-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Eχω παρατηρησει οτι η καταναλωση λαδιου στο Punto ειναι σχεδον μηδενικη (περιπου 100ml-200/5500χλμ), και εχω την εντυπωση οτι οφειλεται στα εξης:Δεν ξεκιναω κατευθειαν μολις βαλω μπρος, παρα το αφηνω λιγο στο ρελαντι να 'δουλεψει' και να κυκλοφορησει το λαδι.
Δεν υπερβαινω τις 3000-3500σαλ πριν φτασουμε καλη θερμοκρασια.
Δεν σβυνω τον κινητηρα αμεσως. Αφηνω λιγο στο ρελαντι να 'πεσουν' τα λαδια. (Μολις σταματησει πχ το βεντιλατερ)
Δεν φορτωνω πανω απο 3 ατομα (τυχαινει, δεν το κανω επιτηδες) και γενικοτερα δεν το ζοριζω με το να χρησιμοποιω μεγαλυτερη σχεση απο αυτην που αρμοζει στις εκαστοτε συνθηκες. (πχ 3η με 1200σαλ)
Φυσικα εχω αλλαξει πριν 10000χλμ τσιμουχακια βαλβιδων...
To ότι έχεις σχέση μεγαλύτερη και χαμηλέσ στροφές δεν είναι αναγκαστικά καλό...
-
Ο χρήστης GIANNIS206 έγραψε:
To ότι έχεις σχέση μεγαλύτερη και χαμηλέσ στροφές δεν είναι αναγκαστικά καλό...
Αυτο λεω... ** Δεν ** κινουμαι με μεγαλη σχεση και λιγες στροφες...
Υ.Γ. Πολυ πλακα εχει αυτο το emoticon
-
Πλησιαζει η ωρα του Σερβις Βου με το αμάξι να έχει γράψει 35.000km!
Είναι ένα CLK 1.8 Kompressor και απο την αρχή το αμάξι είχε ARAL 5W40 και αυτά έβαλα και στο Σερβις Α! Τι προτείνετε για τώρα? Να συνεχίσω με τα ίδια ή υπάρχει κάποια καλύτερη πρόταση (δοκιμασμένα πράγματα ε? )?Η μηχανή ακούγεται μια χαρά, ήσυχα όταν πάω σαν κύριος και δυνατά (όσο δυνατά μπορεί να ακουστεί ενα 1800αρι) όταν πάω σαν κανίβαλος και έχει κάψει ελάχιστα απόσο έχω δει που δικαιολογείται μιας και όταν βρω την ευκαιρία τις γεμίζω τις στροφές...
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
To ότι έχεις σχέση μεγαλύτερη και χαμηλέσ στροφές δεν είναι αναγκαστικά καλό...
Αυτο λεω... ** Δεν ** κινουμαι με μεγαλη σχεση και λιγες στροφες...
Υ.Γ. Πολυ πλακα εχει αυτο το emoticon
Σορρυ....
-
Ο χρήστης iliasp έγραψε:
Πλησιαζει η ωρα του Σερβις Βου με το αμάξι να έχει γράψει 35.000km!
Είναι ένα CLK 1.8 Kompressor και απο την αρχή το αμάξι είχε ARAL 5W40 και αυτά έβαλα και στο Σερβις Α! Τι προτείνετε για τώρα? Να συνεχίσω με τα ίδια ή υπάρχει κάποια καλύτερη πρόταση (δοκιμασμένα πράγματα ε? )?Μπορείς να συνεχίσεις με τα ίδια που είναι πολύ καλή ποιότητα.
