Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Επειδη το συγκεκριμενο τοπικο ειναι για να βριζομαστε μεταξυ μας με φωνες και ροπαλιες,
ενω εσεις χρησιμοποιειτε δυσκολες πολυσυλλαβες λεξεις, ελεγα μηπως θα επρεπε να φτιαξετε ενα δικο σας τοπικο?
Δεν υπάρχει αρκετή συμμετοχή για άλλο τοπικό.
[spoiler='Σεντόνι διατάραξης του κυρίως ρού, ροπαλοφόροι, υβριστές και λοιποί περαστικοί προσπεράστε, χεχε.':uzbfkafm]>
Τηλεγραφικα
Ο μονος τροπος να διερευνησουμε το φαινομενο ειναι να δουμε τις μεταβολες του οικονομικου συστηματος και τις αναγκες που αυτο θα προσπαθησει να καλυψει.
Δλδ, η μεταβαση απο την φεουδαρχια στα ισχυρα εθνικα κρατη κρατησε περιπου 400 χρονια. Απο την απαρχη του ανταγωνισμου των γαιοκτημονων με τους αστους στη Φερραρα και στη Βενετια μεχρι την πρωτη καθαρα εθνικοαπαλευθερωτικη επανασταση (ελληνικη 1821) εχουμε στοιβαδες ιστορικων γεγονοτων.
Η δικη μου ερμηνεια στηριζεται λοιπον στις μεταλλαξεις του καπιταλισμου και στην συσχετιση του με τον τεχνοπολιτισμο.
α) μεταλλαξεις καπιταλισμου, δλδ παγκοσμιοποιηση, γεωγραφικη μετατοπιση παραγωγικων δυναμεων, δικτυα πληροφοριων κλπ.
β) τεχνοπολιτισμος π.χ. ιντερνετ, 3d printing.
Αυτες οι μεταλλαξεις οδηγουν σε επιχειρησεις και παραγωγικες μοναδες που γινονται ολοενα ειτε πιο μεγαλες ειτε πιο μικρες. Επισης το κεφαλαιο (που δεν εχει πατριδα) αποβλεπει σε μια επιταγχυνομενη κινητικοτητα και ευελιξια.Το Ντητροιτ διαλυθηκε οχι απο τον ανταγωνισμο μιας αλλης εργοστασιουπολης αλλα απο ενα κατακερματισμο πορων και συμφεροντων.
Γενικα εκτιμω οτι κρατη στο μεγεθος των ευρωπαϊκων δεν εχουν κανενα οικονομικο πλεονεκτημα, ειναι ειτε πολυ μεγαλα για να ακολουθησουν μικρα ευελικτα σχηματα με μικρες απωλειες ειτε μικρα για οικονομιες κλιμακας με μεγαλα αποθεματα εργατικου κεφαλαιου.*
Η Ε.Ε. δεν εγινε τυχαια και ουτε για το καλο του κοσμακι, εγινε με συγκεκριμενους στοχους.
Επισης για να μην το ξεχασω, δεν συζηταμε για υποαναπτυκτες οικονομικα χωρες, μιλαμε τωρα για την οικονομικη avant garde που προσδιοριζει τα ορια της εποχης.
Σε αυτη λοιπον την οικονομικη πρωτοπορεια βλεπουμε οτι πιο σημαντικες ειναι οι πολεις και οι συνασπισμοι παρα τα εθνη κρατη.
Παραδειγμα το Λονδινο, που ως οντοτητα μεγαλυτερη σχεση εχει με το Χονγκ Κονγκ και τη Νεα Υορκη παρα με το Brighton και το Newcastle.
Παραδειγμα η Καταλονια,Σκωτια και οι αλλες περιοχες της ευρωπης (οπως π.χ. η Κρητη ) θα μποροσυσαν να ευημερευσουν μακρια απο την αγκαλια των εθνικων τους κρατων αλλα κατω απο την ομπρελα υπερεθνικων σχηματισμων, Ε.Ε. ΝΑΤΟ κλπ.Αν πιασεις δε την Ιταλια , μια χαλαρη συνδεση αυτονομων και πανισχυρων αυτοδιοικητων πολεων θα ηταν ενα ονειρο για ολους.
Με αλλα λογια το 'εθνικο' ως νοημα οχι μονο εχει αλλαξει αλλα τεινει να υπεραπλουστευσει και να 'παγωσει' -τεχνητα παντα- αυτο που μπροστα μας ειναι απιστευστα ρευστο.+ αυτο το ρευστο ανταποκρινεται και σε χωροταξικο επιπεδο, δλδ με μια υπερταχεια ολο το cluster πολεων της κεντρικης ευρωπης μπορει να χαρακτηριστει ως μητροπολιτικος χωρος. Ολα σε αποσταση -δυνητικα- μιας και κατι ωρας.
