-
Κυρίως σαν απορία το θέτω το θέμα. Γιατί δεν εφαρμόζεται η λύση του ξηρού κάρτερ στο αυτοκίνητα ώστε να τοποθετείται ο κινητήρας πιο χαμηλά με άμεση ωφέλεια στο κέντρο βάρους που θα χαμηλώσει με ότι αυτό συνεπάγεται;
Ιδίως στα σπορ αυτοκίνητα θα βοηθούσε, δεν νομίζετε;
Περιμένω γνώμες, απόψεις. -
Κυρίως σαν απορία το θέτω το θέμα. Γιατί δεν εφαρμόζεται η λύση του ξηρού κάρτερ στο αυτοκίνητα ώστε να τοποθετείται ο κινητήρας πιο χαμηλά με άμεση ωφέλεια στο κέντρο βάρους που θα χαμηλώσει με ότι αυτό συνεπάγεται;
Ιδίως στα σπορ αυτοκίνητα θα βοηθούσε, δεν νομίζετε;
Περιμένω γνώμες, απόψεις. -
Κυρίως σαν απορία το θέτω το θέμα. Γιατί δεν εφαρμόζεται η λύση του ξηρού κάρτερ στο αυτοκίνητα ώστε να τοποθετείται ο κινητήρας πιο χαμηλά με άμεση ωφέλεια στο κέντρο βάρους που θα χαμηλώσει με ότι αυτό συνεπάγεται;
Ιδίως στα σπορ αυτοκίνητα θα βοηθούσε, δεν νομίζετε;
Περιμένω γνώμες, απόψεις. -
Ξηρο καρτερ = $$$$$
Αλλη αποψη?
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Ξηρο καρτερ = $$$$$Αλλη αποψη?
Μεγάλη διαδρομή σωληνώσεων και συστήματος ψύξης του ελαίου... Επίπλέον μεγαλύτερο κόστος...
Βέβαια πολά τα οφέλη για την ιπποδύναμη...
-
Ξηρο καρτερ = $$$$$
Μεγάλη διαδρομή σωληνώσεων και συστήματος ψύξης του ελαίου... Επίπλέον μεγαλύτερο κόστος...
Βέβαια πολά τα οφέλη για την ιπποδύναμη...Τα οφέλη αυτά προέρχονται κυρίως από το ότι ο στροφαλοφόρος δεν πλατσουρίζει στα λάδια....πλάτσα πλούτσα πλάτσα πλούτσα
Επίσης πλεονέκτημα ότι σε στροφές με αρκετά πλευρικές επιταχύνσεις το λάδι πάει βόλτα και δεν κάθεται εκεί που είναι η αντλία!! οπότε και η λίπανση μπορεί να πάει περίπατο οπότε αυξάνουν οι τριβές οι φθορές και οι καταπονήσεις! \Προσθήκη 19/10/03: και επειδή δε χρειάζεται να έχεις το κάρτερ κάτω από το στρόφαλο μπορεί η μηχανή να τοποθετηθεί πιο χαμηλά και να χαμηλώσεις το κέντρο βάρους που αποτελεί πλεονέκτημα σε στροφές.
-
Μπορούμε να μιλάμε για παραπάνω κόστος όταν αναφερόμαστε σε σπορ αυτοκίνητα ή ακόμα και σε γρήγορες εκδόσεις αυτοκινήτων κύρους στα οποία το περιθώριο κέρδους για τις εταιρίες είναι μεγάλο, όταν μάλιστα το κέρδος σε απόδοση και αξιοπιστία είναι αποδεδειγμένο; Πολύ μιζέρια μου φαίνεται έχει πέσει στην αυτοκινητοβιομηχανία.
-
Νομίζω υπάρχει ένα θέμα ασφαλείας: με το ξηρό κάρτερ υπάρχουν σωληνώσεις με λάδι θερμοκρασίας εκατοντάδων βαθμών και επίσης αντίστοιχης πίεσης. Οποιαδήποτε ζημιά σε αυτές τις σωληνώσεις μπορεί να είναι μοιραία και για το αυτοκίνητο (φωτιά) αλλά και για όποιον προσπαθήσει να επέμβει.
Για όσους παρακολουθούν WRC, θυμηθείτε πόσο συχνότερα βλέπουμε φωτιές στα αυτοκίνητα (πχ. McRae στη Φινλανδία το 2002) τώρα που υπάρχει λάδι υψηλής πίεσης για τον έλεγχο των ενεργών διαφορικών.
-
καλά τα ατυχήματα είναι η εξαίρεση...Κατά τα άλλα όμως το ξηρό κάρτερ είναι μεγάλο πράγμα και απο άποξη λίπανσης και απο άποψη ψύξης
-
Ο χρήστης PapaZent έγραψε:
καλά τα ατυχήματα είναι η εξαίρεση...Οχι όταν μιλάμε για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής όπου μερικά τέτοια 'εντυπωσιακά' ατυχήματα αρκούν για να 'βγεί κακό όνομα'.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Νομίζω υπάρχει ένα θέμα ασφαλείας: με το ξηρό κάρτερ υπάρχουν σωληνώσεις με λάδι θερμοκρασίας εκατοντάδων βαθμών και επίσης αντίστοιχης πίεσης. Οποιαδήποτε ζημιά σε αυτές τις σωληνώσεις μπορεί να είναι μοιραία και για το αυτοκίνητο (φωτιά) αλλά και για όποιον προσπαθήσει να επέμβει.Για όσους παρακολουθούν WRC, θυμηθείτε πόσο συχνότερα βλέπουμε φωτιές στα αυτοκίνητα (πχ. McRae στη Φινλανδία το 2002) τώρα που υπάρχει λάδι υψηλής πίεσης για τον έλεγχο των ενεργών διαφορικών.