Για καλύτερη πρόταση... σου προτείνω το λιπαντικό της ανωτάτης κατηγορίας (GrIV/V) AMSOIL 5W40 European Formula (AFL). Tο συγκεκριμένο λιπαντικό παρασκευάστηκε-δοκιμάστηκε από την ίδια την AMSOIL για γερμανικά μοτέρ (ειδικά σε Mercedes, BMW και VAG 20VT), παρότι δουλεύει εξαιρετικά σε οποιοδήποτε υγιές μοτέρ χρειάζεται 40ρι (φυσιολογικό). -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Eχω παρατηρησει οτι η καταναλωση λαδιου στο Punto ειναι σχεδον μηδενικη (περιπου 100ml-200/5500χλμ), και εχω την εντυπωση οτι οφειλεται στα εξης:Δεν ξεκιναω κατευθειαν μολις βαλω μπρος, παρα το αφηνω λιγο στο ρελαντι να 'δουλεψει' και να κυκλοφορησει το λαδι.
Δεν υπερβαινω τις 3000-3500σαλ πριν φτασουμε καλη θερμοκρασια.
Δεν σβυνω τον κινητηρα αμεσως. Αφηνω λιγο στο ρελαντι να 'πεσουν' τα λαδια. (Μολις σταματησει πχ το βεντιλατερ)
Δεν φορτωνω πανω απο 3 ατομα (τυχαινει, δεν το κανω επιτηδες) και γενικοτερα δεν το ζοριζω με το να χρησιμοποιω μεγαλυτερη σχεση απο αυτην που αρμοζει στις εκαστοτε συνθηκες. (πχ 3η με 1200σαλ)
Φυσικα εχω αλλαξει πριν 10000χλμ τσιμουχακια βαλβιδων...
Άψογος σε όλες σου τις κινήσεις που πολύ εύστοχα ανέφερες. Ειδικά η καθυστέρηση σβησίματος μετά από σκίσιμο για να 'κρυώσουν' λίγο τα λάδια είναι 'όλα τα λεφτά' (ισχύει και για ατμοσφαιρικούς φυσικά - για όσους αναρωτηθούν).
-
Ο χρήστης InsaneDriver έγραψε:
Α!!!... Πήρα RedLine D4 ATF για να αλλάξω την HighTemp που μου είχατε προτείνει. Έκανε ήδη 6000 χιλιόμετρα!!
Ερώτηση προς τους ψαγμένους.
Η Castrol TQ Dexron III http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument υστερεί κάπου σε θέμα προδιαγραφών και δυνατοτήτων σε σχέση με την D4 ATF;
Miltela για δώσε τα φώτα σου...
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Eχω παρατηρησει οτι η καταναλωση λαδιου στο Punto ειναι σχεδον μηδενικη (περιπου 100ml-200/5500χλμ), και εχω την εντυπωση οτι οφειλεται στα εξης:
Δεν ξεκιναω κατευθειαν μολις βαλω μπρος, παρα το αφηνω λιγο στο ρελαντι να 'δουλεψει' και να κυκλοφορησει το λαδι.
Δεν υπερβαινω τις 3000-3500σαλ πριν φτασουμε καλη θερμοκρασια.
Δεν σβυνω τον κινητηρα αμεσως. Αφηνω λιγο στο ρελαντι να 'πεσουν' τα λαδια. (Μολις σταματησει πχ το βεντιλατερ)
Δεν φορτωνω πανω απο 3 ατομα (τυχαινει, δεν το κανω επιτηδες) και γενικοτερα δεν το ζοριζω με το να χρησιμοποιω μεγαλυτερη σχεση απο αυτην που αρμοζει στις εκαστοτε συνθηκες. (πχ 3η με 1200σαλ)
Φυσικα εχω αλλαξει πριν 10000χλμ τσιμουχακια βαλβιδων...
Άψογος σε όλες σου τις κινήσεις που πολύ εύστοχα ανέφερες. Ειδικά η καθυστέρηση σβησίματος μετά από σκίσιμο για να 'κρυώσουν' λίγο τα λάδια είναι 'όλα τα λεφτά' (ισχύει και για ατμοσφαιρικούς φυσικά - για όσους αναρωτηθούν).
Αψογος η ισως ελαφρα ψυχαναγκαστικος...
-
μα αυτο που κανει ο φιλος saxon 747 ειναι ο χρυσος κανονας για την μακροζωια του κινητηρα...
