-
Εκανα ενα πειραμα πριν πολυ καιρο του οποιου το αποτελεσμα δεν το καταλαβα, και μαλιστα προχθες που το συζητουσα με καποιο φιλο, μου ειπε 'μαλλον το αμαξι σου τα εχει παιξει'
Τι εκανα λοιπον:
Πηγαινω με 5η και μολις πιασω κατηφορα αφηνω το γκαζι. Η καταναλωση στον υπολογιστη ταξιδιου αμεσως πεφτει και μετα 2-3 δυτερολεπτα παει στο μηδεν για οση ωρα δεν παταω γκαζι, παντα με 5η.
Εαν κανω το ιδιο, αλλα καποια στιγμη απο 5η βαλω νεκρο και χωρις να παταω γκαζι η καταναλωση αυξανεται.
Ειναι λογικο αυτο, γιατι για να πω την αληθεια μαλλον τα αντιθετο θα πρεπει να γινεται. -
Εκανα ενα πειραμα πριν πολυ καιρο του οποιου το αποτελεσμα δεν το καταλαβα, και μαλιστα προχθες που το συζητουσα με καποιο φιλο, μου ειπε 'μαλλον το αμαξι σου τα εχει παιξει'
Τι εκανα λοιπον:
Πηγαινω με 5η και μολις πιασω κατηφορα αφηνω το γκαζι. Η καταναλωση στον υπολογιστη ταξιδιου αμεσως πεφτει και μετα 2-3 δυτερολεπτα παει στο μηδεν για οση ωρα δεν παταω γκαζι, παντα με 5η.
Εαν κανω το ιδιο, αλλα καποια στιγμη απο 5η βαλω νεκρο και χωρις να παταω γκαζι η καταναλωση αυξανεται.
Ειναι λογικο αυτο, γιατι για να πω την αληθεια μαλλον τα αντιθετο θα πρεπει να γινεται. -
Εκανα ενα πειραμα πριν πολυ καιρο του οποιου το αποτελεσμα δεν το καταλαβα, και μαλιστα προχθες που το συζητουσα με καποιο φιλο, μου ειπε 'μαλλον το αμαξι σου τα εχει παιξει'
Τι εκανα λοιπον:
Πηγαινω με 5η και μολις πιασω κατηφορα αφηνω το γκαζι. Η καταναλωση στον υπολογιστη ταξιδιου αμεσως πεφτει και μετα 2-3 δυτερολεπτα παει στο μηδεν για οση ωρα δεν παταω γκαζι, παντα με 5η.
Εαν κανω το ιδιο, αλλα καποια στιγμη απο 5η βαλω νεκρο και χωρις να παταω γκαζι η καταναλωση αυξανεται.
Ειναι λογικο αυτο, γιατι για να πω την αληθεια μαλλον τα αντιθετο θα πρεπει να γινεται. -
απο οτι ξερω, οταν αφηνουμε το γκαζι εχοντας ταχυτητα μεσα στο κιβωτιο, ο εγκεφαλος κοβει την παροχη καυσιμου (μεταξυ αλλων για να μην περασει ακαυτη βενζινη στον καταλυτη). οταν βαλεις νεκρα, ή οταν ειναι στο ρελαντι η μηχανη (αν βγαζει ενδειξη τοτε ο υπολογιστης) η παροχη ειναι κανονικη.
διορθωστε με αν ειμαι λαθος σε κατι
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Εκανα ενα πειραμα πριν πολυ καιρο του οποιου το αποτελεσμα δεν το καταλαβα, και μαλιστα προχθες που το συζητουσα με καποιο φιλο, μου ειπε 'μαλλον το αμαξι σου τα εχει παιξει'Τι εκανα λοιπον:
Πηγαινω με 5η και μολις πιασω κατηφορα αφηνω το γκαζι. Η καταναλωση στον υπολογιστη ταξιδιου αμεσως πεφτει και μετα 2-3 δυτερολεπτα παει στο μηδεν για οση ωρα δεν παταω γκαζι, παντα με 5η.
Εαν κανω το ιδιο, αλλα καποια στιγμη απο 5η βαλω νεκρο και χωρις να παταω γκαζι η καταναλωση αυξανεται.
Ειναι λογικο αυτο, γιατι για να πω την αληθεια μαλλον τα αντιθετο θα πρεπει να γινεται.Μάλλον ο φίλος σου τα 'χει παίξει!!! (αστιεύομαι)
Είναι πέρα για πέρα φυσιολογικό. Στο ρελαντί η κατανάλωση πηγαίνει στα επίπεδα που απαιτείται, για να υπερνικήσει ο κινητήρας τα ίδια του τα φορτία και τις διάφορες τριβές. Όταν έχεις ταχύτητα και αφημένο γκάζι, τότε κόβεται τελείως η παροχή καυσίμου και ο κινητήρας εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου για την 'αυτοτροφοδοσία' του. Η παροχή καυσίμου κόβεται (όχι μόνο στην 5η, αλλά και στην 4η, 3η, 2α, 1η) για να προστατευτεί ο καταλύτης...