Νομίζω ότι συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Η πίεση λαδιών στον κινητήρα είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή που χρησιμοποιείται στα υδραυλικά μετάδοσης ή στα υδραυλικά της F1 που χαλάνε συνέχεια...!
Η θερμοκρασία του λαδιού δεν είναι εκατοντάδες βαθμούς είναι γύρω στους 90-100 βαθμούς (εκεί που τη μετράει το όργανο του 206, σίγουρα θα είναι περισσότερο για λίγο στα πιο βαθειά). Οι εξατμίσεις φτάνουν αρκετές εκατοντάδες βαθμούς και όμως είναι ακάλυπτες και πολλά πράματα περνάνε πολύ κοντά τους αλλά κανένας δεν ενοχλείται.
Η Porsche Boxster έχει ξηρό κάρτερ αλλά δεν έχει βγάλει κανένα κακό όνομα ότι καίγεται συχνά! -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Νομίζω ότι συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Η πίεση λαδιών στον κινητήρα είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή που χρησιμοποιείται στα υδραυλικά μετάδοσης ή στα υδραυλικά της F1 που χαλάνε συνέχεια...!
Η θερμοκρασία του λαδιού δεν είναι εκατοντάδες βαθμούς είναι γύρω στους 90-100 βαθμούς (εκεί που τη μετράει το όργανο του 206, σίγουρα θα είναι περισσότερο για λίγο στα πιο βαθειά). Οι εξατμίσεις φτάνουν αρκετές εκατοντάδες βαθμούς και όμως είναι ακάλυπτες και πολλά πράματα περνάνε πολύ κοντά τους αλλά κανένας δεν ενοχλείται.
Η Porsche Boxster έχει ξηρό κάρτερ αλλά δεν έχει βγάλει κανένα κακό όνομα ότι καίγεται συχνά!Δεν συγκρίνω τίποτα, ένα παράδειγμα έδωσα Επίσης για την πίεση, προφανώς δεν πρόκειται για τα 200 bar που βγάζουν οι αντλίες των ενεργών διαφορικών στο WRC, αλλά αν σκεφτείς πως οι αντλίες βενζίνης βγάζουν 3-4 ή και περισσότερα bar (τυπικές τιμές ρυθμιστών πίεσης), δεν βλέπω γιατί οι πιέσεις των αντλιών λαδιού σε ξηρά κάρτερ να είναι μικρότερες. Οπότε, λάδι θερμοκρασίας έστω 100 βαθμών και πίεσης έστω 3 bar δεν είναι κάτι με το οποίο μπορεί να είναι χαλαρός κάποιος, και ιδιαίτερα ένας 'μαζικός' κατασκευαστής με αναγκαστικά μεγάλη ευαισθησία σε θέματα ασφάλειας.
-
Δεν βλέπω την τεχνική δυσκολία. Όσο σκέφτομαι ότι τα λάστιχα δουλεύουν σε πάνω από 2 bar ενώ τα γυρίζεις γύρω γύρω και τα χτυπάς τόσο λιγότερο απαιτητικό και χωρίς να ενοχλεί την σχετική ευαισθησία μου φαίνεται να έχεις μερικά σωληνάκια καλής ποιότητας.
Μπορεί να κάνω λάθος βέβαια αλλά ακόμα έχω πειστεί για την τεχνική δυσκολία που σημειωτέον δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν όλοι.
Μπορώ να δεχτώ πιο εύκολα ότι είναι θέμα οικονομικό (σχεδίασης, επιπλέον υλικού, επιπλέον συναρμολόγησης) και επιλογής της εταιρείας και όχι τεχνικής δυσκολίας (του τύπου που εννοείς). -
Δεν μίλησα για τεχνική δυσκολία. Μίλησα για ασφάλεια. Η οποία ασφάλεια εξασφαλίζεται σε ένα βαθμό (και εκεί πάει το παράδειγμα με το WRC, ότι δηλ. ακόμα και σε αυτά τα πανάκριβα αυτοκίνητα υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας) αν πληρώσεις αρκετά $$$, πχ. για σωληνώσεις αεροπορικού τύπου. Απ΄ ό,τι φαίνεται πάντως, επειδή πάρα πολύ λίγα αυτοκίνητα πλέον έχουν ξηρό κάρτερ (ενώ πχ. το 1970 συνέβαινε συχνότερα), τα πλεονεκτήματα (ισχύς, χαμηλότερο κέντρο βάρους) δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τα μειονεκτήματα (κόστος, ασφάλεια).
Ξηρό Κάρτερ ή Ελαιολεκάνη;