το λαδι απλα λιπαινει..η υπολοιπη διαδικασια βοηθαει τον κινητηρα και το λαδι!
επισης αν ακολουθησει καποιος τον αγραφο νομο του στρωσιματος που εχουνε αναλυσει αλλου θα βγαλει και καποια αλογα παραπανω στην παροδο του χρονου...
τα δυο μυστικα για να μην εχετε καταναλωσεις λαδιου αλλα και μοτερ υγιες ειναι τα παραπανω βηματα και μια σωστη-περιοδικη αλλαγη λαδιου σε καποιο επωνυμο προιον.(σωστη εννοω με αλλαγη φ.λαδιου σε νορμαλ χιλιομετρα)..καθε 10.000Km ή μια φορα στον 1 1/2 χρονο δεν συμπεριλαμβανονται στα παραπανω γραφομενα.αυτα τουλαχιστον κανω εγω.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Θέλω να πάρω ένα γράσο που δεν το ξεπλένει το νερό (calcium grease - φαίνεται σαν βούτυρο και δεν είναι ακριβό). Που μπορώ να βρω τέτοιο; (κατάστημα στη Θεσσαλονίκη).Λεωνίδα η mercury και η quiksilver ουσιαστικά η δεύτερη είναι παρακλάδι της πρώτης έχουν γράσα για ναυτική-σκληρή χρήση.
-
Ο χρήστης iliasp έγραψε:
Πλησιαζει η ωρα του Σερβις Βου με το αμάξι να έχει γράψει 35.000km!
Είναι ένα CLK 1.8 Kompressor και απο την αρχή το αμάξι είχε ARAL 5W40 και αυτά έβαλα και στο Σερβις Α! Τι προτείνετε για τώρα? Να συνεχίσω με τα ίδια ή υπάρχει κάποια καλύτερη πρόταση (δοκιμασμένα πράγματα ε? )?Η μηχανή ακούγεται μια χαρά, ήσυχα όταν πάω σαν κύριος και δυνατά (όσο δυνατά μπορεί να ακουστεί ενα 1800αρι) όταν πάω σαν κανίβαλος και έχει κάψει ελάχιστα απόσο έχω δει που δικαιολογείται μιας και όταν βρω την ευκαιρία τις γεμίζω τις στροφές...
Να κάνω μια παρατήρηση. Ο 1.8 κινητηρας με κωδική ονομασία Μ211 απαιτεί λάδια ελάχιστων προδιαγραφών ΜΒ229.5. Ο παλαιότερος 2.0λιτρος κινητήρας, Μ111, απαιτούσε λάδια προδραγραφών ΜΒ229.3. έχω μια σχετικλη εμπειρία πάνω σε αρκετά συνεργεία ΜΒ και έχω απογοητευτεί. Σχεδόν κανένα τα σωστά λάδια που πρέπει να μπουν σε κάθε κινητηρα. Στο εξουσιοδοτημμένο μάλιστα στην Καλαμάτα έβαζαν στον Μ111 για 3 χρονια στι σειρά Texaco 10W-40 !!!....και το χειρότερο τα άφηναν μέσα για 15.000χλμ (Τα service στα c-class W203, δηλαδή στο μοντελο 2000-2006, γινονται ανά 15.000χλμ και πάνε ως Service A και Service B διαδοχικά). Ετυχε να το αντιληφθώ στο αμάξι φίλου και δεν φαντάζεστε το βλέμμα απόλυτης χαζομάρας μόλις είπα τα σχετικά στον αρχιμηχανικό, υπευθυνο του συνεργείου. Ενοείται πως τα λάδια απο το συγκεκριμμένο μοτερ έβγαιναν σχεδόν λάσπη. Χρειάστηκαν τουλάχιστον 4 αλλαγές με motul x-cess 5W-40 οι 2 πρώτες και κατόπιν Mobil1 0W-40 για τις 2 επόμενες σε διαστήματα των 7.500χλμ για να ψιλοκαθαρίσει ο κινητήρας και να πάψουν πλέον να ακούγονται οι βαλβϊδες.
