογράμματα και οι λέξεις είναι στο μεγαλύτερο τους ποσοστό ανορθόγραφες.
Σε λίγα χρόνια που όλοι οι μαθητές θα έχουν ένα πληκτρολόγιο στην τσέπη τους θα έχουν ξεχάσει τι είναι το στυλό και το μολύβι, και όσοι ενδιαφέρονται θα πηγαίνουν να κάνουν μαθήματα γραψίματος όπως κάνουν μαθήματα ζωγραφικής.
Εσείς, ή μάλλον το υπουργείο, αυτό το λέει πρόοδο, εγώ το λέω κατάντια. -
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Απαράδεκτη απάντηση και να με συγχωρείς. Ένα καινούριο μοντέλο αυτοκινήτου έχει ατέλειες. Ένα καινούριο λειτουργικό για τους υπολογιστές μας έχει ατέλειες. Και αυτές τις ατέλειες τις δέχομαι και μάλιστα πολλοί εξ υμών φωνάζουμε για την άμεση διόρθωση. Δεν θα μιλήσω για τα τραγικά σφάλματα στα βιβλία ; Δεν είναι παροράματα όπως θέλεις να τα αντιλαμβάνεσαι αλλά τραγικά σφάλματα. Και έχω την εντύπωση ότι δεν διορθώθηκαν όχι γιατί κανείς δεν τα είδε αλλά γιατί κανείς δεν ήξερε ότι είναι λάθος.Συμφωνούμε λοιπόν στο ότι οι συγγραφείς έχουν το δικαίωμα στο λάθος. Συμφωνούμε ακόμα στην ανάγκη για άμεση διόρθωση. Τα τραγικά σφάλματα που λες δεν τα έχω δει, επειδή δεν έχω ασχοληθεί με τα της Δευτέρας, αλλά της Έκτης. Και σίγουρα δεν μπορώ να δεχτώ ότι κανείς δεν κατάλαβε ότι είναι λάθος.
-
Τα τελευταία δύο σχόλια θα αναλυθούν σε επόμενη ευκαιρία! Μάλλον το απόγευμα! Ευχαριστώ!
-
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Άρα δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνει σχολείο. Αφού θα τα μάθει με την δια βίου εκπαίδευση γιατί κάνει γλώσσα ; Το καλλίτερο θα ήταν να πάρει εξειδικευμένη εκπαίδευση και σπίτι. τα υπόλοιπα με την δια βίου.Όχι αγαπητέ. Το σχολείο είναι εκεί για να κάνει μέσω των δασκάλων ή διδασκάλων του και των βιβλίων , που για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορεί κάθε σπίτι να έχει , μία δουλειά ( με πολλές πτυχές ). Τώρα το ότι τα βιβλία έχουν λάθη , οι δάσκαλοι ( που πλέον δεν είναι διδάσκαλοι ) δεν τα βρίσκουν και επιπλέον τα δικαιολογούν και λένε στους γονείς να μην σκάνε κι'όλας , δεν έγινε και τίποτα .... όλα αυτά μου δημιουργούν φρικτές υποψίες.
Αυτός ο συλλογισμός είναι καθαρά δικός σου και μόνον. Από πουθενά δεν απορρέει από τα δικά μου γραφόμενα. Παραθέτω ξανά αυτά που έγραψα:
'Προς Θεού, ούτε να δικαιολογήσω τα λάθη θέλω (όσο κι αν μου φαίνεται λογικό να υπάρχουν), αλλά ούτε να πλανάται η πεποίθηση ότι επειδή στο τάδε σχολικό βιβλίο υπάρχουν κάποια λάθη, αμάν, κόλαφος, τα παιδιά μου δε θα μάθουν ποτέ σωστά Ελληνικά.'
