Σχετικά με το θέμα των προτάσεων προς τους 4Τ, θα ήθελα να προτείνω να προστεθεί κάποια σελίδα, σε μόνιμη βάση όπου θα παρουσιάζονται τέστ παλιότερων αυτοκινήτων, ανεξαρτήτως χρονολογίας. Πολλοί αναγνώστες του περιοδικού, δεν μπορούμε να αγοράσουμε καινούριο αυτοκίνητο, ενώ άλλοι προτιμούν, με τα χρήματα που απαιτεί ένα καινούριο, να αγοράσουν ένα παλιότερο μεν, αλλά μεγαλύτερου κυβισμού, ή αξίας. Εγώ προσωπικά προτιμώ πάντα τα παλιότερα μοντέλα. Παρόλο δε που έχω στο αρχείο μου όλα τα τεύχη του περιοδικού, από το πρώτο, μέχρι το τελευταίο και όταν αποφασίσω να αγοράσω κάποιο παλιό αυτοκίνητο, ανατρέχω σε παλιότερα τέστ, τα τέστ αυτά δεν με καλύπτουν απόλυτα. Ένα παλιό τέστ, που γράφτηκε την εποχή που πρωτοκυκλοφόρησε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, σήμερα δεν είναι απόλυτα ικανοποιητικό. Από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε ένα μοντέλο μέχρι σήμερα έχουν προκύψει πληροφορίες, που θα ήταν πολύ χρήσιμο να αναφερθούν, όπως συχνές βλάβες, πραγματικό κόστος συντήρησης, ύπαρξη ανταλλακτικών κ.λ.π. που δεν παρουσιάζονται σε ένα τέστ ενός καινούριου μοντέλου, ακριβώς επειδή είναι καινούριο και δεν είναι γνωστά τα προβλήματα, που μπορεί να παρουσιάσει στο μέλλον. Για παράδειγμα πάντα μου άρεσαν τα μοντέλα της Maserati, επηρεασμένος δε από το περιοδικό, πάντα ήθελα κάποτε να αποκτήσω ένα. Έτσι πρόσφατα που κατάφερα να συγκεντρώσω το απαιτούμενο ποσό, αγόρασα ένα Ghibli του 1996. Το αυτοκίνητο αυτό αποφάσισα να το αγοράσω κυρίως με την καρδιά παρά με το μυαλό. Το πλεονέκτημα του συγκεκριμένου μοντέλου είναι η μεγάλη ιπποδύναμη (306 HP) και οι επιδόσεις του, που βγαίνουν όμως από ένα κινητήρα σχετικά μικρού κυβισμού (1996cc), πράγμα που έχει ως συνέπεια μικρό τεκμήριο. Όμως έχουν ακουστεί πολλά σχόλια για συχνές βλάβες, που δεν είμαι βέβαιος αν έχουν πραγματική βάση. Έτσι λοιπόν αν υπήρχε ένα σημερινό τέστ του αυτοκινήτου αυτού, θα μπορούσα να διαβάσω υπεύθυνα, σχετικά με τα προβλήματα που πιθανό να αντιμετωπίσω και έτσι να πάρω μια πιό λογική απόφαση.
stathis
@stathis
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ - ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ
Latest posts made by stathis
-
RE: Σχολιασμός της ύλης των 4Τ και προτάσεις προς το Περιοδικό
-
RE: Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!
Ο χρήστης bihlas87 έγραψε:
Όντως κούκλα η Ghibli αλλά φαντάζομαι κόστος χρήσης και συντήρησηςΤο pajero γιατί να τι βελτιώσεις και άλλο?
Για να κάνει πλακίτσες σε Cayenne
μου έχουν κοστίσει πάνω από 19000 ευρώ χωρίς να το καταλάβω.
Σφίχτηκε το στομάχι μου.
Το compagno δεν είναι το πρώτο daihatsu που εισήχθη στην Ευρώπη?