Τα Aral 5W-40 που ανέφερε ο φίλος δεν κάνουν για τον 1.8αρη κινητήρα. Ιδανική επιλογή και δοκιμασμένη φυσικά και σε αυτον αλλα και στον 2.0λιτρο είναι τα Mobil1 0W-40, τα οποία μπαίνουν άλλωστε και εργοστασιακά στα AMG. Και τα Amsoil AFL πληρούν την προδιαγραφή ΜΒ229.5 και μάλλον θα τα δοκιμάσουμε στην επόμενη αλλαγή.
Να σημειώσω επίσης πως τα 15.000χλμ ειναι οριακά έως υπερβολικά πολλά για τα λάδια. Δυστηχώς ο 1.8αρης δεν έχει βέργα για να ελέγχεις τα λάδια και έτσι δεν μπορείς να δεις σε τι κατάσταση βρίσκονται και ας είναι 5.5 λίτρα μέσα στο κάρτερ. Αν ήσουν μπροστά στην αλλαγή θα το λυπόσουν το μοτέρ. Προσωπικά προτείνω αλλαγή ανά 10.000χλμ. Με δική μου ευθύνη τους λέω να παρακάμπτουν το Service A, απο τη στιγμή που αλλάζω λάδια κάθε 10.000 και κάνω απευθείας το Service B, κάθε 30.000χλμ
-
Ο χρήστης konstantinosV έγραψε:
Θέλω να πάρω ένα γράσο που δεν το ξεπλένει το νερό (calcium grease - φαίνεται σαν βούτυρο και δεν είναι ακριβό). Που μπορώ να βρω τέτοιο; (κατάστημα στη Θεσσαλονίκη).
Λεωνίδα η mercury και η quiksilver ουσιαστικά η δεύτερη είναι παρακλάδι της πρώτης έχουν γράσα για ναυτική-σκληρή χρήση.
Δεν βρήκα φτηνό γράσο και αγόρασα ένα ακριβό φυσίγγιο από μια ναυτική μάρκα (τώρα είναι μέσα στο γρασαδόρο και δεν φαίνεται).
Γράσαρα την εξωλέμβια και θα την αποθηκεύσω για το χειμώνα, έβγαλα τη προπέλα και έβαλα γράσο στον άξονα και με το γρασαδόρο στο λαιμό (εκεί που στρίβει δεξιά-αριστερά). Και στα δύο μέρη είχε νερό, εκεί που έβαλα με το γρασαδόρο πεταγόταν νερό και μετά βρώμικο γράσο μέχρι να βγει το καινούριο. Παρά το θαλασσινό νερό, το παλιό γράσο δεν είχε ξεπλυθεί εντελώς και δεν σκούριασε πουθενά.
-
Ο χρήστης InsaneDriver έγραψε:
Α!!!... Πήρα RedLine D4 ATF για να αλλάξω την HighTemp που μου είχατε προτείνει. Έκανε ήδη 6000 χιλιόμετρα!!
Ερώτηση προς τους ψαγμένους.
Η Castrol TQ Dexron III http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument υστερεί κάπου σε θέμα προδιαγραφών και δυνατοτήτων σε σχέση με την D4 ATF;
Miltela για δώσε τα φώτα σου...
Η συγκεκριμένη Castrol έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά, αλλά σίγουρα δεν αντέχει σε σύγκριση με την RED LINE που κινείται σε άλλο επίπεδο. Κατά κανόνα τέτοιες εταιρίες (RL) υπερβαίνουν τις απαιτήσεις των όποιων προδιαγραφών (μην ξεχνάς ότι λόγω αυτής τους της φιλοσοφίας δεν κυνηγάνε τις επίσημες πιστοποιήσεις που στην ουσία αδικούν τόσο ποιοτικά προϊόντα) γι αυτό και η σύγκριση βάση προδιαγραφών και τεχνικών δεν αντιπροσωπεύει την υψηλή τεχνογνωσία μαζί με τα ακριβά παρασκευαστικά υλικά που συμπεριέχουν.
