-
Φίλτατε (το εννοώ) it-R αν πήγαινα καλεσμένος σε γάμο, έβγαινε ένας γορίλας με Kalasnikov για να πουλήσει μούρη στους χωριανούς και άρχιζε τα αντιεροπορικά πυρά και (μια στο τόσο που έχει γίνει αρκετές φορές) τραυμάτιζε κάποια σφαίρα που έπεφτε δικό μου πρόσωπο θα του έβαζα το Kalasnikov στην οπή του να το νιώσει καλά.
Τις προάλες μου θύμισε κάποιος ένα περιστατικό που σε ένα γάμο είχε πεθάνει η νύφη. ΕΛΕΟΣ... Όταν πας κάπου να γλεντήσεις και να χαρείς γιατί να έχεις ένα διάολο έτσι για το γούρι;
Πχ και στην Ανάσταση θυμάμαι την εκκλησία που πήγαινα μικρός και γινόταν βομβαρδισμός από βαρελότα. Όταν όμως άκουσα το παραμικρό ατύχημα αηδίασα και δεν ήθελα να ξανακούσω. Μόνο και μόνο λόγω της ημέρας (αγάπης...) δεν έχω πιάσει πιτσιρικά που πέταγε δυναμιτάκια πολύ κοντά στον κόσμο να χτυπήσω με το κεφάλι του την καμπάνα.
Όσο για τα ναρκωτικά συμφωνώ με τον Coyot. Και εγώ είμαι πολύ υπέρ της άποψης να δώσω στο παιδί μου ένα τσιγαριλίκι να δει πως είναι (περισσότερο για να δει ότι δεν είναι τίποτα και να το απομυθοποιήσει) αλλά δεν παύει το χασίς να είναι αιτία για πολλά καμμένα μυαλά. Καλά για την κόκα δεν το συζητάω...
Με ένα καμμένο συμφοιτητή έτυχε σε κάποια πάρτυ να σνιφάρουμε τεκίλα από τη μύτη... Ένιωθες τα κύτταρα στον εγκέφαλο να καίγονται...ΥΓ: Κάνει καλό κεφάλι πάντως άμεσα
-
καλα δεν ειναι τοσο απλο να λες οτι αρκει ο αλλος να παιρνει ναρκωτικα αρκει να μη σε ενοχλει.
σημερα το μεγαλυτερο ποσοστο της εγκληματικοτητας στον ανεπτυγμενο κοσμο οφειλεται στα ναρκωτικα,απο την κορυφη της πυραμιδας δλδ τους μαφιοζους που σφαζονται μεχρι τον τελειωμενο πρεζακια που σου σπαει το αμαξι κ παιρνει το ραδιοσιντι ή κανει φερμες κινητα εξω απο σχολεια και παρκα,μεχρι την υποβαθμιση ολοκληρων περιοχων λογω του οτι γινεται διακινηση εκειαυτη η τζακουζα που ειπε ο κογιοτ μηπως εννοει τη γιακουζα τους ιαπωνες?
η ντραγκετα παντως προσφατα δολοφονησε 6 ιταλους της ιδιας οικογενειας σε ενα ιταλικο εστιατοριο στο ντουισμπουργκ λογω μιας βεντεττας σε καποιο χωριο της ιταλιας(ζωνιανα φαση δλδ) -
...
-
Θεωρώ μαλακία να πυροβολεί κάποιος για να διώξει το κακό + για γούρι μέσα σε τόσο κόσμο. Ειδικά όταν έχει σκοτωθεί & τραυματιστεί κόσμος 'για γούρι'. Οκ τώρα? Ικανοποιημένος? Αν θες (και κυρίως, αν μπορείς) απάντα τώρα με λογικά επιχειρήματα.
-
Οι μπαλωτές στα γλέντια είναι 100% μαλακία, από τις μεγαλύτερες ηλιθιότητες που μπορεί να κάνει κανείς. Όσο γρηγορότερα σταματήσουν από την Κρήτη, τόσο το καλύτερο, και οι μοναδικοί που ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ μπορούν να το κάνουν μεσοπρόθεσμα είναι οι λυράρηδες.
Τωρα αν κανείς τρώγεται με τα ρούχα του και θέλει ντε και καλά να παίξει άμα παντρεύει την κόρη του, ας παίξει 2-3 ήρεμα στο σπίτι του όταν θα την παίρνουν νύφη. Κι αυτό φυσικά μακάρι να εκλείψει, απλά είναι το μη χείρον βέλτιστο.