Η πατέντα με τον προφυλακτήρα απο renault 5 πως σου ήρθε βρε αθεόφοβε?Φίλε bihlas
Προς το παρόν το κόστος της Ghibli δεν είναι σημαντικό, μιας και την κυκλοφορώ πολύ λίγο, περιμένοντας καλύτερες μέρες, για να της κάνω ένα καλό σέρβις.
Το compagno εισήχθη στην Ελλάδα περί το 1966. Το δικό μου ήταν του 1968 (έχω και ένα ολόκληρο του 1996. Κάποτε το βρήκα πεταμένο και το πήρα για ανταλλακτικά). Τον προφυλακτήρα του Renault 5 τον έκοψα στο μέσον του αφαίρεσα περίπου 5 πόντους και τον ξαναένωσα, επειδή το Daihatsu είναι πιό στενό από το 5. Μετά αγόρασα τον προφυλακτήρα του άλλου Renault 5, με το σπόιλερ. Δεν θυμάμαι πιό 5 ήταν αυτό, νομίζω ήταν το Alpin. Όμως ο προφυλακτήρας του ήταν πολύ πιό ωραίος. Τελικά δεν τον τοποθέτησα. Τον έχω ακόμη στην αποθήκη.
Όμως ο προφυλακτήρας δεν είναι η μόνη μετατροπή. Έχω αλλάξει τη μηχανή με μια 1600cc, από Ford Cortina GT του 1970, αυτή με τους 88 ίππους και τη βελτίωσα με εκκεντροφόρο 296 μοιρών από το Μπούμπη, αύξηση συμπίεσης, διπλά καρμπυρατέρ Weber 40 DCOE, αλλά δεν τη δυναμομέτρησα και δεν ξέρω τι ιπποδυναμη έβγαλε. Ακόμη άλλαξα το σανζμάν με της Cortina, το διαφορικό της Corolla (για να ταιριάζει το καρρέ των τροχών με τους μπροστινούς), στο διαφορικό της Corolla ταίριαξα το γκρούπ του Starlet για να έχω μακρύτερη σχέση: 3,414:1 (αντί του 4,222:1 της Corolla) και διάφορα άλλα. Τελικά έγινε αρκετά γρήγορο, αλλά τα Weber έκαιγαν πολύ. Μετά το βαρέθηκα και αγόρασα άλλο αυτοκίνητο, όμως επειδή ήταν το πρώτο μου το κράτησα και από το 1990 έχω καταθέσει τις πινακίδες στην εφορεία.
Εδώ έχω μια φωτογραφία του εσωτερικού να δεις το ταμπλό, τι είχα φτιάξει τότε (μόνος μου όλα). Τα όργανα είναι 17, ώστε να μπορώ από τη θέση του οδηγού να ελέγχω κάθε λειτουργία και να εντοπίζω κάθε βλάβη. Τα άσπρα κουμπάκια, που είναι στη σειρά από πάνω προς τα κάτω, στο δεξιό του ταμπλό, είναι αυτόματες ασφάλειες (του ηλεκτρικού κυκλώματος), από αεροπλάνο Cessna.
-
RE: Διάφορες ερωτήσεις/απορίες σχετικές με το αυτοκίνητο
Ο χρήστης kapami έγραψε:
Μήπως ξέρει κανείς πώς κάνουμε ένα Burnout (σε πισωκίνητα), χωρίς να φεύγει το αυτοκίνητο; Έχω δει πολλές φορές να κάνουν και ενώ σπινάρουν οι πίσω τροχοί, το αυτοκίνητο παραμένει ακίνητο. Πώς γίνεται και δεν φεύγει; Μήπως πατάνε το γκάζι και το φρένο ταυτόχρονα, ώστε να κρατούνται φρεναρισμένοι οι μπροστινοί τροχοί και έτσι να σπινάρουν οι πίσω και να μη φεύγει; Όμως όταν πατάμε το φρένο φρενάρουν και οι πίσω τροχοί. Πώς λοιπόν ενώ τους φρενάρουμε σπινάρουν; Μήπως έχουν κάνει μετατροπή στα φρένα και όταν πατάνε το πεντάλ, πιάνουν μόνο τα μπροστινά;
Εν συντομία, είτε σανιδώνεις το γκάζι με το φρένο πατημένο οπότε καις (πολύ άσχημα) τα πίσω φρένα όσο κάνεις την καγκουριά είτε τοποθετείς διακόπτη που απενεργοποιεί τα πίσω φρένα και σε κρατάνε μόνο τα μπροστινά.