Δες τί παράγει και η AMSOIL για αυτόματα:
http://www.amsoil.com/StoreFront/atf.aspx
http://www.amsoil.com/storefront/atd.aspx
http://www.amsoil.com/storefront/art.aspx
Αν μελετήσεις τις πληροφορίες και τα τεχνικά θα δεις ότι βρίσκεται σε δική της κλάση και γι αυτό δεν τίθεται θέμα σύγκρισης μεταξύ κλασσικών επωνύμων προϊόντων και τέτοιων εξειδικευμένων GrIV/V.
Σύγκριση όμως μεταξύ RED LINE και AMSOIL θα αποφύγω καθότι δεν είμαι σε τέτοιο επίπεδο ώστε να συγκρίνω τα κορυφαία προϊόντα τους. Σε επίπεδο καταλληλότητας αναλόγως της εφαρμογής όμως γίνεται (και δεν είναι δύσκολο να το κάνει ο καθένας αν ασχοληθεί λίγο παραπάνω). -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Η συγκεκριμένη Castrol έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά, αλλά σίγουρα δεν αντέχει σε σύγκριση με την RED LINE που κινείται σε άλλο επίπεδο. Κατά κανόνα τέτοιες εταιρίες (RL) υπερβαίνουν τις απαιτήσεις των όποιων προδιαγραφών (μην ξεχνάς ότι λόγω αυτής τους της φιλοσοφίας δεν κυνηγάνε τις επίσημες πιστοποιήσεις που στην ουσία αδικούν τόσο ποιοτικά προϊόντα) γι αυτό και η σύγκριση βάση προδιαγραφών και τεχνικών δεν αντιπροσωπεύει την υψηλή τεχνογνωσία μαζί με τα ακριβά παρασκευαστικά υλικά που συμπεριέχουν.Οκ...Μίλτο. Θα δοκιμάσω την D4 ΑTF εναλλακτικά.
Στο θέμα διαφορικό ΜΗ μπλοκέ που είναι το δικό μου, από προϊόντα Redline χρησιμοποιώ το 75W90 ή το 75w90 NS; Ποια είναι η διαφορά;
Ευχαριστώ για τις πολύτιμες συμβουλές σου.
-
Η RL 75W90 θεωρείται περισσότερο κατάλληλη για διαφορικά και λιγότερο για σασμάν ενώ περιέχει περισσότερο FM ώστε να συνεργάζεται καλύτερα με υψηλού ποσοστού εμπλοκής μπλοκέ διαφορικά (όμως γι αυτό και σε δυνατά προσθιοκίνητα με τέτοια μπλοκέ μπορεί να βοηθήσει - αρκεί να απαιτείται GL-5 πράγμα σπάνιο για σασμάν). Η RL 75W90NS κάνει επίσης για μπλοκέ (χαμηλού έως μέτριου ποσοστού εμπλοκής) και προτείνεται είτε για πίσω διαφορικά είτε για σασμάν με διαφορικό (προσθιοκίνητα) με μπλοκέ ή χωρίς (εφόσον απαιτείται GL-5).
Επειδή αναφέρεις ότι δεν έχεις μπλοκέ η 75W90NS είναι προτιμότερη. Μην ξεχνάς ότι αυτές οι δύο βαλβολίνες είναι GL-5. Εάν ο κατασκευαστής σου προτείνει GL-4 για το διαφορικό σου τότε να προτιμήσεις την MT-90.
Όλες αυτές οι βαλβολίνες που ανέφερα είναι RED LINE (για όποιον έχασε την ροή μας). -
Τελευταία ερώτηση φίλε Μίλτο...
