Ένα πολύ σωστό κείμενο από έναν συνάδελφο που εκτιμώ πολύ. Τον Γιάννη Κωνσταντόπουλο.
Πρώτη οδηγική επαφή με το νέο Hyundai Kona των 198 ίππων
Το νέο Kona είναι μινιμαλιστικό. Και ελαφρώς «κλινικά» ψυχρό, όπως είναι συχνά πλέον η τάση στα SUV που σχεδιάζονται με βλέψεις σε μια ηλεκτρική εποχή.
Δέσποζε στην είσοδο του Grand Resort Lagonissi, στην πολύ ωραία, άψογα οργανωμένη δημοσιογραφική παρουσίαση της Hyundai Greece.
Ήλιος, θάλασσα, άπλετοι χώροι, αίσθηση πολυτέλειας. Τα παραπάνω μπορούν να συσχετιστούν τόσο με το γνωστό ξενοδοχειακό συγκρότημα όσο και με το ζητούμενο της ημέρας, τον «αέρα» που αποπνέει και το ίδιο το αυτοκίνητο.
Αυτό το, τελείως νέο δηλαδή, SUV των Κορεατών. Αυτών που έχουν βαλθεί να ξαναμοιράσουν την τράπουλα της αυτοκίνησης. Δεν είναι κλισέ, ούτε πρόλογος δημοσίων σχέσεων, στις οποίες, άλλωστε, δυστυχώς για μένα, δεν είμαι και πολύ καλός. Είναι αυτό που συμβαίνει.
Η Hyundai βγάζει από ρομποτικά μηχανήματα για εξερευνήσεις στον Αμαζόνιο, από ηλεκτρικά τύπου Ioniq (που δείχνουν -και είναι- «προχώ») μέχρι τους εναπομείναντες των hot hatch που πλέον μετριούνται στα δάχτυλα. Και σήμερα, την περασμένη εβδομάδα ακριβέστερα, παρουσίασε το νέο εκπρόσωπό της στην κατηγορία C-SUV.
Κοινώς, ο αντίπαλος ένα κάρο σοβαρών ανταγωνιστών: του Qashqai, του 3008, του C-HR, του Corolla Cross, του Tiguan κλπ, κλπ. Όπως ίσως πρόσεξαν οι παρατηρητικοί, «απέναντί» του δεν κατατάσσει η επίσημη Hyundai τα Puma, T-Cross, Mokka, 2008 ή T-Cross, δηλαδή τα λεγόμενα B-SUV. Αυτό έχει δύο συνέπειες. Η πρώτη είναι πως το νέο Kona δεν είναι φτηνό. Ξεκινά από τα €26.290 για τη βασική έκδοση Premium με τον 1000άρι τούρμπο με τα 120 PS, το 6άρι χειροκίνητο και την ήπια υποβοήθηση των 48V.
Η δεύτερη συνέπεια είναι πως ο στόχος τους ήταν να ανέβουν κατηγορία με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Mέγεθος, χώρους, πιο ακριβή αίσθηση, τεχνολογίες της αμέσως επόμενης κατηγορίας και αυτήν την κατάματα βλέψη σε ήδη καταξιωμένους αντιπάλους του συγκεκριμένου, ακριβότερου segment.
Η γκάμα έχει εύρος. Υβριδικό, το δυνατό μοτέρ των 1.6 λίτρων, αμιγώς ηλεκτρικό από τον Αύγουστο που μας έρχεται, αλλά όχι ντίζελ που βρίσκεται στα τελευταία του με μερίδιο, πλέον, κοντά στο 15%.
Παράλληλα, σε όλη τη διαθέσιμη γκάμα, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής της σειράς N Line (φαίνονται λεπτομέρειες στις φωτό).
Όπως σωστά υποθέτετε, για την ώρα τουλάχιστον, δεν αφορά μία συγκεκριμένη «πυροβολημένη» έκδοση αλλά έχει αισθητικό, πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Τόσο με μικρές αλλά εμφανείς διαφοροποιήσεις στο εξωτερικό του αυτοκινήτου όσο, πιο άμεσα αντιληπτές, στο εσωτερικό, σε καθίσματα, επενδύσεις και λεπτομέρειες του κόκπιτ. Είναι ωραίο trim. Αν είστε για Kona, να το δείτε από κοντά.