Ευχαριστώ πολύ φίλοι μου
-
RE: Διάφορες ερωτήσεις/απορίες σχετικές με το αυτοκίνητο
Ευχαριστώ παιδιά.
Κάπως έτσι το είχα φανταστεί. -
RE: Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!
Φίλε xenos
Αρχικά είχα μόνο το Pajero. Το χρησιμοποιούσα σαν καθημερινό αυτοκίνητο που μπορούσε να πάει παντού. Το ήθελα όμως πιο γρήγορο, για να μπορεί να κάνει και ένα προσπέρασμα σωστά. Έτσι αποφάσισα να το βελτιώσω. Βρήκα μια μηχανή από Starion, που ήταν η ίδια σε μέγεθος και χωρητικότητα με αυτή που είχε αρχικά, και την τοποθέτησα. Όμως σκέφθηκα, με την ευκαιρία, που είχα κατεβάσει την αρχική μηχανή, να της κάνω γενική επισκευή και μετά να την ξανατοποθετήσω στο αυτοκίνητο, συνδέοντας τα περιφερειακά (turbo, εισαγωγή κ.λ.π.), της μηχανής του Starion. Με τον τρόπο αυτό θα είχα το μπλοκ που έγραφε η άδεια, ώστε να μην χρειαστεί να δηλώσω αλλαγή μηχανής, και παράλληλα θα είχα την ιπποδύναμη της μηχανής του Starion. Ξεκίνησα λοιπόν, σιγά-σιγά, να μαζεύω ανταλλακτικά, που με την ευκαιρία σκέφθηκα να έχουν και την απαιτούμενη αντοχή (καινούρια κυλινδροκεφαλή με ανοξείδωτες βαλβίδες, εκκεντροφόρο, σφυρήλατα έμβολα της JE, μπιέλες Pauter, ελατήρια Total Seal, κουζινέτα Clevite, αλουμινένιο σφόνδυλο Fidanza και πολλά άλλα) μέσω Internet από διάφορους προμηθευτές της Αμερικής. Καθώς τα μάζευα λίγα - λίγα, σε διάστημα 3 ετών, δεν μου φαινόταν το κόστος. Τελικά τα μάζεψα, έκανα ρεκτιφιέ στο μπλοκ, ζυγοστάθμιση στροφάλου κ.λ.π., τα τοποθέτησα και το συναρμολόγησα. Τώρα έχω έτοιμο το μπλοκ, για να το τοποθετήσω στο αυτοκίνητο. Όμως σκέφτομαι, μιας και το έχω κάνει τόσο δυνατό, ικανό για μεγάλες ιπποδυνάμεις, είναι μια ευκαιρία να αυξήσω την πίεση εισαγωγής, ώστε να αποδώσει μεγαλύτερη ιπποδύναμη, από αυτή που μου έχει δώσει μέχρι στιγμής η μηχανή του Starion. Πολύ πιθανό να βρώ και να βάλω ένα μεγαλύτερο turbo. Έτσι σιγά - σιγά ξέφυγα από την αρχική σκέψη και τώρα έχω φτάσει σε ένα εξωφρενικό σημείο, που δεν μπορώ να γυρίσω πίσω. Λέω εξωφρενικό σημείο, επειδή όλα αυτά, ξοδεύοντας λίγα-λίγα, σε διάστημα 3 χρόνων, μου έχουν κοστίσει πάνω από 19000 ευρώ χωρίς να το καταλάβω. -
RE: Διάφορες ερωτήσεις/απορίες σχετικές με το αυτοκίνητο
Μήπως ξέρει κανείς πώς κάνουμε ένα Burnout (σε πισωκίνητα), χωρίς να φεύγει το αυτοκίνητο; Έχω δει πολλές φορές να κάνουν και ενώ σπινάρουν οι πίσω τροχοί, το αυτοκίνητο παραμένει ακίνητο. Πώς γίνεται και δεν φεύγει; Μήπως πατάνε το γκάζι και το φρένο ταυτόχρονα, ώστε να κρατούνται φρεναρισμένοι οι μπροστινοί τροχοί και έτσι να σπινάρουν οι πίσω και να μη φεύγει; Όμως όταν πατάμε το φρένο φρενάρουν και οι πίσω τροχοί. Πώς λοιπόν ενώ τους φρενάρουμε σπινάρουν; Μήπως έχουν κάνει μετατροπή στα φρένα και όταν πατάνε το πεντάλ, πιάνουν μόνο τα μπροστινά;
-
RE: Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!