Η RL 75w90 αλλά και η ΝS λέει ότι είναι κατάλληλες για κανονικά διαφορικά. Τα limited-slip friction modifiers που περιέχει η 75w90 πρακτικά, στον δρόμο κάνουν κάποια διαφορά στην λειτουργία του δικού μου απλού διαφορικού;
Τι μπορούν να προκαλέσουν στην λειτουργία ενός απλού διαφορικού; Να ''κάνει διαφορικό'' το αμάξι πιο εύκολα και να γυρνάει μόνο ο ένας τροχός; Τι;Όπως καταλαβαίνεις προσπαθώ να κατανοήσω τη διαφορά...
Σε ευχαριστώ για τις συμβουλές σου.
Αν και χομπίστας είσαι μεγάλο κεφάλαιο για το φόρουμ αυτό.
-
Μιας που σε λίγες μέρες θα πάω να κάνω την πρώτη αλλαγή λαδιών στο αυτοκίνητο, ένα suzuki sx4 με 5.000 χλμ, θα ήθελα να κάνω ορισμένες ερωτήσεις. Τα δεδομένα της οδήγησής μου είναι τα εξής: καθημερινά σε συνθήκες πόλης το αυτοκίνητο σχεδόν δεν κινείται, καθόσον χρησιμοποιώ για ευνόητους λόγους scooter. Το αυτοκίνητο το χρησιμοποιώ κυρίως τα Σαββατοκύριακα του χειμώνα όπου επισκέπτομαι συνεχώς τα χιονοδρομικά, συχνά διανυκτερεύοντας εκεί τα Σάββατα σε θερμοκρασίες κοντά κι αρκετές φορές υπό το μηδέν. Επίσης τα ΣΚ του καλοκαιριού που πηγαινοέρχομαι Χαλκιδική. Να βάλω συνθετικά λάδια? Τί ιξώδες είναι καλό να έχουν? Επίσης στο κιβώτιο πρέπει να βάλω κάτι συγκεκριμένο? Ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
Από το site της castrol France:
Έχεις τρεις επιλογές σε ιξώδες..1er Edge 0W-30
2ème Magnatec 5W-40 C3
3ème GTX 10W-40 A3/B3Το manual τι λέει; Εγώ θα διάλεγα το β , ( σαν ιξώδες )
-
Στο manual αναφέρεται: Βεβαιωθείτε ότι το λάδι του κινητήρα σας πληροί τις προδιαγραφές ποιότητας των κατηγοριών SG, SH, SJ, SL ή SM. Για θερμοκρασίες κάτω των -20 σας συνιστούμε να χρησιμοποιείτε SAE 10W-30, 5W-30.
Επίσης, για το κιβώτιο αναφέρει: Συνιστούμε να χρησιμοποιείτε API GL-4 SAE 75W-90 για μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
API GL-5 λάδι υποειδών γραναζίων SAE 80W-90 για λάδι μετάδοσης και λάδι πίσω διαφορικού.
Απλά θα ήθελα τη συμβουλή σας ώστε αν μπορώ να κάνω κάτι καλό για το αυτοκίνητο να το πω στον τεχνίτη να βάλει κάτι άλλο.Ευχαριστώ
-
-
Τα Σ/Κ που θα μένεις επάνω, το 5W30 είναι πολύ καλό. Ότι άλλο και να βάλεις, όλη μέρα να δουλεύει το αμάξι το λάδι δεν λεπταίνει (είναι παχύρρευστο). Αν δεν το σκίζεις αλύπητα στη διαδρομή από και προς το ΧΚ είναι καλό λάδι. Αλλιώς ανέβα λίγο (αρκετά) σε ιξώδες.
-
Επειδή τα λάδια θα τα κρατήσεις και το καλοκαίρι, βάλε κάτι πιο χοντρό από 5-10W30. Να ξέρεις ότι το χειμώνα θα οδηγάς το αμάξι σιγά (κανονικά) για 10 χλμ μέχρι να ζεσταθεί το λάδι.
Καλό συνθετικό σε 5-10W40 υπάρχει;
-
Περι λιπαντικών γενικώς