Την ημέρα της παρουσίασης, από όλα τα διαθέσιμα Kona που ήταν παραταγμένα στο πίσω μέρος του ξενοδοχείου με άπλετη θέα στον Σαρωνικό, μπήκα σε ένα προσθιοκίνητο 1.6Τ 198 ίππων με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) και τιμή στα €34.290. Βγαίνει και σε τετρακίνητο, με ίδια ακριβώς specs, και τιμή στα €37.490.
Δεν έκανα πολλά χιλιόμετρα στη διαδρομή προς Σούνιο και Κερατέα αλλά θα σας πω πώς είναι σε πρώτη αίσθηση. Κατ΄αρχάς δεν έχει καμία, μα καμία σχέση με την ελαφρώς οριεντάλ σχεδίαση του προηγούμενου στο εσωτερικό.
Μια μεγάλη, οβάλ οθόνη που παραπέμπει στο σχήμα που προτιμά τελευταία και η BMW, κερδίζει την πρώτη ματιά. Χωρίς, ωστόσο, να την καθηλώνει βάναυσα. Ο ποιητής θέλει να πει ότι είναι αρμονικά ενταγμένη στη σχεδίαση και δεν σου κάνει, μετά συγχωρήσεως, γκουμούτσα in your face.
Το κόκπιτ δείχνει -και είναι- μοντέρνο. Κάθεσαι αρκετά χαμηλά, αν θες. Δεν υπάρχει κλασικός επιλογέας, ούτε εξέχει κάτι. Πρέπει να κοιτάξεις πίσω από τη δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού για να εντοπίσεις τον πολύ μικρού μεγέθους λεβιέ, σαν αλουμινένιο joy stick. Είπαμε, το Kona θέλει να δείχνει μινιμαλιστικό, ακόμα και στις λεπτομέρειές του.
Ο χειρισμός των υποσυστημάτων, σε πρώτη επαφή, είναι εύκολος παρότι δεν μπήκα σε διαδικασία να ψάξω επιμέρους απενεργοποιήσεις για lane change και άλλα καθώς ο χρόνος οδήγησης ήταν κάνα δίωρο - μετά ακολουθούσε υπέροχο φαγητό στην τεράστια βεράντα του Lagonissi Resort με θέα το ελληνικό μπλε.
Επιλέγεις, λοιπόν, το ‘’D’’, κρατάς στο χέρι σου ένα όμορφο, παχύ, τριάκτινο τιμόνι, επενδεδυμένο με καλής ποιότητας δέρμα. Η αίσθηση δεν είναι αυτό που λέμε «χαζή» - πάντα με τη λογική μιας ηλεκτρικής κρεμαγιέρας. Έχει ικανοποιητικό βάρος, δεν γίνεται ασαφές γύρω από τη θέση της ευθείας (περιοχή που πολλές ηλεκτρικές τείνουν να ψάχνονται για τη σωστή ποσότητα υποβοήθησης) και είναι ακριβές.
Βγαίνεις παραέξω και αρχίζεις να νιώθεις ένα πράμα: τον τρόπο που μπορείς να κινηθείς ταχύτατα - πάντα αναλογικά με ένα SUV. Ο τετρακύλινδρος, καδενάτος των 1,6 λίτρων αποδίδει, όπως είπαμε, 198 ίππους στις 6.000 rpm και 265 Nm διαθέσιμα από τις 1.600 - 6.000 rpm. Πλάκα-μαζεύεις γρήγορα και ξεάγχωτα σοβαρά χιλιόμετρα. Οι τυπικοί χρόνοι είναι 7,8 δ/λ. για τα πρώτα 0-100 και τελική στα 210 χλμ/ώ. Πιο μεστή είναι η αίσθηση στις μεσαίες όπου η ροπή «καθαρίζει» για πλάκα τις ενδιάμεσες αποστάσεις.
Αν πατήσεις βαθιά το γκάζι με χαμηλή σχέση, μπορείς να νιώσεις την προσπάθεια που κάνουν τα ηλεκτρονικά και οι στρώσεις από φίλτρα NVH (Noise, Vibes, Harshness) να κρύψουν το σχετικό σπινάρισμα. Αν είσαι παρατηρητικός. Γιατί, αλλιώς, δεν νιώθεις ούτε «ψάρεμα» των μπροστινών τροχών ούτε ενοχλητικούς κραδασμούς στη στεφάνη του τιμονιού.
Κοινώς, στις πιο κλειστές στροφές, με 2η ας πούμε, χρειάζεται, όπως λέμε, «να το περιμένεις» για λίγο στο γκάζι ώστε η γενναία ροπή να μην πηγαίνει άσκοπη και να περνά όλη στο δρόμο. Για τις πιο ανοιχτές καμπές ή ό,τι έχετε στο μυαλό σας για τη διαδρομή προς Σούνιο, απλώς σημαδεύεις και περνάς μαζί με μια λογική κλίση. Εύκολα, απλά και με ασφάλεια.
Η κύλιση είναι πολύ καλή. Δεν περνούν στην καμπίνα τα γνωστά χαρακώματα και απονέεται μία στιβαρή, ποιοτική αίσθηση. Η προσθιοκίνητη έκδοση που οδήγησα έχει, όπως και όλες οι άλλες εκδόσεις του Kona, ημιάκαμπτο πίσω άξονα, με εξαίρεση το τετρακίνητο 1.6 των 198 PS που βγαίνει αποκλειστικά με το 7άρι DCT και έχει πολλαπλούς συνδέσμους.
Το τυπικό βάρος που δίνει η Hyundai για την έκδοση που διαβάζετε είναι από 1.435 έως 1.565 κιλά, με το αυτόματο κιβώτιο να ζυγίζει 30 κιλά επιπλέον σε σχέση με το χειροκίνητο 6άρι που είναι στάνταρ.
Ο χώρος αποσκευών στα 465 lt (φτάνει ως τα 1.300 με διπλωμένα καθίσματα) και το ρεζερβουάρ, ίδιας χωρητικότητας για όλες τις εκδόσεις, στα 47 lt.
Πολύ ποιοτικό αυτοκίνητο, με δική του σχεδιαστική γλώσσα, αίσθηση ακριβής κατασκευής, με μηδέν τριγμούς και σωστή γενικότερη μόνωση.
Όπως έχω ξαναγράψει, η Hyundai κάνει το μεγάλο κόλπο στη σύγχρονη αυτοκίνηση. Ξεκίνησε πριν από κάποιες έξι δεκαετίες με στόχο να γεμίσει στόλους από φτηνά και τίμια αυτοκίνητα τον λαό.
Έχτισε σιγά-σιγά το επεκτατικό σχέδιό της, μάζεψε τεράστιες ποσότητες χρήματος πουλώντας ποσότητα και απροβλημάτιστη χρήση και μετά άρχισε την επίθεση.
Μπήκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ραλί (WRC ) –κίνηση που την καταξιώνει στη συνείδηση ενός κοινού που εκτιμά το αγωνιστικό pedigree– έκανε τη σωστή μεταγραφή όταν προσέλαβε με παχυλότατο μισθό τον επικεφαλής μηχανικό των BMW Μ, μετά μπήκε στον επίζηλο χώρο των hot hatch με το i30 Ν, ένα σοβαρά οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο που δε θα φανταζόμασταν μέχρι πριν λίγα χρόνια.
Πλέον, η φίρμα εξερευνά τις πιθανότητες συνεργασίας με τη Samsung και την LG, υπέγραψε ένα κοινό πρότζεκτ με μία εταιρεία ονόματι Aptiv αξίας $4 δισ. για την ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης, έχει ήδη ανακοινώσει το φιλόδοξο πλάνο της για να κατασκευάσει ιπτάμενα ηλεκτρικά ταξί που θέλει να είναι στον αέρα μέχρι το 2028 και δουλεύει υπερωρίες για 12 νέα ηλεκτρικά μοντέλα και πλήρη ηλεκτροποίηση της γκάμας της μέχρι το 2040.
Δύσκολα η Νότια Κορέα θα αισθανόταν περισσότερο υπερήφανη.
-
Το νέο Hyundai Kona συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 8 χρόνια, επίσης εργοστασιακή, εγγύηση μπαταρίας.
-
Τα υπόλοιπα με ραντεβού στη «μικρή» έκδοση με δοκιμή (που θα ήθελα, Filou Maria) του υβριδικού με τον τουρμπάτο 1000άρι και των €26.290.