Και το κυριοτερο δεν μιλαμε για ενα κοσμοπολιτισμο της κακιας ωρας αλλα για ενα αυξανομενο τμημα του παραγωγικου πληθυσμου της Ευρωπης που ζει και εργαζεται εκτος εθνικων συνορων.
Θα μπω κατευθείαν στο ψητό για μένα, ο καπιταλισμός ως ιδεολογία και ως πραγματικότητα με τους πόλους εξουσίας του έχει την δυνατότητα να καταλύσει θεσμικά τα εθνικά κράτη, αυτό που δεν μπορεί να κάνει είναι να γεμίσει/στηρίξει τα διάδοχα σχήματα με νέες συλλογικές ταυτότητες που έχουν ηθικό και συναισθηματικό βάθος, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να κόψει και να ράψει το προϋπάρχον υλικό το οποίο όμως ταυτόχρονα το καταναλώνει και ως καύσιμο. Δεν αγνοώ τις οικονομικές παραμέτρους που είναι βασικές για την βιωσιμότητα των νέων οντοτήτων αλλά για αυτό ακριβώς μιλάμε στα παραδείγματα της Σκωτίας ή της Καταλωνίας, την πολιτική εκπλήρωση της ταυτότητας που κωδικοποίησε και οριοθέτησε ο αντίστοιχος τοπικός εθνικισμός ιστορικά. Ή στην περίπτωση του σεναρίου της Ιταλίας, αν κατάλαβα καλά, την αναβάθμιση του λειτουργικού, λειτουργικότατου σε ορισμένες περιοχές, τοπικισμού που κρατάει ήδη την χώρα όρθια με τόσες δεκαετίες κεντρικής πολιτικής σκηνής κωλοχανείο και τον οποίο ο Ιταλικός εθνικισμός δεν είχε πνίξει, σε αντίθεση με την Ελλάδα που ο ίδιος όρος είναι αρνητικός γιατί μας έχουν μείνει κυρίως τα κακέκτυπα. Τα υπόλοιπα παραδείγματα για μένα δεν είναι παρά υποθέσεις εργασίας, υπονοούν μια προοπτική, αλλά δεν αποτελούν κάτι διαμορφωμένο. Ο καπιταλισμός μπορεί να δημιουργήσει καθαρά 'τεχνοκρατικές'/'ορθολογιστικές' ταυτότητες και αυτή του ακόμη η δυνατότητα περιορίζεται όλο και περισσότερο στην παραγωγική ελίτ της κάθε κοινωνίας. Δεν μπορώ να έχω λοιπόν τις εργασιακές σχέσεις ας πούμε έτσι όπως διαμορφώνονται μέσα στον καπιταλισμό ως σημείο αναφοράς για το πως θα εξελιχθούν οι κοινωνικές/συλλογικές ταυτότητες παρά μόνο ως αιτία ενός συλλογικού προβληματισμού απέναντι στον καπιταλισμό, γιατί μόνο απέναντι στον καπιταλισμό μπορούν να δημιουργηθούν και αυτές οι νέες ταυτότητες. Μέσα στον καπιταλισμό, στην σημερινή τουλάχιστον ισοπεδωτική μορφή του, μόνο σενάρια τρόμου μπορώ να σκεφτώ.
Το τελευταιο δεν το καταλαβα, εννοεις οτι υπαρχει βαλτωμα του ιδεολογικου πλαισιου του εθνικισμου λογω των παραπανω ή οτι το ιδεολογικο βαλτωμα των προοδευτικων οδηγει σε εθνικιστικες εξαρσεις?
Συμφωνω στο δευτερο, για την πρωτη ερμηνεια νομιζω οτι ο εθνικισμος θα πρεπει να ειχε μεταλλαχτει σε μια γιορτη του πολιτισμικου πλουραλισμου (οχι στο πλαισιο ενος φολκλορ, ευροβιζιον κλπ.) αλλα στην εμπεδωση της σημασιας της κοινοτητας-locus (αλλοδαπων και γηγενων μαζι).Του τοπου.
