nonos Μάλλον θα πρέπει ορισμένα πράγματα να τα πούμε λίγο πιο σωστά και ολοκληρωμένα για να τα καταλάβουν κάποιοι εδώ μέσα. Με βάση τη μηχανολογία ένας κινητήρας πετρελαίου είναι πιο αποδοτικός για τους εξής λόγους (απόδοση=ωφέλιμη ενέργεια διά προσφερόμενη ενέργεια):
α) Χημική σύσταση καυσίμου: το μόριο του ντίζελ αποτελείται από 12 μόρια άνθρακα (C12H23) εν αντιθέσει με τη βενζίνη που αποτελείται από 4-8, που σημαίνει σχεδόν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα, πιο απλά 1 ml πετρελάίου δίνει περίπου 40-60% περισσότερη ενέργεια.
β) υψηλή συμπίεση: με βάση τον θερμοδυναμικό νόμο PV=nRT (p πίεση v όγκος n ποσότητα σε mol R σταθερά Τ θερμοκρ.) η υψηλή πίεση συνιστά υψηλότερη θερμοκρασία εκτόνωσης άρα και περισσότερο απότομη και γρήγορη απόδοση της ζητούμενης ενέργειας άρα και ροπής στον στροφαλοφόρο.
γ) Γενικότερα με μια αναζήτηση στη βικιπαίδεια μπορεί κανείς άνετα να διαπιστώσει ότι ο κύκλος Diesel είναι περισσότερο αποδοτικός από τον κύκλο του Οττο που ακολουθεί ο βενζινοκινητήρας, η επίτευξη θερμοκρασίας καύσης δηλαδή μέσω σπινθήρα. Αυτά είναι κάποια από τα λίγα που λέει η μηχανολογία για το θέμα, τώρα όσον αφορά τους ρύπους πράγματι η αρχή λειτουργίας του ντίζελ παράγει πολλά οξείδια θείου και αζώτου που είναι επικίνδυνα αλλά από όλες τις άλλες απόψεις ένας ντιζελοκινητήρας είναι πιο αποδοτικός καθώς πλησιάζει περισσότερο το πρότυπο της ιδανικής θερμικής μηχανής του Carnot. Παραδέχομαι όμως ότι η βενζίνα θα σου χαρίσει πολύ πιο απολαυστικές στιγμές οδήγησης αλλά αυτό είναι κάτι άσχετο.
Παραθέτω κι ένα πολύ χρήσιμο άρθρο του αξιοσέβαστου συναδέλφου Νίκου Μαρινόπουλου
https://www.caroto.gr/2009/03/03/diesel-πετρελαιοκινητήρες-προσεχώς-κοντά/
Στάλθηκε από το GT-I9505 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk