-
Ο χρήστης ata έγραψε:
Για να μην ανοίγω καινούριο θέμα, σε έναν λαστιχά για μια στραβή ζάντα μου είπε ότι θα τη χτυπήσει λίγο για να ισιώσει και να μην τη βάλουμε σε τόρνο. Θα γίνει λέτε δουλειά έτσι?Ναι, θα γίνει!
Και μένα με χτυπήματα μου ίσιωσαν δύο στραβές ζάντες και έγιναν αλφάδι. Φυσικά η ζάντα μετριόταν συνεχώς για να φαίνεται πού και πόσο δυνατά χτυπήματα ήθελε. Παράλληλα, πρέπει να χρησιμοποιείται κάποιο ελαστικό/μαλακό υλικό που να αποτρέπει τη φθορά της ζάντας. -
Για να κανω ενα bump!
μηπως ξερετε θεσσαλονικη εαν υπάρχει κανένα καλό αξιόλογο χρυσο μαγαζί που να επισκευάζει ζάντες και να κάνει και βαφές!??Μιας και ο προηγούμενος εκτός του ότι δεν έκανε καλή δουλειά μου τις παρέδωσε με μικρά χτυπηματάκια κατα μήκος της στεφάνης, μπορεί και ενώ έβγαζε έβαζε τα ελαστικά...ποιος ξέρει!
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Για να μην ανοίγω καινούριο θέμα, σε έναν λαστιχά για μια στραβή ζάντα μου είπε ότι θα τη χτυπήσει λίγο για να ισιώσει και να μην τη βάλουμε σε τόρνο. Θα γίνει λέτε δουλειά έτσι?
Ναι, θα γίνει!
Και μένα με χτυπήματα μου ίσιωσαν δύο στραβές ζάντες και έγιναν αλφάδι. Φυσικά η ζάντα μετριόταν συνεχώς για να φαίνεται πού και πόσο δυνατά χτυπήματα ήθελε. Παράλληλα, πρέπει να χρησιμοποιείται κάποιο ελαστικό/μαλακό υλικό που να αποτρέπει τη φθορά της ζάντας.Ματσολα με λαστιχενια ακρη.
-
Συγνωμη που ανοιγω νεο θεμα, αλλα δεν καταφερα να βρω μεσω της αναζητησης καποια λυση. Το προβλημα μου ειναι το εξης: Το αυτοκινητο μου, ενα CITROEN XSARA 1.4 Coupe πρωτης γενιας, ειχε φτασει η εποχη να αλλαξει λαστιχα. Και επειδη απο την προηγουμενη διασταση ελαστικων που φοραγε (185/65/14) δεν ημουν ευχαριστημενος, γιατι «επλεε» απο καποια χιλιομετρα και πανω, και επειδη μου ειχαν περισεψει (απο φιλο που εβαλε αλουμινιου) τεσσερις 15αρες σιδερενιες ζαντες απο ενα 307, αποφασισα να τις τοποθετησω στο Xsara και να παω σε διασταση ελαστικου 195/55/15. Το προβλημα που ανεκυψε ειναι οτι μαλλον λογω διαφορετικου offset της ζαντας του 307, τα πισω λαστιχα ειναι παρα πολυ κοντα στο θολο. Και επιπλεον ακουγεται και ενας μεταλλικος θορυβος σαν τριξιμο οταν περναω σαμαρακια. Μια λυση που σκεφτηκα, ειναι να τοποθετησω αποστατες στους τροχους για να αυξηθει καπως η αποσταση απο τα φτερα. Ειναι σωστη σαν λυση; Ή καλυτερα θα ηταν να ψαξω για αλλες ζαντες;
Ευχαριστω εκ των προτερων, καθε βοηθεις ειναι ευπροσδεκτη. -
Τα xsara/306 έχουν άλλο offset από τα 307/C4. Αποστάτες για να βάλεις τις ζάντες πιο μέσα δεν υπάρχουν. Το σωστότερο είναι να βρεις μια 4αδα ζάντες για το δικό σου μοντέλο. Το 306 θέλει offset 18 για 15αρες ενώ το 307 έχει 27 ή 28.
-
Ισως δεν ημουν σαφης. Στην εσωτερικη μερια του θολου ακουμπανε (ή τελοσπαντων ειναι κοντα) τα λαστιχα. Οποτε φανατζομαι με αποστατες θα μπορουσαν να ερθουν λιγο πιο εξω.
-
Σωστά. Aποστάτες μπορείς να βρεις, αλλά δεν είναι και φτηνοί. Συμφέρει περισσότερο μάλλον να βρεις μια τετράδα ζάντες από xsara/306.
-
Δεν ξερω ακομα για τι κοστος μιλαμε. Αλλα οταν λες offset 18, και 27-28 για την καινουργια ζαντα, κανει μια διαφορα +9mm περιπου. Αρα υποθετω για αποστατες 10mm περιπου. Αυτο αληθεια θα επηρεασει την συμπεριφορα του αυτοκινητου; Επιπλεον θα χρειαστουν και μπροστα (που δεν ακουμπανε);
-
H συμπεριφορά έχει επηρεαστεί ήδη θεωρητικά, εφόσον έχεις ζάντες με λάθος οφφσετ, οπότε πάλι θεωρητικά με τους αποστάτες θα επιστρέψεις στην πρότερη κατάσταση. Ναι, για να είσαι σωστός πρέπει να βάλεις και μπροστά αποστάτες. Ψάξε το κόστος πάντως, και δες μήπως είναι καλύτερα να βρεις μια 4αδα ζάντες κανονικές (περίπου στα 50-60 ευρώ μεταχείρω).
-
Δειχνει η πιο λογικη λυση να παρω αλλες ζαντες.
Σκεφτομαι οτι οι αποστατες ενα βαρος θα το εχουν, και θα ειναι μια μαλλον εκτος προδιαγραφων επιβαρυνση, για την αναρτηση. Δεδομενου οτι οι 15αρες θα ειναι και πιο βαριες απο τις 14αρες... -
Ο χρήστης antaran έγραψε:
:hmmm: Δειχνει η πιο λογικη λυση να παρω αλλες ζαντες.
Σκεφτομαι οτι οι αποστατες ενα βαρος θα το εχουν, και θα ειναι μια μαλλον εκτος προδιαγραφων επιβαρυνση, για την αναρτηση. Δεδομενου οτι οι 15αρες θα ειναι και πιο βαριες απο τις 14αρες...Σωστα τα λες συν οτι παιζει με τους αποστατες να εμφανιστει καποιο τρεμουλο στο τιμονι. Το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι μια τετραδα σιδερενιες ζαντες με το σωστο offset και εισαι οκ
-
Ο χρήστης antaran έγραψε:
Και επιπλεον ακουγεται και ενας μεταλλικος θορυβος σαν τριξιμο οταν περναω σαμαρακια.Ξαναπέρνα από τα σαμαράκια με άλλο αμάξι. Μήπως τον θόρυβο τον κάνουν τα σαμαράκια; Στο λέω γιατι ακριβώς το ιδιο ειχα παρατηρησει με Ξαρά κι εγώ. Μεταλλικος θορυβος πανω απο σαμαρακια. Μου πηρε λιγο καιρο να καταλαβω ότι και με αλλα δυο αυτοκινητα που περασα πανω απο τα σαμαρακια ακουγοταν ο ιδιος θορυβος!
-
Τελικα αποστατες δεν υπαρχουν (σε λογικη τιμη παντα) για τετοια διαφορα offset. Οποτε ψαχνω για ζαντες στο Citroenακι. Ευχαριστω για τις απαντησεις σας.
