Μετά από 5 χρόνια με το 307 1.6 και 68.000 Km, αποφάσισα να το πουλήσω. Ο βασικός λόγος ήταν τα πολλά προβλήματα που μου έβγαλε τον τελευταίο (κυρίως) χρόνο και η ελλιπής (κατά τη γνώμη μου) τεχνική υποστήριξη από το επίσημο δίκτυο της Peugeot (σε Αθήνα και Λάρισα).
Τα προβλήματα που αντιμετώπισα ήταν τα εξής:
-
Δυσκολία του λεβιέ ταχυτήτων από νεκρό σε πρώτη (από τις πρώτες ημέρες μέχρι το τέλος).
-
Τριγμοί στην πίσω δεξιά πόρτα (στους πρώτους μήνες). Το service της Lion και η Condor δεν μπόρεσαν να κάνουν τίποτα. Το πρόβλημα λύθηκε στη Λάρισα με παραγγελία και τοποθέτηση των εξαρτημάτων στα οποία 'κουμπώνουν' οι πόρτες (δεν θυμάμαι το ακριβή όρο του ανταλλακτικού). Είχε προηγηθεί επικοινωνία με τα παραπάνω συνεργεία της Αθήνας, αλλά δεν παραδέχονταν ότι η συγκεκριμένη αλλαγή θα επέλυε το πρόβλημα.
-
Αναίτια ενεργοποίηση του συναγερμού (που είχε τοποθετηθεί από την ίδια την Peugeot κατά την αγορά του αυτοκινήτου), χωρίς τη δυνατότητα απενεργοποίησή του εκ μέρους μου, ακόμα και όταν έβαζα εμπρός το αυτοκίνητο. Ο συναγερμός απενεργοποιούταν μόνος του μετά από 2-3 λεπτά. Έγινε αντικατάσταση αρχικά της σειρήνας και στη συνέχεια ολόκληρου του σετ από τη Lion στα πλαίσια της εγγύησης, χωρίς τελικά ποτέ να σταματήσει το πρόβλημα (απλώς μειώθηκε η συχνότητά του).
-
Συνεχείς αντικαταστάσεις του ζουάν (ανά δίμηνο ή τρίμηνο) καθ' όλη τη διάρκεια των 5 ετών.
-
Κάψιμο των μπεκ ψεκασμού τα Χριστούγεννα του 2005 κατά την παραμονή μου στην περιοχή της Λάρισας. Το αυτοκίνητο έπαιρνε εμπρός με έντονο τρέμουλο και ένδειξη προβλήματος στον καταλύτη. Μεταφέρθηκε άμεσα με πλατφόρμα στο επίσημο συνεργείο της Λάρισας, όπου διαπιστώθηκε πρόβλημα στα μπεκ. Τα μπεκ δεν υπήρχαν στη Λάρισα και καθώς ήταν παραμονές Χριστουγέννων παρακάλεσα να τα παραγγείλουμε από Θεσσαλονίκη (που υπήρχαν) για να τα έχουμε σε λίγες ώρες και να πάρω το αυτοκίνητο αυθημερόν. Αρνήθηκαν να με εξυπηρετήσουν με την αιτιολογία ότι δεν μπορούν να παραγγείλουν από άλλο συνεργείο, παρά μόνο από τα κεντρικά στην Αθήνα. Το αποτέλεσμα ήταν να μείνω χωρίς αυτοκίνητο από Παρασκευή μέχρι την επόμενη Τρίτη το μεσημέρι.
-
Μετά από 2 ή 3 εβδομάδες το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε σε φανάρι μπροστά στο Παναθηναϊκό Στάδιο Παρασκευή πρωί μέσα στην κίνηση. Έτρεξε βενζίνη και αναγκάστηκα να ξανακαλέσω την οδική βοήθεια, η οποία διαπίστωσε ότι είχε ξεκουμπώσει ένα από τα σωληνάκια που οδηγούσε στα μπεκ ξεκασμού. Το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στην παλιά Έψιλον στη Συγγρού, όπου διαπιστώθηκε φθορά στη βάση στήριξης των μπεκ (μπεκιέρα). Η αρχική γνώμη της Lion (με την οποία επικοινώνησα συσχετίζοντας το πρόβλημα με την αντικατάσταση των μπεκ στο συνεργείο της Λάρισας) ήταν ότι δεν υπήρχε καμία σχέση στα δύο συμβάντα και ότι θα έπρεπε να πληρώσω τα 100 ευρώ της μπεκιέρας. Μετά από έντονους διαξιφισμούς στο τηλέφωνο, πρότειναν έκπτωση 50%, την οποία αποδέχθηκα, καθώς δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς. Να σημειώσω ότι το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε για 3η συνεχόμενη φορά λίγες ώρες μετά την αλλαγή της μπεκιέρας, με την ίδια ένδειξη περί προβλήματος στον καταλύτη, μεταφέρθηκε πάλι στη Lion όπου διαπίστωσαν πρόβλημα της μπαταρίας...