-
εχεις ηλεκτρονικο γκάζι.σε αυτήν την περίπτωση για να έχεις μηδέν κατανάλωση πρέπει να αφήσεις ταχύτητα μέσα και να πάρεις το πόδι από το γκάζι.
-
Λογικότατο είναι όπως γράφτηκε. Όχι μόνο στις κατηφόρες, αλλά όποτε δεν πατάς γκάζι η στιγμιαία κατανάλωση είναι 0 αφού όλα τα αυτοκίνητα πλέον έχουν fuel cut off.
Γι'αυτό αν θέλουμε να οδηγήσουμε οικονομικά, αφήνουμε όσο μπορούμε το πόδι από το γκάζι και ποτέ νεκρά! (αυτό και γι'άλλους λόγους)
-
Όπως προειπώθηκε είναι απόλυτα λογικό.
Και κάτι παραπάνω!
Μπορεί οριακά με το αφημένο γκάζι να ΕΧΕΙΣ μια ελάχιστη κατανάλωση ανάλογα τις συνθήκες (θα στο γράψει ο υπ. ταξιδίου αν είναι). Αν κατεβάσεις σε μια πιο κοντή σχέση, πάντα με αφημένο γκάζι, τότε θα μηδενιστεί, παρότι θα αυξηθούν οι στροφές!! -
Πολύ σωστά δουλεύει το fuel cut-off του εγκεφάλου και κόβει το καύσιμο όταν αφήνεις το γκάζι - άρα σωστά διαβάζει ο υπολογιστής μηδενική ένδειξη κατανάλωσης.
Μόνο που αυτό γίνεται μόνο για λόγους οικονομίας και μείωσης των ρύπων και όχι για να προστατευτεί ο καταλύτης όπως αναφέρθηκε.
Για να προστατευθεί ο καταλύτης , όταν κατεβαίνουμε έναν κατηφορικό δρόμο και έχουμε αφήσει το γκάζι για πολλή ώρα (πχ. παραπάνω από 1 λεπτό) , καλό είναι να πατάμε ελαφρά το γκάζι για να ξαναζεσταίνεται ο καταλύτης αφού χωρίς καύσιμο κρυώνει (μαζί και η μηχανή) πολύ γρήγορα. -
Μπορει η καταναλωση με ταχυτητα να ειναι μικροτερη,αλλα η φθορα του κινητηρα ειναι μικροτερη με νεκρα.Ετσι δεν ειναι;Λογω στροφων...
-
Αυτό ισχύει και στα παλιά αυτοκίνητα ή μόνο στα καταλυτικά με εγκέφαλο;
-
Παλιότερα για να έχουν οικονομία στο καύσιμο πολλοί έβαζαν νεκρά (κάκιστα) στις κατηφόρες ώστε ο κινητήρας να καίει λιγότερο από ότι αν διατηρούσαν μια ταχύτητα π.χ. 4η ή 5η μια και οι στροφές έμεναν ψηλά και το καρμπιρατέρ ρουφούσε καύσιμο.
Τα πράγματα άλλαξαν όμως με τους νέους κινητήρες που κόβουν όπως σωστά ειπώθηκε το καύσιμο όταν δεν πατάμε γκάζι. Τώρα πια είναι πιο οικονομικό να έχουμε επιλέξει ταχύτητα στην κατηφόρα και όχι να βάζουμε νεκρά. Άσε που έχουμε υποβοήθηση στο φρενάρισμα από τις τριβές κινητήρα και μετάδοσης. -
[quote='EMMANOYHL']Παλιότερα για να έχουν οικονομία στο καύσιμο πολλοί έβαζαν νεκρά (κάκιστα) στις κατηφόρες.
Εμενα παντως ο πατερας μου οταν ηθελε να κανει οικονομια στις κατηφορες με το Dacia οχι μονο εβαζε νεκρο αλλα εσβηνε και τη μηχανη. Εκεινα τα χρονια ομως τα φρενα και το τιμονι δουλευαν κανονικα με σβηστη μηχανη.
DONT TRY THIS AT HOME!!!
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Παλιότερα για να έχουν οικονομία στο καύσιμο πολλοί έβαζαν νεκρά (κάκιστα) στις κατηφόρες ώστε ο κινητήρας να καίει λιγότερο από ότι αν διατηρούσαν μια ταχύτητα π.χ. 4η ή 5η μια και οι στροφές έμεναν ψηλά και το καρμπιρατέρ ρουφούσε καύσιμο.