-
δειτε αυτο
http://www.youtube.com/watch?v=zzed1kRP0mc
ανεβηκαν ολα αυτα τα βιντεακια προσφαταβλεπω πολλα οπλα και χιλιαδες σφαιρες που για να εχει τα λεφτα καποιος για ολα αυτα μονο κακοποιος μπορει να ναι +για να εχει διασυνδεσεις για να διακινει τοσα οπλα
-
Άσφαιρα δεν μπορούν να ρίχνουν γμ τη ανοησία μέσα γμ;;;;
Πάντως αυτό με τις μπαλωθιές να τονίσω ότι δεν είναι αποκλειστικότητα της Κρήτης. Παντού υπάρχουν πυρομανείς, οπλομανείς και λοιποί στρατόκα#λοι που με την πρώτη ευκαιρία βγάζουν τα παιχνίδια τους για να παίξουν...it-R καλά και ωράια τα έθιμα (γι αυτό και σου ανέφερα την ανάσταση) αλλά όταν είναι επικίνδυνο κάτι πρέπει να μαζεύεται αν όχι καταργείται.
-
Ο χρήστης it-R έγραψε:
... τα εθιμα του λαου μας ... κατι τετοιο ή παρομοιο γεινονταν παντα,ειτε με οπλα,ειτε με βεγκαλικα,ειτε με ταμπουρλα!
Ειναι για να διωξουν τα κακα πνευματα,το κακο ματι κτλ.Τα έθιμα του λαού μας ήταν να συνοδεύεται η νύφη με μουσική, χορό και τραγούδι. Τα πολεμικά όπλα στο γάμο δεν είχαν ποτέ θέση. Φαντάζεσαι στους γάμους των αρχηγών, οι τοξότες ν' άρχιζαν να ρίχνουν στον αέρα;
Ούτε συγκρίνεται με τα σπαθιά στους γάμους των αξιωματικών, αυτό είναι τελετουργικό με τη σημασία του κι όχι 'έθιμο'. Το έθιμο είναι άλλο πράγμα.
Τα όπλα, τα βεγγαλικά και τα ταμπούρλα για τα κακά πνεύματα και το κακό μάτι, στη σημερινή μάλιστα Ελλάδα, λέω να μην τα σχολιάσω.
-
προφανως αγνοειται τι λεει ο εθνικος υμνος σε καποιο σημειο...
Σε γνωριζω απο την κοξη του σπαθιου την τρομερη...
ΑΡΑ να τον αλλαξουμε αφου δεν εχει συγχρονα πολιτισμικα στοιχεια μεσα του.
αρα ολοι οι κρητικοι που οπλοφρουν να τα παραδωσουν..
ποσο ευκολα βγαζετε απο το dna ορισμενα στοιχεια...
επειδη εχει μπασταρδεψει η μιση κοινωνια πρεπει να μπασταρδεψει και η αλλη...να τα καταργησουμε ολα!επειδη 10 γιδοβοσκοι κανουν οτι θελουν επειδη ΚΡΑΤΟΣ δεν υπαρχει κατηγορουμες τους παντες και τα παντα...να παραδωσει και ο παππους μου το σπαθι και τον τσιφτε του απο το Αλβανικο για να μην λερωσει κανα αγορακι το βρακακι του,οταν παιξει καμια..απο Γιωταδες δοξα τον Θεο ειδα πολλους στον στρατο και δεν ηταν κρητικοι(οπως καποιος εγραψε παραπανω με εμφαση)
εχετε μπερδεψει παραδοσεις,εθιμα,λαογραφικα και τοπιστικα στοιχεια με τον φραπε...ο κρητικος ξερετε γιατι φοραει μαυρα ρουχα με το μαντηλι στο κεφαλι?τα κροσια ξερετε τι συμβολιζουν???
η παραδοσιακη στολη του κρητικου ειναι μπλε με ασπρα στυβανια και το σπαθι στην μεση...
γιατι φοραει ομως μαυρα ξερετε??
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
ο κρητικος ξερετε γιατι φοραει μαυρα ρουχα με το μαντηλι στο κεφαλι?τα κροσια ξερετε τι συμβολιζουν???
Τα δάκρυα;
@@ μάντολες και να με συμπαθάς.
Αν δεις γερόντους στα χωριά θα δεις ότι ελάχιστοι φοράνε το 'δικτυωτό' σαρίκι, η συντριπτική πλειοψηφία φοράνε μαντίλι.
Τα περί δακρύων, κλπ είναι νεότερες φολκλόρ παραδόσεις, όπως φυσικά και το μαύρο πουκάμισο.
Μαύρα φορούσαν μόνο όταν είχαν κάποιο οικογενειακό πένθος, αλλά κατά τα άλλα μια χαρά φορούσαν και άσπρα πουκάμισα, και άλλα χρώματα.