Σας παρουσιάζω τα αυτοκίνητά μου:
α. Ένα Mitsubishi Pajero L040 μοντέλο 1988, 2.555 cc, turbo με 227 HP στις 4000 rpm και ροπή 47kgm στις 3200rpm. Η βελτίωση συνίσταται στην αλλαγή κινητήρα με τον αντίστοιχο του Mitsubishi Starion και ελαφρή αύξηση της ιπποδύναμής του, αλλά σχεδιάζω δεύτερη φάση βελτίωσης, ώστε να φθάσει περί τους 350HP.
β. Ένα Maserati Ghibli II GT, μοντέλο 1996, 1996cc, 306 HP κ.λ.π., το οποίο απέκτησα πρόσφατα, χωρίς καμμιά βελτίωση προς το παρόν, αλλά υπάρχει σχέδιο για το μέλλον. {Παράκληση όποιος γνωρίζει πληροφορίες για βελτίωση του κινητήρα και άλλα τεχνικά στοιχεία (τι δυνατότητες υπάρχουν), να μου τα αναφέρει, ή κατευθύνσεις που θα τα βρω}.
γ. Ένα Daihatsu Compagno Berlina 1000, μοντέλο 1968, σε φάση ακινησίας. Σκέφτομαι να το χαρίσω σε κάποιο μουσείο αυτοκινήτου, με την προυπόθεση να αναλάβει την αποκατάστασή του στην αρχική του μορφή, δεδομένου ότι του έχω αλλάξει πολλά πράγματα (έχω όμως κρατήσει και τα δικά του), και χρειάζεται πολλή δουλειά για να επανέλθει. Ο λόγος που θέλω να το χαρίσω σε μουσείο και όχι σε ιδιώτη είναι προκειμένου να εξασφαλίσω ότι θα διατηρηθεί για πάντα και δεν θα καταλήξει κάποτε στα σκουπίδια (ήταν το πρώτο μου αυτοκίνητο).
-
RE: Νέα Μέλη - Καλωσήρθατε!
Γειά σας. Με λένε Στάθη, είμαι συνταξιούχος Δημοσίου και φανατικός φίλος του αυτοκινήτου, εδώ και 43 χρόνια. Μου αρέσουν κυρίως τα μηχανολογικά και οι βελτιώσεις κάθε είδους.
-
RE: Σας έχουν έλθει τα ειδοποιητήρια τελών κυκλοφορίας;
Εμένα με απασχολεί κάτι άλλο.
Πουθενά στον τύπο δεν έχω δει να δημοσιεύεται πλήρης πίνακας των τελών κυκλοφορίας για όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Δηλαδή πίνακας που να περιλαμβάνει τόσο τα κανονικά τέλη, όσο και τα περιβαλλοντικά τέλη και το ειδικό τέλος για τα άνω των 2000 κυβικών. Έτσι άλλα περιμένεις και άλλα σου έρχονται. Το θέμα όμως είναι όταν σκοπεύεις να αγοράσεις κάποιο παλιό μεταχειρισμένο, δεν ξέρεις πόσα θα πληρώνεις για τέλη, ώστε να το λάβεις σοβαρά υπόψη σου πριν προχωρήσεις στην αγορά. Μήπως ξέρει κάποιος που μπορώ να βρώ τον πλήρη πίνακα για όλους τους κυβισμούς και όλες τις παλαιότητες;