-
Πήρα το θάρρος να γράψω ένα νέο θέμα για την δερμάτινη επένδυση τιμονιού που μπορεί να θέλει να βάλει κάποιος στο δικό του αυτοκίνητο. Αναφέρομαι στις δερμάτινες επενδύσεις που τις βάζεις, τις ράβεις μόνος σου και τις χώνεις μέσα στις ραφές.
Επειδή πήρα κι εγώ ένα τέτοιο και είπα να το βάλω στο νέο μου hyundai i30, κατάλαβα ότι υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί που πρέπει κάποιος να έχει υπόψη προτού προβεί στην αγορά.- Κατ' αρχάς κυκλοφορούν σχεδόν για κάθε μοντέλο της αγοράς δερμάτινες επενδύσεις. Να μην πάρει για παρόμοιο, αλλά για το δικό του ακριβώς. Στα ελληνικά μαγαζιά θα βρει λίγα πράγματα. Πρέπει να ψάξει στα διεθνή.
2.Προτού αγοράσει το δέρμα, καλό είναι να δει αρκετά βίντεο στο πώς το βάζουν. Δυστυχώς όμως, τα περισσότερα ασχολούνται με το πώς θα γίνει το ράψιμο και όχι με τα πιο δύσκολα θέματα όπως:
α) πώς θα μπήξει το δέρμα στις διάφορες εγκοπές
β) πώς θα εξαφανίσει τις ζάρες και τις φούσκες.
γ) πώς θα ζυγιάσει το δέρμα ώστε να είναι απολύτως συμμετρικά τοποθετημένο. Η συμμετρία αφορά δύο θέματα: πρώτον, το να μην είναι γυρισμένο δεξιά ή αριστερά και δεύτερον, το να μην εξέχει από πίσω περισσότερο δέρμα απ' ότι από μπροστά.-
Προτού αγοράσει το δέρμα θα πρέπει να εξετάσει τις διάφορες εγκοπές στο τιμόνι του και να δει αν όντως μπορεί να μπήξει το δέρμα μέσα. Στο δικό μου για παράδειγμα αυτό δεν ήταν δυνατόν. Δεν υπάρχει κενό στο οποίο να μπορείς να χώσεις το δέρμα. Και αυτός ο λόγος ήταν που με έκανε να μην κάνω την τοποθέτηση αφού και το τιμόνι θα έδειχνε χειρότερο αλλά και αν επέμενα μπορεί να έκανα καμιά ζημιά.
-
Από εμπειρίες άλλων ξέρω ότι για να γίνει η τοποθέτηση σωστά πρέπει να υπολογίζετε κανένα τρίωρο για την όλη διαδικασία. Επίσης, όσοι έχουν πρόβλημα με την μέση τους ή τους είναι δύσκολο να λυγίζουν μέσα στην θέση του οδηγού, θα πρέπει να το ξεχάσουν διότι πρέπει να σκύβεις από κάτω από το τιμόνι και να γυρνάς το κεφάλι σου προς τα πάνω για να δεις ότι η πίσω μεριά είναι σωστά τοποθετημένη, ότι δεν εξέχει κανένα κομμάτι κι ότι δεν υπάρχει κάτι που να εμποδίζει την κίνηση του τιμονιού.
-
Αν το τιμόνι έχει αυλακώσεις για τα δάχτυλα, μάλλον το δέρμα δε θα ταιριάζει απόλυτα. Θα υπάρχουν σημεία που δε θα κάνει πλήρη επικάλυψη ή σημεία που αφήνει κενό και γίνεται σαν σακούλα.
-
Η διαδικασία που προτείνουν μερικοί στο youtube για βγάλσιμο ολόκληρου του τιμονιού είναι εξαιρετικά επικίνδυνη κατά τη γνώμη μου και κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει κάποιο λάθος. Στο τιμόνι υπάρχουν αισθητήρες αερόσακων, καλώδια από όλα τα κουμπάκια και φυσικά υπάρχει και το ίδιο το τιμόνι, το οποίο δεν είναι ένα απλό βίδωμα. Αυτός είναι και ο λόγος που δε θα εμπιστευόμουν ούτε εξειδικευμένο μάστορα, ούτε καν την ίδια την αντιπροσωπεία. Δε νομίζω ότι αξίζει κάποιος να ριψοκινδυνέψει άσκοπα ένα βάλσιμο - βγάλσιμο του τιμονιού όταν δεν συντρέχει κάποιος σοβαρός λόγος βλάβης.
Συμπερασματικά: το να βάλεις το δέρμα στο τιμόνι, είναι μια διαδικασία που μπορεί να γίνει. Αν γίνει σωστά θα ανταμείψει τον οδηγό με το παραπάνω. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι περιορισμοί, τους οποίους πρέπει να λάβουμε υπόψη, ώστε να μη δημιουργηθεί καμιά βλάβη, που θα μας κάνει να μετανιώσουμε το όλο εγχείρημα.
