Ο στόλος, Μάνο, δεν διατηρείται για να διακινούνται οι κρατικοί λειτουργοί. Αν και μιλάμε εδώ για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας!!!! Διατηρείται για τις εργασιες της εταιρείας.
Το θέμα εδώ δεν είναι αν πήγε ο Πρόεδρος με το αεροπλάνο της ΟΑ. Αλλά αν αυτό το κόστος θα το πληρωθεί η ΟΑ, ή όχι. Γιατί, αφού δεν θα πληρωθεί, δεν δέχομαι να βγαίνει μετά ο μπαταχτσής που δεν πλήρωσε, και να μου λέει οτι η ΟΑ μπαίνει μέσα. Κατανοητό?!?!
Οι βλάβες είναι αστείο να συζητάμε τι κοστίζουν, αφού είναι μέρος της δουλειάς.
Εδώ και αρκετά χρόνια όλες οι πτήσεις VIP χρεώνονται και πληρώνονται κανονικά από το Ελληνικό Δημόσιο. Στο κοστολόγιο τελευταία μπαίνει ακόμα και το κόστος των ACMI leases που γίνονται για να αντικατασταθεί το αεροπλάνο που λείπει. Δεν μπορεί βέβαια να υπολογισθεί το κόστος από την αναστάτωση στον προγραμματισμό των πληρωμάτων, αλλά ας ήταν αυτό το μόνο πρόβλημα των ΟΑ.
Το Ελληνικό Κράτος είχε και έχει VIP αεροπλάνα, απολύτως κατάλληλα για την δουλειά αυτή. Το πρόβλημα είναι, αφ' ενός μέν, το μέγα πλήθος των διάφορων παρατρεχάμενων (για το τζάμπα ταξιδάκι) και αφ' ετέρου, τό ότι όλοι οι π@π@ρες δημοσιογράφοι απαιτούν να συν-ταξιδεύουν μαζί με τον VIP, δήθεν για να έχουν πρώτο χέρι ενημέρωση, αλλά στην πραγματικότητα από απλό σύμπλεγμα κατωτερότητας, θέλουν να φανούν και αυτοί σαν 'σπουδαίοι'.
Εκτός από τους πραγματικά μεγάλους, σε καμία άλλη πολιτισμένη χώρα δεν φαίνεται λογικό να μετακινούνται τόσο μεγάλες αποστολές, απλά και μόνο χάριν του 'κύρους' της χώρας.
Κανείς δεν ξεγελιέται για το πόσο σοβαρή χώρα είμαστε διεθνώς. Στην Ευρώπη πέφτει το γέλιο της αρκούδας με τίς Ελληνικές αποστολές, που συνήθως συναγωνίζονται σε πλήθος με τίς αντίστοιχες αφρικανικές και αραβικές.
Το ανέκδοτο είναι ότι το πλήθος της αποστολής είναι αντιστρόφως ανάλογο με την σπουδαιότητα της χώρας.
Μόνον στα Ευρωπαϊκά όργανα είναι κάπως πιό ήρεμη η κατάσταση, αφ' ενός γιατί είναι πολλά τα ταξίδια και χόρτασαν πιά οι βλάχοι ΔΥ και αφ'' έτερου γιατί σε κάποια από αυτά έχει αρκετή δουλειά και δεν προλαβαίνουν πιά γιά ψώνια.
Εάν ξεπερνάγαμε αυτά τα σύνδρομα 'σπουδαιότητας' και 'αρπαχτής' με έξοδα του Κράτους, τα υπάρχοντα VIP αεροπλάνα θα ήταν υπεραρκετά και για τον ΠτΔ, τον Πρωθυπουργό, υπουργούς κ.λ.π με κάποια λογική συνοδεία συμβούλων.
Με τα κρατικά αεροπλάνα, η ιστορία των VIP μετακινήσεων συνολικά θα μας κόστιζε πολύ λιγότερο, γιατί θα γινόταν με απείρως λιγότερα πληρώματα, καύσιμα, συντήρηση και διαμονές ξενοδοχείων. Είναι γνωστό ότι το να επιχειρείς με αεροπλάνο αερογραμμών, οπουδήποτε στον πλανήτη, αδιάκριτα προορισμού και εκτός του εταιρικού σου δικτύου, ελάχιστα και πολύ πλούσια κράτη μπορούν να το αντέξουν καθώς, εκτός της γενικής υποδομής που πρέπει να συντηρείς, μπορεί να εξελιχθεί σε μία εξαιρετικά δαπανηρή ιστορία, όπως μας υποδεικνύει και η πρόσφατη πρακτικά ασήμαντη βλάβη.
Αλλά σιγά μην στεναχωρηθεί κανένας δημοσιογράφος για τα δικά μου τα λεφτά, ή, (ακόμα πιό δύσκολο), σιγά μην γίνει κακός με τους δημοσιογράφους κάποιος πολιτικός.
Στην υγειά των κορόιδων λοιπόν.