Επαλαμβάνω λοιπόν ότι κάποια λάθη δεν μπορούν να αμαυρώσουν τη σωστή δουλειά που γίνεται (αν γίνεται) σε σπίτι και σχολείο, από γονείς κι εκπαιδευτικούς. Και θεωρώ πολύ σημαντικότερη δυστυχία ένα άριστο κι άρτιο γλωσσικά σχολικό εγχειρίδιο το οποίο πλαισιώνεται από ανθρώπους (σε σπίτι και σχολείο) που δεν μπορούν να ανοίξουν το στόμα τους. Κι όχι, δεν πιστεύω ότι η κόρη σου ΔΕ θα μάθει ελληνικά επειδή έχει κάποια λάθη το βιβλίο, αν όλοι οι υπόλοιποι κάνουν αυτό που πρέπει.
Όσο για την εκπαίδευση στο σπίτι (κι αυτό απόρροια ολοκληρωτικά του δικού σου συλλογισμού και μόνο) ήταν πολύ συνηθισμένη σε άλλες εποχές και θα μπορούσε να φέρει καλύτερα αποτελέσματα, αν αντιμετωπίζαμε την παιδεία σαν καθαρά παραγωγική διαδικασία. Παραβλέπει όμως το θέμα της ομαλής κοινωνικοποίησης και της συνεργασίας και συνδιαλλαγής με τους γύρω μας. Αλλά κυρίως (κατά τη δική μου ταπεινή γνώμη), παραβλέπει το θέμα της διάπλασης σωστών χαρακτήρων, στοιχείο που (πάλι προσωπικά) τοποθετώ πολύ υψηλότερα στη σχολική πράξη από την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.όλα αυτά μου δημιουργούν φρικτές υποψίες
Ποιες ακριβώς; Θα ήθελες να τις μοιραστείς μαζί μας; Γιατί είναι πολύ εύκολο να πετάς μια φράση 'καλά και δήθεν' όταν ζορίζει ο διάλογος, αλλά αν δεν μπορείς να την υποστηρίξεις, τότε εσύ έχεις το πρόβλημα.
Ίσως μερικές φορές το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να χαμογελάμε και μη χαλάμε τις καρδιές μας. Πάρε λοιπόν μερικά χαμόγελα! -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Δεν έχω συμπαγή γνώμη γιατί δεν θεωρώ τον εαυτό μου βλάκα, απεναντίας,Πολύ χαίρομαι για αυτό. Φάνηκε άλλωστε κι από τον τρόπο που απάντησες.
αλλά το είχα καταλάβει ότι είσαι εκπαιδευτικός από τον τρόπο που υπερασπίστηκες τον χώρο σου, και καλά έκανες,
Τότε απέτυχα. Σκοπός μου δεν ήταν να υπερασπιστώ το χώρο μου, απεχθάνομαι αυτή τη νοοτροπία, όπου κι αν εφαρμόζεται (περιοχή καταγωγής, ομάδα, αυτοκίνητο). Υπερασπίστηκα κάτι που το πιστεύω και που όντως θεωρώ ότι συμβαίνει. Κάθε μέρα σε σχολεία είμαι, δεν υπάρχει αυτή η ισοπέδωση που αναφέρθηκε.
Θα είναι καλό για όλους μας, αλλά δυστυχώς οι συντεχνίες ΚΑΙ του χώρου σου, έχουν αυτή την στιγμή το πάνω χέρι.
Ε όχι, αυτό δεν το δέχομαι. Όταν κλείνει η πόρτα της τάξης, ο κάθε εκπαιδευτικός είναι μόνος του με τους μαθητές του. Κανείς δεν του φταίει αν δεν είναι σωστός, παρά μόνον ο εαυτός του.
Κανείς λογικός δεν χαίρεται όταν βλέπει ότι κάτι τόσο σπουδαίο που είναι η μάθηση και η παιδεία, αντί να κάνει άλματα στην χώρα μας, πηγαίνει με βήμα σημειωτόν για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε.
Όταν πχ μιας και είσαι στην πρωτοβάθμια, δεν υπάρχει πια η αντιγραφή, πως θα μάθει το παιδί να απότυπώνει τις λέξεις ?, πως να εκπαιδευτεί το χέρι του στο γράψιμο ? γιαυτό όλοι σήμερα κάνουν κολυβογράμματα και οι λέξεις είναι στο μεγαλύτερο τους ποσοστό ανορθόγραφες.Μεγάλη κουβέντα τα νέα σχολικά προγράμματα, μπορεί να γίνει κάποια στιγμή, αν το επιθυμείς. Θα βαρεθούμε να γράφουμε, αν ξεκινήσει...