-
Πήρα το θάρρος να γράψω ένα νέο θέμα για την δερμάτινη επένδυση τιμονιού που μπορεί να θέλει να βάλει κάποιος στο δικό του αυτοκίνητο. Αναφέρομαι στις δερμάτινες επενδύσεις που τις βάζεις, τις ράβεις μόνος σου και τις χώνεις μέσα στις ραφές.
Επειδή πήρα κι εγώ ένα τέτοιο και είπα να το βάλω στο νέο μου hyundai i30, κατάλαβα ότι υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί που πρέπει κάποιος να έχει υπόψη προτού προβεί στην αγορά.- Κατ' αρχάς κυκλοφορούν σχεδόν για κάθε μοντέλο της αγοράς δερμάτινες επενδύσεις. Να μην πάρει για παρόμοιο, αλλά για το δικό του ακριβώς. Στα ελληνικά μαγαζιά θα βρει λίγα πράγματα. Πρέπει να ψάξει στα διεθνή.
2.Προτού αγοράσει το δέρμα, καλό είναι να δει αρκετά βίντεο στο πώς το βάζουν. Δυστυχώς όμως, τα περισσότερα ασχολούνται με το πώς θα γίνει το ράψιμο και όχι με τα πιο δύσκολα θέματα όπως:
α) πώς θα μπήξει το δέρμα στις διάφορες εγκοπές
β) πώς θα εξαφανίσει τις ζάρες και τις φούσκες.
γ) πώς θα ζυγιάσει το δέρμα ώστε να είναι απολύτως συμμετρικά τοποθετημένο. Η συμμετρία αφορά δύο θέματα: πρώτον, το να μην είναι γυρισμένο δεξιά ή αριστερά και δεύτερον, το να μην εξέχει από πίσω περισσότερο δέρμα απ' ότι από μπροστά.-
Προτού αγοράσει το δέρμα θα πρέπει να εξετάσει τις διάφορες εγκοπές στο τιμόνι του και να δει αν όντως μπορεί να μπήξει το δέρμα μέσα. Στο δικό μου για παράδειγμα αυτό δεν ήταν δυνατόν. Δεν υπάρχει κενό στο οποίο να μπορείς να χώσεις το δέρμα. Και αυτός ο λόγος ήταν που με έκανε να μην κάνω την τοποθέτηση αφού και το τιμόνι θα έδειχνε χειρότερο αλλά και αν επέμενα μπορεί να έκανα καμιά ζημιά.
-
Από εμπειρίες άλλων ξέρω ότι για να γίνει η τοποθέτηση σωστά πρέπει να υπολογίζετε κανένα τρίωρο για την όλη διαδικασία. Επίσης, όσοι έχουν πρόβλημα με την μέση τους ή τους είναι δύσκολο να λυγίζουν μέσα στην θέση του οδηγού, θα πρέπει να το ξεχάσουν διότι πρέπει να σκύβεις από κάτω από το τιμόνι και να γυρνάς το κεφάλι σου προς τα πάνω για να δεις ότι η πίσω μεριά είναι σωστά τοποθετημένη, ότι δεν εξέχει κανένα κομμάτι κι ότι δεν υπάρχει κάτι που να εμποδίζει την κίνηση του τιμονιού.
-
Αν το τιμόνι έχει αυλακώσεις για τα δάχτυλα, μάλλον το δέρμα δε θα ταιριάζει απόλυτα. Θα υπάρχουν σημεία που δε θα κάνει πλήρη επικάλυψη ή σημεία που αφήνει κενό και γίνεται σαν σακούλα.
-
Η διαδικασία που προτείνουν μερικοί στο youtube για βγάλσιμο ολόκληρου του τιμονιού είναι εξαιρετικά επικίνδυνη κατά τη γνώμη μου και κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει κάποιο λάθος. Στο τιμόνι υπάρχουν αισθητήρες αερόσακων, καλώδια από όλα τα κουμπάκια και φυσικά υπάρχει και το ίδιο το τιμόνι, το οποίο δεν είναι ένα απλό βίδωμα. Αυτός είναι και ο λόγος που δε θα εμπιστευόμουν ούτε εξειδικευμένο μάστορα, ούτε καν την ίδια την αντιπροσωπεία. Δε νομίζω ότι αξίζει κάποιος να ριψοκινδυνέψει άσκοπα ένα βάλσιμο - βγάλσιμο του τιμονιού όταν δεν συντρέχει κάποιος σοβαρός λόγος βλάβης.
Συμπερασματικά: το να βάλεις το δέρμα στο τιμόνι, είναι μια διαδικασία που μπορεί να γίνει. Αν γίνει σωστά θα ανταμείψει τον οδηγό με το παραπάνω. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι περιορισμοί, τους οποίους πρέπει να λάβουμε υπόψη, ώστε να μη δημιουργηθεί καμιά βλάβη, που θα μας κάνει να μετανιώσουμε το όλο εγχείρημα.