-
Κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού το αυτοκίνητο παρουσίασε στιγμιαίες μικρο-διακοπές στο γκάζι εν κινήσει, η συχνότητα των οποίων αυξανόταν ραγδαία. Σε επίσκεψη στην Condor έγινε έλεγχος στον εγκέφαλο, χωρίς να διαπιστωθεί κανένα πρόβλημα. Επειδή οι μικρο-διακοπές συνεχίζονταν, έγινε επίσκεψη στην Γκάλλο, όπου αμέσως διαπιστώθηκε ότι είχαν χαθεί οι ρυθμίσεις του ηλεκτρονικού γκαζιού. Μετά από μια καθόλα φιλικότατη συζήτηση με τον υπεύθυνο του συνεργείου έλαβα τη διαβεβαίωση ότι το θέμα είχε λήξει. Δυστυχώς, το πρόβλημα εμφανίστηκε ξανά εντονότατο μετά από 1 εβδομάδα κατά τις καλοκαιρινές διακοπές στη Λάρισα. Έγινε επίσκεψη στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, όπου η εξέταση του εγκεφάλου έδειξε κάποιο συγκεκριμένο alarm, το οποίο πρακτικά οφειλόταν στην 'όχι καλή επαφή κάποιων καλωδίων στην πλεξούδα που οδηγούσε στην πολλαπλή εισαγωγής' (συγχωρείστε με αν μεταφέρω λάθος κάποιους τεχνικούς όρους). Από ό, τι συζήτησα με τον τεχνικό, το συγκεκριμένο alarm καταχωρήθηκε στη μνήμη του υπολογιστή του αυτοκινήτου αμέσως μόλις εμφανίστηκε για πρώτη φορά το πρόβλημα. Συνεπώς, θα έπρεπε να έχει διαπιστωθεί από την πρώτη επίσκεψη. Να συμπληρώσω ότι από ό,τι μου ειπώθηκε το πρόβλημα ήταν γνωστό για τα 307 και η επίλυσή του απλούστατη (αντικατάσταση του καλωδίου με κάποιο μεγαλύτερου μήκους).
Να συμπληρώσω, τέλος, ότι κατά την προσπάθεια πώλησης του αυτοκινήτου σε αντιπροσωπεία, με ενημέρωσαν ότι μεγάλο μέρος της δεξιάς πλευράς του αυτοκινήτου ήταν ξαναβαμμένη. Τους διαβεβαίωσα ότι το αυτοκίνητο ήταν ατρακάριστο, αλλά συσχέτισα την παρατήρησή τους με το γεγονός ότι κατά την ημέρα παραλαβής του 307 από την Peugeot παρατήρησα κάποιες μικρές ανωμαλίες (σαν πιτσιλιές) στο βάψιμο στην πίσω δεξιά πλευρά (ανάμεσα στην πίσω πόρτα και το πορτ-μπαγκάζ). Η μόνη εξήγηση που μπόρεσα να δώσω είναι ότι το αυτοκίνητο ενδέχεται να χτυπήθηκε κατά τη μεταφορά από το εργοστάσιο, με αποτέλεσμα να ξαναβαφτεί τοπικά πριν μου το παραδώσουν.
Να ευχαριστήσω όλους τους φίλους που κατά καιρούς απάντησαν στα διάφορα ερωτήματά μου και να διευκρινίσω ότι με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο παρέμεινα 'ερωτευμένος' για όλη τη διάρκεια των 5 ετών. Θεωρώ ότι μάλλον είμαι από τους λίγους (θέλω να ελπίζω) άτυχους ιδιοκτήτες 307, ίσως γιατί βιάστηκα να παραγγείλω το αυτοκίνητο αμέσως μετά την κυκλοφορία του μοντέλου.