Σε λίγα χρόνια που όλοι οι μαθητές θα έχουν ένα πληκτρολόγιο στην τσέπη τους θα έχουν ξεχάσει τι είναι το στυλό και το μολύβι, και όσοι ενδιαφέρονται θα πηγαίνουν να κάνουν μαθήματα γραψίματος όπως κάνουν μαθήματα ζωγραφικής.
Εσείς, ή μάλλον το υπουργείο, αυτό το λέει πρόοδο, εγώ το λέω κατάντια.Παν μέτρον άριστον. Άλλη μεγάλη κουβέντα... Και πάντα πρέπει να ξέρουμε πού πρέπει να βάζουμε μια άνω τελεία, γιατί δεν μπορούμε να είμαστε μονίμως πάνω από ένα πληκτρολόγιο.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Δεν έχω συμπαγή γνώμη γιατί δεν θεωρώ τον εαυτό μου βλάκα, απεναντίας, αλλά το είχα καταλάβει ότι είσαι εκπαιδευτικός από τον τρόπο που υπερασπίστηκες τον χώρο σου, και καλά έκανες, άλλωστέ όπως παραδέχεσαι, και εσένα κάποια πράγματα δεν σου αρέσουν και επειδή καταλαβαίνω ότι είσαι νέος, σου εύχομαι να έχεις το κουράγιο να παλαίψεις για να ισίωσεις όσα είναι στραβά.
Θα είναι καλό για όλους μας, αλλά δυστυχώς οι συντεχνίες ΚΑΙ του χώρου σου, έχουν αυτή την στιγμή το πάνω χέρι.
Κανείς λογικός δεν χαίρεται όταν βλέπει ότι κάτι τόσο σπουδαίο που είναι η μάθηση και η παιδεία, αντί να κάνει άλματα στην χώρα μας, πηγαίνει με βήμα σημειωτόν για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε.
Όταν πχ μιας και είσαι στην πρωτοβάθμια, δεν υπάρχει πια η αντιγραφή, πως θα μάθει το παιδί να απότυπώνει τις λέξεις ?, πως να εκπαιδευτεί το χέρι του στο γράψιμο ? γιαυτό όλοι σήμερα κάνουν κολυβογράμματα και οι λέξεις είναι στο μεγαλύτερο τους ποσοστό ανορθόγραφες.
Σε λίγα χρόνια που όλοι οι μαθητές θα έχουν ένα πληκτρολόγιο στην τσέπη τους θα έχουν ξεχάσει τι είναι το στυλό και το μολύβι, και όσοι ενδιαφέρονται θα πηγαίνουν να κάνουν μαθήματα γραψίματος όπως κάνουν μαθήματα ζωγραφικής.
Εσείς, ή μάλλον το υπουργείο, αυτό το λέει πρόοδο, εγώ το λέω κατάντια.H μικρή μου κάνει αντιγραφή από την 1η Δημοτικού.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Άρα δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνει σχολείο. Αφού θα τα μάθει με την δια βίου εκπαίδευση γιατί κάνει γλώσσα ; Το καλλίτερο θα ήταν να πάρει εξειδικευμένη εκπαίδευση και σπίτι. τα υπόλοιπα με την δια βίου.
Όχι αγαπητέ. Το σχολείο είναι εκεί για να κάνει μέσω των δασκάλων ή διδασκάλων του και των βιβλίων , που για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορεί κάθε σπίτι να έχει , μία δουλειά ( με πολλές πτυχές ). Τώρα το ότι τα βιβλία έχουν λάθη , οι δάσκαλοι ( που πλέον δεν είναι διδάσκαλοι ) δεν τα βρίσκουν και επιπλέον τα δικαιολογούν και λένε στους γονείς να μην σκάνε κι'όλας , δεν έγινε και τίποτα .... όλα αυτά μου δημιουργούν φρικτές υποψίες.