Όσο για τα στιβάνια, κι αυτά βέβαια υπήρχαν σε παραλλαγές χρωμάτων, μέχρι και μπορντώ, στην Κίσσαμο. Πολύ ωραία ταιριάζουν με ανοιχτόχρωμη κιλότα, και τα επόμενα που θα ράψω θα είναι σίγουρα τέτοιο χρώμα. Δείτε π.χ και εδώ:
-
τα δακρυα που λες...ξερεις απο που προκαλουνται?τι συμβολιζουν?
τωρα το οτι δειχνεις ενα χορευτικο τι σχεση εχει με την παραδοσιακη στολη?η οποια ειναι μπλε...
εδω κανω διακριση μεταξυ παραδοσης και εθιμου,και τοπικου λαογραφικου στοιχειου..αλλο λαογραφικο στοιχειο απανταται στον ορεινο Μυλοποταμο και αλλο στο λιμανι του Ηρακλειου..
προφανως αγνοεις και τι ρουχα φοραγαν απο το 1800 μεχρι το 1950 οι κρητικοι για παραδειγμα...νεοτρη φοκλορ παραδοση οταν ο μεσοας κρητικος το 1880 φοραγε μαυρο πουκαμισο και βρακα???
οπως και να εχει ο Μεγας Αλεξανδρος εκτος απο Θεσσαλικο αλογο,ειχε τοξοτες κρητικους...
επισης μαθετε απο ποιους αποτελουνταν η προσωπικη φρουρα του Κωνσαντινου στο Βυζαντιο...και ποιοι ηταν οι τελευταιοι που εφυγαν απο το Βυζαντιο οταν επεσε η πολη....πως εφυγαν,με τι ανταλαγματα και τι ελεγαν οι αξιωματικοι στον Σουλτανο και στους ανωτερους τους για τους Κρητες...
αρα η παραδοση δεν αποτελειται μονο απο νεοτερες φοκλορ παραδοσεις?οπως και να εχει εδω τι ξερεις..τα δακρυα που λες...ξερεις απο που προκαλουνται?τι συμβολιζουν?
-
Για ρίξε μια ματιά:
http://tsouchlarakis.com/KRITIKESFORESIES.htm
Από που αντλείς τη σιγουριά ότι το 1880 φορούσε ο Κρητικός μαύρο πουκάμισο; Ακόμα και τον καπετάν Μιχάλη αν διαβάσεις θα δεις περιγραφές της φορεσιάς, και θα δεις ακόμα ότι όταν κάποιος είναι μαυροντυμένος αυτό τονίζεται ιδιαίτερα, σαν κάτι ξεχωριστό δηλαδή!
Το χορευτικό που σου δείχνω αποτελείται από μεγάλης ηλικίας άτομα, που χορεύουν και ζουν εντελώς βιωματικά, και δείχνει τα παραδοσιακά μπορντώ Κισσαμίτικα στιβάνια(όχι μόνο άσπρα ή μαύρα δηλαδή).
Κι εγώ έχω χορέψει με μαύρο πουκάμισο, αλλά πιο συχνά με άσπρο.
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
προφανως αγνοειται τι λεει ο εθνικος υμνος σε καποιο σημειο...Σε γνωριζω απο την κοξη του σπαθιου την τρομερη...
Προφανώς αγνοείς πότε γράφτηκε ο Εθνικός Ύμνος.
Επίσης ποιές συνθήκες επικρατούσαν στο Ελληνικό έθνος εκείνη την εποχή, αλλά ίσως και που εκτεινόταν τότε η Ελληνική Επικράτεια.
Προφανώς, επίσης, μπερδεύεις το τι σημαίνει έθιμο ενός λαού. Πχ, το chat στο internet και το msn ΔΕΝ είναι έθιμο του Ελληνικού λαού. Κι ο Μ. Αλέξανδρος κι ο Κωνσταντίνος είναι ελαφρώς παλαιότεροι του Εθνικού Ύμνου.Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι λέω και να μην παρεξηγηθείς αναίτια, προσπαθώντας να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα. Γιατί δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση το σπαθί και ο τσιφτές του παππού σου (κι αυτά που αυτά τα αντικείμενα συμβολίζουν) με τις ριπές μοντέρνων πυροβόλων για εντυπωσιασμό (ή και εκφοβισμό) των γειτόνων.
-
οι φωτο που εχεις με τους καπετανιους,φορανε ασπρο πουκαμισο?
απλα με τον καιρο καταργηθηκε το γιλεκο και εμειναν τα σκουρα-μαυρα ρουχα..