Τα πράγματα άλλαξαν όμως με τους νέους κινητήρες που κόβουν όπως σωστά ειπώθηκε το καύσιμο όταν δεν πατάμε γκάζι. Τώρα πια είναι πιο οικονομικό να έχουμε επιλέξει ταχύτητα στην κατηφόρα και όχι να βάζουμε νεκρά. Άσε που έχουμε υποβοήθηση στο φρενάρισμα από τις τριβές κινητήρα και μετάδοσης.Στις περισσοτερες περιπτωσεις δεν ειναι ετσι τα πραγματα
οι περισοτερες κατηφορες στις οποιες μπορει ενα αυτοκινητο να διατηρησει την ταχυτητα του η και να την αυξησει χωρις καθολου κγαζι εχουν σχετικα μικρη αποσταση
Αν μπουμε στην κατηφορα με ταχυτητα πχ 5η με 100 και αφησουμε το κγαζι το αυτοκινητο θα διατηρησει την ταχυτητα του για οσο διαρκει η κατηφορα και μετα θα επιβραδινει αμεσως οποτε θα χρειαστει να πατησουμε παλι το γκαζι
Αν μπουμε τωρα στην ιδια κατηφορα χωρις ταχητητα παλι με 100 το αυτοκινητο θα αυξησει ταχυτητα κατα 25 χιλ περιπου και αν μετα την κατηφορα ο δρομος ειναι επιπεδος θα μπορεσει να κινηθει με ικανοποιητικη ταχυτητα για λιγα ακομη χιλιομετρα
αν τωρα υπολογισεις ολα τα δεδομενα βρισκεις οτι στις περισωτερες περιπτωσεις υπερτερει 'ως προς την καταναλωση' με μικρη σχετικα διαφορα το να βγαζεις ταχυτητα στις κατηφορες και οχι το να αφηνεις απλα το κγαζι
Βεβεα περα απο το θεμα της καταναλωσης ισχυει το οτι με ταχυτητα εχεις καλυτερο ελενχο και σε επιβραδινση και σε επιταχυνση οποτε σε συνθηκες εντονης κινησης και γενικα οποτε η πιθανοτητα να χρειαστει να φρεναρεις η να επιταχυνεις ειναι μεγαλη ειναι καλητερα να μην βγαινει η ταχυτητα -
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Εκεινα τα χρονια ομως τα φρενα και το τιμονι δουλευαν κανονικα με σβηστη μηχανη.DONT TRY THIS AT HOME!!!
Σε τρομερό μποτιλιάρισμα σε κατηφόρα....δεν ξεχνάω να το κάνω
-
παντως σε αρθρο ειχα διαβασει και το σχετικο για τον καταλυτη. ακριβως πως προστατευεται δεν θυμαμαι. 8α το ψαξω ομως και θα επανελθω.
-
Αυτό ήταν από τα πρώτα τεχνικά θέματα του φόρουμ, και μάλιστα είχα κάνει και πειράματα σε κατηφόρα για να επιβεβαιώσω τα λεχθέντα:
Είναι πέρα για πέρα φυσιολογικό. Στο ρελαντί η κατανάλωση πηγαίνει στα επίπεδα που απαιτείται, για να υπερνικήσει ο κινητήρας τα ίδια του τα φορτία και τις διάφορες τριβές. Όταν έχεις ταχύτητα και αφημένο γκάζι, τότε κόβεται τελείως η παροχή καυσίμου και ο κινητήρας εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου για την 'αυτοτροφοδοσία' του.
-
Πάντως στο mirafiori που είχα παλιά, στο οποίο είχα βάλει αναλογικό οικονόμετρο (ένα οργανάκι veglia μούρλια - για τους γνώστες ), όταν άφηνα το γκάζι και κατηφόριζα με την ταχύτητα, η ενδειξη πήγαινε στο σημείο του οργάνου με τη μέγιστη οικονομία, ανεξαρτήτως στροφών.
Δεδομένου ότι τόσο παλιό αυτοκίνητο δεν υπήρχε περίπτωση να έχει fuel cut off, ποια μπορεί να είναι η εξήγηση?
-
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Πάντως στο mirafiori που είχα παλιά, στο οποίο είχα βάλει αναλογικό οικονόμετρο (ένα οργανάκι veglia μούρλια - για τους γνώστες ), όταν άφηνα το γκάζι και κατηφόριζα με την ταχύτητα, η ενδειξη πήγαινε στο σημείο του οργάνου με τη μέγιστη οικονομία, ανεξαρτήτως στροφών.Δεδομένου ότι τόσο παλιό αυτοκίνητο δεν υπήρχε περίπτωση να έχει fuel cut off, ποια μπορεί να είναι η εξήγηση?
Απ' ό,τι ξέρω, το καρμπυρατέρ ρυθμίζει την παροχή καυσίμου μέσω μιας παραμέτρου μόνο (εν αντιθέσει με τον ψεκασμό που για να την ρυθμίσει συνυπολογίζει πολλές παραμέτρους, εξού η απαίτηση για εγκέφαλο, αισθητήρες κ.τ.λ.).
Αυτή η παράμετρος δεν είναι άλλη από το πόσο ανοίγει η πεταλούδα του γκαζιού. Ανοίγει πολύ, πάει πολύ καύσιμο (αναλογικά). Δεν ανοίγει καθόλου, πάει το καύσιμο που αντιστοιχεί στο ρελαντί... -
Ναι, αλλά η ένδειξη του οργάνου όταν άφηνα το γκάζι ήταν χαμηλότερη από αυτή στο ρελαντί. Αυτό είναι η απορία μου.
Κατανάλωση αυτοκινήτου με ταχύτητα, χωρίς γκάζι