-
Για να γίνει σωστή δουλειά το τιμόνι πρέπει να αφαιρεθεί. Για κάποιον που γνωρίζει δεν είναι κάτι δύσκολο πόσο μάλιστα όταν από το yt μπορεί να δει ακριβώς πως βγαίνει για το δικό του μοντέλο. Άλλωστε είναι κάτι που τοποθετήθηκε από ανθρώπινο χέρι άρα μπορεί να ξανααφερεθεί. Ο αερόσακος έχει κουμπωτό βύσμα και οτιδήποτε άλλο καλώδιο επίσης. Εννοείται ότι πριν κάνεις το οτιδήποτε αφαιρείς τη μπαταρία οπότε δε μπορεί να γίνει κάποια στραβή με τον αερόσακο.
Παρακάτω ένα βίντεο αφαίρεσης σε Mercedes που έχει και paddles.
-
Δεν είναι τόσο απλή δουλειά. Κατ' αρχάς υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξέρουν ούτε καν πώς θα βγάλουν την μπαταρία. Επίσης, το βγάλσιμο ενός τιμονιού διαφέρει από μοντέλο σε μοντέλο. Αν κάποιος δεν έχει κάνει ποτέ αυτήν την δουλειά, δεν πρέπει να την κάνει μόνος του, δασκαλευόμενος από ένα βίντεο στο youtube, το οποίο μάλιστα αφορά σε ένα άλλο μοντέλο, με διαφορετικές συνδέσεις, με διαφορετικά βύσματα, με διαφορετικά κουμπώματα που μερικά εξ' αυτών είναι ειδικά φτιαγμένα γι' αυτήν την μάρκα και γι' αυτό το μοντέλο.
Συχνά σε τέτοια εγχειρήματα, όλο κι ένα 'δοντάκι' πλαστικού κουμπώματος θα σπάσει κατά την αποσύνδεση, λόγω άγνοιας του μηχανισμού. Έτσι μπαίνεις σε νέες περιπέτειες να δοκιμάζεις μονωτικές ταινίες, διάφορες κόλλες, αντικαταστάσεις βυσμάτων κλπ. Επίσης, το πόσο μεγάλη πίεση θα ασκηθεί κατά το βίδωμα του τιμονιού είναι άλλο ένα θέμα. Γενικά, το τιμόνι δεν είναι φίλτρο αέρα, είναι ένας πολύπλοκος μηχανισμός με πολλή σαβούρα καλωδίων από πίσω του. Το διακύβευμα από μια ζημιά είναι πολύ μεγάλο και δεν αξίζει τον κόπο. -
Σαφώς και κάποιος που έχει πλήρη άγνοια δε θα ασχοληθεί με κάτι τέτοιο. Αν θυμάμαι καλά ο Nikos! είχε βγάλει από το EVO του μόνος του το τιμόνι για να το στείλει για επένδυση. Γενικά δεν είναι και καμία επιστήμη να βγάλεις βίδες και βύσματα. Άλλωστε και ο ίδιος ο κατασκευαστής έχει μεριμνήσει ώστε να είναι αφαιρούμενο μέρος.
-
Ξέρεις, έχω δει τόσα λάθη να γίνονται σε πειραματισμούς που φοβάμαι. Ωστόσο αν κάποιος δει ότι το τιμόνι του έχει τις κατάλληλες εγκοπές θα του πρότεινα να βάλει το δέρμα γιατί δε χρειάζεται η αφαίρεση. Το έχω δει σε BMW x3 και το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο.
-
Αν δεν πιάνουν τα χέρια σου καθόλου, δεν το πειράζεις. Πας σε ένα εξειδικευμένο (τουλάχιστον) και στο βγάζουν.
Το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι να σκάσει ο αερόσακος (δύσκολο μεν, αλλά που να ξέρεις), γι αυτό δεν αξίζει το ρίσκο, λόγω του κόστους του.
-
Αν δεν πιάνουν τα χέρια σου καθόλου, δεν το πειράζεις. Πας σε ένα εξειδικευμένο (τουλάχιστον) και στο βγάζουν.
Το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι να σκάσει ο αερόσακος (δύσκολο μεν, αλλά που να ξέρεις), γι αυτό δεν αξίζει το ρίσκο, λόγω του κόστους του.
Όσο κι αν πιάνουν τα χέρια κάποιου, ορισμένα ζητήματα απαιτούν ιδιαίτερη κατάρτιση. Εκτός από τον αερόσακο μπορούν και άλλα πράγματα να πάνε στραβά: Ενδεικτικά αναφέρω άλλα δύο:
Να χάσει την επαφή του κάποιο από τα μικρά βύσματα μέσα στις μικρές κλέμες που αφορούν στον έλεγχο του ηχοσυστήματος, ή των άλλων ρυθμίσεων του αυτοκινήτου (cruise control και άλλα πολλά).
Να βιδωθεί το τιμόνι με λιγότερη ή περισσότερη δύναμη απ' όση πρέπει με κίνδυνο στην ασφάλεια οδήγησης
Όλα αυτά για ένα δερμάτινο τιμόνι; Όχι δεν αξίζει.Να σημειώσω ότι επειδή όλοι μας έχουμε υπάρξει μάρτυρες περιστατικών όπου δήθεν εξειδικευμένα μαστόρια κάναν ζημιές στα αυτοκίνητα, δε εμπιστεύομαι ούτε αυτούς.
Δερμάτινη επένδυση τιμονιού (diy)