-
Βάλε ζάντες, αν βάλεις αποστάτες θα χρειαστείς και πιο μακρυά μπουλόνια που σημαίνει + έξοδο, μη βάλεις 55άρια λάστιχα είναι ακριβότερα 50% από τα 50άρια. Δεν πειράζει η μικρή διαφορά στην περίμετρο. Βρές πίνακα ( δεν έχω πρόχειρο τώρα ) και βάλε 195/50 ή 195/60, ότι είναι πιο κοντά στην περίμετρο της διάσταση που έχεις, ή θα το μακρύνεις λίγο ή θα το κοντύνεις λίγο.
-
Παιδιά μια ερώτηση, δεδομένων δύο ελαστικών στην ίδια διάσταση , αν υποθέσουμε το ένα ότι έχει πιο μαλακό πλαινό από το άλλο μπορούμε να πούμε ότι προστατεύει καλύτερα τη ζάντα από στραβώματα? Το λέω γιατί με 45άρι προφίλ έχω πρόβλημα
-
Έχει χρησιμοποιήσει κανείς;
Το όφσετ πάει περίπατο αλλά βλέπω να χρησιμοποιούνται και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα χωρίς, λένε, πρόβλημα...
Ποια είναι η γνώμη σας; -
ειναι λεπτο θεμα αφου και το παραμικρο λαθος μπορει να δημιουργησει τρεμουλο στο τιμονι κατα το φρεναρισμα απο πολλα χιλιομετρα.
πρεπει να βρεις ανθρωπο που να ξερει και να φτιαξεις χειροποιητους στο νουμερο που θες και να μπουν και σωστα υπαρχουν διαφοροι τροποι βιδωματος.
-
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
βλέπω να χρησιμοποιούνται και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα χωρίς, λένε, πρόβλημα...Ανάλογα πως είναι φτιαγμένοι
Βρήκες ζάντες με τεράστιο οφσετ και θέλεις να τις βάλεις; Αν μπορείς να βρεις άλλες (με το σωστό οφσετ) να το προτιμήσεις γιατί οι αποστάτες είναι ΑΚΡΙΒΟΙ και ΜΠΟΡΕΙ να είναι προβληματικοί.
Όσο μεγαλύτερο (το θετικό) οφσετ, τόσο πιο μέσα είναι ο τροχός.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Βρήκες ζάντες με τεράστιο οφσετ και θέλεις να τις βάλεις; Αν μπορείς να βρεις άλλες (με το σωστό οφσετ) να το προτιμήσεις γιατί οι αποστάτες είναι ΑΚΡΙΒΟΙ και ΜΠΟΡΕΙ να είναι προβληματικοί.
Όσο μεγαλύτερο (το θετικό) οφσετ, τόσο πιο μέσα είναι ο τροχός.Όχι... για τις εροστασιακές το σκεφτόμουν, οι οποίες έχουν αρκετά μεγάλο και βλέπω πως πολλοί χρησιμοποιούν spacers 25 μπροστά και 30mm πίσω. Είναι της H&R αλλά νομίζω ότι κατασκευάζονται από την Eibach και από ότι είδα έχουν TUV...
Το θέμα είναι μήπως μου κουδουνίζουν τα ρουλεμάν σε 10Κ χιλιόμετρα; -
Σίγουρα καταπονείται πολύ περισσότερο η ανάρτηση και τα ρουλεμάν. Επίσης εμφανίζονται μεγάλες δυνάμεις στο τιμόνι (γυρίζει) αν φρενάρεις σε επιφάνειες με διαφορετικό συντελεστή τριβής δεξιά-αριστερά. Δεν πειράζει αρκεί να είσαι προετοιμασμένος και κρατάς γερά το τιμόνι.
Αν κάνεις λίγα χιλιόμετρα και το οπτικό αποτέλεσμα μετράει, να βάλεις αλλά από αυτούς που προηγουμένως τους έχουν δοκιμάσει άλλοι.
Περί ζαντών γενικώς