επισης αλλο ενδυμα ειχαν οι χωρικοι στα ορη αλλα στις πολεις... -
Σε κάποιες φωτό φαίνεται το άσπρο, σε κάποιες φαίνεται το σκούρο. Το απολύτως σίγουρο είναι ότι το χάλι με τους μαυροπουκαμισάδες σήμερα ΔΕΝ είναι παράδοση της Κρήτης, αλλά δυστυχώς τείνει να γίνει.
Φυσικά και είναι διαφορετική η ενδυμασία από τις πόλεις στα χωριά, και από χωριό σε χωριό, αλλά θα επαναλάβω ότι δεν φοριόντουσαν μαύρα παντού. Έχω κι εγώ φωτογραφίες παλιές, του παππού μου, άλλων παλιών, καθώς και κάποιες από Σφακιανούς(Αγια Ρουμέλη/Σαμαριά) με κάτασπρα πουκάμισα.
Θα επαναλάβω: Δεν υποστηρίζω ότι δεν φορούσαν ΚΑΙ μαύρα πουκάμισα. Αμφισβητώ όμως ξεκάθαρα όλη τη σημερινή 'μυθοποίηση' του μαύρου.
Οι Λουσακιανοί της φωτογραφίας που παρέθεσα φορούν είτε μαύρα, είτε άσπρα, και βέβαια με κόκκινο στιβάνι. Όπως προείπα, οι συγκεκριμένοι είναι μεγάλης ηλικίας και ΒΙΩΜΑΤΙΚΟΙ χορευτές(και πολύ καλοί μάλιστα).
edit: Έχει πλάκα ότι όποτε χορεύουμε εμείς είμαστε ντυμένοι ΕΝΤΕΛΩΣ ανομοιόμορφα. Άλλο χρώμα στιβάνια ο καθένας, άλλη κιλότα, άλλο πουκάμισο, άλλο μαντίλι. Αυτό βέβαια είναι ουσιαστικά παράδοση, αλλά πολλές φρικάρουν σε εκδηλώσεις ορισμένοι που έχουν συνηθίσει από τα 'μπαλέτα'.
-
Το τι είναι έθιμο είναι πολύ μεγάλη κουβέντα και χρειάζεται άλλο θέμα για να συζητηθεί. Συνοπτικά μόνο να πω ότι το έθιμο είναι ένα δυναμικό στοιχείο που μεταλλάσσεται με τον χρόνο. Κάποια παλαιότερα έχουν καταργηθεί και συγχρόνως έχουν εισαχθεί κάποια άλλα και αυτό συμβαίνειθ συνέχεια εδώ και χιλιάδες χρόνια. Αν κάτι το διακρίνουμε ως κακόβουλο ή παράτυπο, ποιος ο λόγος να παραμείνει. Μην ξεχνάμε ότι το 'έθιμο' με τις μπαλωθιές καθιερώθηκε σε καιρούς που δεν απαγορευόταν, ενώ σήμερα είναι καθαρά μέσο επίδειξης και βέβαια επικίνδυνο.
-
Όχι απλά δεν απαγορευόταν, το Έθνος είχε μόλις βγει από ξένη κατοχή δια πυρός και σιδήρου (κοινώς, με ένοπλη εξέγερση και πολλούς τόνους αίματος).
Εμείς με τις μπαλωθιές (ή με τα Κινέζικα πυροτεχνήματα σε όλη την Ελλάδα) σήμερα, το μόνο που **δεν **συμβολίζουμε είναι αυτό.
-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
προφανως αγνοειται τι λεει ο εθνικος υμνος σε καποιο σημειο...
Σε γνωριζω απο την κοξη του σπαθιου την τρομερη...
Προφανώς αγνοείς πότε γράφτηκε ο Εθνικός Ύμνος.
Επίσης ποιές συνθήκες επικρατούσαν στο Ελληνικό έθνος εκείνη την εποχή, αλλά ίσως και που εκτεινόταν τότε η Ελληνική Επικράτεια.
Προφανώς, επίσης, μπερδεύεις το τι σημαίνει έθιμο ενός λαού. Πχ, το chat στο internet και το msn ΔΕΝ είναι έθιμο του Ελληνικού λαού. Κι ο Μ. Αλέξανδρος κι ο Κωνσταντίνος είναι ελαφρώς παλαιότεροι του Εθνικού Ύμνου.Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι λέω και να μην παρεξηγηθείς αναίτια, προσπαθώντας να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα. Γιατί δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση το σπαθί και ο τσιφτές του παππού σου (κι αυτά που αυτά τα αντικείμενα συμβολίζουν) με τις ριπές μοντέρνων πυροβόλων για εντυπωσιασμό (ή και εκφοβισμό) των γειτόνων.
ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΜΕ ΕΡΕΘΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΕΔΩ ΜΕΣΑ..ΟΤΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ Ή ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ...
προφανως αγνοειται τι λεει ο εθνικος υμνος σε καποιο σημειο...αρα ξερω ποτε ΓΡΑΦΤΗΚΕ και ρωταω...οτι εχει να κανει με παραδοση οπως η οπλοκατοχη πρεπει να διαγραφεται επειδη 10 γιδοβοσκοι χαλανε την πιατσα?ελληνικα δεν γραφω?
Σε γνωριζω απο την κοξη του σπαθιου την τρομερη...
ΑΡΑ να τον αλλαξουμε αφου δεν εχει συγχρονα πολιτισμικα στοιχεια μεσα του.
αρα ολοι οι κρητικοι που οπλοφρουν να τα παραδωσουν..
ποσο ευκολα βγαζετε απο το dna ορισμενα στοιχεια...
επειδη εχει μπασταρδεψει η μιση κοινωνια πρεπει να μπασταρδεψει και η αλλη...να τα καταργησουμε ολα!επειδη 10 γιδοβοσκοι κανουν οτι θελουν επειδη ΚΡΑΤΟΣ δεν υπαρχει κατηγορουμες τους παντες και τα παντα... -
Δύο ερωτήματα:
- Η γενναιότητα χρησιμοποιεί μονάδες μέτρησης ανάλογες του μεγέθους των γεννητικών αδενών;
- Το μέγεθος αυτό είναι κληρονομικό;
Και βέβαια ποιος είναι πιο αρμόδιος να απαντήσει: ένας γιατρός, ένας ιστορικός, ένας ψυχολόγος, ή ένας κρητικός κουμπουροφόρος;;;
Πάντως κάποιοι Κρήτες ας μην κρατούν και την αναπνοή τους σχετικά με τον ηρωισμό. Δε ζούμε δα και σε διαφορετικές ηπείρους... Στρατό πήγαμε κι εμείς. Από μαυροφορεμένα κουτσαβάκια που χέζανε μαλί στα σκούρα γνωρίσαμε ουκ ολίγα.
-
@ASTRAKITCAR: Δηλαδή θεωρείς ότι οι συνθήκες παρέμειναν ίδιες με την εποχή που ο Σολωμός έγραψε τον Ύμνον Εις Την Ελευθερίαν; Πιστεύεις ότι αυτήν τη στιγμή υφίσταται λόγος μη στρατιωτικοί να έχουν όπλα στα σπίτια τους ή ακόμα και να τα φέρουν μαζί τους;
Εσύ προσωπικά έχεις όπλα στο σπίτι σου; Εάν ναι, σε τι σου χρησιμεύουν; Θεωρείς ότι απειλείσαι από κάτι και χρειάζεσαι όπλο; Πιστεύεις ότι έχεις πάντα την ψυχραιμία και το αίσθημα ευθύνης για να ΜΗΝ μπεις στον πειρασμό να πυροβολήσεις κάποιον με τον οποίον θα διαπληκτισθείς; Και ακόμη κι αν έχεις ΕΣΥ την απαιτούμενη ψυχραιμία, πιστεύεις ότι ο διπλανός σου που έχει κι αυτός όπλο είναι ικανός να διακρίνει πότε χρησιμοποιείται το όπλο και πότε όχι;
Επίσης, τα όπλα ΔΕΝ είναι παιχνίδια ούτε μέσα επίδειξης ή εκδήλωσης συναισθημάτων. Το όπλο φτιάχτηκε για μια συγκεκριμένη δουλειά: να σκοτώσει αυτόν που σημαδεύεις. Για ποιο λόγο λοιπόν θέλεις να έχεις ελεύθερα και ανεξέλεγκτα ένα εργαλείο που φτιάχτηκε με αποκλειστικό σκοπό την αφαίρεση ζωής, ενώ για την προάσπιση της εννόμου τάξεως και της εδαφικής μας ακεραιότητος έχουμε συντεταγμένα όργανα επιφορτισμένα και εκπαιδευμένα γι'αυτήν ακριβώς τη δουλειά (Αστυνομία και Στρατό); Εκτός αν θεωρείς ότι δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε τους ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ μας που έχουν επιφορτισθεί μ'αυτά τα καθήκοντα, αλλά πρέπει ο καθένας να σηκώσει δικό του μπαϊράκι.
Κρήτη: όπλα, βεντέτα και άλλες ιστορίες.