Καλησπερα,
Εχω ενα smart του 2001. Πριν μερικες μερες μου τρυπησε το λαστιχο του πισω τροχου και απο τοτε αρχισαν περιεργα πραγματα με το ημιαυτοματο σασμαν μετα την αλλαγη με νεο λαστιχο. Συνοπτικα, το προβλημα εντοπιζεται οταν κατεβαζω ταχυτητα και το αυτοκινητο δεν 'φρεναρει' μπαινοντας σε χαμηλη ταχυτητα, ενω παλια δεν το εκανε αυτο. Ας πουμε οτι ειμαι στην 5η ταχυτητα, αφηνω το γκαζι μεχρι να επιβραδυνει και κατεβαζω μεχρι την τριτη-κοντα σε ταχυτητα που θα σηκωνει τριτη-, οταν δωσω γκαζι μετα στην τριτη, κανει ενα γερο ρεταρισμα, μου κοβει ταχυτητα πολυ αποτομα σαν να πατησα φρενο με δυναμη και μετα συνεχιζει κανονικα στην τριτη ταχυτητα.
Πριν την αλλαγη του λαστιχου, οταν κατεβαζα ταχυτητα, το αυτοκινητο φρεναρε απαλα οπως θα γινοταν και σε ενα χειροκινητο σασμαν - αν κατεβαζα αμεσως σε χαμηλοτερη ταχυτητα θα ακουγες τις στροφες στο τερμα, σημαδι δηλαδη οτι ζοριζεται σε αυτη την ταχυτητα και θελει πιο πανω οπως ειναι φυσιολογικο (πχ ειμαι στην πεμπτη και κατεβαζω τεταρτη ενω τρεχω με ταχυτητα για πεμπτη). Επισης οταν αφηνω το γκαζι σε μεγαλη ταχυτητα, χανεται τελειως ο ηχος της μηχανης λες και την εχω σβησει, ενω παλια ακουγοταν η μηχανη να μειωνεται ο θορυβος της οσο και χαμηλωνει η ταχυτητα.
Δινοντας γκαζι δηλαδη πριν την αλλαγη του λαστιχου, δεν φρεναρε αποτομα το αυτοκινητο οπως τωρα αλλα επιταχυνε με τον χαρακτηριστικο ηχο της μηχανης οτι αυξανει στροφες μεχρι να πιασει την ταχυτητα και να αρχισει να επιταχυνει απο εκεινο το σημειο και μετα.
Ισως τα γραφω περιεργα, αλλα συγχωρεστε με γιατι ειμαι καινουργιος οδηγος, αλλα το ρεζουμε εδω ειναι οτι η μηχανη δεν φρεναρει οταν κατεβαζω ταχυτητα, παρα εντοπιζει την αλλαγη ταχυτητας (μετα την αλλαγη του λαστιχου) μονο οταν πατησω ξανα το γκαζι και φρεναρει αποτομα.
Το προβλημα εδω ειναι οτι αν πρεπει να κατεβω καμια ξαφνικη κατηφορα ερχομενος με μεγαλη ταχυτητα, θα παταω φρενο και το αυτοκινητο θα αργησει πολυ να σταματησει με αποτελεσματα να στουκαρω πουθενα.
Επισης ο τεχνικος που μου αλλαξε το λαστιχο, φουσκωσε και ολα τα υπολοιπα και μου ειπε οτι σχεδον δεν ειχαν επαρκη αερα τα λαστιχα, και 'ψηλωσε' ολο το αυτοκινητο βαζοντας αερα. Ισως επειδη εχω φουλ φουσκωμενα λαστιχα τωρα το αυτοκινητο χανει πολυ πιο αργα ταχυτητα ενω παλια λογω ελλειψης αερα σταματουσε πολυ πιο γρηγορα και εχει αντικτυπο στο σασμαν ? (Η διαφορα με τα φουλ φουσκωμενα λαστιχα τωρα ειναι τεραστια, βγαζει πολλααααα παραπανω μετρα οταν τσουλαει, ξερω το αμελησα αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα εδω)
Τι πιστευετε ?
(Στο ανεβασμα ταχυτητας δεν υπαρχει κανενα προβλημα ουτε καποιος περιεργος ηχος σε ολες τις περιπτωσεις ανεβασματος ή κατεβασματος)