Αν δλδ ειναι κατι που σιχαινομαι ειναι η πιστη σε ενα ψευτικο πολυπολιτισμικο μοντελο σουπα, οπου κουλτουρες μεταπιπτουν σε κατι απο εστιατορια και στερεοτυπα ενω κανενας δεν καθαριζει τα σκουπιδια απο το δρομο ή κανενας δεν παει να ψηφισει στις δημοτικες εκλογες ή δεν παει στην χορωδια και ζει σα παρασιτο μακρια απο τις κοινωνικες εκδηλωσεις της συλλογικοτητας.(απο τη μπαλα και τις συναυλιες μεχρι τις διαδηλωσεις και τη μαυρη μπυρα)
Με αλλα λογια ο 'εθνικισμος' θα επρεπε να ειναι ενσωματωση, αμοιβαιοτητα και σεβασμος προς ολους ετσι ωστε οι ντοπιοι με τους ξενους-μετοικους να χτιζουν κοινοτητες που θα τους προστατευουν απο τη μπαναλιτέ και τα πολυπολιτισμικοτητα των αγορων.
Αρα ο αληθινος 'εθνικιστης' ειναι το αναποδο του φασιστα ή Ναζι, ειναι αυτος που αποζητα ενδυναμωση της κοινοτητας και ενσωματωση των 'ξενων' σε αυτη. Ειναι ο τσαμπουκας που παει να τα βαλει με τη Μοσαντο γιατι τα σπορια της ειναι πανακριβα και δεν παει να κανει το μαγκα στους πακιστανους σκλαβους. Τωρα αν εχεις μια κοινοτητα αυτονομη και ισχυρη αλλα ειναι τιγκα στους βουλγαρους τουρκους βερβερους ελληνες ή ελβετους δε με νοιαζει αρκει που δεν ειναι μια αγελη απο 100% ελληνες.
Και πάω στο βάλτωμα, και για να διευκρινήσω, αλλά και ως φυσική συνέχεια των από πάνω. Το βάλτωμα είναι γενικό θα έλεγα εγώ. Δεν περιορίζεται σε κάποιον πολιτικό χώρο. Ακόμη και ο πιο κυνικός θιασώτης του καπιταλισμού ας πούμε, αν είναι αρκετά διορατικός ως προς τις αδυναμίες της ιδεολογίας του, θα πρέπει να φοβάται την κατάλυση των παραδοσιακών κοινωνικών ταυτοτήτων, εθνικών ή μη, και την αβεβαιότητα που αυτή θα δημιουργήσει. Προκύπτει από έναν παναθρώπινο προβληματισμό, όλων των κοινωνιών τέλος πάντων που θέλουν να συμμετέχουν στο κεκτημένο της σύγχρονης ανθρωπότητας, γιατί πάντα έχουμε και την επιλογή να πάρουμε τα βουνά ξέρω γω και να γυρίσουμε 100-200 χρόνια πίσω. Πως μπορείς να γεφυρώσεις το χάσμα μεταξύ μιας κοινωνίας συνεχώς διευρούμενης με πολύπλοκες ιεραρχικές δομές, που 'απαιτεί' έναν ολοένα και πιο απογυμνωμένο 'ορθολογικό' κώδικα επικοινωνίας για να λειτουργήσει και η οποία είναι προαπαιτούμενο για τα αγαθά που προσφέρει ο σύγχρονος πολιτισμός, με τις ανθρώπινες ποιότητες που αναδύχθηκαν από τις παραδοσιακές μικρής κλίμακας κοινωνίες, που στην περίπτωση της Ελλάδας ας πούμε, ο βασικός πόλος ήταν αυτός του χωριου ή της μικρής κωμόπολης. Απόλυτο προαπαιτούμενο για μια λύση είναι να ξοδεύει ο κάθε άνθρωπος όλο και περισσότερους προσωπικούς πόρους πάνω στην κοινωνική του θεώρηση και πράξη, πως θα το κάνει όμως αυτό όταν οι σύγχρονές κοινωνίες του στερούν κάποια βασικά εργαλεία για να το κάνει, και το βασικότερο όλων σε πολλούς από μας, τον χρόνο! Πως θα μπορέσει να δημιουργηθεί ένα διευρυμένο κοινωνικό όραμα μέσω της συναισθηματικής συμπύκνωσης του βιώματος σε κοινά νοήματα ας πούμε όταν η σπουδαιότερη ιδιότητα για να αναδυχθείς στις ιεραρχίες του καπιταλισμού είναι αυτή της ψυχοπάθειας (με την στενή ψυχιατρική έννοια), για να το θέσω εντελώς σχηματικα.[/spoiler:uzbfkafm]