Αυτός ο συλλογισμός είναι καθαρά δικός σου και μόνον. Από πουθενά δεν απορρέει από τα δικά μου γραφόμενα. Παραθέτω ξανά αυτά που έγραψα:
'Προς Θεού, ούτε να δικαιολογήσω τα λάθη θέλω (όσο κι αν μου φαίνεται λογικό να υπάρχουν), αλλά ούτε να πλανάται η πεποίθηση ότι επειδή στο τάδε σχολικό βιβλίο υπάρχουν κάποια λάθη, αμάν, κόλαφος, τα παιδιά μου δε θα μάθουν ποτέ σωστά Ελληνικά.'
Επαλαμβάνω λοιπόν ότι κάποια λάθη δεν μπορούν να αμαυρώσουν τη σωστή δουλειά που γίνεται (αν γίνεται) σε σπίτι και σχολείο, από γονείς κι εκπαιδευτικούς. Και θεωρώ πολύ σημαντικότερη δυστυχία ένα άριστο κι άρτιο γλωσσικά σχολικό εγχειρίδιο το οποίο πλαισιώνεται από ανθρώπους (σε σπίτι και σχολείο) που δεν μπορούν να ανοίξουν το στόμα τους. Κι όχι, δεν πιστεύω ότι η κόρη σου ΔΕ θα μάθει ελληνικά επειδή έχει κάποια λάθη το βιβλίο, αν όλοι οι υπόλοιποι κάνουν αυτό που πρέπει.
Όσο για την εκπαίδευση στο σπίτι (κι αυτό απόρροια ολοκληρωτικά του δικού σου συλλογισμού και μόνο) ήταν πολύ συνηθισμένη σε άλλες εποχές και θα μπορούσε να φέρει καλύτερα αποτελέσματα, αν αντιμετωπίζαμε την παιδεία σαν καθαρά παραγωγική διαδικασία. Παραβλέπει όμως το θέμα της ομαλής κοινωνικοποίησης και της συνεργασίας και συνδιαλλαγής με τους γύρω μας. Αλλά κυρίως (κατά τη δική μου ταπεινή γνώμη), παραβλέπει το θέμα της διάπλασης σωστών χαρακτήρων, στοιχείο που (πάλι προσωπικά) τοποθετώ πολύ υψηλότερα στη σχολική πράξη από την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.όλα αυτά μου δημιουργούν φρικτές υποψίες
Ποιες ακριβώς; Θα ήθελες να τις μοιραστείς μαζί μας; Γιατί είναι πολύ εύκολο να πετάς μια φράση 'καλά και δήθεν' όταν ζορίζει ο διάλογος, αλλά αν δεν μπορείς να την υποστηρίξεις, τότε εσύ έχεις το πρόβλημα.
Ίσως μερικές φορές το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να χαμογελάμε και μη χαλάμε τις καρδιές μας. Πάρε λοιπόν μερικά χαμόγελα!Δικός μου ο συλλογισμός ήταν. Δεν είπα ότι έγραψες κάπου εσύ να μην πηγαίνουμε στο σχολείο.
Αυτό που λέω είναι ότι το σχολείο είναι εκεί για να κάνει την δουλειά του , μέσω των λειτουργών του. Στους λειτουργούς του συμπεριλαμβάνεται όλη η κλίμακα που αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών από τον βιβλίο και την διόρθωσή του μέχρι την σχολική αίθουσα και τον δάκαλο. Ακόμη και το κυλικείο.
Στην κλίμακα αυτή έχω βρει ( και υποθέτω και άλλοι γονείς ) πολλά ή λίγα σφάλματα ( ανάλογα με την οπτική γωνία και την επιείκεια στην κρίση ) αλλά σημαντικά και μάλιστα σε αρκετά σημεία την κλίμακος αυτής.Λέω λοιπόν ότι εάν πρόκειται τα βιβλία να μην διορθώνονται , οι δάσκαλοι να μην τα βρίσκουν και ο γονέας που εντοπίζει κάτι εσφαλμένο να αντιμετωπίζεται ως υπερβολικός τότε οι φρικτές υποψίες που μου δημιουργούνται ( και που θα τις μοιραστώ εφ' όσον το ζητάς και θα παρακαλούσα να μην προβαίνεις σε προσωπικά συμπεράσματα τύπου 'έχεις πρόβλημα' δεδομένου ότι εγώ στην κουβέντα μας δεν προέβην σε τέτοια ) είναι ότι το σύστημα είναι πιο σαθρό απ' ότι πιθανόν θεωρούσαμε και ότι μάλλον δεν δείχνει σημάδια σωτηρίας δεδομένου ότι η κουβέντα μας άρχισε από σφάλματα που υπάρχουν αντικειμενικά και όχι υποκειμενικά.
Και ο διάλογος δεν ζόρισε. Αισθάνθηκες πουθενά να με στρίμωξες σε καμία γωνία ; Εάν ναι τότε επανεξέτασε την ρητορική σου.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Παν μέτρον άριστον.
Μέτρον άριστον , όχι 'παν μέτρον άριστον'.
-
Mπαινω λιγο σφηνα μιας και ειμαι στην καρακοσμάρα μου.
Το τραγουδι που τραγουδαει η κορακλα μου εδω και λιγες μερες:'Δεν ειμαι η Μπιγιονσε ειμαι η Ποπαρα
εχω και κορμι, εχω και φωναρα
δεν ειμαι η Μπιγιονσε, ειμαι η Μαλλιωτακη
και τραγουδω τα λογια αυτα μονο για σενα Λακη' -
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Mπαινω λιγο σφηνα μιας και ειμαι στην καρακοσμάρα μου.
Το τραγουδι που τραγουδαει η κορακλα μου εδω και λιγες μερες:'Δεν ειμαι η Μπιγιονσε ειμαι η Ποπαρα
εχω και κορμι, εχω και φωναρα
δεν ειμαι η Μπιγιονσε, ειμαι η Μαλλιωτακη
και τραγουδω τα λογια αυτα μονο για σενα Λακη' -
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Mπαινω λιγο σφηνα μιας και ειμαι στην καρακοσμάρα μου.
Το τραγουδι που τραγουδαει η κορακλα μου εδω και λιγες μερες:'Δεν ειμαι η Μπιγιονσε ειμαι η Ποπαρα
εχω και κορμι, εχω και φωναρα
δεν ειμαι η Μπιγιονσε, ειμαι η Μαλλιωτακη
και τραγουδω τα λογια αυτα μονο για σενα Λακη'O Λάκης ποιός είναι;
-
Ο χρήστης chazlp1989 έγραψε:
Mπαινω λιγο σφηνα μιας και ειμαι στην καρακοσμάρα μου.
Το τραγουδι που τραγουδαει η κορακλα μου εδω και λιγες μερες:'Δεν ειμαι η Μπιγιονσε ειμαι η Ποπαρα
εχω και κορμι, εχω και φωναρα
δεν ειμαι η Μπιγιονσε, ειμαι η Μαλλιωτακη
και τραγουδω τα λογια αυτα μονο για σενα Λακη'O Λάκης ποιός είναι;
Προφανως δεν βλεπεις ειδησεις στο Star ετσι δεν ειναι;
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Mπαινω λιγο σφηνα μιας και ειμαι στην καρακοσμάρα μου.
Το τραγουδι που τραγουδαει η κορακλα μου εδω και λιγες μερες:'Δεν ειμαι η Μπιγιονσε ειμαι η Ποπαρα
εχω και κορμι, εχω και φωναρα
δεν ειμαι η Μπιγιονσε, ειμαι η Μαλλιωτακη
και τραγουδω τα λογια αυτα μονο για σενα Λακη'O Λάκης ποιός είναι;
Προφανως δεν βλεπεις ειδησεις στο Star ετσι δεν ειναι;
Όχι, δεν βλέπω καν τηλεόραση...
FORUM Γονεων και Κηδεμονων...